Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.224


  2. JohnnyHoliday

    JohnnyHoliday

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      584


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.434


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.659


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/02/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @ EiriniA Μετά την θετική γνωμοδότηση ΕΦΑ ( υποθέτω ότι γνωμοδότησε και το Τοπικό Συμβούλιο ) κάνεις αίτηση στο ΚΕΣΑ. Ηλεκτρονικά στο [email protected] στέλνοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά με την έγκριση ΕΦΑ. Το ΚΕΣΑ δεν ζητάει τα θεωρημένα σχέδια από ΕΦΑ αλλά τα δικά σου που θα ανεβάσεις και στο ΤΕΕ . Μετά την έγκριση από ΚΕΣΑ στέλνεις και τα δικαιολογητικά σε έντυπη μορφή για σφράγισμα . Τέλος αίτημα στο ΤΕΕ με τη γνωμοδότηση ΚΕΣΑ για περαίωση .δήλωσης. Δες και ΑΔΑ : Ψ1ΚΛ4653Π8-ΛΡΜ edit ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΕΣΑ Αμαλιάδος 17 Αμπελόκηποι Αθήνα 11523 τηλ. Γραμματείας ΚΕΣΑ 2106475101
    2 points
  2. Αν υπάρχει απόληξη ανελκυστήρα στο δώμα, επιτρέπεται μέχρι το +4.20 και "το κτίριο μπορεί να καλυφθεί από επιφάνειες διαφορετικών μορφών, κλίσεων και υλικών" (=στέγη). Πάνω από το 4,20 (ή το 3,40 αν δεν υπάρχει απόληξη ανελκυστήρα) επιτρέπονται μόνο φωτοβολταϊκά με 2%.
    2 points
  3. Version X5.4

    74.361 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Δεν μένω πια εκεί. Ντουλαπι υπερυψωμενο 10 εκ, ένα πλυντηριο. Αποχετευση έφερα υδραυλικό για πολύ καλή σύνδεση στη στήλη του μπάνιου πίσω. Φθορά καμία. Στιβαρή επιμελεστατη κατασκευή 22 Χιλ. το μικρότερο πάχος γιατί έκανα πολύ μελετημένη σχεδίαση, νοικοκυριο ολόκληρο. Βάψιμο ξαναέκανα.
    1 point
  5. Δεν έχεις ασχοληθεί με αυθαίρετα; Η ερώτηση έχει να κάνει για να ξέρουμε σε ποια βάση συζητάμε. Από τα γραφόμενα σου αντιλαμβάνομαι ότι έχει γίνει υπαγωγή και όχι νομιμοποίηση. Τουλάχιστον μπορείς να μας πεις αν είναι το γήπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο;
    1 point
  6. Δες και την περίπτωση η όλη κατασκευή να είναι πάνω σε ρόδες βαρέως τύπου με φρένο για εύκολη εποπτεία των συνδέσεων και καθάρισμα... Προσωπικά θα το αντιμετώπιζα σαν έπιπλο μπάνιου, οπότε για υλικό θα επέλεγα μεταξύ κόντρα πλακέ θαλάσσης και πρεσσαριστής μελαμίνης σε mdf... Βέβαια και το plexiglas του didonis μου άρεσε σαν ιδέα ... θα ήθελα να το δω υλοποιημένο !!!
    1 point
  7. Μια από τις εταιρείες που προωθούν τέτοιου είδους λογισμικό γράφει στον ιστότοπο της αυτό. Προφανώς είναι κάποια απόφαση ευρωπαικού δικαστηρίου που αφορά σε άδειες esd (ηλεκτρονικές). Κάποιος νομικός θα βοηθούσε να μας έλεγε την γνώμη του.
    1 point
  8. 1. Σύμφωνα με την 1296/06 απόφαση του ΑΠ "...Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία. ....". Άρα τα μικρότερα των 4000 μ², αν είναι όμορα, θεωρούνται ως ένα (συνενωμένα) 2. Οποιαδήποτε πράξη επιφέρει σήμερα συνένωση, θα πρέπει να διασφαλίζει ότι (με τα σημερινά δεδομένα, μιας και σήμερα δημιουργείται το νέο γήπεδο) η υπάρχουσα δόμηση δεν αντίκειται στα σημερινά επιτρεπόμενα, και διασφαλίζεται (με τα σημερινά ισχύοντα) η αρτιότητα-οικοδομησιμότητα του ενιαίου γηπέδου Αν υπάρχει οποιαδήποτε ασυμφωνία μεταξύ της ανωτέρω απόφασης κι εγκυκλίων, υπερισχύει η απόφαση του ΑΠ, δεδομένου ότι, πέραν των άλλων, έχει συυνταγματικό έρεισμα.
    1 point
  9. Αυτό είναι που "βρωμάει" γενικά στην όλη κατάσταση. Αντί να εντοπίσουν πολύ εύκολα (μέσω του S/N) τις VL εκδόσεις, δεν κάνουν απολύτως τίποτα. Επίσης, οι όροι, να έχουμε υπόψη, ότι συνήθως είναι μονομερείς και αφορούν την πλευρά της εταιρείας. Κάτι που γενικά, εύκολα προσβάλλεται, ειδικά όταν υπάρχει νομολογία (δεδικασμένο κ.λπ.). Και στην τελική ναι, εφόσον κάποιος δεν έχει σφάλει (έλαβε τιμολόγιο αγοράς κ.λπ.), θεωρώ πως ουδεμία υποχρέωση έχει να κάνει τη δουλειά των Αρχών. Τώρα, εάν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν διάθεση να μοιρασουν πρόστιμα (χωρίς κάποιο έρεισμα), εγώ προσωπικά ναι, θα το πήγαινα μέχρι τέλους (ίσως γιατί έχω και τη διάθεση για αυτό, αλλά ενδεχομένως και την οικονομική δυνατότητα). (*) Να διευκρινίσω ότι χρησιμοποιώ κινέζικο cad (zwcad, την έκδοση Pro), από το 2010 (για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις). Αλλά σε office ναι, έχω αγοράσει στο παρελθόν και VL. Φυσικά και τιμολόγιο έλαβα και απόσπασμα οθόνης της ιστοσελίδας που πουλούσε (ότι είναι νόμιμο κ.λπ.) κράτησα, καθώς και σχετικό αρχείο με αναφορές στις αποφάσεις εκτός Ελλάδας. Αφού έχουν οι Κινέζοι από το 2010 πλήρη υποστήριξη (ο λόγος που αγόρασα το ZWCad), δεν θα το έβαζαν και αυτοί στην light ;
    1 point
  10. Ακριβως. Ολες αυτές οι εξωπραγματικά φτηνες άδειες ειναι educational. Νομιμες μεν, οχι για business χρηση δε. Οποτε προφανως και δεν μπορεις να δουλευεις με αυτες και να εισαι ΟΚ σε πιθανο έλεγχο. Υπάρχει και ενα ελληνικό σαιτ με όχι τοσο φτηνες τιμες που οταν ρωτησα ειναι educational ή business μου έλεγε "κατι ενδιάμεσο" και βεβαια δεν έκοβε ελληνικό τιμολόγιο αλλά απο κάποια βρετανική εταιρεία. Στο ζουμι. Αμα θελεις Autodesk δεν υπαρχει οικονομική και μόνιμη λύση. Μόνο το LT και αυτό φυσικα στα 450 το χρόνο. Αλλιως πας σε άλλη εταιρεία
    1 point
  11. Καλό απόγευμα. Καταρχάς η γ φάση (οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση) εξετάζεται μόνο εάν το ακίνητο βρίσκεται πλέον σε περιοχή εντός σχεδίου πόλης. Επιπλέον, οι αυθαιρεσίες θα πρέπει να έχουν τακτοποιηθεί προ της αίτησης. Αν οι αυθαίρετες κατασκευές έγιναν μετά το 1983 και αφού στο ακίνητο δεν έχει εκδοθεί Ο.Α, η κατηγορία θα είναι η 5 και το ακίνητο δεν μπορεί να υπαχθεί (εκτός και αν έχεις περίπτωση κληρονομιάς). Υ.Γ Να εξεταστεί και η δυνατότητα καθαίρεσης της προσθήκης, αν αυτή είναι κατασκευή στατικά ανεξάρτητη και δεν δημιουργεί πρόβλημα λειτουργικότητας η απομάκρυνσή της.
    1 point
  12. Το Τοπικό γνωμοδοτεί για κατηγορία 5 .. (τουλάχιστον στην περιφέρειά μου Στερεάς Ελλάδος ) . Η σειρά για σένα είναι ΕΦΑ & ΝΕΩΤΕΡΩΝ, μετά αρμόδιο ΚΕΣΑ . Αν είσαι περιοχή Αιγαίου μόνο σε αυτό. (Το ΚΕΣΑ που ανέφερα πριν αφορούσε την δική μου περιφέρεια ) Σε ποια ανακοίνωση αναφέρεσαι για υποβολή στο ΚΕΣΑ μέσω του e-adeies ? Δεν το γνωρίζω . Σε έλεγχο που έκανα τώρα στο e-adeies δεν βρήκα κάτι ανάλογο παρά μόνο Έγκριση Σ.Α.
    1 point
  13. Ακριβώς. Μετά ΚΕΣΑ, γιατί ; Αρκεί το ΚΕΣΑΑ. Ίδια όργανα είναι, με διαφορετική χωρική αρμοδιότητα.
    1 point
  14. ΝΟΚ Αρ. 26 παρ. 4 "..... καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από εκατό (100) τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους" ---------------- Κατευθύνσεις Εφαρμογής για τη Μελέτη Προσβασιμότητας, τη μεθοδολογία σχεδιασμού και το πλαίσιο που λαμβάνεται υπόψη, δίνονται με την Εγκ. 42382/13 παρ.4 (δ) Στις περιπτώσεις των υφιστάμενων - πριν την ισχύ του παρόντος νόμου χώρων - για τα οποία εκδίδεται οικοδομική άδεια για χρήση εμπορίου, γραφείων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο και μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τμ (δεν προσμετρώνται τα τμ που δεν υπολογίζονται στον σδ), οι χώροι αυτοί, υποχρεούνται μεν να έχουν διασφαλίσει την οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, εξαιρούνται δε, από τη δημιουργία προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, στις περιπτώσεις που προκαλείται δυσανάλογη επιβάρυνση για τον ιδιοκτήτη και συγκεκριμένα: -Όταν δεν πραγματοποιείται ριζική ανακαίνιση και οι προτεινόμενες επεμβάσεις απαιτούν αναδιαμορφώσεις που θα μειώσουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% το ωφέλιμο εμβαδόν του καταστήματος ή στις περιπτώσεις των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, το 10% του χώρου τραπεζοκαθισμάτων, ή -Όταν προκύπτει ανάγκη χωροθέτησης χρήσης WC ΑμεΑ σε άλλον όροφο στον οποίο δεν υπάρχει πρόσβαση προδιαγραφών ΑμεΑ ή ανάγκη χωροθέτησης σε χώρο που εξαιρείται από την υποχρέωση πρόσβασης (παρ.5 του παρόντος άρθρου) και το εναπομένον μικτό εμβαδόν είναι μικρότερο από 100 τμ ή - Όταν απαιτείται παρέμβαση στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου. ---------------------------- Τα κρίσιμα μεγέθη για να είσαι στην εξαίρεση είναι το "ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο και μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τμ" και στην συνέχεια αν είναι πράγματι δυσανάλογη επιβάρυνση για τον ιδιοκτήτη.
    1 point
  15. Σωστά. Η διαδικασία αυτή ισχύει ως γενικός μπούσουλας : με συνημμένες τις γνωμοδοτήσεις των εμπλεκομένων υπηρεσιών, αποφαίνεται και το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο (ΚΕΣΑ εδώ, ΚΣΝΜ και ΚΑΣ σε άλλες περιπτώσεις), έπεται δηλαδή όλων. Αφού και το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο αποφανθεί θετικά (χωρίς δηλαδή, παρατηρήσεις), υποβάλλονται και τα δικαιολογητικά σε έντυπη μορφή, για να σφραγιστούν (στρογγυλή).
    1 point
  16. Θα έλεγα ότι οι πρώτοι που θα πάρουν θέση, είναι οι εταιρείες οι οποίες έχουν διαφυγόντα κέρδη - τα οποία θεωρώ ότι ως προτεραιότητα τίθενται πολύ παραπάνω από τη δημοφιλία - . Αυτό είναι το ένα κρατούμενο. Το δεύτερο κρατούμενο είναι ότι υπάρχουν ευρωπαϊκές αποφάσεις οι οποίες δικαίωναν αντίστοιχες περιπτώσεις - υπέρ του μεταπωλητή και αφορούσαν την Microsoft, για να είμαστε και απόλυτα ακριβείς σε αυτό που γράφαμε. Μάλιστα, κάπου τα είχα αναρτήσει, σε άλλο topic, το οποίο δυστυχώς δεν μπορώ να εντοπίσω μιας και πάει αρκετός καιρός από τότε. Εδώ βρίσκεται το τρίτο κρατούμενο : ασφαλώς και δεν μιλάμε με ελληνικά δεδομένα, αλλά με ευρωπαϊκά δεδομένα (ευρωπαϊκή ένωση γαρ). Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Δεν το αναφέρω ως διόρθωση (προς Θεού), αλλά γιατί οτιδήποτε ισχύει εντός ελληνικής επικράτειας, οφείλει να εναρμονίζεται με τα όσα ισχύουν στην ευρωπαϊκή ζώνη. Θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε από πρώτο χέρι, πώς ακριβώς κατέληξαν κάποιες από τις περιπτώσεις αυτές (ειλικρινά μιλώντας).
    1 point
  17. Άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο; Με την λέξη "νομιμοποίηση" εννοείς υπαγωγή στο ν. 4495 ή την διαδικασία της νομιμοποίησης που είναι διαφορετική από την υπαγωγή;
    1 point
  18. Αφού έχει ρυθμιστεί: αρθ83, παρ.2γ γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89.
    1 point
  19. Ένα υπερυψωμένο ντουλάπι φτιάχνεις, μπαίνουν μέσα τα πλυντήρια κι από πάνω άλλο ένα ντουλάπι για τα παρελκόμενα. Το πιάτων μην το βγάλεις έξω είναι δύσχρηστο, χρειάζεσαι το νεροχύτη δίπλα όταν φορτώνεις και συρτάρια ντουλάπια όταν ξεφορτώνεις. Το πάνω ντουλάπι κάν'το πιο ρηχό. Και φυσικά πάρε ένα ήσυχο ρούχων, για να μην ξεσηκώνει τη γειτονιά όταν στύβει...
    1 point
  20. Θα μπορούσε είχα πει, υπόθεση έκανα. Μετά ακολούθησε εγκύκλιος και το θέμα έκλεισε με πλήρη αφαίρεση ... όταν ήρθε η ανάπτυξη.
    1 point
  21. Εξαιρετική ιδέα τοκανα πριν 10 χρονια με κοντραπλακέ θαλασσης καλής ποιότητας μονος, το εβαψα μετα
    1 point
  22. Στην τεχνική οδηγία του ΝΟΚ αρ. 2 παρ. 1 αναφέρει: "Στην περίπτωση αίθριου στις όψεις του οποίου προβλέπονται στοιχεία του άρθρου 16, τότε επιβάλλεται καθαρή απόσταση Δ μεταξύ των κατακόρυφων ή οριζόντιων λειτουργικών και διακοσμητικών στοιχείων που βρίσκονται κατ’ επέκταση της επιφάνειας των όψεων του κτιρίου. Τα στοιχεία αυτά έχουν τη μέγιστη διάσταση που ορίζεται στο άρθρο 16." Τα έρκερ είναι στο άρθρο 16
    1 point
  23. Δες την περίπτωση "λγ" άρθρου 29. λγ) πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρήσης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που τοποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο, Υπάρχει υφιστάμενο κτίριο με οικοδομική άδεια και αν ναι, είναι νόμιμο ή με τακτοποιημένες αυθαιρεσίες;
    1 point
  24. Το κτίρο προϋφίσταται του ΓΟΚ 85, συνεπώς, προκειμένου να διαπιστωθούν οι παραβάσεις, θα ελεγθεί με τις διατάξεις ΓΟΚ 73, και τα αναφερόμενα στην οικοδομική άδεια.
    1 point
  25. Το εδάφιο ια είναι η τελευταία σου ελπίδα. Βεβαίως και θα κάνεις τον έλεγχο. Για δική σου ευκολία προτείνω να πάρεις το στατικό τεύχος και να δεις τα αξονικά στα θεμέλια και με βάση το άθροισμα αυτών να συγκρίνεις. Να υποθέσω ότι πρόκειται για αυθαιρεσίες μετά το 1983 και δεν έχεις κατηγορία 1 ή 2 οι οποίες απαλλάσσονται από την υποχρέωση Μ.Σ.Ε.
    1 point
  26. Και τα δύο είναι κατασκευές που επιτρέπονται στο δώμα του κτιρίου. Η πλάκα οροφής του χώρου 35τμ δεν είναι δώμα του κτιρίου. Δεν μπορείς να βάλεις τη στέγη πάνω στο χώρο 35τμ. Σχετικά δες και τους ορισμούς ύψος κτιρίου ύψος στέγης
    1 point
  27. καλό ερώτημα..... σκεφτόμουν μπας και το έκανες μόνος σου με τον κατάλληλο σχεδιασμό (στυλ ΙΚΕΑ) Βρίσκεις χοντρέμποριο πλεξιγκλας και σε ενημερώνει τις διαστάσεις άκοπο... πχ 1,6μ Χ 2,5μ σχεδιάζεις το ερμάριο σου. Μπορείς να το σχεδιάσεις με τρόπο που το ένα να κουμπώνει στο άλλο (έχει δυσκολίες αυτό ή να δένει το κάθε τμήμα με ειδικά εξαρτήματα που υπάρχουν (βάσικά για τα τζάμια) Εναλλακτικά μιλάς με τζαμά μάλλον να στο φτιάξει εξ αρχής όλο ή να έχεις κάνει εσύ τον σχεδιασμό και την κοπή με τον χπντρέμπορο και ο τζαμάς να στο μοντάρει ..... το 2ο θα έχεις οικονομικό όφελος
    1 point
  28. θα έλεγα να διερευνήσεις και πλεξιγκλάς.... από 3mm - 4mm σε διαμόρφωση ανοικτού ερμάριο..... μπορείς να διαλέξεις και ημιδιαφανές με χρωματισμό να του δώσεις και χάρη .... πχ τυρκουάζ ή άλλο Δεν θα έχεις πρόβλημα με νερό και υγρασία ανοικτού χώρου, μικρό βάρος κλπ κλπ και δεν κινδυνεύεις με πολεοδομικές ερμηνείες αν είναι δόμημα ή μη
    1 point
  29. Θεωρητικα, αυτος ο "προθαλαμος" αποτελει ξεχωριστη ΟΙ και ειναι κοινοχρηστη προς διελευση στα δυο "εσωτερικα" διαμερισματα. Μια λυση θα ηταν να προσθεσεις το μισο εμβαδον του προθαλαμου στα καθαρα καθε νεας ΟΙ. Μιλησες με τον συμβ/φο;
    1 point
  30. Δυο επιλογές υπάρχουν. Είτε θα γίνει υπαγωγή στο Ν. 4495/17 και θα εισαχθεί στο σύστημα κάτοψη η οποία μετά θα αναρτηθεί-αντιστοιχιστεί στην ΗΤΚ της ιδιοκτησίας, είτε θα γίνει ενημέρωση Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ όπως ορίζεται στο άρθρο 100 Ν. 4495/17. Επειδή όμως έχει γίνει ήδη μεταβίβαση, η πρώτη επιλογή δεν μπορεί να ισχύσει. ΕΕΔΜΚ εκδίδεται σε εργασίες που θα γίνουν.
    1 point
  31. Άτυπα, μια χαρά γνώμες λαμβάνουμε. Επισήμως τίποτα (και μάλλον ούτε πρόκειται).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.