Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/04/2023 in Δημοσιεύσεις
-
Άρθρο 52 - Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ.5 και 6 του άρθρου 50 του ν.4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν.4030/2011 (Α249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν.4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται από τη λήξη της έως τις 31.12.2024. και έχεις και το άρθρο 42 παρ. 5 5. Η οικοδομική άδεια αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για την παράταση της ισχύος της, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και αυτοψία από ελεγκτή δόμησης : α) για τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία λήξης της και σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κατά τον χρόνο έκδοσης της πράξης αναθεώρησης, αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας δεν έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός του κτιρίου, β) για τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία λήξης της και σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο έκδοσής της, αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός του κτιρίου, γ) για αόριστο χρόνο και σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο έκδοσής της, αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας ή της πράξης αναθεώρησής της έχουν περατωθεί ο φέρων οργανισμός, οι όψεις του κτιρίου και η στέγη του κτιρίου, όπου αυτή είναι υποχρεωτική και εφόσον ο ιδιοκτήτης και ο επιβλέπων μηχανικός του έργου υποβάλλουν υπογεγραμμένο χρονοδιάγραμμα προόδου της εκτέλεσης του έργου στην αρμόδια Υ.ΔΟΜ.. Στην περίπτωση μεταβολής του χρονοδιαγράμματος, ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να ενημερώσει εγγράφως την Υ.ΔΟΜ. και τον αρμόδιο επιβλέποντα μηχανικό πριν από οποιαδήποτε έναρξη συνέχιση των εργασιών. Οι εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ισχύουν ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνατότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα (1) έτος. Η άδεια κατεδάφισης αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για παράταση του χρόνου ισχύος της κατά ένα (1) έτος.3 points
-
2 points
-
Υπάρχει νομολογία για το θέμα αυτό. Η χρήση κατοικίας δεν αλλοιώνεται όταν ο χώρος χρησιμοποιείται για την άσκηση επαγγέλματος, μηχανικού, ιατρού, λογιστή, δικηγόρου κλπ που σημαίνει ότι ενώ κάποιος το χρησιμοποιεί ως γραφείο δεν έχεις αυθαίρετη εγκατάσταση χρήσης. Μέχρι πρότινος ήταν υποχρέωση η διαμονή του επαγγελματία εντός της κατοικίας. Με κάποιο νόμο τους τελευταίους μήνες άλλαξε αυτό και αν θυμάμαι καλά δεν απαιτείται να είναι η κύρια κατοικία του επαγγελματία.1 point
-
Το θέμα ξεκλειδώνεται αφού καθαρίστηκαν τα off topic.1 point
-
Η διάβρωση των μεταλλικών στοιχίων προκαλείται από τον ασβέστη, ο οποίος (στο πρώτο χέρι-λάσπωμα) μπορεί να αντικατασταθεί από άλλο υλικό. Εκ πείρας, θεωρώ ότι τα αλουμίνια κινδυνεύουν περισσότερο από άλλες αιτίες (π.χ. παραθαλάσσιο περιβάλλον)1 point
-
Εγώ το βλέπω πιο πολύ προς τακτοποίηση με τον Ν.4495/17, καθώς έχεις κάποια θέματα όπως επεκτάσεις εισβάρος των φωταγωγών. Βασικό να έχει γίνει αυτή η επέκταση εκ της κατασκευής. Επειδή είσαι λογικά και κατηγορία 1, θα σου κλείσει σχετικά εύκολα η όλη διαδικασία. Κατά τα άλλα η ενημέρωση δεν χρειάζεται να γίνει για όλο το κτίριο.1 point
-
Καλησπέρα, κατέβασε το αρχείο excel από το φόρουμ: Φτιάξε τα δομικά στοιχεία με τις στρώσεις που βρήκες και θα σου βγάλει το U.1 point
-
1 point
-
Θα έλεγα το 2). Σε παρόμοια περίπτωση, δεν μπορώ να μπω τώρα στο e-άδειες και να σου πω λεπτομέρειες (κάνουν συντήρηση - ο Θεός να βάλει το χέρι του πάλι ), ο διαχειριστής με έβαλε στην άδεια με ύδρευση, ηλεκτρολογικά και αποχέτευση και επειδή απαιτείτο αρχειοθέτηση μελέτης ενεργητικής, έκανα άλλη αίτηση δική μου στο e-άδειες για λογαριασμό του ενοικιαστή του καταστήματος με εξουσιοδότηση δική του.1 point
-
Ναι διότι η αλλαγή χρήσης αυτή δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 2 του 41/18. Συνεπώς η νέα οικοδομική άδεια που καλύπτει τις εργασίες αυτές δεν αναιρεί την αρχική εκδοθείσα οικοδομική άδεια η οποία δεν απαιτούσε κατάθεση μελέτης παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας στον αρχικό φάκελο. Η έγκριση μελέτης, ή η αρχειοθέτηση, ή το πιστοποιητικό κλπ είναι θέμα που θα απασχολήσει και θα επιβαρύνει οικονομικά τον ιδιοκτήτη της νέας επιχείρησης - ενοικιαστή. Ο ιδιοκτήτης του κτιρίου δεν οφείλει τίποτε.1 point
-
άρα είναι με ΓΟΚ 73 Δώσε μεγάλη προσοχή αν πράγματι ο αδιαμόρφωτος χώρος που έχει κατασκευαστεί και τον προέβλεπε η Άδεια έχει πράγματι προσμετρήσει στον Συντελεστή Δόμησης στο Διάγραμμα κάλυψης. Θεωρώ σχεδόν δεδομένο ότι έχει προσμετρήσει ως κάλυψης ειδικά αν άνω αυτού υπάρχει με ίδιο περίγραμμα όροφος Αν λοιπόν έχει προσμετρήσει Σ.Δ. και τμήμα του έχει γίνει Οικία επιλέγεις αλλαγή χρήσης και δεν το χρεώνεις με συντελεστή δόμησης και κάλυψης εφ όσον είχαν μετρήσει στην άδεια1 point
-
Για τα υφιστάμενα κτίρια όπως ορίστηκαν παραπάνω δεν απαιτείται υπολογισμός παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας στην άδεια. Αν ορίζεται από αδείας μέρος ενός κτιρίου ως κατάστημα σημαίνει ότι ο χώρος αυτός μπορεί να είναι μόνο κατάστημα. Για να γίνει κάτι άλλο (κατοικία, εκπαιδευτήριο κλπ) πρέπει να αλλάξει χρήση. Τίποτε άλλο. Όταν ενοικιαστεί με το καλό βλέπετε.1 point
-
Καλησπέρα κι από μένα, Αν είναι Άδεια Μικρής Οικοδομικής Κλίμακας δεν αλλάζει τίποτε ως προς τη κατάταξη του κτιρίου ως υφιστάμενο πριν του 71/88. Αν είναι Οικοδομική Άδεια που δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις του Άρθρου 2 του 41/18 επίσης δεν αλλάζει τίποτε ως προς τη κατάταξη του κτιρίου ως υφιστάμενο πριν του 71/88. Επομένως πας με την αντίστοιχη Π.Δ. για τα υφιστάμενα πριν του 71/88, οπότε Παθητική γιοκ.1 point
-
1 point
-
Προσωπικά θα έκανα έκδοση για να μην έχει πρόβλημα ο ιδιοκτήτης. "Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση μη έκδοσης ΠΕΑ επιβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν.4122/2013, πρόστιμο σε βάρος του κατά νόμο υπόχρεου από χίλια (1.000) έως δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Ως υπόχρεος νοείται ο ιδιοκτήτης του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας ή ο διαχειριστής του κτιρίου ως εντολοδόχος των ιδιοκτητών." Να μπορεί να μπει αργότερα σε εξοικονομώ. Θα το έκανα με την λογική ότι οι ζημιές αυτές μπορούν να αντικατασταθούν, επιδιορθωθούν άμεσα. Περισσότερο η σκεπή με προβληματίζει. Την οποία θα προσμετρουσα στον αριθμό καμινάδων ίσως και σίγουρα σε διείσδυση αέρα. Σε ενέργεια θα έβαζα θεωρητικό σύστημα κτλπ. Γενικότερα θα προσπαθούσα να το δικαιολογήσω ώστε να μην υπάρχει και πρόβλημα με ΗΤΚ και συμβολαιογράφο αργότερα. Εάν ωστόσο επιμένεις πολύ υπάρχει αυτό που μπορείς να βασιστείς σε αυτό: "Σε κάθε περίπτωση, δεν εκδίδεται ΠΕΑ σε κατηγορίες κτιρίων που η κατανάλωση ενέργειας δεν αποσκοπεί στη ρύθμιση των εσωτερικών κλιματικών συνθηκών - προκειμένου να διασφαλιστεί η άνεση των χρηστών τους - και, ως εκ τούτου, δε νοούνται ως κτίρια κατά την έννοια του ν.4122/2013. Συνεπώς, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ή κτιριακές μονάδες)."1 point
-
Η παρ.4γ του Αρθ.12 δεν εξαιρεί από την κάλυψη την περίπτωση παρ.6στ του Αρθ.11 που αφορά τα ανοικτά κλιμακοστάσια1 point
-
Για μένα συνάδελφε.. με τίποτα δεν θα έβγαζα ΠΕΑ!1 point
-
Σωστές οι παραπάνω απαντήσεις των συναδέλφων. Προσθέτω: Δεν είναι μία η επιλογή για όλα. Διαφορετικό σχεδιασμό έχει η ψησταριά και το τηγάνι (εξατμισμένο λάδι) και διαφορετικό ο υδρατμός. Το ένα θέλει φίλτρα λαδιού, φλογοκρύπτες, ανεμιστήρες με πίσω κεκλιμένα πτερύγια, ίσως ενεργό άνθρακα και συνήθως μακρύτερο σύστημα αεραγωγών. Το άλλο είναι πιο συμβατικό με περισσότερη αναρρόφηση αέρα. Αν ασχολείσαι ή πρόκειται να ασχοληθείς με εφαρμογές εξαερισμού πάρε τηλέφωνο σε εμπορικές-κατασκευαστικές εταιρείες, δώσε τις παραμέτρους σχεδιασμού (εστίες, ισχύς, τύπος μαγειρείου, διαστάσεις φούσκας κλπ) και θα σε κατατοπίσουν πλήρως. Αλλιώς δεν πρόκειται να μάθεις τίποτε.1 point
-
Όταν λες "υπολογισμός μοτέρ" φαντάζομαι σε ενδιαφέρει ο ρυθμός απαγωγής (κ.μ./ώρα) του ανεμιστήρα. Υπάρχει μια ωραία μέθοδος που έχει δημοσιευθεί από τον CIBSE η οποία λαμβάνει υπόψη της (α) το είδος και την ισχύ της μαγειρικής συσκευής (β) το είδος του καυσίμου και (γ) τη διάταξη-γεωμετρία των συσκευών και σου υπολογίζει την απαραίτητη απαγωγή ανά συσκευή. Τα αθροίζεις, κάνεις μια εκτίμηση του πόσες συσκευές θα δουλεύουν μαζί και έτοιμος. Αν δεν γνωρίζεις τι ακριβώς συσκευές θα μπουν στην κουζίνα σου δίνω σαν σημείο αναφοράς τις 40 εναλλαγές/ώρα που είναι το minimum για σωστό εξαερισμό κουζίνας. Αν υπάρχουν πολλές συσκευές μεγάλης ισχύος σε μικρή σχετικά κουζίνα μπορεί να δεις μέχρι και 120 εναλλαγές/ώρα. Ελπίζω να βοήθησα1 point
-
Καλημέρα σε μια πρόχειρη μελετούλα που είχαμε κάνει για έλεγχο, βλέπω ότι χρησιμοποιήθηκαν οι ΤΟΤΕΕ-20701-1/2010 (της οποίας η εφαρμογή είναι υποχρεωτική και βάσει του ΦΕΚ 4003Β/2017) και ΤΟΤΕΕ 2423/861 point
-
Δυο μόνο απόψεις -προτροπές 1) Το μέταλλο είναι εισαγόμενο προϊόν και το μεταλλικό κτίριο πρέπει να το κατασκευάζει εταιρεία ειδική στις μεταλλικές κατασκευές (και όχι ο κ. Γιάννης που φτιάχνει κάγκελα ). Ως εκ τούτου μια σωστή μεταλλική κατασκευή στο τέλος κοστίζει πιο πολύ από την συμβατική με σκυρόδεμα (ή φέρουσα τοιχοποιία αν υπάρχει δυνατότητα) 2) Η κατασκευή με κοιλοδοκους δεν απαγορεύεται από τους κανονισμούς . Όμως οι τεχνικές απαιτήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες (π.χ πολύ μεγάλη προσοχή στις συγκολλήσεις και μόνο από πιστοποιημένο τεχνίτη ).Ένα ακόμα "ελάττωμα" είναι ότι οι κόμβοι που θα συγκολληθουν θα καλυφθούν π.χ με τσιμεντοσανιδες και επομένως δεν θα είναι δυνατός ο έλεγχος τους με την πάροδο του χρόνου. Τέλος θέλει ειδική βαφή ανάλογα με το περιβάλλον που βρίσκεται το οικόπεδο πράγμα που δυστυχώς πολλοί δεν το κάνουν. kf1 point
-
Από οσο ρωτησα δια ζώσης ή ηλεκτρονικα σε φόρουμ ελαχιστοι κανουν ενημερωση. Ολοι μαζι με τυχον αλλες παραβασεις σε αναλυτικο προϋπολογισμο το πανε.1 point
-
Εγώ τέτοιες περιπτώσεις τις αντιμετωπίζω με ενημέρωση. Ό,τι θα έπρεπε να είχε κάνει κι ο εργολάβος αν υπήρχε τότε η υποχρέωση να υποβάλλει as-build σχέδια. Δεν έχεις υπερβάσεις μεγεθών και οι αλλαγές έγιναν από τον εργολάβο κατά την αρχική κατασκευή. Ό,τι αλλαγή είναι ορατή σε κοινή θέα ή είναι αυτονόητη, την εμφανίζω κανονικά κι ας μην αφορά το δικό μου διαμέρισμα π.χ. αλλαγές σε ανοίγματα ή εξώστες που έγιναν σε όλους τους ορόφους θα τις εμφανίσω στις όψεις ή τομές που θα υποβάλω.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-