Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.432


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.117


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.331


  4. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      985


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X7.0

    93.793 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    5 points
  2. 1000 ή 900 αν βλέπεις μόνο Λιοσίων. 1250 1400 αν βλέπεις στην Επιδαύρου μόνο...αν βλέπεις και αλλού να επανέλθεις με λεπτομέρειες. 950 εκτός αν βλέπει στην Κεφαλά οπότε 1100.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    569 downloads

    Το αναθεωρημένο σχέδιο με ημερομηνία 13.12.2021 για υποσταθμούς της ΔΕΔΔΗΕ. Περιέχει τα απαιτούμενα μεγέθη καθώς και κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Έχει μικρές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο του 1993. Το αρχείο autocad έχει προκύψει από μετατροπή του pdf που χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ με την εντολή PDFIMPORT. Δεν το χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ.
    1 point
  4. ο κάτω απ "αυτό" θα υπολογιστεί ως εξώστης
    1 point
  5. Από όσα γνωρίζω, για δημόσια-δημοτικά κτίρια η ρύθμιση δεν απαιτεί άλλα σχέδια πλην τοπογραφικού με το περίγραμα του κτιρίου. Επίσης, για σχολεία που κατασκευάστηκαν πριν το 1983, (νομίζω πως) δεν ήταν απαραίτητη η οικοδομική άδεια Δες άρθρο 114 συμπλ. η μη ύπαρξη άδειας (γενικώς) δεν κατατάσσει αυτομάτως όλα τα κτίρια σε κατ. 5, παρά μόνο όσα κατασκευάστηκαν μετά το 1983
    1 point
  6. Οι απόψεις διίστανται. Από τον ορισμό που λέει "...Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας." θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο να τηρηθεί το 2,50μ (επίσης έχει ενδιαφέρον ότι ο Νέος ΚΚ εξαιρεί και από τις απαιτήσεις φωτισμού αερισμού την σοφίτα). Δεν υπάρχει αλλά ασφαλές είναι να κάνεις ένα ελάχιστο 10%. Υπάρχουν πολλές μελέτες κατηγορίας 3 που συνάδελφοι κάνουν κλίσεις 2-3%, αλλά αυτά σαφώς αποτελούν ρύσεις απορροής υδάτων και όχι κλίση στέγης και πολύ φοβάμαι ότι θα κριθούν στο ΣΤΕ κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις καθώς παρόλο ότι δεν προβλέπεται στην νομοθεσία ελάχιστη κλίση, σαφώς το οπτικό αποτέλεσμα είναι όροφος και όχι στέγη/ σοφίτα. Από την Τεχνική Οδηγία: "Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία, δηλαδή δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε σοφίτα τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη. Δεν υποκαθιστά τη λειτουργία των χώρων κύριας ή βοηθητικής χρήσης που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία της αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας του κτιρίου στην οποία ανήκει" Βέβαια αν θεωρήσεις ότι κάτω έχεις γκαρσονιέρα και μπορεί κάποιος να κοιμηθεί στο σαλόνι ενδεχομένως να μπορείς. Σίγουρα πάντως δεν γίνεται να μην έχεις κάτω κουζίνα και λουτρό.
    1 point
  7. Όχι και εννοείται η απάντηση ήταν τηλεφωνική και όχι γραπτή μέσω mail, παρά το ότι έθεσα και το ερώτημα γραπτώς.
    1 point
  8. Τα DGM θα πατάνε πάνω στα όρια των ΚΑΕΚ και με κοινό όριο αυτό της παραχώρησης. Πρόσεχε όμως. Αυτό ισχύει αν το ΚΑΕΚ σου είναι παραπλήσιο με τα πραγματικά όρια. Αν τα ΚΑΕΚ σου έχουν μεγάλη διαφορά με τα πραγματικά, τότε θα πρέπει να προβείς πρώτα σε διόρθωση και μετά σε εγγραπτέα πράξη.
    1 point
  9. Τελικά το θέμα λύθηκε. Θέλετε να πέσετε κάτω από τα γέλια; Αν συμπληρώσεις στο πεδίο: "Είδος έργου*" με μικρά δεν σου βγάζει τη μπάρα με Νομό και Πόλη. Αν το συμπληρώσεις με κεφαλαία στα βγάζει. Το τσεκάραμε τώρα 2 μηχανικοί και το bug είναι αυτό. Μία εβδομάδα ταλαιπωρία από το φωστήρα που έστησε την πλατφόρμα!!!!!!
    1 point
  10. Μαζί με το 30% της επιχορήγησης στο τέλος, όταν τελειώσουν όλοι οι έλεγχοι και πιστοποιηθεί η αίτηση προς τελική εκταμίευση (στάδιο 9).
    1 point
  11. @Πάνος ναι, πρέπει. @Μέρσα η παρακάτω δημοσίευση θα σε βοηθήσει:
    1 point
  12. Το παίζω και στοίχημα.... δεν είναι Cad αλλά χεράκι..... (θα ήταν μεγάλος μπελάς να έκανε με το CAD την σκιά στο παράθυρο...
    1 point
  13. Καταγγελία στην οικεία πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές και αγωγή...
    1 point
  14. Version 1.0.0

    516 downloads

    Λεπτομέρειες για την κατασκευή υποσταθμού ΔΕΗ, το σχέδιο είναι απο το 1993
    1 point
  15. Ευχαριστώ συνάδελφοι. Καταλήγουμε λοιπόν ότι πρέπει να εφαρμοστεί το 60% ως ποσοστό κάλυψης και όχι το 70% που ορίζει το ΦΕΚ για το συγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Η εγκύκλιος που παραθέτω ορίζει στο κεφάλαιο Δ "Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν". Ποια εννοεί ως εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης; Εγκ-28271/2/13 (ΔΟΚΚ) Εγκ-2/13 Εφαρμογή των παρ.4 και παρ.5 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 (ΝΟΚ/12) "Νέος Οικοδομικός Κανονισμός" (ΦΕΚ-79/Α/12) Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής (Τα καθοριζόμενα από το ΝΟΚ αριθμητικά μεγέθη και συντελεστές είναι τα ανώτατα επιτρεπόμενα και κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της δεν γίνεται να καθορίζονται μεγαλύτερα απ' αυτά. Προεδρικά διατάγματα που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα του ΝΟΚ εξακολουθούν να ισχύουν) Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης (Για την έγκριση όρων δόμησης απαιτείται έκδοση προεδρικού διατάγματος. Σχτικές με το θέμα αποφάσεις Νομαρχών, Περιφερειαρχών θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να αντικατασταθούν από ΠΔ. Μέχρι τότε, αυτές εξακολουθούν και ισχύουν, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ) Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις (- Αποφάσεις νομαρχών, περιφερειαρχών κλπ που θεσπίζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη του ΝΟΚ για λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της, εξακολουθούν να ισχύουν, έως ότου εκδοθεί -όπου απαιτηθεί- απόφαση του ΥΠΕΚΑ περί μη εφαρμογής των. - 'Οπου στις κείμενες διατάξεις προεβλέπετο η εφαρμογή του ΓΟΚ/85 εφαρμόζεται πλέον ο ΝΟΚ/12. - Σε οικισμούς τα ειδικά περί οικισμών διατάγματα (ΒΔ/25-8-69, ΒΔ/3-4-70, ΠΔ/26-1-79, ΠΔ/8-2-80, ΠΔ/24-4-85 κλπ) κατισχύουν των διατάξεων του ΝΟΚ) Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες (Διευκρινίσεις για την κάλυψη, τον συντελεστή δόμησης και το ύψος κτιρίων / αριθμό ορόφων) Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών δόμησης και πολιτών διευκρινίζουμε τα εξής για τη γενικότερη αντιμετώπιση της εφαρμογής των διατάξεων του θέματος: Α. Γενικό Πεδίο Εφαρμογής. Κατά τη διάταξη της παρ.4 του Αρθ-1 του Ν-4067/12 προβλέπεται ότι όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του Ν-4067/12 θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα. Καθορίζεται δηλαδή η σημασία των αριθμητικών μεγεθών και συντελεστών του ΝΟΚ, τα οποία θεσπίζονται ως ανώτατα επιτρεπτά όρια. Επομένως κατά την αναθεώρηση, επέκταση ή έγκριση ρυμοτομικών σχεδίων ή τροποποίηση των όρων δόμησης περιοχής ή σε τμήμα της, δεν μπορούν να καθορίζονται αριθμητικά μεγέθη (κάλυψη, ύψος κλπ) μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12. Πρόκειται, λοιπόν, για γενική ρύθμιση, η οποία κατισχύει των Διαταγμάτων που καθορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μεγαλύτερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 , με την επιφύλαξη των αναφερομένων στην Ενότητα Γ της παρούσας. Επομένως όταν τα ΠΔ/τα ορίζουν πολεοδομικά μεγέθη μικρότερα από τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 εξακολουθούν να ισχύουν. Β. Κανονιστικές πράξεις, που εκδόθηκαν από άλλα όργανα της διοίκησης. Σύμφωνα με πάγια νομολογία του ΣτΕ, οι κανονιστικές πράξεις πολεοδομικού περιεχομένου μπορούν να περιέχονται μόνο σε ΠΔ/τα ( ΣΤΕ-3661/05 Ολομ.). Επίσης κατά τη διάταξη του Αρθ-31 του Ν-3937/11 προκύπτει με σαφήνεια η υποχρέωση έκδοσης ΠΔ/των για την έγκριση όρων δόμησης. Βεβαίως μέχρι την καθιέρωση της νομολογίας του ΣτΕ και την ισχύ της σχετικής διάταξης πολλές ρυθμίσεις πολεοδομικού περιεχομένου και μάλιστα αυτές που θέσπιζαν όρους δόμησης, εκδίδονταν και από άλλα όργανα της Διοίκησης, πέραν του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά τα ανωτέρω θα πρέπει εντός ευλόγου χρόνου να εκδοθούν προεδρικά διατάγματα και για τις περιοχές που το πολεοδομικό καθεστώς τους ρυθμίζεται από πράξεις άλλων οργάνων. Μέχρι την έκδοση των νέων σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων, εξακολουθούν κατ' οικονομία να εφαρμόζονται οι κανονιστικές πράξεις, εφόσον θεσπίζουν μικρότερα πολεοδομικά μεγέθη σε σχέση με τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Γ. Ειδικότερες περιπτώσεις • Στις περιοχές όπου ισχύουν κανονιστικές πράξεις, που ορίζουν γενικές ή ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με τις οποίες έχουν θεσπισθεί πολεοδομικά μεγέθη διαφορετικά (μικρότερα ή μεγαλύτερα) από τα οριζόμενα στο ΝΟΚ , για ειδικούς λογούς προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος συγκεκριμένης περιοχής ή της φυσιογνωμίας της , (περιοχές φυσικού κάλλους, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, μνημεία, διατηρητέα κτίρια και ζώνες προστασίας τους, αεροδρόμια κλπ), καθώς δεν έρχονται σε αντίθεση με το ΝΟΚ, ο οποίος δεν ορίζει συγκεκριμένους όρους δόμησης ανά περιοχή, αλλά περιέχει γενικής εφαρμογής και πανελλήνιας εμβέλειας διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν , μέχρις ότου και εάν εκδοθεί όπου απαιτηθεί , απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής της παρ.5β του Αρθ-1 , που να διαπιστώνει τη μη εφαρμογή τους. • Στις περιοχές όπου από τους όρους δόμησης προβλεπόταν η εφαρμογή του συνόλου ή μέρους των διατάξεων του εκάστοτε ισχύοντος Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού ( ΓΟΚ ), εφαρμόζεται πλέον ο Ν-4067/12 (πχ όταν προβλέπεται ύψος κατά ΓΟΚ , τότε εφαρμόζεται ο ΝΟΚ ). • Τα οριζόμενα στο Αρθ-109 (Όροι και περιορισμοί δόμησης των οικοπέδων εντός οικισμών με εγκεκριμένο σχέδιο) του ΠΔ/14-7-99 "Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας" (ΦΕΚ-580/Δ/99), κατισχύουν του Ν-4067/12 . • Στις περιοχές όπου κατόπιν οδηγιών και ερμηνειών της διοίκησης κρίθηκε ότι εφαρμόζονται τα πολεοδομικά μεγέθη του Ν-1577/85 (μεγαλύτερα των αριθμητικών μεγεθών των οριζομένων στα σχετικά ΠΔ/τα) εφαρμόζονται πλέον τα οριζόμενα στο Ν-4067/12 . Δ. Διευκρινίσεις επιπλέον των αναφερομένων στις προηγούμενες ενότητες 1. Κάλυψη: Τα ήδη εγκεκριμένα διαγράμματα κάλυψης εξακολουθούν να ισχύουν. 2. Συντελεστής Δόμησης: Κανονιστικές πράξεις, με τις οποίες καθορίστηκε αριθμητικά ο συντελεστής δόμησης εξακολουθούν να ισχύουν, δεδομένου ότι δεν αντίκεινται στα οριζόμενα με το Ν-4067/12 , ο οποίος δεν καθορίζει συντελεστές δόμησης. Σε περιοχές όπου με ΠΔ/τα και άλλες Κανονιστικές πράξεις καθορίστηκε έμμεσα ο συντελεστή δόμησης, διευκρινίζεται ότι για τον υπολογισμό του και μόνον , ως κάλυψη λαμβάνεται η κάλυψη που ίσχυε προ του Ν-4067/12 . 3. Ύψος: Ειδικές διατάξεις, σχετικά με τα επιτρεπόμενα ύψη κτιρίων/αριθμό ορόφων για την προστασία: • αρχαιολογικών χώρων, • παραδοσιακών οικισμών, • ιστορικών τόπων, • έργων τέχνης, μνημείων, διατηρητέων κτιρίων, • αεροδρομίων ή παρόμοιων χρήσεων, ή • που καθορίζουν ύψος κτιρίων με απόλυτο υψόμετρο ή με ειδικά προσδιοριζόμενα επίπεδα ή ύψος κτιρίων, που η σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής το επιβάλλει, κατισχύουν των διατάξεων του Ν-4067/12 . ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ Ταχ. Δ/νση: Μεσογείων και Τρικάλων 36, Αθήνα
    1 point
  16. Και όμως, χρειάζεται οικοδομική άδεια με τίτλο: "Δημιουργία Χ θέσεων στάθμευσης στην πρασιά( ; ) υπάρχουσας οικοδομής" προσοχή στον ελεγχο φύτευσης και το πιο σημαντικό "συναίνεση πολυκατοικίας" θέλει και συμβόλαιο δέσμευσης όπως ήδη ανφέρθηκε
    1 point
  17. Εδώ, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το "σαν". Συνεπώς, τους ξαναρωτάς
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.