Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.110


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.870


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.230


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημοσιεύθηκε ο Ν.5069/23, στο ΦΕΚ Α193/23 με αλλαγές στον ΝΟΚ, αντικατάσταση μηχανικού και άλλες διατάξεις. Ο Ν.5069/23 με θέμα: Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου, λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις. Ν.5069-23 ΦΕΚ 193-Α'-28.11.23 Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου.pdf
    2 points
  2. Version X6.4

    93.009 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Δημήτρη καλησπέρα. Όντως, έχω καιρό σκοπό να αφαιρέσω να ασύμβατα με το νόμο εδάφια των Τ.Ο., αλλά πάντα δεν φτάνει ο χρόνος ... δεν ξέρεις όμως μπορεί να καταργηθούν και εντελώς μέχρι μια μεγάλη αναβάθμιση. Ευχαριστώ για το σχόλιο.
    1 point
  4. Ναι ισχύει και για ύδρευση (το γράφει και ρητά αλλά και στον τίτλο σύνδεση με Δ.Κ.Ω) υ.γ Οπότε αν έχεις την Ο.Α θεωρημένη για όλη την οικοδομή βάζεις αυτήν
    1 point
  5. Παραθέτω χαρακτηριστικό απόσπασμα του Ν.4495/2017: "ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας.....". Y.Γ. Αυτό δεν άλλαξε με κανέναν απολύτως επόμενο νόμο, εγκύκλιο κ.λπ. και παραμένει σταθερό.
    1 point
  6. 1000 ή 900 αν βλέπεις μόνο Λιοσίων. 1250 1400 αν βλέπεις στην Επιδαύρου μόνο...αν βλέπεις και αλλού να επανέλθεις με λεπτομέρειες. 950 εκτός αν βλέπει στην Κεφαλά οπότε 1100.
    1 point
  7. Από όσο θυμάμαι μέχρι 5% είναι. Άρθρο 12 νέου κτιριοδομικού: ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΕΖΩΝ (ΡΑΜΠΕΣ) 1. Στις θέσεις που από τις διατάξεις του ΝΟΚ δεν επιβάλλονται μικρότερες κλίσεις για τις ράμπες πεζών, οι μέγιστες επιτρεπόμενες κλίσεις είναι αυτές που καθορίζονται από τις ισχύουσες σχετικές διατάξεις, όπως ενδεικτικά αναφέρονται η υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561/28-11-2022 υπουργική απόφαση (Β’ 6213) και η υπ’ αρ. 99709/796/2021 υπουργική απόφαση (Β’ 5045). 2. Κατά αναλογία εφαρμόζονται και όλες οι υπόλοιπες τεχνικές προδιαγραφές, έτσι όπως καθορίζονται από τις εκάστοτε ισχύουσες ειδικές διατάξεις.
    1 point
  8. Ίσως γιατί η κατηγορία αυτή είναι κατηγορία παραβόλου καθώς το πρόστιμο δεν υπάρχει πέραν της αξίας του παραβόλου.
    1 point
  9. Η υπαγωγή μπορεί να προχωρήσει; Αν ναι, τι σε προβληματίζει; (Ίσως η προσαύξηση του προστίμου δεν έχει να κάνει με το παράβολο το οποίο λόγω κατηγορίας 1 παραμένει στα 250 )
    1 point
  10. Αρκεί βεβαίως να έχεις στη διάθεσή σου τις κατάλληλες εξουσιοδοτήσεις από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και να έχεις συμφωνήσει - εξασφαλίσει την αμοιβή σου κ.λπ.
    1 point
  11. 1 point
  12. A) 1100 B ) 1100 1. 1440 2. 1250 ΥΓ: Να υποθέσω ότι ξέχασες τις συντ/νες ΕΓΣΑ...δεν πειράζει την επόμενη φορά... 😛
    1 point
  13. Είναι εκτός αντικειμενικού...1100 για εντός, 600 για εκτός. 650 600
    1 point
  14. 1300 Στην οδό Αγ. Νικολάου βλέπει; Τότε 1050.
    1 point
  15. 1450 Αν είναι εντός σχεδίου, είναι εκτός αντικειμενικού οπότε 650. Εντός-εκτός 500. Στείλε ΕΓΣΑ
    1 point
  16. 1. Γίνεται παρακράτηση 20% . 2. Οι αποζημιώσεις καταβάλλονται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την καταχώριση του πορίσματος
    1 point
  17. Συνάδελφε @kfil, δεν σημαίνει ότι ένα παιδάκι που τελειώνει το πολυτεχνείο μπορεί να αναλάβει μελέτες. Όχι μόνο δεν έχει εμπειρία, αλλά ειδικά στο θέμα του σιδερώματος δεν έχει ιδέα. Για να ολοκληρώσω, δεν σημαίνει ότι 5 χρόνια θεωρίας σε χρίζουν μελετητή μηχανικό η κατασκευαστή χωρις την απαραίτητη εμπειρία. Στο εξωτερικό υπογράφει μηχανικός, αλλά μετά ελέγχεται από άλλον μηχανικό. Μην κοιτάς στην Ελλάδα που η πλειοψηφία των δημ. υπαλλήλων είναι όχι μόνο άσχετοι αλλά και επικίνδυνοι. Ετυχε σε εμένα να μου κάνει έλεγχο στατικής μελέτης αρχιτέκτονας...ο άνθρωπας δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί είχα κάνει αρμό σε υφιστάμενη κατασκευή...και με ρωτούσε γιατί ο οπλισμός δεν περνά στην υφιστάμενη κατασκευή...τι να εξηγήσεις και τι να κάνεις...πλακώνεις τα ξύδια και χαλαρώνεις.... Για να κλείσω, προσωπικά αν μου τύχουν οι παραπάνω ξυλότυποι έχω δώσει τον συνάδελφο στεγνα !
    1 point
  18. Αγαπητέ @aquar η περίπτωση που αναλύουμε είναι πολύ χρήσιμη τόσο για εμάς τους ίδιους να κασταλάξουμε στην μέθοδο αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων όσο και για τους υπόλοιπους να αντλήσουν ιδέες ή συμπεράσματα, οπότε στην προσπάθειά μου να μεταφέρω το σκεπτικό μου και που βασίζεται σημειώνω τα κάτωθι: επίσης να αναφέρω ότι είχα ρωτήσει για το τελευταίο παράδειγμα αν γίνεται να το γράψω να αποδοθεί σε δρόμο και από το κτηματολόγιο αρνήθηκαν με μια πιο πολιτισμένη απάντηση "ποιος είμαι εγώ για να μοιράζω ιδιοκτησίες;"…. τίνος είναι και ας είναι κάτι οφθαλμοφανές. Το Κτηματολόγιο δεν έχει κανένα στοιχείο που να υποδεικνύει την ιδιοκτησία αυτής της λωρίδας διότι πρόκειται για διαφορά μεταξύ απεικόνισης στον ορθοφωτοχάρτη και το Τοπογραφικό. Στον ορθοφωτοχάρτη έχουν οριστεί τα όρια των ιδιοκτησιών στις στέγες και αν δεν υπήρχε η μεγάλη διαφορά στο ΝΔ άκρο του οικοπέδου, πιθανών να ήταν εντός της απόκλισης. Οπότε πιστεύω ότι το ΔΓΜ θα έπρεπε να διορθώσει μόνο αυτό το λάθος, εμπλέκοντας τους τρίτους που απαιτείται, και τα υπόλοιπα (κυρίως τα πρόσωπα) να μείνουν ως έχουν. Τέλος παρόμοια περίπτωση με το παράδειγμα που αναφέρετε παραπάνω, ΔΓΜ συναδέλφου μου επιστράφηκε πίσω γιατί το εμβαδόν του ΔΓΜ δεν ταίριαζε απόλυτα με το εμβαδόν του τοπογραφικού διαγράμματος που συνόδευε τον εκκρεμή τίτλο κτίσης. Είμαι βέβαιος ότι του το επέστρεψε η Συμβολαιογράφος (και όχι το Κτηματολόγιο) διότι η βάση δεδομένων επιφανειών του Κτηματολογίου δεν συμφωνεί ποτέ με τις επιφάνειες στα Τοπογραφικά των μεταβιβάσεων. Μόνο σε Π.Ε θα μπορούσε αν συμβεί αυτό αν και η εμπειρία δείχνει ότι ούτε και εκεί ισχύει πάντα. Το ίδιο το Κτηματολογικό απόσπασμα αναγράφει ανοχή απόκλισης, δηλαδή αν εγώ (το Κτηματολόγιο) λέω 1.000τμ, τότε όσο εσύ (στο Τοπογραφικό) είσαι μεταξύ ~900τμ εώς ~1100τμ είμαστε ΟΚ (όσα χρόνια και να περάσουν). Δεν μπορώ να καταλάβω τι με συμβουλεύετε, εμένα και δημόσια το forum, άσχετα με το ερώτημα, να μπαλαμουτιάζω κατά το δοκούν τα ΔΓΜ για να ικανοποιούνται οι συνθήκες γιατί δεν ενημερώνεται ο χάρτης αν είναι εντός αποκλίσεως; Σε συμβουλεύω να κάνεις μία μελέτη διόρθωσης (διότι περί μελέτης πρόκειται και μάλιστα πολύ απαιτητικής και στην συγκεκριμένη περίτπωση ακόμα περισσότερο) όπου να τηρείται το νόημα του Κτηματολογίου, τα όρια ανοχής και να μη θίγεται τρίτος ή ο εντολές σου. Το νόημα του Κτηματολογίου είναι η ακριβής και αδιαμφισβήτητη τεκμηρίωση της κυριότητας και η δυνατότητα προσδιορισμού θέσης και επιφάνειας επί του ορθοφωτοχάρτη (γεωχωρική πληροφορία). Η απεικόνιση της ιδιοκτησίας θα είναι της ακρίβειας που αναγράφεται στα αποσπάσματα. Τα ακριβή όρια και η επιφάνεια θα προκύπτουν μόνο και πάντα από το Τοπογραφικό. Κάθε προσπάθεια ή παρερμηνεία ότι στο Κτηματολόγιο θα πρέπει να απεικονίζονται οι ακριβείς συντεταγμένες των γεωτεμαχίων ή ότι η επιφάνεια που αναγράφεται στο Κτηματολόγιο είναι η "νέα" επιφάνεια του γεωτεμαχίου και αυτή θα τηρείται πλέον, καταλήγει σε ασυμφωνίες και σοβαρά προβλήαμτα διότι δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Και αν ακολουθήσω το σκεπτικό σας, ΟΚ, το οικόπεδο είναι τυφλό, τι θα γίνει τώρα, τακτοποίηση; Να τακτοποιήσεις τι, αφού το αγνώστου είναι ο δρόμος. Δεν βλέπετε την αεροφωτογραφία; Όλα τα παρόδια οικόπεδα πέφτουν μέσα στο δρόμο. Δεν πέφτουν τα παρόδια στον δρόμο αλλά έτσι απεικονίζονατι στην βάση δεδομένων του Κτηματολογίου. Είμαι βέβαιος ότι στα Τοπογραφικά τους θα απεικονίζουν την ρυμοτομική γραμμή στην ορθή της θέση και εάν η επιφάνειά τους είναι εντός της επιτρεπτής απόκλισης δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ούτε για την Πολεοδομία ούτε για το Κτηματολόγιο. Αν κάποιο είναι εκτός απόκλισης θα πρέπει να λάβει όλα τα παραπάνω υπ’ όψιν του στο σχετικό ΔΓΜ. Αν αφήσω την πρόσοψη σε λάθος θέση και αύριο μεθαύριο βγάλει κάποιος άλλος οικοδομική άδεια εκεί, δεν θα φανεί η απόκλιση; Δεν θα πάει στην πολεοδομία τοπογραφικό με απόσπασμα κτηματολογικού χάρτη; Δεν θα του πουν οτι η πρόσοψη στον τοπογραφικό της άδειας δεν κολλάει στον δρόμο σύμφωνα με το κτηματολόγιο; Στο δικό σου Τοπογραφικό η πρόσοψη θα είναι στην σωστή της θέση και στην θέαση στο Κτηματολόγιο θα συνορεύει με ΚΑΕΚ του δρόμου, οπότε καμία αναντιστοιχία (όσο τηρούνται τα όρια απόκλισης). Στην Πολεοδομία θα διαπιστώσουν ακριβώς αυτό: ότι ανήκει στον αιτούντα την άδεια ότι δεν παρεμβάλλεται άλλη ιδιοκτησία μεταξύ εσού και του δρόμου ότι οι όμοροι έχουν τα όρια που απεικονίζεις και εσύ και ότι η επιφάνεια είναι εντός των ορίων ανοχής.
    1 point
  19. Τι να μας πει και τo TEE... Αφού δεν απαντάει εγγράφως η άποψη του περισσεύει. Εδώ μέσα πιο σωστές απαντήσεις θα βρεις.
    1 point
  20. Καλημέρα,το τμήμα που παραβιάζει πλάγιες αποστάσεις δηλώνεται σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής, για να λάβει και τον αντίστοιχο συντελεστή παραβίασης,ανεξαρτήτως του αν ανήκει σε κτίριο με οικοδομική άδεια ή όχι. Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα,αν αποδεδειγμένα υπάρχει ακόμη το κτίσμα που προϋφίσταται του '55,αυτό θεωρείται νομίμως υφιστάμενο και δεν έχεις λόγο να το δηλώσεις ως Κατηγορία 1,χάνοντας αφενός τον ευεργετικό συντελεστή του παραρτήματος (Οικοδομική άδεια="Ναι"),αφετέρου βγάζοντας τη δήλωση Κατ.5 (εκτός εάν είσαι στις εξαιρέσεις της Κατ.5).
    1 point
  21. Καλημέρα,το μόνο που απαιτείται στα γενικά δικαιολογητικά είναι το δ),ενώ το α) απαιτείται λόγω των επί μέρους επιλογών που κάνει υπ'ευθύνη του ο Μηχανικός (-Στοιχεία Υφισταμένου).Κατά τα λοιπά,ανάλογα με τις επί μέρους επιλογές σου για την περίπτωση βγαίνουν και τα υπόλοιπα απαιτούμενα.Πάντως το β) και γ) δεν απαιτούνται σε καμία περίπτωση.
    1 point
  22. Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 2
    1 point
  23. Όχι μόνο,αναφέρεται στην αντιμετώπιση των ακινήτων ανά περίπτωση,σε επιτρεπόμενες εργασίες μετά την υπαγωγή σε νόμους αυθαιρέτων κλπ κλπ.Διάβασε την παράγραφο 5.β.
    1 point
  24. Καλημέρα,αν η κατεδάφιση του κτιρίου ως σύνολο,είχε μια ενιαία δήλωση υπαγωγής στον 4495 προς έκδοση άδειας κατεδάφισης,θα έπρεπε να εκδοθεί έγκριση εκτέλεσης εργασιών και να κατεδαφιστεί σύμφωνα με το 107 παρ.5.ββ.-β).Επειδή ήδη έχουν δηλωθεί και εξοφληθεί 2 οριζόντιες με εξαίρεση ή αναστολή από κατεδάφιση (υποθέτω εξαίρεση),το πράγμα έχει μπερδευτεί.Αυτές ως εξαιρεθείσες αντιμετωπίζονται ως νομίμως υφιστάμενες,άρα γι αυτές η διοικητική πράξη είναι άδεια κατεδάφισης,ενώ για τα λοιπά μέρη του κτιρίου (δύο οριζόντιες και κοινόχρηστα) δεν υπάρχει τίποτε.Αν λοιπόν, έκανες αίτηση για άδεια κατεδάφισης κτιρίου που περιλαμβάνει τμήματα μη εξαιρεθέντα από κατεδάφιση,δημιουργείται θέμα με την αίτηση (το είδος δηλαδή της διοικητικής πράξης).Υποθέτω.
    1 point
  25. Καλησπέρα,πρέπει να περιγράψεις τι θέλεις να κάνεις,γιατί μάλλον έχεις μπερδευτεί.. Μια σύντομη περιγραφή του ακινήτου με νόμιμα-αυθαίρετα και τι θέλετε να κάνετε με αυτά,θα βοηθούσε.
    1 point
  26. 1 point
  27. κατά την δική μου άποψη ,σωστά-η αποθήκη έχει άδεια,δεν είναι αυθαίρετη,Η θέση της είναι αυθαίρετη.Την ΥΔ την παίρνει "αναγκαστικά" για να "τιμωρηθεί" με τον συντελεστή ΠΠΑ,επειδή στο ηλεκτρονικό σύστημα δεν υπάρχει άλλος τρόπος δήλωσης επιφάνειας εντός Δ.Αλλά αυτή είναι η άποψη μου,ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιήσει την προσωπική του κρίση,όταν τα δεδομένα του νόμου είναι τόσο ασαφή...
    1 point
  28. Καλησπέρα,δηλαδή έχεις διαπιστώσει Α.ότι υπάρχει και μετατόπιση θέσης?έκανες σύγκριση της θέσης της στο διάγραμμα κάλυψης με την αποτύπωση σου και είναι σε άλλη θέση? ή Β.έχεις τμήμα που δεν κατασκευάστηκε κατά 1 μ. πλάτους,αλλά κατά τα λοιπά βρίσκεται στην θέση του διαγράμματος? Αν ισχύει το Α,η απάντηση στο ερώτημα είναι ναι. Αν ισχύει το Β,η απάντηση στο ερώτημα είναι όχι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.