Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.157


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.345


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.487


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/04/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Το ΤΕΕ πριν λίγο απάντησε όχι στο κουτάκι. Μόνο όταν είναι μοναδική παράβαση. Αλλιώς 1 επιπλέον Λ.Π. Αν επιλεχθεί το κουτάκι μειώνονται τα δικαιολογητικά και είναι λάθος. Για τον 4178 υπήρχε μία αναφορά επι του θέματος σε Ε/Α.
    2 points
  2. 39 downloads

    Ημερίδα του ΤΕΕ ΤΚΜ για την μεταφορά του συντελεστή δόμησης, από το έτος 1996, από προσωπικά αρχείο. Αν και πρόκειται για παλαιότερη νομοθεσία, περιέχει κάποιες επεξηγήσεις βασικών διατάξεων και είναι χρήσιμο για όποιον θέλει να πάρει μία ιδέα για το ίσχυε παλαιότερα.
    1 point
  3. Εάν έχουν συσταθεί οι κάθετες πριν τις 28.7.2011, δεν επηρεάζουν οι αυθαιρεσίες της Α την επιτρεπόμενη δόμηση της Β.
    1 point
  4. Προσωπικά την ΔΔ την καταχωρώ στο ορθό "κουτάκι", αναρτώ τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και δεν επαναπαύομαι σε αυτά που μου ζητάει το σύστημα. Αυτό το πράγμα "αν είναι έτσι, βαλ'το ΔΔ, και αν αλλιώς ως ΠΠ χωρίς προϋπολογισμό" μου είναι κάπως δύσπεπτο. Βέβαια όλα καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα της μαρμίτας των αυθαιρέτων, οπότε μη δίνεις και πολύ βάση στα βαφτίσια. Δημήτρη τον βαφτίσαμε, άλλο τον λέει Μητσάρα, άλλος Μίμη, άλλος Δημητράκη και άλλος Τάκη...
    1 point
  5. Οι μπαταρίες προσφέρουν κάποια μείωση των ρυθμιζόμενων χρεώσεων. Προσφέρουν και κάποια χρόνο ηλεκτροδότησης, σε περιπτώσεις διακοπών ρεύματος.... Δεν νομίζω ότι κάνουν απόσβεση του κόστους αγοράς τους, σε καμμία περίπτωση. Αφού βέβαια με την επιδότηση είναι δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν.... τις βάζουμε και όσο αντέξουν. Ίσως στις επόμενες εκλογές δώσουν επιδότηση για αντικατάσταση....
    1 point
  6. Όπως τα λες είναι, αν η ΔΔ ειναι η μοναδική παράβαση τότε κλικάρεις το 'διαφορετική διαμ/ση' αν υπάρχει ήδη ΛΠ μπαίνει ως 2η ΛΠ με περιγραφή στο φ.κ. ως 'διαμερισμάτωση'. Διαφορετικά, αν σε περίπτωση που υπάρχει ήδη ΛΠ κλικαριστεί το κουτάκι της διαμερισμάτωσης, το σύστημα μπερδεύεται και ζητάει λιγότερα δικαιολογητικά.
    1 point
  7. ΔΔιαμερισμάτωση = παρ8 αρθ 100 = κουτάκι
    1 point
  8. Η ζώνη συμβατότητας είναι γενικά 62cm εντός σχεδίου και 2m εκτός σχεδίου. Φαντάσου λοιπόν το σενάριο κατά το οποίο βγαίνει η άδεια , κατασκευάζεται το κτίριο , θεσμοθετείται η ζώνη συμβατότητας και για κάποιο λόγο ΔΕΝ μπορεί να γίνει η διόρθωση ( συμβαίνουν αυτά ) και προκύπτει τμήμα του κτιρίου σε μη σύννομη θέση. Είναι προτιμότερο να γίνει τώρα η διόρθωση. Μην αφήνετε εκκρεμότητες για αργότερα.
    1 point
  9. Το πρόβλημά σου είναι ότι η προκύπτουσα επιφάνεια του υπογείου είναι μεγαλύτερη του ισογείου. Μπορείς όμως να το πας με το ακόλουθο κριτήριο ια) όπου για κατ. Σ2 είναι μάλλον απίθανο για 35 τμ αυθαίρετο υπόγειο να έχεις υπέρβαση των φορτίων άνω του 20%.
    1 point
  10. @stelios.k ο έλεγχος γίνεται στην επιφάνεια των εξωστών της ιδιοκτησίας. Στην περίπτωση που εξετάζεις η αλλαγή δεν χρήζει τακτοποίησης. Μπορείς να προχωρήσεις στη σύνταξη ηλεκτρονικής ταυτότητας.
    1 point
  11. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά. Το κλείσιμο η/χ αντιμετωπίζεται ως ΥΔ κύριων χώρων, χωρίς ΥΚ αφού ο η/χ ήδη έχει μετρήσει στην κάλυψη.
    1 point
  12. Να πέσουν οι τόνοι και να μη χρησιμοποιούμε κορώνες και απειλές, ειδικά όταν απευθύνονται σε συναδέλφους. Ο μηχανικός εφαρμόζει τον νόμο και πάντοτε προηγείται του συμβολαιογράφου. Για να εφαρμοστεί ο νόμος, από τον έχοντα την ανάθεση μηχανικό, πρέπει πρώτα να ερμηνευτεί. Αν κάποιος επόμενος συνεργάτης (με την έννοια της συνέργειας) διαφωνεί με την ερμηνεία αλλάζει η ανάθεση της ερμηνείας και όχι η ερμηνεία. Προφανώς, μεταξύ των συνεργατών πρόδηλα σφάλματα υποδεικνύονται ... υγ. επίσης προφανώς, ο Δημήτρης παραπάνω εννοούσε της άδειας και όχι της σύστασης και η διαμερισμάτωση δεν αφορά ποτέ σε κοινόχρηστους χώρους (ούτε εντός, ούτε συνοριακά).
    1 point
  13. Τι πάει να πει δεν έγινε δεκτή από τον μηχανικό του αγοραστή; Άρα θα μπορούσε να συμβεί και το ανάποδο. Να μην το δέχεται συνάδελφος ως ΥΔ και να το θέλει ως ΔΔ. Ντροπή στον "συνάδελφο" ο οποίος είναι για το πειθαρχικό, καθώς έχει και άδικο. Τι πάει να πει την γύρισαν πίσω οι συμβολαιογράφοι; Δεν έχουν καμία δουλειά να το κάνουν αυτό και ούτε ξέρουν. Να γυρνάμε και εμείς πίσω συμβόλαια αν δεν συμφωνούμε με το λεκτικό. Κομπλεξισμός λέγεται όλο αυτό. Δυστυχώς στον κλάδο έννοιες όπως συναδελφικότητα, κλαδική συνείδηση και συναδελφική αλληλεγγύη είναι πλήρως απούσες. Δεν πειράζει. Ας συνεχίσουμε να μαλώνουμε αν το ΥΔ έπρεπε να είναι ΔΔ ή το ανάποδο γιατί έτσι στουμπώθηκε στο κομπλεξικό μυαλό κάποιου. Συγχύστηκα πρωί πρωί. Την καλημέρα μου. Όχι. Στην ΔΔ συγκρίνουμε την κάτοψη της άδειας με την πραγματική κατάσταση. Αν δεν συμφωνούν τακτοποίηση ως ΔΔ άσχετα τι λέει η ΣΟΙ. Αν η ΔΔ είναι από την κατασκευή (που κατά κανόνα είναι) ή είναι ίδια σε όλους τους ορόφους ή συμφωνεί με την ΣΟΙ τότε ούτε συναινέσεις ούτε τίποτα. Αν δεν ισχύει ένα από τρία τότε συναινέσεις. Αν δεν υπάρχουν συναινέσεις εφόσον απαιτούνται τότε τακτοποίηση γιοκ και το ακίνητο εγκλωβίζεται. Το ιδιοκτησιακό το λύνουν οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι με τροποποίηση ΣΟΙ κλπ. Εμείς θεραπεύουμε το πολεοδομικό. ΥΓ Εάν η ΔΔ είναι από κατασκευής και η ΣΟΙ συμφωνεί με την πραγματική κατάσταση μπορεί κάλλιστα να πάει και με ενημέρωση αδείας. ΥΓ2 Επαναλαμβάνω, η ρύθμιση αυθαιρέτων δεν λύνει ιδιοκτησιακά ζητήματα ή ζητήματα αστικής φύσης. Απλά καθιστά το ακίνητο νόμιμο πολεοδομικά και τίποτε άλλο, ώστε μετά αν χρειάζεται να μπορούν λυθούν και άλλα ζητήματα.
    1 point
  14. @the_topoΤο νέο άνοιγμα φυσικά και δεν ειναι κατ3. Είναι ΠΠ της παρ3/81 και η κατηγορία στην οποία υπάγεται προκύπτει από τον χρόνο κατασκευής. Αν είναι προ75 πάει κατ1... (άρα για την κατασκευή του 1986 καλά το πήγες κατ4) @all... τα downvote καλό είναι να αιτιολογούνται κάπως ειδάλλως δεν βοηθάνε κανέναν (και ιδίως το φόρουμ ως σημείο συνάντησης παραγωγικού διαλόγου). Εκτός αν το κάναμε fb το φόρουμ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.