Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. τι στο καλό είναι αυτό πάλι? Δηλώσαμε κάποτε τα πηγάδια στο Δήμο , κατι αν θυμάμαι μας έδωσε ο Δήμος έναν κωδικό ΕΜΣΥ (ή μπορεί να κάνω λάθος) και αυτά θα πήγαιναν στην περιφέρεια και απο τότε δεν είχαμε καμία ενημέρωση
  3. Είμαι εδώ και πολλά χρόνια στην Β' και Γ' βαθμίδα στις δύο κατηγορίες έργων που "δικαιούμαι" αντίστοιχα. Τότε οι σχετικές αιτήσεις είχαν γίνει εγγράφως με πραγματικά έγγραφα και δια ζώσης. Μελέτησα αρκετά τον νέο ηλεκτρονικό τρόπο υποβολής. Είδα και το βίντεο και μελέτησα το σχετικό pdf αλλά δεν βγάζω και πολύ άκρη. Ίσως είναι και η ηλικία που φταίει. Έχω την ενημέρωση από την εταιρεία που στελεχώνω, ότι επιτέλους καταχωρήθηκαν οι σχετικές βεβαιώσεις εμπειρίας στο σύστημα. Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που γνωρίζει ακριβώς την διαδικασία για την αναβάθμιση του πτυχίου ΜΕΚ και θα ήταν διαθέσιμος να με βοηθήσει στο συγκεκριμένο κομμάτι. Αν ναι, ας μου στείλει π.μ.
  4. Ολες οι πρωτοβουλίες κατηγ 5 του 4495 /17 , ο ΝΟΚ , εκτός σχεδίου κατά παρέκκλιση αρτιότητα οικισμοί , πυρασφάλεια, κουτσος πολεοδομικός σχεδιασμός , κτηματολόγιο με εκατ δισεπίλυτα προβλήματα ήταν υπέροχες !!
  5. Σήμερα
  6. Καλησπέρα σας, Ηθελα να σας ρωτήσω σαν νέος μηχανικός πάνω σε μηχανολογικές μελέτες πως και από που θα μπορούσα να ενημερωθω για την πυρασφάλεια θεωρητικά και πως εφαρμόζεται(ενεργητική/παθητικη). Πέρα από το ΤΕΕ χρησιμοποιείται κάποιο άλλο οδηγό ή ξένη βιβλιογραφία; Επίσης για την επιλογή του κατάλληλου εξοπλισμού στην εκάστοτε περίπτωση πως θα μπορούσα να μάθω τι εφαρμόζει καλύτερα; σίγουρα μεγάλος παράγοντας η εμπειρία στα παραπάνω αλλά ρωτάω πως κάνατε τα πρώτα σας βήματα εσεις οι έμπειροι μηχανικοί Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  7. για όποιον ασχολείται με το θέμα: Παράταση ισχύος των αδειών χρήσης ύδατος – τροποποίηση της υπ. αριθ. 146896/2014 κοινής υπουργικής απόφασης «Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους και άλλες συναφείς διατάξεις.» (Β΄2878/27.10.2014), όπως ισχύει. (ΦΕΚ_3119_Β_2025)
  8. Καλησπέρα, Έχει κάποιος συνάδελφος τις κατώτατες αποδοχές βάσει της νεότερης ΣΣΕ;
  9. Λογικό μου ακούγεται(*). Άρα είσαι στην έκτη γραμμή του πίνακα που παράθεσες και παραπάνω. (*) υπό την έννοια ότι, σύμβαση (έστω και συμπληρωματική) χωρίς απρόβλεπτα, δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να σταθεί.
  10. Καλησπέρα, εξετάζω την εγγραφή μου στο μητρώο κληρωτών στη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Θα με βοηθούσε ιδιαίτερα αν κάποιος συνάδελφος μπορεί να μου πει ένα ενδεικτικό νούμερο Β ΠΕΑ που του τυχαίνουν τον χρόνο.
  11. Όλα αυτά (και άλλα πολλά) θα σου τα εξηγήσει αναλυτικά ο μηχανικός σου στις πρώτες συζητήσεις που θα κάνετε.
  12. Καλησπέρα, Ποστάρω εδώ καθώς δε βρήκα απάντηση για το ερώτημα μου κάπου αλλού στο φόρουμ. Σε περίπτωση που σε κτίριο προ του '55, που έχουμε τα νομιμοποιητικά στοιχεία αλλά δεν υπάρχει το τοπογραφικό, πως προχωράμε σε ΕΕΜΚ; Ευχαριστώ, Γιώργος
  13. Καλησπέρα. Έχω περίπτωση ισογείου καταστήματος στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης σε οικοδομή του 1956 που δεν είναι διατηρητέα. Θέλω να βγάλω άδεια λειτουργίας καφέ-μπαρ. Στην όψη υπάρχει κούφωμα το οποίο θα αντικατασταθεί σε ίδιες ακριβώς διαστάσεις αλλά με άλλη μορφή (διαφορετική θέση της πόρτας της τζαμαρίας και άλλο πλαίσιο). Επίσης, θα μπει εξωτερικά ταμπέλα και η όψη θα βαφεί. Δεν θα χρησιμοποιηθούν ικριώματα. Γνωρίζετε αν για τις παραπάνω διαδικασίες απαιτείται ΕΕΔΜΚ και έγκριση Σ.Α. ή Νεωτέρων Μνημείων; Αντίστοιχα, η άδεια λειτουργίας θα περάσει κι αυτή από Νεωτέρων; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  14. Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τίθενται οι Τομεακοί Προϋπολογισμοί Άνθρακα για την περίοδο 2026-2030 σύμφωνα με το άρθρο 7 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου (ν. 4936/2022) από τις 20 Ιουνίου 2025. Η πρόσβαση πραγματοποιείται με χρήση κωδικών taxisnet μέσα από διαδικτυακό τόπο που υλοποιείται και εξυπηρετείται από τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ), στο εξής link: https://climaregistry.necca.gov.gr/welcome/index.html. Oι Τομεακοί Προϋπολογισμοί Άνθρακα έχουν συνταχθεί από τη Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας Παρακολούθησης του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Στο πλαίσιο αυτό και κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου, καλούνται να συμμετάσχουν στη δημόσια διαβούλευση εκπρόσωποι δήμων, περιφερειών, πανεπιστημίων, περιβαλλοντικών μη κυβερνητικών οργανώσεων, επιχειρήσεων, επαγγελματικών οργανώσεων, συνδικαλιστικών φορέων, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας σχόλια και παρατηρήσεις. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025 και ώρα 13:00. View full είδηση
  15. Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τίθενται οι Τομεακοί Προϋπολογισμοί Άνθρακα για την περίοδο 2026-2030 σύμφωνα με το άρθρο 7 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου (ν. 4936/2022) από τις 20 Ιουνίου 2025. Η πρόσβαση πραγματοποιείται με χρήση κωδικών taxisnet μέσα από διαδικτυακό τόπο που υλοποιείται και εξυπηρετείται από τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ), στο εξής link: https://climaregistry.necca.gov.gr/welcome/index.html. Oι Τομεακοί Προϋπολογισμοί Άνθρακα έχουν συνταχθεί από τη Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την Ομάδα Εργασίας Παρακολούθησης του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Στο πλαίσιο αυτό και κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου, καλούνται να συμμετάσχουν στη δημόσια διαβούλευση εκπρόσωποι δήμων, περιφερειών, πανεπιστημίων, περιβαλλοντικών μη κυβερνητικών οργανώσεων, επιχειρήσεων, επαγγελματικών οργανώσεων, συνδικαλιστικών φορέων, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας σχόλια και παρατηρήσεις. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025 και ώρα 13:00.
  16. H ΡAAEY ενέκρινε την ανάκτηση των δαπανών στην Ολομέλεια της την περασμένη Πέμπτη (19 Ιουνίου) στο πλαίσιο του αναθεωρημένου ετήσιου επιτρεπόμενου εσόδου του ΑΔΜΗΕ. Η αρμόδια Αρχή έχει από χθες Παρασκευή 20/6 στείλει στον ΑΔΜΗΕ την σχετική απόφαση της αναπροσαρμογής των χρεώσεων χρήσης συστήματος, ώστε η ανάκτηση των 400 εκατ. ευρώ να επιμεριστεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους μήνες. Ο ΑΔΜΗΕ θα πρέπει να επιμερίσει τις χρεώσεις ανά κατηγορία καταναλωτή - υψηλή, μέση και χαμηλή τάση - και να τις υποβάλλει προς έγκριση στη ΡΑΑΕ για να τις περάσει μετά στην κατανάλωση και να αρχίσει να ανακτά τις δαπάνες των 400 εκατ. ευρώ. Κατά τον τρόπο αυτό θα υπάρξουν κάποιες ελάχιστες έως οριακές αυξήσεις που δεν θα αλλάξουν τους λογαριασμούς για το σύνολο των καταναλωτών από τον Ιούλιο, ασχέτως προμηθευτή και διακύμανσης της χονδρεμπορικής τιμής ρεύματος οι οποίες όμως θα είναι τελικά ανεπαίσθητες. Το θέμα αυτό έχει αναλυθεί επανελειμένως και πολυεπίπεδα από την διοίκηση του διαχειριστή. Μέσα στις δαπάνες που ανακτώνται περιλαμβάνονται 45 εκατ. ευρώ για την διασύνδεση Κρήτης -Αττικής που βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία και 7,1 εκατ. ευρώ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου (GSI). Επιμερισμός και στο 2026 Στόχος είναι η διαδικασία αυτή να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα, για να ξεκινήσει η ανάκτηση το νωρίτερο από 1ης Ιουλίου και το αργότερο από 1ης Αυγούστου.Και αυτό για να επιμεριστεί η επιβάρυνση σε περισσότερους μήνες. Ανοιχτό είναι να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η ανάκτηση μέρους αυτών των δαπανών για το επόμενο έτος, δηλαδή το 2026, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν καθόλου οι καταναλωτές, απόφαση που θα κριθεί από τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Σε κάθε περίπτωση οι συνολικές και μακροπρόθεσμες ωφέλειες των καταναλωτών από τις διασυνδέσεις, όπως η κατάργηση των ΥΚΩ είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τις άμεσες επιβαρύνσεις, που θα είναι απόλυτα ελεγχόμενες. View full είδηση
  17. H ΡAAEY ενέκρινε την ανάκτηση των δαπανών στην Ολομέλεια της την περασμένη Πέμπτη (19 Ιουνίου) στο πλαίσιο του αναθεωρημένου ετήσιου επιτρεπόμενου εσόδου του ΑΔΜΗΕ. Η αρμόδια Αρχή έχει από χθες Παρασκευή 20/6 στείλει στον ΑΔΜΗΕ την σχετική απόφαση της αναπροσαρμογής των χρεώσεων χρήσης συστήματος, ώστε η ανάκτηση των 400 εκατ. ευρώ να επιμεριστεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους μήνες. Ο ΑΔΜΗΕ θα πρέπει να επιμερίσει τις χρεώσεις ανά κατηγορία καταναλωτή - υψηλή, μέση και χαμηλή τάση - και να τις υποβάλλει προς έγκριση στη ΡΑΑΕ για να τις περάσει μετά στην κατανάλωση και να αρχίσει να ανακτά τις δαπάνες των 400 εκατ. ευρώ. Κατά τον τρόπο αυτό θα υπάρξουν κάποιες ελάχιστες έως οριακές αυξήσεις που δεν θα αλλάξουν τους λογαριασμούς για το σύνολο των καταναλωτών από τον Ιούλιο, ασχέτως προμηθευτή και διακύμανσης της χονδρεμπορικής τιμής ρεύματος οι οποίες όμως θα είναι τελικά ανεπαίσθητες. Το θέμα αυτό έχει αναλυθεί επανελειμένως και πολυεπίπεδα από την διοίκηση του διαχειριστή. Μέσα στις δαπάνες που ανακτώνται περιλαμβάνονται 45 εκατ. ευρώ για την διασύνδεση Κρήτης -Αττικής που βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία και 7,1 εκατ. ευρώ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου (GSI). Επιμερισμός και στο 2026 Στόχος είναι η διαδικασία αυτή να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα, για να ξεκινήσει η ανάκτηση το νωρίτερο από 1ης Ιουλίου και το αργότερο από 1ης Αυγούστου.Και αυτό για να επιμεριστεί η επιβάρυνση σε περισσότερους μήνες. Ανοιχτό είναι να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η ανάκτηση μέρους αυτών των δαπανών για το επόμενο έτος, δηλαδή το 2026, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν καθόλου οι καταναλωτές, απόφαση που θα κριθεί από τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Σε κάθε περίπτωση οι συνολικές και μακροπρόθεσμες ωφέλειες των καταναλωτών από τις διασυνδέσεις, όπως η κατάργηση των ΥΚΩ είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τις άμεσες επιβαρύνσεις, που θα είναι απόλυτα ελεγχόμενες.
  18. Καλησπέρα σας, θα ήθελα ΤΖ για ακίνητο στην Πεύκη με Χ:481178 και Υ: 4212276 σας ευχαριστώ πάρα πολύ
  19. Χαίρετε! Προσανατολίζομαι στην ανέγερση μικρής οικοδομής (υπόγειο, πυλωτή, 1ος με 2 διαμερίσματα 45τμ, 2ος με οροφοδιαμέρισμα 90τμ). Ο 1ος όροφος θα χρησιμοποιηθεί για εκμετάλλευση (μακροχρόνια μίσθωση) αρα μπορεί να αποπερατωθεί μεταγενέστερα. Θα μπορούσε κάποιος να με καθοδηγήσει σχετικά με ποιές εργασίες μπορούν να ολοκληρωθούν αργότερα με στόχο την άμεση ιδιοκατοίκηση στον 2ο; Προφανώς όταν έρθει η ώρα θα καθοδηγηθώ απο τον κατάλληλο μηχανικό αλλά θα ήθελα σε γενικές γραμμές να καταλάβω τι ευελιξία θα είχα στο παραπάνω σενάριο. Σας ευχαριστώ!
  20. πριν πετάξεις πολύ χρόνο για να τους λύσεις τα συμβολαιογραφικά προβλήματα (που μπορούν να τα λύσουν και με τον συμβολαιογράφο) έχω 2 ερωτήσεις να σου κάνω. Ενδεικτικά έτος κατασκευής το υφιστάμενο. Και πόσοι όροφοι το υφιστάμενο ? Η στατική μελέτη της Οικοδομικής άδειας του υφιστάμενου έχει πρόβλεψη ορόφων ή ορόφων? μετά όλα τ άλλα.
  21. @Κυριακή Μπ. Kαλό απόγευμα. Το δικαίωμα μελλοντικής ανοικοδόμησης (κοινώς ο "αέρας") αν και εφόσον μπορεί να υλοποιηθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, δεν αναιρεί τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του υφιστάμενου δώματος, επί του οποίου θα υπάρξει η πρόθεση για ανοικοδόμηση. Επομένως, ορθώς ζητείται η συναίνεση και επιπλέον, η υλοποίηση του δικαιώματος συνεπάγεται και τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών, η οποία και πάλι θα χρειαστεί το 100% των ψήφων (στην περίπτωσή σου να συμφωνήσουν-συνυπογράψουν και οι δυο).
  22. Σύμφωνα με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Unmute Remaining Time -0:00 Fullscreen Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%. Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι μηχανισμοί ελέγχου οι οποίοι εφαρμόζονται από τους δήμους, δεν συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων για τους ακόλουθους λόγους: 1. Δεν υφίσταται ενιαίο και συγκροτημένο κανονιστικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο: Κανονιστικές αποφάσεις δήμων της περιφέρειας, με τις οποίες καθορίζονται οι κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες και οι όροι της παραχώρησης είναι ανεπίκαιρες, ελλιπείς και αποσπασματικές. 2. Δεν υφίσταται ενιαίο και πλήρως ενημερωμένο ηλεκτρονικό αρχείο ούτε διαλειτουργικότητα με τα λοιπά εμπλεκόμενα στην ελεγκτική διαδικασία, τμήματα (εσόδων και δημοτικής αστυνομίας). 3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών δεν προκύπτει ότι τηρείται η νόμιμη διαδικασία και ότι γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. 4. Ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Δεν υφίσταται ορθολογικός προγραμματισμός ελέγχων βάσει αξιολόγησης του κινδύνου αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Διενέργεια ελάχιστων ή και μηδενικών ελέγχων σε δήμους της περιφέρειας. 5. Δεν υφίσταται εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τους όρους παραχώρησης, ώστε να διασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή τους στην προστασία των κοινόχρηστων χώρων. Η ανάπτυξη της εφαρμογής “mystreet” είναι καθοριστικής σημασίας. 6. Για τις παραβάσεις που διαπιστώνονται διατυπώνονται συστάσεις ή επιβάλλονται κυρίως χρηματικές κυρώσεις χωρίς να παρακολουθείται η αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Η απομάκρυνση σταθερών κατασκευών αποδεικνύεται ιδιαίτερα δυσχερής λόγω της εμπλοκής περισσότερων φορέων. Παρατηρείται μεγάλη απόκλιση μεταξύ του ποσού των βεβαιωθέντων προστίμων και του ποσού που τελικά εισπράττεται. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απευθύνει προς τους ελεγχόμενους φορείς τις εξής συστάσεις: 1. Να επικαιροποιήσουν και κωδικοποιήσουν τις κανονιστικές αποφάσεις που καθορίζουν τους κοινόχρηστους χώρους εντός της εδαφικής τους περιφέρειας, οι οποίοι δύνανται να παραχωρηθούν στους ιδιώτες καθώς και τους όρους χρήσης αυτών. 2. Να καταρτίσουν και να ενημερώνουν σε διαρκή βάση επικαιροποιημένο μητρώο παραχωρήσεων που θα παρέχει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση για τις άδειες, τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραχώρησης, ιστορικό ελέγχων και παραβάσεων. 3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών να γίνονται αυτοψίες, να τηρούνται οι νόμιμες προθεσμίες κατά την ανανέωση των αδειών και να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των δικαιολογητικών. 4. Να προγραμματίζονται και να διενεργούνται κάθε έτος τακτικοί έλεγχοι βάσει κριτηρίων επικινδυνότητας ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Να γίνεται διασταύρωση των επιχειρήσεων που λειτουργούν με τα στοιχεία του επικαιροποιημένου μητρώου. Να επανελέγχονται επιχειρήσεις που έχουν επιδείξει παραβατική συμπεριφορά. 5. Μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η εφαρμογή «mystreet», να μεριμνήσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τους όρους της άδειας των καταστημάτων που αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστο χώρο. 6. Προς διευκόλυνση των ελεγκτών να καταρτισθούν ευσύνοπτα εγχειρίδια ελέγχου με τη βασική μεθοδολογία του ελέγχου. Να εξετασθούν τρόποι με τους οποίους οι ελεγκτές κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου θα έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των παραχωρήσεων. 7. Όταν διαπιστώνονται παραβάσεις να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες στον νόμο χρηματικές κυρώσεις και τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Να παρακολουθείται η εφαρμογή των μέτρων. Η βεβαίωση των προστίμων να γίνεται όσο το δυνατόν εγγύτερα χρονικά με τη διαπίστωση της παράβασης. Να επισπεύδονται οι διαδικασίες απομάκρυνσης των αυθαίρετων σταθερών κατασκευών». Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
  23. Σύμφωνα με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Unmute Remaining Time -0:00 Fullscreen Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%. Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι μηχανισμοί ελέγχου οι οποίοι εφαρμόζονται από τους δήμους, δεν συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων για τους ακόλουθους λόγους: 1. Δεν υφίσταται ενιαίο και συγκροτημένο κανονιστικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο: Κανονιστικές αποφάσεις δήμων της περιφέρειας, με τις οποίες καθορίζονται οι κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες και οι όροι της παραχώρησης είναι ανεπίκαιρες, ελλιπείς και αποσπασματικές. 2. Δεν υφίσταται ενιαίο και πλήρως ενημερωμένο ηλεκτρονικό αρχείο ούτε διαλειτουργικότητα με τα λοιπά εμπλεκόμενα στην ελεγκτική διαδικασία, τμήματα (εσόδων και δημοτικής αστυνομίας). 3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών δεν προκύπτει ότι τηρείται η νόμιμη διαδικασία και ότι γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. 4. Ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Δεν υφίσταται ορθολογικός προγραμματισμός ελέγχων βάσει αξιολόγησης του κινδύνου αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Διενέργεια ελάχιστων ή και μηδενικών ελέγχων σε δήμους της περιφέρειας. 5. Δεν υφίσταται εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τους όρους παραχώρησης, ώστε να διασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή τους στην προστασία των κοινόχρηστων χώρων. Η ανάπτυξη της εφαρμογής “mystreet” είναι καθοριστικής σημασίας. 6. Για τις παραβάσεις που διαπιστώνονται διατυπώνονται συστάσεις ή επιβάλλονται κυρίως χρηματικές κυρώσεις χωρίς να παρακολουθείται η αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Η απομάκρυνση σταθερών κατασκευών αποδεικνύεται ιδιαίτερα δυσχερής λόγω της εμπλοκής περισσότερων φορέων. Παρατηρείται μεγάλη απόκλιση μεταξύ του ποσού των βεβαιωθέντων προστίμων και του ποσού που τελικά εισπράττεται. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απευθύνει προς τους ελεγχόμενους φορείς τις εξής συστάσεις: 1. Να επικαιροποιήσουν και κωδικοποιήσουν τις κανονιστικές αποφάσεις που καθορίζουν τους κοινόχρηστους χώρους εντός της εδαφικής τους περιφέρειας, οι οποίοι δύνανται να παραχωρηθούν στους ιδιώτες καθώς και τους όρους χρήσης αυτών. 2. Να καταρτίσουν και να ενημερώνουν σε διαρκή βάση επικαιροποιημένο μητρώο παραχωρήσεων που θα παρέχει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση για τις άδειες, τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραχώρησης, ιστορικό ελέγχων και παραβάσεων. 3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών να γίνονται αυτοψίες, να τηρούνται οι νόμιμες προθεσμίες κατά την ανανέωση των αδειών και να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των δικαιολογητικών. 4. Να προγραμματίζονται και να διενεργούνται κάθε έτος τακτικοί έλεγχοι βάσει κριτηρίων επικινδυνότητας ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Να γίνεται διασταύρωση των επιχειρήσεων που λειτουργούν με τα στοιχεία του επικαιροποιημένου μητρώου. Να επανελέγχονται επιχειρήσεις που έχουν επιδείξει παραβατική συμπεριφορά. 5. Μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η εφαρμογή «mystreet», να μεριμνήσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τους όρους της άδειας των καταστημάτων που αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστο χώρο. 6. Προς διευκόλυνση των ελεγκτών να καταρτισθούν ευσύνοπτα εγχειρίδια ελέγχου με τη βασική μεθοδολογία του ελέγχου. Να εξετασθούν τρόποι με τους οποίους οι ελεγκτές κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου θα έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των παραχωρήσεων. 7. Όταν διαπιστώνονται παραβάσεις να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες στον νόμο χρηματικές κυρώσεις και τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Να παρακολουθείται η εφαρμογή των μέτρων. Η βεβαίωση των προστίμων να γίνεται όσο το δυνατόν εγγύτερα χρονικά με τη διαπίστωση της παράβασης. Να επισπεύδονται οι διαδικασίες απομάκρυνσης των αυθαίρετων σταθερών κατασκευών». Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ View full είδηση
  24. Μου είπαν το ποσό της σύμβασης (χωρίς ΦΠΑ) Χ 1,15
  25. Καλησπέρα, είμαι νέα μηχανικός και ήθελα να ζητήσω τη γνώμη σας για μια περίπτωση που έχω. Σε μια οικοδομή την έχουν δύο αδέρφια. Ο καθένας έχει έναν όροφο και ποσοστά αέρα στο δώμα. Υπάρχει σύσταση για το τι έχει ο καθένας και με τι ποσοστό και για τους ορόφους και για το δώμα. Τώρα ο ένας από τους δύο θέλει να χτίσει τον αέρα του στο δώμα και μου είπαν ότι η πολεοδομία θα ζητήσει συναίνεση από όλους τους ιδιοκτήτες για να βγει η άδεια. Ο ιδιοκτήτης του άλλου τμήματος (ο αδερφός του) αρνείται να δώσει συναίνεση, προφανώς ευελπιστώντας σε αποκόμιση κάποιου οφέλους μιας και δεν έχουν και τις καλύτερες σχέσεις. Γνωρίζει κανείς αν χρειάζεται όντως συναίνεση σε αυτήν την περίπτωση; Σας ευχαριστώ θερμά για τις απαντήσεις σας!
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.