Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/03/2023 in Δημοσιεύσεις
-
Στην ουσία την νομοθεσία την μαθαίνεις στην πράξη μόνος σου, στου κασίδη το κεφάλι... κακώς βέβαια... θα έπρεπε να υπάρχει μία υποχρεωτική τουλάχιστον διετούς εκπαίδευσης - άσκησης σε γραφείο / εταιρεία. Και φυσικά όχι μόνο για θέματα νομοθεσίας... Πρακτικά, ξεκινάς να διαβάσεις τα βασικά (από αυτά που αναφέρεις): Για νεα κτίρια, προσθηκες, άδειες, αναθεωρήσεις κλπ: ΝΟΚ, κτιριοδομικό κανονισμό, και τα τμήματα Α & Β του Ν.4495/17 - Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις Για αυθαίρετα διαβάζεις το τμήμα Δ του Ν.4495/17. Για ηλεκτρονική ταυτότητα το τμήμα Γ του Ν.4495/17. Τώρα, το να σου πω να κάνεις σεμινάρια, δεν ξέρω αν είναι καλή συμβουλή... Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που απλά θέλουν να τα αρπάξουν. Πάντως η νομοθεσία είναι αρκετά περίπλοκη και δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να ασχολείται κάποιος νέος χωρίς την επίβλεψη κάποιου έμπειρου. Όποιος ζητάει εμπειρία πάνω στην νομοθεσία, σίγουρα δεν ζητάει απόφοιτους. Από την άλλη σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να μάθεις τη νομοθεσία του τομέα που θέλεις να εμπλακείς. Αν για παράδειγμα θες να ασχοληθείς με νέες κατασκευές οικιστικών, αυθαίρετες κατασκευές, ενεργειακές αναβαθμίσεις, τοπογραφικά, φωτοβολταϊκά, αδειοδότηση καταστημάτων, πυρασφάλειες, ξενοδοχειακά, δασικά, λιμενικά, οδοποιΐα κλπ θα πρέπει να έχεις την αντίστοιχη γνώση...1 point
-
1 point
-
1 point
-
αν δεν κάνεις καμία κατασκευή στο Γήπεδα δεν αφορά την ΥΔΟΜ τι θα βάλεις μέσα και τι θα εισπράττεις για αυτό. Για τα υπόλοιπα μίσθωσης εισπράξεις ΚΗΔ κλπ ότι ζητήσει η ΔΟΥ και ο λογιστής του ιδιοκτήτη.1 point
-
Εγώ ότι, "εξέχει" από 1 έως 3,4 εκ. δεν τα βλέπω (λόγω της ηλικίας μου).... Κι αφού δεν τα βλέπω, δεν ασχολούμαι καν μαζί τους...1 point
-
Το σύστημα της metrica με αυτό του HEPOS δύσκολο να έχουν διαφορά 10cm. Κυρίως αναφέρομαι σε διαφορές του HEPOS με τις συντεταγμένες που θα προκύψουν από base-rover εξάρτηση από τριγωνομετρικό της ΓΥΣ, ειδικά αν το τελευταίο δεν συμμετείχε στους υπολογισμούς του συστήματος αναφοράς του HEPOS.1 point
-
Η διαφορά που αναφέρει ο συνάδελφος @ntanos αναφέρεται στην διαφορά μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων επίλυσης. Οι αποστάσεις και η θέση των μετρημένων σημείων σε κάθε σύστημα θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με μικρότερες αποκλίσεις και αυτές κυρίως λόγω της ακρίβειας μέτρησης του gps. .1 point
-
Σε σχέδιο νόμου που αφορά σε "Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος" αναφέρεται σχετικά με το παρόν θέμα: Άρθρο 122 Προϋποθέσεις επιτρεπτής συνένωσης ομόρων γηπέδων – Αυθεντική ερμηνεία παρ. 6 άρθρου 33 ν. 4759/2020 Η παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4759/2020 (Α΄ 245) περί προσθέτων προϋποθέσεων επιτρεπτής συνενώσεως ομόρων γηπέδων έχει από την έναρξη ισχύος της, την εξής έννοια: Δεν απαγορεύεται η λειτουργική συνένωση ακινήτων, υπό τους γενικούς ή ειδικούς όρους που τίθενται για κάθε περιοχή. Η λειτουργική συνένωση γηπέδων είναι επιτρεπτή και για την οικοδομική αξιοποίηση ομόρων γηπέδων και στην περίπτωση που τουλάχιστον ένα εξ αυτών ήταν, ακόμη και κατά παρέκκλιση, άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι τον χρόνο ενάρξεως ισχύος του ν. 4759/2020 (Α΄ 245), αρκεί το προκύπτον από τη λειτουργική συνένωση γήπεδο να έχει εμβαδόν τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες (4.000) τ.μ., χωρίς να απαιτούνται για την οικοδομησιμότητά του περαιτέρω προϋποθέσεις.1 point
-
Τα στέγαστρα προβλέπονται μόνο στο άρθρο 17 και επομένως επιτρέπονται μόνο στους ακάλυπτους. Δεν προβλέπονται στέγαστρα ούτε στο άρθρο 16 ούτε στο άρθρο 19.1 point
-
Συνεπώς το θέμα τελείωσε. Δεν το εμφανίζεις πουθενά. Ναι, σε υπαίθριους συνάθροισης κοινού κάνουμε κανονική μελέτη με πληθυσμό, διαφυγή, εξόδους και προβλεπόμενα μέσα ενεργητικής.1 point
-
εννοεί ότι πρώτα πρέπει να λυθεί να νομιμοποιηθεί δηλαδή όπως νομιμοποιείται το διαμέρισμα και μετά εκδίδεται το πιστοποιητικό πληρότητας Ηλεκτρονικής ταυτότητας του ακινήτου για να το πουλήσετε. Προφανώς έχετε απευθυνθεί σε μηχανικό που σας είπε ότι υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου για να πουλήσετε πρέπει να τακτοποιήσετε πρώτα αυτό, το πρόστιμο υπερ του Κράτους για την διαφορετική διαμερισμάτωση θα πρέπει να είναι τώρα 250 με 320€ περίπου αν η μόνη σας αυθαιρεσία είναι αυτή. Και την αμοιβή του Μηχανικού την συζητάτε ελεύθερα με τον Μηχανικό. Ρωτήστε να πάρετε και μια δεύτερη γνώμη. Επίσης για να τακτοποιηθεί το ακίνητο πρέπει να πληρωθεί και υπερ ΤΕΕ που παρέχει το ηλεκτρονικό σύστημα στον Μηχανικό που δουλεύει, περίπου 20€.1 point
-
Μπορεί η εξάρτησή σου να είναι και με το HEPOS, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και με τα ανταγωνιστικά ιδιωτικά δίκτυα όπως METRICANET, URANUS κλπ. Μεταξύ αυτών των συστημάτων αναφοράς (διότι όντως πρόκειται για διαφορετικά μεταξύ τους "ΕΓΣΑ87"), είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες (συνήθως) μικρές αποκλίσεις της τάξης των 0-10cm ή και παραπάνω. Αυτό όμως που είναι το πιο σημαντικό, είναι η λεπτομερής αποτύπωση σε ότι αφορά την τοπική κατάσταση, η ακριβής (όσο είναι δυνατό) εμβαδομέτρηση της ιδιοκτησίας σου και των όμορων, η ακριβής αποτύπωση της θέσης των κτισμάτων του οικοπέδου και των ομόρων που "βλέπουν" στο οικόπεδο και κυρίως η ακριβής εφαρμογή της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής σε επίπεδο Ο.Τ.1 point
-
Παράδειγμα 5, Περιγραφή ανισόσταθμης θεμελίωσης με πέδιλα https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/05-1.pdf Παράδειγμα 7, Περιγραφή θεμελίωσης με ανισόσταθμη γενική κοιτόστρωση https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/05-1.pdf1 point
-
Άλλο ΓΠΣ, άλλο Ρυμοτομικό Σχέδιο Το πρώτο καθορίζει (κυρίως) χρήσεις γης. Το δεύτερο, καθορίζει την (συγκεκριμένη) περιοχή που ρυμοτομείται, καθώς και τους όρους δόμησης αυτής Άρα, εσύ έχεις σχέδιο πολύ πριν το 85 Τα διάφορα συστήματα (πτερύγων, συνεχές, κλπ) καταργήθηκαν με το ΓΟΚ 85.1 point
-
1 point
-
Αρκεί να πέσει π.χ. το 500άρικο από τον ιδιοκτήτη και "πετάω"....1 point
-
Βασίλη, ο νόμος έτσι όπως είναι γραμμένος, απαιτεί και την έκδοση ΗΤΑ. Εγώ δεν το κάνω! Το λέω στο τέλος στον ιδιοκτήτη, ζητάω την αντίστοιχη extra αμοιβή, δεν ενδιαφέρει κανέναν, δεν το κάνω.1 point
-
Πρόσφατη γνωμοδότηση ΚΕΣΥΠΟΘΑ για πατάρια-σοφίτες, εκτός αλλά και εντός σχεδίου. Κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο σε κτήριο κατοικίας σε εκτός σχεδίου περιοχές, • το κενό που αφήνεται στον όροφο δεν καθιστά το κτήριο ή το τμήμα αυτό του κτηρίου μονώροφο και εφαρμόζεται το αντίστοιχο ύψος που προβλέπεται από τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης για τα διώροφα κτήρια, • το μέγιστο ύψος του κτηρίου για την επιφάνεια που καταλαμβάνει το πατάρι στον όροφο αντιστοιχεί στο ύψος διώροφης οικοδομής. Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση, • κατά τη δημιουργία εσωτερικού εξώστη (παταριού) που συνέχεται με όροφο, δεν επιβάλλεται ο διαχωρισμός με κατακόρυφα δομικά στοιχεία, της επιφανείας που καταλαμβάνει το πατάρι από αυτήν του ορόφου, ούτε και υφίσταται προϋπόθεση/αναλογία σχέσης μεταξύ του προσμετρούμενου στον σ.δ εμβαδού του ορόφου σε συνάρτηση με την επιφάνεια (εμβαδόν) του παταριού, • το εμβαδόν σοφίτας, όταν ο υποκείμενος αυτής όροφος περιλαμβάνει και τμήμα εσωτερικού εξώστη (παταριού), υπολογίζεται επί της συνολικής επιφάνειας της κάτοψης του υποκείμενου ορόφου, όπως αυτή ορίζεται από τους περιμετρικούς τοίχους, συμπεριλαμβανομένης της επιφάνειάς τους. Πράξη-48-Εσωτερικοί-εξώστες-και-σοφίτες-σε-εκτός-σχεδίου.pdf1 point
-
Σε μια πρόσφατη αναζήτηση που έκανα για τα Πρότυπα Κατασκευής Έργων (ΠΚΕ) με έτος έκδοσης-τελευταίας αναθεώρησης το 1994, τα βρήκα στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, σε μια ανάρτησή τους για τη Μελέτη του έργου «Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, Τμήμα 4 Βάρδα - Α.Κ. Κυλλήνης (Χ.Θ. 37+500 έως Χ.Θ. 46+500)». Ημερομηνία ανάρτησης η 26η Ιανουαρίου 2017. Το link είναι παρακάτω: https://www.ggde.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=781:meletes_kme_dieukrinistika_pke_parartima_6_tsy_oloklirosi_autokinitodromou_patra-pyrgos_tmima_4&Itemid=217 Ο φάκελος με τα ΠΚΕ είναι το PARARTHMA_6_PKE.zip και τα αρχεία είναι σε μορφή pdf και tif. Φοβερή εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι τα σχέδια είναι και στην Αγγλική γλώσσα αν και η μετάφραση δεν είναι τόσο επιτυχής παντού (unofficial translation όπως αναγράφεται στις πινακίδες). Η ισχύς τους ή μη επαφίεται στην κρίση των συναδέλφων.1 point
-
εμένα με έχει κουφάνει ότι στα δικαιολογητικά που πρέπει να βάλουμε όταν κάνουμε την ΗΤΚ ενός ακινήτου, νομίζω το τελευταίο ζητάνε να βάλουμε μέσα και το πιστοποιητικό ηλεκτρονικής ταυτότητας του ίδιου ακινήτου. Μα στην ΗΤΚ που ο μηχανικός που θα συνδεθεί μπορεί να δει το πιστοποιητικό ηλεκτρ. Ταυτότητας θέλουν να τους ξαναβάλουμε στην δήλωση του ίδιου συστήματος ένα πιστοποιητικό το οποίο ήδη υπάρχει σε αυτό το σύστημα ?1 point
-
δεν χρειαζεται να πας πουθενα... αν θες μπορείς και μπορείς σκεφτεσαι και το αρ15 με αυξ ύψους, και το 19 με Χωρο κύριας χρήσης στο δωμα... 1. Εγγρ-32746-20-10-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 2. Εγκ-51039-21-12-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 3. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-71750-2909-19 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του NOK 4. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-62412-2532-20 Σχετικά με την συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-15 παρ.8 και του Αρθ-19 του Ν-4067-12 5. Εγκ-31685-2017 Εγγρ-32746/16 Α. Συνδυαστική εφαρμογή Αρθ-10 παρ.1 και Αρθ-25 του ΝΟΚ Στην παρ.1 του Αρθ-10 του ΝΟΚ "Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές" παρέχεται το κίνητρο της "ποσοστιαία αύξησης του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του οικοπέδου", υπό προϋποθέσεις (ποσοστιαία μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και ανά περίπτωση επιπλέον προϋποθέσεων όπως πχ απόδραση σε κοινή χρήση επιφάνειας του οικοπέδου, απόσυρση κτιρίου κλπ). Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι "Σε κάθε περίπτωση δίνεται κίνητρο προσαύξησης του επιτρεπόμενου ύψους έως το ανώτατο κατά το Αρθ-15 ύψος για τον προσαυξημένο συντελεστή δόμησης" Στην παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-25 του ΝΟΚ δίνεται κίνητρο αύξησης του σδ για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης χωρίς όμως στο άρθρο αυτό να προβλέπεται προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου για τον προσαυξημένο συντελεστή. Στην παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ προβλέπεται ότι: "Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τόσο του Αρθ-10 όσο και του Αρθ-25 η προσαύξηση του συντελεστή δόμησης υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε περίπτωση επί του αρχικού συντελεστή". Από τα ως άνω προκύπτει σαφώς κατά την άποψη της υπηρεσίας μας ότι σε περίπτωση παράλληλης εφαρμογής των Αρθ-10 και Αρθ-25 του ΝΟΚ η προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κατά το Αρθ-15 γίνεται αποκλειστικά και μόνο βάση του προσαυξημένου συντελεστή δόμησης που έχει υπολογιστεί κατά το Αρθ-10 του ΝΟΚ (δηλαδή δεν προσαυξάνεται το ύψος από την εφαρμογή του Αρθ-25 ). Εγκ-51039/16 Β. Σ ό,τι αφορά την σωρευτική εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 και του Αρθ-25 του ΝΟΚ, αυτή είναι δυνατή αφού προβλέπεται ρητά από την παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ, το οποίο ρυθμίζει και τον τρόπο υπολογισμού της προσαύξησης του συντελεστή. Στο Αρθ-25 ορίζονται τα κίνητρα για τη. δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης και όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση, με τις διατάξεις του, θεσπίζεται "κίνητρο αύξησης του - συντελεστή δόμησης για κτίρια που μέσω του βιοκλιματικού και ενεργειακού σχεδιασμού τους απαιτούν ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, ενεργείας, χρησιμοποιώντας συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και συστήματα, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή παρουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση", Γ. Από τη συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-10 με το Αρθ-25 ως ανώτατο ύψος του κτιρίου υπολογίζεται, το προσαυξημένο από την εφαρμογή του Αρθ-10 σε συνδυασμό με το Αρθ-15 του ΝΟΚ ύψος, χωρίς δηλαδή να προσαυξάνεται περαιτέρω το ήδη προσαυξημένο από την εφαρμογή του άρθρου 10 επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου όπως αναφέρεται και στο ως άνω έγγραφο της ΔΑΟΚΑ.1 point
-
Αυτό τί μπορεί να σημαίνει ωστόσο;.. Κατά λάθος έκανα νέο ποστ, ενώ προσπαθούσα να συμπληρώσω το προηγούμενο. Το λοιπόν, δεν κατάλαβα τί θέλει να πει ο αόρατος διαφωνών (υποθέτω δεν είναι καν ο venezia). Ότι διαφωνεί στο δικαίωμα να θέτουμε ερωτήσεις ή είναι από αυτούς που πιστεύουν στην ύπαρξη "χαζών ερωτήσεων"; Όπως και να 'χει, έχει νόημα να διαφωνείς στην άποψη κάποιου, αλλά σίγουρα δεν έχει νόημα η διαφωνία σε μία ξεκάθαρα ερώτηση. Τη ξαναθέτω λοιπόν: Τι σημαίνει το υπογραμμισμένο στο παρακάτω? Οι συνεχόμενες δημοσιεύσεις-παραθέσεις δεν επιτρέπονται. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης της αρχικής δημοσίευσης, χρησιμοποίησε την επιλογή «επεξεργασία» και αν θέλεις να παραθέσεις τμήματα μηνυμάτων από περισσότερα posts επίλεξε "multiquote" . Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. -akis730 points
-
Θα το ξεκινήσω με Μικρής κλίμακας και θα δούμε που θα βγει.... Θα σας ενημερώσω-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-