Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ηλεκτρονικά γίνεται από φέτος η έκδοση τιμολογίων και η τήρηση των βιβλίων εσόδων-εξόδων της Εφορίας. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ενημερώσει ήδη τις ΔΟΥ για τις κοσμογονικές αλλαγές που επίκεινται και από το καλοκαίρι πρόκειται να μεταμορφώσουν τις παραδοσιακές μορφές δηλώσεων και ελέγχου των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών.
      Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε επιτελείς των ΔΟΥ όλης της χώρας, ως το τέλος του Ιουνίου θα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ηλεκτρονική έκδοση και τήρηση των τιμολογίων. Για τον σκοπό αυτό η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ήδη την ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρούνται τα τιμολόγια που θα εκδίδονται.
      Το σχέδιο βρίσκεται ήδη σε ώριμο στάδιο και αρχικά θα υποχρεώνει τους εκδότες να αναρτούν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια για τις πωλήσεις τους. 
      Ταυτόχρονα θα ενημερώνεται αυτομάτως όμως και η μερίδα των τιμολογίων του λήπτη (αγοραστή) των υπηρεσιών.
       
      Τι σημαίνουν όλα αυτά;
       
      ■ Η ΑΑΔΕ θα μπορεί να γνωρίζει σχεδόν σε πραγματικό χρόνο τους τζίρους των πωλήσεων κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία.
      ■ Περιορίζεται δραστικά ο κίνδυνος έκδοσης πλαστών και εικονικών τιμολογίων, καθώς η διασταύρωση θα γίνεται online και όχι με πολύμηνη καθυστέρηση - ή και με μαγνητικές δισκέτες όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι σήμερα!
      ■ Παίρνει τέλος ο βραχνάς μιας σειράς υποχρεώσεων υποβολής δηλώσεων που επιβάλλονται για ελεγκτικούς λόγους μέχρι σήμερα (όπως συγκεντρωτικές τιμολογίων, ΜΥΦ κ.λπ). Αντί λοιπόν αυτές να αποτελούν φόβητρο για τους φοροφυγάδες, έχουν καταντήσει γραφειοκρατικές διαδικασίες που παίρνουν συνεχώς παρατάσεις (ως και 15 μήνες!), αποτελώντας παράλληλα τη συνήθη αιτία επιβολής προστίμων (100 ευρώ και άνω) για τυπική παράλειψη ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων σε βάρος νομοταγών φορολογουμένων που πνίγονται στο πέλαγος των λογιστικών υποχρεώσεών τους.
      Πώς θα λειτουργεί
       
      Ουσιαστικά, όμως, με το πέρασμα στη νέα εποχή, από το καλοκαίρι θα γίνεται ηλεκτρονικά η τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
      Οι επιτηδευματίες θα συνδέονται στο Τaxisnet όπου: 
      ■ Θα βλέπουν μια ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούν λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
      ■ Θα εμφανίζεται και μια αντίστοιχη φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
      ■ Η ηλεκτρονική εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το άθροισμα εσόδων και δαπανών αναλυτικά για κάθε μήνα ή τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης. Ετσι, θα μπορούν να παρακολουθούνται καλύτερα και «ύποπτες» συναλλαγές ή κινήσεις ανά περίοδο ή και ανά ημέρα ακόμη! Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται ο ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου, τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, οι αποσβέσεις, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη. 
       
      Καταργούνται υποχρεώσεις
       
      Με την πιλοτική έναρξη του μέτρου και κάθε μήνα οι λήπτες τιμολογίων θα ελέγχουν και θα αποδέχονται ή θα απορρίπτουν τις συναλλαγές που οι εκδότες τους θα δηλώνουν ότι διενήργησαν. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να συμπληρώνουν φόρμα ή να αποστέλλουν ειδικές καταστάσεις στην ΑΑΔΕ. Μόνη ευθύνη του λήπτη θα είναι να διορθώσει ή να συμπληρώσει τυχόν παραλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία τιμολογίων που θα έχουν συμπληρώσει οι εκδότες τους. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος που θα ξεκινήσει το 2020, όταν ανεξαιρέτως όλοι οι επιτηδευματίες θα χρησιμοποιούν πλέον την ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα βιβλία τους με τα έσοδα και τις δαπάνες που πραγματοποιούν κάθε μήνα.
      Ετσι, από το 2020 δεν θα έχει πλέον καμία αξία η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων ή δηλώσεων στοιχείων τιμολογίων, όπως γίνεται σήμερα, για συναλλαγές που τηρούνται χειρόγραφα. Η σχετική υποχρέωση είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε πάμπολλους επιτηδευματίες (ιδίως στους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις), με αποτέλεσμα να ναυαγήσει η προσπάθεια που είχε ξεκινήσει το 2013 να υποβάλλονται και ανά τρίμηνο ακόμα!
      Με την πλήρη εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, όμως, καταργείται και η ανάγκη υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, αφού τα στοιχεία που αναγράφονται στις δηλώσεις θα προκύπτουν αυτομάτως με την ενημέρωση των βιβλίων. Οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή εξόδων θα εμφανίζεται ταυτόχρονα τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία όσο και στο Τaxisnet. Ετσι, η ΑΑΔΕ θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπραχθεί από τον επιτηδευματία, αλλά και τον εκπιπτόμενο ΦΠΑ των εξόδων που πρέπει να αφαιρεθεί προκειμένου να αποδοθεί το καθαρό ποσό του φόρου στο Δημόσιο.
      του Κωστή Πλάντζου
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στο Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο "Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις", έχουν προστεθεί σημαντικές αλλαγές που αφορούν στον ν.4495/2017 για την αυθαίρετη δόμηση, με αλλαγές-προσθήκες στα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την προέγκριση και την έκδοση οικοδομικής άδειας, τις ρυθμίσεις υπαγωγής στο νόμο για τα αυθαίρετα, τις κατεδαφίσεις κλπ.
      Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων εισάγονται οι εξής αλλαγές:
      Προστίθεται στα δικαιολογητικά για την έκδοση προέγκρισης οικοδομικής άδειας και η τεχνική έκθεση που να περιγράφει με ακρίβεια το έργο, τα μεγέθη και τις χρήσεις, με σκοπό την πληρέστερη εξέταση της αίτησης για χορήγηση της προέγκρισης. Προστίθεται στα συνυποβαλλόμενα έγγραφα για την έκδοση οικοδομικής άδειας κατηγορίας 3, υπεύθυνη δήλωση του μελετητή μηχανικού κατά το άρθρο 8 του μ.1599/1986, ως συνοδευτικό έγγραφο της βεβαίωσης όρων δόμησης και απαιτούμενων εγκρίσεων που αναφέρονται στο αντίστοιχο άρθρο. Με τον τρόπο αυτό ο μελετητής μηχανικός βεβαιώνει τη μη μεταβολή των όρων και προυποθέσεων δόμησης στην περιοχή του ακινήτου για το οποίο εκδόθηκε η έγγραφη βεβαίωση, από το χρόνο έκδοσής της έως και την υποβολή της. Προστίθενται στα δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας κατεδάφισης, οι τίτλοι ιδιοκτησίας, πρόσφατο πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή κτηματολογικο φύλλο και απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος για κάθε κατεδαφιζόμενο ακίνητο, με σκοπό την πληρέστερη εξέταση του σχετικού φακέλου για τη χορήγηση άδειας κατεδάφισης. Εισάγεται ρύθμιση για την υπαγωγή στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αυθαίρετα που βρίσκονται μεταξύ της οριογραμμής και της οικοδομικής γραμμής. Περαιτέρω, εισάγεται ρύθμιση για την προσωρινή οριοθέτηση ρεμάτων τα οποία δεν έχουν οριοθετηθεί ή στα οποία ελλείπουν οι προσωρινές οριογραμμές, η οποία εφαρμόζεται αποκλειστικά και μόνο για τη διευκόλυνση της υπαγωγής κατά τις διατάξεις του νόμου και δεν επεκτείνεται σε καμία άλλη περίπτωση πλην της παρούσας. Δίδεται παράταση στους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που επιθυμούν να προβούν οικιοθελώς σε κατεδάφιση των αυθαιρέτων κτισμάτων τους έως τη λήξη της προθεσμίας για υπαγωγή στις διατάξεις του ν.4495/2017. Επίσης, προβλέπεται η άμεση κατεδάφιση όλων των αυθαιρέτων κτισμάτων και αλλαγών χρήσης που θα εντοπίζονται από την 9-11-2019, είτε κατά την ώρα που κατασκευάζονται είτε ενώ έχουν συντελεσθεί και τα οποία δεν υπήχθησαν στις διατάξεις του παρόντος νόμου έως την 8-11-2019.
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Σε μία εξαιρετικά χαρμόσυνη ανακοίνωση προχώρησε η Αμερικανική Υπηρεσία Διαστήματος (NASA), η οποία με την βοήθεια των δεκάδων δορυφόρων που έχει στην διάθεσή της, υποστηρίζει πως ο πλανήτης μας είναι αρκετά πιο «πράσινος» σε σχέση με το ξεκίνημα του 21ου αιώνα.
      Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές της NASA αφού εξέτασαν ενδελεχώς και συνέκριναν τις δορυφορικές απεικονίσεις της Γης τις τελευταίες δύο δεκαετίες ανακοίνωσαν με περηφάνια ότι ο πλανήτης φιλοξενεί σήμερα συντριπτικά μεγαλύτερους αριθμούς δέντρων και φυτών σε σχέση με το 2000, ενώ κύριοι υπαίτιοι για αυτή την τεράστια αλλαγή είναι οι δύο χώρες που εκπέμπουν τον μεγαλύτερο αριθμό ρύπων παγκοσμίως.
      Ινδία και Κίνα, που επίσης αποτελούν και τις δύο πολυπληθέστερες χώρες της υφηλίου, ξεκίνησαν πριν από αρκετά χρόνια ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο για την αναδάσωση τεράστιων εκτάσεων στα εδάφη τους, πρακτική που όπως φαίνεται έχει ήδη ξεκινήσει να αποδίδει, σκορπώντας κύματα αισιοδοξίας, καθώς οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη έχουν αρχίσει να λαμβάνουν πολύ ανησυχητικές διαστάσεις.


      Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η NASA η συνολική έκταση που δενδροφυτεύτηκε τα τελευταία 20 χρόνια αντιστοιχεί σε περίπου 2 εκατομμύρια τετραγωνικά μίλα ή μία έκταση όσο σχεδόν ολόκληρο το τροπικό δάσος του Αμαζονίου, που είναι και το μεγαλύτερο στον πλανήτη.
      Πάντως, όση αισιοδοξία και να προκαλεί η είδηση τα πράγματα είναι ακόμα πολύ δύσκολα κι η αναγκαιότητα πύκνωσης και πολλαπλασιασμού αντίστοιχων πρωτοβουλιών, καθώς η συνολική έκταση του πλανήτη που καλύπτεται από βλάστηση και δάση ανέρχεται μόλις στο 9& της συνολικής του χερσαίας έκτασης.
      Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ετήσια αύξηση του πράσινου στον πλανήτη βρίσκεται στο 5% σε σχέση με κάθε προηγούμενη χρονιά, ποσοστό που θεωρείται πολύ μικρό σε σχέση με την δουλειά που απαιτείται ώστε να αναστραφεί η κλιματική αλλαγή και να διασφαλιστεί -όσο γίνεται- το μέλλον της ανθρωπότητας.

      Πληροφορίες: dailymail.co.uk.
      Δείτε αναλυτικά την έρευνα εδώ: https://www.nature.com/articles/s41893-019-0220-7.epdf?referrer_access_token=VCaXhKypCEU67ckCgxxMFNRgN0jAjWel9jnR3ZoTv0PWRtkOfOQVoFXMhNwHq5j0kH2zfWJNpHqX2tgfqikYTGHbfkm6NKbZSPLXWTbvADodCsYvgfgnBnY35scoMJdcpZZmKI1d-tNUzSE8DzLBesVM_b3285AUXLVA6-PEr820sadpHLHMXuHsjMk6DL8oIEkV1t3j0TwkaaEO28FTtunY5gUeUqDNYo8CczB1r0jubpVulmwRaz5uKfsh6fSfoKrd5pFxpIkLLLNGH9wX_CeFDYQEdjce5Ti20GuqB5BoRDIvvPBv41YDcLbZiSE1&tracking_referrer=www.dailymail.co.uk
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε χθες στη Διαύγεια η δεύτερη απόφαση του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότης και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ) για την υπαγωγή επιπλέον 1.098 ωφελουμένων στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ», με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 16.547.397,25 ευρώ. Μέχρι σήμερα, συνολικά 40.891 νοικοκυριά έχουν ενταχθεί στο νέο πρόγραμμα.
      Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
      Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος.
      Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος για κάποιες αιτήσεις, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.
      Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ενημερώνονται μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, για τις αποφάσεις υπαγωγής και η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, ήτοι των δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).
      Δείτε την απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΕΔ546ΨΧΨΖ-ΚΝΠ?inline=true
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη δυνατότητα άμεσης κατεδάφισης όσων αυθαιρέτων δεν «νομιμοποιηθούν» προωθεί με ρύθμιση το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η ρύθμιση θα αφορά τα αυθαίρετα που θα εντοπιστούν μετά την καταληκτική ημερομηνία του νόμου, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2019, εφόσον βέβαια δεν δοθούν νέες παρατάσεις.
      Το ερώτημα, ασφαλώς, είναι με ποιο τρόπο θα ελέγχεται αν ένα αυθαίρετο... έχει καλώς δηλωθεί, καθώς το τελευταίο διάστημα μεγάλες ομάδες ιδιοκτητών αυθαιρέτων στην Αττική έχουν δημόσια δηλώσει ότι «νομιμοποίησαν» αυθαίρετα σε δάση χωρίς καμία επίπτωση.
      Με άλλη ρύθμιση επιχειρείται να απαλειφθούν τα «παραθυράκια» της νομοθεσίας που μέχρι σήμερα επέτρεπαν σε ιδιοκτήτες κατεδαφιστέων αυθαιρέτων να καθυστερούν την έλευση της μπουλντόζας.
      Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου «Ερευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις», το οποίο πρόκειται να κατατεθεί αύριο στη Βουλή. Το κείμενο του σχεδίου νόμου δεν δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, καθώς το ΥΠΕΝ υποστήριξε ότι εκκρεμεί η συμπλήρωση διατάξεων. Εδωσε, ωστόσο, ενημερωτικό σημείωμα, σύμφωνα με το οποίο:
      • Δίνεται παράταση έως την καταληκτική ημερομηνία του νόμου για τα αυθαίρετα (ν.4495/17) σε όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων δεν επιθυμούν να τα νομιμοποιήσουν, να τα κατεδαφίσουν οικειοθελώς. «Με τη λήξη του νόμου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων στις 9/11/2019, όποια αυθαίρετα κτίσματα ή κατασκευές εντοπίζονται από τους ελεγκτές, θα κατεδαφίζονται άμεσα (είτε την ώρα που κατασκευάζονται, είτε έχουν συντελεστεί) εφόσον δεν υποβλήθηκε αίτηση υπαγωγής έως τις 8/11/2019», αναφέρει το υπουργείο. Προφανώς, το ζητούμενο είναι να ασκηθεί πίεση στους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να δηλώσουν τις πολεοδομικές παρανομίες τους έως τον Νοέμβριο (αν δεν δοθεί δεύτερη παράταση). Ωστόσο, θα ήταν ορθό το υπουργείο να μεριμνούσε παράλληλα και για το «ξεκαθάρισμα» της βάσης των αυθαιρέτων από εκείνα που κακώς δηλώθηκαν: χαρακτηριστική είναι η περίπτωση συλλόγου ιδιοκτητών αυθαιρέτων στην Αρτέμιδα που πρόσφατα, στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου για τις οικιστικές πυκνώσεις, δήλωσαν δημόσια... ότι έχουν «νομιμοποιήσει» αυθαίρετα σε δάση, ζητώντας μάλιστα να συμψηφιστούν τα πρόστιμα (η νομιμοποίηση αυθαιρέτων σε δάση και αιγιαλούς προς το παρόν απαγορεύεται).
      • Αντιμετωπίζεται ένα «παραθυράκι» της νομοθεσίας, που επέτρεπε στους ιδιοκτήτες αμετάκλητα κατεδαφιστέων αυθαιρέτων να καθυστερούν την μπουλντόζα. Πιο συγκεκριμένα, η ρύθμιση θα αφορά τη διαφοροποίηση των αυθαιρεσιών (αρχικό πρωτόκολλο με σημερινή κατάσταση) που πλέον δεν θα αποτελεί εμπόδιο. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ρύθμιση, καθώς πολλά από τα πρωτόκολλα κατεδάφισης έχουν συνταχθεί 5, 10 ή και περισσότερα χρόνια νωρίτερα (και λόγω της απροθυμίας της διοίκησης να τα εφαρμόσει παρέμειναν στα συρτάρια), με αποτέλεσμα τα αυθαίρετα να επεκτείνονται με το πέρασμα των ετών και οι ιδιοκτήτες τους να υποστηρίζουν ότι τα πρωτόκολλα κατεδάφισης... δεν μπορούν να εφαρμοστούν γιατί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
      • Τέλος, προβλέπεται η απαλλαγή των πολιτών από τέλη για μεταβολές επί δικαιωμάτων που έχουν ήδη καταχωριστεί με τις αρχικές δηλώσεις.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Με την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της πλατείας Ελευθερίας, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του σταθμού «Κορυδαλλός» της γραμμής 3 του Μετρό σε περίπου 4 μήνες.
      Για το σκοπό αυτό θα απαγορευτεί προσωρινά από την Παρασκευή 1η Μαρτίου, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων γύρω από την κεντρική πλατεία και η κίνηση το διάστημα αυτό θα διεξάγεται από παρακαμπτήριες οδούς.
      Πώς θα είναι ο σταθμός
      Ο σταθμός «Κορυδαλλός» θα έχει δύο εξόδους, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα παραδοθεί στο κοινό μια νέα πλατεία, που θα περιλαμβάνει νέο πράσινο, κατασκευές με έντονο το υδάτινο στοιχείο, παιδικές χαρές, σύγχρονο φωτισμό led, ενώ θα υπογειοποιηθεί και ο υποσταθμός της ΔΕΗ που υπάρχει έως σήμερα απέναντι από τον πεζόδρομο της οδού Αγ. Γεωργίου.
      Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου, προετοιμάστηκαν από την Αττικό Μετρό σε συνεργασία με τον Δήμο Κορυδαλλού και τον ΟΑΣΑ, ενώ η πλατεία θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 30 Ιουνίου. Για την αναλυτική ενημέρωση κατοίκων και επαγγελματιών σχετικά με όλες τις προσωρινές κυκλοφοριακές αλλαγές, ο Δήμος Κορυδαλλού και η Αττικό Μετρό διένειμαν ειδικό έντυπο και χάρτη, στον οποίο αποτυπώνονται όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και οι αλλαγές των δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών και των προσωρινών στάσεων του ΟΑΣΑ.
      Σημειώνεται ότι ο χάρτης είναι αναρτημένος και στην ιστοσελίδα του Δήμου Κορυδαλλού www.korydallos.gr.




       
      Περισσότερα...

      0

    • jedi.Yannis

      Φρένο στην ανεξέλεγκτη εκτός σχεδίου δόμηση σε παραθαλάσσια περιοχή (Λυγγίνου) της Πάτμου, βάζει το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακυρώνοντας οικοδομική άδεια, η οποία είχε εκδοθεί το 2006 και αναθεωρήθηκε στη συνέχεια το 2011 και το 2016. Την ίδια τύχη είχαν άλλες δύο οικοδομικές άδειες σε προγενέστερο χρόνο.
      Το ΣτΕ με την 962/2018 απόφασή του έκρινε μεταξύ άλλων παράνομη την πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτμου με την οποία επετράπη η διαπλάτυνση αγροτικού δρόμου «προς Βαγιά - Κάμπο και προς Γερανό κατά τρόπον ώστε τα επίμαχα γήπεδα να αποκτήσουν πρόσωπο σε αυτόν».
      Το Διοικητικό Εφετείο με την την υπ' αριθμόν Α 369/2018 απόφασή του αποφαίνεται ότι είναι η ανίσχυρη η διάταξη νόμου του 2003 με την οποία, κατά παρέκκλιση των όρων δόμησης, θεσπίζεται η αρτιότητα των 4.000 τετραγωνικών μέτρων ως μοναδικός όρος δόμησης των γηπέδων που υφίστανται κατά τον χρόνο ισχύος του (3212/2003, Α 308/31.12.2003) και βρίσκονται εκτός σχεδίου και εκτός των ορίων των προ του 1923 οικισμών. Ο ίδιος νόμος για την κατά κανόνα αρτιότητα καθιερώνει ελάχιστο εμβαδόν τα 4 στρέμματα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε μέτρα...
      Το Εφετείο, επικαλούμενο και την πλούσια νομολογία του ΣτΕ, στο σκεπτικό του επισημαίνει ότι απαγορεύεται η δόμηση σε τυφλά εκτός σχεδίου γήπεδα διότι κατά το άρθρο 24 (παράγραφος 1 και 2) του συντάγματος επιφέρει υποβάθμιση τόσου του οικιστικού όσου και του φυσικού περιβάλλοντος.
      Και αυτό γιατί παραβιάζεται βασικός κανόνας δόμησης της εν γένει πολεοδομικής νομοθεσίας, κατά τον οποίο μπορούν να χτιστούν μόνον τα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο, «κοινό όριο δηλαδή σε κοινόχρηστο χώρο νομίμως υφιστάμενο μη προκύψαντα από ιδιωτική βούληση» και επιτρέπει την οικοδόμηση τυφλών οικοπέδων σε περιοχές εκτός σχεδίου, που από τη φύση τους και επειδή χαρακτηρίζονται από έλλειψη πολεοδομικής οργάνωσης δεν έχουν προορισμό τη δόμηση.
      Επιπρόσθετα καθιστά σαφές ότι στις εν λόγω πράξεις (οικοδομικές άδειες) δεν εφαρμόζονται οι αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, «δεδομένου ότι οι αρχές αυτές δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής σε περίπτωση που η κατάσταση, όπως στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργήθηκε κατά παραβίαση του άρθρου 24 του Συντάγματος».
      Δύο εκθέσεις
      Στην απόφαση αναφέρεται επίσης ότι και η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Καλυμνίων στις δύο εκθέσεις απόψεων βεβαιώνει ότι το γήπεδο για το οποίο εκδόθηκε η οικοδομική άδεια δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο. Τις οικοδομικές άδειες στο Διοικητικό Εφετείο και στο ΣτΕ προσέβαλε η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
      Το ΣτΕ στην 962/2018 απόφασή του εκτός των άλλων αναδεικνύει το εύθραυστο των μικρών νησιών, ανάμεσά τους και η Πάτμος (έκταση 34 τετραγωνικών χιλιομέτρων), τα οποία αποτελούν σημαντικό στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος ως ευπαθή η ευαίσθητα οικοσυστήματα, δεδομένου ότι χαρακτηρίζονται από την ενότητα και τη λιτή συμμετρία του τοπίου τους και τη στενή αλληλεξάρτηση των ανθρωπογενών συστημάτων (δημογραφικού, πολιτιστικού, κοινωνικοοικονομικού κ.λπ.) και του φυσικού περιβάλλοντος με συνέπεια να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε εξωγενείς παρεμβάσεις".
      Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο εστιάζει και στο θεσμοθετημένο προστατευτικό καθεστώς της Πάτμου, η οποία έχει κηρυχθεί στο σύνολό της τόπος ιστορικός και τοπίο χρήζον ιδιαιτέρας προστασίας, ιστορικό διατηρητέο μνημείο, τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κ.ά.
      Όπως επισημαίνει ο Γ. Πολίτης, δικηγόρος, νομικός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Πολεοδομίας, ο οποίος υποστήριξε την αίτηση ακύρωσης στο Εφετείο, «εξοπλισμένο με απίθανες παρεκκλίσεις, το ούτως ή άλλως προβληματικό φαινόμενο της εκτός σχεδίου δόμησης συνεχίζει να αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια ορθολογικού χωρικού σχεδιασμού και να υποβαθμίζει το περιβάλλον και το τοπίο. Γι' αυτό και πρέπει πλέον να καταργηθεί, με πρώτο βήμα την άμεση κατάργηση κάθε είδους παρεκκλίσεων και περιπτωσιολογικής φύσης διατάξεων, κατεύθυνση προς την οποία έχει συνεισφέρει τα μέγιστα η νομολογία».
      Σταυρογιάννη Λούλη (συντάκτης άρθρου στο b2green)

      Σχόλιο:
      Δεν θα έπρεπε πρώτα να καταργηθεί το δικαίωμα της κατά παρέκλιση δόμησης και μετά να ακυρώνουν άδειες που εξακολουθούν να βγαίνουν με βάση αυτό;
       
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Θεσπίζονται ανταποδοτικά οφέλη από τα μισθώματα για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες αναπτύσσονται έργα γεωθερμίας
      Απλούστευση της κατηγοριοποίησης των γεωθερμικών πεδίων, με έμφαση σε όσα το γεωθερμικό ρευστό δεν υπερβαίνει τους 90 βαθμών Κελσίου, δίνει το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις», το οποίο θα κατατεθεί την Παρασκευή 1η Μαρτίου στη Βουλή. 
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η αξιοποίηση της γεωθερμίας μπορεί να συμβάλλει σημαντικά και ποικιλοτρόπως στην οικονομική ανάπτυξη ευρύτερων περιοχών και στη δημιουργία πυρήνων οικονομικής δραστηριότητας. 
      Έως σήμερα, σε 30 περιοχές σε όλη τη χώρα έχουν εντοπιστεί γεωθερμικά πεδία τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για άμεσες χρήσεις, σε διάφορους παραγωγικούς τομείς. 
      Ωστόσο, προς το παρόν αξιοποιείται μόνο ένα μικρό μέρος του διαθέσιμου δυναμικού, κυρίως για ιαματικό τουρισμό, εξαιτίας των εμποδίων που θέτει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.
      Έτσι, το σχέδιο νόμου διαχωρίζει τα γεωθερμικά πεδία σε τοπικού (θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) και εθνικού ενδιαφέροντος (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C), βελτιώνοντας την αξιοποίηση των πρώτων, καθώς μπορούν να καλύψουν μια σειρά από ενεργειακές ανάγκες (π.χ. θέρμανση ιχθυοκαλλιεργειών, θέρμανση θερμοκηπιακών καλλιέργειών, ξήρανση αγροτικών προϊόντων, θέρμανση και ψύξη κατοικιών, αφαλάτωση νερού, θέρμανση κολυμβητηρίων, λειτουργία λουτροθεραπευτικών εγκαταστάσεων) και να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην ενεργειακή αυτονομία των περιοχών. 
      Στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η ευθύνη των διαγωνισμών 
      Ως φορέας διαχείρισης των τοπικών γεωθερμικών πεδίων (θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) ορίζεται η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αναλαμβάνοντας ρυθμιστικό και συντονιστικό ρόλο σε ό,τι αφορά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση δικαιώματος μίσθωσης στους ενδιαφερόμενους. 
      Στα τοπικού ενδιαφέροντος πεδία, η διαδικασία διαγωνισμού προκαλείται πλέον με αίτηση του ενδιαφερομένου και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση προχωρεί σε δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, διάρκειας 30 ημερών, από την ημέρα που εκδηλώνεται ενδιαφέρον. 
      Αντίθετα, στα εθνικού ενδιαφέροντος γεωθερμικά πεδία (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C), το καθεστώς αξιοποίησης παραμένει παρόμοιο με το ισχύον. 
      Επομένως, η αρμοδιότητα προκήρυξης διαγωνισμού και σύναψης σύμβασης μίσθωσης ανήκει στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 
      Με το σχέδιο νόμου, αυξάνεται η ελάχιστη θερμοκρασία καθορισμού γεωθερμικού δυναμικού κατά 5°C, δηλαδή από τους 25°C, αναπροσαρμόζεται στους 30°C, παρέχοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης αρκετών αγροτικών γεωτρήσεων για άρδευση. 
      Επιπλέον, θεσμοθετείται η σύσταση Επιτροπών Αντιμετώπισης Προβλημάτων, με σκοπό την εξέταση σχετικών προκλήσεων, ενώ οι ευρύτεροι χώροι μέσα στους οποίους υπάρχουν ενδείξεις παρουσίας γεωθερμικού δυναμικού και δεν έχουν ακόμη χαρακτηριστεί με Φ.Ε.Κ., ονομάζονται περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος. 
      Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ειδικά για τις περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος, περνούσαν αρκετά χρόνια μέχρι τον χαρακτηρισμό του πεδίου. 
      Το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ι.Γ.Μ.Ε.) έκανε τις απαιτούμενες έρευνες με σκοπό την αναγνώριση της περιοχής ως γεωθερμικό πεδίο με Φ.Ε.Κ. και έπειτα ήταν στην διακριτική ευχέρεια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εάν και πότε θα διενεργούσε διαγωνισμούς.
      Έμφαση στη διαχείριση των υποδομών 
      Την ίδια στιγμή, με το νέο θεσμικό πλαίσιο, δίνεται έμφαση στη διαχείριση των γεωθερμικών πεδίων, που πλέον ορίζεται ως το σύνολο των δραστηριοτήτων που ρυθμίζουν την εκμετάλλευση του γεωθερμικού ρευστού από τα υπόγεια γεωθερμικά συστήματα, με σκοπό τη βιώσιμη, ορθολογική και ολοκληρωμένη αξιοποίηση του και αναφέρεται στο σύνολο του πεδίου. 
      Επίσης, θεσπίζονται ανταποδοτικά οφέλη, από τα μισθώματα, για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες αναπτύσσεται η γεωθερμία.
      Ποσοστό 10% του ποσού των ετήσιων αναλογικών μισθωμάτων θα διατίθεται στους Δήμους.
      Την παρακολούθηση και τον έλεγχο σε επιστημονικό επίπεδο σε όλα τα γεωθερμικά πεδία της χώρας αναλαμβάνει η νεοσύστατη Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.).  
      Οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις πέραν της Ε.Α.Γ.Μ.Ε., μπορούν να επιλέξουν επιστημονικούς συμβούλους από οιοσδήποτε επιστημονικό, ερευνητικό ή ακαδημαϊκό φορέα, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., είτε ακόμη και μεμονωμένους επιστήμονες προκειμένου να τις βοηθηθούν στο έργο τους.
      Επιπλέον, συντάσσεται Εθνικό Μητρώο Σημείων Αξιοποίησης Γεωθερμίας και συνοδή διαδικτυακή πύλη στο Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 
      Στο Μητρώο αυτό θα καταγραφεί το σύνολο των γεωτρήσεων και των εγκαταστάσεων άντλησης και επανεισαγωγής, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί με σκοπό την αξιοποίηση γεωθερμικού δυναμικού στην χώρα. 
      Τέλος, συντάσσεται Εθνικό Μητρώο Καταγραφής και Παρακολούθησης Γεωθερμικών Σημείων και συνοδή διαδικτυακή πύλη στην Ε.Α.Γ.Μ.Ε. 
      Στο Μητρώο αυτό θα καταγραφεί το σύνολο των Θερμών Πηγών της χώρας, καθώς και των σταθμών παρακολούθησης των γεωθερμικών πεδίων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τις διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των 240 στρεμμάτων στην περιοχή της παραλιακής ζώνης των Λιπασμάτων, είναι πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουν ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας και η Περιφέρεια Αττικής, μετά από πολύμηνες προσπάθειες προετοιμασίας.
      Η έκταση που ανήκει στην «Πρότυπος Κτηματική Τουριστική Α.Ε.» θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ο δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας είναι μια περιοχή «απολύτως απαραίτητη και αναγκαία, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας "πράσινος" πόλος υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού και αναψυχής».
       
      Η Εθνική βρίσκεται σε μακροχρόνια αντιπαράθεση με τον δήμο λόγω της προσπάθειας καταπάτησης της έκτασης, ενώ ο Δήμος Δραπετσώνας έχει βεβαιώσει οφειλές στη θυγατρική της Εθνικής για ΕΕΤΗΔΕ, δημοτικά τέλη κ.λπ., για τις οποίες η εταιρεία έχει ασκήσει προσφυγές.
       
      Η δημοτική αρχή καλεί τους δημότες να συμμετέχουν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20.00 στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα «Απαλλοτρίωση της έκτασης των Λιπασμάτων», ώστε να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις.
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σειρά πρόσθετων εργασιών απαιτούνται για την μετατροπή του Θριασίου ΙΙ ή αλλιώς του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) σε σύγχρονο σιδηροδρομικό terminal και κέντρο διαλογής.
      Τα έργα αυτά καλείται να αναλάβει ο ανάδοχος του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, με ημερομηνία κατάθεσης της εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος στις 18 Μαρτίου.
      Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης έχει οριστεί στα 25 χρόνια.
      Ειδικότερα, για την ολοκλήρωση του συνόλου του Θριασίου ΙΙ εκκρεμούν οι κάτωθι εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας, καθώς και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού, που είναι οι εξής:
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (ΧΜΣΜ),
      -Κτίριο Υπηρεσιών Εμπορευματοκιβωτίων,
      -Κτίριο Φόρτωσης,
      -Γραφεία Χώρου Εξυπηρέτησης,
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (ΧΜΦΒ),
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Οχημάτων (ΧΜΟ),
      -Δεξαμενή καυσίμων του χώρου στάθμευσης και ανεφοδιασμού κινητήριων μονάδων, με αντίστοιχη αντλία τροφοδοσίας,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού (straddle carriers, reach stackers, περονοφόρα, κινητές ράμπες, πλαίσια, ελκυστήρες, φορτωτής, κινητή μεταφορική ταινία κ.λπ.),
      -Προμήθεια και εγκατάσταση 2 Γερανογεφυρών (νότια δέσμη μεταφόρτωσης Ε/Κ),
      -Σύστημα Logistics (Cargo Management),
      -Πρατήριο υγρών καυσίμων,
      -Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας, ειδικών ζυγαριών αξονικού φορτίου βαγονιών, φορτίου τροχιάς και ειδικών διατάξεων μέτρησης περιτυπώματος στις εισόδους του Συγκροτήματος,
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών λειτουργιών.
      Διάγραμμα γενικής διάταξης ΕΚΘΠ I.
      Αναλυτικότερα, θα πρέπει να κατασκευαστούν:
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών (Χ.Μ.Σ.Μ) (Κτ. 2.5)
      Πρόκειται για δύο όγκους τοποθετημένους «εν σειρά» με ενδιάμεσο κενό 2,00 μ., από όπου διαμορφώνονται και οι είσοδοί τους και το οποίο καλύπτεται με στέγαστρο από πολυκαρβονικά φύλλα. Ο κτιριακός όγκος είναι προκατασκευασμένος από έτοιμους μανδύες που τοποθετούνται στην διαμορφωμένη βάση από μπετόν. Ο φέρων οργανισμός του κτιρίου αποτελείται από πλαίσιο δαπέδου κατασκευασμένο από ειδικές διατομές γαλβανισμένου χάλυβα.
      Κτίριο Υπηρεσιών Εμπορευματοκιβωτίων (Κτ. 3.4)
      Πρόκειται για μεταλλική κατασκευή που στηρίζεται σε πλάκα επί εδάφους, που ενισχύεται περιμετρικά με δοκό από οπλισμένο σκυρόδεμα ύψους 90 cm, όπου και εδράζονται τα υποστυλώματα του κτιρίου.
      Κτίριο Φόρτωσης Εμπορευματοκιβωτίων (containers) (Κτ. 3.5)
      Το κτίριο αποτελεί έναν επιμήκη όγκο με καμπυλούμενες τις ακμές των μεγάλων πλευρών της επιστέγασής του. Πρόκειται για μεταλλική κατασκευή που στηρίζεται σε πλάκα επί εδάφους, που ενισχύεται περιμετρικά με δοκό από οπλισμένο σκυρόδεμα ύψους 90 cm, όπου και εδράζονται τα υποστυλώματα του κτιρίου.
      Κτίριο Διοίκησης Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων (Κτ. 3.7)
      Το κτίριο αποτελείται από δύο όγκους, ο ένας εκ των οποίων στεγάζει τους γραφειακούς χώρους και ο άλλος το χώρο εστίασης.
      Οι δύο όγκοι χαρακτηρίζονται επίσης από συμπληρωματικά στοιχεία που αφορούν στη δομική συγκρότησή τους, από μεταλλικό φέροντα οργανισμό εμφανή, τόσο κατά τα πρωτεύοντα όσο και κατά τα δευτερεύοντα στοιχεία τους. Πρόκειται για ισόγεια μεταλλική κατασκευή που εδράζεται σε βάση από οπλισμένο σκυρόδεμα, με υπόγειο από οπλισμένο σκυρόδεμα.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών (Χ.Μ.Φ.Β) (Κτ. 4.5)
      Το κτίριο είναι ισόγειο. Ο φέρων οργανισμός του κτιρίου είναι οπλισμένο σκυρόδεμα με επικάλυψη αλουμινίου κυματοειδούς μορφής.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Οχημάτων (Χ.Μ.Ο) (Κτ. 6.4)
      Το κτίριο αποτελείται από ένα ισόγειο όροφο μεγάλου ύψους (12.15 μέτρα), τμηματικό μεσόροφο για χρήση γραφείων και τμηματικό υπόγειο βοηθητικών χρήσεων. Ο φέρων οργανισμός της ανωδομής του κτιρίου αποτελείται από μικτό σύστημα υποστυλωμάτων από οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλικής κατασκευής για τον φορέα στέγασης και την στάθμη του μεσορόφου (τμήμα γραφείων).
      Δεξαμενή καυσίμων κινητήριων μονάδων
      Θα κατασκευαστεί δεξαμενή καυσίμων για την τροφοδοσία των κινητήριων μονάδων (ντιζελομηχανών) ελιγμών του εμπορευματικού κέντρου, σε κατάλληλο χώρο που θα επιλεγεί σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ. Θα περιλαμβάνει μία υπόγεια δεξαμενή καυσίμων πετρελαίου και την αντίστοιχη αντλία τροφοδοσίας καυσίμου.
      Προμήθεια εξοπλισμού
      Περιλαμβάνεται η:
      -Προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού (straddle carriers, reachs tackers, περονοφόρα, κινητές ράμπες, πλαίσια, ελκυστήρες, φορτωτής, κινητή μεταφορική ταινία κλπ.)
      -Προμήθεια και εγκατάσταση δύο Γερανογεφυρών (νότια δέσμη μεταφόρτωσης Ε/Κ)
      -Σύστημα Logistics (Cargo Management)
      -Εξοπλισμός σιδ/κου δικτύου (γεφυροπλάστιγγα, ειδικές ζυγαριές αξονικού φορτίου βαγονιού, φορτίου τροχιάς και ειδικές διατάξεις μέτρησης περιτυπώματος στις εισόδους του Συγκροτήματος)
      -Προμήθεια συστήματος ERP
      Πρατήριο Υγρών καυσίμων με Στέγαστρο (Κτ.3.8)
      Κτίριο του πρατηρίου με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα και εξωτερικές τοιχοποιίες από οπτοπλινθοδομή.
      Κτίριο Προσωπικού Χώρου Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων (Κτ. 9.7)
      Το κτίριο είναι ισόγειο και βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του συγκροτήματος. Έχει άμεση σχέση με την πύλη Χώρων Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων.
      Κατασκευή πρόσθετων έργων επέκτασης
      Οι υποψήφιοι ανάδοχοι μπορούν να προτείνουν πρόσθετα έργα και επενδύσεις (πχ. Εγκαταστάσεις εστίασης και αναψυχής, δραστηριότητες κοινωνικών εξυπηρετήσεων, χώρο για εγκατάσταση τράπεζας κλπ) προκειμένου να παράσχουν πρόσθετες υπηρεσίες. Η χωροθέτηση και κατασκευή των πρόσθετων έργων επέκτασης θα γίνεται κατόπιν έγκρισης του ΟΣΕ και σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους, όρους δόμησης κλπ. κατά την κείμενη νομοθεσία.
      Διάγραμμα γενικής διάταξης ΕΚΘΠ II.
      Της Βάσως Βεγιάζη
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H Διοίκηση του ΕΦΚΑ με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται στον υπολογισμό εισφορών Ιανουαρίου 2019 διευκρινίζει τα εξής:
      Κατά τη διαδικασία υπολογισμού και έκδοσης εισφορών Μη Μισθωτών Ιανουαρίου 2019, σύμφωνα με τα νέα μειωμένα ποσοστά κλάδου σύνταξης, δεν ελήφθησαν υπόψη εισοδήματα μισθωτών υπηρεσιών σε μεμονωμένες περιπτώσεις παράλληλης ασφάλισης.
      Το πρόβλημα οφείλεται σε εκ παραδρομής λανθασμένη παραδοχή στο Μηχανογραφικό Σύστημα.
      Ως συνέπεια, 47.034 ασφαλισμένοι αντιμετωπίστηκαν ως ενεργοί ασφαλισμένοι μη έχοντας εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισφοροδοτήθηκαν με την ελάχιστη μηνιαία εισφορά.
      Οι ασφαλισμένοι αυτοί (εάν είχαν ληφθεί υπόψη οι αποδοχές) δεν θα ήταν υπόχρεοι καταβολής εισφορών για την επιχειρηματική δραστηριότητα (ή θα ήταν υπόχρεοι καταβολής 10 € ανεργίας) ή θα κατέβαλαν μικρότερη εισφορά από την ελάχιστη μηνιαία.
      Η αστοχία εντοπίστηκε αμέσως και έγιναν οι πιο κάτω ενέργειες άμεσα προς αποκατάσταση:
      α. Εντοπισμός της αστοχίας παραδοχών της ΗΔΙΚΑ.
      β. Υπολογισμός του πλήθους που επηρεάστηκε (47.034).
      γ. Αποσύρθηκαν τα συγκεκριμένα  ειδοποιητήρια και διεγράφησαν οι εγγραφές Ιανουαρίου 2019 από τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες.
      δ. Αναρτήθηκε μήνυμα στη μερίδα των  ασφαλισμένων αυτών στο δίκτυο ΕΦΚΑ ώστε να μην λαμβάνεται υπόψη η εισφορά Ιανουαρίου κατά τον έλεγχο προϋποθέσεων ενημερότητας και εκδόθηκε σχετικό ενημερωτικό έγγραφο.
      ε. Εστάλη προσωποποιημένο μήνυμα μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους ασφαλισμένους με το οποίο ενημερώθηκαν ότι:
      «Αγαπητέ ασφαλισμένε,
      το ειδοποιητήριο εισφορών Ιανουαρίου 2019 που είχε αναρτηθεί στη μερίδα σου, προσωρινά έχει ανακληθεί διότι διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν ληφθεί τα εισοδήματά σου από μισθωτές υπηρεσίες. Ήδη διενεργείται έλεγχος επαλήθευσης με σκοπό την εκ νέου ανάρτηση  μαζί με τις εισφορές Φεβρουαρίου 2019.
      Στο ενδιάμεσο διάστημα οι εισφορές Ιανουαρίου 2019 δε θα είναι απαιτητές για την χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας, ικανότητας κλπ.»
      στ. Αντιμετωπίστηκαν 123 περιπτώσεις παγίων εντολών και εστάλη προσωποποιημένο μήνυμα ενημέρωσης.
      «Αγαπητέ ασφαλισμένε,
      Όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει η εισφορά Ιανουαρίου 2019 προσωρινά έχει ανακληθεί.
      Επειδή δεν ήταν δυνατή η ανάκληση της εντολής είσπραξης μέσω πάγιας εντολής - λόγω προθεσμιών που τίθενται από το Διατραπεζικό Σύστημα – σας ενημερώνουμε ότι θα εμφανιστούν στον Τραπεζικό σας Λογαριασμό δύο εγγραφές,  ανάληψη και, εκ των υστέρων, κατάθεση, του ποσού εισφοράς.
      Ευχαριστούμε για την κατανόηση»
      ζ. Επιβεβαιώθηκαν οι ορθές παραδοχές στην ΗΔΙΚΑ προκειμένου να αναρτηθούν εκ νέου οι ορθές εισφορές με την έκδοση Φεβρουαρίου.
      η. Εστάλη απάντηση στην Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στον Πλατανιά θα τοποθετηθεί η πρώτη στρατιωτική γέφυρα τύπου Belley, προκειμένου να αποκατασταθεί η συγκοινωνία στο σημείο, μετά την κατάρρευση της γέφυρας πριν από τρεις ημέρες.
      Κλιμάκιο του στρατού με τους ανάλογους άνδρες, έφτασαν στη θέση της γέφυρας Πλατανιά στον Ιάρδανο ποταμό, όπου θα ξεκινήσει η διαδικασία συναρμολόγησης της γέφυρας (κεντρική φωτογραφία).



      Η δεύτερη γέφυρα αναμένεται να τοποθετηθεί στις Βρύσσες όπου τμήμα της τσιμεντένιας γέφυρας έχει καταρρεύσει.

      Οι δύο στρατιωτικές γέφυρες έφτασαν σήμερα στα Χανιά, με το πλοίο της γραμμής ενώ σε τρεις μέρες η γέφυρα τύπου Belley θα έχει τοποθετηθεί στον Πλατανιά.
      Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, αναμένονται ακόμα δύο τέτοιου τύπου γέφυρας, μέσα στις επόμενες ημέρες.

      Φώτο: https://www.kriti24.gr/archisan-na-topothetoyntai-oi-protes-gefyres-sta-chania-foto/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Μετά από έξι χρόνια εργασιών, η κατασκευή του Raffles City Chongqing ολοκληρώνεται στην Κίνα: Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο οικοδομικό εγχείρημα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, ο αποκαλούμενος οριζόντιος ουρανοξύστης αποτελείται από οκτώ πύργους και μια γέφυρα.
      Η CapitaLand αναφέρει πως δομικά έχει ολοκληρωθεί, και σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο εσωτερικό του. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένονται στο δεύτερο μισό του 2019.
      Η έκταση του project είναι ιδιαίτερα μεγάλη, με συνολική επιφάνεια ορόφων 817.000 τετραγωνικών μέτρων στους οκτώ πύργους του. Η γέφυρα, υπό την ονομασία Crystal, υποστηρίζεται από τέσσερις ουρανοξύστες των 250 μέτρων. Επίσης, συνδέει άλλο ένα ζεύγος ουρανοξυστών, ύψους 350 μέτρων, μέσω δύο μικρότερων γεφυρών. Έχει μήκος 300 μέτρων και καλύπτεται από περίπου 3.000 πάνελ γυαλιού και αλουμινίου.
      Στο εσωτερικό της γέφυρας θα βρίσκονται δύο πισίνες, μια γκαλερί, μεγάλοι κήποι με δέντρα, εστιατόρια κ.α. Το υπόλοιπο Raffles City Chongqing θα έχει γραφεία και διαμερίσματα.
       
       
      Φώτο: https://newatlas.com/raffle-city-chongqing-moshe-safdie-nears-completion/58623/#gallery






       
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις λίγες χώρες της Ευρώπης που έχουν μόνο ένα σύστημα Τραμ συγκαταλέγεται η Αθήνα. Κατά καιρούς (ειδικά προεκλογικές περιόδους) έχουν βγεί στην επιφάνεια σχέδια και μελέτες για την ανάπτυξης συστημάτων Τραμ σε αρκετές πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, ο Βόλος, το Ηράκλειο, η Πάτρα, η Λάρισα και η Καλαμάτα, ωστόσο ποτέ δεν προχώρησε κάτι παραπάνω από αυτό.
      Στον Ευρωπαϊκό χάρτη του Τραμ στην ίδια κατηγορία με την Αθήνα (ένα μόλις σύστημα Τραμ) είναι και: η Βουλγαρία, η Πορτογαλία, η Βοσνία, η Σερβία, η Δανία, η Εσθονία, η Ιρλανδία και η Φινλανδία. Αν κάνουμε και μία πληθυσμιακή σύγκριση με αυτές τις χώρες θα διαπιστώσουμε ότι μόνο η Πορτογαλία έχει παρόμοιο πληθυσμό και οι υπόλοιπες πολύ λιγότερο.
      Καθόλου σύστημα Τραμ έχουν κάποιες Βαλκανικές χώρες: Αλβανία, Σκόπια, Μαυροβούνιο, Κόσοβο και Σλοβενία και οι ανατολικές Λιθουανία και Μολδαβία.
      Τα συστήματα Τραμ όπως αποδεικνύει η παρουσία τους σε περισσότερες από 200 πόλεις της Ευρώπης δεν είναι ιδανικά μόνο για μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα, η Βουδαπέστη, το Βερολίνο, το Μιλάνο κ.α. αλλά και σε πόλεις με πληθυσμό που μπορεί να είναι από 500.000 αλλά και λιγότερο μέχρι και 100.000. Στη Ρουμανία για παράδειγμα έχει Τραμ 38χλμ με 10 γραμμές η Τιμισοάρα με πληθυσμό 310.000. Στη Γερμανία στην πόλη Darmstadt με πληθυσμό περίπου 140.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 40χλμ με 9 γραμμές. Στο Innsbruck της Αυστρίας με 120.000 κατοίκους υπάρχει σύστημα Τραμ 26χλμ με 5 γραμμές. Τέλος ένα άλλο παράδειγμα στο Μπλάκπουλ της Αγγλίας, όπου με πληθυσμό 140.000 κατοίκων λειτουργεί σύστημα Τραμ 18,4χλμ με 1 γραμμή.
      Στην περίπτωση της Ελλάδας, αποδεικνύεται πως κριτήρια για την ανάπτυξη Τραμ με παράδειγμα τις παραπάνω πόλεις αλλά και δεκάδες άλλες στην Ευρωπαϊκή επικράτεια, πληρούν πέρα από τη Θεσσαλονίκη που έχει πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου και μπορεί να το προσθέσει ως συμπληρωματικό του Μετρό, τουλάχιστον επτά: η τριάδα Ηράκλειο, Λάρισα και Πάτρα που έχουν περίπου 300.000 κατοίκους μητροπολιτικά, και  Ιωάννινα, Βόλος, Καβάλα και Καλαμάτα. Τα Τραμ μπορούν να ενταχθούν στις πόλεις σε πεζοδρομημένους άξονες, να τις ενώσουν με σημαντικά σημεία όπως Σιδηροδρομικούς Σταθμούς, ΚΤΕΛ, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν καταλυτικά στην περιβαλλοντική, αισθητική και ουσιαστική αναδιαμόρφωση της λειτουργίας των αστικών μεταφορών στις πόλεις που θα μπορούσε να εγκατασταθεί.
      To "μυστικό" της λειτουργίας σε πόλεις με στενούς δρόμους όπως αυτούς που έχει η Ελλάδα έχει να κάνει με την τοποθέτηση στενότερων τροχιόδρομων και συρμών Τραμ που δίνει λύση και σε αυτό το πρόβλημα. Αυτό έχουν επιλέξει πόλεις όπως το Όσιγιεκ στην Κροατία, η Τεργέστη στην Ιταλία, το Λβιβ στην Ουκρανία, η Βέρνη στην Ελβετία κ.α.
      Μέχρι σήμερα σε καμιά από τις παραπάνω πόλεις δεν τόλμησε ούτε Δήμος, ούτε Περιφέρεια αλλά ούτε το Υπουργείο προχώρησε ποτέ. Μάλιστα στη σημερινή εποχή που η λύση των ΣΔΙΤ είναι παρούσα και με τη συμμετοχή των φορέων των υφιστάμεων αστικών μεταφορών αυτή η μεταμόρφωση των συγκοινωνιών μπορεί να γίνει πραγματικότητα και οι ελληνικές περιφερειακές πόλεις να πάνε πολλά βήματα μπρος στην καθημερινότητα των αστικών μετακινήσεων.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε προσωρινή αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο της πόλης των Αθηνών, που δεν περιλαμβάνεται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, νοτίως της Ακρόπολης, προτίθεται να προχωρήσει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, με αφορμή τις αντιδράσεις για την ανέγερση ψηλών κτηρίων πέριξ του βράχου, που κλείνουν την οπτική πρόσβαση στην Ακρόπολη.
      Σύμφωνα με το ανακοίνωση του υπουργείου, ο κ. Σταθάκης ζήτησε επιπλέον από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στον άμεσο έλεγχο νομιμότητας της οικοδομικής άδειας του κτιρίου που έχει κτιστεί επί της οδού Φαλήρου 5, καθώς επίσης και τη διενέργεια αυτοψίας από τους επιθεωρητές δόμησης, προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή εφαρμογή της οικοδομικής άδειας
      Σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ επισημαίνει ότι «στη βάση αυτή θα γίνουν όποιες παρεμβάσεις κριθούν αναγκαίες στο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό έχει προκύψει μετά τις μεταβολές του 2012».
      Στην ίδια ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι «σε σχέση με το ακίνητο επί των οδών Μισαραλιώτου 7-11 και Τσάμη Καρατάσου 4, ουδέποτε έχει εισαχθεί κάποιο αίτημα στα όργανα ή στις υπηρεσίες του υπουργείου».
      Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας (της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος) του υπουργείου, σε συνεργασία με συναρμόδιους φορείς και υπουργεία, έχει συστήσει ομάδα εργασίας για την επανεξέταση των όρων δόμησης στην περιοχή, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα περιορισμού της οπτικής επαφής με την Ακρόπολη.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη του κοινού διαγωνισμού ΑΠΕ για αιολικούς και φωτοβολταϊκούς σταθμούς από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ο οποίος αφορά δημοπρατούμενη ισχύ 600 MW, ενώ σημαντική αλλαγή στους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού αφορά η αναπροσαρμογή του επιπέδου ανταγωνισμού από το 75% στο 40% πλέον.
      Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Αρχής, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 21η Μαρτίου 2019, ενώ η διενέργεια της ηλεκτρονικής δημοπρασίας προγραμματίζεται για την 15η Απριλίου προκειμένου να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι και να ξεκινήσει η σχετική τους προετοιμασία.
      Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με προηγούμενο προγραμματισμό της Αρχής οι προς δημοπράτηση ποσότητες προσδιορίζονταν σε 400 MW για το 2018 και 400 MW για το 2019. Δεδομένου, όμως, ότι πέρυσι δεν διεξήχθη κοινή ανταγωνιστική διαδικασία, η δημοπρατούμενη ισχύς για τον πρώτο κοινό διαγωνισμό κρίνεται εύλογο από την Αρχή, να ανέρχεται στα 600 MW, λαμβάνοντας υπόψη τη μη δημοπρατηθείσα ισχύ των 400 MW του έτους 2018 και το ήμισυ της προς δημοπράτηση ισχύος του έτους 2019. Έτσι επομένως , προκύπτουν τα 600 MW που «βγαίνουν» στον ερχόμενο διαγωνισμό του Απριλίου.
      Επιπλέον, να προσθέσουμε πως το μέτρο του 75% στόχο είχε να εξασφαλίσει ένα ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής στο διαγωνισμό, γεγονός που λειτουργούσε ως δικλείδα ασφαλείας προκειμένου να διασφαλίζονται ομαλές συνθήκες ανταγωνισμού.
      Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση της απόφασης επισημαίνεται από την Αρχή πως με τον καθορισμό ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής επιτυγχάνεται ένα σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές, οι οποίοι, βάσει του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου θα κληθούν να πληρώσουν για κάθε έργο, μέσω του ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων Ρύπων), σημαντικό μέρος του ποσού που υπολογίζεται ως κρατική ενίσχυση με βάση τη Σύμβαση Λειτουργικής Ενίσχυσης, που θα συνάψουν οι επιτυχόντες στις ανταγωνιστικές διαδικασίες.
      Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η ΡΑΕ ορίζει ότι το ποσοστό συμμετοχής πρέπει να είναι τουλάχιστον 40% πλέον της δημοπρατούμενης ισχύος.
      Τέλος, η προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρει πως στην περίπτωση που εφαρμόζοντας το εν λόγω ποσοστό προκύπτει προς δημοπράτηση ισχύς, η οποία είναι μικρότερη από την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής τότε η δημοπρατούμενη ισχύς καθορίζεται από (είναι ίση με) την ισχύ του Συμμετέχοντα με τη μεγαλύτερη Ισχύ Συμμετοχής.
      Επισυνάπτονται η απόφαση της ΡΑΕ, καθώς και η προκήρυξη του διαγωνισμού. 
      Περισσότερα...

      0

    • COSTAS T

      Κατέρρευσε την στιγμή του ρεπορτάζ μια ιστορική γέφυρα.
      http://www.neatv.gr/el/363953/teo-sok-istoriki-iefira-katerreise-se-zontani-sindesi.php
      Ήταν από τα έργα εκείνα που όταν μου δίνετε η ευκαιρία σταματώ και αφιερώνω χρόνο για να τα παρατηρήσω παρόλο που δεν έχω σχέση με τις κατασκευές.
      Κρίμα, επειδή στην θέση της θα κατασκευαστεί μια νέα γέφυρα η οποία θα είναι μεν ασφαλής ωστόσο είναι σίγουρο πως θα είναι σχεδιαστικά αδιάφορη.
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Ένας εκκωφαντικός κρότος που ακούστηκε το πρωί του Σαββάτου από την περιοχή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναστάτωσε τους κατοίκους που σύντομα διαπίστωσαν πως μέρος της πρόσοψης παλιού κτηρίου είχε καταρρεύσει.
      Όπως αναφέρει e-evros.gr (https://www.e-evros.gr/gr/eidhseis/3/katerreyse-prosopsh-kthrioy-sto-limani-ths-ale3androypolhs/post37189?fbclid=IwAR2zd0HZT2_KfTYQkf4Fvs4N2kiF-iMIIfMlyDiv-89t_JFA4_E9sTs15aE), από τύχη δεν υπήρξαν τραυματισμοί αλλά ούτε και υλικές ζημιές σε διερχόμενα ή σταθμευμένα οχήματα, καθώς πρόκειται για δρόμο ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά σε πάρκινγκ αυτοκινήτων.
      Πρόκειται για μία από τις αποθήκες του λιμανιού οι οποίες είναι κτίσματα του 1870 και κατασκευάστηκαν από την Εταιρία Ανατολικών Σιδηροδρόμων, την εποχή που κατασκευαζόταν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και χτιζόταν γύρω από αυτό η καινούρια πόλη.
      Οι αρχές αποδίδουν την κατάρρευση τόσο στην παλαιότητα του κτίσματος όσο και στους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή.
      Δεν υπήρξε τραυματισμός στο συμβάν.
       
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.