Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.110


  2. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.434


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.659


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.432


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Τα πάμε, τα ξαναπάμε και μπερδεύουμε τον ΣΔ με το εμπράγματο... Η μετατόπιση τοιχοποιίας προς κοινόχρηστους που έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση, δεν επιφέρουν καμία απολύτως επιβάρυνση στην συνολική πραγματοποιημένη δόμηση του κτίριου. 500τμ ήταν, 500 μένει. Καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν κλείσεις ΗΧ 20τμ αυξάνεται 520τμ. Αν επεκταθείς σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, σε πιλοτή, σε χώρο που δεν έχει προσμετρηθεί στην δόμηση τότε το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών προστίθεται στην συνολική δόμηση του κτιρίου και καταλήγει να έχει 200τμ παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το απέναντι κτίριο, το ίδιο για την γειτονιά και τελικά ο δήμος έχει υπερβεί τον μέσο σδ σχεδιασμού του ΓΠΣ και δεν στέκει όλο αυτό περιβαλλοντικά και συνταγματικά. Άλλωστε αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έπεσε ο 4014, επειδή δεν προέβλεπε την τράπεζα γης και είχε απλά εισπρακτικό χαρακτήρα. Τώρα εσυ μου λες ότι θα πρέπει να μπαίνουν οι χώροι που έχουν ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση, με πρόστιμο περιβαλλοντικού τέλους για να εξαγοράσουμε ποσοστά συνιδιοκτησίας. Δικό σας.
    2 points
  2. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    2 points
  3. Τι ειναι ? τμημα κατοικίας ? Ανεξαρτητος ΒΧ ? Αλλο ? Νομιζω ότι κάπου εδώ θα τεκμηριώσεις απαλλαγή ΜΣΕ : "..ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο.." Σε οτι αφορα το αν απαιτείται ρυθμιση και πως , υπαρχει εδω μια σχετικη συζητηση.
    1 point
  4. Λογικά θα γίνεται αυτό από τα αιτήματα, οπότε δες εκεί. Διαφορετικά επικοινωνία με το ΤΕΕ όπως λες και εσύ.
    1 point
  5. Γειά σου, δεν γίνεται αυτό που λες, αλλά ποιός ο λόγος να θες να κάνεις κάτι τέτοιο; Αν η δήλωση είναι σε υπαγωγή, μπορείς να κάνει τροποποιήσεις σε στοιχεία και πρόστιμα χωρίς θέμα.
    1 point
  6. Version 1.1.0

    7.513 downloads

    Απλό πρότυπο σε Excel 2007 ή νεώτερο με σκοπό την δημιουργία του διαγράμματος Gantt . Περισσότερα υποδείγματα καθώς και σχολιασμό - τεκμηρίωση , θα βρείτε εδώ . Προστέθηκε νέο πρότυπο (έκδοση 1.0.1) 2/12/2014 Προστέθηκε υπόδειγμα σε PowerPoint 2007 (18/2/2015)
    1 point
  7. Καλημέρα. Μπορείς είτε να αφήσεις 2,50 μ ή 0.0 από τα όρια. Αποστάσεις βάσει ΝΟΚ δεν ισχύουν στους στάσιμους. Αν η οδός έχει χαρακτηριστεί ως κύρια τότε η γραμμή δόμησης οπισθοχωρεί κατά 3 μ από το όριο όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98. Επιπροσθέτως και πριν φτάσεις στο επίπεδο μελέτης, να ελέγξεις αρτιότητα/ οικοδομησιμότητα του οικοπέδου. Ποιος ο αποδεδειγμένος-συμβολαιογραφικά-χρόνος δημιουργίας του οικοπέδου; Το οικόπεδο ανήκει στο προ 23 τμήμα του στάσιμού ή στο εκτός του συνεκτικού τμήματος; Είναι όντως στάσιμος ο οικισμός συμπεριλαμβανόμενος στο ΦΕΚ 292/Δ/83; Υπάρχει καθορισμένο κέντρο με απόφαση άλλοτε κοινοτικού συμβουλίου; Το ακίνητο βρίσκεται εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο αυτό; Μήπως έχει κυρωθεί ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ στην περιοχή το οποίο επηρεάζει πλέον και τους στάσιμους οικισμους; Μήπως ο οικισμός έχει πλέον οριοθετηθεί και δεν ισχύει το ΦΕΚ 588/Δ/82; Η μελέτη που κάνεις για ποια χρήση προορίζεται; Εϊναι αποκλειστική κατοικία ή μικτή χρήση;
    1 point
  8. Δημήτρη η "Νόμος" δεν υποστηρίζεται πλέον από το ΤΕΕ. Έχει αντικατασταθεί από την Qualex η όποια δε μου φάνηκε και πολύ εύχρηστη.
    1 point
  9. Καλησπέρα αγαπητοί συνάδελφοι, Επειδή αναφορικά με τις ΥΔΟΜ και περιφέρειες υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες για την νομοθεσία περί ρεμάτων, από την δικιά μου εμπειρία ως υδρολόγος κατά βάση (αρκετές προσωρινές και κάποιες οριοθετήσεις - διευθετήσεις) έχω διαπιστώσει τα εξής: 1. Η απαλλαγή δεν σημαίνει κατάργηση του ρέματος και τήρηση αποστάσεων. Αρκετές περιφέρειες, ειδικά σε περιοχές που έχουν δεχθεί καταστροφές με πλημμύρες, αρνούνται να δώσουν απαλλαγή. Επίσης οι ΥΔΟΜ για τις οικ. άδειες απαιτούν τουλάχιστον πρ. οριοθέτηση για να αποτυπώνεται επαρκώς το υδατόρρευμα (και όχι κατά το δοκούν). 2. Σχετικά με τα ΦΒ ο νόμος αναφέρει "γραμμή πλημμύρας" δεν λέει ξεκάθαρα αν θα πρέπει να είναι θεωρημένη. Από σχετική έρευνα και συζήτηση με υπηρεσίες (καθώς τα τελευταία 2 χρόνια γίνεται χαμός με τις κατασκευές ΦΒ) η μελέτη πρέπει να είναι θεωρημένη (δλδ τουλάχιστον πρ. οριοθέτηση). Επί παραδείγματι, στη Θεσσαλία έγιναν τεράστιες καταστροφές σε ΦΒ κοντά σε ρέματα (με αμφίβολες ή ανυπαρκτες μελέτες) και δόθηκαν μεγάλες αποζημιώσεις από ασφαλιστικές. Αν κάποιος συνάδελφος επιθυμεί να τζογάρει την καριέρα του για "ιδιωτικές" μελέτες χωρίς θεώρηση (που συνήθως ιδιωτική μεταφράζεται αμφιβόλου περιεχομένου και ορθότητας ), για έργα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων, είναι στην διακριτική του ευχέρεια. 3. Προσωρινή οριοθέτηση μπορεί να γίνει σε όλων το μεγεθών τα υδατορρεύματα. 4. Σύμφωνα με το αρ.89 του 4495 μόνο για τις τακτ. μπορεί να γίνει, σχετικά απλά, χαρακτηρισμός του υδατορρεύματος σε μικρό, μεσαίο & μεγάλο για να πάρεις απόσταση για τακτοποιήση. 5. Για τις μελέτες πλέον απαιτείται μελετητικό πτυχίο (διπλ. μηχανικού). 6. Συμφωνα με τον νεο κτηριοδομικό αρ.6 ΦΕΚ Β/3985/22-06-2023 μετά από μόνιμη οριοθέτηση - διευθέτηση μπορείς να πας σε απόσταση Δ από το ρέμα. Επίσης μπορεί να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες σε υφιστάμενα κτίσματα χωρίς την ανάγκη οριοθέτησης. Αυτές είναι κάποιες από τις περιπτώσεις που έχω αντιμετωπίσει. Ελπίζω να βοήθησα. Edit: 7. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι αν πας με έκδοση ΕΕΜΚ δεν χρειάζεσαι προσωρινή οριοθέτηση.
    1 point
  10. Η αμφιβολία δεν είναι αν το 112 αναφέρεται στο άρθρο 21 του ν.1337 ως βέβαιη προϋπόθεση, αλλά η σαφήνεια χάνεται με τον ενεστώτα "ευρίσκονται" και τη διατύπωση γενικότερα που χρησιμοποιεί το 112. Επειδή θα μπορούσε σίγουρα να σημαίνει 1) "ευρίσκονται σε οικισμό που το 1983 χαρακτηρίστηκε ως στάσιμος", αλλά κάλλιστα και ως 2) "ευρίσκονται σε οικισμό που χαρακτηρίστηκε ως στάσιμος το 1983 και εξακολουθεί και σήμερα να είναι στάσιμος. Και προσωπικά της 1ης άποψης είμαι, αλλά έτσι όπως γράφτηκε δημιουργεί διαφορετικές ερμηνείες. Και στη 2η ερμηνεία υπάρχει αρκετή λογική. Λογική και αξιοκρατία τις οποίες δεν ψάχνω φυσικά παντού, αφού έτσι και αλλιώς δεν υπάρχουν (βλέπε προϋπόθεση της απόστασης από θάλασσα, ενώ, όπως σωστά έχει ειπωθεί, θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί η τιμή ζώνης). Σίγουρα δεν μπορεί να πιάνει όλες τις πιθανές περιπτώσεις ο νόμος και μάλιστα δίκαια, αλλά τουλάχιστον να νιώθουμε μια σχετική ασφάλεια όταν τον εφαρμόζουμε, γνωρίζοντας που βασιζόμαστε. Όπως πάντα σε ευχαριστώ θερμά για τον σχολιασμό σου! ΥΓ: Γέλασα με την καρδιά μου όταν συνάντησα και διάβασα τη ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σου!
    1 point
  11. Όταν το δικαίωμα της ανεκτής πολεοδομικής υπέρβασης αφαιρέθηκε από τα κοινόχρηστα και μοιράστηκε στα χιλιοστά των Ο.Ι. του οικοπέδου, το πολεοδομικό έγινε εμπράγματο. Για αυτό, όσοι υποστηρίζουμε την άποψη του Ιάσονα, βάζουμε ΥΔ στις Ο.Ι. για να ελεγχθούν, η κάθε μια χωριστά και όλες μαζί μετά, για το καθορισμένο ανεκτό και πέραν αυτού πληρωτέο δικαίωμα. Αν βάλουμε και τα κοινόχρηστα μέσα θα γίνει μύλος ... Πάντως οι συμβολαιογράφοι και με τη διαμερισμάτωση το λύνουν το πρόβλημά τους.
    1 point
  12. Μιλάμε για αυθαίρετα και όχι για όρους δόμησης οικισμών. Το άρθρο 112 αναφέρεται σαφώς στο άρθρο 21 του ν.1337 και αυτό σαφώς στο ΦΕΚ 292Δ. Οικισμοί του 588Δ/82 είναι μέσα στο 292Δ/83 και οριοθετήσεις οικισμών προηγήθηκαν ή ακολούθησαν τα ΦΕΚ... Το άρθρο 112 εξαιρεί με χαμηλό πρόστιμο όλες τις αυθαιρεσίες κατοικίας ασχέτως χρόνου πριν το 2011. Οι άλλες χρήσεις δεν υπάγουν το νομίμως υφιστάμενο τμήμα προ του 1983, αλλά για τις μεταγενέστερες αυτού αυθαιρεσίες μπαίνουν στη γενική διαδικασία εξέτασης των Κατ.4 ή Κατ.5 και μάλιστα χωρίς μείωση προστίμων.
    1 point
  13. Ή τους σημερινούς ή αυτούς κατά τον χρόνο της άδειας, ότι συμφέρει. Είμαστε όμως εκτός θέματος του νήματος...
    1 point
  14. Το βγάζει εντός αντικειμενικού πάντως στον χάρτη της εφορίας.
    1 point
  15. Συμφωνώ και γω μαζί σου @venezia αλλά έχει γίνει αυτή συζήτηση...
    1 point
  16. Ιάσονα , ο ΤΕΜΠΗ έγραψε ότι ο χώρος των κοινοχρήστων έχει προσμετρήσει στον Σ.Δ. Άρα μόνο ΔΔ και όχι Υ.Δ. νομίζω.
    1 point
  17. Αν ο οικισμός υπάρχει στους οικισμούς του ΦΕΚ 292Δ, η εξαίρεση έχει δοθεί ήδη το 1983 από τον Τρίτση. Ότι λοιπόν τεκμηριώνεται ως προ '83 είναι νομίμως υφιστάμενο της παρ.1δ του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Με το άρθρο 112 υπάγονται, με μια ξεχωριστή διαδικασία, οι λοιπές μεταγενέστερες αυθαιρεσίες. Ένας συνδυασμός σχεδίων δίνει την πλήρη νομιμότητα στο ακίνητο.
    1 point
  18. Κατά τη γνώμη μου μπορεί να γίνει χρήση του άρθρου 112 και μετά την οριοθέτηση του οικισμού για τον υπολογισμό των αυθαιρεσιών που έλαβαν χώρα μετά το 1983. Οι αυθαιρεσίες προ 1983 εντός στάσιμου δεν απαιτείται να δηλωθούν, πλην όμως καλό είναι να δηλωθούν ώστε να αποκτηθεί οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση και γι αυτές.
    1 point
  19. 750, γιατί είναι εκτός οικισμού όμως;
    1 point
  20. Αν θυμάμαι καλά σου λένε μέχρι πότε και τι πρέπει να έχεις διαβάσει. Αν πηγαίνεις διαβασμένος στις ΟΣΣ θα είναι καλύτερα. Στις ΟΣΣ θα σας δώσουν κατευθύνσεις για τις εργασίες, εσύ απλά βγάλε την ύλη που αντιστοιχεί. Έχει ομάδες στο FB που εκεί κυκλοφορούν θέματα και μεταξύ σας θα λύνετε απορίες.
    1 point
  21. 1 point
  22. Παρατήρηση. Προσβλητική αναφορά σε ειδικότητα Μηχανικών. Λαμβάνεις ποινή. Didonis
    1 point
  23. Την ΔΔ την ελέγχεις με τα εγκεκριμένα σχέδια της ΆΔΕΙΑΣ και όχι με αυτά της σύστασης . Άρα υπάρχει ΔΔ.
    1 point
  24. Καλησπέρα σας, σε ερώτημα που έκανα στο ΤΕΕ για το συγκεκριμένο θέμα μου απάντησαν (τηλεφωνικά βέβαια) ότι πρέπει να δηλωθεί ως διαφορετική διαμερισμάτωση εκτός της λοιπής παράβασης στο ίδιο ή σε διαφορετικό φύλλο καταγραφής και δεν αρκεί μια απλή περιγραφή στην τεχν. έκθεση.
    1 point
  25. Όντως είναι τυπογραφικό λάθος και η διευκρίνιση γίνεται στην Εγκύκλιο με θέμα: "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (80 Α’/7-5-2018)" στην τελευταία παράγραφο του Άρθρου 6 "Σημειώνεται ότι στον πίνακα 15, η σωστή υποσημείωση που αναφέρεται στο ποσοστό ανοιγμάτων της περίπτωσης γ) είναι η (3) η οποία εκ παραδρομής αναγράφεται ως (4)."
    1 point
  26. 1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.
    1 point
  27. Την διαδικασία μπορεί να την εκτελέσει ο οποιοσδήποτε μηχανικός ΤΕΕ δύναται να σύμμετέχει σε έκδοση αδείας, επιμέρους στοιχεία όμως συντάσσονται ανάλογα από την αντίστοιχη ειδικότητα. Γιατί αν κατά την λογική κάποιων δεν μπορεί ο Ηλ.Μηχ. δεν μπορεί ούτε ο Αρχ,Πολ. καθώς στο σύστημα πρέπει να ανέβουν και στοιχεία - μελέτες που αφορούν σε άλλες ειδικότητες. Επομένως ας σοβαρευτούμε και να κοιτάμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.
    1 point
  28. Σαφεστατα και μπορουμε,εκτος και αν θεωρεις τη συλλογη των αρχειων της οικοδομικης αδειας,την αποτυπωση του διαμερισματος,την εκδοση ΠΕΑ,τα χιλιοστα κλπ, επιστημονικο αντικειμενο που εμπιπτει μονο στο γνωστικο αντικειμενο του Πολ Μηχ ....το ζητημα των επαγγελματικων δικαιωματων , κατα κυριο λογο αφορα τη νομη της πιτας του μεροκαματου, στον οποιο καθ οτι οι Ηλ-Μηχ ειχαμε τη μεριδα του Λεοντος στο ΤΕΕ, επειδη το αντικειμενο των περισσοτερων δεν εστιαζε στο ελευθερο επαγγελμα, μειναμε απ εξω παλαιοτερα και οι Πολ Μηχ εχοντας το πρωτο λογο, τα δωσαν ολα στον εαυτο τους......Οσον αφορα την ΗΤΚ σαφεστατα και εχουν δικαιωμα οποιοι συμμετεχουν στην μελετη επιβλεψη οικοδομικης αδειας, και φυσικα προβλεπεται ανα περιπτωση να εισερχονται και αλλοι μηχανικοι στην ομαδα εργασιας αναλογα τις απαιτησεις της καθε περιπτωσης (τακτοποιηση,αποτυπωση κλπ).Ο νομος ειναι σαφεστατος και δε χρειαζεται καμια διευκρινηση απο κανενα ΤΕΕ.
    1 point
  29. Συναδελφοι μη παραπληροφορουμε τους υπολοιπους συναδελφους ,χαριν συντεχνιακων συμφεροντων.....Δικαιωμα εκδοσης ΗΤΚ εχουν ολοι οι μηχανικοι οι οποιοι εχουν επαγγελματικο δικαιωμα συμμετοχης στην εκδοση Οικοδομικης Αδειας....οτιδηποτε αλλο θα ηταν τουλαχιστον γελοιο, αν για παραδειγμα λεγαν οτι η Τοπογραφοι ή οι Αρχιτεκτονες εχουν περισσοτερες επιστημονικες βασεις απο τους Μηχανολογους μηχανικους για την ΗΤΚ(μιλαμε για τελειως γελοιο ομως). Σαφεστατα και μπορουμε Συναδελφε και κατα τη γνωμη μου εσεις δε μπορειτε αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα....τιθεται θεμα επιστημονικης επαρκειας μηπως? ή μηπως τιθεται θεμα μη μοιραστει κανα μεροκαματο? Ειναι αυτοι που βγαζουν με 30ευρω πιστοποιητικα , με στοιχεια μαιμου.....φυσικα θα επρεπε να τους αφαιρεσουν την αδεια και να αποζημειωσουν ολους τους υπολοιπους για διαφυγοντα κερδη (υποβαθμιση αμοιβων κλπ) (1) Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. (2) Οι συνεχόμενες δημοσιεύσεις-παραθέσεις δεν επιτρέπονται. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης της αρχικής δημοσίευσης, χρησιμοποίησε την επιλογή «επεξεργασία» και αν θέλεις να παραθέσεις τμήματα μηνυμάτων από περισσότερα posts επίλεξε "multiquote" . Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  30. Επαναλαμβανω οτι στην επαρχία είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να βρεις χαρτί από αναλυτή καυσαερίων.... Ας με διαψευσουν άλλοι συνάδερφοι..
    1 point
  31. οπότε λογικά θα μπορεί και ο λογιστής και ο συμβολαιογράφος και ο περιπτεράς της περιοχής κλπ κλπ .... Το κακό είναι ότι δεν πάει λογικά. Το μόνο λογικό είναι ότι με τα επαγγελματικά "δικαιώματα" στην Ελλάδα και της υπερυπογραφής των πάντων από την μία μεριά γίνεται σφαγή σε άλλες πλευρές....
    -1 points
  32. Το κάποιος δεν σημαίνει τίποτα. Κι εγώ γνωρίζω κάποιον συνάδερφο που υποστηρίζει ότι η Γη είναι επίπεδη. όπως (ξανά) είπα.... η ουσία είναι στην γνώση του κάθε αντικειμένου πριν βάλουμε τις υπογραφές μας.
    -1 points
  33. Στους "τακτοποιητικούς" νόμους 4178, 4495 κλπ όπως και στις οικοδομικές άδειες είναι δεδομένο η δυνατότητα για συμμετοχή και άλλων μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων πέραν του Μηχανικού Διαχειριστή. Δεν έχω προλάβει να τσεκάρω και στην ΗΤΑ αλλά νομίζω πως είναι ναι (χωρίς ακόμα τσεκ από εμένα). (και το πνεύμα ήταν αρκετά εχέμυθο στην ερώτηση σου)
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.