Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.925


  2. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.518


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.307


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.382


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/06/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. το ενα που ειναι προ55 θέλει ΣΑ για την κατεδάφιση, το άλλο όχι αφου εως εξολοκληρου αυθαιρετο βγαίνει και με έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης. Αν είναι του ιδίου ιδιοκτήτη πρέπει πρώτα να γίνει συνένωση των οικοπέδων (με κάποια συμβολαιογραφική πράξη) και μετά αφου βγει το νεο ενιαίο ΚΑΕΚ μπορείς να βγάλεις μια άδεια κατεδάφισης. το πιό άμεσο είναι να πας για 1 άδεια κατεδάφισης για το προ 55 και μια ΕΕΕΚ για το αυθαίρετο. Και οι 2 βγαίνουν ηλεκτρονικά σχετικά εύκολα
    2 points
  2. μόνο το ανάποδο ισχύει σύμφωνα με τις Τ.Ο ΝΟΚ [διευκρίνιση σε συνδυασμό με το άρθρο 2 παρ.90 & με το άρθρο 19 παρ.2ζ] Η στέγη μπορεί να έχει συνολικό ύψος από το σημείο έδρασής της έως και δύο μέτρα πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από ειδικά Π.Δ. Όταν το ύψος του κτιρίου είναι μικρότερο του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους της περιοχής τότε το ύψος της στέγης μπορεί να είναι μεγαλύτερο των δύο μέτρων με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ύψος κτιρίου και στέγης δεν υπερβαίνει το μέγιστο ύψος της περιοχής προσαυξημένο κατά δύο μέτρα. Τα ανωτέρω ισχύουν με την επιφύλαξη ειδικών όρων και περιορισμών που επιβάλλουν ειδικοί όροι δόμησης της εκάστοτε περιοχής.
    2 points
  3. Συμφωνώ απολύτως (+1). Στην πράξη βέβαια βλέπουμε ότι μπορούμε (ή δεν μπορούμε) να φανταστούμε μπροστά από τέτοια "απαγορευτικά". Με την λογική του "Ελληνάρα" ιδιοκτήτη ότι βάζει το απαγορευτικό όπου γουστάρει, μπορούμε και εμείς με τη σειρά μας να επικαλεστούμε παρακώλυση συγκοινωνίας και να του σκάσει ένα τσουχτερό πρόστιμο και αν κάποιος θέλει να το τραβήξει, σε έναν αυθαίρετο υποβιβασμό πεζοδρομίου μπορεί να αξιώσει και αποζημίωση γιατί...σκόνταψε και έπεσε. Οι "εξυπνακισμοί" πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνουν με όλα αυτά τα δήθεν νόμιμα απαγορευτικά μπροστά σε πόρτες (ακόμη και σε αδόμητα οικόπεδα υπάρχουν) και τις καταλήψεις δρόμων με χαρτόκουτα, τελάρα, καρέκλες κλπ για το καβάτζωμα θέσης στάθμευσης.
    2 points
  4. Καθολική υποχρέωση εγκατάστασης του συστήματος σε όλα τα κτίρια ύψους >23 μέτρων χωρίς καμία εξαίρεση χρήσης. Γιατί υπήρχαν κάποιοι, που ενώ έλεγαν πως κανονικά πρέπει να απαντήσει η ΥΔΟΜ, καθώς είναι απαίτηση παθητικής, συμβουλευαν πως δεν χρειάζεται. Το σύστημα περιλαμβάνει ότι προβλέπει το ΕΝ12101. Ο σχεδιασμός γίνεται με τον ΕΝ12101-13/2022, το οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε από τον εσθονικό ελότ EVS στα αγγλικά με κόστος 25 ευρώ. Τα υπόλοιπα τμήματα του ΕΝ είναι για τον εξοπλισμό. Απαραίτητη η αδιάλλειπτη λειτουργία του συστήματος με Η/Ζ. 20230621_daoka_en12101_apokapnismos-ap62106-2210-FREE-USE.pdf
    1 point
  5. Version 1.0.0

    11.280 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  6. Ισχύει η παρ. ιθ) του άρθρου 29: " τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις", Εξώστες (συνεπώς και κούτελα-στηθαία αυτών) αποτελούν τμήματα όψεων. Εμβόλιμα, αν μου επιτρέπεις να ρωτήσω, αν θα τοποθετήσουν θερμομόνωση και στα δάπεδα των εξωστών.
    1 point
  7. Αλλαγή υψομετρικής αφετηρίας για τα σημεία αποτύπωσης. Website facebook Page facebook Group Videos Instagram TikTok Οδηγός Χρήσης Download trial
    1 point
  8. δεν ανέφερα πράξη συνένωσης , είπα κάποια συμβολαιογραφική πράξη. Αυτή συνήθως είναι η 1221 ή μια γονική όπου με αυτό τον τρόπο μπορεί να αποκτήσει ενιαίο ΚΑΕΚ. Αν δεν γίνει κάποια συμβολαιογραφική πράξη παραμένουν 2 ξεχωριστά οικόπεδα.. προσωπικά για το ρυθμισμένο (αρκεί να είναι εξ'ολοκλήρου αυθαίρετο) θα επέλεγα την ΕΕΕΚ που κατα την άποψη μου δεν έχει ούτε ελεγκτή δόμησης. Το άλλο με άδεια κανονικά
    1 point
  9. Η έδραση της στέγης πρέπει να είναι μέχρι το μέγιστο ύψος (8,50μ)
    1 point
  10. Σωστά Δημήτρη. Είναι οι ρυθμιστικές πινακίδες P39, P40 (το γνωστό "Χ" στον κύκλο) σε συνδυασμό με τις πρόσθετες Πρ-4α και Πρ-4γ (τα γνωστά μαύρα βέλη) και πάνω εκεί γράφουν και τον αριθμό της άδειας από την ΕΖΔ.
    1 point
  11. Συμφωνώ απολύτως (+1). Καθε οικοδομη δικαιουται μια εισοδοεξοδο προς τον δρομο. Αυτη σημαινεται με πινακιδες, η μια αντικρυστα απο την αλλη και ετσι οριοθετουν την διελευση. Εσωτερικα διαχωριστικα που μεταβαλουν καθε ΘΣΑ σε "κλουβί" δεν επιτρεπονται. Επιτρεπεται για λογους ασφαλειας μονον η εξωτερικη περιφραξη Εδω η διαδικασια στον Δημο Θεσσαλονικης http://thessaloniki.gr/wp-content/uploads/2016/12/ΕΙΣΟΔΟΣ-–-ΕΞΟΔΟΣ-ΟΧΗΜΑΤΩΝ.pdf
    1 point
  12. Μπορείς να το εποδείξεις εύκολα με βεβαίωση από την Τ.Υ. του Δήμου Η ύπαρξη οχήματος εντός, δεν νομιμοποιεί την κλήση
    1 point
  13. https://nomosphysis.org.gr/22402/pe-ste-109-2023-egkrisi-eidikoy-poleodomikoy-sxedioy-eps-perioxis-sti-thesi-kolympithres-d-k-naoysas-paroy-kathorismos-xriseon-gis-kai-oron-kai-periorismon-domisis-kai-perivallo/
    1 point
  14. Από την προηγούμενη εβδομάδα έχει hackαριστεί ολόκληρο το site του ΥΠΠΟ.
    1 point
  15. Η ανανέωση του αέρα ενός χώρου, είναι απαραίτητη για λόγους υγιεινής Πριν στραφείς σε μηχανικές λύσεις δες μήπως μπορείς να εφαρμόσεις εξωτερική θερμομόνωση, οπότε το πρόβλημα της συμπύκωσης των υδρατμών θα λυθεί. Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση, η ανανέωση του αέρα είναι απαραίτητη
    1 point
  16. α) οι καλές λύσεις (βλέπε LUNOS) έχουν βαθμό αποδόσης 96% (αλλά κοστίζουν αρκετά περοσσότερα από 190€) β) απ΄ότι ξέρω τα κλιματιτικά κάνουν αφύγρανση σε θερμοκρασίες από 16 έως 30 C άρα δεν κάνουν για χειμώνα, σε κάθε περίπτωση το κόστος χρήσης ξεφεύγει με κλιματιστικό μόνο για αυτή την χρήση (το LUNOS για λειτουργεία ενός μήνα συνεχόμενη έχει κόστος <1€ ενώ ένα μικρό κλιματιστικό >100€)
    1 point
  17. Καλησπέρα συνάδελφε. Δες την επισυναπτόμενη εγκύκλιο περ 7 σελ. 3 472 ΕΓΚ άρθ51 Ν4178.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.