Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.177


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.032


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.486


  4. petros71

    petros71

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      304


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/05/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Αυτές οι σελιδες με τις εξαιρετικά τιμές πουλάνε εκπαιδευτικές αδειες. Νόμιμες μεν ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΔΕ Προφανώς σε πιθανο έλεγχο δεν εισαι καλυμένος. Το προβλημα δεν ειναι το τιμολόγιο αλλά το ειδος της άδειας που έχεις αγοράσει
    2 points
  2. νέος κτιριοδομικός Αρθρο 20 παρ.7
    2 points
  3. Απαλλοτρίωση που αποζημιώθηκε δύσκολα να δεχτεί η διοίκηση να την άρει.. Θα πάρουν σειρά οι γειτόνοι και έπειτα η λεωφόρος θα γίνει στρατί...
    1 point
  4. εγώ θα έλεγα ότι το 1 και πιο σημαντικό ερώτημα θα πρέπει να είναι να μη γκρεμίσεις τοίχους φέροντες (90%) σε κτίριο 100 ετών. 2ο .... αφού είναι 100 ετών είσαστε σίγουροι ότι δεν θα χαρακτηριστεί ως διατηρητέο ?? για το 2 σου, αν κάνεις τακτοποίηση να αποκτήσει επίσημα σχέδια το κτήριο σίγουρα θα μπορείς να κάνεις εργασίες για την υγιεινή και την ασφάλεια του, και δεν μπορεί να βγεί μερική άδεια για πχ δυο δωμάτια και τα άλλα δύο είναι του δρόμου για το 3. Δεν δίνουμε συμβουλές ούτε είναι καν επιτρεπτό για πράξεις παρανομίας. Φυσικά είναι αυτονόητο σε όλους τους Μηχανικούς, ότι ούτε ΗΤΚ θα μπορεί να αποκτήσει ούτε μεταβιβάσεις και φυσικά σημαντικά πρόστιμα. Βάζεις όμως ένα ΤΕΛΟΣ σ αυτό ως ερώτημα στο Δημόσιο Φόρουμ.
    1 point
  5. έχει βγει ο νέος κτιριοδομικός κανονισμός 2023 εδώ
    1 point
  6. @Κατερίνα Κωνσταντίνου, καλό θα ήταν να μάθετε αν θα συνεχίσετε να έχετε κωδικούς στο σύστημα του ΤΕΕ γιατί θα χρειαστούν στον μέλλον....
    1 point
  7. Το υπόστρωμα αυτό είναι απαράδεκτο.
    1 point
  8. Μετά από ψάξιμο καταστάλαξα ότι με το eparavolo 201 (Τέλη χαρτοσήμου σχεδίων μηχανικού) πληρώνεις: 1) ΟΓΑ 20% ( το εύκολο) 2) τέλος χαρτοσήμου δύο τοις χιλίοις (2%0) η το παράβολο του νόμου 1041/80. Παραθέτω αυτούσιο το άρθρο (Κατ΄ εξαίρεσιν των υπό των προηγουμένων παραγράφων οριζομένων, επί των σχεδίων, προϋπολογισμών και πάσης φύσεως εκθέσεων και μελετών, ως και των αντιγράφων αυτών, των υποβαλλομένων εις την αρμοδίαν πολεοδομικήν αρχήν προς έκδοσιν των κατά τας κειμένας διατάξεις οικοδομικών αδειών, αντί των ανωτέρω παγίων τελών επιβάλλεται τέλος χαρτοσήμου οριζόμενον εις ποσοστόν δύο επί τοις χιλίοις (2%ο) επί του προϋπολογισμού του έργου, ως ούτος λαμβάνεται υπ΄ όψιν διά την έκδοσιν της αδείας.) Όλα τα άλλα εφορία!!!
    1 point
  9. Η διαφορά στις συντάξεις ανάμεσα του Ε.Ε. & Δ.Υ. είναι τεράστια. Και το σπουδαίο είναι πως ο Δ.Υ. δεν πλήρωσε, στην πραγματικότητα, εισφορές. Ο Ε.Επ. όταν του ερχόταν το "μπουγιουρντί" από ΤΣΜΕΔΕ είχε δεν είχε θα έπρεπε να δώσει ζεστό χρήμα στο ταμείο. Ο Δ.Υ. δεν είχε ποτέ αυτή την έννοια. Όλα πληρώνονταν από το δημόσιο, δηλ. απ' όλους μας. Αυτή την στιγμή κανείς δεν ξέρει πόσων "ταχυτήτων" συντάξεις υπάρχουν για τους μηχανικούς!!! Ξέρει? Κάθε μέρα διαβάζουμε αρθρα για αναδρομικά, για νέους υπολογισμούς συντάξεων (έπαψα να τα διαβάζω, γιατι πλέον δεν τα καταλαβαίνω !), αλλά οι μηχανικοί είναι πάντα απ' έξω. Και μας έχουν για μεγαλοσυνταξιούχους! Και καπάκι έχουμε και την "προσωπική διαφορά"! Μέχρι να μηδενιστεί αυτή θα ..... "μηδενιστεί" και ο συνταξιούχος.
    1 point
  10. Αν δεν υπάρχουν κατόψεις ή περιγραφές των χρήσεων των χώρων στα συμβόλαια (ή αν συμπίπτουν με τα σημερινά) και αν δεν υπάρχουν σχέδια διοικητικών πράξεων για σύγκριση ή εμφανής μεταγενέστερες επεμβάσεις, τότε είναι νόμιμο ως έχει εσωτερικά.
    1 point
  11. 1. Ο όρος αγροτεμάχιο δεν υφίσταται Πολεοδομικά. Αντ' αυτού, χρησιμοποιούμε (από το ΓΟΚ 85) τον όρο γήπεδο για τα εκτός σχεδίου/οικισμού. 2. Πρώτα ελέγχεις την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα του γηπέδου, όχι μόνο πολεοδομικά αλλά και από τυχόν άλλες απαγορεύσεις (π.χ. ΓΠΣ, NATURA, Αρχαιολογία, Δασαρχείο, ρέμα, κλπ). Στη συνέχεια θα ελέγξεις αν, για το υφιστάμενο κτίριο, τηρούνται οι πολεοδομικές απαιτήσεις (κάλυψη, δόμηση, ύψος, πλ. αποστάσεις). Δηλ. σαν να επρόκειτο να κατασκευαστεί σήμερα το κτίριο. συμπλήρωση με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι πολεοδομικές απαιτήσεις, αυτό που θα πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα είναι η στατική (και αντισεισμική) επάρκεια του κτιρίου, μιας και θα καταθέσεις στατική μελέτη για την έκδοση της άδειας
    1 point
  12. @Κατερίνα Κωνσταντίνου Δικαίωμα υπογραφής έχεις λόγω της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Μετά τη διακοπή εργασιών στη ΔΟΥ σταματάς να πληρώνεις εισφορές μη μισθωτών ΕΦΚΑ. Συνεχίζεις να υπογράφεις και να σφραγίζεις, καθώς αυτά τα δικαιώματα δεν επηρεάζονται από τη σχέση σου με την εφορία. Εάν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες όπως έκδοση αποδείξεων ή τιμολογίων, υποβολή δήλωσης ΦΕΜ και οτιδήποτε σχετικό με την εφορία, μπορείς να πραγματοποιήσεις αυτό που επιθυμείς.
    1 point
  13. Θεωρώ πως το φούσκωμα οφείλεται σε διόγκωση του περλιτοδέματος λόγω υγρασίας. Οπότε η θεραπεία είναι πιο επίπονη. Απαιτείται πλήρης αποξήλωση του υποστρώματος μέχρι την πλάκα ο.σ., έλεγχος για πιθανή διαρροή από σωληνώσεις στο δάπεδο, γέμισμα με ελαφροσκυρόδεμα, τσιμεντοκονία για αλφάδιασμα και επικόλληση των πλακιδίων.
    1 point
  14. Για τυχόν αυθαιρεσίες θα ελέγξεις το κτίριο σήμερα σε σχέση με τα σχέδια της άδειάς του. Η ρυμοτομία που προέκυψε μετά την άδεια θα αναλυθεί σε περίπτωση έκδοσης νέας άδειας.
    1 point
  15. Το ΦΕΚ δεν αναφέρεται μόνο σε ιδιώτες αλλά και σε δημόσια έργα όπως είναι οι διευθετήσεις μικρών ή μεγάλων υδατορεμάτων πιστεύω (με τις ανάλογες εγκρίσεις και μελέτες όπως περιβαλλοντικές).
    1 point
  16. Από τον αριθμό λειτουργικών ενοτήτων (αυτόνομων κατοικιών). Μονοκατοικία έχεις όταν έχεις μία κατοικία. Η μονοκατοικία έχει μόνο "μία κτιριακή μονάδα" ν.4122/2013 αρθ. 2-2 2. «Κτιριακή μονάδα»: τμήμα, όροφος ή διαμέρισμα εντός κτιρίου, που έχει σχεδιαστεί ή υποστεί μετατροπή ώστε να χρησιμοποιείται χωριστά. Η πολυκατοικία έχει πολλές τέτοιες.
    1 point
  17. Εγκ-4490/29-1-04 Εγκ-5/04 [ΙΣΧΥΕΙ από 29-1-04] Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων, του Ν-3212/03 "Άδεια δόμησης, και άλλες διατάξεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων" http://www.domiki.gr/info/040824-1W.htm
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.