Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/06/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3985 Β/22.06.2023 η υπ' Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360, με θέμα : "Έγκριση Κτιριοδομικού Κανονισμού" ΝΕΟΣ ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FEK-2023-Tefxos B-03985-23_06_2023.pdf και εδώ: Άρθρα: [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 5] Ασφάλεια, συντήρηση, αντοχή, θεμελιώσεις, ψηλά κτίρια [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 6] Δόμηση κοντά σε ρέματα [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 7] Ελεύθερο ύψος και καθαρός όγκος των χώρων των κτιρίων [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 8] Τοίχοι, ανοίγματα και κουφώματα [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 12] Επίπεδα κυκλοφορίας πεζών (ράμπες) [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 13] Στηθαία [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 14] Χειρολισθήρες (Κουπαστές) [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 15] Απομάκρυνση ομβρίων από εξώστες και δώματα [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 18] Προσπέλαση κτιρίων [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 19] Φύτευση οικοπέδων [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 20] Φυσικός φωτισμός [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 21] Φυσικός αερισμός [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 22] Ηχομόνωση Ηχορύπανση [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 23] Πεζοδρόμια [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 25] Προσβασιμότητα [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 26] Υποχρέωση υποβολής μελετών υδραυλικών και Η/Μ εγκαταστάσεων [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 27] Εσωτερικές υδραυλικές εγκαταστάσεις [Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 34] Κιβώτια προσωρινής αποθήκευσης απορριμμάτων7 points
-
Μια από τις "μη προβλεπόμενες" και θετικές αλλαγές : ΑΡΘΡΟ 31 - ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1. ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΙΣΧΥΡΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ 1.4 Σε κάθε κτίριο ή τμήμα κτιρίου πρέπει να προβλέπεται ... Για την έκδοση της άδειας οικοδομής, όταν ο όγκος της υπερβαίνει τον προβλεπόμενο από τους ν.4483/1965 και 1277/1982 (Α103) ή τις ισχύουσες τροποποιήσεις, απαιτείται η γνώμη της ΔΕΗ για την ανάγκη εγκατάστασης ηλεκτρικού υποσταθμού. 2. ΥΠΟΣΤΑΘΜΟΙ Λόγω του κοινωφελούς χαρακτήρα της εγκατάστασης των υποσταθμών, προωθείται η κατασκευή τους σε κοινόχρηστους χώρους της πόλης. Στις περιπτώσεις που αυτό δεν είναι δυνατό και προκρίνεται η κατασκευή τους εντός των γηπέδων ισχύουν τα παρακάτω : Σε κάθε κτίριο ή χώρο ειδικής χρήσης, όγκου μεγαλύτερου των 2.500m3, χωρίς προσμέτρηση σε αυτόν των υπόγειων χώρων και τυχόν ελεύθερων χώρων επί υποστυλωμάτων (pilotis), που πρόκειται να συνδεθεί με το δίκτυο μέσης τάσης (MT) της ΔΕΗ πρέπει να προβλέπονται οι αναγκαίοι χώροι για το σκοπό αυτό. Ήρθε δηλαδή, έστω και αργά, στην επιφάνεια το αυτονόητο ... α) ΔΕΝ υπολογίζουμε στον όγκο υπόγεια και pilotis και β) οι υποσταθμοί οφείλουν να κατασκευάζονται στους κοινόχρηστους χώρους της πόλης και όχι στα οικόπεδα των ιδιωτών. Στο μέλλον μπορεί να προστεθεί και η βελτίωση "όγκου μεγαλύτερου των 2500 κμ Χ Συντ" [όπου Συντ=ακέραιο τμήμα (οικόπεδο/όριο αρτιότητας)], ώστε να μη δίνουμε και κίνητρο στην κατάτμηση μεγάλων οικοπέδων ... Μακάρι να πάμε και στην ισχυρή και επαρκή αιτιολόγηση από τον ΔΕΔΔΗΕ, του αδυνάτου της κατασκευής τους στους κοινόχρηστους χώρους, ώστε να σπάσει ο αναίτιος και τελευταία ισχυρός αυταρχισμός του ΔΕΔΔΗΕ πάνω στην ιδιωτική περιουσία (να μην αναφέρω ειδικότερα φαινόμενα ...).4 points
-
2 points
-
Το αίτημα το κάνουμε όπως προτιμά η συμβολαιογράφος (εγώ μέσω email το έστειλα για να έχω γραπτή καταγραφή συνομιλιών με τον ιδιοκτήτη πάντα κοινοποιημένο) Ούτε εγώ γνωρίζω αν μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση, αλλά δεν μπορώ να βασιστώ στις προφορικές απαντήσεις ούτε του συμβολαιογράφου, ούτε του υπαλλήλου του συλλόγου συμβολαιογράφων ... Αν ήταν έτσι θα λέγαμε παντού ότι "χάθηκαν τα πάντα κατά προφορική δήλωση του ανθυποβοηθού χειριστή συρραπτικού του συμβολαιογράφου" και δεν θα ψάχναμε τίποτα. 😁 Εμένα με πλήρωσε ο ιδιοκτήτης και μου ανέθεσε μια συγκεκριμένη εργασία, άρα οφείλω να του φέρω συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες απαντήσεις. Ειδικά αν βρεθούν τα απωλεσθέντα σε μεταγενέστερο έλεγχο ή αναζήτηση του ιδιοκτήτη, καταλαβαίνουμε όλοι τι θα σκεφτούν οι εμπλεκόμενοι... Σίγουρα οι συμβολαιογράφοι δεν θα τρέξουν να μας υποστηρίξουν 😉2 points
-
1 point
-
Τον υποχρεωτικό ανελκυστήρα τον είδατε????1 point
-
Κι άλλη μια για τους κοινόχρηστους χώρους (αν υπάρχουν αυθαιρεσίες)....1 point
-
@jkanel Σωστά στα λέει ο Άκης παραπάνω. Μια ξεχωριστή δήλωση για το ισόγειο και άλλη μια για τον όροφο. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και το χρόνο κατασκευής. ερμηνεία εγκ. 2 Ν. 4495: (...) Στις περιπτώσεις όπου έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου γίνεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως αν ο ίδιος ιδιοκτήτης έχει περισσότερες διηρημένες ιδιοκτησίες. Το ύψος του παραβόλου δεν επηρεάζεται από το μέγεθος της επιφάνειας των αυθαιρέτων κατασκευών.1 point
-
Στο e-Άδειες δεν υπάρχει "κατευθείαν έκδοση άδειας κατεδάφισης", ούτε επιτρέπεται κάτι τέτοιο σε νόμιμο κτίριο. Τα νόμιμα κτίρια κατεδαφίζονται με άδεια κατηγορίας 1 με προέγκριση.1 point
-
Δεν καταλαβαίνω γιατί η ερώτηση απευθύνεται σε μηχανικούς και όχι σε δικηγόρους. Σε κάθε περίπτωση... η χειρότερη - πιό κοστοβόρα συμφωνία που θα κάνουν μεταξύ τους οι ιδιοκτήτες... θα είναι καλύτερη από την καλύτερη απόφαση του όποιου δικαστηρίου.1 point
-
@ELENAMOSH Άρθρο 1 παρ7. ΦΕΚ 270/Δ/85 Ο μέγιστος αριθμός ορόφων των κτιρίων ορίζεται σε δύο (2) και το μέγιστο ύψος αυτών μετρούμενο από το γύρω έδαφος αυτών (φυσικό ή διαμορφωμένο κατά την επόμενη παράγραφο 10), σε επτά και μισό (7,50) μέτρα. Υπεράνω του ως άνω καθοριζομένου μέγιστου ύψους επιτρέπεται η κατασκευή μόνο στηθαίου τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων, απαγορευομένων των λοιπών κατασκευών που αναφέρονται στο άρθ-87 του νδ-8/73 περί ΓΟΚ/73. Σε περιπτώσεις κατασκευής κεκλιμένης στέγης, το κατά τα ανωτέρω μέγιστον ύψος προσαυξάνεται κατά 1,20 μ.. ΑΡΘΡΟΝ-19 NOK: Κατασκευές πάνω από το κτίριο [Εφαρμόζεται εντός σχεδίου και σε οικισμούς χωρίς σχέδιο]1 point
-
Συνάδελφοι, να το ξαναδούμε λίγο. Οι θερμοσίφωνες κεραίες ΤV κλπ, έχουν τοποθετηθεί σε υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο με έξοδα των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων. Το ότι κάποιος ιδιοκτήτης "αέρα" ενεργοποιεί το δικαίωμα ανέγερσης (υποθέτουμε με νόμιμη άδεια) σημαίνει ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί η σύσταση και ο κανονισμός και να περιγραφεί ως κοινόχρηστο δώμα η ταράτσα του νεοανεγειρόμενου ορόφου. Γιατί θεωρείτε ότι τα έξοδα, αποξήλωσης και επανατοποθέτησης θα πρέπει να επιβαρύνουν τους υφιστάμενους χρήστες αυτών των εγκαταστάσεων;1 point
-
Εκτός σχεδίου παρέκκλιση (σκάρτα 750 μ² !!!) με πρόσωπο σε δρόμο διανομής, δεν υφίσταται. Ακόμη όμως κι αν είχαμε μια τέτοια παρέκκλιση (με πρόσωπο όμως σε Εθνικό, Επαρχιακό ή Δημοτικό δρόμο), υπάρχει υποχρεωτική απόσταση της οικοδομής από τον άξονα του δρόμου, οπότε δεν είναι εύκολο να γίνει λαμογιά. Άρα, μήπως δεν μας τα λες σωστά? Επίσης, όπωςείπαν οι συνάδελφοι, θα πρέπει να έλθεις πρώτα σε επαφή με μελετητή κι επιβλέποντα.1 point
-
@vanmeta κακώς δεν έχετε ζητήσει από τον ιδιοκτήτη να σας φέρει σε επαφή με τους μηχανικούς μελέτης και επίβλεψης, οι οποίοι πιθανόν να έχουν ήδη απαντήσεις στα ερωτήματά σας. Οι συντεταγμένες του κτηματολογίου δεν καθορίζουν ιδιοκτησίες, απλά υποδεικνύουν τη θέση κατά προσέγγιση !!! Εδώ βρίσκουμε κουνημένες ολόκληρες πράξεις εφαρμογής (20-50 εκ. προσωπικά...) αν κι έγιναν με gps... Το κτηματολόγιο πώς να ορίσει συντεταγμένες με ακρίβεια ???1 point
-
με άλλα λόγια δεν υπάρχει ..... Επικουρικά όμως.... τσεκάρατε με τοπογραφικό με κτηματολόγια κλπ... Με το Διάγραμμα Δόμησης της Άδειας που κτίζουν το οποίο έχει και τις συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ του περιγράμματος του κτηρίου τσεκάρατε? Έχεις τα επίσημα σχέδια? Αν όχι σου συνιστώ να το κάνεις Αν όχι καλές "διασκεδάσεις" στα δικαστήρια τα επόμενα χρόνια. Υ.Γ. Κρίνω αναγκαία αφού είσαι τόσο σίγουρος να επικοινωνήσεις με τον κατά νόμο γενικό επιβλέποντα του έργου να παραθέσεις τα δικά σου δεδομένα και φυσικά ο ίδιος θα γνωρίζει πολύ καλά τα δικά του δεδομένα και ξέρει τι έγινε ή που είναι το πρόβλημα (αν υπάρχει)1 point
-
Πρόσεξε συνάδελφε. Η ροπή προς τις καταγγελίες σε δημόσιο βήμα δεν κάνει καλό στον κλάδο μας διότι δημιουργεί μια στρεβλή εικόνα στους ιδιώτες που μας διαβάζουν. Η καταγγελία γίνεται όταν έχεις εξαντλήσει κάθε άλλο μέσον για να βρεις το δίκιο σου (αν το έχεις) και το κυριότερο, είσαι 100% σίγουρος έχοντας αναθέσει σε μηχανικό της ανάλογης ειδικότητας την έρευνα της υπόθεσης και την συλλογή στοιχείων. Το πόρισμα του ελεγκτή δόμησης δεν το έχουμε και δεν το γνωρίζουμε. Όπως επίσης δεν έχουμε ούτε τις μελέτες του έργου, ούτε εικόνα του ακινήτου και δεν μπορούμε να επαληθεύσουμε τα όσα ισχυρίζεσαι. Αναφέρεις ότι "η εκτιμησή σου είναι...". Η εκτίμηση δεν αποτελεί απόδειξη. Φαντάζομαι το γνωρίζεις. Αν λοιπόν είσαι σίγουρος ότι η άδεια έχει εκδοθεί ψευδώς ή κάποιος έκανε πλημμελώς τον έλεγχο ή όλα μαζί, υπάρχουν ένδικα μέσα να προχωρήσεις σε ονομαστικές καταγγελίες. Να τονίσω εδώ, ότι συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις δημιουργούνται και τα γνωστά "αντίποινα" και ο καταγγελόμενος μπορεί και αυτός με τη σειρά του να προβεί σε καταγγελία στο δικό σου ακίνητο για οποιοδήποτε λόγο ακόμη και σε Ο.Α που μπορεί να εκδόθηκε πολλά χρόνια πρίν. Με λίγα λόγια, αυτό που προτείνω είναι πρώτα ψυχραιμία. Μετά μελέτη και γνώση με συνάδελφο μηχανικό ανάλογης ειδικότητας. Συζήτηση με τον γείτονα (αν όντως έχει προβεί σε παρανομίες) και ως ύστατη λύση η καταγγελία.1 point
-
Πρώτα συλλέγουμε όλα τα στοιχεία της υπόθεσης και αφού προβληματιστούμε ρωτάμε. Άρα, χωρίς πλήρη φάκελο Ο.Α και πλήρη φάκελο συμβολαίου (ΠΣΟΙ και προσαρτημένα σχέδια) μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.1 point
-
https://nomosphysis.org.gr/22402/pe-ste-109-2023-egkrisi-eidikoy-poleodomikoy-sxedioy-eps-perioxis-sti-thesi-kolympithres-d-k-naoysas-paroy-kathorismos-xriseon-gis-kai-oron-kai-periorismon-domisis-kai-perivallo/1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-