Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Τον προηγούμενο μήνα η αγορά αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 13,7%, με τις νέες ταξινομήσεις να ανέρχονται συνολικά σε 913.995 μονάδες, λόγω των ισχυρών αυξήσεων των μεγάλων αγορών, όπως της Ισπανίας (+23,1%), της Γερμανίας (+19,8%), της Γαλλίας (+10,9%) και της Ιταλίας (+7,7%). Στο πρώτο φετινό τετράμηνο οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 6,6%, φτάνοντας σχεδόν τα 3,7 εκατομμύρια μονάδες. Σταθερή ανάπτυξη κατέγραψαν οι αγορές της Γερμανίας και της Ισπανίας, σημειώνοντας και οι δύο αύξηση 7,8%, της Γαλλίας (+7%) και της Ιταλίας (+6,1%). Ωστόσο, τον περασμένο μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν σχεδόν το 12% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυξήθηκαν στο 29,1% από 24,9%. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14,8% στις 108.552 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 12%. Η Γαλλία και το Βέλγιο παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις 45,2% και 41,6%, αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία παρέμεινε σταθερή (-0,2%). Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 441.992 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίασαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 33,1% τον Απρίλιο. Η Γαλλία (+48,1%), η Ισπανία (+38,5%), η Γερμανία (+25,9%) και η Ιταλία (+22,8%), κατέγραψαν διψήφια αύξηση, με τις εγγραφές να ανέρχονται συνολικά στις 265.992 μονάδες. Αυτό ώθησε το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας στο 29,1%, από 24,9% τον Απρίλιο του 2023. Τέλος, τον προηγούμενο Απρίλιο οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 7,3% στις 328.967, λόγω των καλών επιδόσεων της Ισπανίας (+24,1%), της Γερμανίας (+18,6%) και της Ιταλίας (+14,1%). Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,1% σε 36% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Εν τω μεταξύ, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ παρέμεινε σταθερή σε περίπου 118.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 13% της αγοράς. Παρά τις σημαντικές μειώσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-21,1%), η Ισπανία (-19,3%) και η Γαλλία (-18,1%), μια σημαντική αύξηση στη Γερμανία (+28,2%) συνέβαλε στην αντιστάθμιση των τελικών αποτελεσμάτων.
  3. Τον προηγούμενο μήνα η αγορά αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 13,7%, με τις νέες ταξινομήσεις να ανέρχονται συνολικά σε 913.995 μονάδες, λόγω των ισχυρών αυξήσεων των μεγάλων αγορών, όπως της Ισπανίας (+23,1%), της Γερμανίας (+19,8%), της Γαλλίας (+10,9%) και της Ιταλίας (+7,7%). Στο πρώτο φετινό τετράμηνο οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 6,6%, φτάνοντας σχεδόν τα 3,7 εκατομμύρια μονάδες. Σταθερή ανάπτυξη κατέγραψαν οι αγορές της Γερμανίας και της Ισπανίας, σημειώνοντας και οι δύο αύξηση 7,8%, της Γαλλίας (+7%) και της Ιταλίας (+6,1%). Ωστόσο, τον περασμένο μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν σχεδόν το 12% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυξήθηκαν στο 29,1% από 24,9%. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14,8% στις 108.552 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς τους να παραμένει σταθερό στο 12%. Η Γαλλία και το Βέλγιο παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις 45,2% και 41,6%, αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία παρέμεινε σταθερή (-0,2%). Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 441.992 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 6,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίασαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 33,1% τον Απρίλιο. Η Γαλλία (+48,1%), η Ισπανία (+38,5%), η Γερμανία (+25,9%) και η Ιταλία (+22,8%), κατέγραψαν διψήφια αύξηση, με τις εγγραφές να ανέρχονται συνολικά στις 265.992 μονάδες. Αυτό ώθησε το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας στο 29,1%, από 24,9% τον Απρίλιο του 2023. Τέλος, τον προηγούμενο Απρίλιο οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 7,3% στις 328.967, λόγω των καλών επιδόσεων της Ισπανίας (+24,1%), της Γερμανίας (+18,6%) και της Ιταλίας (+14,1%). Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,1% σε 36% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Εν τω μεταξύ, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ παρέμεινε σταθερή σε περίπου 118.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 13% της αγοράς. Παρά τις σημαντικές μειώσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-21,1%), η Ισπανία (-19,3%) και η Γαλλία (-18,1%), μια σημαντική αύξηση στη Γερμανία (+28,2%) συνέβαλε στην αντιστάθμιση των τελικών αποτελεσμάτων. View full είδηση
  4. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Μερικές διευκρινήσεις: 1) Όπως παρατηρείτε στη δεύτερη εικόνα, η προηγούμενη ιδιοκτήτρια είχε τοποθετήσει την καπνοδόχο σε χαμηλότερο ύψος (!!), με αποτέλεσμα να χτυπάω το κεφάλι μου και, ύστερα από παρατηρήσεις, τελικά ανύψωσε την καπνοδόχο στο τωρινό ύψος. Υπάρχει και η τσιμεντωμένη τρύπα στον τοίχο, όπως μπορείτε να δείτε. 2) Σας επισυνάπτω ξανά τη δεύτερη εικόνα, όπου έχω τοποθετήσει σε κύκλο ένα σημείο της καπνοδόχου, που φαίνεται να έχει «ξεκολλήσει» και έχουν διαρρεύσει καυσαέρια, εξ' ου και ο τοίχος έχει «καφετίσει». Όταν το δήλωσα αυτό, κάποιοι ιδιοκτήτες άλλων διαμερισμάτων, που είναι και συγγενείς μου (!), απαξίωσαν τις απόψεις μου, λέγοντας «παίζεις με την πολυκατοικία», «δεν έχεις με τί να ασχοληθείς», κλπ. Δε φαίνεται να τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα η τήρηση των νόμων. 3) Επισυνάπτω και μία τρίτη φωτογραφία, όπου φαίνεται ο τοίχος δίπλα από την καπνοδόχο, γεμάτος υγρασία. Όταν δήλωσα στην πολυκατοικία ότι σκοπεύω να τον επισκευάσω, με απείλησαν ότι θα με διώξουν από την πολυκατοικία και ότι χρειάζεται απόφαση της πολυκατοικίας για να επισκευαστεί ο τοίχος. Τους απάντησα «ο τοίχος είναι 10 χρόνια σε αυτήν την κατάσταση και δεν έχει επισκευαστεί» και δήλωσαν «αυτό είναι δικό μας θέμα». Ο κοινόχρηστος τοίχος είναι εξωτερικός τοίχος του διαμερίσματός μου και φοβάμαι μήπως εισχωρήσει υγρασία στο διαμέρισμα.
  5. Ξεκινάς με μια συζήτηση μαζί τους ή με αίτηση για οικοδομησιμότητα. Το πρωτόκολλο αδυν. τακτ. ίσως απαιτηθεί για την έκδοση της άδειας
  6. Σήμερα
  7. Ενημερώθηκα τηλεφωνικά και είναι εν μέρει μπερδεμένο χωρίς να φταίνε οι ίδιοι ιδιαίτερα. Από τη μία ισχυρίζονται ότι ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΗΔΗ στέλνονται οι συναλλαγές στο mydata/ααδε· αυτό χρειάζεται μόνο τη χρήση του terminal app (το οποίο βγάζει και μια δικιά του απόδειξη πληρωμής)· φαίνονται μάλιστα τα "τιμολόγια" σε γενική κατάσταση στο viva site (web μόνο) την 5η του επομένου μήνα. Τώρα το προφανές ακαταλαβίστικο είναι "ποιος είναι ο τύπος της απόδειξης(/παραστικού): π.χ. τιμολόγιο θα βγάλει ή ΑΠΥ;"· εκεί άκουσα "κανονικά εξαρτάται από την "ταμειακή" για όσους έχουν κυριολεκτική ταμειακή και δεν έχει ποτέ τέτοια settings χαρακτηρισμού ένα απλό terminal"· κάτι παίζει με το "viva API" settings που ίσως συνδέεται και με web αποδείξεις αλλά δεν έχουν ούτε αυτοί ενημέρωση ακόμα από το κράτος (edit: ΥΓ και σχετίζεται με το "5η του επόμενου" που είπα προηγουμένως ότι εκεί πρέπει να φαίνεται ο τύπος παραστατικού). edit: ΥΓ2: εκτός και αν μου είπαν ΜΠΟΥΡΔΕΣ και δεν πάει τίποτα στο mydata (και απλά πάμε timologio όπως ήταν η αρχική μου υπόθεση) edit: υπάρχει κάποιος που κάνει ήδη συναλλαγές με το terminal app της viva να μας πει για το αν πάει αυτόματα στο mydata κτλ?
  8. Εκδόθηκαν και καταχωρίστηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ τα προσωρινά αποτελέσματα της Προκήρυξης 2Κ/2023 (Φ.Ε.Κ. 14/τ. Α.Σ.Ε.Π./17.07.2023) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας, μεταξύ άλλων, εξήντα δύο (62) θέσεων μόνιμου προσωπικού, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης - στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, - στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, - στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης και - στο Επιμελητήριο Σερρών, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση και την υπ’ αριθ. 2/2020 γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: α) Οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου (Α.Μ.) υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην ηλεκτρονική τους αίτηση και β) Τα στοιχεία ταυτοποίησης των υποψηφίων που εμπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες δεδομένων εμφανίζονται με αστερίσκους. Πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία έχουν μόνο οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στην εν λόγω προκήρυξη. Δείτε τα αποτελέσματα της 2Κ/2023 εδώ: https://info.asep.gr/sites/default/files/2024-05/2Κ-2023 ΠΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.zip
  9. Εκδόθηκαν και καταχωρίστηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ τα προσωρινά αποτελέσματα της Προκήρυξης 2Κ/2023 (Φ.Ε.Κ. 14/τ. Α.Σ.Ε.Π./17.07.2023) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας, μεταξύ άλλων, εξήντα δύο (62) θέσεων μόνιμου προσωπικού, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης - στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, - στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, - στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης και - στο Επιμελητήριο Σερρών, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση και την υπ’ αριθ. 2/2020 γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: α) Οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου (Α.Μ.) υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην ηλεκτρονική τους αίτηση και β) Τα στοιχεία ταυτοποίησης των υποψηφίων που εμπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες δεδομένων εμφανίζονται με αστερίσκους. Πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία έχουν μόνο οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στην εν λόγω προκήρυξη. Δείτε τα αποτελέσματα της 2Κ/2023 εδώ: https://info.asep.gr/sites/default/files/2024-05/2Κ-2023 ΠΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.zip View full είδηση
  10. Ευχαριστώ. Σε αυτή την περίπτωση η "κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας" για το αν "η δόμηση θα παρεμποδίσει ή θα δυσχεράνει με οποιονδήποτε τρόπο την τακτοποίηση" προκύπτει με τη βεβαιωση ορων δόμησης για εκδοση Ο.Α. ή απαιτείται πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης ή με κάποιο άλλο τρόπο (π.χ. βεβαίωση οικοδομησιμοτητας);
  11. Είδα πριν λίγο καιρό αεροφωτογραφίες από google maps. Οι πιο πρόσφατες φωτογραφίες δορυφόρου (τουλάχιστον στις περιοχές που κοίταξα και νομίζω είναι του 2024 Airbus imagery για την ακριβεια) η ευκρίνεια είναι πολύ μεγάλη. Βλέπεις σε μέγεθος ανθρώπου. Και τα δέντρα που είναι σημαντικό. Οπότε ακόμα καλύτερα είναι από εκεί.
  12. Χμ λαθος το ειπα 😕 (θελοντας να παινεψω τα γενια μου xD) 1-3kWh όλη μέρα ηταν το Μαρτιο Φεβρουάριο ηταν 4-6kWh τη μερα (τα spikes στο energy graph ειναι οταν εβαζα μπροστα την αντισταση(15-60λεπτα) για ΖΝΧ επειδη ο ηλιακος δεν ειχε ζεστο νερο) [Heat Pump outdoor temperature την κτυπαει ο ηλιος οποτε δεν ειναι θερμοκρασία υπο σκια, LivingRoom Temp ο αισθητηας ειναι ακριβως στον HVA μηχανισμο με ανάκτηση]
  13. Πολύ σπουδαίο κατόρθωμα!!! Εύγε στους φωστήρες! Δυστυχώς όμως τις βλακείες "τους" την πληρώνουν "άλλοι".... Κι αυτοί ζουν τον ύπνο του δικαίου!!!
  14. Μέχρι 31/5 αν δεν δοθεί κάποια παράταση. Υποθέτω αν δοθεί θα είναι ολιγοήμερη. Η συνεργασία του με το κτηματολόγιο είναι άθλια γιατί το σύστημα του κτηματολογίου είναι άθλιο. Υπάρχουν προβλήματα. Επίσης δεν δέχεται συνιδιοκτήτες με τις ίδιες συντεταγμένες. Σου βγάζει ότι είναι άλλου. Γενικά έχει θεματάκια.
  15. Έκλεισαν 11 ημέρες σερί δίχως λιγνίτη στη ζωή μας. Για πρώτη φορά στην ενεργειακή ιστορία της Ελλάδας, η ηλεκτροπαραγωγή των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ήταν μηδενική για 264 συνεχόμενες ώρες, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 235 ωρών χωρίς «κάρβουνο» που είχε καταγραφεί στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου. Άλλες τέσσερις φορές, σύμφωνα με στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το Green Tank, είχε μηδενιστεί η λιγνιτική παραγωγή εντός του 2023: για ένα οκταήμερο το διάστημα 26 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου, για 87 ώρες την περίοδο 1 – 5 Ιουλίου, για 64 ώρες από 7 έως 10 Ιουλίου και για 38 ώρες στις 20-21 Αυγούστου. Η πρώτη φορά που το άλλοτε «εθνικό» μας καύσιμο δεν είχε παρουσία στο ενεργειακό μείγμα της χώρας ήταν μεταξύ 8 και 9 Ιουνίου του 2020 για 38 ώρες. Η απολιγνιτοποίηση Την τελευταία πενταετία, το σχέδιο απολιγνιτοποίησης επιταχύνθηκε, ακόμη και στα χρόνια της ενεργειακής κρίσης. Μάλιστα, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 ο λιγνίτης με 1.050 GWh (γιγαβατώρες) είχε τη χαμηλότερη παραγωγή συγκριτικά με τα αντίστοιχα τρίμηνα της τελευταίας δεκαετίας, καλύπτοντας μόλις το 8,4% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι αξιοσημείωτο ότι, δέκα χρόνια πριν, τους τρεις πρώτους μήνες του 2014, η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη έφτανε τις 6.119 GWh. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ για το πρώτο τρίμηνο του 2024 το μέσο μερίδιο της ΔΕΗ στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα μειώθηκε σε 33% από 39% το α’ τρίμηνο 2023. Η μείωση οφείλεται κυρίως στη χαμηλότερη παραγωγή από τις λιγνιτικές μονάδες καθώς η επιχείρηση, όπως αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση, «συνεχίζει την υλοποίηση του πλάνου της για την πλήρη απολιγνιτοποίηση του ενεργειακού της μείγματος μέχρι το 2026». Μάλιστα, η πτώση της λιγνιτικής παραγωγής κατά 27% (σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2023) οδήγησε και σε περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 18%. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αναλυτής πολιτικής του Green Tank κ. Νίκος Μάντζαρης, μπορεί ο λιγνίτης να μηδενίζεται, όμως στο ενεργειακό μείγμα της χώρας επανέρχεται το φυσικό αέριο, παρά την κατακόρυφη μείωση που πέτυχε η Ελλάδα τη διετία της ενεργειακής κρίσης χάρη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και τον περιορισμό της ζήτησης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «η συνταγή για τη μετάβαση είναι να πάμε από το κάρβουνο στις ΑΠΕ». Αναγκαίος μηχανισμός διαθεσιμότητας ισχύος για το αέριο Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε ανώτατο στέλεχος μεγάλου ενεργειακού ομίλου, μιλώντας στο περιθώριο του Eurelectric Eurelectric Power Summit 2024 που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διήμερο στο Λαγονήσι, η απόσυρση της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής δημιουργεί «χώρο» στο ηλεκτρικό σύστημα για μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, οι οποίες, λόγω της αυξημένης διείσδυσης των στοχαστικών ΑΠΕ, καθίστανται αναγκαίες ως εφεδρικές πηγές ενέργειας (και όχι ως μονάδες βάσης) που θα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμες για την ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος. Ωστόσο, όπως επεσήμανε η ίδια πηγή, για τη βιωσιμότητα των μονάδων αερίου είναι απαραίτητος ένας μηχανισμός αποζημίωσης διαθεσιμότητας ισχύος που θα εξασφαλίζει ότι θα ανακτούν το κόστος για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους, παρότι θα λειτουργούν για πολύ λιγότερες ώρες στο μέλλον, σε σχέση με σήμερα, ώστε να παραμείνουν ως εφεδρείες. Ήδη από την περασμένη Τρίτη, οι Μηχανισμοί Διαθεσιμότητας Ισχύος, έπειτα από την έγκριση της μεταρρύθμισης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού (Target Model), αποτελούν ένα νέο «εργαλείο» το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει και η Ελλάδα. View full είδηση
  16. Έκλεισαν 11 ημέρες σερί δίχως λιγνίτη στη ζωή μας. Για πρώτη φορά στην ενεργειακή ιστορία της Ελλάδας, η ηλεκτροπαραγωγή των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ήταν μηδενική για 264 συνεχόμενες ώρες, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 235 ωρών χωρίς «κάρβουνο» που είχε καταγραφεί στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου. Άλλες τέσσερις φορές, σύμφωνα με στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το Green Tank, είχε μηδενιστεί η λιγνιτική παραγωγή εντός του 2023: για ένα οκταήμερο το διάστημα 26 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου, για 87 ώρες την περίοδο 1 – 5 Ιουλίου, για 64 ώρες από 7 έως 10 Ιουλίου και για 38 ώρες στις 20-21 Αυγούστου. Η πρώτη φορά που το άλλοτε «εθνικό» μας καύσιμο δεν είχε παρουσία στο ενεργειακό μείγμα της χώρας ήταν μεταξύ 8 και 9 Ιουνίου του 2020 για 38 ώρες. Η απολιγνιτοποίηση Την τελευταία πενταετία, το σχέδιο απολιγνιτοποίησης επιταχύνθηκε, ακόμη και στα χρόνια της ενεργειακής κρίσης. Μάλιστα, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2024 ο λιγνίτης με 1.050 GWh (γιγαβατώρες) είχε τη χαμηλότερη παραγωγή συγκριτικά με τα αντίστοιχα τρίμηνα της τελευταίας δεκαετίας, καλύπτοντας μόλις το 8,4% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι αξιοσημείωτο ότι, δέκα χρόνια πριν, τους τρεις πρώτους μήνες του 2014, η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη έφτανε τις 6.119 GWh. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΕΗ για το πρώτο τρίμηνο του 2024 το μέσο μερίδιο της ΔΕΗ στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα μειώθηκε σε 33% από 39% το α’ τρίμηνο 2023. Η μείωση οφείλεται κυρίως στη χαμηλότερη παραγωγή από τις λιγνιτικές μονάδες καθώς η επιχείρηση, όπως αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση, «συνεχίζει την υλοποίηση του πλάνου της για την πλήρη απολιγνιτοποίηση του ενεργειακού της μείγματος μέχρι το 2026». Μάλιστα, η πτώση της λιγνιτικής παραγωγής κατά 27% (σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2023) οδήγησε και σε περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 18%. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αναλυτής πολιτικής του Green Tank κ. Νίκος Μάντζαρης, μπορεί ο λιγνίτης να μηδενίζεται, όμως στο ενεργειακό μείγμα της χώρας επανέρχεται το φυσικό αέριο, παρά την κατακόρυφη μείωση που πέτυχε η Ελλάδα τη διετία της ενεργειακής κρίσης χάρη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) και τον περιορισμό της ζήτησης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, «η συνταγή για τη μετάβαση είναι να πάμε από το κάρβουνο στις ΑΠΕ». Αναγκαίος μηχανισμός διαθεσιμότητας ισχύος για το αέριο Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε ανώτατο στέλεχος μεγάλου ενεργειακού ομίλου, μιλώντας στο περιθώριο του Eurelectric Eurelectric Power Summit 2024 που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διήμερο στο Λαγονήσι, η απόσυρση της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής δημιουργεί «χώρο» στο ηλεκτρικό σύστημα για μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, οι οποίες, λόγω της αυξημένης διείσδυσης των στοχαστικών ΑΠΕ, καθίστανται αναγκαίες ως εφεδρικές πηγές ενέργειας (και όχι ως μονάδες βάσης) που θα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμες για την ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος. Ωστόσο, όπως επεσήμανε η ίδια πηγή, για τη βιωσιμότητα των μονάδων αερίου είναι απαραίτητος ένας μηχανισμός αποζημίωσης διαθεσιμότητας ισχύος που θα εξασφαλίζει ότι θα ανακτούν το κόστος για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους, παρότι θα λειτουργούν για πολύ λιγότερες ώρες στο μέλλον, σε σχέση με σήμερα, ώστε να παραμείνουν ως εφεδρείες. Ήδη από την περασμένη Τρίτη, οι Μηχανισμοί Διαθεσιμότητας Ισχύος, έπειτα από την έγκριση της μεταρρύθμισης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού (Target Model), αποτελούν ένα νέο «εργαλείο» το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει και η Ελλάδα.
  17. Αυτό δεν λέει τίποτε για το δικό σου οικόπεδο. Στην άδεια οφείλεις να αναφέρεις σωστά την αρτιότητα-οικοδομησιμότητατ των ομόρων
  18. Χθες
  19. Το οικόπεδο που μελετώ είναι μη άρτιο. Ωστόσο, μπορεί να δομηθεί βάσει άρθρου 25. Για το ένα εκ των 3 όμορων, ισχύει το ίδιο, δηλαδή μη άρτιο βάσει εμβαδού αλλά δομείται με το άρθρο 25 και υπάρχει ήδη οικοδομή (θα ψάξω για την Ο.Α. αυτής). Και τα δύο οικόπεδα υπολοίπονται του εμβαδού αρτιότητας κατά <10%. Αν η πολεοδομία εκδόσει βεβαίωση όρων δόμησης, σημαίνει ότι έχει ελέγξει τη δυνατότητα τακτοποίησης; Σημειώνω ότι στο συμβόλαιο ιδιοκτησίας του όμορου (εν έτη 1998) γράφει ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με ΥΔ μηχανικού. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
  20. Εδώ, απαξιώνεται επί 45 σχεδόν χρόνια το Σύνταγμα που προβλέπει ρύθμιση των δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων ΑΕΙ... Στο ΦΕΚ θα κολλήσουμε;
  21. Καλησπέρα Θέλω να τακτοποιήσω υπερβάσεις σε κτίριο που έχει οικοδομική άδεια αγροτικής αποθήκης. Το κτίριο βρίσκεται σε εκτός σχεδίου αγροτική περιοχή. Θεωρείται ότι μπορώ να βάλω χρήση μεταποίηση πρωτογενούς τομέα ;
  22. Καλό ερώτημα και να το συμπληρώσω..και το πού καταθέτουμε. Οι περισσότεροι δήμοι το αποφεύγουν να ασχοληθούν με την ιστορία, χώρια που με την διατύπωση της εγκυκλίου..ότι παρακαλούνται οι δήμοι να δέχονται τα δικαιολογητικά.., όλη η υπόθεση πάει στο περίπου. Δεν υπήρξε η κατάλληλη ενημέρωσή, ο πολύς κόσμος δεν ξέρει τίποτα και όταν τους λες λίγες λεπτομέρειες για τα μέτρα πυροπροστασιας και τα πρόστιμα που ελλοχεύουν σύμφωνα με τα κιτάπια τους και τα χρονικά περιθώρια..., απαντάνε πατριωτικά, ας έρθουν να τα πάρουν.. Η προχειρότητα του νόμου και η όλη διατύπωση βγάζει μάτι. Τι να πεις...
  23. Προφανως, οποιος εχει αποκτησει δουλεια διελευσης απο χρησικτησια, δικαιουται να στραφει κατα του νυν κυριου, δικαστικως.. Παντως, μεχρι σημερα, δεν φαινεται μεταγεγραμμενο τετοιο βαρος στο υποθ/κειο ουτε γινεται καποια αναφορα στο συμβολαιο του 2016. Εν πασει δε περιπτωσει, η όποια δουλεια ηθελε αναγνωρισθει, δεν δημιουργει ουτε "κυριο" ουτε κατατμηση. Το γηπεδο παραμενει ενα.
  24. Προφανώς, το γήπεδο είναι ενιαίο. Όμως η ύπαρξη του δρόμου τόσα χρόνια, έχει δημιουργήσει άτυπη δουλεία.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.