Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      25.862


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.102


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.325


  4. trellovoskos

    trellovoskos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      463


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Από προσωπική εμπειρία αλλά και μετά απο συζήτηση με συναδέλφους που χρησιμοποιούν το ΡΑΦ και είναι καλοί γνώστες του προγράμματος και των κανονισμών, θα ήθελα να επισημάνω μια πρώτη λίστα απο ελλείψεις και λάθη του προγράμματος που χρησιμοποιείται απο ολοένα και περισσότερους συναδέλφους και διαφημίζεται ως Καινοτόμο-Διαφανές-Ελέγξιμο. Ευτυχώς που το ΡΑΦ είναι σε μεγάλο βαθμό διαφανές και ελέγξιμο αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε εύκολα τα λάθη του και θα ζούσαμε με την ψευδαίσθηση χρήσης του τέλειου προγράμματος. Η παρακάτω λίστα αφορά την κύρια μονάδα και την υπομονάδα Ο/Σ. Τα προβλήματα για τις υπόλοιπες υπομονάδες θα αναφερθούν μετέπειτα. Σκοπός είναι να λάβουν γνώση οι συνάδελφοι για τα θέματα αυτά που ίσως να μην τα γνωρίζουν και να συμπληρώσουν όσοι θέλουν τις δικές τους παρατηρήσεις. 1) Δεν γίνεται έλεγχος συνάφειας κόμβου (για τον καθορισμό μέγιστης επιτρεπόμενης διαμέτρου οπλισμού δοκών/ελάχιστου απαιτούμενου πλάτους του στύλου). 2) Δεν υπάρχει δυνατότητα προσαύξησης εντατικών μεγεθών σε μαλακό όροφο (πχ λόγω έλλειψης τοιχοπληρώσεων). 3) Δεν γίνεται έλεγχος της ελάχιστης διαμέτρου τυμπάνου κάμψης, ούτε και μπορεί να οριστεί από τον χρήστη. 4) Δεν γίνεται έλεγχος ελάχιστων επιτρεπόμενων διαστάσεων δοκών, υποστυλωμάτων, τοιχωμάτων. 5) Δεν γίνεται έλεγχος μέγιστης εκκεντρότητας δοκού-υποστυλώματος. 6) Δεν γίνεται μετάθεση διαγράμματος καμπτικής ροπής δοκών. 7) Δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι κανονικότητας και μέγιστου επιτρεπόμενου q. 8] Δεν υπάρχει ορθή αντιμετώπιση υψίκορμων δοκών (αντιμετωπίζονται ως συμβατικές). 9) Δεν εκτελείται σωστά ο έλεγχος κόμβων σε διάτμηση σε ΚΠΥ όταν τα υποστυλώματα δεν είναι ορθογωνικά. 10) Δεν αντιμετωπίζεται η συνέχεια οπλισμού σε συνεχείς δοκούς (επηρεάζει τον ικανοτικό έλεγχο κόμβων) και δεν υπολογίζεται το απαιτούμενο μήκος αγκύρωσης τους. 11) Δεν συνυπολογίζεται ο οπλισμός πλακών εντός του συνεργαζόμενου πλάτους πλακοδοκών για τον ικανοτικό έλεγχο. 12) Δεν υπάρχει δυνατότητα εναλλακτών φορτίσεων πλακών σε μια κάτοψη. 13) Δεν γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι λειτουργικότητας στις απλές πλάκες, παρά μόνο έλεγχος του κριτηρίου απαλλαγής από αναλυτικό έλεγχο βέλους κάμψης (l/d). 14) Ο χρήστης δεν μπορεί να τοποθετήσει δισδιαγώνιο οπλισμό σε δοκούς ΚΠΜ. 15) Δεν γίνεται έλεγχος της επικάλυψης και της κατηγορίας αντοχής του σκυροδέματος και δεν μπορεί να οριστεί κατηγορία έκθεσης που θα καθόριζε την ελάχιστη επικάλυψη και αντοχή. 16) Δεν μπορεί να οριστεί η τιμή των συντελεστών ψ ανά φόρτιση, παρά μόνο ανά όροφο. 17) Στις πλάκες ελέγχεται μόνο ένας συνδυασμός φόρτισης και όχι αυτοί που ορίζει ο χρήστης στους συνδυασμούς. 18) Δεν ελέγχονται σωστά τα μέγιστα και ελάχιστα ποσοστά οπλισμού σε δοκούς και τοιχώματα. 19) Απουσιάζουν υποστυλώματα και τοιχώματα μορφής Z και Η. 20) Οι δοκοί δεν ελέγχονται σε όλο το μήκος τους έναντι κάμψης (μόνο σε αρχή μέσον και τέλος) και ενώ μπορεί να εμφανίζεται υπέρβαση στο διάγραμμα αυτή δεν αντικατοπτρίζεται στον έλεγχο του μέλους και στον λόγο εξάντλησης. 21) Σε διαιρεμένες δοκούς δημιουργούνται προβλήματα (σημ. ο χρήστης δεν μπορεί να ορίσει ποια δοκός είναι στηρίζουσα για να θεωρηθεί ως ενιαία για να γίνουν οι έλεγχοι) όπως: α) δεν ελέγχεται η ικανοτική τέμνουσα στα διαιρεμένα μέλη, β) υπολογίζεται λάθος το μήκος διάτμησης (άρα λάθος και το θy και ο m και τα αποτελέσματα της pushover και η διατμητική αντοχή κατά ΚΑΝΕΠΕ... αλλά για τα λάθη στην Αποτίμηση θα γίνει χωριστή αναφορά), γ) δεν εκτελείται σωστά ο έλεγχος λυγηρότητας, δ) υπολογίζεται λάθος το beff των πλακοδοκών, εκτός αν οριστεί μακροδοκός (το ΡΑΦ χρησιμοποιεί ούτως ή αλλως προσεγγιστικό τύπο για τον υπολογισμό του beff και όχι τον ακριβή τύπο του EC2). O τωρινός ρυθμός ουσιαστικής βελτίωσης του προγράμματος είναι πολύ αργός και οι αναβαθμίσεις παρότι σχετικά τακτικές περιορίζονται συνήθως σε λίγες διορθώσεις κάθε φορά και δεν αγγιζουν τα παραπάνω ουσιαστικά χρονίζοντα προβλήματα τα οποία πολλοί συνάδελφοι αγνούν αφού δεν αναφέρονται πουθενά στο εγχειρίδιο. Παρόλαυτά, ελπίζω η ομάδα ανάπτυξης του προγράμματος να προχωρήσει με ταχύτερο ρυθμό στη διόρθωση τους. Εμπιστευτήκαμε ένα πρόγραμμα, πληρώνουμε συμβόλαια υποστήριξης και δεν θέλουμε να διακυβεύεται η αξιοπιστία των μελετών μας και η ασφάλεια των κατασκευών. Edit by @Gousgounis: Ο ΤΟΛ τοποθετείται επίσημα σε αυτή την καταχώρηση, σε ξεχωριστή ανάρτηση που μπορείτε να δείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
    3 points
  2. Ανεβάζουμε πίνακα χιλιοστών σε Ο.Ι. Για τα πλήρη δικαιολογητικά δες την παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017
    2 points
  3. Στο τεθεν ερωτημα εχουμε ΝΑΤΟΥΡΑ και απαλλοτριωση προς διανοιξη οδου. ο ν 3937/11 με αρθρο 9 καταργει ολες τις παρεκκλίσεις, πλην τα 4 στρ. 2. α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2.000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή Ζ.Ε.Π., το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10.000 τ.μ., εφαρμοζομένης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. της 24−31.5.1985 (ΦΕΚ 270 Δ΄). Κατ’ εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4.000 τ.μ., τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. β) Το πιο πάνω καθοριζόμενο ελάχιστο εμβαδόν γηπέδων δεν ισχύει για την ανόρυξη φρεάτων, την κατασκευή αντλητικών εγκαταστάσεων, μικρών γεωργικών αποθηκών και υδατοδε ξαμενών και την εγκατάσταση συνοδών έργων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. γ) Ειδικότερες υφιστάμενες διατάξεις ρύθμισης του χώρου, οι οποίες προβλέπουν μεγαλύτερα όρια αρτιότητας ή περιορίζουν τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης, διατηρούνται σε ισχύ. Ο Χατζηδακης ηθελε να καταργησει και τις υπόλοιπες παρεκκλισεις του Δ 270. Τελικα, επεισθη να τις "μισοκαταργησει", δινοντας τους "παραταση" για 2 χρονια κλπκλπ. Προφανως δεν ηταν στις προθεσεις του να επαναφερει τις παρεκκλισεις και για τις ΝΑΤΟΥΡΑ. Για δε τις παρεκκλισεις, σε μη ΝΑΤΟΥΡΑ, ισχυουν τα εξης μπερδεμενα. ν 4759 αρθρο 33 5. Εάν εμβαδόν γηπέδου που υπερέβαινε τα 4.000 τ.μ. απομειώθηκε λόγω απαλλοτρίωσης, διάνοιξης διεθνούς, εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού ή αναδασμού, το γήπεδο θεωρείται άρτιο, εάν το εμβαδόν του υπερβαίνει τα 2.000 τ.μ. και έχει πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή δημοτική οδό τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) μ.. ν 4759 αρθρο 40 1. Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία: α) κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 12η.11.1962, ημέρα δημοσίευσης του από 24.10.1962 βασιλικού διατάγματος (Δ΄ 142), ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μέτρα, ελάχιστο βάθος: δεκαπέντε (15) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν: επτακόσια πενήντα 750 τ.μ., αβ) υφίστανται κατά την 12η.9.1964, ημέρα έναρξης ισχύος του από 21.7.1964 βασιλικού διατάγματος (Δ΄ 141), ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι (20) μέτρα, ελάχιστο βάθος: τριάντα πέντε (35) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν 1.200 τ.μ., β) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, ημέρα έναρξης ισχύος του από 6.10.1978 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 538), και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., γ) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό, εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., δ) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η.4.1977, ημέρα έναρξης ισχύος του από 5.4.1977 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 133), και ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ε) είναι άρτια και οικοδομήσιμα και απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διάνοιξης διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, εφόσον μετά από την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ΄, στ) σε περιπτώσεις αναδασμών, γήπεδα που δημιουργούνται και δίνονται σε δικαιούχους σε ανταλλαγή αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων, εφόσον μετά από τον αναδασμό αυτόν έχουν τα όρια αρτιότητας και τις προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ΄, ζ) έχουν ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ., όταν επ’ αυτών ανεγείρονται τουριστικές εγκαταστασειες. Επομενως: - ο ν. 3937 καταργησε ολες τις παρεκκλισεις στις ΝΑΤΟΥΡΑ, πλην των 4 στρ. - ο ν. 4759 "αποδεχθηκα" τις παρεκκλίσεις του Δ270/85 υπο τους ορους - του αρθρου 33 παρ. 5 -και του αρθρου 40 παρ. ε' [που παραπεμπει μονον στην παρ. δ] Δεν βλεπω στον 4759 καμμια αλλαγη ως προς τις ισχυουσες διαταξεις περι ΝΑΤΟΥΡΑ. συμπληρωματικα στην αναλυση απο Αθ. Παυλου και Ν. Μαντζαβινο εδω http://www.orthometriki.gr/news/εκτός-σχεδίου-δόμηση-σχόλια-και-προτά και επι πλεον εδω και εδω https://news.b2green.gr/5960/βαρυχειμωνιά-επικρατεί-στις-συναλ
    2 points
  4. Συνεχίστε να δίνετε (όχι εσείς προσωπικά) ασπιρίνη στον καρκίνο και μετά να αναρωτιέστε (όχι εσείς προσωπικά) γιατί δεν θεραπεύεται. Κάποια στιγμή θα πρέπει να ειπωθεί ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ, ότι τα ακατάλληλα δομικά υλικά α. Δεν θεραπεύουν. β. Δεν αναστέλλουν/επιβραδύνουν το φαινόμενο γ. Επιταχύνουν και δυσχεροποιούν το φαινόμενο. Πολλοί λένε "θα το μπαλώσω για λίγα χρόνια". Όχι φίλε, εκεί που ήταν να ζήσει λίγα χρόνια, με τα ακατάλληλα υλικά και τεχνικές θα το πάρεις κάτω σε λίγους μήνες. Ξέρω, ξέρω οι μηχανικοί κινδυνολογούν για να τα αρπάξουν....Δεν πειράζει: εγώ προσωπικά παίρνω ποπ κορν και χαζεύω Ο άλλος έβαλε "ειδικό" αστάρι μετάλλων (και μάλιστα ναυτιλιακών εφαρμογών) σε αναμονές. Καμάρωνε. Μετά από λίγους μήνες είδε τα αποτελέσματα. Έλα του λέω, μου φτιαξες την μέρα
    2 points
  5. Οπου υπαρχει "σχεδιασμενος" δρομος και αποτελει και "οριο" σε συμβολαια διαφορων αγροτεμαχιων, ειναι ¨κοινοχρηστος" Εαν καποιος εχει ενα τυφλο και θελει να το μεταβιβασει, αλλά ο αγοραστης απαιτει να εχει την "βεβαιοτητα διελευσης" και να μην εξαρταται απο τα κεφια του εκαστοτε ιδιοκτητη, ας καταθεσει αγωγη δουλειας διελευσης. Καλυτερο δεν εχει.
    2 points
  6. παρατήρηση να πέσουν οι τόνοι να κοπούν οι προσωπικές επιθέσεις στοπ στις ¨κακές λεξούλες" να μπαίνουν πάντα τόνοι στο κείμενο σας. όσοι είναι μηχανικοί να βάλουν την ειδικότητα στο προφίλ τους. αν όχι θα γίνει κλείδωμα του θέματος μέχρι να ολοκληρωθεί το σκούπισμα. Μέχρι τώρα υπήρξε μια ανοχή σεβόμενοι την αγωνία για εργασία συναδέρφων.
    2 points
  7. σωστα, αυτο -μεταξυ αλλων- ηταν και το βασικο επιχερημα κατα των οσων ηθελε να περασει ο Χατζηδακης Οτι αυτα τα γηπεδα, θεωρηθηκαν αρτια και οικοδομησιμα και εξαιρεθηκαν της διαδικασιας περι αποζημιωσης, με βαση και τις σχετικες αποφασεις κατα τον καθορισμο τιμης μοναδας αποζημιωσης.. [και χωρις κανεναν εν τελει λογο ουτε και με καμμια ιδιαιτερη ωφελεια για το περιβαλλον... αφου τα γηπεδα αυτης της κατηγοριας παρεκκλίσεων, οσα και αν ειναι, το περιβαλλοντικο τους αποτύπωμα, -οταν κτισουν - θα ειναι αμελητεο εως αδιαφορο.] [ουτε ειχε κανεναν ιδιαιτερο λογο να αναλαβει ο Χατζηδακης το κοστος ολων αυτων των καταργησεων και να ανοιξει πόλεμο κατα παντων οταν, ήδη, ειχε αποφαση του ΣτΕ περι ακυρωσης αδειας σε κατα παρεκκλιση εμβαδου 750 τμ. λογω παροδου 60 ετιας....] Συζητουνται αλλαγες....θα δούμε τι θα κανουν στο τελος.
    1 point
  8. Άλλη μια στρέβλωση λοιπόν, διότι το αγροτεμάχιο αποζημιώθηκε για την απαλλοτρίωση ως άρτιο και οικοδομήσιμο (προ 2011), ενώ μετά από 2 χρόνια ήρθε ο Ν.3937 και το κατέστησε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο.
    1 point
  9. Ενα εχω να πω , αυτοι που ανεβάζουν βίντεο του τύπου '' φτιάξτο μόνο σου '' τα οποία αναφέρονται σε συνδεσμολογίες με τάση 230 volt ευαίσθητων ηλεκτρικών θέλουν, γδύσιμο, χαράκωμα με κατασκευαστική φαλτσέτα κ αλεύρωμα με χοντρό αλάτι..... @ChrisZaro συμβουλη , κανε αυτο που σου λεει ο @VirusX2 στο 5
    1 point
  10. Γειά σου, νομίζω η σωστή επιλογή είναι αναθεώρηση και όχι αυτό που διαλέγεις. Αν δεν στο βγάζει ούτε εκεί σαν προγενέστερη πράξη, μάλλον δεν γίνεται επειδή ΕΕΔΜΚ έχει λήξει. Αναγκαστικά θα πρέπει να πάρεις τηλ. στο ΤΕΕ και να εξηγήσεις τι έχει γίνει (μη έναρξη εργασιών) μήπως και μπορέσουν να σου ανοίξουν αυτοί την αρχική ΕΕΔΜΚ προς αναθεώρηση.
    1 point
  11. Σωστά Βιάστηκα να απαντήσω, και την πάτησα...
    1 point
  12. Αυτό θα το περιμένεις μετά την πλήρη ενεργοποίηση της ΗΤΚ... Το πόσο μετά δεν το ξέρει κανείς.....
    1 point
  13. καλημέρα, μήπως άνοιξε η κατηγορία 5 εκτός από τις εξαιρέσεις του άρθρου 128 του Ν.4759;
    1 point
  14. DimitrisGM καλημέρα .Εφόσον ο αρχικός έχει εκδώσει βεβαίωση λογικά έχει περαιώσει την διαδικασία . Νέα βεβαίωση σε περαιωμένη εκδίδεται από οποιονδήποτε ( με έλεγχο φυσικά )
    1 point
  15. δεν θα πρεπει να δηλωσει πρωτα παραιτηση ο αρχικος;
    1 point
  16. άρα βλακείες κάνουν πάλι..... η ιντζενιερία τσιβίλε στην Ιταλία πάντα μα πάντα ήταν ιδιαίτερα απαιτητική ως σχολή ...
    1 point
  17. Διάγραμμα κάλυψης δεν υπήρχε τότε. Νομίζω ότι θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά με το ΓΟΚ 85. Το περίγραμμα του κτιρίου φαινόταν στο τοπογραφικό Κάτοψη, σε άδεια, είναι αδύνατο να μην υπήρχε. Ίσως κάποιος την εξαφάνισε από το φάκελο. Θα κάνεις ανασύσταση φακέλου, χρησιμοποιώντας όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που έχεις στη διάθεσή σου. Αλλιώς, αγνοείς την άδεια και κάνεις υπαγωγή.
    1 point
  18. Κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει την πρόσβαση μέσω δουλείας τοις πράγμασι. Κι αν τυχόν υπάρξει αμφισβήτηση, τα δικαστήρια θα δώσουν τη λύση (υπέρ των διερχομένων)
    1 point
  19. Ναι μέσα από το σύστημα θα φτιάξεις νέα δήλωση, χωρίς φύλλα καταγραφής. Όταν λες αν είναι απαραίτητη η εκ νέου αυτοψία, τι ακριβώς εννοείς; Πως θα διασφαλίσεις ότι έχουν δηλωθεί σωστά από τον συν/φο οι αυθαιρεσίες;
    1 point
  20. 1) 18 μήνες απο την πληρωμή του παραβόλου, επισήμως αλλά δεν νομίζω να τηρείται. 2) Όχι δεν υπάρχει. 3) Όσες φορές θες, αρκεί να πληρώνεις το 10ευρω κάθε φορά. 4) Ναι γίνεται αλλά πληρώνεις πάλι τα 10Ε. 5) Γίνεται και με οριστική είναι θέμα συμβ/φου γιατί συνήθως ζητάνε όλα τα δικαιολογητικά ανεβασμένα. 6) Εκδίσεις νέα βεβαίωση, όχι από την ίδια.
    1 point
  21. Καλημέρα, ελέγχεις την υπαγωγή του συν/φου διενεργώντας παράλληλα νέα αυτοψία στο ακίνητο. Αν τα βρεις όλα καλώς, εκδίσεις νέα βεβαίωση τύπου β) από το σύστημα με αναφορά στην υπαγωγή που έχει ήδη γίνει.. Οι αμοιβές είναι αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης πλέον, κοινώς ότι συμφωνήσεις με τον ενδιαφερόμενο.
    1 point
  22. Προφανως, αυτα τα τυφλά, απο καπου "περνανε" εδω και δεκαδες χρονια "άτυπα". Εσυ εχεις ενα τυφλο, με ετος δημιουργιας πριν 50 χρονια, εκτασης 5 στρ., ειναι αρτιο και οικοδομησιμο. Το προβλημα πού ειναι;
    1 point
  23. 1) Στο βίντεο δεν αναφέρει πουθενά συνδεσμολογία, αντιθέτως λέει συμβουλευτείτε τις οδηγίες! Το «ηλεκτρολογικές συνδέσεις» δεν σημαίνει απαραίτητα L-N 2) Ουτε με ψηφιακό ουτε με αλλο αναλογικό θα παιξει. Τα kiturami χρησιμοποιούν δικο τους i2c bus, Ούτε L ούτε Ν ούτε Ξ.. μίλα με την ελληνική αντιπροσωπεία εαν υπάρχει συμβατός ψηφιακός για τον λεβητα/controller σου! 3)Πολύ πιθανό να έκανες ζημιά στον controller ή/και στον θερμοστάτη αναλόγως των πειραμάτων 4)Αυτά περί γειώσεων δεν τα σχολιάζω καν 5) Καλεσε κάποιον εξειδικευμένο σε kiturami και όχι όποιον ηλεκτρολόγο! 6) ΠΡΟΣΟΧΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!
    1 point
  24. Για να δοθεί απάντηση θα πρέπει, στο παραπάνω σκαρίφημα, απαραιτήτως να προστεθούν: Η υφιστάμενη κατάσταση (τόσο εντός όσο και εκτός των οικοπέδων και των ομόρων τους όσο και της έναντι πλευράς του δρόμου). Τα όρια των οικοπέδων σήμερα. Τα όρια βάσει των τίτλων (όσο μπορούν να εφαρμοστούν κατά προσέγγιση επί τους εδάφους). Τα όρια της ιδιοκτησίας που προσκυρώνεται. Σημ. 1: Το αρθ.7 παρ.8 του ΝΟΚ δεν αφορά οδηγίες τακτοποίησης ή προσκύρωσης αλλά ορίζει τον υπολογισμό του μήκους του προσώπου γωνιακού οικοπέδου από το οποίο θα προσδιοριστεί αν απαιτείται τακτοποίηση ή αν θα συμμετέχει σε μία δίδοντας τμήμα του προσώπου του. Σημ. 2: Η προσκύρωση ορίζεται από: Πράξη Αναλογισμού Πράξη Εφαρμογής Με ιδιωτική επίσπευση αφού παρέλθει άκαρπη η προθεσμία ιδιωτικού διακονισμού με τον ιδιοκτήτη του τμήματος που προσκυρώνεται.
    1 point
  25. τυπική είναι η εγγραφή , δεν μπορώ να καταλάβω τον λογο ύπαρξης της, ίσως επειδή πρώτα οι μελέτες ειδικου σκοπού πέρναγαν απο το υπουργείου δεν ήθελαν κάθε φορα να ψάχνουν ποιος και γιατί έκανε την μελετη και έφτιαξαν ένα μητρωο... ..από εκεί και περα κοίτα και αυτόν τον νομο ΦΕΚ 61 Β 21-1-2020 ... οπου οι μελέτες ειδικου σκοπού πάνε στις περιφέρειες πλέον ... και τα μηχανοκίνητα τροχόσπιτα είναι μέσα σε αυτά https://www.kodiko.gr/nomologia/download_fek?f=fek/2020/b/fek_b_61_2020.pdf&t=fff6d86efb2e7858785d9a1f188635b4
    1 point
  26. Ναι ισχύει αν έχει γίνει...αν θες κάποια συγκεκριμένη γράψε εδώ.
    1 point
  27. Είναι εκτός αντικειμενικού, άρα λογικά είναι εντός σχεδίου...άρα 650. Απλά επιβεβαίωσε αν είναι εντός σχεδίου.
    1 point
  28. Αγαπητέ Παύλο 33 Είμαι απόλυτα απογοητευμένος με το σχόλιό σας. Διυλίζετε τον κώνωπα και καταπίνετε την κάμηλο. Υπάρχουν τόσα τέρατα και γράφονται στο φόρουμ. Δεν αντιδράτε στις ανακρίβειες και επιπλήττεται ένας σχετικά νέος στο φόρουμ, ο οποίος κάνει μία ερώτηση, χωρίς μομφές και ειρωνείες... Δυστυχώς, καταλαβαίνω τώρα τον λόγο που ΔΕΝ γράφουν αρκετοί στο φόρουμ. Περιμένω να φάω ποινή και να διαγραφεί. @nbr Νομίζω πλέον καταλαβαίνετε για ποιον λόγο φεύγει κόσμος...
    1 point
  29. Το "ευτυχώς" συνάδελφε συνδέεται με την δυνατότητα τακτοποίησης τέτοιων περιπτώσεων οι οποίες είναι πολλές και συχνές. Πλέον η απαίτηση 3 μ ελεύθερου ύψους καταργήθηκε, οπότε σε ότι ύψος και αν είναι εμπίπτει στην κατηγορία 3.
    1 point
  30. @Roukat Αν και δεν διατυπώνεται σαφώς ο ορισμός της διαφορετικής διαμερισμάτωσης, η διαίρεση ενός ορόφου με διαφορετικό τρόπο από την άδεια· είναι ακριβώς αυτό. Όταν αφορά και κοινόχρηστα, απαιτείται συναίνεση. Αφού, όμως, έχουν συσταθεί οριζόντιες ιδιοκτησίες —με σωστό, υποθέτω, κοινόχρηστο χώρο— είναι αυτονόητη η συναίνεση. Εάν δεν έχει χρησιμοποιηθεί η πραγματική επιφάνεια κοινοχρήστων στην σύσταση, διάβασε από το άρθρο 98 τις παραγράφους 5 και 9 περί κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Συνεπώς, εκτός της αυθαίρετης κατασκευής του παταριού, έχεις και μία παράβαση διαφορετικής διαμερισμάτωσης. @Konstantis Συνηθίζεται η πρακτική αυτή, όταν οι όμοροι χώροι δεν είναι —και οι δύο— κύριας χρήσεως. Ομοίως πράττω και εγώ, για ιδιοκτησιακούς λόγους. Δηλαδή, εφαρμόζω τον ορισμό του ΝΟΚ μόνο μεταξύ διαμερισμάτων, καταστημάτων, γραφείων κ.λπ.
    1 point
  31. 1 Δεν γράφεις για πρώτη φορά 2 Από τις κακές δεκαετίες κατασκευών (στατιστικά) και ειδικά αν αφορά κτίριο 3 ορόφων 3 Καλά έκανες διότι αν περίμενες από τον υδραυλικό να σου λύσει πρόβλημα μελλοντικής στατικότητας του κτιρίου σου θα έμπαζες νερά. Το ποσό που σου πρότειναν σίγουρα δεν μπορούμε να το κρίνουμε διότι δεν έχουμε τα δεδομένα της αυτοψίας που έκανε ούτε όλα τα παρελκόμενα που θα περιλαμβάνει ή όποια παρέμβαση. Συχνά πυκνά τα παρελκόμενα ανεβάζουμε το όλο κοστολόγιο πολλαπλάσια από αυτή καθ αυτή την ενίσχυση το φορέα αν απαιτηθεί. 4 Και δεν είναι επιτρεπτό από τους κανόνες του φόρουμ να σου συστήσουμε μηχανικό αλλά και γιατί νομίζεις ότι έτσι θα βρεις πιο καλή τιμή, αντί να σε ανησυχεί η σωστή τιμή για την αναγκαία εργασία που πρέπει να γίνει. Αν δεν μπορείς να κάνεις τώρα τις επισκευές, άστο σε αναμονή όταν θα μπορέσεις. Το μόνο που δεν πρέπει να κάνεις είναι να κάνεις μπάλωμα και να κρύψεις το πρόβλημα πίσω από πλακάκια. Κάποια μέρα θα το πληρώσεις πολύ μα πολύ ακριβά. καλό κουράγιο σε κάθε περίπτωση
    1 point
  32. Καλημέρα,πρόκειται για άλλη μία αστοχία του ηλεκτρονικού συστήματος που φάνηκε με την απαγόρευση της Κατ.5.Δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει επιλογή Κατηγορίας στην περίπτωση που επιλέγεται μόνο το άρθρο 106(κτίσμα που τηρούσε τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο κατασκευής ή τηρεί τις σημερινές ισχύουσες,άρα θα μπορούσε σε κάθε περίπτωση να αναγερθεί νομίμως με άδεια),το οποίο δεν θα έπρεπε να έχει καμία σχέση με την κατηγοριοποίηση του 96 ,εκτός βέβαια αν στην ίδια δήλωση υπάρχουν και Φύλλα Καταγραφής προς ρύθμιση ή άλλους Τύπους Αυθαιρεσίας. Η προφορική απάντηση του helpdesk στην περίπτωση σου είναι "δηλώστε Κατηγορία 4" χωρίς απάντηση για το τι θα γράψεις στο πεδίο Οικοδομική Άδεια.Κατ'εμέ,πρόχειρη απάντηση που δείχνει πόσα θέματα δημιούργησε η χωρίς-καμία- έρευνα κατάργηση της Κατηγορίας 5.Η ευθύνη είναι δική σου και δική μας,όπως πάντα.
    1 point
  33. Καλησπέρα. Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο 3 της σχετικής απόφασης για δικαιολογητικά ΕΕΔΜΚ. Γίνεται αναφορά για αναθεώρηση είτε για παράταση ισχύος κατά 1 χρόνο, ή για προσθήκη νέων εργασιών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις μικρής κλίμακας και πάντοτε εντός του χρόνου ισχύος της άδειας. Λογικά και η περίπτωση αλλαγής σχήματος στέγης θα μπορούσε να εμπίπτει στην περίπτωση αναθεώρησης. Άρθρο 3 Διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας (...) 4. Οι εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ισχύουν για ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνα- τότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα επιπλέον (1) έτος. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των εργασιών της έγκρισης εντός του ανωτέρω διαστήμα- τος, είναι δυνατή η παράταση της διάρκειας ισχύος της Έγκρισης Εργασιών για ένα έτος ακόμη μετά από σχετική αίτηση του ιδιοκτήτη και αιτιολογημένη έκθεση του μη- χανικού. Σε περίπτωση που εντός του χρόνου ισχύος της έγκρισης εργασιών ο ιδιοκτήτης προτίθεται να εκτελέσει νέες εργασίες που εμπίπτουν στην παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, η έγκριση αναθεωρείται και υποβάλ- λεται από τον μηχανικό συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών (παλαιών και νέων) προκειμένου να ελεγχθεί το ανώτατο όριο προϋπολογισμού των είκοσι πέντε χι- λιάδων ευρώ (25.000) όπως αυτό ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο. Στην περίπτωση που οι εργασίες ολοκλη- ρωθούν πριν τη λήξη ισχύος της ΕΕΔΜΚ, ο μηχανικός δύναται να υποβάλλει σχετική δήλωση στο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών. 5. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί για το ακίνητο άδεια δόμησης ή οικοδομική άδεια, η οποία βρίσκεται σε ισχύ, δεν απαιτείται Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας, αλλά ενημέρωση της ισχύουσας άδειας. 6. Η αρμόδια ΥΔΟΜ αποστέλλει αντίγραφο του ηλε- κτρονικού εντύπου της ΕΕΔΜΚ αμελλητί στον οικείο ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ) και τον Δήμο. 7. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ανωτέρω πληρο- φοριακού συστήματος της υπουργικής απόφασης της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 4495/2017, οι αιτήσεις για την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας υπο- βάλλονται με έντυπη διαδικασία, σύμφωνα με το άρθρο 3 της αριθμ. 55174/2013 υπουργικής απόφασης. Άρθρο 4 Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημο- σίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2018 Ο Υπουργός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.