Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.659


  2. Dimitris Mamadas

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.214


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. 1. Είναι απαραίτητη εφόσον υπάρχουν απόβλητα εργασιών. Δεν έχει σχέση με τα ικριώματα το ΣΔΑ . 2. Η σύμβαση με ΑΕΚΚ είναι προαπαιτούμενο για την άδεια . Εναλλακτικά μπορείς αρχικά να ανεβάσεις Υ.Δ. ιδιοκτήτη για να εκδόσεις την άδεια και εν συνεχεία να κάνεις σύμβαση με ΑΕΚΚ . 3. Το κείμενο της Υ.Δ. ενδεικτικά : Θα συμβληθώ με Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) ΑΕΚΚ στην Περιφερειακή Ενότητα του Έργου. Τα ΑΕΚΚ θα οδηγηθούν στην πλησιέστερη, συμβεβλημένη με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ Μονάδα Ανάκτησης, που θα μου υποδείξει το ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.
    3 points
  2. Για μένα είναι. Κατ' αρχάς στις περισσότερες περιοχές δεν φτάνεις κάν το βάθος παγετού, το οποίο αν στη β. Ευρώπη είναι περίπου 0.80μ με 1.0 μ. σε εμάς μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι κάπου 0.70μ. Εγώ προσωπικά (κ πάντα συμφωνα με τα γεωτ. δεδομένα του οικοπέδου) δε θα θεμελίωνα πάνω από τα 0.80 μ.
    3 points
  3. Συμφωνώ με τον @zefuros. Και εγώ κάτι τέτοιο/παρόμοιο θα έκανα. Οπότε υποθέτοντας ότι το ξεχασμένο τιμολόγιο αφορά έξοδα, η αντιμετώπιση που θα έκανα ως προς τα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 θα ήταν: Α) αν αποφάσιζα να υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Τότε θα είχα υπόψη ότι τα πρόστιμα του άρθρου 54 δεν επιβάλλονται σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (ν.4174/2013 άρθρο 54 παρ. 2). Θα διάβαζα την ΠΟΛ.1107/2014 το "4. Υποβολή τροποποιητικής δήλωσης λόγω αύξησης του πιστωτικού υπολοίπου." με το παράδειγμα που έχει. Β) αν αποφάσιζα να μην υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Επειδή το ΦΠΑ αν θεωρηθεί παραγωγική δαπάνη θα πρέπει να εκπέσει (άρα τροποποιητική ΦΠΑ), θα πρέπει να βρούμε μία λύση να εξοδοποιήσουμε με βάση τη νομοθεσία τον ΦΠΑ. Απ' όσο ξέρω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ. βενζίνες) μπορούμε να αγνοήσουμε τον ΦΠΑ και να πούμε ότι δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ και εξοδοποιείται και ταυτόχρονα εκπίπτει φορολογικά η δαπάνη. Δεν νομίζω να μπορουμε σε ξεχασμένα τιμολόγια απλά να μην εκπίπτουμε τον ΦΠΑ (να χαθεί ώς ποσό) ή απλά να το εξοδοποιούμε όποτε θέλουμε (στην περίπτωση αυτή επειδή ξεχάσαμε να το πράσουμε στην περιοδική) Αρα μία λύση που βλέπω είναι να εξοδοποιήσουμε το ΦΠΑ αλλά δεν θα εκπέσει φορολογικά η δαπάνη. Διότι αν εκπέσει φορολογικά δαπάνη και είναι εκπεστεός ο ΦΠΑ της θα πρέπει να γίνει τροποποιητική. Οπότε θα θεωρούσα ότι το τιμολόγιο (έξοδο) κόπηκε εκ παραδρομής ως τιμολόγιο. Θα θεωρούσα ότι δεν θα έπρεπε να κοπεί τιμολόγιο διότι (θα θεωρούσα) ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη. Επομένως επειδή έγινε η τιμολόγηση (ως τιμολόγιο) θα πρέπει αρχικά να καταχωρηθεί στα βιβλία. Θα το καταχωρούσα κανονικά στα βιβλία (εξοδοποιώντας τον ΦΠΑ) για να απεικονίσω ορθά την λογιστική βάση σύμφωνα με τα τα ΕΛΠ. Δηλαδή αν είχα αξία 100€ και ΦΠΑ 24€, στα βιβλία θα είχα στην αξία 124€ και όχι 100€ πλέον ΦΠΑ 24€. Αρά ως προς το χειρισμό του ΦΠΑ δεν θα έχω δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για το τιμολόγιο αυτό. Ως προς τη φορολογική βάση το έξοδο αυτό με βάση τα άρθρα 22 και 23 του ν.4172/2013 δεν θα το αναγνώριζα φορολογικά (αφού θα είχα θεωρήσει ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη) επομένως φορολογικά θα αποτελούσε μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης, θα το αναμόρφωνα φορολογικά (στο 100%) στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης, στον πίνακα φορολογικής και στο Ε3_ΣΤ(443)=124€ (μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες), οπότε και θα αθροίζονταν στα κέρδη. Στην ΜΥΦ θα πρέπει να φαίνεται διακριτά τόσο η καθαρή αξία των 100€, όσο και ο ΦΠΑ των 24€, για να υπάρξει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο. Αρα στην Β' περίπτωση συνοπτικά στα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 Στο βιβλίο εσόδων-εξόδων: αξία 124€ (στην στήλη ΦΠΑ μηδέν) Στην ΜΥΦ: θα φαίνεται διακριτά (100€ + 24€) Στην περιοδική ΦΠΑ: το έξοδο δεν θα συμπεριληφθεί αφού θα αποτελέσει δαπάνη χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ. Στο Ε3: Λογιστική βάση: Ζ2(485.16)=124€, Φορολογική βάση: 0,00€ (μηδέν), Μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης: Πίνακας φορολογικής αναμόρφωσης κωδ.2020=124€=Ε3_ΣΤ(443) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ολο το ποσό του τιμολογίου (καθαρή αξία και φπα) θα έχει προστεθεί ως πρέπει στα λογιστικά μου κέρδη, αλλά σαν να μη πραγματοποιήθηκε ποτέ το έξοδο αυτό.
    2 points
  4. Μα όταν λέι ότι κατά την συμπλήρωση Η.Τ βάζουμε Ο.Α και Μ/Κ προφανώς το ίδιο πιστεύω ότι θα ισχύει και κατά την έκδοση. Απλώς για τις Μ/Κ επειδή δεν θεωρείσαι ως επιβλέπων, ο ιδιοκτήτης έχει την υποχρέωση να σου ζητήσει μέσα σε 4 μήνες να συμπληρώσεις την Τ/Κ υ.γ το χειρότερο όλων είναι που τυπικά μέχρι στιγμής το απαιτεί για οποιαδήποτε εργασία Σκέψου τι έχει να γίνει με το εξοικονομώ που τρέχει ή θα τρέξει
    2 points
  5. Το πρώτο πράγμα που μας απασχολεί σε κτίρια προ 55 είναι να προϋφίστανται δομικά της συγκεκριμένης ημεροχρονολογίας και εν συνεχεία μας απασχολεί η χρήση που είχαν πριν το 1955. Υπάρχουν και προ 55 κτίρια με χρήση κατάστημα και δεν είναι όλα με χρήση κατοικία. Τώρα, στην περίπτωση που εξετάζεις, αν έχεις διαθέσιμα στοιχεία τα οποία να τεκμηριώνουν την προΰπαρξη του κτιρίου, ως αυτό έχει σήμερα και δεν υπάρχουν στο ακίνητο μεταγενέστερες του 1955 αυθαίρετες κατασκευές, τότε δευτερευόντως θα εξεταστεί και αυτό που σε προβληματίζει. Αναφέρεις ότι λειτούργησε κατάστημα ενώ δεν γνωρίζει κανείς ποια χρήση είχε πριν το έτος 1955. Στο ε9 έχεις χρήση καταστήματος. Για δική σου διασφάλιση ζήτησε από το λογιστή του πελάτη να σου βγάλει από το ταξινετ Ε9 από το 2011. Να δεις δειγματοληπτικά για κάποιο έτος, αν το δήλωνε κατάστημα και ως προ 55 κτίριο πριν 9-10 χρόνια. Επιπλέον, θα δεις και την εικόνα που παρουσιάζει το κτίριο αλλά και το εσωτερικό του. Αν για παράδειγμα δεις έναν ενιαίο χώρο 200 τμ με ένα 2 w.c τότε όπως αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε μάλλον κατάστημα. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα αν το κατάστημα λειτούργησε ως ΚΥΕ να εκδόθηκε άδεια λειτουργίας. Άρα, υποτίθεται ότι ελέγχθηκε και επιβεβαιώθηκε ότι το κτίριο ήταν προ 55. Δεν βλέπω για ποιο λόγο να θες να γράψεις χρήση κατοικία στη βεβαίωση για μεταβίβαση. Εσυ καλείσαι να τεκμηριώσεις στην ΤΕ για ποιο λόγο το συγκεκριμένο-προς μεταβίβαση ακίνητο εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 82.
    1 point
  6. Αν εχει μεγαλη αξια σκεψου του. Αν οχι, μην ασχολεισαι, περασε το στη στηλη εξοδων που δεν εκπιπτει ο ΦΠΑ
    1 point
  7. Κανένας. Βάζεις τεμάχια. Όσα κρίνεις ότι απαιτούνται (ανά δωμάτιο ή με βάση την παροχή σε m3/h).
    1 point
  8. Το σχολιάζω απλά να υπάρχει ως ενημέρωση να υπάρχει για αν το (ξανα)θυμηθούμε: Σε περίπτωση χρεωστικού το πρότιμο υποβάλλεται για δύο κακές πράξεις, την μη υποβολή εμπρόθεσμα της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ και την μη καταβολή εμπρόθεσμα του φόρου (ΦΠΑ). Για την μη υποβολή της δήλωσης (ν.4174/2013, άρθρο 54) 100€ στα απλογραφικά/διπλογραφικά αν η δήλωση είναι πιστωτική ή μηδενική 250€ στα απλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική 500€ στα διπλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική Για την μη καταβολή του φόρου (δηλ. για χρεωστική δήλωση): τόκοι εκπρόοθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 53) πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 57)
    1 point
  9. Αυτό που λες μπορεί να γίνει όταν έχεις κτίριο νόμιμο. Οπότε μπορείς να εκδόσεις την άδεια κατεδάφισης, να εκδόσεις βεβαίωση για τη μεταβίβαση χωρίς πρόβλημα και στη συνέχεια ο νέος ιδιοκτήτης να το κατεδαφίσει. Όταν όμως υπάρχουν αυθαίρετα τμήματα για να εκδοθεί βεβαίωση και να μεταβιβαστεί το ακίνητο θα πρέπει όλα τα αυθαίρετα τμήματα είτε να έχουν τακτοποιηθεί είτε να έχουν νομιμοποιηθεί (με έκδοση άδειας) είτε να έχουν κατεδαφιστεί.
    1 point
  10. Δεν χρειαζόταν η απόφαση Χριστόφορε. Το ξέραμε ήδη ... Υπεύθυνοι για την "ορθή συμπλήρωση των στοιχείων της ηλεκτρονικής καταχώρισης" του ακινήτου. Το γράφει ήδη στο manual και είναι το κύριο αντικείμενο της υπηρεσίας που προσφέρει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός ως συμπλήρωση της ΗΤΚ. Συμπληρώνει τα κουτάκια ... Πέραν αυτού όμως ο σωστός μηχανικός είναι ελεύθερος να κρίνει αν θα προσφέρει στον πελάτη του και άλλες υπηρεσίες για τις οποίες είναι επαγγελματικά εξουσιοδοτημένος ...
    1 point
  11. 1 point
  12. Γραφώ το εξής κείμενο: Οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί με την δήλωση Α/Α ********** και ηλεκτρονικό κωδικό ************ του νόμου 4178/2017 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά και μελέτες , που έχω στην κατοχή μου. Επίσης θεωρώ ότι θα σου ζητηθεί το 5σέλιδο της υπαγωγής του Ν4178
    1 point
  13. Σε τέτοιες ερωτήσεις μπορεί κάποιος να απαντήσει μόνο υποθετικά, οπότε θα σας προέτρεπα, απαντώντας δηλαδή πρώτα στο 4ο ερώτημά σας, να απευθυνθείτε σε κάποιον πολιτικό μηχανικό ο οποίος να έχει εμπειρία στις στατικές μελέτες και αν ειναι δυνατόν και σε επισκευές/ενισχύσεις, να τον φωνάξετε να δει την πολυκατοικία από κοντά και να του δείξετε και τη στατική μελέτη σε συνδυασμό με όποιο άλλο στοιχείο εκείνος κρίνει ότι χρειάζεται για να εκτιμήσει κατάλληλα την κατάσταση της κατασκευής. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η κατευθύνσεις των ρωγμών, η 'εικόνα' δηλαδή που έμφανίζουνε σε κάτοψη, το εύρος τους και φυσικά η θέση τους στην άνω ή στην κάτω πλευρά της πλάκας. Εάν η εκτίμηση των μηχανικών που έλεγξαν την οικοδομή μετα το σεισμό του 1999 ήταν ότι η εμφάνιση των ρωγμών οφείλεται στην έλλειψη αρμού διαστολής, να ξέρετε ότι οι ρωγμές προϋπήρχανε του σεισμού και απλά κατά τη διάρκεια του σεισμού γίνανε περισσότεροι εμφανείς. 1. Αρκετά σοβαρό αρκετά ώστε δημιουργηθούν ρωγμές κατά τη σκλήρυνση του σκυροδέματος. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή 'αστοχίας' η οποία μπορεί στις περισσότερες περιπτώσεις να επιδιορθωθεί. Αν όμως δεν επιδιορθωθεί οδηγεί σε οξείδωση του οπλισμού, ο οποίος με το πέρασμα του χρόνου 'μικραίνει' και άρα μειώνεται η αντοχή του. 2. Θεωρητικά ναι, αν πρόκειται για την κατάλληλη ρητίνη κι έχει γίνει σωστή εφαρμογή σταματάει την πρόοδο της οξείδωσης του οπλισμού. Κανείς δεν ξέρει όμως αν έχει υπάρξει οξείδωση του οπλισμού των πλακών πριν την εφαρμογή της ρητίνης και για πόσον καιρό. Κάποιος μηχανικός με εμπειρία στις επισκευές και συντηρήσεις θα μπορούσε με διάφορες μεθόδους να το εκτιμήσει. 3. Κανείς δεν μπορεί να σας απαντήσει σε αυτό με βεβαιότητα από εδώ, δεν εχουμε κανένα απολύτως στοιχείο για να το κρίνουμε, αλλά πολύ χοντρικά εάν δεν εμφανίστηκαν στην κατασκευή άλλες ρωγμές πέρα των πλακών το 99 (βασιζόμενος στην πραγματογνωμοσύνη των συναδέλφων που την ήλεγξαν) και ο σεισμός έχει χαρακτηριστικά όμοια με το 99 και ένταση περίπου 6, δε θα έχει πρόβλημα. 4. Πρεπει να το συζητήσετε με το μηχανικό σας. Από απλό έλεγχο της στατικής μελέτης της και της εφαρμογής της μέχρι και μετασεισμικό έλεγχο της κατασκευής με επαναυπολογισμό της για σεισμό και ενίσχυση της αν χρειαστεί. Όλα αυτά που θα σας γράψουμε εδώ πέρα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση τεχνική συμβουλή αλλά προτροπή να απευθυνθείτε σε έναν καλό πολιτικό μηχανικό γιατί το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και κανείς μόνο από το μήνυμα σας δε θα μπορέσει να σας απαντήσει με σαφήνεια κι επιστημονικα.
    1 point
  14. Φρόντισε να έχεις πρόσβαση για εξαέρωση και πιθανή αλλαγή σώματος, χωρίς να ξηλώσεις όλο το έπιπλο.
    1 point
  15. @χαιδω Δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας για καταστήματα που δεν είναι υγειονομικού ενδιαφέροντος.
    1 point
  16. @Alejandro_92-Δεν γίνεται αναφορά στις διατάξεις του άρθρου 116 ,ότι αυθαίρετες κατασκευές προγενέστερες του χαρακτηρισμού,εξαιρούνται της διαδικασίας,και ως εκ τούτου,θα πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία του άρθρου 116. @KOKARADI-H μεταβίβαση του ακινήτου με εξόφληση του 30% του προστίμου,πριν την θετική κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,είναι δυνατή και προβλέπεται από τον Νόμο,στο άρθρο 116 παρ.6: 6. Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τα οποία απαιτείται έγκριση της επιτροπής του παρόντος, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παραγράφου 2 και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. *Στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ,σε δήλωση με επιλογή "Εντός παραδοσιακού/προστατευόμενων κλπ) ΜΕ διαδικασία επιτροπής",σε στάδιο "Αρχική Υποβολή",όπως προβλέπεται, και σε αναμονή της κρίσης της Επιτροπής,υπάρχει αίτημα "Έκδοσης εντολής πληρωμής 30% για δικαιοπραξία".Αφού εξοφληθεί και "με ειδική μνεία στο συμβολαιογραφικό έγγραφο",όπως αναφέρει η παρ.6 του άρθρου 116,το ακίνητο μεταβιβάζεται,με όλες τις υποχρεώσεις που ενδεχομένως απορρέουν μετά την κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,μεταφερόμενες στον νέο ιδιοκτήτη (ενδεικτικά αναφέρω,επιβολή εργασιών προσαρμογής,καθαιρέσεις κλπ.) Το τι επιτρέπεται από τον νόμο (τα παραπάνω που ανέφερα),είναι διαφορετικό θέμα από την επιλογή των συμβαλλομένων ,ο μεν να μεταβιβάσει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από μια υπαγωγή του άρθρου 116,ο δε,να τις αναλάβει,με το ρίσκο της επιβολής εργασιών προσαρμογής που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν ακόμη και καθαιρέσεις κτισμάτων. Υποχρέωση μας είναι,να ενημερώνουμε πλήρως τον πελάτη για αυτά που ισχύουν και για τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις που μπορεί να προκύψουν.Αυτός αποφασίζει. (Εξ άλλου,για παράδειγμα,υπάρχουν μεταβιβαστικές πράξεις μεριδίων,που αφορούν ιδιοκτήτες που κατέχουν μερίδιο του "προβληματικού",ας το ονομάσουμε κατά παραδοχή,ακινήτου,με επιτροπή,οι οποίοι ούτως ή άλλως,συμμετέχουν ήδη στην διαδικασία).
    1 point
  17. εχουμε και αυτο, ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση https://ecopress.gr/kede-sto-trapezi-tou-ypen-oi-rythmiseis-gia-tps-kai-ektos-schediou-domisi/ υγ μηπως να επαιρναν κι ενα ακομα τραπεζι με πολλα συρταρια να καταχωνιαζαν αυτην την ταυτοτητα...? Λεω...μηπως???
    1 point
  18. Προς τη σωστή κατεύθυνση οι προτάσεις των δυο συναδέλφων. Είχαμε τους ίδιους προβληματισμούς στις συζητήσεις μας εδώ στο φόρουμ, κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου και κατά τις πρώτες μέρες από την έναρξη ισχύος του νόμου. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στις περιπτώσεις των κατά παρέκκλιση άρτιων γηπέδων. Τουλάχιστον, να αποσαφηνιστούν τα θέματα που εξ αρχής μας απασχολούν όπως πχ όροι δόμησης εντός περιοχών ΓΠΣ, συνενώσεις, αρτιότητα απομένοντων γηπέδων αιτία απαλλοτρίωσης κλπ. Αναμένουμε την ερμηνευτική εγκύκλιο.
    1 point
  19. Σαφώς, αλλά όχι για το βραχώδες που προανέφερα. Εκεί μας ενδιαφέρει κυρίως η ολίσθηση. Και μια παράκληση. Δεν είναι απαραίτητο να επιδοκιμάζεις κάθε μου απάντηση. Θα νομίσουν ότι είμαστε συνεννοημένοι...
    1 point
  20. Προς το παρόν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο ή πιστοποίηση για τις τριδιάστατες εκτυπωμένες κατασκευές. Μάλιστα δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης ενημέρωση για τους απλούς 3D printer που τυπώνουν πλαστικό, ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε πολύ καλά αεριζόμενο χώρο. Κατά την εκτύπωση δημιουργούνται αμέτρητα μικροσωματίδια πλαστικού που δεν κάνει να τα εισπνέουμε.
    1 point
  21. Είναι πολύ σημαντικό που ενδιαφέρεσαι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.