Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Εκδόθηκε η εγκύκλιος υπ' αρίθμ. 190959 ΕΞ 2025/03.11.2025 της Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας του Υπ. Εθν. Οικ. και Οικονομικών με την οποία παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Θέμα: Στατική ενίσχυση, λοιπές τεχνικές βελτιώσεις και χρήση έργων και εγκαταστάσεων που έχουν εκτελεσθεί μη νομίμως εντός αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης κ.λπ. από ναυταθλητικά σωματεία Σχετ.: 1.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου οικ. 75278 ΕΞ 2019/ 4.7.2019 εγκύκλιος «Διευκρινίσεις επί της παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001» (ΑΔΑ: ΨΘΥ2Η-ΓΦ8) 2.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 119978 ΕΞ 2025/ 7.7.2025 εγκύκλιος «Εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 5092/2024 και προγραμματισμός κατεδαφίσεων για έργα που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια στον αιγιαλό και την παραλία» (ΑΔΑ: ΡΩΧΩΗ-51Ε) Α. Γενικές παρατηρήσεις Σε συνέχεια της Σχετ. 1 εγκυκλίου, με την παρούσα παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Για την παραχώρηση έργων που εξυπηρετούν ναυταθλητικούς σκοπούς προς χρήση των ναυταθλητικών σωματείων εφαρμόζεται το άρθρο 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285). Αν τα έργα δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, απαιτείται να προηγηθεί η νομιμοποίησή τους. Η νομιμοποίηση των έργων μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ενότητα Δ. της Σχετ. 2 εγκυκλίου χωρίς προθεσμία. Όταν η αίτηση για νομιμοποίηση και παραχώρηση χρήσης έχει υποβληθεί εντός των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 ακολουθείται η ειδικότερη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό και στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, στο οποίο παραπέμπει η παρ. 6 του άρθρου 14Α, ως προς τα έργα που έχουν εκτελεσθεί από ναυταθλητικά σωματεία. Η αίτηση των ναυταθλητικών σωματείων που υποβάλλεται στη βάση του άρθρου 18Α έχει τριπλό περιεχόμενο, ακόμη κι αν αυτό δεν αποτυπώνεται ρητά: α) ζητείται η νομιμοποίηση των υφισταμένων έργων, σύμφωνα με το άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, β) αν απαιτούνται βελτιωτικές εργασίες στις εγκαταστάσεις (ιδίως στατική ενίσχυση) ζητείται η άδεια για πραγματοποίηση των εργασιών αυτών, σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, και γ) ζητείται η άδεια για τη χρήση των εγκαταστάσεων στο μέλλον, σύμφωνα με την παρ. 1 το άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Τα τρία αυτά αιτήματα αξιολογούνται και εξετάζονται ταυτοχρόνως. Συνέπεια της έγκαιρης υποβολής αιτήματος για νομιμοποίηση είναι η αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί και η αναστολή έκδοσης νέων, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, σύμφωνα με την υποπαρ. β) της παρ. 2 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Β. Νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων Εφαρμοστέα διαδικασία για τη νομιμοποίηση των έργων είναι αυτή που προβλέπεται στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, κατά παραπομπή από την παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Ουσιαστικά η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4607/2019, επεκτείνει μία ευνοϊκή διαδικασία για να νομιμοποιηθούν εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου και σε αντίστοιχες που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία και συνδέει την παραχώρηση χρήσης των εγκαταστάσεων με την ταυτόχρονη νομιμοποίησή τους. Σχετικώς επισημαίνονται τα εξής: 1.Η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 παραπέμπει στη διαδικασία του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 κατά τρόπο απόλυτο. Δεν εφαρμόζεται η περαιτέρω παραπομπή του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 18Α, σύμφωνα με την οποία για έργα που δεν έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167): η παρ. 6 του άρθρου 14Α αφορά σε κάθε περίπτωση έργα που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία, αν ο νομοθέτης επιθυμούσε την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 στα έργα αυτά, η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 θα παρέπεμπε απ’ ευθείας στην παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017. 2.Με το ίδιο σκεπτικό, η αίτηση για νομιμοποίηση υποβάλλεται από το ίδιο το ναυταθλητικό σωματείο, δεν είναι προϋπόθεση να υποβληθεί η αίτηση από τον παραχωρησιούχο δήμο, καθ’ όσον μάλιστα δεν έχει μεσολαβήσει παραχώρηση σε δήμο, αλλά η παραχώρηση γίνεται από την οικεία κτηματική υπηρεσία προς το ναυταθλητικό σωματείο. 3.Η έγκριση της στατικής μελέτης γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αν το έργο είναι ναυταθλητικό, και από την τεχνική υπηρεσία ή την Υ.ΔΟΜ. του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, αν πρόκειται για άλλο έργο (όπως οι εγκαταστάσεις του ναυταθλητικού σωματείου). Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του είδους του έργου, η έγκριση της τεχνικής μελέτης μπορεί να ζητηθεί και από μηχανικό που υπηρετεί στην οικεία κτηματική υπηρεσία ή στη Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας ή τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. 4.Αν υποβληθούν τα έγγραφα των περ. α) έως δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001, το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Οικονομικών κατά δεσμία αρμοδιότητα αναγνωρίζει τις εγκαταστάσεις ως νομίμως υφιστάμενες. 5.Τυχόν ελλείψεις στη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων δεν επηρεάζουν τη νομιμοποίηση, επηρεάζουν όμως την απόφαση ως προς την παραχώρηση της περαιτέρω χρήσης στο ναυταθλητικό σωματείο. Αναλυτικότερα: η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 δεν προβλέπει ότι προϋπόθεση για να θεωρηθούν ως νομίμως υφιστάμενα τα έργα είναι να είναι στατικώς επαρκή. Αυτό είναι εύλογο καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα έργα αυτά είναι παλαιά και η αντοχή των υλικών τους, καθώς και άλλα στοιχεία στατικότητας, έχουν υποχωρήσει. Προφανώς, όμως, δεν επιτρέπεται η παραχώρηση, εν συνεχεία, της χρήσης αυτών προς το ναυταθλητικό σωματείο, προτού αποκατασταθούν οι ελλείψεις ως προς τη στατική επάρκεια. Η παραχώρηση της χρήσης γίνεται, όπως αναφέρεται στη συνέχεια, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. 6.Όπως επισημαίνεται στη Σχετ. 1 εγκύκλιο, αν έχει υποβληθεί αίτηση για εκτέλεση έργων με τη σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση, εφόσον έχει χορηγηθεί η γνώμη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού κατά το στάδιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν απαιτείται να χορηγηθεί εκ νέου πριν από την έκδοση της απόφασης για την αναγνώριση των έργων ως νομίμως υφισταμένων. Γ. Παραχώρηση των έργων για επισκευή και χρήση Κατά την αξιολόγηση της αίτησης που υποβάλλεται από το ναυταθλητικό σωματείο εξετάζονται, εκτός από τη νομιμοποίηση, και τα δύο άλλα αιτήματα: η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των νομιμοποιούμενων εγκαταστάσεων, ιδίως αν έχει διαπιστωθεί στοιχείο επικινδυνότητας από τη στατική μελέτη, και η περαιτέρω παραχώρησή τους. Ο τριπλός χαρακτήρας του αιτήματος που υποβάλλει το ναυταθλητικό σωματείο προκύπτει από τον ίδιο τον νόμο: το άρθρο 14Α που αφορά την παραχώρηση χρήσης υφιστάμενων εγκαταστάσεων συνδέεται, διά της παραπομπής στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, με τη νομιμοποίησή τους. Παράλληλα, στην υποπαρ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 14Α προβλέπεται ότι στα παραχωρούμενα έργα επιτρέπονται εργασίες συντήρησης και επισκευής, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των εγκαταστάσεων εξετάζεται σύμφωνα με τους όρους της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 συμπίπτει με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που έχει εγκριθεί για το συνολικό έργο, σύμφωνα με την υποπαρ. α) της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, δηλαδή με τη μελέτη των παρ. 6 και 7 του ν. 2971/2001. Για να εγκριθεί η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης, πρέπει αυτά να αποσκοπούν στην άρση κάθε επικινδυνότητας και, ιδίως, προβλημάτων που έχουν αναδειχθεί με τη μελέτη στατικής επάρκειας. Η περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης γίνεται υπό τους όρους της παρ. 1 και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η παραχώρηση της χρήσης είναι χρονικά συνεχόμενη της παραχώρησης που γίνεται για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και γίνεται υπό τον όρο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα επισκευής και συντήρησης που αίρουν την επικινδυνότητα και διασφαλίζουν τη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων. Η διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, ισχύει για όσο το ναυταθλητικό σωματείο παραμένει αναγνωρισμένο. Για την παραχώρηση της χρήσης, τόσο για την εκτέλεση έργων, όσο και για την περαιτέρω παραχώρηση, καταβάλλεται αντάλλαγμα που υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001, καθόσον στην παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 5092/2024 ορίζεται ότι το άρθρο 16Α εξακολουθεί να ισχύει για την εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Δ. Διοικητικές πράξεις μετά την αίτηση Η αποδοχή της αίτησης σημαίνει την έκδοση τριών διοικητικών πράξεων (οι οποίες, όμως, μπορούν να ενωθούν σε ένα έγγραφο): α) οι εγκαταστάσεις θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες, β) το ναυταθλητικό σωματείο λαμβάνει την άδεια για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και του παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για τον χρόνο απαιτείται για την εκτέλεση των έργων, γ) στο ναυταθλητικό σωματείο παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για όσο χρόνο παραμένει αναγνωρισμένο στη συνέχεια. Επισημαίνεται ότι ενώ η αναγνώριση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων γίνεται κατά δεσμία αρμοδιότητα, η παραχώρηση για την εκτέλεση έργων επισκευής και για την περαιτέρω χρήση των εγκαταστάσεων γίνεται κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Για τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης υπολογίζεται αντάλλαγμα σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001. Επισημαίνεται επίσης και το εξής: η θεώρηση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων δεν μεταβάλλει το καθεστώς τους ως πραγμάτων εκτός συναλλαγής, στον βαθμό που βρίσκονται επί αιγιαλού ή παραλίας (και, αντιστοίχως, επί όχθης ή παρόχθιας ζώνης κ.λπ.). Επομένως, αν το αιτούν ναυταθλητικό σωματείο δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της στατικής τους επάρκειας και, για τον λόγο αυτό, δεν παραχωρηθεί η περαιτέρω χρήση τους στο ναυταθλητικό σωματείο, παραμένουν στην πλήρη διαχείριση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο μπορεί το ίδιο να μεριμνήσει για τις επισκευές και την αξιοποίησή τους κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο ή, αν κριθεί απαραίτητο, για την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων. Γενική-Γραμματεία-Δημόσιας-Περιουσίας-190959-ΕΞ-2025-03.11.2025-1.pdf View full είδηση
  3. Εκδόθηκε η εγκύκλιος υπ' αρίθμ. 190959 ΕΞ 2025/03.11.2025 της Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας του Υπ. Εθν. Οικ. και Οικονομικών με την οποία παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Θέμα: Στατική ενίσχυση, λοιπές τεχνικές βελτιώσεις και χρήση έργων και εγκαταστάσεων που έχουν εκτελεσθεί μη νομίμως εντός αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης κ.λπ. από ναυταθλητικά σωματεία Σχετ.: 1.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου οικ. 75278 ΕΞ 2019/ 4.7.2019 εγκύκλιος «Διευκρινίσεις επί της παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001» (ΑΔΑ: ΨΘΥ2Η-ΓΦ8) 2.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 119978 ΕΞ 2025/ 7.7.2025 εγκύκλιος «Εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 5092/2024 και προγραμματισμός κατεδαφίσεων για έργα που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια στον αιγιαλό και την παραλία» (ΑΔΑ: ΡΩΧΩΗ-51Ε) Α. Γενικές παρατηρήσεις Σε συνέχεια της Σχετ. 1 εγκυκλίου, με την παρούσα παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Για την παραχώρηση έργων που εξυπηρετούν ναυταθλητικούς σκοπούς προς χρήση των ναυταθλητικών σωματείων εφαρμόζεται το άρθρο 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285). Αν τα έργα δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, απαιτείται να προηγηθεί η νομιμοποίησή τους. Η νομιμοποίηση των έργων μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ενότητα Δ. της Σχετ. 2 εγκυκλίου χωρίς προθεσμία. Όταν η αίτηση για νομιμοποίηση και παραχώρηση χρήσης έχει υποβληθεί εντός των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 ακολουθείται η ειδικότερη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό και στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, στο οποίο παραπέμπει η παρ. 6 του άρθρου 14Α, ως προς τα έργα που έχουν εκτελεσθεί από ναυταθλητικά σωματεία. Η αίτηση των ναυταθλητικών σωματείων που υποβάλλεται στη βάση του άρθρου 18Α έχει τριπλό περιεχόμενο, ακόμη κι αν αυτό δεν αποτυπώνεται ρητά: α) ζητείται η νομιμοποίηση των υφισταμένων έργων, σύμφωνα με το άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, β) αν απαιτούνται βελτιωτικές εργασίες στις εγκαταστάσεις (ιδίως στατική ενίσχυση) ζητείται η άδεια για πραγματοποίηση των εργασιών αυτών, σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, και γ) ζητείται η άδεια για τη χρήση των εγκαταστάσεων στο μέλλον, σύμφωνα με την παρ. 1 το άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Τα τρία αυτά αιτήματα αξιολογούνται και εξετάζονται ταυτοχρόνως. Συνέπεια της έγκαιρης υποβολής αιτήματος για νομιμοποίηση είναι η αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί και η αναστολή έκδοσης νέων, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, σύμφωνα με την υποπαρ. β) της παρ. 2 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Β. Νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων Εφαρμοστέα διαδικασία για τη νομιμοποίηση των έργων είναι αυτή που προβλέπεται στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, κατά παραπομπή από την παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Ουσιαστικά η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4607/2019, επεκτείνει μία ευνοϊκή διαδικασία για να νομιμοποιηθούν εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου και σε αντίστοιχες που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία και συνδέει την παραχώρηση χρήσης των εγκαταστάσεων με την ταυτόχρονη νομιμοποίησή τους. Σχετικώς επισημαίνονται τα εξής: 1.Η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 παραπέμπει στη διαδικασία του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 κατά τρόπο απόλυτο. Δεν εφαρμόζεται η περαιτέρω παραπομπή του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 18Α, σύμφωνα με την οποία για έργα που δεν έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167): η παρ. 6 του άρθρου 14Α αφορά σε κάθε περίπτωση έργα που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία, αν ο νομοθέτης επιθυμούσε την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 στα έργα αυτά, η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 θα παρέπεμπε απ’ ευθείας στην παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017. 2.Με το ίδιο σκεπτικό, η αίτηση για νομιμοποίηση υποβάλλεται από το ίδιο το ναυταθλητικό σωματείο, δεν είναι προϋπόθεση να υποβληθεί η αίτηση από τον παραχωρησιούχο δήμο, καθ’ όσον μάλιστα δεν έχει μεσολαβήσει παραχώρηση σε δήμο, αλλά η παραχώρηση γίνεται από την οικεία κτηματική υπηρεσία προς το ναυταθλητικό σωματείο. 3.Η έγκριση της στατικής μελέτης γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αν το έργο είναι ναυταθλητικό, και από την τεχνική υπηρεσία ή την Υ.ΔΟΜ. του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, αν πρόκειται για άλλο έργο (όπως οι εγκαταστάσεις του ναυταθλητικού σωματείου). Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του είδους του έργου, η έγκριση της τεχνικής μελέτης μπορεί να ζητηθεί και από μηχανικό που υπηρετεί στην οικεία κτηματική υπηρεσία ή στη Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας ή τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. 4.Αν υποβληθούν τα έγγραφα των περ. α) έως δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001, το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Οικονομικών κατά δεσμία αρμοδιότητα αναγνωρίζει τις εγκαταστάσεις ως νομίμως υφιστάμενες. 5.Τυχόν ελλείψεις στη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων δεν επηρεάζουν τη νομιμοποίηση, επηρεάζουν όμως την απόφαση ως προς την παραχώρηση της περαιτέρω χρήσης στο ναυταθλητικό σωματείο. Αναλυτικότερα: η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 δεν προβλέπει ότι προϋπόθεση για να θεωρηθούν ως νομίμως υφιστάμενα τα έργα είναι να είναι στατικώς επαρκή. Αυτό είναι εύλογο καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα έργα αυτά είναι παλαιά και η αντοχή των υλικών τους, καθώς και άλλα στοιχεία στατικότητας, έχουν υποχωρήσει. Προφανώς, όμως, δεν επιτρέπεται η παραχώρηση, εν συνεχεία, της χρήσης αυτών προς το ναυταθλητικό σωματείο, προτού αποκατασταθούν οι ελλείψεις ως προς τη στατική επάρκεια. Η παραχώρηση της χρήσης γίνεται, όπως αναφέρεται στη συνέχεια, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. 6.Όπως επισημαίνεται στη Σχετ. 1 εγκύκλιο, αν έχει υποβληθεί αίτηση για εκτέλεση έργων με τη σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση, εφόσον έχει χορηγηθεί η γνώμη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού κατά το στάδιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν απαιτείται να χορηγηθεί εκ νέου πριν από την έκδοση της απόφασης για την αναγνώριση των έργων ως νομίμως υφισταμένων. Γ. Παραχώρηση των έργων για επισκευή και χρήση Κατά την αξιολόγηση της αίτησης που υποβάλλεται από το ναυταθλητικό σωματείο εξετάζονται, εκτός από τη νομιμοποίηση, και τα δύο άλλα αιτήματα: η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των νομιμοποιούμενων εγκαταστάσεων, ιδίως αν έχει διαπιστωθεί στοιχείο επικινδυνότητας από τη στατική μελέτη, και η περαιτέρω παραχώρησή τους. Ο τριπλός χαρακτήρας του αιτήματος που υποβάλλει το ναυταθλητικό σωματείο προκύπτει από τον ίδιο τον νόμο: το άρθρο 14Α που αφορά την παραχώρηση χρήσης υφιστάμενων εγκαταστάσεων συνδέεται, διά της παραπομπής στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, με τη νομιμοποίησή τους. Παράλληλα, στην υποπαρ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 14Α προβλέπεται ότι στα παραχωρούμενα έργα επιτρέπονται εργασίες συντήρησης και επισκευής, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των εγκαταστάσεων εξετάζεται σύμφωνα με τους όρους της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 συμπίπτει με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που έχει εγκριθεί για το συνολικό έργο, σύμφωνα με την υποπαρ. α) της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, δηλαδή με τη μελέτη των παρ. 6 και 7 του ν. 2971/2001. Για να εγκριθεί η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης, πρέπει αυτά να αποσκοπούν στην άρση κάθε επικινδυνότητας και, ιδίως, προβλημάτων που έχουν αναδειχθεί με τη μελέτη στατικής επάρκειας. Η περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης γίνεται υπό τους όρους της παρ. 1 και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η παραχώρηση της χρήσης είναι χρονικά συνεχόμενη της παραχώρησης που γίνεται για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και γίνεται υπό τον όρο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα επισκευής και συντήρησης που αίρουν την επικινδυνότητα και διασφαλίζουν τη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων. Η διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, ισχύει για όσο το ναυταθλητικό σωματείο παραμένει αναγνωρισμένο. Για την παραχώρηση της χρήσης, τόσο για την εκτέλεση έργων, όσο και για την περαιτέρω παραχώρηση, καταβάλλεται αντάλλαγμα που υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001, καθόσον στην παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 5092/2024 ορίζεται ότι το άρθρο 16Α εξακολουθεί να ισχύει για την εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Δ. Διοικητικές πράξεις μετά την αίτηση Η αποδοχή της αίτησης σημαίνει την έκδοση τριών διοικητικών πράξεων (οι οποίες, όμως, μπορούν να ενωθούν σε ένα έγγραφο): α) οι εγκαταστάσεις θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες, β) το ναυταθλητικό σωματείο λαμβάνει την άδεια για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και του παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για τον χρόνο απαιτείται για την εκτέλεση των έργων, γ) στο ναυταθλητικό σωματείο παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για όσο χρόνο παραμένει αναγνωρισμένο στη συνέχεια. Επισημαίνεται ότι ενώ η αναγνώριση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων γίνεται κατά δεσμία αρμοδιότητα, η παραχώρηση για την εκτέλεση έργων επισκευής και για την περαιτέρω χρήση των εγκαταστάσεων γίνεται κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Για τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης υπολογίζεται αντάλλαγμα σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001. Επισημαίνεται επίσης και το εξής: η θεώρηση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων δεν μεταβάλλει το καθεστώς τους ως πραγμάτων εκτός συναλλαγής, στον βαθμό που βρίσκονται επί αιγιαλού ή παραλίας (και, αντιστοίχως, επί όχθης ή παρόχθιας ζώνης κ.λπ.). Επομένως, αν το αιτούν ναυταθλητικό σωματείο δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της στατικής τους επάρκειας και, για τον λόγο αυτό, δεν παραχωρηθεί η περαιτέρω χρήση τους στο ναυταθλητικό σωματείο, παραμένουν στην πλήρη διαχείριση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο μπορεί το ίδιο να μεριμνήσει για τις επισκευές και την αξιοποίησή τους κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο ή, αν κριθεί απαραίτητο, για την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων. Γενική-Γραμματεία-Δημόσιας-Περιουσίας-190959-ΕΞ-2025-03.11.2025-1.pdf
  4. Καλησπέρα. Θέλω να εκδώσω ΕΕΔΜΚ για επισκευή όψεων και εξωτερικούς χρωματισμούς στις οποίες συναινεί το σύνολο της πολυκατοικίας με απόφαση γενικής συνέλευσης. Υπάρχουν τακτοποιήσεις μέσω Ν.3843/2010 για κλείσιμο ημιυπαιθρίων σε όλους τους ορόφους. Επίσης, στις όψεις της οικοδομικής άδειας, οι εξώστες φαίνεται να είχαν κάγκελα ενώ στην υπάρχουσα κατάσταση έχουν τοποθετηθεί υαλοπετάσματα. Θεωρώ ότι μπορώ να εκδώσω την εν λόγω ΕΕΔΜΚ, χωρίς να καταθέσω νέες όψεις ή να προβώ σε κάποια άλλη τακτοποίηση. Συμφωνείτε; Καταθέτω στην υφιστάμενη κατάσταση την οικοδομική άδεια και τις τακτοποιήσεις ή δεν χρειάζεται και απλά τα αναφέρω στην τεχνική έκθεση; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  5. Σήμερα
  6. Καλησπέρα ! Χ= 496259 Ψ =4174837 (Παλαιά Φώκαια Αττικής / "Καταφύγι") Ευχαριστώ εκ των προτέρων. ... και Καλό Σαββατοκύριακο !
  7. Η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας ευθύνεται για τον θάνατο ενός ανθρώπου ανά λεπτό σε όλο τον κόσμο, αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η εξάρτηση της ανθρωπότητας στα ορυκτά καύσιμα προκαλεί τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση, φωτιές και την εξάπλωση ασθενειών όπως ο δάγκειος πυρετός. Η έκθεση, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι ο επιβλαβής αντίκτυπος της ανθρωπογενούς κλιματικής κρίσης στην υγεία των ανθρώπων θα επιδεινωθεί με ηγέτες όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να καταργούν τις πολιτικές για το κλίμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νέα αποθέματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών, οι κυβερνήσεις χορήγησαν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε άμεσες επιδοτήσεις σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων το 2023, ενώ οι άνθρωποι έχασαν περίπου το ίδιο ποσό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που τους εμπόδιζαν να εργαστούν σε αγροκτήματα και εργοτάξια. Στη μείωση της καύσης άνθρακα αποδίδεται η σωτηρία περίπου 400 ζωών ημερησίως την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν πως ένα υγιές μέλλον είναι ανέφικτο, εάν τα ορυκτά καύσιμα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τους σημερινούς ρυθμούς. Η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με την υπερθέρμανση έχει αυξηθεί κατά 23% από τη δεκαετία του 1990, ακόμη και μετά τη συνυπολογισμό της αύξησης του πληθυσμού, φτάνοντας σε μέσο όρο τις 546.000 περιπτώσεις ετησίως μεταξύ 2012 και 2021. «Αυτό σημαίνει περίπου έναν θάνατο που σχετίζεται με τη ζέστη κάθε λεπτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο καθηγητής Ολι Τζέι, του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα ανάλυσης. «Είναι ένας πραγματικά συγκλονιστικός αριθμός και οι αριθμοί αυξάνονται». «Αυτή η [έκθεση] αποτυπώνει μια ζοφερή και αναμφισβήτητη εικόνα των καταστροφικών επιπτώσεων στην υγεία που αγγίζουν όλες τις γωνιές του κόσμου. Η καταστροφή ζωών και μέσων διαβίωσης θα συνεχίσει να κλιμακώνεται έως ότου τερματίσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα», σημειώνει η δρ. Μαρίνα Ρομανέλο του University College London (UCL), επικεφαλής της έκθεσης. «Κάθε χρόνο παρατηρούμε εκατομμύρια θανάτους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λόγω της καθυστέρησης μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προσαρμογή μας στις κλιματικές αλλαγές που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Βλέπουμε σημαντικούς ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρείες να υποχωρούν από τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να θέτουν τους ανθρώπους σε όλο και μεγαλύτερο κίνδυνο», προσθέτει. Πηγή: Kathimerini.gr, Guardian View full είδηση
  8. Η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας ευθύνεται για τον θάνατο ενός ανθρώπου ανά λεπτό σε όλο τον κόσμο, αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η εξάρτηση της ανθρωπότητας στα ορυκτά καύσιμα προκαλεί τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση, φωτιές και την εξάπλωση ασθενειών όπως ο δάγκειος πυρετός. Η έκθεση, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι ο επιβλαβής αντίκτυπος της ανθρωπογενούς κλιματικής κρίσης στην υγεία των ανθρώπων θα επιδεινωθεί με ηγέτες όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να καταργούν τις πολιτικές για το κλίμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νέα αποθέματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών, οι κυβερνήσεις χορήγησαν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε άμεσες επιδοτήσεις σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων το 2023, ενώ οι άνθρωποι έχασαν περίπου το ίδιο ποσό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που τους εμπόδιζαν να εργαστούν σε αγροκτήματα και εργοτάξια. Στη μείωση της καύσης άνθρακα αποδίδεται η σωτηρία περίπου 400 ζωών ημερησίως την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν πως ένα υγιές μέλλον είναι ανέφικτο, εάν τα ορυκτά καύσιμα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τους σημερινούς ρυθμούς. Η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με την υπερθέρμανση έχει αυξηθεί κατά 23% από τη δεκαετία του 1990, ακόμη και μετά τη συνυπολογισμό της αύξησης του πληθυσμού, φτάνοντας σε μέσο όρο τις 546.000 περιπτώσεις ετησίως μεταξύ 2012 και 2021. «Αυτό σημαίνει περίπου έναν θάνατο που σχετίζεται με τη ζέστη κάθε λεπτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο καθηγητής Ολι Τζέι, του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα ανάλυσης. «Είναι ένας πραγματικά συγκλονιστικός αριθμός και οι αριθμοί αυξάνονται». «Αυτή η [έκθεση] αποτυπώνει μια ζοφερή και αναμφισβήτητη εικόνα των καταστροφικών επιπτώσεων στην υγεία που αγγίζουν όλες τις γωνιές του κόσμου. Η καταστροφή ζωών και μέσων διαβίωσης θα συνεχίσει να κλιμακώνεται έως ότου τερματίσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα», σημειώνει η δρ. Μαρίνα Ρομανέλο του University College London (UCL), επικεφαλής της έκθεσης. «Κάθε χρόνο παρατηρούμε εκατομμύρια θανάτους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λόγω της καθυστέρησης μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προσαρμογή μας στις κλιματικές αλλαγές που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Βλέπουμε σημαντικούς ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρείες να υποχωρούν από τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να θέτουν τους ανθρώπους σε όλο και μεγαλύτερο κίνδυνο», προσθέτει. Πηγή: Kathimerini.gr, Guardian
  9. Σε ευχαριστώ πολύ!!!
  10. @antklavd Kάνε αναζήτηση στην google με τη φράση "́συνδρομή πολεοδομικής νομοθεσίας" και θα δεις τις επιλογές σου.
  11. @Mouka Nasia Καλησπέρα. Αρχικά πες μας τι αναφέρει ο τίτλος κτήσης της Ο.Ι υπογείου με την οποία ασχολείσαι και τι αναγράφεται στο κτηματολογικό φύλλο που την αφορά. Επιπλέον, σύμφωνα με την ΠΣΟΙ, το υπόγειο αποτελεί ολόκληρο μια Ο.Ι ή προβλέπονταν και άλλες Ο.Ι; Με τα πρώτα στοιχεία που δίνεις, ίσως υπάρχει πρόβλημα τίτλων. Σαφώς και δεν πρέπει να αγνοηθεί αν εντός Ο.Ι προβλέπεται (περιεργως) και παρακολούθημα. Νομίζω άλλη μια φορά κάποιος συνάδελφος έχει αναφέρει στο φόρουμ κάτι παρόμοιο.
  12. Προσπαθώντας να βρω λύση στην ΥΓΡΑΣΙΑ που υπάρχει στην είσοδο της πολυκατοικίας μου (χαμηλά και φτάνει στο 1μ ύψος/εσωτερικά και εξωτερικά), διάβασα όσα περισσότερα θέματα μπορούσα στο forum και κατέληξα όπως τα λέτε (κυριε Ροδόπουλε..). Θα χρειαστεί να δούμε αν προέρχεται από νερά της βροχής που έχουν εγκλωβιστεί στα θεμέλια (δεν είναι απο σωληνώσεις ή αποχεύτευση). ***** Σημειωτέον βέβαια ότι ένα πολ. μηχ/κός που είδε το πρόβλημα μας είπε ότι δεν πίστευε ότι είναι από τα θεμέλια αλλά δεν με έπεισε, καθώς ο τοίχος ενώ ξύστηκε, έφυγε σοβάς μέχρι τα τούβλα κι έμεινε όλο το καλοκαίρι να στεγνώσει, μετά που βάφτηκε ξανά έβγαλε υγρασία. Σας ευχαριστώ Η αναζήτηση μηχανικών, επαγγελματιών και γενικώς πάροχων υπηρεσιών, καθώς και αμοιβών παρεχόμενων υπηρεσιών δεν επιτρέπεται σε θέματα του φόρουμ. To μήνυμά σου και ο τίτλος θέματος έχουν τροποποιηθεί καταλλήλως. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ Εναλλακτικά μπορείς να δημιουργήσεις αγγελία στην αντίστοιχη ενότητα του φόρουμ. Το παρόν κλειδώνεται. Pavlos33
  13. @chatzivasileiou Άρα έχεις να συγκρίνεις με την αναλογούσα δόμηση στην Ο.Ι, η οποία είναι δόμηση γηπέδου επί 0,25-->215,89*0,25=53,97 τ.μ Με συνολικές αυθαιρεσίες (ρυθμισμένο υπόγειο με Ν. 3843)+(επιπλέον Υ.Δ)=84,50 τμ, το ποσοστό υπέρβασης ξεπερνά κατά πολύ το 40% και ως εκ τούτου η κατηγορία αυθαιρεσιών είναι η κατηγορία 5 και δεν μπορείς να υποβάλεις δήλωση εκτός και αν το ακίνητο ανήκει σε κάποια εξαίρεση.
  14. κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! παραθέτω κάποια επιπλέον στοιχεία: -συνολικό εμβαδόν αγροτεμαχίου Ε=5794,40τ.μ. -εκδόθηκε οικοδομική άδεια το 2007 για την ανέγερση συγκροτήματος τεσσάρων ισόγειων κατοικιών με υπόγειο -υπάρχει σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία συντάχθηκε το 2007 (αναλογούν ποσοστό στην εν λόγω ιδιοκτησία 25/100 στο αγροτεμάχιο)
  15. Αρκεί μόνο η δήλωση που θα υποβληθεί να αφορά σε όλα τα διαμερίσματα που υφίστανται στο ακίνητο κι όχι μόνο στα δικά του και βεβαίως 1 παράβαση διαφορετικής δθαμερισμάτωσης ανά όροφο!
  16. @Patrick Καλημέρα. Έχει αναφερθεί πολλές φορές (και βάσει του νόμου ισχύει) ότι μπορεί να υποβάλει είτε περισσότερες δηλώσεις, είτε μια για όλα. Για την δεύτερη περίπτωση, δεν έχουν υπάρξει ως σήμερα διευκρινήσεις μέσω κάποιας εγκυκλίου. Αναφορικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της Δ.Δ δεν απαιτείται να υπάρξουν διαφορετικές δηλώσεις για τα όμορα που επηρεάζονται από αυτή. Μπορεί για παράδειγμα να γίνει υπαγωγή για το ένα διαμέρισμα και το άλλο ή τα άλλα που επηρεάζονται να επικαλεστούν τη δήλωση υπαγωγής για την Δ.Δ, όταν έρθει η σειρά τους για κάποια δικαιοπραξία.
  17. Στο Κεφάλαιο Γ' μιας Π.Ε. αντιμετωπίζονταν οι "ιδιωτικοί δρόμοι" σαν κοινόχρηστοι- δημοτικοί. Δόθηκε Με δικαστική απόφαση ο ιδιωτικός αυτός δρόμος στον όμορο ιδιοκτήτη? Αν ναι τότε είναι θέμα το πως δόθηκε η χρησικτησία αυτή . όταν υπάρχει το άρθρο 28 του 1337/1983? Ο Δημήτρης τα ξέρει αυτά καλύτερα.
  18. Καλημέρα, σε οικογενειακή πολυκατοικία υπάρχουν 3 ιδιοκτήτες, ο ενας εξ αυτων εχει στην κατοχή του τα περισσότερα διαμερίσματα τα οποία μοιράζονται σε ολους τους ορόφους..σε κάποια από αυτά υπάρχει διαμερισματωση και αυθαιρεσίες της κατ 3 ..μπορεί να κανει μια δήλωση για ολα τα διαμερίσματα η για κάθε ένα ξεχωριστά;
  19. @chatzivasileiou Καλημέρα. Λόγω του ότι το ακίνητο βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή το υπόγειο θα προσμετρήσει στο άθροισμα υπερβάσεων δόμησης για τον προσδιορισμό της κατηγορίας. Επομένως, αν έχεις μόνο τις παραπάνω αυθαιρεσίες, η συνολική επιφάνεια υπέρβασης για τον προσδιορισμό της κατηγορίας θα είναι 49+35,50=84,50 τμ. Ποια είναι η επιφάνεια γηπέδου για να διαπιστώσουμε την μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη; Τα 50 τμ ισχύουν σε όλο το ακίνητο. Όμως, διαφαίνεται να υπερβαίνεις τα 50 τμ. Υ.Γ Δεν μας έχεις δώσει στοιχεία για έτος έκδοσης Ο.Α και κατασκευής κτιρίου και αν στο ακίνητο υφίσταται Π.Σ.Ο.Ι.
  20. να πω την αλήθεια, το μόνο που δεν σκέφτηκα ήταν ο χώρος στάθμευσης!!
  21. και η μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες...
  22. Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο, Θα μπορούσατε να μου πείτε τις τιμές ζώνης για τα παρακάτω ακίνητα; 1. Παπαφλέσσα και Αγίας Παρασκευής 40, Άγιοι Ανάργυροι με Χ: 475809.52882788, Υ: 4209357.375954 2. Βασιλείου Αθανασίου 53, Πειραιάς με Χ: 467328.41937444, Υ: 4197925.8894816 3. Ηροδότου 138-140, Πειραιάς με Χ: 467868.71024706, Υ: 4197905.533546 4. Μεγαρίδος 5, Νέα Πέραμος με Χ: 450088.54486606, Υ: 4207532.8516752 5. Μεταμορφώσεως και Μαρκόπουλου, Πόρτο Ράφτη με Χ: 499958.29977419, Υ: 4192587.8161615 6. Ασπρόπυργου και Κωστή Παλαμά, Φυλή Αττικής με Χ: 470575.99323071, Υ: 4216900.3665104 7. Παπαφλέσσα και Φιλικής Εταιρείας, Ζεφύρι με Χ: 475062.03096464, Υ: 4212869.3028663 Σας ευχαριστώ πολύ!
  23. Δεν καταλαβαίνω γιατί επαναφέρεις ένα θέμα που έχει ήδη εξαντληθεί προ πολλού. Και μάλιστα εμφανιζόμενος ως "ιδιώτης" αντί για αρχιτέκτονας που λες πως είσαι. Πρόκειται για επίδειξη των "ικανοτήτων" στην ΤΝ? Αν όντως ενδιαφέρεσαι για το συγκεκριμένο θέμα, δεν εχεις παρά να διαβάσεις προσεκτικά τις τοποθετήσεις των συναδέλφων στο συγκεκριμένο νήμα. Αυτά, και πολλά είναι...
  24. Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ View full είδηση
  25. Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις πρώτες πέντε θέσεις στην Ευρώπη σε αριθμό σηράγγων που ξεπερνούν τα 500 μ. με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας. Πρόκειται για οδικά έργα με μοναδικά χαρακτηριστικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τις μεγαλύτερες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα στη χώρα. Με ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που ξεπερνά τα 2.500 χιλιόμετρα, η Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά τον χάρτη των οδικών μεταφορών. Στο επίκεντρο αυτής της μεγάλης μεταμόρφωσης βρίσκονται οι οδικές σήραγγες, οι οποίες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας τεχνικά επιτεύγματα και πολύτιμη εμπειρία για τον κλάδο. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που συχνά συνοδεύουν τέτοιου είδους έργα, η χώρα διαθέτει σήμερα δεκάδες σήραγγες που δεσπόζουν στους βασικούς οδικούς άξονες, διευκολύνοντας τη σύνδεση περιοχών και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια. Η πρώτη σήραγγα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα είναι η «στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…), η οποία, ενώ ήταν έτοιμη χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη), δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, καθώς δεν υπήρχαν για πάνω από δέκα χρόνια δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της! Ήταν η πρώτη μεγάλη σήραγγα στην Ελλάδα με κατασκευή από τη αυστριακή εταιρεία Mayreder και επίβλεψη από την Υπηρεσία μου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ/ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ. Ο διευθυντής Μενέλαος Κωνσταντάκος έλεγε μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι «ευτυχώς που τελειώσαμε τη σήραγγα για να γίνει επιτέλους η χάραξη της Εγνατίας Οδού». Χαρακτηριστικά αναφέρω τι χρειάστηκε για τη νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα. Ξεκινά βόρεια του Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους 510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365 μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση γίνεται χωρίς να θιγεί καθόλου το περιβάλλον. Τρίτη σήραγγα πάλι από την ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ ήταν χρονολογικά η σήραγγα Τυμφρηστού που συνδέει τη Φθιώτιδα με το Καρπενήσι μήκους ~1,4 χλμ. Μελλοντικά προβλέπεται νέο έργο – διπλή σήραγγα (~4,29 χλμ) στα πλαίσια του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Θα ήθελα να αναφέρω την τεράστια συμβολή του Δημήτρη Νικολάου διευθυντή, ΓΔ Συγκοινωνιακών Υποδομών και πρόεδρο του ΣΔΕ Τμήμα Κατασκευών, του Βασίλη Μερεντίτη προϊστάμενου Μηχανογικων Υποδομών, του Χαράλαμπου Τσουλούπα προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, του Γιώργου Γεωργαλά προϊσταμένου Διευθύνουσας Υπηρεσίας, των συγχωρεμένων Λάζαρου Κόκκαλη και Κύπρου Κυπριανού, του Κώστα Λακαφώση προϊστάμενου Μελετών, Θεόδωρου Τσουκαλά Διευθυντή και άλλους που θα αναφέρω σε άλλο λεπτομερές σημείωμα. Οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες της χώρας Σήραγγα Τεμπών – 6 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Το μεγαλύτερο τούνελ βρίσκεται στα Τέμπη. Πρόκειται για τη σήραγγα Τ2 η οποία έχει μήκος σχεδόν 6 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας αλλά και στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη. Γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου, περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. ανά κατεύθυνση και μία Λωρίδα Έκτακτης ανάγκης. Σήραγγα Δρίσκου – 4,6 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Παναγοπούλας – 4 χλμ (Ολυμπία Οδός) Σήραγγα Μετσόβου – 3,5 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Δωδώνης – 3,36 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Κλόκοβας – 3 χλμ (Ιόνια Οδός) Σήραγγα Πλαταμώνα – 3 χλμ (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) Σήραγγα Όθρυος – 3 χλμ (Κεντρική Οδός Ε65) Σήραγγα Παναγιάς – 2,66 χλμ (Εγνατία Οδός) Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου – 2,5 χλμ (Νέα Οδός) Αποτέλεσμα άρτιας συνεργασίας του τεχνικού κλάδου Τεχνικά Στοιχεία Το συνολικό μήκος των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων φτάνει τα 31 χιλιόμετρα, μεγαλύτερο από τη Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (24 χλμ), όσο περίπου η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (31,4 χλμ) και σχεδόν το μισό της Αττικής Οδού (65 χλμ). Η Σήραγγα Τεμπών, που λειτούργησε το 2017, κατήργησε την επικίνδυνη διέλευση από την κοιλάδα, ένα από τα πιο αιματοβαμμένα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου. Η Σήραγγα Δρίσκου στην Ήπειρο υπήρξε για χρόνια η μεγαλύτερη της χώρας, Η Σήραγγα Κλόκοβας των ρεκόρ στην Ιόνια Οδό, καθώς διανοίχθηκε σε μόλις 13 μήνες. Σημαντική είναι και η πιο πρόσφατη Σήραγγα Όθρυος στον Ε65, που παρακάμπτει τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία. Οι επόμενες μεγαλύτερες σήραγγες Στον σχεδιασμό για τα προσεχή χρόνια περιλαμβάνονται: Η σήραγγα Ξηροκαμάρων (3 χλμ, στον άξονα Καστελίου–ΒΟΑΚ), Η σήραγγα Ηλιουπόλεως (περίπου 3,5 χλμ) και Η πολύπαθη σήραγγα Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. Τα έργα αυτά, είτε ολοκληρωμένα είτε υπό σχεδιασμό, αποτελούν κομβικό κομμάτι της οδικής υποδομής της χώρας, αποδεικνύοντας ό,τι οι μεγάλες σήραγγες δεν είναι μόνο τεχνικά θαύματα, αλλά και μοχλοί ανάπτυξης και ασφάλειας. Γράφει ο πρώην Γ. Γ. Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών στο ΥπΑΑΤ, πρώην πρόεδρος ΣΠΜΕ ∗Δημήτριος Οδ. Παπαγιαννίδης Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_145 της ΠΕΣΕΔΕ
  26. Χθες
  27. Χαίρετε συνάδελφοι. Έχει δοκιμάσει κανένας να φτιάξει ΥΔΕ για κατοικία που είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης; Την δέχεται το σύστημα ή μπορεί να απορριφθεί κατά τον έλεγχο ;
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.