Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.058


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.486


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.991


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @avgoust Τώρα πιστεύεις ότι υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί να βρουν οικόπεδα που δεν έχουν καθαριστεί;. Το μόνο που γίνεται είναι να προάγεται η ρουφιανιά. Αυτό είναι που πρέπει να μην περάσει ως κάτι δεδομένο. Το ότι το κράτος προσπαθεί να βάλει συνυπεύθυνους στην ανικανότητά του τους πολίτες και σε επόμενο στάδιο, να "πασάρει το γλυκάκι στις ασφαλιστικές είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Επί της ουσίας, για να μην λέμε μόνο θεωρίες, (αν και το έχω ξαναγράψει), σε μια φωτιά με αέρα 5-6-7-8 μποφόρ και φλόγες στα 10 + μέτρα, το αν έχεις καθαρίσει χωράφια είναι πραγματικά το τελευταίο που θα μετρήσει. Έχω πρόσφατο παράδειγμα, δικό μου, από φωτιές του 2020. Κάηκαν όλες οι ελιές, ενώ κάτω ήταν γυαλί. Δεν υπήρχε χορτάρι. Άσε που, το θέμα δεν είναι τα οικόπεδα, αλλά η περιαστική γη. Εκεί πρέπει να δίνεται μέγιστη σημασία. Μήπως τα ανώτατα κλιμάκια της πυροσβεστικής να σκεφτούν και να απαιτήσουν την μη ποινικοποίηση της μεθόδου "fire to fire" (φωτιά σε αντίθετη διεύθυνση στην εξελισσόμενη πυρκαγιά), γιατί αν σήμερα κάποιος Πύραρχος τολμήσει να το εφαρμόσει, με τους ισχύοντες νόμους, θα βρεθεί ο άμοιρος σιδεροδέσμιος.
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.199 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Κώστα, ξέρεις πολύ καλά τι εστί τα τελευταία (πάνω από 10-15) το ΤΕΕ. Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε. Ότι κάνουμε με ατομική προσπάθεια και αν μπορούμε να συμπαρασύρουμε και άλλους ανθρώπους για να δούμε κάτι καλύτερο σε αυτή τη χώρα. Μια χαρά υλοποιούνται όλα, όταν ο στόχος μας δεν είναι μόνο το κέρδος. Αυτή η πρόταση που έκανες στο τέλος με ενδιαφέρει και την βρίσκω πολύ καλή. Δημόσιο ψήφισμα από το μεγαλύτερο φόρουμ μηχανικών της χώρας, για τεκμηριωμένη εναντίωση στην εφαρμογή των εν λόγω μέτρων.
    1 point
  4. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    1 point
  5. Ουδέποτε έχω απομακρύνει τα κομμένα χορτάρια από τη γη μου και δεν σκοπεύω να το κάνω. Λειτουργεί σαν χλωρή λίπανση αλλά και ως κάποια προστασία από την απότομη εξάτμιση υγρασίας εδάφους, την οποία τα δέντρα την έχουν ανάγκη τους θερμούς μήνες του χρόνου. Τωρα, για το τυπικό, όταν βρουν η Δήμοι την άκρη, για το που θα πηγαίνουν τα κομμένα χορτάρια να μας πουν και εμάς, διότι σε όλους τους κανονισμούς, οι Δήμοι λένε ότι απαγορεύεται δια ροπάλου να πάνε σε κάδους (και ορθώς). Ελλάδα version 2.0. και συνεχίζουμε...
    1 point
  6. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    1 point
  7. Μετά την δημιουργία του μητρώου θα πάνε οι καταγγελίες σύννεφο (την ώρα που επιτρέπονται και ανώνυμες). Έτοιμοι για τα χαρακώματα.... Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία (και δεν μιλώ βέβαια για τον απλό καθαρισμό).
    1 point
  8. Ισχύει ό,τι διάβασες στη νομοθεσία. Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
    1 point
  9. Ξεκινάς με μια συζήτηση μαζί τους ή με αίτηση για οικοδομησιμότητα. Το πρωτόκολλο αδυν. τακτ. ίσως απαιτηθεί για την έκδοση της άδειας
    1 point
  10. Αυτό δεν λέει τίποτε για το δικό σου οικόπεδο. Στην άδεια οφείλεις να αναφέρεις σωστά την αρτιότητα-οικοδομησιμότητατ των ομόρων
    1 point
  11. Προφανως, οποιος εχει αποκτησει δουλεια διελευσης απο χρησικτησια, δικαιουται να στραφει κατα του νυν κυριου, δικαστικως.. Παντως, μεχρι σημερα, δεν φαινεται μεταγεγραμμενο τετοιο βαρος στο υποθ/κειο ουτε γινεται καποια αναφορα στο συμβολαιο του 2016. Εν πασει δε περιπτωσει, η όποια δουλεια ηθελε αναγνωρισθει, δεν δημιουργει ουτε "κυριο" ουτε κατατμηση. Το γηπεδο παραμενει ενα.
    1 point
  12. Θόδωρε καλησπέρα το κτίριο όπως γράφει και στο σαϊτ που ανέβασε ο jbosdas είναι προ του 2011 και άρα με ΓΟΚ 85 με κατόψεις Είναι πράγματι εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό στην περιοχή αλλά εμένα -ίσως λόγω γήρατος-λίγο με ζαλίζει καθώς γίνεται ένα έντονο ογκο-οπτικό παιχνίδι με τους τοίχους και τη λοξότητα τους καθ΄ύψος σε σχέση με την κατεύθυνση της πρόσοψης του Όσο για το β' κτίριο που σε φώτο ανέβασα, δεν ξέρω -αλλά κατά πιθανότητα 90% όχι -δεν είναι του ιδίου Αρχιτέκτονα
    1 point
  13. @pipakos Να θυμίσω ότι οι αγροτικοί δρόμοι που δημιουργήθηκαν μετά το 1923 θεωρούνται άτυπες δουλείες. Οπότε, κατά τη σύνταξη του διαγράμματος, θα εμφανίσεις το τμήμα του δρόμου που περνάει από το γήπεδό σου με διακεκομμένες γραμμές και θα το αναφέρεις ως αγροτική δίοδο/άτυπη δουλεία διόδου. Καλό είναι, στο διάγραμμα, να βάλεις τις συντεταγμένες των κορυφών του, τις διαστάσεις και το εμβαδόν του. Οι παρόμοιες βεβαιώσεις των δημαρχαίων είναι (γενικά) για τα σκουπίδια
    1 point
  14. Όχι βέβαια. Θα πρέπει να τακτοποιηθεί για να ικανοποιηθεί ο ορισμός "νομίμως υφιστάμενο" σύμφωνα με την παρ1/αρθ23 ΝΟΚ καθώς και το αρθ1α της αποφ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020: Επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, εκτός αν άλλως ειδικότερα ορίζεται: α) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, καθώς και σε οικόπεδα ή γήπεδα εφόσον: αα) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, .... Το αναφέραμε αυτό. Εξαιρείται αφού οι εργασίες υπάγονται στο 29/4495. Γίνεται μνεία της αυθαίρετης κατασκευής (και της συγκεκριμένης παραγράφου) στην περιγραφή. Για να μην παρεξηγηθώ, κάθε φορά θα λέω ότι καλό είναι τακτοποιούνται τα πάντα και να μην μένουν εκκρεμότητες. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις στις οποίες δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια.
    1 point
  15. Ηλία καλησπέρα Σύμφωνα με τον ορισμό του κτιρίου (στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση) από τον Φ.Ο (διαστάσεις κτίστη)
    1 point
  16. Άλλος ο υπολογισμός των πολεοδομικών μεγεθών άλλος των φορολογικών. Ως προς την πολεοδομία θα τον προσμετρούσα στον ΣΔ. Φορολογικά θα τον κατέτασσα στους ανοιχτούς χώρους
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.