Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      8.101


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.224


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.432


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.434


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημοσιεύτηκε ΦΕΚ 1255Β στο οποίο η υπουργός Πολιτισμού μεταβιβάζει στις περιφερειακές υπηρεσίες επιπέδου Διεύθυνσης του υπουργείου (Εφορείες Αρχαιοτήτων) και την παρακάτω αρμοδιότητά της : Άρθρο 1 - παρ. Α.32 32. Η παροχή σύμφωνης γνώμης μετά από αιτιολογημένη γνωμοδότηση του Τοπικού Συμβουλίου Μνημείων, που προηγείται της υπαγωγής για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών ή τακτοποίηση αυθαιρέτων χρήσεων σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο άμεσο περιβάλλον μνημείων, εφόσον η προς τακτοποίηση κατασκευή δεν υπερβαίνει τα 100 τ.μ. και δεν βλάπτει τα μνημεία και τους προστατευόμενους τόπους. Η παροχή σύμφωνης γνώμης κατά τα ανωτέρω δύναται να επιβάλλει όρους και περιορισμούς στον όγκο, τη μορφή και τη χρήση για την προσαρμογή του αυθαιρέτου στο προστατευόμενο περιβάλλον, κατά τις διατάξεις του άρθρου 116, παρ.9 και 10 του ν.4495/2017. μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ΥΠΠΟ.pdf
    1 point
  2. Για να μην δημιουργείται σύγχυση σε κάποιον άλλο συνάδελφο που διαβάζει το θέμα, να τονίσουμε ότι η παραχώρηση σε κοινή χρήση εδαφικής λωρίδας ώστε το ημιπλάτος του δρόμου σε όλο το μήκος προσώπου του οικοπέδου που εφάπτεται με δρόμο να γίνει 2 μέτρα, αφορά τους οριοθετημένους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων, το πολεοδομικό τους καθεστώς ορίστηκε με βάση το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) και τους ειδικούς όρους της νομαρχιακής απόφασης της οριοθέτησής τους.
    1 point
  3. Καλησπέρα, δυστυχώς χρειάζεται μελέτη στατικής επάρκειας αφού ναι μεν οι η/χ εξαιρούνται αλλά το πατάρι σου ειναι >25 τμ και μετά το '83. Για το θέμα της συναίνεσης, όχι δεν απαιτείται αφού η ενσωμάτωση του κ/χ χώρου στη ιδιοκτησία σου έχει γίνει από κατασκευής (άρθρο 98, παρ.), ενώ επίσης αν βρίσκεται και εντός του κτιριακού όγκου μπορεί να γίνει και μονομερής τροπ/ση της ΣΟΙ ώστε να μπορέσει και συμβ/φα ο χώρος να περιληφθεί στην ιδιοκτησία. Επίσης για το πατάρι, ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να εξαιρεθεί θα ήταν αν βρισκόταν στο ισόγειο και ήταν <50% της υποκείμενης κάτοψης, που προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο στην περίπτωσή σου.
    1 point
  4. Κan 62 εγω πιστευω οτι τα ανοιγματα υαλοπινακες και πατζουρια, ειναι μερος της τοιχοποιίας, το αφαιρείς ολα από την δόμση όταν αφαιρείται ο τοίχος, το αν η τοιχοποιία αυτή δεν επιτρέπεται να μετρήσει και ότι οι τιμές που αναφέρει η πωλήτρια εταιρία αληθεύουν επέτρεψε μου, να έχω μια δικιά μου άποψη.-
    1 point
  5. Έχουμε ανοίξει τεράστια κουβέντα τώρα. 1. Το βάρος της κατηγορίας βαραίνει τον κατήγορο κι όχι τον κατηγορούμενο. 2. Από την στιγμή που πλήρωσε κάποιος με νόμιμο τρόπο και πήρε άδεια, τέλος. Έχει αποκτηθεί με νόμιμο τρόπο. Θα μπορούσε αν δημιουργηθεί πρόβλημα να ζητήσει ακόμα και αποζημίωση από την AutoDesk καθώς το δικό της λογισμικό δεν προστατεύει και δημιουργεί σύγχυση στην αγορά. 3. Αν αγοράσω από ένα κατάστημα ένα επώνυμο μπλουζάκι με απόδειξη η οποία μάλιστα θα γράφει και το τι αγόρασα θα με κατηγορήσει κανένας αν είναι π.χ. κλεμμένο; Όχι βέβαια, αν είναι θα πρέπει να τιμωρηθεί ο πωλητής. Σιγά μην γίνουμε και ντετέκτιβ για να ψάχνουμε την διαδρομή του λογισμικού. Όπως σας είπα ήδη για το 2024 τα έδωσα στην μαμά αλλά next year επιφυλάσσομαι. ps. Η adobe μετά από παζάρι μου έκανε έκπτωση 50%
    1 point
  6. Κάτι τέτοιες κουβέντες με κάνουν να νιώθω πολύ τυχερός, μέσα στη γκίνια μας να ζούμε σε αυτό το μπ...., να υπάρχει αυτό το λατρεμένο site. Για να βοηθήσω και γω στην κουβέντα και να κάνω quote τον Γερόλυκο και τον Tetris που τα είπανε υπέροχα, στέλνω το παρακάτω. Το βρήκα μετά απο πολύ ψάξιμο αφού με ταλαιπωρεί και μένα προσωπικά το θέμα με γωνιακό οικόπεδο με δρόμο απο τη μια και πεζόδρομο απο την άλλη καθως μου κόβει τα μισά parking. (κακώς τον θεωρούν πεζόδρομο βέβαια αφού είναι οδός ηπίας κυκλοφορίας κανονικά, αλλά αφού τον βάφτισε ο μηχανικός ¨πεζόδρομο" αντί για το χυδαίο "πουτ....δρομο" που υποθέτω αρχικά σκεφτόταν να γράψει όταν τον είδε στο ύπαιθρο χωμάτινο, στενό, τρισάθλιο και ερημωμένο, τον λέμε πεζόδρομο μην πάρουμε και καμμιά ευθύνη ως υπαλληλάκια του δημοσίου, μόνο το μισθουλάκο και τα τριημεράκια... ααα και βεβαίως και τα μαυράκια από τις δουλίτσες εκτός από τα κρατικά αργύρια... ουφφφ τα είπα πάλι). Ελπίζω να το βρείτε χρήσιμο όσοι το κατεβάσετε. ΝΣΚ 296_98 - Για γωνιακά οικόπεδα με πεζόδρομο.pdf
    1 point
  7. Ωραιος! Συμφωνω οτι δεν πρεπει να κανουμε την δουλεια των αρχων. Κανονικα θα επρεπε να κυνηγανε τα μαγαζια που τα πουλανε.. αλλα καλο ειναι να γραφονται καποια πραγματα για διαβαζουν και αλλοι συναδελφοι, που σιγουρα δεν θα ξερουν. Προσωπικά εχω αρχισει και κανω Migrate σε ProgeCAD που το εχω και στο σπιτι και το εχουμε και στο γραφειο με X αδειες Network License Management. Οποτε βολευομαστε ποσα ατομα αφου δεν δουλευουμε ταυτοχρονα. @pirsogiannis παλι εχει παραθυρακια η διασικασια με την M$ να κανει τα στραβα ματια.
    1 point
  8. Απο την 2482 ερωταπάντηση: Η γνώμη μας είναι ότι ο νόμιμος όγκος είναι από το κέλυφος του κτιρίου που φαίνεται στην οικοδομική άδεια από το δάπεδο του υπογείου μέχρι το δώμα ή την στέγη. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται τα υπόγεια, η Pilotis, οι αρχιτεκτονικές προεξοχές, τα πατάρια, ο χώρος κάτω από την στέγη (σοφίτα), οι ημιυπαίθριοι χώροι. Η Piloti θεωρείται τμήμα του κτιρίου (και επομένως εντός νόμιμου όγκου) αφού προβλεπόταν στη αρχική άδεια και ανεξαρτήτως αν είχε μετρήσει στον όγκο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την μονομερή σύσταση, για την περίπτωσή σας, είναι η επέκταση να υφίσταται από την ανέγερση της οικοδομής και βέβαιη απόδειξη ότι κατασκευάστηκε εξαρχής για να αποφύγετε μελλοντικές δικαστικές διαμάχες.
    1 point
  9. TOTEE 20701-1/2017, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4.3.6. Συντελεστής σκίασης λόγω εξωτερικών περσίδων, σελίδες 94 & 95
    1 point
  10. Αυτό. Δεν διανοήθηκα να υπογράφουμε βεβαιώσεις περί δικαστικών αποφάσεων... @tettris Ανακατανομή, δεν γίνεται. Θα έπρεπε, αλλά δε γίνεται. Μόνο το εμβαδόν αλλάζει.
    1 point
  11. Θα συμφωνήσω με τον Παύλο ότι εμείς ως Μηχανικοί δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αναλαμβάνουμε ευθύνες αν υπάρχουν ή μη δικαστικές αποφάσεις. Ευθύνη της ιδιοκτησίας είναι αυτό ή νομικού της ιδιοκτησίας. Το μόνο που θα μπορούσαμε να βάζουμε σε Τεχνική Έκθεση θα ήταν μια αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης υπεύθυνη δήλωση που έχει αναρτηθεί στο σύστημα και αφορά την μη έκδοση δικαστικής απόφασης κλπ.….
    1 point
  12. Να μου επιτραπεί να σχολιάσω κάτι στο παραπάνω. Ως μηχανικοί δεν έχουμε καμία υποχρέωση (και δεν πρέπει να το κάνουμε) να αναγράφουμε αν έχει υπάρξει αμετάκλητη δικαστική απόφαση και αν έχει παρέλθει δεκαετία από την τέλεση της αυθαιρεσίας. Αυτό μπορεί να το ζητήσει η συμβ/φος με υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη. Δεν είναι δική μας δουλειά ούτε αντικείμενό μας να αναζητούμε δικαστικές αποφάσεις. Εμείς περιοριζόμαστε στο αμιγώς κτιριακό σκέλος.
    1 point
  13. @Artemiscv υπαγωγή μπορεί να γίνει (παρ5α, αρθ98) με την ΥΔ του ιδιοκτήτη (6α). Μετά την υπαγωγή... εφόσον η αυθαίρετη επέκταση... οριζοντίου ... ιδιοκτησίας ... υφίσταται από την ανέγερση – κατασκευή της οικοδομής και συντελείται .... σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ...., προκειμένου να ενσωματώσει τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ... ιδιοκτησία του. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. (παρ7, αρθ98) Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή... είναι η παρέλευση δεκαετίας από την τέλεση της αυθαιρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και η μη έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που να διατάσσει την κατεδάφιση. Οπότε το μόνο που χρήζει διευκρίνισης είναι αν έχεις ή όχι υπόγεια στάθμη. Τις 4 υπογραμμισμένες προϋποθέσεις τις αναφέρεις ρητά στην τεχνική έκθεση για να μπορέσει να προχωρήσει η συμβολαιογράφος. Φυσικά ελέγχεις για ΜΣΕ και κατ5...
    1 point
  14. 1200 Πρόσεξε: Αν βλέπεις ΚΑΙ στην Ποσειδώνος πας 1400.
    1 point
  15. 1. 1200 2. 1250 3. 950 ----> 800 ευρώ τελικά (σόρρυ για το λάθος)
    1 point
  16. Καλή χρονιά στους συναδέλφους, τελικά για την φορολογική αντιμετώπιση του θέματος δεν έχουμε κάποια οδηγία?
    1 point
  17. 650 ήταν εκτός αντικειμενικού το '16. 600 1. 1000 2. 900 3. 900 4. 1450 Καλή χρονιά Βάγια
    1 point
  18. Και POS και ηλεκτρονικές υπογραφές που λήγουν κάθε 3ετία και αναρτήσεις και ηλεκτρονικές άδειες και ταυτότητεςκαι όλα σοτυς μγχανικούς τα βάρη του εκσυγχρονισμου. Και δεν λεω χρησιμα ολα αυτα, αλλα αν σκεφτουμε οτι φτανουμε σε σημειο πολλες φορες να ανεβαζουμε μαγειρεμενα τοπογραφικα για να βγαινουν τα εμβαδα των οικοπεδων και των καθετων "ακριβως" (οπως χαριτωμενα και βλακωδως ζητουν οι συμβολαιογραφοι και οι της πολεοδομιας), τότε λες εκσυγχρονισμος απο τα LILD. Και λιγο πολυ αυτο συμωαινει σε ολα εοτε ειναι POS, ειτε My data ντλ. Ενας ατελειωτος αχταρμας ανοργανοτου εκσυγχρονισμου.
    1 point
  19. Καλησπέρα Άκη & @Alejandro_92 Πραγματικά το θέμα με τις ερμηνείες φορολογικών εγγράφων το έχουν ..."τερματίσει". Η εγκύκλιος 2 Ν. 4495, γνωστή για τον "πολιτικά ύποπτο" χρόνο έκδοσής της και τις πολλές ανακρίβειές της, αναφέρει τα εξής: Στην παρ.1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ.1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα : α) σε περίπτωση νομίμου κτιρίου με αυθαίρετη υπόγεια στάθμη, ο χρόνος κατασκευής του υπογείου καθώς και της κύριας ή βοηθητικής χρήσης αυτού, τεκμαίρεται από το χρόνο ανέγερσης του νομίμου κτιρίου λόγω του ενιαίου φέροντα οργανισμού. β) στην περίπτωση υπέρβασης δόμησης με μετατροπή χώρων βοηθητικής χρήσης σε χώρους κύριας χρήσης, σε κτίρια με οικοδομική άδεια για τα οποία η μετατροπή δεν αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, λαμβάνεται ως χρόνος εγκατάστασης της κύριας χρήσης ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου, ανεξάρτητα τυχόν λειτουργικής σύνδεσής του με υπερκείμενους ορόφους, άλλως η 1.1.2004. Για τις περιπτώσεις ηλεκτροδότησης πριν από τη θεσμοθέτηση της θεώρησης της οικοδομικής άδειας από την Υ.ΔΟΜ, αντί του χρόνου θεώρησης της αδείας, λαμβάνεται η ημερομηνία υποβολής αίτησης ηλεκτροδότησης στον αρμόδιο φορέα. Στην Τεχνική Έκθεση που υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα απαιτείται σχετική αιτιολόγηση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και μέριμνα του μηχανικού. Τα παραπάνω έχουν ανάλογη εφαρμογή σε οποιαδήποτε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή Όπως πολύ σωστά αναφέρει ο Άκης (το είχαμε συζητήσει και δημόσια στο φόρουμ) αυτή η βεβαίωση της φορολογικής αρχής, μάλλον αποτελεί βεβαίωση "φάντασμα" αφού δεν εκδίδεται τέτοια βεβαίωση. Προφανώς κάποιοι συντάξαντες το κείμενο της εγκυκλίου είχαν παραμείνει σε άλλες-περασμένες-δεκαετίες προ ψηφιοποίησης και προ taxisnet. Τώρα, η προσθήκη που έγινε στο άρθρο 87 χρήζει μαντικής ικανότητας και δείχνει την προχειρότητα και την-πολλές φορές- ασχετοσύνη όσων συντάσσουν τεχνικά κείμενα που εμπεριέχονται σε νόμους. Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαίρετων κατασκευών 1. Η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Αν δεν προκύπτει με βεβαιότητα ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής ή της εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης από την αεροφωτογραφία, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής : α) ο χρόνος της αλλαγής χρήσης από κύρια χρήση σε άλλη κύρια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, εξαιρουµένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), στο οποίο εμφαίνονται το ακίνητο και η χρήση όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή, Να δούμε λίγο τους σωστούς ορισμούς σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο taxinet. όπου Ε9 : Βεβαίωση δηλωθείσας περουσιακής κατάστασης όπως έχει δηλωθεί την 1/1/202.... και έχουμε και την Πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου Ν. 4223/2013 , το γνωστό μας εκκαθαριστικό το όπου με πράξη τελευταίας εκκαθάρισης προκύπτει ο τρέχων ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο. Επειδή πήγαν να το παίξουν και πονηροί, η τροποποίηση του νόμου δεν αναφέρει "Βεβαίωση δηλωθείσας περουσιακής κατάστασης όπως έχει δηλωθεί την 1/1/202... ", αλλά δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), όπου με κάποια περεταίρω ερμηνεία μπορούμε να πούμε ότι εννοούν την Πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου Ν. 4223/2013. Άρα, τo E9 παραμένει το ισχυρό "χαρτί" (το οποίο έχουμε τονίσει ότι δεν το χρησιμοποιούμε άκριτα, παρά συνδυαστικά με άλλες ισχυρές ενδείξεις-αν όχι αποδείξεις- παλαιότητας). και προς επίρρωση της προχειρότητας με την οποία συντάσσονται οι νόμοι και οι τροποποιήσεις, βλέπουμε ότι στο άρθρο 99 μεταξύ των άλλων δικαιολογητικών αναφέρεται ότι: γ) Τελευταία δήλωση του εντύπου Ε9 στην οποία αναφέρεται το ακίνητο, όπου βρίσκεται η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση, ανεξαρτήτως αν έχουν δηλωθεί επί του εντύπου οι αυθαίρετες κατασκευές (συνεπώς, θα μπορούσαν και να έχουν δηλωθεί, απλώς δεν καθίσταται υποχρεωτικό). και η εγκ. 2 ν. 4495 αναφέρει για το άρθρο 99: Ο ιδιοκτήτης στην υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/86 δηλώνει την ημερομηνία ολοκλήρωσης της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης σε αυτό κατά το άρθρο 97 του ν.4495/17.
    1 point
  20. Καλέ μου φίλε, το ένα δεν αναιρεί το άλλο.... Ακόμα και στα παζλ, οφείλουμε να κάνουμε τη ζωή μας εύκολη!!! Υ.Γ. Κι όχι σαν τον κόπανο τον συμβολαιογράφο τις προάλλες, που έβαλα πελάτη μου να του ζητήσει αντίγραφο του πίνακα κατανομής χιλιοστών! Τι το απλό; Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε! Ξέρεις τι ζήτησε ο βλαξ; Θέλω λέει μια εξουσιοδότηση από τον μηχανικό προς τον ιδιοκτήτη ότι, χρειάζεται το αντίγραφο του ΠΚΧ... Την στείλαμε! Θέλω λέει στη συνέχεια αντίγραφο της εξουσιοδότησης του μηχανικού από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου ότι, θα υπάγει το ακίνητο στο νόμο τάδε.... Την στείλαμε! Θέλω ένα αντίγραφο των τίτλων του ιδιοκτήτη.... Το στείλαμε! Τώρα θέλω 8 ευρώ και θα σας στείλω το αντίγραφο με courier... Τα στείλαμε! Eίναι ή δεν είναι μαλάκ@ς με περικεφαλαία;
    1 point
  21. Νομίζω ότι ο μόνος τρόπος να το αποφύγεις, κ πάλι όχι ολόσωστος, είναι να έχεις κάνει καινούρια κάτοψη στον 4495 κ να ανεβάσεις αυτή. Ε ας πούμε ότι έγινε πριν την έναρξη της βεβαίωσης
    1 point
  22. Καλημέρα σε όλους! Μιλησα με υπουργείο μεταφορών και υποδομών (εκεί υπάγεται τώρα η υπηρεσία). Η νέα διεύθυνση της υασβε είναι Ναυαρίνου 28 Καλαμαριά. Τηλέφωνα έβαλαν πριν 3-4 μέρες... είναι τα εξής: 2310 427885 (κα Ζηκοπούλου προϊσταμένη), 2310423566, 2310424027. ωράριο 7.00πμ-15.00μμ (εννοείται πηγα στην παλιά διευθυνση και ταλαιπωρήθηκα... ελπίζω να γλυτώσουν μερικοί με την ανάρτηση αυτή) φιλιά σε όλους
    1 point
  23. Το 116 έχει λάθος τίτλο όπως και το 117. Όπως και πολλά άλλα σ' αυτό το νόμο ... Οι παρ. 9 και 10 του 116 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 116Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές σε περιοχές προστατευόμενες από το ν.3028/2002". Αντίστοιχα οι παρ. 9 και 10 του 117 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 117Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέα προστατευόμενα από το ν.3028/2002". Τα δύο άρθρα αυτά θα εξέφραζαν ορθά την απαίτηση προηγούμενης εξέτασης των αυθαιρέτων από τον αρμόδιο υπουργό Πολιτισμού σύμφωνα με το ν.3028/2002. Η αρμοδιότητα αυτή προηγείται πάντοτε των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΝ και για το λόγο αυτό η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΟ απαιτείται πριν την υπαγωγή (όπως πριν την αίτηση για άδεια). Αντίστοιχα στις απαγορεύσεις υπαγωγής του ν.4495 θα μπορούσε να προστεθεί στην κάθε απαγόρευση το ... "με την επιφύλαξη του άρθρου 116Α ή 117Α".
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.