Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Νομίζω ότι τώρα που κάνουμε ηλεκτρονικά την θεώρηση Αποπεράτωσης και το ΠΕΚ, οι βεβαιώσεις σύνδεσης με τα δίκτυα, δεν είναι Νέα Πράξη, αλλά συνέχεια της Πράξης Αποπεράτωσης.
  3. Καλησπέρα, προσωπικά θα έβαζα τον συνιδιοκτήτη να με εξουσιοδοτήσει.
  4. Ίσως καλύπτεται από τα υπόλοιπα στις άλλες όψεις
  5. Αντιμέτωποι με καίριας σημασίας προκλήσεις είναι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς (TSOs) της Ευρώπης, οι οποίοι στην πλειοψηφία του δεν είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στον ενεργειακό μετασχηματισμό που απαιτείται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του 2030. Αυτό προκύπτει από έκθεση που παρουσίασε η Beyond Fossil Fuels, σε συνεργασία με την E3G, την Ember και το Ινστιτούτο Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA), η οποία ανέλυσε τις πρακτικές και τα σχέδια 32 TSOs σε 28 χώρες. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ευρωπαϊκά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα κύρια σημεία συμφόρησης για την ανάπτυξη καθαρής ενέργειας, με 1.700 GW ανανεώσιμης ισχύος να έχουν κολλήσει σε ουρές σύνδεσης, δηλαδή να περιμένουν να ενσωματωθούν στο σύστημα. Αυτό το ποσό αντιπροσωπεύει υπερτριπλάσιο του ποσού που απαιτείται για την επίτευξη των κλιματικών και ενεργειακών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030. Σε κίνδυνο οι επενδύσεις Η έκθεση σημειώνει ότι 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μειώθηκαν το 2024 σε μόλις επτά ευρωπαϊκές χώρες λόγω περιορισμών στη χωρητικότητα του δικτύου. Αυτή η κατάσταση όχι μόνο παραλύει τις επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά θέτει επίσης σε κίνδυνο την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου, διατηρώντας μια μεγάλη εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. «Η Ευρώπη χρειάζεται μια μεγάλη ανάπτυξη δικτύου για να αναβαθμίσει τις εγχώριες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και να απελευθερωθεί από τις επικίνδυνες αγορές ορυκτών καυσίμων», εξηγεί η Juliet Phillips, ακτιβίστρια του Beyond Fossil Fuels. Παρά το γεγονός αυτό, οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί TSO εξακολουθούν να προβλέπουν σημαντικό μερίδιο φυσικού αερίου στα σενάριά τους έως το 2035, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα. Μόνο πέντε φορείς εκμετάλλευσης μοντελοποιούν ένα πλήρως ανανεώσιμο σύστημα μέχρι εκείνη την ημερομηνία και μόνο 13 έχουν ενσωματώσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις ή στόχους για το κλίμα στους οδικούς χάρτες τους. Αυτό το χάσμα μεταξύ του επείγοντος χαρακτήρα για το κλίμα και του σχεδιασμού υποδομών οδήγησε τον οργανισμό να εκδώσει μια σειρά από συγκεκριμένες συστάσεις προς τις εθνικές κυβερνήσεις. Έξι ρυθμιστικές αρχές έκαναν απλή αναφορά στις κλιματικές τους ευθύνες, αλλά δεν τις ενσωμάτωσαν πλήρως στην αποστολή τους. Αυτή η υποχρέωση θεωρήθηκε χρήσιμη από τον ενεργειακό κλάδο, καθώς επιτρέπει στον ενεργειακό ρυθμιστή, το Ofgem, να δίνει προτεραιότητα σε μια μακροπρόθεσμη προοπτική για τη μετάβαση στην ενέργεια έναντι των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, δημιουργώντας μεγαλύτερη επενδυτική εμπιστοσύνη. Η αναφορά στον ΑΔΜΗΕ Παράλληλα, η μελέτη διερεύνησε τις αναφορές των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (TSOs) σχετικά με το κλίμα. Συνολικά, μόνο 13 από τους TSOs που εξετάστηκαν έχουν δεσμεύσεις ή στόχους για το κλίμα, με διαφορετικά επίπεδα φιλοδοξίας. Αυτά συνήθως είχαν συσχέτιση με κυβερνητικούς και ρυθμιστικούς στόχους, αλλά όχι πάντα. Για παράδειγμα, ο ρυθμιστής της Γερμανίας αναφέρεται σε δέσμευση για κλιματική ουδετερότητα, αλλά δεν βρέθηκαν αντίστοιχοι στόχοι για τους γερμανικούς TSOs Transnet και Amprion. Παρόμοια, ο ενεργειακός ρυθμιστής της Ελλάδας δεν κάνει καμία αναφορά σε κλιματικούς στόχους, ενώ ο ΑΔΜΗΕ, επιδιώκει να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Τα ανησυχητικά σημάδια Η Φινλανδία ηγείται, με δέσμευση για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2035 (συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής ενέργειας). Ανησυχητικό είναι ότι 11 TSOs δεν έκαναν καμία απολύτως αναφορά σε κλιματικούς στόχους. Η Βουλγαρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Τσεχία και η Ουγγαρία ξεχωρίζουν, καθώς ούτε οι ρυθμιστές ούτε οι TSOs τους αναφέρονται σε κλιματικούς ή ενεργειακούς στόχους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό αντανακλά την έλλειψη θέσης της κυβέρνησης σχετικά με την καθαρή ενέργεια και την κλιματική ουδετερότητα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της πολιτικής ηγεσίας για την προώθηση της αλλαγής. Συνολικά, αυτή η άνιση προσέγγιση κινδυνεύει να δημιουργήσει ασυνέπειες στη λήψη αποφάσεων, εμποδίζοντας την πρόοδο προς τους κλιματικούς στόχους για την ΕΕ στο σύνολό της. Απαραίτητες αναθεωρήσεις Μεταξύ αυτών, η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη αναθεώρησης των νομικών εντολών των TSO και των ρυθμιστικών αρχών ενέργειας, ώστε να διασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζονται με τους κλιματικούς στόχους, καθώς και δημιουργίας πλήρως ανεξάρτητων δημόσιων φορέων για τον σχεδιασμό του δικτύου, ικανών να αποφεύγουν τις συγκρούσεις συμφερόντων και να υιοθετούν ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση αναφέρει ως παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο Εθνικός Διαχειριστής Συστήματος Ενέργειας (NESO) ιδρύθηκε ως αυτόνομη οντότητα υπεύθυνη για τον συστημικό σχεδιασμό, ξεχωριστή από τον διαχειριστή του δικτύου National Grid. Επίσης, επισημαίνεται η περίπτωση της Πολωνίας, όπου οι μεταρρυθμίσεις της αγοράς που εφαρμόστηκαν το 2024 επέτρεψαν την ενσωμάτωση σημάτων ευελιξίας της ζήτησης μέσω νέων τιμολογίων και όπου η αποθήκευση επωφελείται από τις τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων χάρη στις συμβάσεις χωρητικότητας. Εν τω μεταξύ, η Δανία έχει επιτρέψει σε περισσότερους από 550 οργανισμούς -συμπεριλαμβανομένων πισίνων, παιδικών σταθμών, παγοδρομίων και βαρέων βιομηχανικών τομέων- να συμμετάσχουν στην εξισορρόπηση του δικτύου, χάρη στις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται από τον φορέα εκμετάλλευσης Energinet. «Χάρη στις μεταρρυθμίσεις του TSO Energinet, 550 οργανισμοί προσφέρουν υπηρεσίες δικτύου και επωφελούνται από περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες και μια ισορροπημένη αγορά», τονίζει η έκθεση. Το κλειδί στην αποθήκευση Το έγγραφο επιμένει ότι το κλειδί για ένα καθαρό, ασφαλές και οικονομικά προσιτό ενεργειακό σύστημα είναι η αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης, η ευέλικτη διαχείριση της ζήτησης και η ιεράρχηση της σύνδεσης έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Για να επιτευχθεί αυτό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (TSO) πρέπει να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές και να αναλάβουν πιο ενεργή ευθύνη στον ενεργειακό μετασχηματισμό. «Η παροχή εντολής για το κλίμα στους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς και στις ρυθμιστικές αρχές τους μπορεί να διασφαλίσει ότι θα πραγματοποιήσουν τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις και θα λάβουν τις απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουν το ενεργειακό μας σύστημα για το μέλλον», προειδοποιεί η Phillips. Η προειδοποίηση είναι σαφής: χωρίς μια ταχεία, σχεδιασμένη και βιώσιμη επέκταση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, η Ευρώπη δεν θα είναι σε θέση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για το κλίμα, να αξιοποιήσει το οικονομικό δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή να μειώσει την εξάρτησή της από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Η ενεργειακή μετάβαση είναι έτοιμη να προχωρήσει, αλλά τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δεν έχουν ακόμη καλύψει τη διαφορά. View full είδηση
  6. Αντιμέτωποι με καίριας σημασίας προκλήσεις είναι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς (TSOs) της Ευρώπης, οι οποίοι στην πλειοψηφία του δεν είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στον ενεργειακό μετασχηματισμό που απαιτείται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του 2030. Αυτό προκύπτει από έκθεση που παρουσίασε η Beyond Fossil Fuels, σε συνεργασία με την E3G, την Ember και το Ινστιτούτο Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA), η οποία ανέλυσε τις πρακτικές και τα σχέδια 32 TSOs σε 28 χώρες. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ευρωπαϊκά δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα κύρια σημεία συμφόρησης για την ανάπτυξη καθαρής ενέργειας, με 1.700 GW ανανεώσιμης ισχύος να έχουν κολλήσει σε ουρές σύνδεσης, δηλαδή να περιμένουν να ενσωματωθούν στο σύστημα. Αυτό το ποσό αντιπροσωπεύει υπερτριπλάσιο του ποσού που απαιτείται για την επίτευξη των κλιματικών και ενεργειακών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030. Σε κίνδυνο οι επενδύσεις Η έκθεση σημειώνει ότι 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μειώθηκαν το 2024 σε μόλις επτά ευρωπαϊκές χώρες λόγω περιορισμών στη χωρητικότητα του δικτύου. Αυτή η κατάσταση όχι μόνο παραλύει τις επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά θέτει επίσης σε κίνδυνο την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου, διατηρώντας μια μεγάλη εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. «Η Ευρώπη χρειάζεται μια μεγάλη ανάπτυξη δικτύου για να αναβαθμίσει τις εγχώριες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και να απελευθερωθεί από τις επικίνδυνες αγορές ορυκτών καυσίμων», εξηγεί η Juliet Phillips, ακτιβίστρια του Beyond Fossil Fuels. Παρά το γεγονός αυτό, οι περισσότεροι ευρωπαϊκοί TSO εξακολουθούν να προβλέπουν σημαντικό μερίδιο φυσικού αερίου στα σενάριά τους έως το 2035, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα. Μόνο πέντε φορείς εκμετάλλευσης μοντελοποιούν ένα πλήρως ανανεώσιμο σύστημα μέχρι εκείνη την ημερομηνία και μόνο 13 έχουν ενσωματώσει συγκεκριμένες δεσμεύσεις ή στόχους για το κλίμα στους οδικούς χάρτες τους. Αυτό το χάσμα μεταξύ του επείγοντος χαρακτήρα για το κλίμα και του σχεδιασμού υποδομών οδήγησε τον οργανισμό να εκδώσει μια σειρά από συγκεκριμένες συστάσεις προς τις εθνικές κυβερνήσεις. Έξι ρυθμιστικές αρχές έκαναν απλή αναφορά στις κλιματικές τους ευθύνες, αλλά δεν τις ενσωμάτωσαν πλήρως στην αποστολή τους. Αυτή η υποχρέωση θεωρήθηκε χρήσιμη από τον ενεργειακό κλάδο, καθώς επιτρέπει στον ενεργειακό ρυθμιστή, το Ofgem, να δίνει προτεραιότητα σε μια μακροπρόθεσμη προοπτική για τη μετάβαση στην ενέργεια έναντι των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, δημιουργώντας μεγαλύτερη επενδυτική εμπιστοσύνη. Η αναφορά στον ΑΔΜΗΕ Παράλληλα, η μελέτη διερεύνησε τις αναφορές των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (TSOs) σχετικά με το κλίμα. Συνολικά, μόνο 13 από τους TSOs που εξετάστηκαν έχουν δεσμεύσεις ή στόχους για το κλίμα, με διαφορετικά επίπεδα φιλοδοξίας. Αυτά συνήθως είχαν συσχέτιση με κυβερνητικούς και ρυθμιστικούς στόχους, αλλά όχι πάντα. Για παράδειγμα, ο ρυθμιστής της Γερμανίας αναφέρεται σε δέσμευση για κλιματική ουδετερότητα, αλλά δεν βρέθηκαν αντίστοιχοι στόχοι για τους γερμανικούς TSOs Transnet και Amprion. Παρόμοια, ο ενεργειακός ρυθμιστής της Ελλάδας δεν κάνει καμία αναφορά σε κλιματικούς στόχους, ενώ ο ΑΔΜΗΕ, επιδιώκει να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Τα ανησυχητικά σημάδια Η Φινλανδία ηγείται, με δέσμευση για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2035 (συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής ενέργειας). Ανησυχητικό είναι ότι 11 TSOs δεν έκαναν καμία απολύτως αναφορά σε κλιματικούς στόχους. Η Βουλγαρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Τσεχία και η Ουγγαρία ξεχωρίζουν, καθώς ούτε οι ρυθμιστές ούτε οι TSOs τους αναφέρονται σε κλιματικούς ή ενεργειακούς στόχους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό αντανακλά την έλλειψη θέσης της κυβέρνησης σχετικά με την καθαρή ενέργεια και την κλιματική ουδετερότητα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της πολιτικής ηγεσίας για την προώθηση της αλλαγής. Συνολικά, αυτή η άνιση προσέγγιση κινδυνεύει να δημιουργήσει ασυνέπειες στη λήψη αποφάσεων, εμποδίζοντας την πρόοδο προς τους κλιματικούς στόχους για την ΕΕ στο σύνολό της. Απαραίτητες αναθεωρήσεις Μεταξύ αυτών, η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη αναθεώρησης των νομικών εντολών των TSO και των ρυθμιστικών αρχών ενέργειας, ώστε να διασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζονται με τους κλιματικούς στόχους, καθώς και δημιουργίας πλήρως ανεξάρτητων δημόσιων φορέων για τον σχεδιασμό του δικτύου, ικανών να αποφεύγουν τις συγκρούσεις συμφερόντων και να υιοθετούν ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση αναφέρει ως παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο Εθνικός Διαχειριστής Συστήματος Ενέργειας (NESO) ιδρύθηκε ως αυτόνομη οντότητα υπεύθυνη για τον συστημικό σχεδιασμό, ξεχωριστή από τον διαχειριστή του δικτύου National Grid. Επίσης, επισημαίνεται η περίπτωση της Πολωνίας, όπου οι μεταρρυθμίσεις της αγοράς που εφαρμόστηκαν το 2024 επέτρεψαν την ενσωμάτωση σημάτων ευελιξίας της ζήτησης μέσω νέων τιμολογίων και όπου η αποθήκευση επωφελείται από τις τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων χάρη στις συμβάσεις χωρητικότητας. Εν τω μεταξύ, η Δανία έχει επιτρέψει σε περισσότερους από 550 οργανισμούς -συμπεριλαμβανομένων πισίνων, παιδικών σταθμών, παγοδρομίων και βαρέων βιομηχανικών τομέων- να συμμετάσχουν στην εξισορρόπηση του δικτύου, χάρη στις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται από τον φορέα εκμετάλλευσης Energinet. «Χάρη στις μεταρρυθμίσεις του TSO Energinet, 550 οργανισμοί προσφέρουν υπηρεσίες δικτύου και επωφελούνται από περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες και μια ισορροπημένη αγορά», τονίζει η έκθεση. Το κλειδί στην αποθήκευση Το έγγραφο επιμένει ότι το κλειδί για ένα καθαρό, ασφαλές και οικονομικά προσιτό ενεργειακό σύστημα είναι η αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης, η ευέλικτη διαχείριση της ζήτησης και η ιεράρχηση της σύνδεσης έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Για να επιτευχθεί αυτό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (TSO) πρέπει να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές και να αναλάβουν πιο ενεργή ευθύνη στον ενεργειακό μετασχηματισμό. «Η παροχή εντολής για το κλίμα στους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς και στις ρυθμιστικές αρχές τους μπορεί να διασφαλίσει ότι θα πραγματοποιήσουν τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις και θα λάβουν τις απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουν το ενεργειακό μας σύστημα για το μέλλον», προειδοποιεί η Phillips. Η προειδοποίηση είναι σαφής: χωρίς μια ταχεία, σχεδιασμένη και βιώσιμη επέκταση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, η Ευρώπη δεν θα είναι σε θέση να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για το κλίμα, να αξιοποιήσει το οικονομικό δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή να μειώσει την εξάρτησή της από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Η ενεργειακή μετάβαση είναι έτοιμη να προχωρήσει, αλλά τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δεν έχουν ακόμη καλύψει τη διαφορά.
  7. Γαλαντόμος ο συνάδελφος, και με τρία δώρα !!!
  8. Πώς θα καλυφθεί ο φωτισμός αερισμός όταν του κολλήσεις τοίχο στα παράθυρα?
  9. Καλησπέρα, Σε διαμέρισμα στο οποίο έχω ποσοστό συνιδιοκτησίας θέλουμε να προβούμε σε ρύθμιση αυθαιρέτων. Προτείνετε να κάνει μόνο ο συνιδιοκτήτης ΥΔ ανάθεσης σε εμένα, να δηλωθεί εκείνος ως αιτούντας συμπληρώνοντας όλες τις υπόλοιπες ΥΔ, να του κόψω μια πολύ μικρή ΑΠΥ κλπ. ή είναι καλύτερο να κάνω μια ΥΔ ανάθεσης στον ευατό μου κλπ. και να ακουλουθήσω τη διαδικασία όπως έχει συζητηθεί από συναδέλφους στα προηγούμενα;
  10. Ευχαριστώ για την απάντηση συνάδελφε. Ακόμη δεν το γνωρίζω αν ειναι συμψηφισμού ή όχι, περιμένω να μου δώσει τη σύμβαση.
  11. Αν τα φωτοβολταϊκά δεν συμμετέχουν στην κάλυψη των αναγκών του ακινήτου τότε δεν λαμβάνονται υπόψιν στο ΠΕΑ…
  12. Πρόκειται για τον Αγ. Νικόλαο Αναβύσσου όπου μέχρι πρότινος η ΥΔΟΜ Μαρκοπούλου χορηγούσε χρήση γης Αμιγή Κατοικία και τώρα η ΥΔΟΜ Σαρωνικού αυθαίρετα ισχυρίζεται ότι ισχύει η χρήση Μόνο Κατοικία επειδή πρόκειται για διανομή Συνεταιρισμού. Στο ΓΠΣ Π. Φώκαιας η περιοχή αυτή βρίσκεται εκτός κόκκινου περιγράμματος με rasterΓενικής Κατοικίας.
  13. Στο Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποσταλεί το νέο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ), έκτασης 328 στρεμμάτων της ΕΚΤΕΡ στην περιοχή Κολυμπήθρες (Νάουσα) της Πάρου. Η ΕΚΤΕΡ έχει προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του αρχικού Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για το εν λόγω ακίνητο, καθώς το αρχικό είχε απορριφθεί από το ΣτΕ για τις προτεινόμενες παρεκκλίσεις από τα προβλεπόμενα στο ΓΠΣ της περιοχής πολεοδομικά μεγέθη και χρήσεις γης, ιδίως στην κρίσιμη Χωρική Ενότητα 1 - περιλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα του ακινήτου συνολικού εμβαδού 217,06 στρ., με γενική χρήση γης «Τουρισμός-Αναψυχή»-, όσο και για την μελέτη της φέρουσας ικανότητας. Η "επίμαχη" επένδυση ύψους €53 εκατ. στις Κολυμπήθρες της Πάρου περιλαμβάνει ξενοδοχείο πέντε αστέρων, πολυτελείς κατοικίες, συνολικής επιφανείας 12.000 τμ αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπορικές χρήσεις και άλλα. Η χρηματοδότηση του έργου περιλαμβάνει τη χορήγηση μακροπρόθεσμου δανείου, συνολικού ποσού €42,6 εκατ. στο οποίο τα €21,3 εκατ. προέρχονται από πόρους του ΤΑΑ, και και τα υπόλοιπα €21,3 εκατ. από την Τράπεζα Πειραιώς. Το υπολειπόμενο 20%, ύψους €10,7 εκατ., θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια της εταιρείας.Με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος προβλέπεται η κατασκευή τουριστικής κατασκήνωσης πολυτελούς διαβίωσης (glamping), κατοικίες μονώροφες και διώροφες, πισίνες, τουριστικά καταλύματα, τουριστικές επιχειρήσεις, εστιατόρια, καφετέριες, πολιτιστικές εγκαταστάσεις κ.λπ. Στην νέα πρόταση η όλη έκταση των 328 στρεμμάτων χωρίζεται σε ενότητες και ορίζεται ως γενική χρήση ο «τουρισμός-αναψυχή», ενώ καθορίζονται οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης. Αναλυτικότερα, στην πρώτη ενότητα επιτρέπεται η κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων, εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, τουριστικές επιχειρήσεις, μικρές και ειδικές αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, εστιατόρια, ταβέρνες, καφετέριες, κτίριο-γήπεδο για τη στάθμευση τουριστικών λεωφορείων, αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους, μοτοσικλετών κ.λπ. Σε δεύτερη ενότητα επιτρέπεται η κατασκευή ακινήτων ενός ορόφου, αλλά «με δυνατότητα δύο ορόφων σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 20% της δομημένης επιφάνειας» και με μεγίστη πυκνότητα μέχρι 8 κλίνες ανά στρέμμα, πισίνες, υπόγεια μέχρι 2,30 μέτρα βάθος και καθορίζεται η ελάχιστη απόσταση κάθε κτίσματος από τον αιγιαλό τα 100 μέτρα. Σε τρίτη ζώνη επιτρέπεται μόνο η κατασκευή οργανωμένης τουριστικής κατασκήνωσης πολυτελούς διαβίωσης (glamping), ενώ σε άλλη ζώνη επιτρέπεται η κατασκευή μονώροφων κατοικιών με μέγιστο ύψος τα 3,5 μέτρα και με δόμηση επιφάνειας των κτιρίων για εγκαταστάσεις διαμονής τα 150 τ.μ. και για εγκαταστάσεις εστίασης και κέντρα αναψυχής τα 120 τ.μ. Τέλος, προβλέπεται ακόμη μια ζώνη στην οποία απαγορεύεται η δόμηση, η διάνοιξη οδών και η αλλοίωση του φυσικού εδάφους, αλλά επιτρέπονται κατ' εξαίρεση οι εργασίες διαπλάτυνσης και διάστρωσης των οδών που υπάρχουν. Photo: https://www.discovergreece.com/el
  14. Στο Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποσταλεί το νέο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ), έκτασης 328 στρεμμάτων της ΕΚΤΕΡ στην περιοχή Κολυμπήθρες (Νάουσα) της Πάρου. Η ΕΚΤΕΡ έχει προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του αρχικού Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για το εν λόγω ακίνητο, καθώς το αρχικό είχε απορριφθεί από το ΣτΕ για τις προτεινόμενες παρεκκλίσεις από τα προβλεπόμενα στο ΓΠΣ της περιοχής πολεοδομικά μεγέθη και χρήσεις γης, ιδίως στην κρίσιμη Χωρική Ενότητα 1 - περιλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα του ακινήτου συνολικού εμβαδού 217,06 στρ., με γενική χρήση γης «Τουρισμός-Αναψυχή»-, όσο και για την μελέτη της φέρουσας ικανότητας. Η "επίμαχη" επένδυση ύψους €53 εκατ. στις Κολυμπήθρες της Πάρου περιλαμβάνει ξενοδοχείο πέντε αστέρων, πολυτελείς κατοικίες, συνολικής επιφανείας 12.000 τμ αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπορικές χρήσεις και άλλα. Η χρηματοδότηση του έργου περιλαμβάνει τη χορήγηση μακροπρόθεσμου δανείου, συνολικού ποσού €42,6 εκατ. στο οποίο τα €21,3 εκατ. προέρχονται από πόρους του ΤΑΑ, και και τα υπόλοιπα €21,3 εκατ. από την Τράπεζα Πειραιώς. Το υπολειπόμενο 20%, ύψους €10,7 εκατ., θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια της εταιρείας.Με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος προβλέπεται η κατασκευή τουριστικής κατασκήνωσης πολυτελούς διαβίωσης (glamping), κατοικίες μονώροφες και διώροφες, πισίνες, τουριστικά καταλύματα, τουριστικές επιχειρήσεις, εστιατόρια, καφετέριες, πολιτιστικές εγκαταστάσεις κ.λπ. Στην νέα πρόταση η όλη έκταση των 328 στρεμμάτων χωρίζεται σε ενότητες και ορίζεται ως γενική χρήση ο «τουρισμός-αναψυχή», ενώ καθορίζονται οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης. Αναλυτικότερα, στην πρώτη ενότητα επιτρέπεται η κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων, εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, τουριστικές επιχειρήσεις, μικρές και ειδικές αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, εστιατόρια, ταβέρνες, καφετέριες, κτίριο-γήπεδο για τη στάθμευση τουριστικών λεωφορείων, αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους, μοτοσικλετών κ.λπ. Σε δεύτερη ενότητα επιτρέπεται η κατασκευή ακινήτων ενός ορόφου, αλλά «με δυνατότητα δύο ορόφων σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 20% της δομημένης επιφάνειας» και με μεγίστη πυκνότητα μέχρι 8 κλίνες ανά στρέμμα, πισίνες, υπόγεια μέχρι 2,30 μέτρα βάθος και καθορίζεται η ελάχιστη απόσταση κάθε κτίσματος από τον αιγιαλό τα 100 μέτρα. Σε τρίτη ζώνη επιτρέπεται μόνο η κατασκευή οργανωμένης τουριστικής κατασκήνωσης πολυτελούς διαβίωσης (glamping), ενώ σε άλλη ζώνη επιτρέπεται η κατασκευή μονώροφων κατοικιών με μέγιστο ύψος τα 3,5 μέτρα και με δόμηση επιφάνειας των κτιρίων για εγκαταστάσεις διαμονής τα 150 τ.μ. και για εγκαταστάσεις εστίασης και κέντρα αναψυχής τα 120 τ.μ. Τέλος, προβλέπεται ακόμη μια ζώνη στην οποία απαγορεύεται η δόμηση, η διάνοιξη οδών και η αλλοίωση του φυσικού εδάφους, αλλά επιτρέπονται κατ' εξαίρεση οι εργασίες διαπλάτυνσης και διάστρωσης των οδών που υπάρχουν. Photo: https://www.discovergreece.com/el View full είδηση
  15. Η τακτοποίηση δεν μοιάζει με έκδοση Ο.Α. Στο θέμα σου ισχύουν τα παραπάνω. Αν πήγαινες για έκδοση Ο.Α τότε θα εξέταζες διατάξεις απαλλαγής από προσμέτρηση στον ΣΔ τυχόν υπογείου κλπ.
  16. Καλησπέρα συνάδελφοι. Κληρώθηκα για Β΄ ΠΕΑ ΕΚΟ 2023 και στην αυτοψία διαπίστωσα φωτοβολταϊκά, εκτός παρεμβάσεων, που ακόμα δεν ξέρω αν είναι συμψηφισμού ή όχι, περιμένω να βρει ο ιδιοκτήτης τη σύμβαση να δω τι αφορά. Στο Α΄ ΠΕΑ στη 2η σελ., δεν υπάρχει καταγραφή απο συνεισφορά αυτών, που αντιλαμβάνομαι οτι ενω υπήρχαν εγκατεστημένα (πάνω απο 5 χρόνια πριν το '23), ο Α΄ μηχανικός δεν τα έλαβε υπόψη του! Ανεξάρτητα αν η σύμβαση είναι συμψηφισμού ή όχι, εγω τα λαμβάνω υπόψη στην ενεργειακή αναβάθμιση, έχει τύχει σε άλλο συνάδελφο αντίστοιχη περίπτωση? Το ρωτάω γιατί με τις παρεμβάσεις του προγράμματος, είναι γύρω στο 80% (< 90%) του ενεργειακού στόχου και θα έχει μείωση στην επιδότηση! Ευχαριστώ
  17. @Pavlos33 Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, γιατί από το thread καταλάβα πως αφού δεν προσμετράται στον ΥΔ, η επέκταση μπορεί να υπολογιστεί με αναλυτικό. Αν και είναι υπόγειο έχουμε και ΥΚ; Να κάτι που δεν γνώριζα επίσης. Ναι όλη η μελέτη γίνεται ώστε μετά την τακτοποίηση να γίνει και η σύσταση.
  18. @panagicd Θα εφαρμόσεις Υ.Δ για το επεκτεινόμενο τμήμα υπογείου+ Υ.Κ+έλεγχο για παραβίαση Δ. O μειωτικός (0,30 ή 0,50) εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση υπόγειας στάθμης ανεξαρτήτως χρήσης. Δ.Δ δεν νοείται όταν δεν υπάρχει ΠΣΟΙ. Διαφορετική διαρρύθμιση έχεις. Για τις υπολογιστικές ανάγκες προστίμου δεν υπάρχει διαφορά. Καλό θα είναι να μελετήσεις την υπόθεση (αφού λάβεις το ΟΚ από τους ιδιοκτήτες) με σκοπό να γίνει ΠΣΟΙ.
  19. Δεν υπήρχε η έννοια του Σ.Δ ως υπολογίζονταν μετά τον ΓΟΚ 85. Εντός του όγκου (περίγραμμα χ αριθμός ορόφων) ήταν και απλώς σου επέτρεπε να έχεις το 50% (και όχι 100%) πατάρι προφανώς για να μην το κλείσεις ολο και θεωρηθεί όροφος.
  20. Αν δεν αναγράφει εξαίρεση τότε χρειάζεται συναίνεση καθώς έχεις να κάνεις με κοινόκτητο τμήμα οικοδομής.
  21. @lydia1 Κάνεις αρχειοθέτηση στις δυο ΗΤΚ καθώς το αρχικό οικόπεδο δεν υφίσταται πλέον. Στη νέα ΗΤΚ αναγράφεις (προαιρετικά) και το ιστορικό.
  22. @lydia1 Aπαιτείται διευρεύνηση του θέματος. Δεν αρκεί η διαγράμμιση. Απαιτούνται κατόψεις και αναγραφή της άδειας για τον 1ο και 2ο. Να ξαναπάς Πολεοδομία να αιτηθείς το στέλεχος Ο.Α . Πιθανώς να υπήρξε άδεια ή αναθεώρηση και να μην μπήκε στον ίδιο φάκελο. Άλλο ενδεχόμενο, να ρυθμίστηκαν με Ν. 1337/83. Αν τυχόν δεν βρεθεί τίποτα, οι επιλογές είναι γνωστές (ή ανασύσταση ή το πας χωρίς Ο.Α)
  23. Kαλησπέρα συνάδελφοι, θέλω να κάνω τακτοποίηση σε ένα διαμέρισμα 3όροφης οικοδομής, το διαμέρισμα βρίσκεται στον 2ο όροφο, το πρόβλημα είναι ότι βρίσκω μια αρχική άδεια του 1961 για το Ισόγειο και επόμενη που βρίσκω είναι μια του 1983 για προσθήκη 3ου ορόφου, για 1ο-2ο δεν βρίσκω κάποια αδεια και ούτε αναγράφονται στον φάκελο της άδειας του 1983 , αναγράφεται μόνο η άδεια του 1961, παρόλα αυτά στα αρχιτεκτονικά σχέδια δείχνει κανονικά τον 1ο-2ο όροφο διαγραμμισμένα και αναφέρει ότι είναι υπάρχοντα, σας έχει τύχει ποτέ? πιστεύεται ότι θα πρέπει να τακτοποιηθεί ως πλήρως αυθαίρετο κατηγορίας 2 μιας και προϋπήρχε του 1983?
  24. Αυτό ήξερα κι εγώ, αλλά κάποιος συνάδελφος μου είπε ότι αν καλύπτεται ο φωτισμός αερισμός είναι υποχρεωμένος να δεχτεί.
  25. Καλησπέρα συνάδελφοι, ήθελα να κάνω μια ερώτηση έχω εκδώσει 2 ΗΤΚ για 2 όμορα οικόπεδα όπου έχει γίνει συνένωση με συμβολαιογραφική πράξη , και ΄τώρα πρέπει να εκδώσω μια νέα ΗΤΚ για το συνενωμένο, η ερώτηση είναι η εξής, επεξεργαζομαι την αρχική εγγραφή που έχω κάνει και αλλαζω το εμβαδόν εξηγώντας στην τεχνική έκθεση πως προέκυψε το νέο εμβαδόν?
  26. ΔΕΝ υπάρχει τέτοια Εγκύκλιος, θα ήταν δε παράλογο αν υπήρχε. Μετράει στον ΣΔ κανονικά το σύνολο.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.