Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Συμμόρφωση με την αρχή της «Μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (DNSH)
karali replied to george68's θέμα in Περιβαλλοντικά
Καλησπέρα έχει κάποιος υπόδειγμα για έκθεσης? Μoυ ζητήθηκε για ένα φ/β πάρκο 100kw. -
Καλησπέρα, έχει αλλάξει κάτι για τα εντός σχεδίου οικόπεδα, κοπή δέντρου (πεύκο). Απαιτείται ακόμα Άδεια Μικρής Κλίμακας (ΑΜΚ)? Κάποιος μου ανέφερε πως γίνεται χωρίς άδεια με απλή βεβαίωση μηχανικού. Ψάχνοντας δεν βρήκα κάτι, μάλλον εννοούσε ότι με την βεβαίωση απλά δεν χρειάζεσαι δασαρχείο. Απλά τελευταίο ποστ το 2019, λέω μήπως... Άρα ΑΜΚ με την αντίστοιχη βεβαίωση και τεχνική έκθεση, μεταξύ άλλων. Σωστά?
-
Αμοιβή δικαστικού πραγματογνώμονα
kfil replied to skan's θέμα in Πραγματογνωμοσύνες-Τεχνικές Εκθέσεις
Ο δικαστής δεν τα δέχεται.Βάζει ότι θέλει . Ο κανονισμός αμοιβών αφορά μελέτες του δημοσίου Άρθρο ΓΕΝ.1 Αντικείμενο Οι αμοιβές του παρόντος κανονισμού αποτελούν την υποχρεωτική για τις αναθέτουσες αρχές βάση για τον υπολογισμό των προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών και υπηρεσιών στις δημόσιες συμβάσεις του Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147 Α’). Εσύ βέβαια θα βάλεις αυτά που θεωρείς σωστά θα τα υποβάλεις και ο Θεός βοηθός.. - Σήμερα
-
kmioannis joined the community
-
Μετά την άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, δεν ακυρώνεται το ρυμοτομικό αλλά ο ιδιοκτήτης δύναται να αιτηθεί την τροποποίησή του. Μέχρι να την αιτηθεί και να τροποποιηθεί το ρυμοτομικό με Προεδρικό Διάταγμα (χρόνος ~ 2 έτη), ισχύει το υπάρχον ρυμοτομικό. Έτσι και η Πράξη Εφαρμογής πρέπει να τηρήσει το ισχύον ρυμοτομικό, αλλιώς δεν θα είναι νόμιμη. Οπότε ορθώς θα το δείξει ρυμοτομούμενο. Σημ.: Ο Δήμος δύναται επίσης να επανυποβάλλει την απαλλοτρίωση αν μπορεί να εγγράψει στον προϋπολογισμό του έτους την σχετική αποζημίωση, χωρίς δυνατότητα αντίρρησης.
-
Η ετήσια έκθεση του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφει τη θετική πορεία και τη στρατηγική σημασία του τουρισμού για την ανθεκτικότητα και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Με άμεση συνεισφορά ύψους 30,2 δισ. ευρώ το 2024 — ποσό που αντιστοιχεί στο 13% του ΑΕΠ — ο τουριστικός τομέας καταδεικνύει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο ως στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας, ανθεκτικότητας και προοπτικής της ελληνικής οικονομίας μέσα σε ένα ασταθές και διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον. Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2024», σύμφωνα με την οποία αν συνυπολογιστεί και η έμμεση συνεισφορά του τομέα, το αντίστοιχο ποσοστό υπερβαίνει το 30% του ΑΕΠ. Η τουριστική δραστηριότητα παραμένει κατά κύριο λόγο εξαγωγική, αφού το 84,4% των εισπράξεων προέρχονται από τον εισερχόμενο τουρισμό καλύπτοντας το 71,5% του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών (-35,66 δισ. € το 2024). Περαιτέρω, ο τομέας συνέβαλε άμεσα στην αιχμή, στο γ’ τρίμηνο του 2024, στο 16,5% της απασχόλησης. Η έκθεση παρουσιάστηκε την Τρίτη 13 Μαΐου, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης κατά την οποία ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ και Πρόεδρος του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Γιώργος Βερνίκος επεσήμανε ότι: «Η θετική πορεία του τουρισμού το 2024 επιβεβαιώνει τη διαρκή συμβολή του στην οικονομία, σε μια εποχή όπου τίποτα δεν είναι δεδομένο. Οι προκλήσεις είναι υπαρκτές τόσο στο μακροπεριβάλλον-όπως η κλιματική αλλαγή, οι οικονομικοί μετασχηματισμοί, η γεωπολιτική αστάθεια-όσο και στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Πολλές επιχειρήσεις, σε ώριμους και μη προορισμούς, αντιμετωπίζουν οριακές συνθήκες, λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης, αυξημένων λειτουργικών βαρών και ρυθμιστικής αβεβαιότητας. Ο τομέας, διαχρονικός πυλώνας ανάπτυξης της χώρας, χρειάζεται ένα συνεπές και υποστηρικτικό πλαίσιο για να συνεχίσει να αποδίδει. Η συμβολή του είναι ουσιαστική, αλλά όχι αυτονόητη.» Η άμεση συμβολή του τουρισμού Όσον αφορά στην άμεση συμβολή του τομέα για την προηγούμενη χρονιά, αυτή ανήλθε σε 30,2 δισ. ευρώ και επιμερίζεται στα μεγέθη από τη δαπάνη του εισερχόμενου τουρισμού (21,6 δισ. ευρώ περιλαμβανομένης και της δαπάνης των επιβατών κρουαζιέρας), τις αερομεταφορές (2,9 δισ. ευρώ), τις θαλάσσιες μεταφορές (147 εκατ. ευρώ), τη δαπάνη των εταιρειών κρουαζιέρας (799 εκατ.), τον εγχώριο τουρισμό (2,3 δισ. ευρώ) και την εγχώρια προστιθέμενη αξία από επενδύσεις (2,5 δισ. ευρώ). Υπενθυμίζεται εδώ, ότι σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ της χώρας, σε τρέχουσες τιμές, το 2024 διαμορφώθηκε στα 237,6 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 5,5% σε σύγκριση με το 2023. Η άμεση επίδραση του τουρισμού σημείωσε αύξηση κατά 5,0% σε σχέση με τα 28,8 δισ. ευρώ του 2023 με αυξήσεις σε όλες τις επιμέρους δαπάνες (εισερχόμενος τουρισμός, κρουαζιέρα, μεταφορές, εγχώριος τουρισμός, επενδύσεις). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις ανήλθαν στα 5,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περί τα 2,4 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι αποτελούν εγχώρια προστιθέμενη αξία. Η συμβολή του τουρισμού επεκτείνεται σε όλη την οικονομία Με βάση τις εκτιμήσεις των πολλαπλασιαστών από ΙΟΒΕ και ΚΕΠΕ, από κάθε 1 ευρώ τουριστικής δραστηριότητας, δημιουργείται επιπλέον 1,2 έως 1,65 ευρώ πρόσθετης οικονομικής δραστηριότητας. Ουσιαστικά, για κάθε 1 ευρώ τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 έως 2,65 ευρώ. Συνυπολογίζοντας τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην οικονομία της χώρας το 2024 εκτιμάται μεταξύ 66,5 δισ. ευρώ και 80,1 δισ. ευρώ, μεγέθη που αντιστοιχούν μεταξύ 28,0% έως 33,7% του ΑΕΠ. Τα αντίστοιχα μεγέθη για το 2023 ήταν μεταξύ 63,3 δισ.- 76,2 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν με το 28,1% έως 33,9% του ΑΕΠ. Μοχλός ευκαιριών και ανάπτυξης για την ελληνική περιφέρεια Με το 77% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού να πραγματοποιείται εκτός Αττικής, ο τουρισμός ενισχύει σταθερά την απασχόληση και την περιφερειακή ανάπτυξη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην απασχόληση και στο εισόδημα. Νότιο Αιγαίο με μερίδιο 28% επί των εισπράξεων, Κρήτη με 22%, Ιόνια νησιά με 10% και Κεντρική Μακεδονία με 7% συγκεντρώνουν σχεδόν τα 2/3 (67%) των εισπράξεων αναδεικνύοντας τις δυνατότητες για περαιτέρω διάχυση της τουριστικής δραστηριότητας και στις υπόλοιπες Περιφέρειες. Το 2024, η απασχόληση στον τουριστικό τομέα κατέγραψε άνοδο 4,8% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τους 401.000 εργαζόμενους, ενώ στο τρίτο τρίμηνο (Q3) καταγράφηκε ιστορικό ρεκόρ με 451.400 απασχολούμενους – ο υψηλότερος αριθμός από την έναρξη της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού. Η αύξηση αυτή είναι εμφανής κυρίως στον κλάδο παροχής υπηρεσιών καταλύματος και εστίασης, με αυξήσεις που ξεκινούν από +9% στο πρώτο τρίμηνο και παραμένουν θετικές σε όλα τα τρίμηνα. Ιδιαίτερα έντονη είναι η άνοδος στα καταλύματα (+12% ή +12.000 απασχολούμενοι), αλλά και στην εστίαση (+2% ή +6.000 απασχολούμενοι). Με βάση την υπόθεση ότι τα καταλύματα και η εστίαση απορροφούν περίπου το 63,3% της τουριστικής δαπάνης, εκτιμάται ότι στην αιχμή της σεζόν, ο τουρισμός δημιούργησε έως και 713.140 θέσεις εργασίας, δηλαδή το 16,5% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα. Στο πλαίσιο της συνάντησης, πραγματοποιήθηκε τοποθέτηση από τον Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ κ. Ηλία Κικίλια τονίζοντας ότι: «Η ελληνική οικονομία κατατάσσεται στη 59η θέση μεταξύ 141 χωρών στον Δείκτη Ανταγωνιστικότητας του WEF ή στην 52η θέση μεταξύ 67 χωρών στον αντίστοιχο Δείκτη του IMD, ενώ η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού βρίσκεται στην 21η θέση μεταξύ 119 χωρών στον Δείκτη TTDI κερδίζοντας 7 θέσεις τα τελευταία 3 χρόνια. Η φιλοξενία της χώρας γενικά και οι εργαζόμενοι του τομέα ειδικά, αποτελούν τις ισχυρότερες διαστάσεις της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Για να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες του τομέα πρέπει να υπερβούμε τον εφησυχασμό πως ο τουρισμός, ό,τι και να γίνει, θα συνεχίσει να επενδύει και να αποδίδει. Να υιοθετήσουμε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο που θα συντονίζει τις δημόσιες και ιδιωτικές προσπάθειες, βελτιώνοντας σημεία που διαχρονικά υστερούμε όπως η διαχείριση των προορισμών, η καθαριότητα των δημόσιων χώρων, τα περιφερειακά οδικά δίκτυα, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία περιήγησης, η πληροφόρηση των επισκεπτών και η προσφερόμενη πολιτιστική εμπειρία. Εξίσου σημαντική είναι η δέσμευση για βιωσιμότητα, προστατεύοντας τα τοπία και την πολιτιστική μας κληρονομιά και υιοθετώντας ανθεκτικές πρακτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.». View full είδηση
-
Η ετήσια έκθεση του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφει τη θετική πορεία και τη στρατηγική σημασία του τουρισμού για την ανθεκτικότητα και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Με άμεση συνεισφορά ύψους 30,2 δισ. ευρώ το 2024 — ποσό που αντιστοιχεί στο 13% του ΑΕΠ — ο τουριστικός τομέας καταδεικνύει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο ως στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας, ανθεκτικότητας και προοπτικής της ελληνικής οικονομίας μέσα σε ένα ασταθές και διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον. Τα στοιχεία προέρχονται από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2024», σύμφωνα με την οποία αν συνυπολογιστεί και η έμμεση συνεισφορά του τομέα, το αντίστοιχο ποσοστό υπερβαίνει το 30% του ΑΕΠ. Η τουριστική δραστηριότητα παραμένει κατά κύριο λόγο εξαγωγική, αφού το 84,4% των εισπράξεων προέρχονται από τον εισερχόμενο τουρισμό καλύπτοντας το 71,5% του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών (-35,66 δισ. € το 2024). Περαιτέρω, ο τομέας συνέβαλε άμεσα στην αιχμή, στο γ’ τρίμηνο του 2024, στο 16,5% της απασχόλησης. Η έκθεση παρουσιάστηκε την Τρίτη 13 Μαΐου, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης κατά την οποία ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ και Πρόεδρος του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Γιώργος Βερνίκος επεσήμανε ότι: «Η θετική πορεία του τουρισμού το 2024 επιβεβαιώνει τη διαρκή συμβολή του στην οικονομία, σε μια εποχή όπου τίποτα δεν είναι δεδομένο. Οι προκλήσεις είναι υπαρκτές τόσο στο μακροπεριβάλλον-όπως η κλιματική αλλαγή, οι οικονομικοί μετασχηματισμοί, η γεωπολιτική αστάθεια-όσο και στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων. Πολλές επιχειρήσεις, σε ώριμους και μη προορισμούς, αντιμετωπίζουν οριακές συνθήκες, λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης, αυξημένων λειτουργικών βαρών και ρυθμιστικής αβεβαιότητας. Ο τομέας, διαχρονικός πυλώνας ανάπτυξης της χώρας, χρειάζεται ένα συνεπές και υποστηρικτικό πλαίσιο για να συνεχίσει να αποδίδει. Η συμβολή του είναι ουσιαστική, αλλά όχι αυτονόητη.» Η άμεση συμβολή του τουρισμού Όσον αφορά στην άμεση συμβολή του τομέα για την προηγούμενη χρονιά, αυτή ανήλθε σε 30,2 δισ. ευρώ και επιμερίζεται στα μεγέθη από τη δαπάνη του εισερχόμενου τουρισμού (21,6 δισ. ευρώ περιλαμβανομένης και της δαπάνης των επιβατών κρουαζιέρας), τις αερομεταφορές (2,9 δισ. ευρώ), τις θαλάσσιες μεταφορές (147 εκατ. ευρώ), τη δαπάνη των εταιρειών κρουαζιέρας (799 εκατ.), τον εγχώριο τουρισμό (2,3 δισ. ευρώ) και την εγχώρια προστιθέμενη αξία από επενδύσεις (2,5 δισ. ευρώ). Υπενθυμίζεται εδώ, ότι σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ της χώρας, σε τρέχουσες τιμές, το 2024 διαμορφώθηκε στα 237,6 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 5,5% σε σύγκριση με το 2023. Η άμεση επίδραση του τουρισμού σημείωσε αύξηση κατά 5,0% σε σχέση με τα 28,8 δισ. ευρώ του 2023 με αυξήσεις σε όλες τις επιμέρους δαπάνες (εισερχόμενος τουρισμός, κρουαζιέρα, μεταφορές, εγχώριος τουρισμός, επενδύσεις). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις ανήλθαν στα 5,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περί τα 2,4 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι αποτελούν εγχώρια προστιθέμενη αξία. Η συμβολή του τουρισμού επεκτείνεται σε όλη την οικονομία Με βάση τις εκτιμήσεις των πολλαπλασιαστών από ΙΟΒΕ και ΚΕΠΕ, από κάθε 1 ευρώ τουριστικής δραστηριότητας, δημιουργείται επιπλέον 1,2 έως 1,65 ευρώ πρόσθετης οικονομικής δραστηριότητας. Ουσιαστικά, για κάθε 1 ευρώ τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 έως 2,65 ευρώ. Συνυπολογίζοντας τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, η συνολική συνεισφορά του τουρισμού στην οικονομία της χώρας το 2024 εκτιμάται μεταξύ 66,5 δισ. ευρώ και 80,1 δισ. ευρώ, μεγέθη που αντιστοιχούν μεταξύ 28,0% έως 33,7% του ΑΕΠ. Τα αντίστοιχα μεγέθη για το 2023 ήταν μεταξύ 63,3 δισ.- 76,2 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν με το 28,1% έως 33,9% του ΑΕΠ. Μοχλός ευκαιριών και ανάπτυξης για την ελληνική περιφέρεια Με το 77% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού να πραγματοποιείται εκτός Αττικής, ο τουρισμός ενισχύει σταθερά την απασχόληση και την περιφερειακή ανάπτυξη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην απασχόληση και στο εισόδημα. Νότιο Αιγαίο με μερίδιο 28% επί των εισπράξεων, Κρήτη με 22%, Ιόνια νησιά με 10% και Κεντρική Μακεδονία με 7% συγκεντρώνουν σχεδόν τα 2/3 (67%) των εισπράξεων αναδεικνύοντας τις δυνατότητες για περαιτέρω διάχυση της τουριστικής δραστηριότητας και στις υπόλοιπες Περιφέρειες. Το 2024, η απασχόληση στον τουριστικό τομέα κατέγραψε άνοδο 4,8% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τους 401.000 εργαζόμενους, ενώ στο τρίτο τρίμηνο (Q3) καταγράφηκε ιστορικό ρεκόρ με 451.400 απασχολούμενους – ο υψηλότερος αριθμός από την έναρξη της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού. Η αύξηση αυτή είναι εμφανής κυρίως στον κλάδο παροχής υπηρεσιών καταλύματος και εστίασης, με αυξήσεις που ξεκινούν από +9% στο πρώτο τρίμηνο και παραμένουν θετικές σε όλα τα τρίμηνα. Ιδιαίτερα έντονη είναι η άνοδος στα καταλύματα (+12% ή +12.000 απασχολούμενοι), αλλά και στην εστίαση (+2% ή +6.000 απασχολούμενοι). Με βάση την υπόθεση ότι τα καταλύματα και η εστίαση απορροφούν περίπου το 63,3% της τουριστικής δαπάνης, εκτιμάται ότι στην αιχμή της σεζόν, ο τουρισμός δημιούργησε έως και 713.140 θέσεις εργασίας, δηλαδή το 16,5% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα. Στο πλαίσιο της συνάντησης, πραγματοποιήθηκε τοποθέτηση από τον Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ κ. Ηλία Κικίλια τονίζοντας ότι: «Η ελληνική οικονομία κατατάσσεται στη 59η θέση μεταξύ 141 χωρών στον Δείκτη Ανταγωνιστικότητας του WEF ή στην 52η θέση μεταξύ 67 χωρών στον αντίστοιχο Δείκτη του IMD, ενώ η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού βρίσκεται στην 21η θέση μεταξύ 119 χωρών στον Δείκτη TTDI κερδίζοντας 7 θέσεις τα τελευταία 3 χρόνια. Η φιλοξενία της χώρας γενικά και οι εργαζόμενοι του τομέα ειδικά, αποτελούν τις ισχυρότερες διαστάσεις της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Για να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες του τομέα πρέπει να υπερβούμε τον εφησυχασμό πως ο τουρισμός, ό,τι και να γίνει, θα συνεχίσει να επενδύει και να αποδίδει. Να υιοθετήσουμε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο που θα συντονίζει τις δημόσιες και ιδιωτικές προσπάθειες, βελτιώνοντας σημεία που διαχρονικά υστερούμε όπως η διαχείριση των προορισμών, η καθαριότητα των δημόσιων χώρων, τα περιφερειακά οδικά δίκτυα, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία περιήγησης, η πληροφόρηση των επισκεπτών και η προσφερόμενη πολιτιστική εμπειρία. Εξίσου σημαντική είναι η δέσμευση για βιωσιμότητα, προστατεύοντας τα τοπία και την πολιτιστική μας κληρονομιά και υιοθετώντας ανθεκτικές πρακτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.».
-
Βγήκε, παναθεμά τον.
-
Καλησπέρα συνάδελφοι. Έχω μία περίπτωση: Το 1990 εκδόθηκε οικοδομική άδεια για την ανέγερση 2 κτιρίων βρεφονηπιακού σταθμού σε οικόπεδο εκτός σχεδίου και εντός ζώνης. Από τα δύο κτίρια υλοποιήθηκε μόνο το ένα, ενώ επειδή η άδεια έληξε, για το δεύτερο κτίριο εκδόθηκε το 2000 εκ νέου οικοδομική άδεια προσθήκης κατ' επέκταση. Ο συντελεστής δόμησης και στις δύο άδειες ήταν κατά παρέκκλιση 0,3. Το δεύτερο κτίριο στην πορεία κατασκευής άλλαξε χρήση αυθαιρέτως σε κατοικία. Επίσης έγιναν και υπερβάσεις δόμησης και στα 2 κτίρια. Στην υπαγωγή που ενδέχεται να κάνω στο Ν.4495/2017, με ποια πολεοδομικά μεγέθη θα συγκρίνω τις υπερβάσεις δόμησης για να ορίσω Κατηγορία; Με αυτά που εγκρίθηκαν στην άδεια για χρήση βρεφ. σταθμού ή αυτά που ΘΑ είχε αν ήταν κατοικία;
-
georgegeorgiou090371 joined the community
-
Αντικατάσταση θυροτηλεόρασης σε πολυκατοικία
Giannis84 replied to Giannis84's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
Έχετε δίκιο αγαπητέ, απολογούμαι. Η προσφορά που μας έγινε είναι 1200 ευρώ κοινόχρηστο έξοδο, 120 φθηνότερη θυροτηλεόραση, 60 φθηνότερο θυροτηλέφωνο. Με την μπουτονιέρα να είναι μισό μέτρο πίσω από την πόρτα και κατά συνέπεια ότι κάμερα και να μπει ο επισκέπτης πρέπει να οπισθοχωρει για να φαίνεται το πρόσωπό του. Με έσωσε προσωρινά ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν λεφτά στο ταμείο. Αν θέλει κάποιος να κάνει έναν σύντομο σχολιασμό περί κόστους-ωφέλους ευπρόσδεκτο. Αλλιώς θα το κλεισω εδώ το θέμα, δεν θέλω να γίνω κουραστικός. -
Didonis started following Αντικατάσταση θυροτηλεόρασης σε πολυκατοικία
-
από τις 5 ερωτήσεις και πέρα σταμάτησα να μετράω..... Βρείτε τα μεταξύ σας .....
-
nikos1975 started following Υποσταθμός ΔΕΗ - ισχύουσα νομοθεσία
-
Υποσταθμός ΔΕΗ - ισχύουσα νομοθεσία
nikos1975 replied to Andreas Pavlides's θέμα in Άδειες-Διαδικασίες
Καλημέρα σας, ξέρεις κανείς αν ισχύει ότι στην Αθήνα γενικότερα, έχει καταργηθεί το όριο των 2500κμ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεσμεύει χώρο για υποσταθμό σε όλες τις νέες οικοδομές? -
Υποσταθμός ΔΕΗ - ισχύουσα νομοθεσία
nikos1975 replied to Andreas Pavlides's θέμα in Άδειες-Διαδικασίες
Καλημέρα σας, ξέρεις κανείς αν ισχύει ότι στην Αθήνα γενικότερα, έχει καταργηθεί το όριο των 2500κμ και ο ΔΕΔΔΗΕ δεσμεύει χώρο για υποσταθμό σε όλες τις νέες οικοδομές? -
να δούμε πότε θα σταματήσουν οι "αυτοκράτορες" να νομοθετούν για ημέτερους...
- 3 απαντήσεις
-
- δικαστήριο
- άδεια
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Ο χώρος στάθμευσης δεν έχει πληρότητα (<10 θέσεις) άρα από άποψη παθητικής εξετάζεται ως βοηθητικός της κύριας χρήσης (κατοικία) και επιπλέον συνιστά ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα. Συνεπώς δεν επιβάλλονται δύο οδεύσεις διαφυγής (εφόσον προφανώς σου αρκεί η μία). Το κλιμακοστάσιο έτσι όπως το περιγράφεις δεν είναι πυροπροστατευμένο (αφού είναι ανοικτό στο ισόγειο).
-
Αμοιβή δικαστικού πραγματογνώμονα
tsiberi52 replied to skan's θέμα in Πραγματογνωμοσύνες-Τεχνικές Εκθέσεις
Σύμφωνα με το Έκριση Κανονισμού Προεκτιμώμενων Αμοιβώνμελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συνα- φών επιστημονικών υπηρεσιών κατά τη διαδικασία της παρ. 8 δ του άρθρου 53 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147). Άρθρο ΓΕΝ.4 Αμοιβή μηχανικών ή άλλων επιστημόνων ανάλογα με τον χρόνο απασχόλησης 1. Η προεκτιμώμενη αμοιβή σε Ευρώ για την παροχή ανεξάρτητων υπηρεσιών μηχανικού ή άλλου επιστήμονα που δεν αφορούν στην εκπόνηση μελέτης αμειβόμενης βάσει ειδικών προβλέψεων του παρόντος υπολογίζεται ανάλογα με το χρόνο απασχόλησης ανά ημέρα ή κλάσμα ημέρας ως εξής: α- Για επιστήμονα εμπειρίας μέχρι 10 έτη: 300*τκ β- Για επιστήμονα εμπειρίας από 10 έως 20 έτη: 450*τκ γ- Για επιστήμονα εμπειρίας μεγαλύτερης των 20 ετών: 600*τκ, όπου τκ είναι ο συντελεστής του άρθρου ΓΕΝ 3. 2. Οι αποζημιώσεις της παραγράφου 1 νοούνται για απασχόληση εντός ή εκτός έδρας (στο εσωτερικό) περισσότερων της μιας ημερών, ή, σε περίπτωση μίας μόνο ημέρας για απασχόληση πέντε (5) τουλάχιστον ωρών. Για απασχόληση μικρότερη των 5 ωρών, η ωριαία απασχόληση ορίζεται ίση προς το 0,20 των παραπάνω ημερήσιων αποζημιώσεων με ελάχιστη αμοιβή όχι μικρότερη των 150*τκ.Στην ανωτέρω αμοιβή νοείται ότι περιλαμβάνεται το σύνολο των άμεσων και έμμεσων, γενικών και ειδικών υποστηρικτικών και λειτουργικών δαπανών Οπότε θεωρώ ότι βάσει αυτου του άρθρου , μπορείς να κάνεις πινάκιο -
Καλημέρα. Κάνε εξαγωγή το πιστοποιητικό από το token και μετά ανέβασέ το στο ΤΕΕ
- 793 απαντήσεις
-
- τοπογραφικά
- υποβολή
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
Ολος ο κόσμος της πραγματικής εργασίας αυτό εύχεται, ώστε να σταματήσουν κάποιοι ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι, να το παίζουν αυτοκράτορες ελέω θεού...
- 3 απαντήσεις
-
- δικαστήριο
- άδεια
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
ΑΝΤΚΑΚ joined the community
-
THEOCORCH joined the community
-
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) παρακολουθεί με αυξημένο ενδιαφέρον και εύλογο προβληματισμό τις εξελίξεις σχετικά με την τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αντικείμενο τη διαχείριση των συνεπειών της πρόσφατης απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), που προβλέπουν μπόνους δόμησης. Πρόκειται για τροπολογία έξι άρθρων, ενταγμένη σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της 13ης Μαΐου 2025. Μέσω αυτής, το ΥΠΕΝ επιχειρεί να διασώσει, κατά την κρίση του, ό,τι μπορεί να διασωθεί από τα κίνητρα του ΝΟΚ – τα οποία, ως οριζόντια, δεν υπερισχύουν κατά το ΣτΕ των κατά τόπους ισχυόντων Προεδρικών Διαταγμάτων, δηλαδή του υφιστάμενου πολεοδομικού σχεδιασμού. Το ΥΠΕΝ προχωρά σε μια πρωτοφανή ενέργεια: παρεμβαίνει εμμέσως στο έργο της Δικαιοσύνης, παρακάμπτοντας ακυρωτικές αποφάσεις και προκαταλαμβάνοντας υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμοδικία. Επιτρέπει την ολοκλήρωση οικοδομών με τα κίνητρα του ΝΟΚ, υπό την προϋπόθεση ότι οι εργασίες είχαν ξεκινήσει έως τις 11.12.2024. Το ίδιο προβλέπεται και για άδειες που είχαν εκδοθεί έως την ίδια ημερομηνία και για τις οποίες είχε υποβληθεί αίτημα ένταξης σε προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ή του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Ως αντιστάθμισμα για τη χρήση των κινήτρων προβλέπεται η καταβολή περιβαλλοντικού ισοδύναμου, με σκοπό τη λήψη μέτρων που θα εξειδικευτούν εντός διετίας στο πλαίσιο ενός Ειδικού Σχεδίου Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ). Τα μέτρα, που αναφέρονται ενδεικτικά στην τροπολογία, ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δημοσίου ή των ΟΤΑ. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούν τα κίνητρα – όπως η στέρηση θέας, η επιδείνωση του μικροκλίματος, η παγίδευση ρύπων στα χαμηλότερα στρώματα, η κοπή δέντρων κ.ά. – θα αποκατασταθούν. Η διαπίστωση της έναρξης εργασιών έως τις 11.12.2024 (ημερομηνία της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ) προβλέπεται με τρόπο ανεπαρκή και ελλιπώς τεκμηριωμένο, παρέχοντας τη δυνατότητα έναρξης εργασιών ακόμη και σήμερα, ώστε να διασφαλιστεί η χωρίς εμπόδια ολοκλήρωση οικοδομών με τα κίνητρα του ΝΟΚ. Επιπλέον, η τροπολογία «καθοδηγεί» τους μελετητές των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων να ενσωματώνουν τα κίνητρα του ΝΟΚ σε αυτά. Παράλληλα, με Προεδρικό Διάταγμα δύναται να εγκρίνεται η εφαρμογή των κινήτρων του ΝΟΚ για ΕΣΧΑΣΕ, ΕΣΧΑΔΑ και Σχέδια Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, εφόσον αυτά είχαν ληφθεί υπόψη έως τις 11.12.2024 – δηλαδή για μεγάλες επενδύσεις. Συμπερασματικά, η νέα ρύθμιση: • Δεν διασφαλίζει τη σαφήνεια που όφειλε να εγγυηθεί η Διοίκηση μετά από απόφαση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας. • Επιτρέπει, μέσω καταβολής οικονομικού ανταλλάγματος, την ολοκλήρωση κτιρίων με άδειες που ακυρώθηκαν ή βρίσκονται υπό δικαστική αμφισβήτηση, προκαλώντας εύλογες ανησυχίες για τη διατήρηση της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής ισορροπίας. • Εισάγει ένα νέο πλαίσιο περιβαλλοντικού «ισοδύναμου» χωρίς σαφείς όρους υλοποίησης και ελέγχου, εγείροντας ζητήματα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. • Εξαιρεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας από τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη νομολογία του ΣτΕ, δημιουργώντας συνθήκες ανισομερούς εφαρμογής της νομιμότητας. Η τροπολογία, όπως κατατέθηκε, μοιάζει να στοχεύει στη διατήρηση των κινήτρων δόμησης, χωρίς την απαραίτητη θεσμική πρόβλεψη για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ ή την αποκατάσταση της πολεοδομικής ισορροπίας, ιδίως σε ήδη κορεσμένες περιοχές. Η ΕΛΛΕΤ καλεί την Πολιτεία: • Να επανεξετάσει τη ρύθμιση, με γνώμονα την ασφάλεια δικαίου και με πλήρη σεβασμό στη διάκριση των εξουσιών, στη δικαστική κρίση και στη διαφάνεια. • Να προχωρήσει στη διαμόρφωση ενός σαφούς και εφαρμόσιμου θεσμικού πλαισίου που θα προστατεύει ουσιαστικά τον αστικό ιστό και τα δικαιώματα των πολιτών. • Να διασφαλίσει ένα βιώσιμο και ισόρροπο μοντέλο ανάπτυξης, που να σέβεται το περιβάλλον και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής. Η προστασία της περιβαλλοντικής ποιότητας και της κοινωνικής ισότητας δεν μπορεί να εξαρτάται από οικονομικά ισοδύναμα ή εξαιρέσεις. Απαιτούνται συνέπεια, θεσμική σοβαρότητα και ένα σαφές όραμα για το μέλλον των πόλεων μας. Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας να αποτρέψει την προώθηση μιας τέτοιας -ευρισκόμενης στα όρια της νομιμότητας- νομοθεσίας, τόσο αντίθετης στις εξαγγελίες της ίδιας της Κυβέρνησης για τον σεβασμό του περιβάλλοντος αλλά και στις ευρωπαϊκές φιλοπεριβαλλοντικές πρακτικές. View full είδηση
-
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) παρακολουθεί με αυξημένο ενδιαφέρον και εύλογο προβληματισμό τις εξελίξεις σχετικά με την τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αντικείμενο τη διαχείριση των συνεπειών της πρόσφατης απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), που προβλέπουν μπόνους δόμησης. Πρόκειται για τροπολογία έξι άρθρων, ενταγμένη σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της 13ης Μαΐου 2025. Μέσω αυτής, το ΥΠΕΝ επιχειρεί να διασώσει, κατά την κρίση του, ό,τι μπορεί να διασωθεί από τα κίνητρα του ΝΟΚ – τα οποία, ως οριζόντια, δεν υπερισχύουν κατά το ΣτΕ των κατά τόπους ισχυόντων Προεδρικών Διαταγμάτων, δηλαδή του υφιστάμενου πολεοδομικού σχεδιασμού. Το ΥΠΕΝ προχωρά σε μια πρωτοφανή ενέργεια: παρεμβαίνει εμμέσως στο έργο της Δικαιοσύνης, παρακάμπτοντας ακυρωτικές αποφάσεις και προκαταλαμβάνοντας υποθέσεις που βρίσκονται σε εκκρεμοδικία. Επιτρέπει την ολοκλήρωση οικοδομών με τα κίνητρα του ΝΟΚ, υπό την προϋπόθεση ότι οι εργασίες είχαν ξεκινήσει έως τις 11.12.2024. Το ίδιο προβλέπεται και για άδειες που είχαν εκδοθεί έως την ίδια ημερομηνία και για τις οποίες είχε υποβληθεί αίτημα ένταξης σε προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ή του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Ως αντιστάθμισμα για τη χρήση των κινήτρων προβλέπεται η καταβολή περιβαλλοντικού ισοδύναμου, με σκοπό τη λήψη μέτρων που θα εξειδικευτούν εντός διετίας στο πλαίσιο ενός Ειδικού Σχεδίου Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ). Τα μέτρα, που αναφέρονται ενδεικτικά στην τροπολογία, ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δημοσίου ή των ΟΤΑ. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούν τα κίνητρα – όπως η στέρηση θέας, η επιδείνωση του μικροκλίματος, η παγίδευση ρύπων στα χαμηλότερα στρώματα, η κοπή δέντρων κ.ά. – θα αποκατασταθούν. Η διαπίστωση της έναρξης εργασιών έως τις 11.12.2024 (ημερομηνία της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ) προβλέπεται με τρόπο ανεπαρκή και ελλιπώς τεκμηριωμένο, παρέχοντας τη δυνατότητα έναρξης εργασιών ακόμη και σήμερα, ώστε να διασφαλιστεί η χωρίς εμπόδια ολοκλήρωση οικοδομών με τα κίνητρα του ΝΟΚ. Επιπλέον, η τροπολογία «καθοδηγεί» τους μελετητές των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων να ενσωματώνουν τα κίνητρα του ΝΟΚ σε αυτά. Παράλληλα, με Προεδρικό Διάταγμα δύναται να εγκρίνεται η εφαρμογή των κινήτρων του ΝΟΚ για ΕΣΧΑΣΕ, ΕΣΧΑΔΑ και Σχέδια Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, εφόσον αυτά είχαν ληφθεί υπόψη έως τις 11.12.2024 – δηλαδή για μεγάλες επενδύσεις. Συμπερασματικά, η νέα ρύθμιση: • Δεν διασφαλίζει τη σαφήνεια που όφειλε να εγγυηθεί η Διοίκηση μετά από απόφαση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας. • Επιτρέπει, μέσω καταβολής οικονομικού ανταλλάγματος, την ολοκλήρωση κτιρίων με άδειες που ακυρώθηκαν ή βρίσκονται υπό δικαστική αμφισβήτηση, προκαλώντας εύλογες ανησυχίες για τη διατήρηση της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής ισορροπίας. • Εισάγει ένα νέο πλαίσιο περιβαλλοντικού «ισοδύναμου» χωρίς σαφείς όρους υλοποίησης και ελέγχου, εγείροντας ζητήματα διαφάνειας και αποτελεσματικότητας. • Εξαιρεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας από τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη νομολογία του ΣτΕ, δημιουργώντας συνθήκες ανισομερούς εφαρμογής της νομιμότητας. Η τροπολογία, όπως κατατέθηκε, μοιάζει να στοχεύει στη διατήρηση των κινήτρων δόμησης, χωρίς την απαραίτητη θεσμική πρόβλεψη για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ ή την αποκατάσταση της πολεοδομικής ισορροπίας, ιδίως σε ήδη κορεσμένες περιοχές. Η ΕΛΛΕΤ καλεί την Πολιτεία: • Να επανεξετάσει τη ρύθμιση, με γνώμονα την ασφάλεια δικαίου και με πλήρη σεβασμό στη διάκριση των εξουσιών, στη δικαστική κρίση και στη διαφάνεια. • Να προχωρήσει στη διαμόρφωση ενός σαφούς και εφαρμόσιμου θεσμικού πλαισίου που θα προστατεύει ουσιαστικά τον αστικό ιστό και τα δικαιώματα των πολιτών. • Να διασφαλίσει ένα βιώσιμο και ισόρροπο μοντέλο ανάπτυξης, που να σέβεται το περιβάλλον και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής. Η προστασία της περιβαλλοντικής ποιότητας και της κοινωνικής ισότητας δεν μπορεί να εξαρτάται από οικονομικά ισοδύναμα ή εξαιρέσεις. Απαιτούνται συνέπεια, θεσμική σοβαρότητα και ένα σαφές όραμα για το μέλλον των πόλεων μας. Καλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας να αποτρέψει την προώθηση μιας τέτοιας -ευρισκόμενης στα όρια της νομιμότητας- νομοθεσίας, τόσο αντίθετης στις εξαγγελίες της ίδιας της Κυβέρνησης για τον σεβασμό του περιβάλλοντος αλλά και στις ευρωπαϊκές φιλοπεριβαλλοντικές πρακτικές.
- Χθες
-
p.katsaros joined the community
-
Καλησπέρα, Σε μονοκατοικία με υπόγειο , το υπόγειο έχει μια θέση στάθμευσης και το υπόλοιπο είναι αποθήκη. Απ'ότι καταλαβαίνω θα πρέπει να πάω με την πιο δυσμενή χρήση, τον χώρο στάθμευσης, άρα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 2 οδεύσεις διαφυγής. Η μια είναι μια πόρτα δίπλα από την γκαραζόπορτα. Στο υπόγειο υπάρχει και κλιμακοστάσιο. Η σκάλα προς το υπόγειο έχει κανονικά τοίχο , διάδρομο και πόρτα προς το υπόγειο. Στο ισόγειο η πρόσβαση στην σκάλα είναι άμεση, δεν υπάρχει διαχωριστικός τοίχος ή πόρτα. Μπορώ να θεωρήσω πυροπροστατευόμενο το κλιμακοστάσιο στο υπογείο ή όχι επειδή η σκάλα δεν είναι απομονωμένη από το ισόγειο;
-
Χαίρετε. Πολυκατοικία 15ετίας, 20 διαμερίσματα, θυροτηλεόραση με μικρή ασπρόμαυρη οθόνη χαμηλής ευκρίνειας. Δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα το σύστημα. Κάποιοι ιδιοκτήτες θέλουν καλύτερη κάμερα οπότε σύμφωνα με τον ηλεκτρολόγο πρέπει να αλλάξει όλο το σύστημα και κατ' επέκταση και εγώ να πληρώσω από την τσέπη μου για καινούργια θυροτηλεόραση, χώρια τα κοινόχρηστα έξοδα. Αξίζει όλη αυτή η διαδικασία; Ενδεικτικό κόστος; Υπάρχει περίπτωση το νέο σύστημα να βγάζει προβλήματα (πχ ποιότητα εξοπλισμού, όχι τόσο καλή εγκατάσταση κτλ); Τι πρέπει να προσέξει κάποιος; Για να περάσει αυτό θέλει απλή πλειοψηφία όλων των ιδιοκτησιών ή αν συμμετέχουν π.χ. στη συνέλευση μόνο 5 άτομα μπορούν να το περάσουν; Μπορώ να κάνω κάτι να το αποτρέψω; Τέλος υπάρχει καποιος τρόπος, έστω και εξεζητημένος, να αποκτήσουν καλύτερη κάμερα στην είσοδο της πολυκατοικίας μόνο όσοι το επθυμούν; Χωρίς εγώ να κάνω κάποια αλλαγή στο διαμέρισμά μου.
-
Skrats started following Θεωρητικός Πληθυσμός
-
Αγαπητέ κύριε κατ αρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που ασχοληθήκατε με το θέμα μου.Ναι έχω αύριο << ραντεβού>> με τοπογράφο μηχανικό.Καλό σας βράδυ!
-
γιατί να κάνεις μαντεψιές και σενάρια αν έτσι ή αλλιώς.... Λες σε λίγες μέρες θα αναρτηθεί. Θα δεις τι θα αναρτηθεί και με βάση αυτό προχωράς .... Υ.Γ. Και ερώτηση σημαντική που ακόμα δεν απάντησες. Έχεις ξεκινήσει με Τοπογράφο Μηχανικό τα βασικά που αναφέρεις εδώ .... ή μπα.... ?
-
Αμοιβή δικαστικού πραγματογνώμονα
kfil replied to skan's θέμα in Πραγματογνωμοσύνες-Τεχνικές Εκθέσεις
Δεν αναγνωρίζονται από τον αρμόδιο δικαστή (αν είσαι ορισμένος από τον φορέα (δικαστήριο,αστυνομία,πυροσβεστική κ.λ.π στα πλαίσια π.χ ανάκρισης). Ο ΚΜΕ αφορά μελέτες δημοσίων έργων. Θα προτείνεις εσύ δαπάνη και αυτός θα βάλει όσο νομίζει (διάβασε τα παραπάνω ) Αν όμως είσαι πραγματογνώμονας σε υπόθεση μεταξύ διαδίκων τότε βάζεις ότι νομίζεις και τα ζητάς απο τον επισπεύδοντα την πραγματογνωμοσύνη.Εκεί κρίνεις εσύ τι θα κάνεις αν αρνείται την πληρωμή (εννοείται ζητάς προκαταβολή αλλοιως παραιτεισαι)