Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      7.631


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      209


  3. JohnnyHoliday

    JohnnyHoliday

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      803


  4. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      370


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/01/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. όταν το κτίριο εφάπτεται στη ρ.γ,, αφετηρία μέτρησης του ύψους είναι η στάθμη του πεζοδρομίου. Αν ο δρόμος δεν έχει διανοιχτεί, πρέπει να κάνεις εφαρμογή της υψομετρικής μελέτης. Συνήθως, η στάθμη του πεζοδρομίου στη ρ.γ. είναι όσο η ερυθρά +5 εκ.
    3 points
  2. Δεν υφίσταται —πλέον— αυτή η υποχρέωση, για τον λόγο που αναφέρεις στη δημοσίευσή σου.
    2 points
  3. Εάν αναφέρεστε στο Παν. Πατρών και όχι στο ΑΤΕΙ, εξ όσων γνωρίζω, υπάρχει η δυνατότητα πρακτικής άσκησης, μέσω του Πανεπιστημίου. Έχετε ενημερωθεί επ' αυτού;
    2 points
  4. Δεν τα συγκεντρώνεις όλα μαζί (με σκαρίφημα) για να μην κάνουμε τους μάντεις?
    1 point
  5. καλή η πληροφορία που σου δίνει ο συνάδελφος πιο πάνω! Ρώτησε αρχικά στην γραμματεία της σχολής σου ή τους φίλους σου στην σχολή, μήπως ξέρουν κάποιο φοιτητή που βοηθάει απασχολείται σε κάποιο γραφείο Μηχανικών στην Πάτρα, ψάξε και τον τοπικό τύπο (για αγγελίες), δες και αγγελίες σε site σχετικά με Μηχανικούς αν θέλει κάποιος Μηχανικός βοηθό να τον βοηθάει κάποιες ώρες και μέρες στο γραφείο του, ή στο έργο του.
    1 point
  6. ναι, με τις εξής προϋποθέσεις: - Το εντός να εμπίπτει στον κανόνα (πρόσωπο κι εμβαδόν) - Το εκτός να μην είναι μικρότερο των 1000 μ² και, παράλληλα, να μην απαγορεύεται από άλλες διατάξεις (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, NATURA, κλπ) η δημιουργία γηπέδων με εμβαδόν μικρότερο από συγκεκριμένο όριο Επίσης, μιας και το γεωτεμάχιο εμπίπτει σε δύο τομείς (εντός- εκτός) ή δεν θα αναφέρεις όρους δόμησης, ή θα αναγράψεις ότι οι συγκεκριμένοι ο.δ. αφορούν στο εντός οικισμού τμήμα. Η δήλωση του 651/77 θα αναγράφει αρτιότητα - οικοδομησιμότητα τόσο για το όλο, όσο και για τα επί μέρους
    1 point
  7. Υπάρχουν γραφεία και γραφεία. Άλλο να πας στο γραφείο της γειτονιάς όπου θα κάνεις ΠΕΑ, τακτοποιήσεις κτλ και άλλο να δουλεψεις γραφείο σε κάποια μεγάλη μελετητική/συμβουλευτική/κατασκευαστική εταιρεία (δουλειές γραφείου υπάρχουν και στις κατασκευαστικές). Στην πρώτη περίπτωση η προσωπική μου άποψη είναι οτι δεν κάνεις δουλειά μηχανικού και οι τεχνικές γνώσεις που θα λάβεις θα είναι μηδαμινές έως ελάχιστες. Δες και εδώ στο φόρουμ ή σε ομάδες στο facebook. Οι τεχνικές ερωτήσεις είναι ελάχιστες και όλοι συζητάνε απλώς για διαδικαστικά. Βέβαι αν (θα) σου αρέσει αυτό το αντικείμενο (ΠΕΑ, τακτοποιήσεις κτλ) τότε πάω πάσο και προχώρα αλλά να ξέρεις οτι δεν αποκτάς πραγματική εμπειρία μηχανικού και 20 χρόνια να δουλέυεις/διατηρείς τεχνικό γραφείο για μια μελετητική/κατασκευαστική εταιρεία δεν έχεις τα απαραίτητα προσόντα ενός έμπειρου μηχανικού. Επίσης αυτή η εμπειρία είναι σαν να μην υπάρχει σε περίπτωση μετανάστευσης. Ξέρω είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια θέση εργασίας με σοβαρό αντικείμενο όπου θα αποκτήσεις σοβαρή εμπειρία. Αν το θές όμως κυνήγα το και μπορεί να σου βγει.
    1 point
  8. Οι οικοδομικές άδειες είναι πράξεις της διοίκησης και δεν έχουν γενική ισχύ. Μπορούν να ανακληθούν οποτεδήποτε αποδειχθεί ότι εκδόθηκαν βάσει ψευδών στοιχείων (δόλος). Αγνοείς λοιπόν την άδεια, κι εφαρμόζεις το όριο του οικισμού όπως αυτό έχει θεσμοθετηθεί. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (οικισμοί <2000 κατ.), εάν γεωτεμάχιο τέμνεται από το όριο του οικισμού, εντός οικισμού θεωρείται τόση επιφάνεια όση είναι η αρτιότητα στη συγκεκριμένη θέση (δες το σχόλιό μου στην προηγούμενη σελίδα)
    1 point
  9. Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως.
    1 point
  10. Τύπος πάνελ VA, μέγεθος 31,5", μέγιστη ανάλυση 4Κ --> 250-300 Ε Τύπος πάνελ IPS, μέγεθος 31,5", μέγιστη ανάλυση 4Κ --> 300-400 Ε Για να δουλέψεις σε ανάλυση 4K χρειάζεται και καλή κάρτα γραφικών. Μέχρι να την αποκτήσεις (τώρα ακριβές) μένεις σε κατώτερη ανάλυση.
    1 point
  11. Ενώ για το γραφείο οι πληροφορίες είναι συγκεκριμένες για το εργοτάξιο η εικόνα είναι ασαφής. Ποιο είναι το ακριβές περίγραμμα μιας θέσης μηχανικού εργοταξίου; Η περιγραφή του Τέτρις αντιστοιχεί περισσότερο στη σύγκριση δημόσιων - ιδιωτικών έργων και όχι τόσο στην εργασία γραφείου - εργοταξίου. Θεωρώ επίσης λάθος το να λέμε ότι το εργοτάξιο δεν συνιστάται στις γυναίκες που θέλουν να κάνουν οικογένεια. Όσο το λέμε αναπαράγουμε στερεότυπα και αποδεχόμαστε ως φυσιολογικές κακές εργασιακές συνθήκες που πλήττουν εξίσου και τον άνδρα. Ίδιες και χειρότερες συνθήκες με άσχημα ωράρια, πίεση και χαμηλές αμοιβές μπορεί να υπάρχουν και σε ένα περιβάλλον γραφείου.
    1 point
  12. Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες σε γενικές γραμμές, όμως η προσωπική μου άποψη είναι ότι το εργοτάξιο σε ολοκληρώνει ως μηχανικό και θα το πρότεινα α επιφύλακτα στους νέους συναδέλφους.
    1 point
  13. Από τη στιγμή που υπάρχει αναθεώρηση σε ισχύ και οι εργασίες περιγράφονται στην άδεια, δεν χρειάζεται κάτι ως προς την πολεοδομία.
    1 point
  14. Μην ξεχάσεις να συμπληρώσεις τα καταβληθέντα ποσά από την παλιά δήλωση, ώστε να γίνει ο συμψηφισμός κατά τον υπολογισμό του προστίμου.
    1 point
  15. Έχεις μπερδέψει την ισχύ με την ενέργεια. Ένα σύστημα net metering ισχύος 10 kW έχει ετησία παράγωγη χονδρικά 1500 με 1600 kWh/kW (παίζει ρόλο η κλίση, ο προσανατολισμός κτλ κτλ). Το σχολείο όπως τα λες "καίει" 30 kWh/day, οπότε θα κάνεις ξανά τους υπολογισμούς σου και θα επανέλθεις λογικά με νέα ερωτήματα.
    1 point
  16. Αφήνω αυτό εδώ, μετά από επικοινωνία με τον ΑΔΜΗΕ, μου κοινοποιήθηκε το παρόν διαφωτιστικό έντυπο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
        • Upvote
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.