Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
-
Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ
- Χθες
-
Χαίρεται συνάδελφοι. Έχει δοκιμάσει κανένας να φτιάξει ΥΔΕ για κατοικία που είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης; Την δέχεται το σύστημα ή μπορεί να απορριφθεί κατά τον έλεγχο ;
-
Ζωντανεύοντας παλαιότερο θέμα του Γρηγοράκη Δημήτρη, Τοπογράφου Μηχανικού από το μακρινό 2009, να παραθέσω στοιχεία από το ΑΙ της Google σχετικά με τον ορισμό ορίων κτηματικών περιφερειών, μήπως και βοηθήσει. https://minfin.gov.gr/dimosia-periousia/#:~:text=Οι Κτηματικές Υπηρεσίες επιπέδου Διεύθυνσης είναι τρεις,με χωρική αρμοδιότητα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Το παραπάνω link αφορά τις Κτηματικές Υπηρεσίες και δίνει τη χωρική αρμοδιότητα τους, στην σχετική Περιφερειακή Ενότητα. Άρα Κτηματική Περιφέρεια είναι η γεωγραφική περιοχή της Κτηματικής Υπηρεσίας στην οποία έχει αρμοδιότητα. Και το δεύτερο ΠΔ. 101/ 2001 που αφορά την σύσταση Περιφερειακών Διευθύνσεων και αναδιάρθρωση Κτηματικών Υπηρεσιών. Τώρα, σε επίπεδο Δήμων ή οικισμών, όταν αναφέρονται πχ στις αντικειμενικές αξίες οι κτηματικές περιφέρειες οικισμού " Τάδε" ,θεωρώ πως αναλόγως με τα παραπάνω, η κτηματική περιφέρεια αφορά τα διοικητικά όρια των οικισμών αυτών, καθ' ότι δεν έχει πολύ νόημα να μιλάμε για Κτηματική Υπηρεσία Οικισμού - Χωριού. Δηλαδή όταν δεν ορίζεται συγκεκριμένα, θεωρώ πως το πλαίσιο σκέψης παραμένει το ίδιο. Σαν αρχιτέκτονας δεν έχω αρμοδιότητα σε τοπογραφικά θέματα αλλά σαν ιδιώτης το διερεύνησα και βρήκα αυτά. (να 'ναι καλά το άγιο ΑΙ).
-
Το Κτηματολογιο το αποδίδει στον ιδιώτη εξ ολοκλήρου. Και για την διαδικασία της μεταβίβασης θα χρειαστεί βεβαίωση από το δασαρχείο ότι δεν διαθέτει το Δημόσιο τίτλους.Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/115255/6217/02.12.2021 Η κυριότητα θα είναι του ιδιώτη. ο χαρακτήρας Δασικό ως προς την χρήση όμως παραμένει με ότι αυτό συνεπάγεται
-
για τους ιδιωτικους δρομους, δες στον ν 1337/83 Αρθρο 28 Κοινόχρηστοι χώροι μέσα σε εγκεκριμένα σχέδια πόλεων
-
Ένα βήμα πιο κοντά στον δρόμο της αποχαλκοποίησης, έρχεται η Ελλάδα μετά και την χθεσινή συμφωνία που ανακοινώθηκε μεταξύ ΟΤΕ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το έργο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband». Χάρη σε αυτήν, αναμένεται να ξεκολλήσει το προαναφερθέν ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, το οποίο θα προσφέρει σύνδεση οπτικών ινών με ταχύτητες έως και 1 Gbps σε περιοχές που δεν είχαν ενταχθεί στον επενδυτικό χάρτη των παρόχων. Ίντερνετ υπερυψηλών ταχυτήτων σε περίπου 850.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις Ειδικότερα το έργο που υλοποιείται μέσω σύμπραξης Δημόσιου κι Ιδιωτικού Τομέα και μέρος του προϋπολογισμού του θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ, θεωρείται κομβικό, προκειμένου η Ελλάδα να πιάσει τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας 2030. Κι αυτό γιατί με την υλοποίηση του αναμένεται να καλύψει περίπου 830.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις αλλά και 10.000 δημόσια κτίρια (σχολεία, κέντρα υγείας κ.λπ.), σε περιοχές που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για να γίνουν επενδύσεις από τους παρόχους. Περίπου, δηλαδή, το 18% του συνόλου της χώρας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η διαγωνιστική διαδικασία για το εν λόγω έργο, το οποίο είχε ξεκινήσει να σχεδιάζει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, με τον ΟΤΕ και την κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα και Grid Telecom, να αναλαμβάνουν τα 7 lots (γεωγραφικές περιοχές) του. Συγκεκριμένα 3 lots ανέλαβε να υλοποιήσει ο ΟΤΕ και 4 lots η κοινοπραξία Terna Fiber. Τι προβλέπει η συμφωνία Η συμφωνία με τον ΟΤΕ ήρθε καθώς η Grid Telecom μετέβαλλε στην πορεία του χρόνου την απόφασή της, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αναζητά έκτοτε τρόπο είτε να υλοποιήσει το έργο είτε να απεπλακεί. Βάσει αυτής προβλέπει η απόκτηση από τον ΟΤΕ του 50,1% που κατέχει στην Terna Fiber η ΓΕΚ Τέρνα και στη συνέχεια και του 49,9% της Grid Telecom, έναντι συμβολικού τιμήματος. Οι δεσμευτικές αυτές συμφωνίες τελούν υπό τις εγκρίσεις της αναθέτουσας αρχής, οι οποίες όμως θεωρούνται δεδομένες καθώς το αρμόδιο υπουργείο επιζητά εδώ και καιρό να προχωρήσει το έργο. Κατ επέκταση, ο ΟΤΕ θα προσθέσει σύντομα στο πλάνο υλοποίησής του, το οποίο έχει καταρτιστεί από τον Ιούνιο του 2023 οπότε και υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και τις υπόλοιπες 4 περιοχές. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για 11 περιφερειακές Ενότητες που εντάσσονται στο Lot 2 (Πέλλας, Πιερίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδων, Κέρκυρας), 9 περιφερειακές Ενότητες που απαρτίζουν το Lot 4 (Χαλκιδικής, Θάσου, Καβάλας, Σερρών, Λέσβου, Ικαρίας, Λήμνου, Σάμου, Χίου), 9 περιφερειακές Ενότητες που εντάσσονται στο Lot 5 (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας) καθώς και 8 Περιφερειακές Ενότητες του Lot 6 (Κοζάνης, Γρεβενών, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Αργολίδας, Λακωνίας). Πώς προχωρούν τα έργα στα 3 lots του OTE Σημειωτέον ότι ο ΟΤΕ εκτελεί ήδη έργα ανάπτυξης FTTH, στο πλαίσιο του UFBB, στις 3 περιοχές που είχε αναλάβει, με στόχο να φέρει υπερυψηλές ταχύτητες Internet έως και 1Gbps μέσω οπτικών ινών, σε πάνω από 350.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Με βάση τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει πρόκειται για έργα ύψους 375 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 130 εκατ. θα καλυφθούν από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα έργα προχωρούν εντατικά, με τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό να ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική διάθεση των δικτύων από την επόμενη χρονιά. View full είδηση
-
Ένα βήμα πιο κοντά στον δρόμο της αποχαλκοποίησης, έρχεται η Ελλάδα μετά και την χθεσινή συμφωνία που ανακοινώθηκε μεταξύ ΟΤΕ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το έργο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband». Χάρη σε αυτήν, αναμένεται να ξεκολλήσει το προαναφερθέν ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, το οποίο θα προσφέρει σύνδεση οπτικών ινών με ταχύτητες έως και 1 Gbps σε περιοχές που δεν είχαν ενταχθεί στον επενδυτικό χάρτη των παρόχων. Ίντερνετ υπερυψηλών ταχυτήτων σε περίπου 850.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις Ειδικότερα το έργο που υλοποιείται μέσω σύμπραξης Δημόσιου κι Ιδιωτικού Τομέα και μέρος του προϋπολογισμού του θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ, θεωρείται κομβικό, προκειμένου η Ελλάδα να πιάσει τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας 2030. Κι αυτό γιατί με την υλοποίηση του αναμένεται να καλύψει περίπου 830.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις αλλά και 10.000 δημόσια κτίρια (σχολεία, κέντρα υγείας κ.λπ.), σε περιοχές που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για να γίνουν επενδύσεις από τους παρόχους. Περίπου, δηλαδή, το 18% του συνόλου της χώρας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η διαγωνιστική διαδικασία για το εν λόγω έργο, το οποίο είχε ξεκινήσει να σχεδιάζει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, με τον ΟΤΕ και την κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα και Grid Telecom, να αναλαμβάνουν τα 7 lots (γεωγραφικές περιοχές) του. Συγκεκριμένα 3 lots ανέλαβε να υλοποιήσει ο ΟΤΕ και 4 lots η κοινοπραξία Terna Fiber. Τι προβλέπει η συμφωνία Η συμφωνία με τον ΟΤΕ ήρθε καθώς η Grid Telecom μετέβαλλε στην πορεία του χρόνου την απόφασή της, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αναζητά έκτοτε τρόπο είτε να υλοποιήσει το έργο είτε να απεπλακεί. Βάσει αυτής προβλέπει η απόκτηση από τον ΟΤΕ του 50,1% που κατέχει στην Terna Fiber η ΓΕΚ Τέρνα και στη συνέχεια και του 49,9% της Grid Telecom, έναντι συμβολικού τιμήματος. Οι δεσμευτικές αυτές συμφωνίες τελούν υπό τις εγκρίσεις της αναθέτουσας αρχής, οι οποίες όμως θεωρούνται δεδομένες καθώς το αρμόδιο υπουργείο επιζητά εδώ και καιρό να προχωρήσει το έργο. Κατ επέκταση, ο ΟΤΕ θα προσθέσει σύντομα στο πλάνο υλοποίησής του, το οποίο έχει καταρτιστεί από τον Ιούνιο του 2023 οπότε και υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και τις υπόλοιπες 4 περιοχές. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για 11 περιφερειακές Ενότητες που εντάσσονται στο Lot 2 (Πέλλας, Πιερίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδων, Κέρκυρας), 9 περιφερειακές Ενότητες που απαρτίζουν το Lot 4 (Χαλκιδικής, Θάσου, Καβάλας, Σερρών, Λέσβου, Ικαρίας, Λήμνου, Σάμου, Χίου), 9 περιφερειακές Ενότητες που εντάσσονται στο Lot 5 (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας) καθώς και 8 Περιφερειακές Ενότητες του Lot 6 (Κοζάνης, Γρεβενών, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Αργολίδας, Λακωνίας). Πώς προχωρούν τα έργα στα 3 lots του OTE Σημειωτέον ότι ο ΟΤΕ εκτελεί ήδη έργα ανάπτυξης FTTH, στο πλαίσιο του UFBB, στις 3 περιοχές που είχε αναλάβει, με στόχο να φέρει υπερυψηλές ταχύτητες Internet έως και 1Gbps μέσω οπτικών ινών, σε πάνω από 350.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Με βάση τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει πρόκειται για έργα ύψους 375 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 130 εκατ. θα καλυφθούν από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα έργα προχωρούν εντατικά, με τον τηλεπικοινωνιακό οργανισμό να ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική διάθεση των δικτύων από την επόμενη χρονιά.
-
Περιορισμοί Πέργκολας στον Ακάλυπτο
tetris replied to Occultist's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Από τη στιγμή που η νομοθεσία δεν αναφέρει κάτι σχετικό, θα πρέπει να αιτιολογήσουν την άποψή τους. Εκτός κι αν εννοούν έλεγχο για να διαπιστωθεί το κατά πόσον απαιτείται ΕΕΔΜΚ ή όχι από πού προκύπτει αυτό? -
Με μονον εναν ιδιοκτητη σε ολη την οικοδομη, ουτε συναινεσεις ουτε τπτ αλλο παρομοιο χρειαζεσαι. Κανεις ΔΔ με 250 ευρω για καθε οροφο και στη συνεχεια τροποποιηση της συστασης [και ο λογιστης διορθωνει στον Δημο και στο Ε9 ό,τι ειναι λαθος.
-
καλησπέρα σας, σε εκτός σχεδίου περιοχή, έχει ρυθμιστεί η αλλαγή χρήσης που συντελέστηκε στο υπόγειο εμβαδού Ε=49,00τ.μ. με τον Ν.3843/2010. Υπάρχουν και άλλες αυθαιρεσίες, με επιπλέον υπέρβαση δόμησης περίπου 35,50τ.μ. Στα εκτός σχεδίου, στα ποσοστά υπέρβασης για τον υπολογισμό της Κατηγορίας συνυπολογίζονται και οι υπόγειοι χώροι (αν το καταλαβαίνω σωστά). Το ποσοστό υπέρβασης της δόμησης (με το υπόγειο) ξεπερνά το 40%. Το ερώτημα είναι αν στα 50τ.μ. που αναφέρονται στην παρ. δγ του άρθρου 96, συμπεριλαμβάνονται όλες οι αυθαιρεσίες στο ακίνητο (και η αλλαγή χρήσης στο υπόγειο); Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-
Το Κτηματολόγιο σε ποιόν αποδίδει τις δασικές εκτάσεις ? Ποιός θα πιστοποιήσει ότι δεν διαθέτει και το Δημόσιο τίτλους?
-
Καλησπέρα, έχω διαβάσει μέχρι την σελίδα 30 δεν μπορώ άλλο. Να θέσω το ερώτημα μου. Είναι μια κατοικία εκτός σχεδίου, απλή περίπτωση, με μια αυθαίρετη προσθήκη 30τμ. Ο χώρος κηρύχθηκε αρχαιολογικός το 1992, δεν υπάρχει χώρος μνημείου, δεν υπάρχει ζώνη Α, δεν υπάρχει ζώνη Β, δεν υπάρχει κάποια περιοχή προστασίας. Η οικοδομική άδεια βγήκε το 1993, η αυθαιρεσία έγινε το 1998. Το πάω στην εφορία αρχαιοτήτων, γνωμοδοτούν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Πρέπει να κάνω αίτηση στο ΚΕΣΑ; Τι ακριβώς γνωμοδοτούν εκεί αφού δεν υπάρχει μνημείο για να εξεταστεί εάν η αυθαιρεσία το προσβάλει;
-
EASYCAD joined the community
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Έχω περίπτωση όπου σε ισόγειο μικρό κατάστημα τριώροφου κτιρίου δίχως υπόγειο και περίπου στη μέση του καταστήματος, η πλάκα έδρασης κάνει μια ανισοσταθμία προς τα πάνω (λόγω κλίσης εδάφους), περίπου 1.20μ σε ύψος η οποία συνεχίζει μέχρι το τέλος του καταστήματος. Κάτω από τον χώρο της ανισοσταθμίας, ανοίχτηκε μια μικρή πόρτα με είσοδο μόνο από το κατάστημα όπου ο ιδιοκτήτης το χρησιμοποιεί ως "αποθήκη" (αν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε έτσι καθώς σκυφτός και με μεγάλη δυσκολία μπορείς να κινηθείς μέσα όταν έχεις αυτό το ύψος των 1.20μ). Στο συμβόλαιο ιδιοκτησίας αναφέρεται όμως η αποθήκη αυτή ως 13 τμ και ύψους 1.20μ, όπου συνάδει με την αυτοψία. Ουσιαστικά θέλησε από παλιά να "εκμεταλλευτεί" τον χώρο που υπάρχει μεταξύ της ανισοσταθμίας και της θεμελίωσης. Πιστεύετε ότι θα μπορούσε αυτή η παράβαση να πάει με αναλυτικό (διάνοιξη τρύπας και ξεμπάζωμα) καθώς ο χώρος αυτός δεν πληροί της προϋποθέσεις για να είναι βοηθητικός χώρος λόγω ύψους? Ή μήπως επειδή εμφανίζεται στο συμβόλαιο με τετραγωνικά, να πήγαινε με ΚΑΤ 3 (αγνοώντας την εγκύκλιο 2) για αποθήκη εμβαδού < 15 τμ και μέσου ύψους < 2.50μ ?
-
Η Μηχανολογία, ως κλάδος της επιστήμης και της τεχνολογίας, έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του σύγχρονου κόσμου. Αναμφισβήτητα η Αρχιτεκτονική είναι η πρώτη τεχνική επιστήμη μέσω της οποίας ο άνθρωπος κατάφερε να αναπτυχθεί και σε προσωπικό επίπεδο ως είδος και σε επιστημονικό επίπεδο ως νοήμων οργανισμός και σε διαφοροποίηση από τους υπόλοιπους νοήμονες επίσης οργανισμούς. Ακόμα όμως και στα πιο πρώιμα στάδιά του με δημόσια έργα του ο άνθρωπος, όπως η Ακρόπολις, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί υγρό μέταλλο για την σταθερή σύνδεση των μαρμάρων πάνω από του κίονες του μνημείου. Αυτή του η σύλληψη για ενσωμάτωση του μετάλλου στην τέλεια γεωμετρικά και αισθητικά κατασκευή του Παρθενώνα αποδεδειγμένα από μελέτες σχετικών επιστημόνων δηλώνει και προετοιμάζει το μέλλον για το τι θα επακολουθήσει. Πρόκειται για μία μικρή επανάσταση, αφού στο μέλλον το μέταλλο ως πρώτη ύλη θα πάρει τη θέση που του αξίζει. Με κτίρια, τα οποία θα κατασκευάζονται αποκλειστικά από μέταλλο και μηχανές, οι οποίες θα γεννήσουν με τη σειρά τους την 1η 2η 3η και 4η βιομηχανική επανάσταση από το 1750 περίπου και μετά. Καθώς και άλλα δημόσια έργα ειδικού χαρακτήρα όπως η εμβληματική γέφυρα Ρίου Αντιρρίου η οποία είναι από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο και από το θαύμα της σύγχρονης στατικής επιστήμης στον 21 αιώνα και για τα ελληνικά δεδομένα και παγκοσμίως. Σε σχέση με το μνημείο του Παρθενώνα ειδικά για την διατήρηση των λίθων στη θέση τους σε περίπτωση σεισμού εξασφαλιζόταν όχι μόνον με την πλοκή αλλά και με τους συνδέσμους οι οποίοι ήταν συνήθως σιδερένιοι. Για τις οριζόντιες συνδέσεις χρησιμοποιούσαν συνδέσμους διαφόρων τύπων, ιδίως εκείνους που έχουν σχήμα διπλού ταφ και για τις κατακόρυφες συνδέσεις μικρούς ορθογώνιους συνδέσμους, τους γόμφους. Σε όλες τις περιπτώσεις λάξευαν στους λίθους που επρόκειτο να συνδεθούν εγκοπές, τις “εντορμίες”. Oι εντορμίες είχαν το σχήμα του αντίστοιχου συνδέσμου αλλά σημαντικά μεγαλύτερες τις διαστάσεις ώστε γύρω από τον σύνδεσμο να απομένει χώρος, για τη χύτευση λειωμένου μολύβδου-διαδικασία που λεγόταν μολυβδοχόηση. O μόλυβδος εξασφάλιζε πλήρη μηχανική συνέχεια μεταξύ συνδέσμου και λίθου, απορροφούσε ως μαλακότερο και παραμορφώσιμο υλικό μέρος των κραδασμών και της ενέργειας ενός σεισμού και επίσης προστάτευε το σίδερο από την οξείδωση, απομονώνοντας τον από το περιβάλλον. Οι κίονες των ναών αποτελούνταν από σπονδύλους ασύνδετους μεταξύ τους. Το βάρος τους και η επιφάνεια επαφής τους αρκούσαν για να εξασφαλιστεί η στερεότητα του κίονα. Για την κέντρωση των σπονδύλων κατά την τοποθέτηση και ίσως ακόμη και την περιστροφή τους για την επίτευξη καλύτερης επαφής έφτιαχναν τετράγωνες εγκοπές στο κέντρο του σπονδύλου όπου τοποθετούσαν ξύλινα τετράπλευρα πρίσματα, τα εμπόλια, μέσα στα οποία περνούσε ένας κυλινδρικός άξονας από σκληρότερο ξύλο, ο πόλος. O κατώτερος σπόνδυλος απλώς πατούσε επάνω στον στυλοβάτη, χωρίς πόλο και εμπόλιο. Σε αρχαϊκά ή σε μικρά κτήρια οι κορμοί των κιόνων ήταν μονολιθικοί, όπως στον ναό του Aπόλλωνα στην Kόρινθο και της Aθηνάς Nίκης στην αθηναϊκή Aκρόπολη αντίστοιχα. Μηχανολογία 21ος αιώνας Ακολουθεί τρίτη στην σειρά μετά την Αρχιτεκτονική και την Στατική Επιστήμη, η Μηχανολογία η οποία άλλαξε τον κόσμο δημιουργώντας πάρα πολλούς ξεχωριστούς διαφορετικούς τομείς και λύνοντας τεχνικά προβλήματα, τα οποία από μόνα τους τα κτίρια παρά τον τέλειο παθητικό σχεδιασμό τους δεν ήταν σε θέση να τα λύσουν, όπως φωτισμός – κλιματισμός – θέρμανση – εξαερισμός – ενεργητική πυροπροστασία – δίκτυα ίντερνετ – δίκτυα ηλεκτρολογικά – δίκτυα υδραυλικά. Μιλάμε προφανώς για την επανάσταση της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα όσο αφορά την οικοδομή και τα δημόσια έργα χωρίς να έχουμε συμπεριλάβει μέσα τομείς όπως τεχνολογία άμυνας κρατών – διαστημική τεχνολογία – ιατρική μηχανολογία – βιολογία & μηχανολογία – γενετική & μηχανολογία – βιομηχανία μεταφορών – βιομηχανία τροφίμων – βιομηχανία προϊόντων – βιομηχανία μουσικής – εν συντομία 1η 2η 3η & 4η βιομηχανική επανάσταση. Και κλείνουμε την συνεισφορά της Μηχανολογίας στον τομέα της επιστήμης με την δημιουργία σύγχρονων τηλεσκοπίων όπως humbble, webb telescope και event horizon telescope τα οποία κατάφεραν σε συνεργασία με άλλα τηλεσκόπια και με παγκόσμια πανεπιστημιακά κέντρα γνώσης και τεχνολογίας να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά του σύμπαντος και φτάσαμε μέχρι τις 6 Οκτωβρίου 2020. Η απονομή Nobel prize για την εύρεση τεκμηριωμένα της μελανής οπής του γαλαξία μας και την νέα αντίληψη της περιστροφής των αστέρων γύρω από αυτές. Επισυνάπτουμε σχετικά τμήματα από το Nobel prize ανώτερης φυσικής – κοσμολογίας. Μιλάμε δηλαδή για το θρίαμβο της επιστήμης χωρίς να γνωρίζουμε τι άλλο θα επακολουθήσει με τρόπο τεκμηριωμένο και απόλυτα επιστημονικό σε συλλογικό και οργανωμένο επίπεδο με πιστοποιημένους φορείς, όπως γνωρίζει να το κάνει καλά μόνο ο άνθρωπος. Συνεπώς βλέπουμε ότι υπάρχει ένας συσχετισμός μεταξύ των βασικών τεχνικών επιστημών όπως αρχιτεκτονική επιστήμη – επιστήμη του πολιτικού μηχανικού – μηχανολογική επιστήμη με την κοσμολογία η οποία με την σειρά της μας δίνει πρόσβαση σε πάρα πολύ σημαντικά συμπαντικά δεδομένα τα οποία διευρύνουν το πνεύμα και τις γνώσεις μας ως ανθρώπινο γένος και μας φέρνουν όλο και πιο κοντά στην συμπαντική αλήθεια και στο Θεό. (Γενική θεωρία σχετικότητας Albert Einstein NOV 1915). Το παρόν κείμενο το αφιερώνω στον παγκόσμιο Νίκο Καζαντζάκη από το νησί της Κρήτης και στην οικογένειά μου Λενακάκη Ελευθέριο – Αριστείδη και Αριστέα καθώς και στην μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία μας www.arcconsultants.gr – Αrcconsultants company 2002. Συσχετισμός της αρχιτεκτονικής – μηχανολογίας και κοσμολογίας Πηγή: O διαδικτυακός τόπος “Μάθε Περισσότερα” που είναι συμπληρωματικός του “Ένας Αρχαίος Ναός” και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και νέους που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μια πιο συστηματική γνώση για την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών https://learnmore.ancienttemple.ysma.gr/construction καθώς και στην γνωστή και μη εξαιρετέα σελίδα https://www.nobelprize.org. Το παρόν κείμενο το αφιερώνω στον παγκόσμιο Νίκο Καζαντζάκη από το νησί της Κρήτης και στην οικογένειά μου Λενακάκη Ελευθέριο – Αριστείδη και Αριστέα καθώς και στην μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία μας www.arcconsultants.gr – Αrcconsultants company 2002. ∗ Κωνσταντίνος Λενακάκης, Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μελετητής δημοσίων και ιδιωτικών Η-Μ Έργων κατ. 9,27 – κατασκευαστής Η-Μ Έργων. Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
-
- μηχανολογία
- δημόσιο έργο
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Η Μηχανολογία, ως κλάδος της επιστήμης και της τεχνολογίας, έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του σύγχρονου κόσμου. Αναμφισβήτητα η Αρχιτεκτονική είναι η πρώτη τεχνική επιστήμη μέσω της οποίας ο άνθρωπος κατάφερε να αναπτυχθεί και σε προσωπικό επίπεδο ως είδος και σε επιστημονικό επίπεδο ως νοήμων οργανισμός και σε διαφοροποίηση από τους υπόλοιπους νοήμονες επίσης οργανισμούς. Ακόμα όμως και στα πιο πρώιμα στάδιά του με δημόσια έργα του ο άνθρωπος, όπως η Ακρόπολις, ξεκίνησε να χρησιμοποιεί υγρό μέταλλο για την σταθερή σύνδεση των μαρμάρων πάνω από του κίονες του μνημείου. Αυτή του η σύλληψη για ενσωμάτωση του μετάλλου στην τέλεια γεωμετρικά και αισθητικά κατασκευή του Παρθενώνα αποδεδειγμένα από μελέτες σχετικών επιστημόνων δηλώνει και προετοιμάζει το μέλλον για το τι θα επακολουθήσει. Πρόκειται για μία μικρή επανάσταση, αφού στο μέλλον το μέταλλο ως πρώτη ύλη θα πάρει τη θέση που του αξίζει. Με κτίρια, τα οποία θα κατασκευάζονται αποκλειστικά από μέταλλο και μηχανές, οι οποίες θα γεννήσουν με τη σειρά τους την 1η 2η 3η και 4η βιομηχανική επανάσταση από το 1750 περίπου και μετά. Καθώς και άλλα δημόσια έργα ειδικού χαρακτήρα όπως η εμβληματική γέφυρα Ρίου Αντιρρίου η οποία είναι από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο και από το θαύμα της σύγχρονης στατικής επιστήμης στον 21 αιώνα και για τα ελληνικά δεδομένα και παγκοσμίως. Σε σχέση με το μνημείο του Παρθενώνα ειδικά για την διατήρηση των λίθων στη θέση τους σε περίπτωση σεισμού εξασφαλιζόταν όχι μόνον με την πλοκή αλλά και με τους συνδέσμους οι οποίοι ήταν συνήθως σιδερένιοι. Για τις οριζόντιες συνδέσεις χρησιμοποιούσαν συνδέσμους διαφόρων τύπων, ιδίως εκείνους που έχουν σχήμα διπλού ταφ και για τις κατακόρυφες συνδέσεις μικρούς ορθογώνιους συνδέσμους, τους γόμφους. Σε όλες τις περιπτώσεις λάξευαν στους λίθους που επρόκειτο να συνδεθούν εγκοπές, τις “εντορμίες”. Oι εντορμίες είχαν το σχήμα του αντίστοιχου συνδέσμου αλλά σημαντικά μεγαλύτερες τις διαστάσεις ώστε γύρω από τον σύνδεσμο να απομένει χώρος, για τη χύτευση λειωμένου μολύβδου-διαδικασία που λεγόταν μολυβδοχόηση. O μόλυβδος εξασφάλιζε πλήρη μηχανική συνέχεια μεταξύ συνδέσμου και λίθου, απορροφούσε ως μαλακότερο και παραμορφώσιμο υλικό μέρος των κραδασμών και της ενέργειας ενός σεισμού και επίσης προστάτευε το σίδερο από την οξείδωση, απομονώνοντας τον από το περιβάλλον. Οι κίονες των ναών αποτελούνταν από σπονδύλους ασύνδετους μεταξύ τους. Το βάρος τους και η επιφάνεια επαφής τους αρκούσαν για να εξασφαλιστεί η στερεότητα του κίονα. Για την κέντρωση των σπονδύλων κατά την τοποθέτηση και ίσως ακόμη και την περιστροφή τους για την επίτευξη καλύτερης επαφής έφτιαχναν τετράγωνες εγκοπές στο κέντρο του σπονδύλου όπου τοποθετούσαν ξύλινα τετράπλευρα πρίσματα, τα εμπόλια, μέσα στα οποία περνούσε ένας κυλινδρικός άξονας από σκληρότερο ξύλο, ο πόλος. O κατώτερος σπόνδυλος απλώς πατούσε επάνω στον στυλοβάτη, χωρίς πόλο και εμπόλιο. Σε αρχαϊκά ή σε μικρά κτήρια οι κορμοί των κιόνων ήταν μονολιθικοί, όπως στον ναό του Aπόλλωνα στην Kόρινθο και της Aθηνάς Nίκης στην αθηναϊκή Aκρόπολη αντίστοιχα. Μηχανολογία 21ος αιώνας Ακολουθεί τρίτη στην σειρά μετά την Αρχιτεκτονική και την Στατική Επιστήμη, η Μηχανολογία η οποία άλλαξε τον κόσμο δημιουργώντας πάρα πολλούς ξεχωριστούς διαφορετικούς τομείς και λύνοντας τεχνικά προβλήματα, τα οποία από μόνα τους τα κτίρια παρά τον τέλειο παθητικό σχεδιασμό τους δεν ήταν σε θέση να τα λύσουν, όπως φωτισμός – κλιματισμός – θέρμανση – εξαερισμός – ενεργητική πυροπροστασία – δίκτυα ίντερνετ – δίκτυα ηλεκτρολογικά – δίκτυα υδραυλικά. Μιλάμε προφανώς για την επανάσταση της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα όσο αφορά την οικοδομή και τα δημόσια έργα χωρίς να έχουμε συμπεριλάβει μέσα τομείς όπως τεχνολογία άμυνας κρατών – διαστημική τεχνολογία – ιατρική μηχανολογία – βιολογία & μηχανολογία – γενετική & μηχανολογία – βιομηχανία μεταφορών – βιομηχανία τροφίμων – βιομηχανία προϊόντων – βιομηχανία μουσικής – εν συντομία 1η 2η 3η & 4η βιομηχανική επανάσταση. Και κλείνουμε την συνεισφορά της Μηχανολογίας στον τομέα της επιστήμης με την δημιουργία σύγχρονων τηλεσκοπίων όπως humbble, webb telescope και event horizon telescope τα οποία κατάφεραν σε συνεργασία με άλλα τηλεσκόπια και με παγκόσμια πανεπιστημιακά κέντρα γνώσης και τεχνολογίας να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά του σύμπαντος και φτάσαμε μέχρι τις 6 Οκτωβρίου 2020. Η απονομή Nobel prize για την εύρεση τεκμηριωμένα της μελανής οπής του γαλαξία μας και την νέα αντίληψη της περιστροφής των αστέρων γύρω από αυτές. Επισυνάπτουμε σχετικά τμήματα από το Nobel prize ανώτερης φυσικής – κοσμολογίας. Μιλάμε δηλαδή για το θρίαμβο της επιστήμης χωρίς να γνωρίζουμε τι άλλο θα επακολουθήσει με τρόπο τεκμηριωμένο και απόλυτα επιστημονικό σε συλλογικό και οργανωμένο επίπεδο με πιστοποιημένους φορείς, όπως γνωρίζει να το κάνει καλά μόνο ο άνθρωπος. Συνεπώς βλέπουμε ότι υπάρχει ένας συσχετισμός μεταξύ των βασικών τεχνικών επιστημών όπως αρχιτεκτονική επιστήμη – επιστήμη του πολιτικού μηχανικού – μηχανολογική επιστήμη με την κοσμολογία η οποία με την σειρά της μας δίνει πρόσβαση σε πάρα πολύ σημαντικά συμπαντικά δεδομένα τα οποία διευρύνουν το πνεύμα και τις γνώσεις μας ως ανθρώπινο γένος και μας φέρνουν όλο και πιο κοντά στην συμπαντική αλήθεια και στο Θεό. (Γενική θεωρία σχετικότητας Albert Einstein NOV 1915). Το παρόν κείμενο το αφιερώνω στον παγκόσμιο Νίκο Καζαντζάκη από το νησί της Κρήτης και στην οικογένειά μου Λενακάκη Ελευθέριο – Αριστείδη και Αριστέα καθώς και στην μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία μας www.arcconsultants.gr – Αrcconsultants company 2002. Συσχετισμός της αρχιτεκτονικής – μηχανολογίας και κοσμολογίας Πηγή: O διαδικτυακός τόπος “Μάθε Περισσότερα” που είναι συμπληρωματικός του “Ένας Αρχαίος Ναός” και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και νέους που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν μια πιο συστηματική γνώση για την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών https://learnmore.ancienttemple.ysma.gr/construction καθώς και στην γνωστή και μη εξαιρετέα σελίδα https://www.nobelprize.org. Το παρόν κείμενο το αφιερώνω στον παγκόσμιο Νίκο Καζαντζάκη από το νησί της Κρήτης και στην οικογένειά μου Λενακάκη Ελευθέριο – Αριστείδη και Αριστέα καθώς και στην μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία μας www.arcconsultants.gr – Αrcconsultants company 2002. ∗ Κωνσταντίνος Λενακάκης, Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μελετητής δημοσίων και ιδιωτικών Η-Μ Έργων κατ. 9,27 – κατασκευαστής Η-Μ Έργων. Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ
-
- μηχανολογία
- δημόσιο έργο
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Αν η πολεοδομία είχε απορρίψει τότε την αίτηση, ίσως τώρα αξίζει να την επανακαταθέσεις με πλήρη τεκμηρίωση, δείχνοντας ότι ο δρόμος λειτουργούσε κανονικά ως πρόσβαση και κοινόχρηστος χώρος μέχρι το 2005. Ειδικά αν υπάρχουν παλιές φωτογραφίες, συμβόλαια ή μαρτυρίες που αποδεικνύουν τη χρήση του ως οδός, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην υποστήριξη της υπόθεσης. Καλό θα ήταν επίσης να ζητήσεις γνωμοδότηση από έναν μηχανικό που γνωρίζει καλά τις διαδικασίες ρυμοτομίας.
-
Περιορισμοί Πέργκολας στον Ακάλυπτο
ΓεώργιοςΠ replied to Occultist's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Είναι πράγματι ενδιαφέρον ότι ο νόμος το αφήνει αρκετά ασαφές — φαίνεται πως αν η πέργκολα δεν έχει πλήρη κάλυψη ή στέγη, μπορείς να την τοποθετήσεις σχετικά ελεύθερα. Παρ’ όλα αυτά, καλό είναι να υπάρχει μια τεχνική περιγραφή ή ακόμα και μια απλή δήλωση μηχανικού, ώστε να είσαι καλυμμένος σε περίπτωση ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση, η ερμηνεία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την πολεοδομία. -
Νομοθεσία περί χώρων στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη
ΓεώργιοςΠ replied to predi's θέμα in ΓΟΚ - Κτιριοδομικός
Αν δεν κάνω λάθος, για τον Δήμο Θεσσαλονίκης δεν έχει εκδοθεί κάποια ξεχωριστή νομαρχιακή απόφαση μετά το 1996. Τουλάχιστον δεν φαίνεται να έχει δημοσιευτεί κάτι νεότερο σε ΦΕΚ. Οπότε, προς το παρόν εφαρμόζονται οι βασικοί συντελεστές του ΠΔ 350/96. Αν υπάρχει κάτι πιο πρόσφατο ή κάποια ερμηνευτική εγκύκλιος, μάλλον θα το γνωρίζουν καλύτερα στην Πολεοδομία. -
Update: Μετά από επικοινωνία με υπάλληλο της ΥΔΟΜ, μου ανέφεραν ότι θεωρητικά μπορώ να προχωρήσω στην έκδοση της άδειας και να ανεβάσω τροποποιημένο διάγραμμα κάλυψης, αφαιρώντας τα στοιχεία που εμπίπτουν σε έλεγχο Σ.Α. (π.χ. πέργκολες με στοιχεία πλήρωσης, προεξοχές, διαμορφώσεις ακάλυπτου). Νέα ερώτηση: Αν αφαιρέσω τις επιφάνειες των πέργκολων (που είχαν αρχικά συμπεριληφθεί στις αμοιβές μέσω αναλυτικού), υπάρχει ενδεχόμενο να προκύψει θέμα σε μεταγενέστερο φορολογικό έλεγχο λόγω ασυμφωνίας των υπολογισμών; Η λογική μου είναι να μην παγώσει το έργο για τους 3–4 μήνες που θα καθυστερήσει το Σ.Α.· να εκδώσω δηλαδή τώρα την άδεια χωρίς τα στοιχεία που εμπίπτουν σε Σ.Α., και μόλις ολοκληρωθεί η γνωμοδότηση, να προχωρήσω σε ενημέρωση της άδειας ώστε να τα επανεντάξω. Υπάρχει, κατά τη γνώμη σας, κάποιος κίνδυνος ή λεπτό σημείο στη σειρά αυτή των ενεργειών (έκδοση → γνωμοδότηση Σ.Α. → ενημέρωση άδειας) που ίσως μου διαφεύγει; Όποια εμπειρία ή παρατήρηση ευπρόσδεκτη!
-
konstantinosΖΖ joined the community
-
Υπόγειο σε μανικιούρ-πεντικιούρ με τον Ν.3843;
Politismenos_Agrikos replied to tasakos's θέμα in Λοιπές Αδειοδοτήσεις
Αν ειναι ορισμένο Ημιυπογειο αλλα κατεβαίνεις μονο 3-4 σκαλιά απο τον δρόμο έχει ελπίδες ? -
Καλησπέρα, οικόπεδο που εντάχθηκε στο σχέδιο το 1971 συνόρευε από την πίσω του πλευρά με "ιδιωτικό δρόμο". Στο οικόπεδο υπήρχε αυθαίρετο κτίσμα από το 1960 και είχε μπαλκόνι να βγαίνει στον ιδιωτικό δρόμο. Το 2005 ο παρα-όμορος ιδιοκτήτης με απόφαση χρησικτησίας περιέλαβε στην ιδιοκτησία του τον ιδιωτικο δρομο χωρίς κάποια εξήγηση και χωρίς να επισυνάψει τοπογραφικό ή να κάνει κάποια περιγραφή στο λεκτικό, στη συνέχεια το κτηματολόγιο του συμπεριέλαβε μέσα στο ΚΑΕΚ του και τον ιδιωτικό δρόμο οπότε σήμερα το οικόπεδο μου φαίνεται να συνορεύει με άλλη ιδιοκτησία και όχι με ιδιωτικό δρόμο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τακτοποιηθεί το κτίσμα. Η πολεοδομία όταν προ δεκαετίας κατατέθηκε αίτηση για πράξη τακτοποίησης για να προσκυρωθεί ο ιδιωτικός δρόμος απέρριψε την αίτηση λέγοντας ότι δεν υφίσταται λόγος προσκύρωσης αφού ιδιοκτησιακά ανήκει σε άλλον οπότε δεν έχιει λόγο ο Δήμος να ασχοληθεί. Η ερώτηση μου είναι η εξής, οι ιδιωτικοί δρόμοι όταν μπαίναν στο σχέδιο θεωρούνταν ιδιοκτησίες του αρχικού ιδιοκτήτη ή περνούσαν στην κυριότητα των Δήμων;
-
Περιορισμοί Πέργκολας στον Ακάλυπτο
Occultist replied to Occultist's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Όχι, αλλά σε 2 ΥΔΟΜ μου έχουν ζητήσει να υπάρχει και αυτός ο έλεγχος.
