Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      25.851


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.098


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.200


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.430


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα. Το άρθρο που αναφέρεις αφορά γενικά τα δικαιολογητικά που ανεβάζεις για την Η.Τ.Κ. Τα προ του 55 κτίσματα θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και δεν υπάγονται στις διατάξεις του 4495\17. Πολλοί συμβολαιογράφοι δεν χρειάζονται καν κάτοψη για την μεταβίβασή τους. Επίσης η ταυτότητα κτιρίου δεν αποτελεί μελέτη αλλά συλλογή δεδομένων όπως έχει τονίσει αρκετές φορές και το ΤΕΕ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι για τα εν λόγο κτίσματα χρειάζεται μόνο μια καινούργια κάτοψη από την οποία θα προκύπτει το εμβαδόν και θα χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικούς ελέγχους περί μη αυθαιρεσιών.
    2 points
  2. Εκδόθηκαν και τα ειδοποιητήρια του Μαίου (έως 30/6/2021 προθεσμία)
    2 points
  3. Version X5.4

    74.320 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Η Διαδικτυακή Πύλη αντλεί το περιεχόμενό της από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Σήμερα περιλαμβάνει 14.700 μνημεία, 3.100 αρχαιολογικούς χώρους, 420 ιστορικούς τόπους και 844 ζώνες προστασίας. Οι εγγραφές μπορεί να εμπλουτίζονται ή και να τροποποιούνται με νέα στοιχεία από το Αρχείο της ΔΔΕΑΜ, αλλά και ανάλογα με τις κηρύξεις, οριοθετήσεις, αναοριοθετήσεις που πραγματοποιούν οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η Πύλη περιλαμβάνει μόνον τους κηρυγμένους και οριοθετημένους αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικούς τόπους. Ως εκ τούτου δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτή περιοχές αρχαιολογικής σημασίας για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί πράξεις κήρυξης. Εξάλλου, βάσει του Ν. 3028/2002 «Για την Προστασία των Αρχαιοτήτων και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς εν γένει», η προστασία των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων που χρονολογούνται μέχρι το 1830 είναι αυτόματη, χωρίς να απαιτείται η δημοσίευση διοικητικής πράξης. Σημειώνεται επίσης ότι δεν έχουν δημοσιοποιηθεί στην Πύλη περίπου 4000 ακίνητα χερσαία μνημεία που δεν είναι γεωχωρικά εντοπισμένα. Σε ό,τι αφορά στους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους, παρέχονται επιλεγμένα στοιχεία κυρίως για τους παράκτιους. Τέλος, δεν περιέχονται στην Πύλη τα χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα κτήρια και παραδοσιακούς οικισμούς από άλλα Υπουργεία — Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος (πρώην ΥΠΕΚΑ, ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΧΟΠ), πρώην Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής — παρά μόνον όσα έχουν κηρυχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η Πύλη έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Νομική ισχύ έχει μόνο το κείμενο όπως δημοσιεύεται στο ΦΕΚ. Η πύλη εδώ: https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/ Η Πράξη «Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο» (με κωδικό MIS 5003765) εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020», με φορέα υλοποίησης τη Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων και συνολική δημόσια δαπάνη 2.980.978,38 €. Αφορά στη συστηματική καταγραφή και τεκμηρίωση (αρχαιολογική, διοικητική και γεωχωρική) των ακίνητων μνημείων, των αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων και των ζωνών προστασίας αυτών. Με το έργο αυτό καθίσταται δυνατή η πλήρης εποπτεία, προστασία και διαχείριση των μνημείων και του πολιτιστικού περιβάλλοντος, από το σύνολο των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος. Ταυτόχρονα, μέσω της Διαδικτυακής Πύλης, παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερομένους πολίτες, επαγγελματίες και φορείς του Δημοσίου, να ενημερώνονται για τον μνημειακό πλούτο της χώρας, αλλά και για τυχόν δεσμεύσεις και περιορισμούς που υφίστανται βάσει της κείμενης νομοθεσίας σε περιοχές ή ακίνητα ενδιαφέροντός τους. Σήμερα, η Διαδικτυακή Πύλη του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου περιλαμβάνει περιγραφικά και γεωχωρικά δεδομένα για περισσότερα από 14.000 Ακίνητα Μνημεία, περίπου 3.400 Αρχαιολογικούς Χώρους και Ιστορικούς Τόπους και 844 Ζώνες Προστασίας.
    1 point
  5. Προβλήματα στις ΥΔΟΜ & στις Υπηρεσίες του ΥΠΕΝ • Αίτημα συνάντησης της ΕΜΔΥΔΑΣ https://news.b2green.gr/7170/προβλήματα-στις-υδομ-στις-υπηρεσίες-τ
    1 point
  6. Για σεμινάριο υδραυλικής plumbing_job.mp4
    1 point
  7. Στο λογαριασμό που σου έρχεται θα κοιτάξεις στις ενδείξεις του μετρητή. Κάπου θα λέει συντελεστής μετασχηματισμου. Σου επισυνάπτω ένα παράδειγμα. Ότι μέτρηση γράφει πολλαπλασιαζεται αναλόγως
    1 point
  8. Αυτη δηλωνει, με τα δικα της στοιχεια...η δικη της υπογραφη "θεωρειται" και γραφει οτι ενεργει σαν ειδικη πληρεξουσια του ταδε..... κατοικου... αδτ ....αφμ... ...ιδιοκτητη "εκει" κλπκλπ. και ολα τα στοιχεια του εντολεα οπως τα γραφει το πληρεξουσιο καθως και των εργασιων. Το πληρεξούσιο θα πρέπει ν' ανέβει και αυτό στα απαιτούμενα αρχεία της δήλωσης, ως δεύτερο έντυπο με την εξουσιοδότηση του μηχανικού.
    1 point
  9. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αν στο περίγραμμα του προ 55 έχει διατηρηθεί το κέλυφος και εσωτερικά υπάρχουν αλλαγές που δεν αλλάζουν την φέρουσα λιθοδομή (δηλαδή δεν κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου σκελετός από οπλισμένο σκυρόδεμα ή μεγάλο μέρος επιφάνειών (πχ δοκάρια και πλάκες), τότε ο υπολογισμός των μετά το 1955 εργασιών γίνεται με αναλυτικό. Τώρα, αν έχεις και κατ επέκταση αυθαίρετες προσθήκες μεταγενέστερες του 1955 αυτές θα τις υπολογίσεις με τις γενικές διατάξεις υπερβάσεων, τεκμηριώνοντας την παλαιότητα του προ 55 κτίσματος κατά τα γνωστά και θα βάλεις κατηγορία αναλόγως του έτους κατασκευής τους.
    1 point
  10. Συνάδελφε από που προκύπτει ότι για τα προ του 1955 χρειάζονται όλα αυτά;
    1 point
  11. " 18-10-1988 Συμβόλαιο γονικής παροχής μεταβίβασης από την ευρύτερη έκταση των 4003,90m2 τμημάτων 2000 m2 έκαστο στους δύο γιους από τα οποία το ένα έχει πρόσωπο 4,85m σε δημόσια οδο " την νομιμοτητα αυτης της κατατμησης ψαχνουμε, ως παραβαση του 690/48 να δουμε και το Δ181/85 εδιτ πλην ομως η ερωτηση ελεγε για "οικισμο προ 23" αρα αναφερεται στο Δ 138/81, χωρις σχεδιο.
    1 point
  12. τετρις νομιζω οτι αυτο αφορα τα υφισταμενα. Με κατατμηση του 1988 απαιτειται προσωπο... σωστα;;; Αλλα επι κατατμησης πρεπει και το εναπομειναν να ειναι αρτιο και οικοδομησιμο, αλλως απαγορευεται η κατατμηση.. και, όπως καταλαβα, εδω εχει γινει συσταση καθετης...αλλα δεν ξεκαθαριζει πότε και εάν και σε ποιο ακινητο εγινε κατατμηση και πώς... πρεπει να διαβασουμε το συμβολαιο... Μπορει να εχει καποια αδεια κατατμησης απο Νομαρχη...αρα απο αυτο θα μπορουμε να δουμε τι εγινε περασε μας, τουλαχιστον, την πρωτη σελιδα του συμβολαιου του 1988......
    1 point
  13. Το ρεύμα που θα τραβάει η χαμηλή τάση εξαρτάται από την ισχύ που θα καταναλώνουν τα φορτία που θα τροφοδοτήσεις με χαμηλή τάση. Εσύ θα κρίνεις πόσα φορτία θα τροφοδοτήσεις από έναν πίνακα σύμφωνα με το πόσα πολλά Α θέλεις να περνάν από τις γραμμές σου και τα ασφαλιστικά σου μέσα από το συγκεκριμένο πίνακα. Αυτά τα 8 kA που ανέφερες είναι τα μέγιστα που μπορεί να αντέξει ο Μ/Σ. Δεν χρειάζεται σώνει και ντε να περνάνε όλα από μία γραμμή (από έναν πίνακα). Μπορείς να σπάσεις τα φορτία σε ομάδες και κάθε ομάδα να τροφοδοτείται από το δικό της πίνακα. Μετά το Μ/Σ μπαίνει ο Γενικός Πίνακας Χαμηλής Τάσης όπου γίνεται η διανομή-παροχή των επιμέρους πινάκων.
    1 point
  14. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, για τη δυνατότητα φωτισμού χώρων από άνοιγμα, η κατάσταση σήμερα διαμορφώνεται ως εξής : Α. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.1 Οι ακάλυπτοι χώροι του οικοπέδου οι οποίοι δεν προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται, επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων οποιασδήποτε χρήσης. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Μπορώ ΠΑΝΤΟΤΕ να φωτίζω χώρο από μια επιφάνεια ΕΚΤΟΣ κάλυψης, δηλαδή από : Υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου. Εσοχή του ακάλυπτου στο κτήριο (Άρ.12-παρ.4.α). Εδώ περιλαμβάνονται οι εσοχές του σχήματος των ΤΟ, όπου ο ακάλυπτος υπάρχει γύρω και μπαίνει στο σώμα του κτηρίου αγνοώντας τα τυχόν υπάρχοντα φέροντα στοιχεία, όμως δεν μπορεί να περιγράφονται ως εσοχές περιπτώσεις ακάλυπτου που βρίσκονται παρά το όριο γιατί αυτές αποτελούν κατακόρυφο φρεάτιο του οποίου τα τυχόν υπάρχοντα παρά το όριο στοιχεία μετράνε στην κάλυψη (και είναι οι συνήθεις φωταγωγοί). Αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Ηλιακό αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Διαμπερές άνοιγμα (Άρ.12-παρ.4.ε). Εδώ ως οριζόντιο διαμπερές μπορεί να εννοείται μόνο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου (εσοχή δηλ. του κτηρίου) και δεν περιλαμβάνονται περιοχές που καλύπτονται από ανωδομή ή υποχωρήσεις (γιατί σε αυτές μετράνε ως κάλυψη τα υπερκείμενα ή τα υποκείμενα). Κατακόρυφο φρεάτιο (Άρ.12-παρ.4.ε). Ή κατακόρυφο διαμπερές άνοιγμα ή κοινώς φωταγωγός. Για τις παραπάνω περιπτώσεις της παρ.4.ε δεν υπάρχει κάποια απαίτηση διαστάσεων, όμως απαιτείται να αρχίζουν κάτω από ή επί του διαμορφωμένου εδάφους και είναι εκτός κάλυψης μόνο το ακάλυπτο από ανωδομή τμήμα τους. Β. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.2 Χώροι του οικοπέδου που για οποιοδήποτε λόγο προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται καθώς και υπαίθριοι χώροι του κτιρίου επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων κύριας χρήσης εφόσον εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 2,50 µ. παράλληλα προς το άνοιγµα. Για φωτισµό και αερισµό χώρων βοηθητικής χρήσης αρκεί να εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 1,20 παράλληλα προς αυτό, άλλως, αν δεν εξασφαλίζονται αυτές οι διαστάσεις, επιβάλλεται η εγκατάσταση τεχνητού φωτισμού και αερισμού. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Εδώ δεν έχουμε πολλά να πούμε. Απαιτούνται ελάχιστες διαστάσεις για φωτισμό μέσω χώρων ΕΝΤΟΣ κάλυψης, κύριων α*2,5 και βοηθητικών α*1,2. Γ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.3 Σε περίπτωση που από γενικές διατάξεις (άρθρα 9, 14 του ΓΟΚ κ.λπ.) ή ειδικές διατάξεις ορίζεται απόσταση Δ μικρότερη της απόστασης α, για τις ανάγκες του φωτισμού και αερισμού λαμβάνεται η απόσταση Δ. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Όταν βγήκε ο ΚΚ υπήρχαν : το Δ, τα 2,5μ για τα χαμηλά και τους οικισμούς, οι μικρότερες αποστάσεις και έως το 1μ. για τις 9μετρες λωρίδες και οι εκάστοτε υποχρεωτικές αποστάσεις στα εκτός σχεδίου (οι οποίες όμως είναι πάντα μεγαλύτερες του α). Με τον ΝΟΚ προστέθηκε το δ στα πλάγια όρια αφήνοντας το Δ στα πίσω όρια και στα αίθρια. Επομένως όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν (όπως ορίζει η παρ.4.3 του ΚΚ) αντί της ποσότητας α και να συνδυαστούν με το 2,5μ ή με το 1,2μ. Δ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 9 ... Απαιτείται ανά όροφο ένα άνοιγµα µε υαλοπίνακα εµβαδού τουλάχιστον 0,50 τετραγωνικού µέτρου προς κοινόχρηστο χώρο του οικισµού είτε σε ακάλυπτο χώρου του οικοπέδου ή του κτιρίου που έχει τις προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου αυτού, είτε σε ηµιϋπαίθριο χώρο ανοιχτό προς τους παραπάνω χώρους. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Το κλιμακοστάσιο δεν ανήκει, για τον έλεγχο φωτισμού-αερισμού, σε κάποια κατηγορία κύριου ή βοηθητικού χώρου, έχει δική του κατηγορία απαιτήσεων. Αυτή θέλει το άνοιγμα του 0,50 τμ ανά όροφο να βλέπει στα δύο παραπάνω : κοινόχρηστο χώρο ή ακάλυπτο χώρο οικοπέδου ή κτηρίου με την ελάχιστη υποχρεωτική απόσταση από τα όρια ή άλλο κτήριο. Αφήνω τη θεωρία και πάω σε ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ : Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των άλλων περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (όλες οι περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε άλλο χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω όριο ή αίθρια) ή >=δ (πλάγια όρια) ή >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή (ΕΚΤΟΣ κάλυψης - υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή υποχρεωτικού ακάλυπτου μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή άλλου χώρου ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο ή ίσο των 8,5μ)]. Προφανώς, σε όλα τα παραπάνω, η απαιτούμενη απόσταση μετράται από το άνοιγμα (ή καλύτερα από την προβολή του ανοίγματος στην όψη του κτηρίου) έως το πίσω, το πλάγιο όριο ή το κτήριο. Χωρίς όλα τα διάφορα ... όπως λιθοδομές, επενδύσεις κλπ. Έτσι έχει διαμορφωθεί η κατάσταση ως σήμερα. Προφανώς δεν είναι ότι πιο ξεκάθαρο και τεχνικά άρτιο ... Πάντως είναι το μόνο νόμιμο και οποιαδήποτε άδεια πατάει σε αυτό είναι και αυτή νομίμως εκδοθείσα. Μέχρι νεωτέρας διόρθωσης ...
    1 point
  15. Ο ΚΚ υπέθετε ότι υπάρχει ενοποίηση ακάλυπτων χώρων οικοπέδων και κοινόχρηστων χώρων, οπότε όλες αυτές οι ενοποιημένες επιφάνειες που έχουν διάσταση από Δ έως 1μ, με τη συνεργασία των υπολοίπων, μπορούν να φωτίσουν κύριο χώρο αν στην άλλη διάσταση έχουν 2,5μ ή βοηθητικό 1,2μ. Οπότε ο συνάδελφος με την εσοχή δεν έχει πρόβλημα ... Το θέμα δημιουργείται εντός του σώματος του κτηρίου. Εδώ σήμερα δεν ορίζεται κάποια απόσταση που αντικαθιστά το Δ. Όμως ο ΝΟΚ αφαιρεί το φωταγωγό από την κάλυψη και τότε η παρ. 4.1 του άρθρου 11 του ΚΚ λέει ότι φωτίζεις και αερίζεις ελεύθερα ... Νομιμοφανής ελευθερία με παράλογο συμπέρασμα. υγ. Υπόψη ότι τα κλιμακοστάσια ανέκαθεν είχαν ανάγκες αερισμού και όχι φωτισμού. Οι παλιοί κανονισμοί μάλιστα έθεταν όρια εμβαδού του χώρου που αερίζει και όχι όρια απόστασης από το άνοιγμα.
    1 point
  16. Η παρ. 4.3 του ΚΚ επιτρέπει σαφώς το φωτισμό από μικρότερη του Δ απόσταση, όπως ο νόμος ορίζει την εκάστοτε ποσότητα που έχει το ρόλο του Δ. Η αποστάσεις αυτές σήμερα μπορεί να είναι δ ή 2.5 στα χαμηλά ή και μικρότερες έως και 1μ. στην περίπτωση εννιάμετρης λωρίδας. Το πρόβλημα που υπάρχει, στο γενικό μπάχαλο που έχει γίνει, είναι η αναντιστοιχία με τον ορισμό της κάλυψης μεταξύ ΚΚ και σημερινού ΝΟΚ.
    1 point
  17. Η απάντηση που δόθηκε από την τεχνική υποστήριξη του ΤΕΕ είναι σωστή.
    1 point
  18. Εάν υπάρχει, την ενημερώνουμε. Εάν δεν έχει δημιουργηθεί για άλλο λόγο, δεν απαιτείται.
    1 point
  19. Δεν επηρεάζει τη βεβαίωση η άδεια μικρής κλίμακας. Η ημερομηνία αυτοψίας θα είναι κάποια μέρα του Ιανουαρίου. Βεβαιώνεις ότι κατά την αυτοψία διαπίστωσες πως δεν υπήρχαν αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσεως. Δεν μπορείς να γνωρίζεις τις μεταγενέστερες -της ημερομηνίας αυτοψίας- αλλαγές.
    1 point
  20. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  21. Ναι κατόψεις τομές σίγουρα , όψεις και τομές χαρακτηριστικές όπου περιγράφουν καλύτερα την υφιστάμενη κατάσταση , σαν να ήθελες να το κατασκεύασεις , η να περάσεις έλεγχο ,αλλά θες και κάτι άλλο βεβαίωση απώλειας φακέλου από την υπηρεσία Δόμησης .
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.