Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Αρτιότητα και Οικοδομησιμότητα Εκτός Σχεδίου
papac replied to rse's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Καλησπέρα θα ήθελα μια διευκρίνιση/άποψη/βοήθεια ως προς το εξής: Βάσει του Ν. 4759/2020 καταργήθηκαν οι παρεκκλίσεις εκτός σχεδίου. Πλέον για να είσαι οικοδομήσιμος πρέπει να έχεις πρόσωπο (45μ σε επαρχιακές κτλ ή 25μ σε κοινόχρηστο). Επομένως αγροτεμάχια πάνω από 4000τμ τα οποία προϋφίστανται της 31-12-2003 και δεν έχουν πρόσωπο είναι πλέον μη οικοδομήσιμα? -
Didonis started following Στο παρά πέντε διευκρινίσεις για τα ασανσέρ – 10+3 ερωτοαπαντήσεις
-
Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντες Σε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησης Για τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από 10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης. View full είδηση
-
Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντες Σε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησης Για τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από 10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης.
- Σήμερα
-
αγαπητέ συνάδερφε.... πέραν του ότι συχνά πυκνά ο γραπτός λόγος σε ένα φόρουμ μπορεί να δίνει λάθος εντυπώσεις... (πχ δεν βλέπεις την έκφραση ή το χαμογελάκι του άλλου) ..... Μπας και έχεις κάποια ιδέα γιατί έβαλαν στο ίδιο κείμενο κάτι σαν το γεφύρι του Πασά... Ή ισχύει η υποψία μου βάλε σάλτσα να έχουμε μπόλικα απ όλα να αποκτά κύρος η όποια αρλούμπα πούμε..... Εξ ου και η σάλτα πόσους διδάκτορες (γενικά) έχουμε.... χωρίς φυσικά να ξέρουμε τι έγραψαν αυτοί οι διδάκτορες αν τα φενιζόλ και οι πετροβάμβακες ενισχύουν την στατικότητα των κτηρίων κλπ
- 8 απαντήσεις
-
- ενεργειακή αναβάθμιση
- θερμομόνωση
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Τι εννοείτε για την αντιστήριξη δεν το κατάλαβα γιατι δεν έχω ιδέα από αυτά! Το σπάσιμο της υδρορροής δεν είναι παλιό καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν υπήρχε!!Τι εννοείτε χάρη μας έκαναν Όσο για το πεύκο,να διευκρινίσω οτι σε αυτό το οικόπεδο ,υπήρχε ένα παλιό σπίτι εγκαταλελειμμένο για χρόνια καθώς οι ιδιοκτήτες του είχαν πεθάνει οπότε δεν θα μπόρουσαμε να απευθυνθούμε σε κάποιον.Πριν δυο χρόνια το έριξαν, έμεινε οικόπεδο και τώρα ξεκίνησαν εργασίες.Το πεύκο δεν μας ενοχλούσε και τα μόνα εύλεκτα υλικα είναι ένα τραπεζάκι και ένα ντουλαπάκι .
-
kierion started following Κατασκευή αυθαιρεσιών μετά το 2011 - Τακτοποίηση η Άρθρο 30?
-
Καλησπέρα. 1. Εργασίες που γίνονται με Βεβαίωση Άρθρου 30 δεν υπάγονται στον Ν.4495/17 ούτως ή άλλως. 2. Πέργκολα σε ακάλυπτο/Προκήπιο έως 50 τ.μ. γίνεται με Βεβαίωση Άρθρου 30. Αν είναι >50 τ.μ. με ΕΕΔΜΚ. 3. Εξωτερική Θερμομόνωση, με ή χωρίς ικριώματα, θέλει ΕΕΔΜΚ. 4. Και η πέργκολα και η εξωτερική θερμομόνωση απαιτούν συναίνεση! 5. Όπως τα λέτε θα πάτε με ΕΕΔΜΚ νομιμοποίησης, επειδή για την εξωτερική θερμομόνωση δεν υπάρχει το όριο Π<25.000 € και φαντάζομαι ότι για την πέργκολα δεν σας βγαίνει Π>25.000 € 6. Υπαγωγή στον Ν.4595/17 για εργασίες ΜΕΤΑ τον Ιούλιο 2011 Δ-Ε-Ν επιτρέπεται, άρα ΔΕΝ μπορείτε να κάνετε Δήλωση στον Ν.4495/17!
-
Η αντιστήριξη στα τσιμεντόλιθα που βρίσκεται στο διπλανό οικόπεδο πρέπει να διατηρηθεί; Υ.Γ.Το σπάσιμο της υδρορροής είναι παλιό. Ακόμη όμως κι αν είναι τωρινό τότε χάρη σας έκανε. Για το κομμένο πεύκο έπρεπε να διαμαρτυρηθείς νωρίτερα που δεν το κλάδευαν και έφτανε μέχρι το μπαλκόνι σου σε συνδυασμό με τα εύφλεκτα υλικά που έχεις συγκεντρώσει τυχερή ήσουν.
-
Κάτια Πετσάλη joined the community
-
Σωστά!
-
Fifikaki 23 joined the community
-
Ενδιαφέρουσα και άκρως «συναδελφική» τοποθέτηση, στοχοποιώντας συγκεκριμένους συνομιλητές 🤝🏽
- 8 απαντήσεις
-
- ενεργειακή αναβάθμιση
- θερμομόνωση
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Στα «σκουπίδια» οδηγήθηκαν 1.616 γιγαβατώρες το πρώτο οκτάμηνο του 2025, που αντιστοιχούν στο 8,8% της πράσινης παραγωγής, επιβεβαιώνοντας ότι οι περικοπές από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν πλέον παγιωθεί ως μόνιμο φαινόμενο προκαλώντας μεγάλες απώλειες εσόδων στους παραγωγούς. Το ανησυχητικό είναι ότι οι περιορισμοί δεν εξαντλούνται στους μήνες χαμηλής ζήτησης, αλλά συνεχίζονται και τους θερινούς μήνες όταν η κατανάλωση ρεύματος εκτοξεύεται λόγω του καύσωνα και της αυξημένης χρήσης κλιματιστικών. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το φετινό καλοκαίρι που η κλιμάκωση των περικοπών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με το «ψαλίδι» να φτάνει έως τις αρχές Ιουνίου τις 975 GWh, τις 1.327 GWh τον Ιούλιο για να εκτιναχθεί στις 1.616 GWh τον Αύγουστο. Ιούλιος 2025: οι χαμηλότερες περικοπές από τον Μάρτιο, αλλά διπλάσιες από το 2024 Βάσει των επιλύσεων ISP2 και ISP3 του ΑΔΜΗΕ (δηλαδή της Διαδικασίας Ενδιάμεσου Εκκαθαριστικού Υπολογισμού), οι περικοπές από ΑΠΕ τον Ιούλιο ανήλθαν σε 58 GWh και αντιστοιχούσαν στο 2% της συνολικής παραγωγής. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο, ωστόσο παραμένει πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, όταν είχαν περιοριστεί σε 32,1 GWh, μόλις 1,2% της αντίστοιχης παραγωγής. Οι μεγαλύτερες απώλειες πράσινης ενέργειας σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων από το Green Tank σημειώθηκαν στο διάστημα 10:00–15:00, όταν η ηλιακή παραγωγή κορυφώνεται, ενώ η Κυριακή 13 Ιουλίου 2025καταγράφηκε ως η χειρότερη μέρα, με περικοπές 19,35 GWh σε μία μόνο ημέρα. Επτάμηνο με υπερδιπλασιασμό περικοπών Σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος–Ιούλιος 2025), απορρίφθηκαν συνολικά 1.385 GWh ΑΠΕ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 8,3% της πράσινης παραγωγής. Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 είναι αποκαλυπτική: τότε οι περικοπές περιορίζονταν σε 585 GWh, δηλαδή λιγότερο από τις μισές. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η Ελλάδα, ενώ παράγει περισσότερη καθαρή ενέργεια από ποτέ, εξακολουθεί να μην μπορεί να την αξιοποιήσει πλήρως. Το ρεύμα που χάνεται λόγω περιορισμών θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, περιορίζοντας την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Ρεκόρ και αντιφάσεις Ο Ιούλιος 2025 κατέγραψε ιστορικά υψηλά στην παραγωγή τόσο από ΑΠΕ (2.871 GWh) όσο και από φυσικό αέριο (2.494 GWh), ενώ η ζήτηση εκτοξεύτηκε στις 6.498 GWh, που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας. Η αύξηση των ΑΠΕ, αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη παραγωγή των φωτοβολταϊκών που αντιστάθμισε τη μειωμένη αιολική παραγωγή το 2025 σε σχέση με το 2024. Ενδεικτικά, η παραγωγή από φωτοβολταϊκά υψηλής τάσης τους πρώτους επτά μήνες του έτους ήταν αυξημένη κατά 1,255 GWh, ενώ η παραγωγή από αιολικά υψηλής τάσης ήταν μειωμένη κατά 925 GWh. Παρά την αυξημένη κατανάλωση, οι περικοπές ΑΠΕ συνεχίστηκαν, με αποτέλεσμα η χώρα να καλύψει μεγάλο μέρος της επιπλέον ζήτησης καίγοντας περισσότερο φυσικό αέριο. Ο λιγνίτης παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα (326 GWh, -16% από τον Ιούλιο 2024), ενώ τα μεγάλα υδροηλεκτρικά έδωσαν 408 GWh, αυξημένα σε σχέση με τον Ιούνιο αλλά χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Στο μεταξύ, η Ελλάδα παρέμεινε καθαρός εξαγωγέας ρεύματος για τρίτο μήνα, με –180 GWh καθαρές εξαγωγές, ενώ η μέση χονδρεμπορική τιμή διαμορφώθηκε στα 100,6 €/MWh (+18% από τον Ιούνιο, -26% από τον Ιούλιο 2024). Οι ΑΠΕ είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κάλυψη της ζήτησης με 45.7% που ήταν και το μεγαλύτερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία για τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Το φυσικό αέριο βρέθηκε δεύτερο, καλύπτοντας το 40% της ζήτησης και σημειώνοντας επίσης υψηλό δεκαετίας για το μερίδιο κάλυψης της ζήτησης τους πρώτους επτά μήνες. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το πετρέλαιο με μερίδιο 6.4% και ακολούθησαν τα μεγάλα υδροηλεκτρικά με μερίδιο 5.6%, και τελευταίος ο λιγνίτης με μερίδιο 5.2%, και χαμηλό δεκαετίας από τις αρχές του έτους. Συστημικό το πρόβλημα Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ενεργειακό παράδοξο: παράγει περισσότερη πράσινη ενέργεια από ποτέ, αλλά οι περικοπές ΑΠΕ κάνουν νέα ρεκόρ. Οι αριθμοί δείχνουν ότι το «κόψιμο» της καθαρής παραγωγής δεν είναι πια συγκυριακό, αλλά συστημικό. Χωρίς άμεσες επενδύσεις σε δίκτυα και αποθήκευση, η Ελλάδα θα συνεχίσει να σπαταλά πολύτιμη ενέργεια, να καίει περισσότερο αέριο και να πληρώνει υψηλότερο κόστος για ένα ενεργειακό μείγμα που υπονομεύει τους ίδιους τους στόχους της απανθρακοποίησης.
-
Στα «σκουπίδια» οδηγήθηκαν 1.616 γιγαβατώρες το πρώτο οκτάμηνο του 2025, που αντιστοιχούν στο 8,8% της πράσινης παραγωγής, επιβεβαιώνοντας ότι οι περικοπές από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν πλέον παγιωθεί ως μόνιμο φαινόμενο προκαλώντας μεγάλες απώλειες εσόδων στους παραγωγούς. Το ανησυχητικό είναι ότι οι περιορισμοί δεν εξαντλούνται στους μήνες χαμηλής ζήτησης, αλλά συνεχίζονται και τους θερινούς μήνες όταν η κατανάλωση ρεύματος εκτοξεύεται λόγω του καύσωνα και της αυξημένης χρήσης κλιματιστικών. Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το φετινό καλοκαίρι που η κλιμάκωση των περικοπών ξεπέρασε κάθε προηγούμενο με το «ψαλίδι» να φτάνει έως τις αρχές Ιουνίου τις 975 GWh, τις 1.327 GWh τον Ιούλιο για να εκτιναχθεί στις 1.616 GWh τον Αύγουστο. Ιούλιος 2025: οι χαμηλότερες περικοπές από τον Μάρτιο, αλλά διπλάσιες από το 2024 Βάσει των επιλύσεων ISP2 και ISP3 του ΑΔΜΗΕ (δηλαδή της Διαδικασίας Ενδιάμεσου Εκκαθαριστικού Υπολογισμού), οι περικοπές από ΑΠΕ τον Ιούλιο ανήλθαν σε 58 GWh και αντιστοιχούσαν στο 2% της συνολικής παραγωγής. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο, ωστόσο παραμένει πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, όταν είχαν περιοριστεί σε 32,1 GWh, μόλις 1,2% της αντίστοιχης παραγωγής. Οι μεγαλύτερες απώλειες πράσινης ενέργειας σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων από το Green Tank σημειώθηκαν στο διάστημα 10:00–15:00, όταν η ηλιακή παραγωγή κορυφώνεται, ενώ η Κυριακή 13 Ιουλίου 2025καταγράφηκε ως η χειρότερη μέρα, με περικοπές 19,35 GWh σε μία μόνο ημέρα. Επτάμηνο με υπερδιπλασιασμό περικοπών Σε επίπεδο επταμήνου (Ιανουάριος–Ιούλιος 2025), απορρίφθηκαν συνολικά 1.385 GWh ΑΠΕ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 8,3% της πράσινης παραγωγής. Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 είναι αποκαλυπτική: τότε οι περικοπές περιορίζονταν σε 585 GWh, δηλαδή λιγότερο από τις μισές. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι η Ελλάδα, ενώ παράγει περισσότερη καθαρή ενέργεια από ποτέ, εξακολουθεί να μην μπορεί να την αξιοποιήσει πλήρως. Το ρεύμα που χάνεται λόγω περιορισμών θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, περιορίζοντας την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Ρεκόρ και αντιφάσεις Ο Ιούλιος 2025 κατέγραψε ιστορικά υψηλά στην παραγωγή τόσο από ΑΠΕ (2.871 GWh) όσο και από φυσικό αέριο (2.494 GWh), ενώ η ζήτηση εκτοξεύτηκε στις 6.498 GWh, που αποτελεί ρεκόρ δεκαετίας. Η αύξηση των ΑΠΕ, αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη παραγωγή των φωτοβολταϊκών που αντιστάθμισε τη μειωμένη αιολική παραγωγή το 2025 σε σχέση με το 2024. Ενδεικτικά, η παραγωγή από φωτοβολταϊκά υψηλής τάσης τους πρώτους επτά μήνες του έτους ήταν αυξημένη κατά 1,255 GWh, ενώ η παραγωγή από αιολικά υψηλής τάσης ήταν μειωμένη κατά 925 GWh. Παρά την αυξημένη κατανάλωση, οι περικοπές ΑΠΕ συνεχίστηκαν, με αποτέλεσμα η χώρα να καλύψει μεγάλο μέρος της επιπλέον ζήτησης καίγοντας περισσότερο φυσικό αέριο. Ο λιγνίτης παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα (326 GWh, -16% από τον Ιούλιο 2024), ενώ τα μεγάλα υδροηλεκτρικά έδωσαν 408 GWh, αυξημένα σε σχέση με τον Ιούνιο αλλά χαμηλότερα σε ετήσια βάση. Στο μεταξύ, η Ελλάδα παρέμεινε καθαρός εξαγωγέας ρεύματος για τρίτο μήνα, με –180 GWh καθαρές εξαγωγές, ενώ η μέση χονδρεμπορική τιμή διαμορφώθηκε στα 100,6 €/MWh (+18% από τον Ιούνιο, -26% από τον Ιούλιο 2024). Οι ΑΠΕ είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κάλυψη της ζήτησης με 45.7% που ήταν και το μεγαλύτερο μερίδιο την τελευταία δεκαετία για τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Το φυσικό αέριο βρέθηκε δεύτερο, καλύπτοντας το 40% της ζήτησης και σημειώνοντας επίσης υψηλό δεκαετίας για το μερίδιο κάλυψης της ζήτησης τους πρώτους επτά μήνες. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το πετρέλαιο με μερίδιο 6.4% και ακολούθησαν τα μεγάλα υδροηλεκτρικά με μερίδιο 5.6%, και τελευταίος ο λιγνίτης με μερίδιο 5.2%, και χαμηλό δεκαετίας από τις αρχές του έτους. Συστημικό το πρόβλημα Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ενεργειακό παράδοξο: παράγει περισσότερη πράσινη ενέργεια από ποτέ, αλλά οι περικοπές ΑΠΕ κάνουν νέα ρεκόρ. Οι αριθμοί δείχνουν ότι το «κόψιμο» της καθαρής παραγωγής δεν είναι πια συγκυριακό, αλλά συστημικό. Χωρίς άμεσες επενδύσεις σε δίκτυα και αποθήκευση, η Ελλάδα θα συνεχίσει να σπαταλά πολύτιμη ενέργεια, να καίει περισσότερο αέριο και να πληρώνει υψηλότερο κόστος για ένα ενεργειακό μείγμα που υπονομεύει τους ίδιους τους στόχους της απανθρακοποίησης. View full είδηση
-
Σας παρακαλώ την βοήθειά σας. Μπορώ να κάνω ενημέρωση του φακέλου της οικ. αδείας για διαφορετικά κουφώματα από την οικ. άδεια? Τα κουφώματα είναι εκ κατασκευής (είναι ορατό γιατί είναι τα ίδια σε όλους τους ορόφους της πολυόροφης οικοδομής) και απλώς έχουν μικρές διαφορές από αυτά τις οικ. αδείας. Η οικοδομή βρίσκεται εντός αρχαιολογικού χώρου και εντός παραδοσιακού οικισμού (στο Σύνταγμα). Θα πρέπει για την ενημέρωση να πάρω εγκρίσεις από ΕΦΑ ή ΚΕΣΑ? Αφορά ακίνητο που θέλω να εκδόσω ΗΤΚ
-
Ήξεις αφήξεις.... ου εν πολέμω θνήξεις!!!!! Κορόνα γράμματα κι Θεός βοηθός.....
- 748 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Καλησπέρα, υπόγειο πολυκατοικίας αποτελείται από κλιμακοστάσιο, λεβητοστάσιο και ενιαία αποθήκη, τα οποία στη σύσταση αναφέρονται όλα ως κοινόχρηστα (όλο το υπόγειο αναφέρεται κοινόχρηστο εμβαδού). Στην πραγματικότητα η ενιαία αποθήκη έχει διαχωριστεί εκ κατασκευής σε 5 αποθήκες. Και οι 5 ιδιοκτήτες θέλουν να ρυθμίσουν την ΔΔ και να προχωρήσουν σε τροποποίηση σύστασης μεταξύ τους. Το ερώτημά μου είναι ότι θα γίνει μια δήλωση ως προς τα κοινόχρηστα και άρα πρέπει να ελέγξουμε και τους υπόλοιπους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας;
-
Το δρόμο για τη μετατροπή τους σε χώρους στέγασης δικαστικών υπηρεσιών παίρνουν δύο κτίρια εντός του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, σε συνέχεια της συμφωνίας που είχε υπογραφεί στις αρχές του έτους μεταξύ της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. και του υπουργείου Δικαιοσύνης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, οι παραδόσεις των έργων θα γίνουν προς το τέλος του 2026. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού ενέκριναν την αρχιτεκτονική και στατική μελέτη που αφορά την επανάχρηση ως κτίρια γραφείων και χώρων συνάθροισης κοινού για στέγαση Δικαστικών Υπηρεσιών των κτιρίων 14 και 15 στον λιμένα Θεσσαλονίκης, στο ευρύτερο περιβάλλον «νεότερων ακίνητων μνημείων», εντός του «ιστορικού τόπου» του δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ήδη εγκεκριμένου αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (masterplan) του λιμανιού. Όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, «δεν προκαλείται βλάβη με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στην μορφή των νεότερων ακίνητων μνημείων που βρίσκονται στο ευρύτερο περιβάλλον τους και στην φυσιογνωμία του ιστορικού τόπου της Θεσσαλονίκης». Τα κτίρια 14 και 15 χωροθετούνται στο περιβάλλον του κτιρίου του παλιού Τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός), το οποίο έχει χαρακτηριστεί, μεμονωμένα, από το ΥΠΠΟ ως «οίκημα χρήζον ειδικής κρατικής προστασίας» καθώς και του συγκροτήματος των στάβλων, τα τέσσερα κτίρια καθώς και τα κελύφη δύο κτηρίων του οποίου, έχουν χαρακτηριστεί από το ΥΠΠΟ, ως «ιστορικά διατηρητέα μνημεία». Στους όρους που θέτει η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ είναι, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, να δημιουργηθεί φύτευση παράλληλα με την περίφραξη, να διατηρηθεί στο κτίριο 15 η εναπομείνασα τοιχοποιία από οπτοπλινθοδομή που εφάπτεται στην βορειοδυτική όψη του χωρίς επικαλύψεις και να μην αντικατασταθούν τα ξύλινα κουφώματα από αλουμινίου. Επίσης, ζητείται να υποβληθούν για λόγους πληρότητας του φακέλου τα σχέδια λεπτομερειών σε κατάλληλη κλίμακα για το σύνολο των κατασκευών που προτείνονται στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων, στέγαστρα, οριοθέτηση υπαίθριων χώρων, υποσταθμού, αλλά και να υποβληθεί συμπληρωμένη τεχνική έκθεση ως προς το σύνολο των παραπάνω επεμβάσεων σε αντίστοιχα με τα σχέδια της αρχιτεκτονικής και στατικής μελέτης. Δικαστικές υπηρεσίες και σε τμήμα του κτηρίου της ΠΑΕΓΑΕ Πέραν των συγκεκριμένων κτιρίων, στο πλαίσιο ακριβώς της συμφωνίας με το υπουργείο Δικαιοσύνης η οποία είχε υπογραφεί το Φεβρουάριο του 2025, δικαστικές υπηρεσίες θα στεγαστούν και σε τμήμα του υπό ανακατασκευή ιστορικού κτιρίου της ΠΑΕΓΑΕ στο λιμάνι. Πρόκειται για το κτίριο, το οποίο αναμορφώνεται πλήρως με «πράσινα» χαρακτηριστικά LEED από την Dimera Land & Properties, του ομίλου του Ιβάν Σαββίδη, μεγαλομετόχου της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. Το συγκεκριμένο ακίνητο αποτελεί και το μεγαλύτερο ακίνητο στο χερσαίο τμήμα του λιμένα, έχοντας συνολική επιφάνεια 13.872 τ.μ. Το ιστορικό ακίνητο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, πρόκειται να στεγάσει τα νέα γραφεία της Deloitte, το Εφετείο Θεσσαλονίκης και τις δικαστικές υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
-
Το δρόμο για τη μετατροπή τους σε χώρους στέγασης δικαστικών υπηρεσιών παίρνουν δύο κτίρια εντός του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, σε συνέχεια της συμφωνίας που είχε υπογραφεί στις αρχές του έτους μεταξύ της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. και του υπουργείου Δικαιοσύνης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, οι παραδόσεις των έργων θα γίνουν προς το τέλος του 2026. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού ενέκριναν την αρχιτεκτονική και στατική μελέτη που αφορά την επανάχρηση ως κτίρια γραφείων και χώρων συνάθροισης κοινού για στέγαση Δικαστικών Υπηρεσιών των κτιρίων 14 και 15 στον λιμένα Θεσσαλονίκης, στο ευρύτερο περιβάλλον «νεότερων ακίνητων μνημείων», εντός του «ιστορικού τόπου» του δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του ήδη εγκεκριμένου αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (masterplan) του λιμανιού. Όπως επισημαίνεται στη σχετική απόφαση, «δεν προκαλείται βλάβη με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στην μορφή των νεότερων ακίνητων μνημείων που βρίσκονται στο ευρύτερο περιβάλλον τους και στην φυσιογνωμία του ιστορικού τόπου της Θεσσαλονίκης». Τα κτίρια 14 και 15 χωροθετούνται στο περιβάλλον του κτιρίου του παλιού Τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός), το οποίο έχει χαρακτηριστεί, μεμονωμένα, από το ΥΠΠΟ ως «οίκημα χρήζον ειδικής κρατικής προστασίας» καθώς και του συγκροτήματος των στάβλων, τα τέσσερα κτίρια καθώς και τα κελύφη δύο κτηρίων του οποίου, έχουν χαρακτηριστεί από το ΥΠΠΟ, ως «ιστορικά διατηρητέα μνημεία». Στους όρους που θέτει η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟ είναι, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, να δημιουργηθεί φύτευση παράλληλα με την περίφραξη, να διατηρηθεί στο κτίριο 15 η εναπομείνασα τοιχοποιία από οπτοπλινθοδομή που εφάπτεται στην βορειοδυτική όψη του χωρίς επικαλύψεις και να μην αντικατασταθούν τα ξύλινα κουφώματα από αλουμινίου. Επίσης, ζητείται να υποβληθούν για λόγους πληρότητας του φακέλου τα σχέδια λεπτομερειών σε κατάλληλη κλίμακα για το σύνολο των κατασκευών που προτείνονται στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων, στέγαστρα, οριοθέτηση υπαίθριων χώρων, υποσταθμού, αλλά και να υποβληθεί συμπληρωμένη τεχνική έκθεση ως προς το σύνολο των παραπάνω επεμβάσεων σε αντίστοιχα με τα σχέδια της αρχιτεκτονικής και στατικής μελέτης. Δικαστικές υπηρεσίες και σε τμήμα του κτηρίου της ΠΑΕΓΑΕ Πέραν των συγκεκριμένων κτιρίων, στο πλαίσιο ακριβώς της συμφωνίας με το υπουργείο Δικαιοσύνης η οποία είχε υπογραφεί το Φεβρουάριο του 2025, δικαστικές υπηρεσίες θα στεγαστούν και σε τμήμα του υπό ανακατασκευή ιστορικού κτιρίου της ΠΑΕΓΑΕ στο λιμάνι. Πρόκειται για το κτίριο, το οποίο αναμορφώνεται πλήρως με «πράσινα» χαρακτηριστικά LEED από την Dimera Land & Properties, του ομίλου του Ιβάν Σαββίδη, μεγαλομετόχου της εταιρίας ΟΛΘ Α.Ε. Το συγκεκριμένο ακίνητο αποτελεί και το μεγαλύτερο ακίνητο στο χερσαίο τμήμα του λιμένα, έχοντας συνολική επιφάνεια 13.872 τ.μ. Το ιστορικό ακίνητο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, πρόκειται να στεγάσει τα νέα γραφεία της Deloitte, το Εφετείο Θεσσαλονίκης και τις δικαστικές υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης. View full είδηση
-
capamaru started following Εγκ-34844/5574/104/86
-
Aρτιότητα - οικοδομησιμότητα σε εκτός σχεδίου
sdtopo replied to xristiko's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Επίσης, όταν λές "Συμβόλαιο κτήσης 1986" εννοείς ότι τότε δημιουργήθηκε το γήπεδο? Από κατάτμηση ή συνενώσεις? Ή εννοείς ότι αυτό τυχαίνει να είναι το συμβόλαιο που έχεις? Δεν έχει ιστορικό το συμβόλαιο? Πότε δημιουργήθηκε το γήπεδο? -
Καλησπέρα σας, Σε πολεοδομικό έλεγχο που έγινε σε αυτοτελές 2οροφο κτίριο με δώμα διαπιστώθηκε ότι υπάρχει υπέρβαση ύψους. Ο ιδιοκτήτης έβγαλε οικοδομική άδεια νομιμοποίησης το 2008 (αφορούσε κλείσιμο μέρους της πυλωτής + αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου στο δώμα) και ο μηχανικός που την εξέδωσε έχει καταχωρήσει λάθος τα ύψη του κτιρίου. Αποδεικνύεται με αεροφωτογραφίες ότι το κτίριο το 2008 ήταν υλοποιημένο. Στην οικ. άδεια το τελικό ύψος του κτιρίου είναι +7,10μ. ( πλάκα οροφής α΄ ορόφου) και συμπεριλαμβανομένης και της απόληξης του κλιμακοστασίου είναι +8,70μ. ενώ στην πραγματικότητα το τελικό ύψος του κτιρίου είναι 7,65μ. και συμπεριλαμβανομένης της απόληξης του κλιμακοστασίου είναι+9,40μ. Το επιτρεπόμενο ύψος της εν λόγω περιοχής είναι 9μ. + 2μ. για στέγη. Να το δηλώσω ως: 1. υπέρβαση ύψους κατά 40 εκ. από το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής (αν μετράει η απόληξη στο ύψος) ή 2. εμπίπτει στην κατηγορία 3 του Ν.4495/2017 Άρθρο 96, περ. γιε) για το 5% του ύψους? (Επίσης η μεταβολή του 5% του ύψους αφορά το επιτρεπόμενο της περιοχής ή το πραγματοποιημένο του κτιρίου?) ή 3. 1 λοιπή παράβαση αφού δεν ξεπερνάει το επιτρεπόμενο της περιοχής αν θωρείται σαν τελικό ύψος κτιρίου η πλάκα οροφής του α΄ ορόφου ήτοι τα +7,65μ. ?
-
Ίσως τοποθέτησα λάθος την ερώτηση...Φυσικά και δεν έχουμε απαίτηση να μην υπάρχει καθόλου σκόνη!! Έκανα την ερώτηση αυτή γιατί έχω δει από άλλες ανεγέρσεις ότι βάζουν λαμαρίνες όπως στις παρακάτω φώτο.Στην φωτογραφία που τράβηξα πριν λίγο , έχουν ανοίξει ήδη τάφρο (δεν ξέρω αν το λέω σωστά) δεν θα έπρεπε να προφυλλάσεται ο χώρος όπως στις άλλες δυο φώτο? Όσο για τις ζημιές πάμε κατευθείαν σε δικήγορο χωρίς να υπάρξει συνεννόηση με τον εργολάβο?
-
Εγώ ποντάρω στο ανάλογο της ΔΕΗ. Το πιστοποιητικό πλέον του ηλεκτρολόγου (σε κάθε νέο ή ανανέωση συμβολαίου) γίνεται από ιδιωτική εταιρεία συμβεβλημένη με τη ΔΕΗ. Από την Αθήνα σε κάθε γωνιά της χώρας. Αν θέλεις επιτάχυνση, στέλνεις φωτό του πίνακα με viber και σκαρίφημα κάτοψης στον υπάλληλο της εταιρείας μαζί με ΥΔ ότι παρέλαβες τα έγγραφα και πήρες τις σχετικές οδηγίες από την εταιρεία. Ο έλεγχος με πιστοποίηση και το κόστος αδιαπραγμάτευτο ...
- 4 απαντήσεις
-
- υδομ
- κτηματολόγιο
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Aρτιότητα - οικοδομησιμότητα σε εκτός σχεδίου
Pavlos33 replied to xristiko's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Προφανώς εννοείς γήπεδο και όχι οικόπεδο, μια και αναφέρεις ότι είναι εκτός σχεδίου. Έχεις παραλείψει να αναφέρεις το βασικότερο που είναι το εμβαδόν αλλά και το πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής. Δεν είμαστε μάγοι να μαντεύουμε τα ερωτήματα με τηλεγραφικές διατυπώσεις. Επαναδιατύπωσε το ερώτημά σου με πλήρη στοιχεία για να μπορέσουν οι συνάδελφοι να σε βοηθήσουν.