Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Καλησπέρα, Ζητάω τα φώτα σας γιατί έχω μπερδευτεί.. Σε οικόπεδο με επιτρεπόμενη δόμηση 200 τ.μ έχει κατασκευαστεί βάση αδείας μια κατοικία 180 τ.μ. Ο ιδιοκτήτης έκανε στη συνέχεια αυθαίρετες κατασκευές επιφάνειας 90 τ.μ. Το αυθαίρετο είναι Κατηγορίας 4 ή 5;; Ισχύει το 90 τ.μ. > 80 τ.μ. (=0,40 x 200) και άρα είναι Κατηγορία 5 ή ισχύει το 180+90= 270 τ.μ. < 200 + 80 τ.μ = 280 τ.μ. και άρα είναι Κατηγορία 4;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
- Σήμερα
-
Σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ναι. Γι' αυτή τη σήμανση μιλάω. Μίλησα με εταιρεία που κάνει πιστοποιήσεις & με το Πολυτεχνείο. Μου είπαν ότι χρειάζεται πιστοποίηση κατασκευαστή για κάθε είδος που χρησιμοποιώ. Αυτά μπαίνουν στο φάκελο που καταθέτω, ελέγχονται & αν είναι όλα οκ προχωράμε. Το θέμα είναι πως ακόμη & τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών δεν έχουν πιστοποίηση για τα είδη που χρησιμοποιώ. Πχ: Τροφοδοτικό έχει σήμανση ce. Δεν έχει όμως πιστοποιητικό!!! Τους έχω στείλει mail & περιμένω. Ίσως καθυστερούν λόγω καλοκαιριού & αδειών. Θα επανέλθω το Σεπτέμβριο.
-
spinalgr1990 started following αυτοματος κλιμακοστασίου
-
Didonis started following Βεβαίωση Υδραυλικού - ΥΔ (ΠΔ112) - Νέα Παροχή ΕΥΔΑΠ
-
Βεβαίωση Υδραυλικού - ΥΔ (ΠΔ112) - Νέα Παροχή ΕΥΔΑΠ
Didonis replied to eject's θέμα in Θέματα Ιδιωτών
δεν είναι επιτρεπτό η αναζήτηση επαγγελματιών στο Δημόσιο Φόρουμ. Μπορείς να κάνεις την αναζήτηση σου στις Αγγελίες του σάιτ. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει.- 1 απάντηση
-
- υδραυλικος
- ευδαπ
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
mikegad started following Συντελεστής δόμησης Γ.Ο.Κ. '73
-
Καλημέρα, Σε ένα πλήρως τακτοποιημένο διαμέρισμα (Ν.4178/2013) για το οποίο θέλω να αιτηθώ μια νέα απλή παροχή νερού από την ΕΥΔΑΠ, η Πολεοδομία Ηλιούπολης, μου ζήτησε μια ΥΔ (ΠΔ112) από υδραυλικό. Απ ότι καταλαβαίνω, τέτοια ΥΔ μπορούν να εκδώσουν μόνο αδειούχοι υδραυλικοί. Έχω μπερδευτεί, μιας και οι μηχανικοί μπορούν να εκδώσουν βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας μέσω του portal του ΤΕΕ σε 5 λεπτά. Επειδή ο υδραυλικός που είχε κάνει την εγκατάσταση το 2016, δεν είναι πλέον εν ζωή, αν κάποιος έχει να μου προτείνει υδραυλικό, θα το εκτιμούσα.
- 1 απάντηση
-
- υδραυλικος
- ευδαπ
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Δομικό σύστημα πλακών με διατομές διπλού ταυ και συμπαγή τούβλα
Alexios replied to terry's θέμα in Φέρουσα Τοιχοποιία
O κλασσικός σοβάς (περί αυτού πρόκειται εν έτει 1920) περιέχει ασβέστη που οξειδώνει το μέταλλο όπως φαίνεται και στη φωτογραφία. -
Νέο τοπίο δημιουργείται από τις 11 Αυγούστου, καθώς θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθετική ρύθμιση για τις τραπεζικές προμήθειες σε αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που ψηφίστηκε με το σχέδιο νόμου για τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα. Συνοπτικά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπονται τα εξής: Μηδενισμός των χρεώσεων για αναλήψεις μετρητών από το δίκτυο ΑΤΜ των τραπεζών. Κατάργηση των χρεώσεων σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, είτε αυτό ανήκει σε τράπεζα είτε σε τρίτο πάροχο. Θέσπιση εθνικού πλαφόν ύψους 1,5 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Δωρεάν ερωτήσεις υπολοίπου και εναρμόνιση παρόχων με τις χρεώσεις των τραπεζών για τα εμβάσματα. Το ΑΠΕ- ΜΠΕ σταχυολόγησε τέσσερα βασικά σημεία, επεξηγώντας και τις αλλαγές που επέρχονται. 1η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ, στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα ΑΤΜ. Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες. Υπήρξε βελτίωση, καθώς προστέθηκε το «η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες», ώστε να περιλαμβάνει και δήμους που δεν έχουν δημοτικές κοινότητες. Επομένως πλέον το μέτρο ισχύει και για δημοτικές ενότητες. 2η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών, το οποίο εκμεταλλεύεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που είναι μέλος της εταιρείας «ΔΙΑΣΔιατραπεζικά Συστήματα». Η ρύθμιση αυτή μηδενίζει τις προμήθειες όταν ένας κάτοχος κάρτας που έχει εκδοθεί από τράπεζα που είναι μέλος της ΔΙΑΣ (π.χ. όλες οι συστημικές, CREDIA, Optima) κάνει ανάληψη από το ΑΤΜ μιας τράπεζας. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Eurobank μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Τράπεζας Πειραιώς. Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Optima. Ο κάτοχος κάρτας VIVA δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης. Όπως και ο κάτοχος κάρτας τράπεζας του εξωτερικού δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης 3η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται επιχείρηση ή νομική οντότητα, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, ο οποίος συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο της επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ΑΤΜ, Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που μία τράπεζα και ένας operator ATM έχουν σχέση. Π.χ. Cashflex και Πειραιώς. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει χρέωση για την ανάληψη μετρητών 4η Αλλαγή: Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1 της τροπολογίας, δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό του 1,50 ευρώ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1, με την επιφύλαξη των περ. β) έως γ) της παρ. 1. Η ρύθμιση αυτή βάζει πλαφόν 1,5 ευρώ για τις αναλήψεις μετρητών από ATM που ανήκουν σε ATM Operators (Euronet, Cashflex), εφόσον ο εκδότης της κάρτας με τον ATM Operator δεν έχουν σχέση. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Euronet θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας Optima που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex, θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας αλλοδαπού πιστωτικού ιδρύματος που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex ή Euronet ή άλλου τρίτου παρόχου, δεν έχει μέγιστη χρέωση. Δηλαδή, ακολουθείται η τιμολογιακή πολιτική χρέωσης της ξένης τράπεζας χωρίς πλαφόν. View full είδηση
-
Νέο τοπίο δημιουργείται από τις 11 Αυγούστου, καθώς θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθετική ρύθμιση για τις τραπεζικές προμήθειες σε αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που ψηφίστηκε με το σχέδιο νόμου για τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα. Συνοπτικά, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προβλέπονται τα εξής: Μηδενισμός των χρεώσεων για αναλήψεις μετρητών από το δίκτυο ΑΤΜ των τραπεζών. Κατάργηση των χρεώσεων σε δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, είτε αυτό ανήκει σε τράπεζα είτε σε τρίτο πάροχο. Θέσπιση εθνικού πλαφόν ύψους 1,5 ευρώ για αναλήψεις από ΑΤΜ τρίτων παρόχων στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Δωρεάν ερωτήσεις υπολοίπου και εναρμόνιση παρόχων με τις χρεώσεις των τραπεζών για τα εμβάσματα. Το ΑΠΕ- ΜΠΕ σταχυολόγησε τέσσερα βασικά σημεία, επεξηγώντας και τις αλλαγές που επέρχονται. 1η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται ΑΤΜ, στις δημοτικές κοινότητες, στις οποίες υπάρχει μόνο ένα ΑΤΜ. Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες. Υπήρξε βελτίωση, καθώς προστέθηκε το «η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για δήμους που αποτελούνται μόνο από δημοτικές ενότητες», ώστε να περιλαμβάνει και δήμους που δεν έχουν δημοτικές κοινότητες. Επομένως πλέον το μέτρο ισχύει και για δημοτικές ενότητες. 2η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών, το οποίο εκμεταλλεύεται πάροχος υπηρεσιών πληρωμών με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών που είναι μέλος της εταιρείας «ΔΙΑΣΔιατραπεζικά Συστήματα». Η ρύθμιση αυτή μηδενίζει τις προμήθειες όταν ένας κάτοχος κάρτας που έχει εκδοθεί από τράπεζα που είναι μέλος της ΔΙΑΣ (π.χ. όλες οι συστημικές, CREDIA, Optima) κάνει ανάληψη από το ΑΤΜ μιας τράπεζας. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Eurobank μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Τράπεζας Πειραιώς. Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας μπορεί να κάνει ανάληψη από ATM της Optima. Ο κάτοχος κάρτας VIVA δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης. Όπως και ο κάτοχος κάρτας τράπεζας του εξωτερικού δεν εμπίπτει στην παρούσα διάταξη και είναι εκτός ρύθμισης 3η Αλλαγή: Συναλλαγές με χρήση ΑΤΜ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ, το οποίο εκμεταλλεύεται επιχείρηση ή νομική οντότητα, με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, ο οποίος συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο της επιχείρησης ή νομικής οντότητας που εκμεταλλεύεται το συγκεκριμένο ΑΤΜ, Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που μία τράπεζα και ένας operator ATM έχουν σχέση. Π.χ. Cashflex και Πειραιώς. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει χρέωση για την ανάληψη μετρητών 4η Αλλαγή: Οι προμήθειες και οι κάθε είδους χρεώσεις των επιχειρήσεων ή νομικών οντοτήτων που εκμεταλλεύονται ΑΤΜ της παρ. 1 της τροπολογίας, δεν υπερβαίνουν, ανά συναλλαγή, το ποσό του 1,50 ευρώ για ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, που έχει εκδώσει πάροχος υπηρεσιών πληρωμών της παρ. 1, με την επιφύλαξη των περ. β) έως γ) της παρ. 1. Η ρύθμιση αυτή βάζει πλαφόν 1,5 ευρώ για τις αναλήψεις μετρητών από ATM που ανήκουν σε ATM Operators (Euronet, Cashflex), εφόσον ο εκδότης της κάρτας με τον ATM Operator δεν έχουν σχέση. Παραδείγματα: Κάτοχος κάρτας της Εθνικής Τράπεζας που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Euronet θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας Optima που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex, θα έχει μέγιστη χρέωση 1,50 ευρώ. Κάτοχος κάρτας αλλοδαπού πιστωτικού ιδρύματος που κάνει ανάληψη από ΑΤΜ Cashflex ή Euronet ή άλλου τρίτου παρόχου, δεν έχει μέγιστη χρέωση. Δηλαδή, ακολουθείται η τιμολογιακή πολιτική χρέωσης της ξένης τράπεζας χωρίς πλαφόν.
-
Έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2025 θα μπορούν να υποβάλουν δικαιολογητικά για την επιδότηση προσωρινής στέγασης όσοι επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 σύμφωνα με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3953/Β΄/23.07.2025) με τίτλο «Χορήγηση επιδότησης προσωρινής στέγασης με τη μορφή επιδότησης ενοικίου / συγκατοίκησης», εκδόθηκε για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των κατοίκων που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 στις εξής περιοχές: • Περιφέρεια Θεσσαλίας: Π.Ε. Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας, Λάρισας, Τρικάλων • Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Π.Ε. Φθιώτιδας και Εύβοιας • Περιφέρεια Αττικής: Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών προς τη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ορίζεται η 12η Σεπτεμβρίου 2025. Η προθεσμία αυτή αφορά όλα τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει έως και τη δημοσίευση της απόφασης (23.07.2025), ανεξαρτήτως αν έχουν εγκριθεί προηγούμενες αιτήσεις ή όχι. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται επιπλέον χρόνος για την υποβολή των δικαιολογητικών και σε όσους έχουν χάσει τις αρχικές προθεσμίες, αλλά έχουν ήδη λάβει επίδομα για το 1ο ή και επόμενα τρίμηνα μέσω των διαδικασιών «επίσπευσης» ή «εμπροσθοβαρούς επιδότησης». Διευκρινίζεται ότι: Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των εμπρόθεσμων ως ανωτέρω, υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, για τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει μέχρι τη 23.07.2025 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης σε ΦΕΚ), προκύπτει απαίτηση για διόρθωση ή συμπλήρωση/προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών, αυτά υποβάλλονται εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έγγραφη ενημέρωση των αιτούντων. Μετά την παρέλευση της δίμηνης αυτής προθεσμίας χωρίς την υποβολή των ζητηθέντων εγγράφων, η αίτηση θα τίθεται στο αρχείο. Από εδώ και στο εξής, οι αιτήσεις για όλα τα επόμενα τρίμηνα θα πρέπει να υποβάλλονται εντός ενός μηνός από τη λήξη του αιτούμενου τριμήνου και υποχρεωτικά να συνοδεύονται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταχωρούνται επίσης στο αρχείο. View full είδηση
-
- δικαιολογητικά
- αιτήσεις
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
Έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2025 θα μπορούν να υποβάλουν δικαιολογητικά για την επιδότηση προσωρινής στέγασης όσοι επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 σύμφωνα με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ειδικότερα όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3953/Β΄/23.07.2025) με τίτλο «Χορήγηση επιδότησης προσωρινής στέγασης με τη μορφή επιδότησης ενοικίου / συγκατοίκησης», εκδόθηκε για την κάλυψη των αναγκών προσωρινής στέγασης των κατοίκων που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 στις εξής περιοχές: • Περιφέρεια Θεσσαλίας: Π.Ε. Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας, Λάρισας, Τρικάλων • Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Π.Ε. Φθιώτιδας και Εύβοιας • Περιφέρεια Αττικής: Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, καταληκτική ημερομηνία υποβολής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών προς τη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ορίζεται η 12η Σεπτεμβρίου 2025. Η προθεσμία αυτή αφορά όλα τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει έως και τη δημοσίευση της απόφασης (23.07.2025), ανεξαρτήτως αν έχουν εγκριθεί προηγούμενες αιτήσεις ή όχι. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται επιπλέον χρόνος για την υποβολή των δικαιολογητικών και σε όσους έχουν χάσει τις αρχικές προθεσμίες, αλλά έχουν ήδη λάβει επίδομα για το 1ο ή και επόμενα τρίμηνα μέσω των διαδικασιών «επίσπευσης» ή «εμπροσθοβαρούς επιδότησης». Διευκρινίζεται ότι: Σε περίπτωση που από τον έλεγχο των εμπρόθεσμων ως ανωτέρω, υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, για τα τρίμηνα που έχουν παρέλθει μέχρι τη 23.07.2025 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης σε ΦΕΚ), προκύπτει απαίτηση για διόρθωση ή συμπλήρωση/προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών, αυτά υποβάλλονται εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έγγραφη ενημέρωση των αιτούντων. Μετά την παρέλευση της δίμηνης αυτής προθεσμίας χωρίς την υποβολή των ζητηθέντων εγγράφων, η αίτηση θα τίθεται στο αρχείο. Από εδώ και στο εξής, οι αιτήσεις για όλα τα επόμενα τρίμηνα θα πρέπει να υποβάλλονται εντός ενός μηνός από τη λήξη του αιτούμενου τριμήνου και υποχρεωτικά να συνοδεύονται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Σε διαφορετική περίπτωση, θα καταχωρούνται επίσης στο αρχείο.
-
- δικαιολογητικά
- αιτήσεις
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
maroudas started following Έγκριση Αρχαιολογίας - Κατεδάφιση Υπογείου
-
Konstantinos215 started following Έγκριση Αρχαιολογίας - Κατεδάφιση Υπογείου
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Στην περιοχή του Πειραιά που είναι κυρηγμένος Αρχαιολογικός χώρος καλούμαι να εκδόσω άδεια κατεδάφισης. Πήρα έγκριση από την Αρχαιολογία στην οποία αναγράφεται "Δεν έχουμε κατ'αρχήν αντίρρηση στην κατεδάφιση έως τη στάθμη δαπέδου του ισογείου". Αυτή είναι η by default πρόταση που γράφουν ώστε να μην γίνουν εκσκαφές κάτω ή γύρω από τη θεμελίωση και "περάσουν" ως κατεδάφιση. Το πρόβλημα είναι ότι το κτίριο έχει υπόγειο το οποίο δεν λαμβάνουν υπόψιν τους κατά την έκδοση της απόφασης. Στην πραγματικότητα επειδή υπάρχει και η έγκριση από τη νεωτέρων μνημείων δεν εξετάζουν καν το φάκελο, απλά εκδίδουν μια back to back στανταρ απόφαση, με τη φράση που ανέφερα παραπάνω. Η απόφαση δεν παίρνει τροποποιήσεις Έχει αντιμετωπίσει κάποιος ίδιο ζήτημα με κατεδάφιση υπογείου και απόφαση αρχαιολογίας; Πως το χειριστήκατε;
- Χθες
-
Eπομένως το κτίριο έπαψε να προϋφίσταται ως προ 55 και νομίμως υφιστάμενο και έτσι έχουν ένα παντελώς αυθαίρετο κτίριο το οποίο ενδέχεται να μπορεί να τακτοποιηθεί σε κατηγορία 2 αν αποδειχθεί ότι η αυθαίρετη ανακατασκευή έγινε προ 1983. Να υποθέσω ότι έγινε και προσθήκη σκελετού Ο.Σ; Αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και το κτίριο δύναται να νομιμοποιηθεί συμφέρει η νομιμοποίηση.
- 743 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
κατεδαφίστηκε και ξαναχτίστηκε τo 1983
- 743 απαντήσεις
-
- προ 55
- βεβαίωση προ 55
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
@Alessio καταρχήν τα +12 τ.μ. ήταν η μέγιστη επιτρεπόμενη "bonus" απόληξη κλιμακοστασίου ... Μην ξεχνάμε τότε μέτραγαν ΟΛΑ στον συντελεστή "εκμετάλλευσης" (aka συντελεστής δόμησης). Ο τρόπος αναγωγής που βλέπεις είναι ο προβλεπόμενος για υπολογισμό υπολοίπου δόμησης σε περίπτωση προσθήκης (ή νομιμοποίησης) όταν ο συντελεστής δόμησης είχε αλλάξει από την τελευταία άδεια, όπως στην περίπτωσή σου. Τότε δεν εμπλέκονταν τα χιλιοστά οριζοντίων ιδιοκτησιών στην έκδοση οικοδομικών αδειών... Αντιθέτως οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να εκμεταλλευθούν οποιοδήποτε υπόλοιπο ΣΔ υπάρχει αρκεί να συμετείχαν όλοι στην οικοδομική άδεια. Το σκεπτικό είναι πολύ απλό και πολύ λογικό ... Πρώτα βρίσκεις τι ποσοστό της επιτρεπόμενης δόμησης είχες υλοποιήσει με τον παλιό ΣΔ, οπότε βλέπεις τι ποσοστό απομένει και πολλαπλασιάζεις με τον νέο ΣΔ Φυσικά και ο επόμενος έχει μεγαλύτερη αναλογικά δόμηση αφού ο συντελεστής δόμησης αυξήθηκε... Αν είχε μειωθεί, θα ήταν πιο σφιχτά τα πράγματα...
-
Την τελευταία εβδομάδα μου βγάζει το παρακάτω: Δεν υπήρξε αντιστοίχιση μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜ ΤΕΕ. Καποια στιγμή είχε λυθεί αλλά επανήλθε? Συμβαίνει και σε άλλους?
-
Didonis started following Συντελεστής δόμησης Γ.Ο.Κ. '73
-
Για να ξεκολλήσεις πάρε ως δεδομένο τα max που προβλέπει το διάγραμμα κάλυψης της εποχής και με βάση αυτό υπολογίζεις τα ποσοστά υπερβάσεων σου .... (τσεκ κι αν η άδεια έχει σφραγίδα "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο")
-
Φαίνεται να θεωρεί Π.Κ=50% οπότε 3 όροφοι --->3*0,50=1,50 (ως Σ.Δ). Τα 12 τμ ίσχυαν σε όλα τα συστήματα δόμησης του ΓΟΚ 73 και ήταν επιτρεπόμενη κατασκευή στο δώμα (έως 5% της επιφάνειας κτιρίου και από 12 έως και 50 τμ). Για την υπόλοιπη σπαζοκεφαλιά υπολογισμών δεν μπορώ να σε βοηθήσω.
-
Απάντηση στο ερώτημά σου θα δώσει είτε κάποιος συνάδελφος που ήταν ενεργός τότε (1980), είτε κάποιος μεταγενέστερος που έχει αντιμετωπίσει παρόμοια περίπτωση. Πάντως, το γεγονός ότι τα διαγράμματα έχουν εγκριθεί από την αρμόδια Υπηρεσία, τους δίνει νομιμότητα (ή επίφαση αυτής).
-
@sdtopo σε ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια. Στην άδεια του ισογείου 1968 η κάλυψη είναι 50%. Επομένως το 1,5 θα μπορούσε να είναι 3 Χ 0,5 (συν κάποιο μπόνους όπως το περιγράφεις για τα 12 τμ). Δηλαδή με κάποιο τρόπο να ανάγει την κατασκευή του υπογείου σε χρόνο πριν την έκδοση της άδειας του ισογείου (1968) και κανει νομιμοποίηση με χρήση όρων δόμησης που ίσχυαν κατά την κατασκευή του υπογείου. Ωστόσο, δεν γνωρίζω αν επιτρέπεται αυτή η προσέγγιση,δηλαδή η εκ των υστέρων νομιμοποίηση επιτρέπει περισσότερη δόμηση σε αυτόν από ότι στο γείτονα του...Γνωρίζει άλλος συνάδελφος?
-
Από τον χώρο της τεχνολογίας 1 στις 4 άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία
Η τεχνολογία εξελίσσεται σε βασικό πυλώνα για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση EY Attractiveness Survey 2025, το 26% των ΑΞΕ, που καταγράφηκαν το 2024, αφορούσαν τον κλάδο του λογισμικού και των υπηρεσιών πληροφορικής - το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των κλάδων. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι μία στις τέσσερις επενδύσεις, που γίνονται στη χώρα, προέρχεται πλέον από τον χώρο της τεχνολογίας, καταδεικνύοντας τη στροφή σε κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας και έντασης γνώσης. Το 26% των ΑΞΕ προέρχεται από τον κλάδο λογισμικού και υπηρεσιών πληροφορικής, σηματοδοτώντας στροφή σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας Η θετική αυτή εξέλιξη δεν είναι τυχαία, σύμφωνα με τη μελέτη της ΕΥ. Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα έχει υλοποιήσει στρατηγικές μεταρρυθμίσεις για την ψηφιακή μετάβαση και την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος καινοτομίας, που μπορεί να στηρίξει τεχνολογικές επενδύσεις μεγάλης κλίμακας. Παράλληλα, η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη των δικτύων δεδομένων και η παρουσία εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού έχουν αναδείξει τη χώρα σε περιφερειακό κόμβο για εταιρείες πληροφορικής, αλλά και για δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης. Λογισμικό και υπηρεσίες IT Ο κλάδος του λογισμικού και των IT υπηρεσιών το 2024 συγκέντρωσε επενδύσεις σημαντικά υψηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (26% έναντι 15%). Η δυναμική αυτή αποδίδεται στη ζήτηση για λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, αλλά και στην επιτυχή προσέλκυση πολυεθνικών εταιρειών, που επιλέγουν την Ελλάδα για τη δημιουργία τεχνολογικών hubs. Σημαντικό ρόλο έχουν παίξει τα κέντρα δεδομένων (data centers), τα οποία κάλυψαν το 14% των ΑΞΕ, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ψηφιακής υποδομής και στην προσέλκυση νέων επενδυτικών έργων. Επιπλέον, η ανάπτυξη του ελληνικού οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής αυτής της τάσης. Η χώρα φιλοξενεί, πλέον, πάνω από 3.000 startups, με αποτίμηση που ξεπερνά τα $12 δισ., ενώ το 75% των κεφαλαίων, που επενδύονται σε αυτές, προέρχονται από διεθνείς επενδυτές. Το γεγονός αυτό ενισχύει την εικόνα της Ελλάδας ως ανερχόμενου κόμβου τεχνολογικής καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Άλλοι κλάδοι με δυναμική Αν και ο κλάδος της τεχνολογίας βρίσκεται στην πρώτη θέση, ακολουθούν οι επαγγελματικές υπηρεσίες και υπηρεσίες προς επιχειρήσεις (20%), οι μεταφορές και τα logistics (9%), τα φαρμακευτικά (9%) και τα καταναλωτικά προϊόντα (9%). Η ποιοτική σύνθεση των ΑΞΕ αποτυπώνει, πλέον, μια μετατόπιση σε κλάδους, που συνεισφέρουν περισσότερο στην καινοτομία, στη δημιουργία καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας και στη μεταφορά τεχνογνωσίας. Στο μεταξύ, η αυξανόμενη συμμετοχή της έρευνας και ανάπτυξης (Ε&Α) στο 6% των ΑΞΕ - από μόλις 2% το 2023 - επιβεβαιώνει ότι οι επενδυτές αναζητούν έργα, που δημιουργούν μακροπρόθεσμη αξία. Παρ’ όλα αυτά, η βιομηχανική παραγωγή παραμένει χαμηλή (14% έναντι 30% στην υπόλοιπη Ευρώπη), υποδεικνύοντας ένα κενό, που η χώρα καλείται να καλύψει για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της. Προκλήσεις και προοπτικές Παρά τη θετική εικόνα, η Ελλάδα - σύμφωνα με την έρευνα - καλείται να αντιμετωπίσει ζητήματα, όπως η έλλειψη εξειδικευμένων δεξιοτήτων, οι περιορισμοί στην ενέργεια και οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, η δημιουργία κινήτρων για R&D, καθώς και η σταθερή φορολογική πολιτική, μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω τη δυναμική. Η πρόκληση για την επόμενη τριετία είναι η χώρα να κεφαλαιοποιήσει τη θετική εικόνα που έχει διαμορφωθεί και να εδραιωθεί ως κέντρο καινοτομίας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. “Οι διεθνείς εταιρείες αναζητούν, πλέον, αγορές με ευνοϊκό επενδυτικό κλίμα, σύγχρονες υποδομές και πρόσβαση σε ταλαντούχους επαγγελματίες. Η Ελλάδα φαίνεται να πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, όμως απαιτούνται στοχευμένες δράσεις για να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η θέση της”, σχολιάζει η μελέτη.