Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Υπεγράφη η υπουργική απόφαση «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης, διάνοιξης και συντήρησης των ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιών», όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Η υπογραφή της ΥΑ, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, δημιουργεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο συμβάλλει στην προώθηση και δημιουργία ολοκληρωμένων δικτύων πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών.
       
      Για πρώτη φορά συγκροτείται σύστημα Εθνικής Πιστοποίησης των υφιστάμενων αλλά και των νέων ή προτεινόμενων δικτύων μονοπατιών, στο πλαίσιο της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και εμπειρίας.
       
      Η απόφαση αυτή, συνεχίζει το υπουργείο, έρχεται να καλύψει το νομοθετικό κενό προσφέροντας το απαραίτητο εργαλείο σχεδιασμού σε όλους τους ενδιαφερόμενους, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο (συλλόγους, φορείς, επαγγελματίες, πολίτες κλπ). «Αποτελεί το αρχικό βήμα μιας σειράς ενεργειών και δράσεων του ΥΠΕΝ προς την κατεύθυνση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για το περιβάλλον και τον εναλλακτικό τουρισμό», αναφέρει το υπουργείο και προσθέτει:
       
      «Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία παρατηρείται στη χώρα μας αυξημένο ενδιαφέρον για προγράμματα υπαίθριου τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος, με επισκέπτες από όλο τον κόσμο, λόγω του ιδιαίτερου και ποικίλου φυσικού πλούτου της Ελλάδας».
       

       
       
      Τα ολοκληρωμένα δίκτυα μονοπατιών τονώνουν τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύουν τις συμμετοχικές διαδικασίες και την κοινωνική οικονομία και εντείνουν την περιβαλλοντική προστασία και εκπαίδευση, συμπληρώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στα άμεσα προσδοκώμενα οφέλη συμπεριλαμβάνονται η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, η αυξημένη ροή εσόδων ανά επισκέπτη, συνδέοντας το περιβαλλοντικό απόθεμα της χώρας, με τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας.
       
      «Οι επόμενες προγραμματισμένες ενέργειες του ΥΠΕΝ που συμπληρώνουν τα παραπάνω είναι η σύσταση ψηφιακού Εθνικού Μητρώου Περιβαλλοντικών Διαδρομών, οι Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του Πράσινου Ταμείου για μελέτες ολοκληρωμένων δικτύων μονοπατιών από την τοπική Αυτοδιοίκηση και ο σχεδιασμός πιλοτικού έργου δικτύου μονοπατιών σε επίπεδο Περιφέρειας», καταλήγει η ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31437/
      Περισσότερα...

      1

    • ted78

      Λίγες εβδομάδες μετά την επίσημη ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικής πλοήγησης Galileo, αρκετοί δορυφόροι του αστερισμού παρουσίασαν σοβαρή δυσλειτουργία στα ατομικά ρολόγια τους.
       
      Προς το παρόν η βλάβη δεν έχει επηρεάσει τη λειτουργία του Galileo, δεδομένου ότι υπάρχουν εφεδρικά ατομικά ρολόγια. Ωστόσο η εξέλιξη δημιουργεί ανησυχία ενόψει της εκτόξευσης κι άλλων δορυφόρων.
       
      Μέχρι σήμερα έχουν εκτοξευτεί 18 δορυφόροι του συστήματος Galileo, το οποίο υπόσχεται να δεκαπλασιάσει την ακρίβεια που προσφέρει το GPS του αμερικανικού στρατού.
       
      Κάθε δορυφόρος τέσσερα ατομικά ρολόγια (δύο ρουβιδίου και δύο υδρογόνου) ώστε να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ακόμη κι αν υπάρξει τεχνικό πρόβλημα σε κάποιο ρολόι. Συνολικά 9 ρολόγια έχουν σταματήσει να λειτουργούν και ένας από τους δορυφόρους έχει ξεμείνει με μόνο δύο.
       
      Τώρα, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) πρέπει να αποφασίσει αν θα προχωρήσει κανονικά στις επόμενες εκτοξεύσεις. Στην τελική του μορφή, ο αστερισμός του Galileo θα περιλαμβάνει 24 δορυφόρους.
       
      «Όλοι αναρωτιούνται αν πρέπει να αναβάλουμε την επόμενη εκτόξευση, έως ότου βρούμε την αιτία του προβλήματος» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ESA, Γιαν Βέρνερ.
       
      Οι τεχνικοί της ESA στην Ολλανδία προσπαθούν να εντοπίσουν το πρόβλημα και να καταλάβουν κατά πόσο είναι συστημικό. Μέχρι στιγμής φέρονται έχουν καταφέρει να επαναφέρουν ένα ρολόι μέιζερ υδρογόνου.
       
      Τα ρολόγια του Galileo, τα ακριβέστερα που έχουν εκτοξευτεί ποτέ, χάνουν μόλις ένα δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου τη μέρα ή ένα δευτερόλεπτο κάθε τρία εκατομμύρια χρόνια. Αυτή η ακρίβεια επιτρέπει τον γεωγραφικό εντοπισμό θέσης με περιθώριο λάθους μόνο ενός μέτρου, συγκριτικά με περίπου 10 μέτρα στο GPS.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500125707
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατομμυρίων ευρώ. Τη σύμβαση υπέγραψαν, μετά από έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini.
       
      Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών, ενώ εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης, ευχαρίστησε όλους όσοι συνεργάστηκαν με το Ταμείο για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά από σχεδόν 4 χρόνια και δήλωσε: «Η Ferrovie dello Stato Italiane Group αναλαμβάνει μια μεγάλη δέσμευση: να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών».
       
      Στην τελετή της υπογραφής παρέστη και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρο του ΔΣ, Παναγιώτη Θεοχάρη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Φίλιππο Τσαλίδη.
       
      Πηγή: http://www.documentonews.gr/article/ypografhke-h-pwlhsh-ths-trainose-sthn-ferrovie-dello-stato-italiane-spa
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το πρώτο εμπορευματικό τρένο από την Κίνα έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη, με την άφιξή του στο Λονδίνο να βάζει τέλος σε μία 18ήμερη διαδρομή. Η Βρετανία γίνεται η 15η χώρα της Ευρώπης που προστίθεται στον χάρτη που οι κινέζοι αποκαλούν «δρόμο του Μεταξιού».
       
       
      Το τρένο που έφτασε την Τετάρτη στο Λονδίνο, μετέφερε κυρίως ρούχα και πέρασε νωρίτερα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία, πριν περάσει τη γέφυρα της Μάγχης.
       
      Σύμφωνα με το ITV, η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων της Βρετανίας με την Κίνα, ενώ σύμφωνα με το BBC, ο ετήσιος τζίρος αυτών των διαδρομών αποδίδει περί τα 400 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως η υπηρεσία του σιδηρόδρομου είναι φθηνότερη από εκείνη των εμπορευματικών αερομεταφορών, και πιο γρήγορη από την αποστολή εμπορευμάτων δια της θαλάσσης.
       
      «Η διαδρομή με το γρήγορο τρένο διαρκεί τριάντα ημέρες λιγότερο από τις θαλάσσιες διαδρομές, ενώ κοστίζει μόλις το ένα πέμπτο των αεροπορικών μεταφορών» δήλωσε σχετικά ο Φανγκ Σουντόνγκ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των Βιομηχανικών Επενδύσεων Tianmeng.
       
      Αρχικά, τα δρομολόγια του τρένου θα είναι εβδομαδιαία, ενώ ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να ληφθούν νεότερες αποφάσεις στο μέλλον.
       
      Μέχρι στιγμής, έχουν υπάρξει 40 δρομολόγια τρένων εμπορευματικών μεταφορών που συνδέουν την Ασία με 14 ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της εμπορικής διαδρομής που ξεκίνησε το 2013.
       

       
      Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/105919/To-proto-emporeumatiko-treno-apo-tin-Kina-ftanei-sto-Londino-video
       

       
      Περισσότερα: http://www.bbc.com/news/uk-38666854
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ολοκληρώνεται στις 24 Ιανουαρίου η διαδικασία αιτήσεων για την πρόσληψη 80 ατόμων στην Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ).
       
      Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου, ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην προκήρυξη. Η υπογεγραμμένη εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής αίτησης και τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση: ΑΣΕΠ Αίτηση για την Προκήρυξη 5Κ/2016, Τ.Θ. 14 308, Αθήνα Τ.Κ. 115 10 αναγράφοντας στο φάκελο την αντίστοιχη κατηγορία εκπαίδευσης (ΠΕ ή ΤΕ) θέσεις της οποίας διεκδικούν.
       
      Η κατανομή για τις 80 θέσεις στην ΕΥΑΘ είναι η εξής:
       
      ΠΕ Βιολόγων 1, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού 8, ΠΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών 5, ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών 5, ΠΕ Περιβάλλοντος 1, ΠΕ Πληροφορικής 4, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών 18, ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών 6, ΠΕ Χημικών 3, ΠΕ Χημικών Μηχανικών 4, ΤΕ Δημόσιας Υγιεινής 1, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού 1, ΤΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών 5, ΤΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών 3, ΤΕ Μηχανικών Αυτοματισμού 2, ΤΕ Πληροφορικής 5, ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών 6 και ΤΕ Τεχνολόγων Τροφίμων 2.
       
      Κριτήρια
       
      Οι πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης διάφορων κλάδων/ειδικοτήτων ασχολούνται με δραστηριότητες που υποστηρίζουν λειτουργικές ανάγκες των μονάδων της ΕΥΑΘ Α.Ε. για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω σκοπών (π.χ. μελέτες, κατασκευές, συντηρήσεις, επεκτάσεις, ανανεώσεις), απαραίτητων για την εξασφάλιση της ύδρευσης και της αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων υδάτων και αντλιοστασιών, έργα διευθετήσεως χειμάρρων αντιπλημμυρικής προστασίας, συντηρήσεως της περιφερειακής τάφρου της πόλεως Θεσσαλονίκης, των σταθμών επεξεργασίας λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων, καθώς και επιμέλεια της λειτουργίας, της διοικήσεως και της εκμεταλλεύσεως όλων των έργων. Προς τούτο απαιτείται να διαθέτουν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα και στον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της ΕΥΑΘ Α.Ε.
       
      Από το ένθετο «Αγορά Εργασίας» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42455/prosklitirio-diorismou-gia-80-monimous-michanikous-kai-dioikitikous-stin-evath
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Η λίστα για τα ετήσια βραβεία BREEAM ανακοινώθηκε επίσημα. Εκπροσωπώντας τα καλύτερα από τα πιο βιώσιμα κτίρια του κόσμου, η λίστα περιλαμβάνει έργα από τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 7 Μαρτίου. Καθώς συμπίπτουν με την πρώτη βραδιά της Ecobuild, τα βραβεία γίνονται όλο και περισσότερο η εκδήλωση με την μεγαλύτερη προσέλκυση προς τιμήν των καλύτερων σε σχεδιασμό, κατασκευή και επιδόσεις έργων αλλά και μια κορυφαία εκδήλωση δικτύωσης για τους επαγγελματίες από ολόκληρο τον κλάδο.
       
      Τα βραβεία αναγνωρίζουν την αριστεία στην εφαρμογή του BREEAM, το διεθνώς αναγνωρισμένο μέτρο βιωσιμότητας για τον σχεδιασμό, τις υποδομές, τα κτίρια και τις κοινότητες. Κάθε χρόνο ο ανταγωνισμός για τα βραβεία αυξάνεται καθώς οι πελάτες αναγνωρίζουν την αξία που παρέχει η συγκεκριμένη διάκριση όσον αφορά την επιβράβευση της ομάδας του έργου και την πίδειξη εξαιρετικών κτιρίων ή έργων που βελτιώνουν το χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του πελάτη, την πληρότητα του ακινήτου και την ευημερία των ενοίκων.
       
      Με τις καινοτομίες να συνεχίζουν να διευρύνουν τα όρια στο σχεδιασμό και την αειφορία και με τον υγιή ανταγωνισμό από όλο τον κόσμο, είναι μια συνεχώς αυξανόμενη πρόκληση για την ανεξάρτητη κριτική επιτροπή να επιλέξει έναν νικητή σε κάθε μία από τις κατηγορίες.
       
      Τα βραβεία καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των γραφειακών χώρων (νέα, ανακαινισμένα και σε χρήση), βιομηχανικών κτιρίων, πολλαπλών χρήσεων, οικιστικών καθώς και τους τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας.
      «Η φετινή λίστα αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική ποικιλία εμπνευσμένων κτιρίων που καθορίζουν τα πρότυπα αειφορίας στο σχεδιασμό, την κατασκευή, την ανακαίνιση και τη διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντός μας», δήλωσε ο Gavin Dunn, Διευθυντής του Group Απόδοσης Κτιρίων στο BRE. «Η ευρεία γκάμα από πολλαπλής χρήσης σε δημόσια κτίρια, καταστήματα, αποθήκες, ερευνητικά κέντρα και κατοικίες, αποδεικνύει ότι τα πολλαπλά οφέλη της αειφορίας μπορεί να εφαρμοστούν σχεδόν σε οποιοδήποτε τύπο κτιρίου.»
       
      Μιλώντας για την επιτυχία τους στα Βραβεία BREEAM 2016, όπου το «The Edge» κέρδισε δύο βραβεία, ο Edwin van Eeckhoven από το C2N σχολίασε: «Ο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας για την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής βαθμολογίας κατά BREEAM για ένα γραφείο περίπου 40.000 τ.μ., ήταν η συνολική δέσμευση από τον μισθωτή, τον κατασκευαστή, την ομάδα του έργου και τον εργολάβο για την επίτευξη αυτής της φιλοδοξίας. Το BREEAM ως εργαλείο πιστοποίησης ορίζει με σαφήνεια σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται και τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για την επίτευξή τους. Κερδίζοντας δύο βραβεία για το έργο «The Edge» κερδίσαμε και την αναγνώριση για την προσπάθεια που κάθε μέλος της ομάδας κατέβαλε για να επιτευχθεί αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Για τις εταιρείες που εμπλέκονται, τα βραβεία BREEAM παρέχουν πολύτιμη αναγνωρισιμότητα στον διεθνή τομέα των ακινήτων.»
       
      Τώρα, στο 26ο έτος ζωής του, το BREEAM έχει συνεισφέρει στη διαμόρφωση του δομημένου περιβάλλοντος και έχει συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση των κτιρίων. Ως η κορυφαία μέθοδος αξιολόγησης της βιωσιμότητας για τα κτίρια και τις κοινότητες, έχει εκδώσει περισσότερα από 550.000 πιστοποιητικά σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ πάνω από 2,2 εκατ. κτίρια έχουν εγγραφεί για την αξιολόγηση.
       
      Μπορείτε να βρείτε τη λίστα για τα βραβεία του 2017 στο σύνδεσμο www.breeam.com/awards. Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε επίσημο gala δείπνο στο London Marriott, στην πλατεία Grosvenor, την Τρίτη 7 Μαρτίου.
       
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το BREEAM επισκεφτείτε το σύνδεσμο www.breeam.com.
       
      Πηγή: http://buildinggreen.gr/breeam-awards-2017-global-shortlist/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα πρόσφατα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που μεταξύ άλλων οδήγησαν και στο πάγωμα χιλιάδων υδρομέτρων, ανέδειξαν κακοτεχνίες, αλλά και μειωμένες δυνατότητες έγκαιρης ανταπόκρισης σε επείγοντα αιτήματα των καταναλωτών.
       
      Παράλληλα κατέδειξαν πως η Ελλάδα, καλώς ή κακώς, είναι μία αμιγώς «καλοκαιρινή» χώρα με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα των υποδομών της και τις αντοχές των τελευταίων, όταν προκύψει μία ασυνήθιστη καιρική κατάσταση.
       
      Τη στιγμή που εδώ αντικαθιστούμε… παγωμένα υδρόμετρα, σε άλλα σημεία του πλανήτη από τους σωλήνες του δικτύου ύδρευσης, οι οποίοι μεταφέρουν πόσιμο νερό, παράγεται «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια χάρη σε μία επαναστατική καινοτομία.
       
      Εάν είχατε λοιπόν κατοικία στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, τότε μπορεί τα φώτα στο σπίτι σας να άναβαν με ηλεκτρισμό, που παράγεται από το νερό της βρύσης σας.
       

       
      Μία πρωτοποριακή διάταξη εντός των σωλήνων ύδρευσης, οι οποίοι μεταφέρουν το νερό στα σπίτια, επιτρέπει την μετατροπή της ροής του νερού σε υδροηλεκτρική ενέργεια χωρίς βέβαια να υφίστανται οι αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες από την κατασκευή ενός φράγματος, όπως συνηθίζεται στους γνωστούς σε όλους μας υδροηλεκτρικούς σταθμούς.
       

       
       
      Μικρές τουρμπίνες γυρίζουν μέσα στους σωλήνες εξαιτίας της συνεχούς ροής του νερού και στέλνουν αυτή την «πράσινη» ενέργεια σε γεννήτριες.
       
      Η παραγόμενη ενέργεια δεν μπορεί να ηλεκτροδοτήσει μία ολόκληρη πόλη, αλλά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες επιμέρους κτιριακών υποδομών, όπως ενός σχολείου ή μίας βιβλιοθήκης, «ανακουφίζοντας» έτσι τον λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας ενός δήμου. Εννοείται πως η ενέργεια μπορεί να πωληθεί και στο κεντρικό δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού και να υπάρξουν τα ανάλογα έσοδα.
       
      Αντίθετα με την αιολική ή την ηλιακή ενέργεια, το σύστημα μπορεί να παράγει ενέργεια όλες τις ώρες της ημέρας, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες, καθώς μέσα στους σωλήνες υπάρχει συνέχεια τρεχούμενο νερό.
       
      Ωστόσο δεν μπορεί να εφαρμοστεί παντού: λειτουργεί μόνο σε περιοχές, όπου το νερό κυλά προς τα κάτω με τη δύναμη της βαρύτητας, δηλαδή σε σημεία που έχουν κάποιο υψόμετρο. Επί της ουσίας, εάν εφαρμοζόταν πχ στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε περιοχές (κυρίως στα ανατολικά της πόλης), όπου το νερό μέσω των σωλήνων αρχίζει να κυλά από ένα υψηλότερο σημείο προς τα χαμηλότερα.
       

       
       
      Οι «πράσινοι» σωλήνες διαθέτουν και αισθητήρες, οι οποίοι παρακολουθούν την ροή του νερού.
       
      Οι αισθητήρες επιτηρούν την πίεση (κάτι που μπορεί να αποκαλύψει τυχόν διαρροές ενός σωλήνα και να αποφευχθούν μεγαλύτερα προβλήματα σπασίματος σωληνώσεων και πλημμυρών), ενώ μπορεί να ελέγχεται και η ποιότητα του ύδατος.
       
      Δημιουργός του συστήματος είναι η εταιρεία (start-up) Lucid Energy με έδρα το Πόρτλαντ, ενώ εκτός από την συγκεκριμένη πόλη το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί επί μία τετραετία σε περιοχή της Καλιφόρνια, παρέχοντας μεταξύ άλλων ηλεκτρισμό για τον φωτισμό των δημόσιων δρόμων κατά τη διάρκεια της νύχτας.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31402/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε νωρίτερα η αυτοψία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ στο χώρο της φωτιάς που ξέσπασε το απόγευμα της Κυριακής 15/01, στον Ταύρο, συγκεκριμένα σε υπαίθρια αποθήκη ελαστικών, επί της οδού Θέμιδος 25, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ. Ενέργειας.
       
      Εξαιτίας φιαλών υγραερίου αλλά και των ελαστικών που βρίσκονταν στο χώρο προκλήθηκαν εκρήξεις και η φωτιά μεταδόθηκε σε γειτονικά γήπεδα τα οποία έχουν μετατραπεί σε υπαίθριες χωματερές με την ανοχή των ιδιοκτητών τους.
       
      Οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος βρέθηκαν από τις πρώτες ώρες της πυρκαγιάς στο χώρο, στο πλευρό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, μαζί με την Περιβαλλοντική Αστυνομία.
       
      Σήμερα από το πρωί, κλιμάκιο Επιθεωρητών, παρουσία της Γενικής Επιθεωρήτριας και της Προϊσταμένης Νοτίου Ελλάδος, βρέθηκαν στο πεδίο για έλεγχο. Με τη βοήθεια της Περιβαλλοντικής Αστυνομίας εντοπίστηκαν οι ιδιοκτήτες των γηπέδων, οι οποίοι δεν προσήλθαν στο χώρο, προφανώς για να αποφύγουν την αυτόφωρη διαδικασία, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
       
      Ωστόσο, σε συνεργασία με την Αστυνομία Περιβάλλοντος και με την απαιτούμενη κατάθεση των Επιθεωρητών ξεκίνησε η προανακριτική διαδικασία προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη για την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους, στο βαθμό που τους αναλογεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4042/12 περί Ποινικής προστασίας του περιβάλλοντος − Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ ...».
       
      Τέλος, οι Επιθεωρητές ξεκίνησαν τη διαδικασία του άρθρου 9 του ν. 2947/2001 για την επιβολή των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία διοικητικών κυρώσεων.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42419/yp-energeias-aftopsia-ton-epitheoriton-perivallontos-ston-tayro
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τέσσερις σημαντικές αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ενέκρινε στη σημερινή συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 76%! Τα έργα θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα και αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους.
       
      Η μεγαλύτερη παρέμβαση, ύψους 1 εκ. ευρώ είναι η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων του ποταμού Αξιού και των υδατορεμάτων που συμβάλουν σ' αυτόν. Είναι οι ετήσιες παρεμβάσεις, που εκτός της συντήρησης προβλέπουν και τη διατήρηση της διοχετευτικότητας, ώστε να μην πλημμυρίζουν οι περιοχές δίπλα από το ποτάμι και τα ρέματα που συμβάλουν σ' αυτό.
       
      Προσωρινό ανάδοχο αποκτά επίσης το έργο της διοχετευτικότητας των τάφρων Αγκαθιάς και Αγίας Τριάδας, με προϋπολογισμό 383.692 ευρώ.
       
      Εγκρίθηκαν παράλληλα οι παρεμβάσεις για τη διατήρηση της διοχετευτικότητας και συντήρησης των αντιπλημμυρικών έργων στον ποταμό Λουδία και στην Τάφρο 66, με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ, αλλά και το έργο της αποκατάστασης και του καθαρισμού των τάφρων Αρτζάν, Αματόβου και ΚΑΔ Λιμνοτόπου, με προϋπολογισμό μελέτης επίσης 300.000 ευρώ.
       
      Οι παρεμβάσεις γίνονται με καθυστέρηση περίπου δύο χρόνων, καθώς έχουν εγκριθεί από το 2014, όπως παρατήρησαν και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, κάτι που οφείλεται κυρίως στη γραφειοκρατία, την αλλαγή του σχετικού νόμου, αλλά και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως υποστήριξε η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Πηγή: http://voria.gr/article/tessera-antiplimmirika-erga-os-to-telos-tou-2017-stin-k-makedonia
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια καινοτομία που βοηθά στην ασφάλεια των πεζών που διασχίζουν τη νύχτα τις διαβάσεις!
       
      Το σχέδιο που έγινε από την εταιρεία Lighted Zebra Crossing έχει εγκατασταθεί σε διασταυρώσεις σε πόλεις της Ολλανδίας, κοντά σε σχολεία, καταστήματα ή γηροκομεία.
       
      Οι λωρίδες έχουν διαστάσεις 2 μέτρα επί 30 εκατοστά και κάτω από αυτές, σε βάθος 10 εκατοστών, έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες LED, οι οποίοι ανάβουν όταν πατούν επάνω τους οι πεζοί.
       
      Οι λωρίδες που χρησιμοποιούν φωτισμό LED, μπορούν να συνδεθούν και με τα φανάρια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, και ανάβουν μόλις ανάψουν και αυτά, ενώ έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν τη διέλευση, περίπου, 2.500.000 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
       
      (με πληροφορίες και εικόνες από Urdesign και Lighted Zebra Crossing)
       

       

       

       
      Πηγή: https://snoopit24.com/2017/01/16/diavash-pezwn-me-fwtismo/
       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H διατήρηση της καλής ποιότητας των Ελληνικών θαλασσών καθώς και η προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας είναι βασικά στοιχεία και προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας. Επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής στις παράκτιες περιοχές και τα νησιά, τον τουρισμό, αλλά και τομείς όπως η αλιεία και οι ιχθυοκαλλιέργειες.
       
      Προς την κατεύθυνση αυτή, στις 11 Ιανουαρίου 2017 δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (Β΄ 11) η υπ' αριθμ. 126856/2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση «Ορισμός αρμόδιων φορέων για την παρακολούθηση της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων και καθορισμός των υποχρεώσεών τους, σύμφωνα με το άρθρο 19, παράγραφος 1 (περιπ. στ) του ν. 3983/2011 (Α' 144)».
       
      Με την παραπάνω απόφαση ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς για την παρακολούθηση της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ ΙΝΑΛΕ).
       
      Οι φορείς αυτοί με τη συνεργασία εξειδικευμένων εταίρων τελούν υπό την εποπτεία, το συντονισμό, την αξιολόγηση και τον έλεγχο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε, με συνεχή εκτίμηση της περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων να λαμβάνονται μέτρα για την επίτευξη της καλής περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για τη θάλασσα.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42445/ekdothike-kya-kai-ya-gia-ta-programmata-parakolouthisis-ton-thalassion-ydaton-kai-tous-foreis-ylopoiisis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με 2 μετροπόντικες θα γίνει η διάνοιξη της Σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Θανάση Παπαδόπουλο η επιλογή αυτή θα βοηθήσει στην γρηγορότερη διάνοιξη καθώς τα δύο ΤΒΜ θα ξεκινήσουν από τα 2 άκρα της γραμμή και θα συναντηθούν σε κάποιον ενδιάμεσο σταθμό έχοντας σκάψει ο καθένας περίπου 6χλμ. Η δημοπράτηση της νέας Γραμμής του Μετρό της Αθήνας τοποθετήθηκε από τον κο Παπαδόπουλο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
       
      Όπως ανέφερε πρόκειται για το πρώτο τμήμα της Γραμμής από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς. Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς.
       
      Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τα Ανατολικά προάστια της πόλης. Η δημοπράτηση αναμένεται να διαρκέσει περίπου 1 έτος και τα έργα να ξεκινήσουν το 2018
       
      Το κόστος υπολογίστηκε σε 1,4 δισ ευρώ. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί θα κατασκευαστούν στις περιοχές Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
       
      Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με το σταθμός Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3).
       
      Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί. Οι σήραγγες θα είναι διπλές (μία για κάθε κατεύθυνση).
       
      Το έργο του τμήματος ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%.
       
      Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 7-8 χρόνια, με το 2025 να είναι μάλλον η χρονιά σταθμός όπου προβλέπεται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί αν η γραμμή λειτουργήσει τμηματικά και κάποιοι σταθμοί λειτουργήσουν νωρίτερα.
       
      H πρώτη φάση της δημοπράτησης ξεκινά με τη φάση της προεπιλογής, ενώ στη συνέχεια αυτοί που θα περάσουν στη Β`φάση θα καλεστούν να δώσουν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους.
       
      Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:
      1.Σταθμός 'Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων
      2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου
      3.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης
      4.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη
      5.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη
      6.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων
      7.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα
      8.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου
      9.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου
      10.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως
      11.Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως
      12.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου
      13.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια
      14.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Στο έργο περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή του Α`τμήματος της Γραμμής 4, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και η προμήθεια τροχαίου υλικού.
       
      Επίσης στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και νέου κτηρίου Συντήρησης και Επισκευών Συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Έχει αποφασιστεί για τη διάνοιξη να χρησιμοποιηθεί ΤΜΒ, δηλαδή Μετροπόντικας. Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον.
       
      Μεταξύ άλλων στο έργο θα περιλαμβάνεται:
       
      -Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό
      -Το σύστημα ισχύος έλξης
      -Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου
      -Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC
      -Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες
      -Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό
      -Σταθμοί με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/38355-metro-athinas-me-2-metropontikes-i-dianoiksi-tis-siraggas-tis-grammis-4
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Σε αυξημένη επιφυλακή βρίσκονται οι Ευρωπαίοι διαχειριστές δικτύου, προετοιμάζοντας την αντίδρασή τους σε περίπτωση που προκύψει νέα κρίση επάρκειας ενέργειας τις επόμενες ημέρες, με επίκεντρο τη Γαλλία.
       
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι πλέον επίφοβες είναι οι υπόλοιπες ημέρες της τρέχουσας εβδομάδας, εξ ου και οι διαχειριστές έχουν ήδη σηκώσει τα μανίκια.
       
      Άλλωστε, το πρόβλημα εκτιμάται ότι μπορεί να πάρει αρκετά μεγάλες διαστάσεις, καθώς, όπως υπολογίζει το ICIS, το έλλειμμα ισχύος στη Γαλλία μπορεί να φτάσει και τα 1,5GW, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας θα περιέλθει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση σε περίπτωση που η ζήτηση ξεπεράσει τα 100GW.
       
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της RTE, η πλέον δύσκολη στιγμή θα είναι την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου το απόγευμα (19:00 ώρα Παρισίου), όταν η ζήτηση αναμένεται να φτάσει τα 101.6GW, μόλις 600MW κάτω από το ιστορικό ρεκόρ που είχε καταγραφεί στις 8 Φεβρουαρίου 2012. Την ίδια ώρα, όμως, η ηλεκτροπαραγωγική ικανότητα της Γαλλίας έχει πέσει στα 104GW στις αρχές του έτους, έναντι των 126,4GW to 2012.
       
      Οι αναλυτές εκτιμούν ότι, σε περίπτωση που η ζήτηση ξεπεράσει τα 100GW, οι τιμές θα πρέπει να αυξηθούν αρκετά, προκειμένου η Γαλλία να μπορέσει να προσελκύσει εισαγωγές από τις γειτονικές χώρες.
       
      Το πόσο τεταμένη είναι η κατάσταση αποτυπώνεται και στις δηλώσεις του καθηγητή ηλεκτρομηχανικής στο πανεπιστήμιο της Λιέγης, Ντάμιεν Ερνστ, που φιλοξενεί στο EuroNews: «Ακόμη και ενεργοποιώντας το στρατηγικό απόθεμα, θα αναζητούμε περίπου 1.700 με 1.800 μεγαβάτ από το εξωτερικό και συνεπώς και από την Ολλανδία. Όμως η Γαλλία και το Βέλγιο θα δώσουν μάχη για να καταφέρουν να εισάγουν ηλεκτρική ενέργεια από την Ολλανδία, οπότε ο κίνδυνος θα είναι ακόμη πιο δύσκολος να εισαχθούν αυτά τα 1.700 με 1.800 μεγαβάτ από την συγκεκριμένη χώρα».
       
      Ενισχύουν τη συνεργασία τους οι διαχειριστές δικτύου
       
      Είναι προφανές ότι η κατάσταση αυτή έχει σημάνει συναγερμό στους διαχειριστές των δικτύων καθώς, πέραν των σοβαρών προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν, η αγορά θα αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη κατάσταση ως πρόκληση, προσδοκώντας στην άντληση σημαντικών κερδών από την εκμετάλλευση των αυξημένων τιμών που θα προκαλέσει η κορύφωση της ζήτησης.
       
      Από μεριάς των διαχειριστών, λοιπόν, ως ένα από τα αποτελεσματικότερα μέσα αντιμετώπισης ενδεχόμενης νέας κρίσης προκρίνεται η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των διαχειριστών δικτύου, ως προς την πρόβλεψη των αναγκών, την καθημερινή λειτουργία των δικτύων και – κυρίως – τη βελτιστοποίηση των διασυνοριακών συναλλαγών σε κάθε διασύνδεση.
       
      Έτσι, οι Amprion (Γερμανία), Elia (Βέλγιο), REE (Ισπανία), RTE (Γαλλία), Swissgrid (Ελβετία), TenneT (Ολλανδία), Terna (Ιταλία) and TransnetBW (Γερμανία) συμφώνησαν τις προηγούμενες ημέρες επί ενός κοινού σχεδίου δράσης, αξιοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες που εφαρμόστηκαν τα προηγούμενα χρόνια για να διασφαλιστεί η επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας σε Βέλγιο και Ελβετία.
       
      Στα πλαίσια της συνεργασίας, διαμορφώθηκε ένας ενιαίος κατάλογος με μέτρα για την αντιμετώπιση εξαιρετικά ακραίων καταστάσεων, στον οποίο περιλαμβάνονται δράσεις όπως η κατάργηση των ορίων ασφαλείας που προβλέπονται στο νέο μηχανισμό ελέγχου της ροής και η αύξηση της διατιθέμενης ισχύος στην ενδοημερήσια αγορά Ελβετίας-Γαλλίας.
       
      Επίσης, οι εργασίες συντήρησης στις γραμμές μεταφοράς των κύριων διασυνδέσεων επαναπρογραμματίζονται, προκειμένου να υπάρχουν διαθέσιμες υποδομές για να υποστηριχθούν οι απαιτούμενες συναλλαγές.
       
      Προετοιμάζεται για τα δύσκολα η Γαλλία
       
      Όπως είναι αναμενόμενο, τις πιο δύσκολες αποφάσεις καλείται να πάρει η Γαλλία. Έτσι, γ Αρχή Πυρηνικής Ενέργειας της χώρας, μετά από σχετικό αίτημα, αποφάσισε να μην προχωρήσει στο προγραμματισμένο κλείσιμο δύο πυρηνικών αντιδραστήρων.
       
      Ταυτόχρονα, προγραμματίζονται διακοπές ρεύματος στη λειτουργία είκοσι ενός μεγάλων επιχειρήσεων και ενδέχεται να υπάρχουν δίωρες διακοπές σε νοικοκυριά.
       
      Επίσης, η Γαλλία περιορίζει τις εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας προς την Ισπανία.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι για το διάστημα από 14 έως και (τουλάχιστον) 17 Ιανουαρίου, όπως προκύπτει από τις σχετικές ανακοινώσεις του JAO, η μακροπρόθεσμα κατανεμημένη ισχύς με τις παραπάνω ημερομηνίες παράδοσης έχει περισταλεί προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα διατηρηθούν τα λειτουργικά όρια ασφαλείας.
       
      Συγκεκριμένα, η επιβληθείσα περιστολή έχει ως εξής:
       
      14/1 08:00-23:00 μείωση στα 800MW
       
      15/1 18:00-22:00 μείωση στα 800MW
       
      16/1 07:00-23:00 μείωση στα 800MW
       
      17/1 07:00-23:00 μείωση στα 800MW.
       
      Να ενεργοποιήσουν για πρώτη φορά τα στρατηγικά αποθέματα ετοιμάζονται οι Βέλγοι
       
      Πέραν αυτών, οι διάφοροι διαχειριστές παίρνουν ο καθένας και τα δικά του μέτρα. Για παράδειγμα, ο βελγικός Elia εκτιμά ότι το κύμα ψύχους που αναμένεται να χτυπήσει σε Βέλγιο και Γαλλία θα προκαλέσει κορύφωση της ζήτησης ιδίως στη Γαλλία, κάτι που, σε συνδυασμό με τις ανάγκες του Βελγίου για εισαγωγές ρεύματος, θα προκαλέσει δυσκολίες στην αγορά της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης.
       
      Ως προς την ένταση των αναμενόμενων προβλημάτων, είναι χαρακτηριστικό ότι ο Elia εκτιμά πως ίσως χρειαστεί να ενεργοποιηθούν για πρώτη φορά τα στρατηγικά αποθέματα, προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια.
       
      Ο Elia έχει διαθέσιμα στρατηγικά αποθέματα ισχύος 750 MW (μονάδες φυσικού αερίου σε Vilvoorde και Seraing), τα οποία μπορεί να ενεργοποιηθούν τόσο για τεχνικούς, όσο και για οικονομικούς λόγους, δηλαδή είτε για την εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης, είτε σε περίπτωση κατακόρυφων αυξήσεων στις τιμές.
       
      Όπως διευκρινίζεται, πάντως, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλιστεί επαρκής παροχή ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να καλυφθούν όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις.
       
      Πέραν αυτού, ο Elia είναι έτοιμος να χρησιμοποιήσει και άλλα μέσα, όπως η εφαρμογή μηχανισμού αυτόματης απόκρισης ζήτησης σε περίπτωση κατακόρυφης αύξησης των τιμών, καθώς και έκτακτες εισαγωγές.
       
      Με γαλλική συμμετοχή η μεγαλύτερη αγορά FCR στην Ευρώπη
       
      Στις 10 Ιανουαρίου, η γαλλική RTE συμμετείχε για πρώτη φορά στη διασυνοριακή δημοπρασία για την απόκτηση αποθέματος περιορισμού συχνότητας (frequency containment reserve - FCR) για την τρέχουσα εβδομάδα.
       
      Στη συγκεκριμένη δημοπρασία συμμετείχαν και οι 50Hertz, Amprion, APG, Elia, Swissgrid, TenneT και TransnetBW.
       
      Έτσι, στις εβδομαδιαίες δημοπρασίες FCR συμμετέχουν πλέον οι πάροχοι υπηρεσιών εξισορρόπησης από Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και Ελβετία.
       
      Σημειώνεται ότι ο FCR θεωρείται ο πιο ευέλικτος μηχανισμός εξισορρόπησης ισχύος, καθώς διευθετεί αυτόματα θετικές και αρνητικές αποκλίσεις στη συχνότητα, σε διάστημα 30 δευτερολέπτων.
       
      Η συγκεκριμένη κοινή αγορά FCR που διαμορφώθηκε με τη συμμετοχή της RTE, είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, καθώς υπολογίζεται στα περίπου 200 εκατ. ευρώ ετησίως, με συνολική ζήτηση περίπου 1400MW, που αντιστοιχεί περίπου στο μισό της συνολικής ζήτησης FCR στην Ευρώπη. Στο προσεχές μέλλον, μάλιστα, αναμένεται να προστεθεί στη συγκεκριμένη αγορά και η δανέζικη West Denmark.
       
      Παίρνουν τα μέτρα τους και τα Βαλκάνια
       
      Την ίδια ώρα, αντίστοιχα μέτρα παίρνουν και οι βαλκανικές χώρες. Άλλωστε και τις προηγούμενες ημέρες είδαμε ότι η βαλκανική αγορά ηλεκτρισμού βρέθηκε αντιμέτωπη με σύνθετες προκλήσεις, που οδήγησαν σε αρκετές περιπτώσεις σε αμφισβητούμενες αποφάσεις.
       
      Τέτοια ήταν, για παράδειγμα, η απόφαση της Βουλγαρίας να αναστείλει τις εξαγωγές ρεύματος, απόφαση που παραμένει εν ισχύ.
       
      Την ίδια στιγμή, η Ρουμανία, εξετάζει το ενδεχόμενο να αναστείλει εκ νέου τις εξαγωγές. Θυμίζουμε ότι τις προηγούμενες μέρες δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Βουλγαρίας για αυξημένες εξαγωγές από την πρώτη προς τη δεύτερη. Επίσης, η Ρουμανία εξετάζει και το ενδεχόμενο επιβολής περιορισμών στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από τη βιομηχανία, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ρουμανικού τύπου.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ektakta-metra-pairnoyn-oi-diaheiristes-se-oli-tin-eyropi-enopsei-neas-krisis-eparkeias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Airbus σχεδιάζει να δοκιμάσει έως το τέλος του 2017 ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα, ως μέσο για τη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους των πόλεων.
       
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Airbus Τομ Έντερς σε συνέδριο ψηφιακής τεχνολογίας στο Μόναχο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
       
      Η Airbus δημιούργησε πέρυσι μία μονάδα με την ονομασία Urban Air Mobility, με στόχο να αναπτύξει εναλλακτικά μεταφορικά μέσα εντός των πόλεων. Ανάμεσά τους είναι η ιδέα για ένα όχημα τύπου ελικοπτέρου, που θα μπορεί να νοικιάζει κανείς μέσω ειδικής εφαρμογής (app).
       
      «Πριν 100 χρόνια οι αστικές μεταφορές έγιναν υπόγειες, τώρα έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να γίνουν ιπτάμενες», δήλωσε ο Έντερς, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος ότι έως το τέλος του έτους η Airbus θα είναι σε θέση να κάνει μία πτήση επίδειξης ενός πρωτότυπου οχήματος χωρητικότητας ενός ατόμου..
       
      «Είμαστε σε φάση πειραματισμού, αλλά παίρνουμε πολύ στα σοβαρά το ζήτημα», ανέφερε και τόνισε ότι οι μελλοντικές τεχνολογίες αυτού του είδους θα πρέπει να είναι καθαρές για μη μολύνουν κι άλλο τις πόλεις. Ακόμη, σημείωσε ότι με τα ιπτάμενα οχήματα θα μειωθούν τα κόστη για τις υποδομές των μεταφορών. «Όταν πετάς, δεν χρειάζεται να ρίχνεις δισεκατομμύρια σε τσιμεντένιες γέφυρες και δρόμους», δήλωσε.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών ελικοπτέρων, θέλει να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να φέρει πιο κοντά μία εποχή ιπτάμενων οχημάτων. Δεν διευκρίνισε, πάντως, πόσα κεφάλαια έχει επενδύσει ήδη η εταιρεία προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Airbus_etoimazei_iptameno_ochima_polis/
       

       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.airbusgroup.com/int/en/news-media/corporate-magazine/Forum-88/My-Kind-Of-Flyover.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έκλεισαν 105.000 μπλοκάκια λόγω φόρων και εισφορών τη διετία 2015-2016 ενώ οι αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές από το 2017 εκτιμάται ότι θα εκτινάξουν τη διακοπή δραστηριότητας.
       
       
      Και αυτό διότι σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα δε στην παράλληλη απασχόληση, η εργασία με μπλοκάκι καθίσταται ασύμφορη.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτουν «Τα Νέα», τη διετία 2015-2016, 105.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα έκλεισαν τα βιβλία τους χωρίς να υπάρξει μέχρι σήμερα νέα έναρξη επαγγέλματος στον ίδιο Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.
       
      Πρακτικά, περίπου ένα στα είκοσι φυσικά και νομικά με επιχειρηματική δραστηριότητα κατέβασαν ρολά για την εφορία διότι δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στα βάρη της κρίσης ή για να γλιτώσουν από το τσουνάμι φόρων και τελών ρισκάροντας τη συνέχιση της δραστηριότητάς τους σε καθεστώς παραοικονομίας. Από το 2011 έως σήμερα οι διακοπές εργασιών φτάνουν τις 250.000. Τα στοιχεία του Taxisnet δείχνουν οι ενεργές επιχειρήσεις ανέρχονται σε 2.221.085 εκ των οποίων 1.607.938 είναι φυσικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα.
       
      Περίπου ένα στα 20 φυσικά και νομικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα κατέβασαν ρολά για την Εφορία διότι δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στα βάρη της κρίσης.
       
      Πηγή: www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη στιγμή που οκτώ ευρωπαϊκές χώρες ουσιαστικά μηδένισαν την ταφή απορριμμάτων, η Ελλάδα εξακολουθεί να στέλνει σε ΧΥΤΑ το 80% των αστικών απορριμμάτων της. Το ποσοστό της ανακύκλωσης στην Ελλάδα διπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, ωστόσο παραμένει εξαιρετικά χαμηλό, χαρίζοντάς μας μια από τις πλησιέστερες θέσεις... στον πάτο της σχετικής ευρωπαϊκής λίστας.
       
      Πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (European Environmental Agency) αποτυπώνει τις εξελίξεις στη διαχείριση των απορριμμάτων στη Γηραιά Ηπειρο. Παρότι μέσα σε μία δεκαετία (2004-2014) η εικόνα έχει βελτιωθεί αισθητά, οι διαφορές ανάμεσα στις χώρες εξακολουθούν να είναι σημαντικές, με τις βορειοευρωπαϊκές και σκανδιναβικές χώρες να πρωτοπορούν στη διαχείριση των απορριμμάτων και τις πρώην ανατολικές και τις βαλκανικές χώρες να βρίσκονται στο άλλο άκρο (κάποιες έχοντας διανύσει μεγάλη απόσταση).
       

       
      Ας δούμε ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της έκθεσης:
       
      • Το ποσοστό των απορριμμάτων που θάβονται στις 32 χώρες που είναι μέλη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος έπεσε από 49% το 2004 σε 34% το 2014. Στις 27 από τις 32 χώρες το ποσοστό αυτό μειώθηκε, ενώ σε πέντε χώρες αυξήθηκε ή παρέμεινε σταθερό.
       
      • Τη μεγαλύτερη μείωση από το 2004 έως το 2014 πέτυχαν οι Εσθονία (-57%), Φινλανδία (-41%), Σλοβενία (-41%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-41%).
       
      • Εξι χώρες (Κύπρος, Κροατία, Ελλάδα, Λετονία, Μάλτα και Τουρκία) εξακολουθούν να θάβουν περισσότερο από τα 3/4 των απορριμμάτων που παράγουν.
       
      • Η παραγωγή απορριμμάτων στις 32 χώρες μειώθηκε κατά 3% την τελευταία δεκαετία, ενώ η μέση ετήσια παραγωγή απορριμμάτων κατά άτομο κατά 7%. Η τάση αυτή όμως δεν είναι ενιαία στην Ευρώπη: σε 6 χώρες η μέση παραγωγή απορριμμάτων ανά άτομο αυξήθηκε, ενώ σε 19 μειώθηκε.
       
      • Η Δανία έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή αστικών απορριμμάτων στην Ευρώπη, με 758 κιλά/ άτομο/ έτος. Ακολουθεί η Ελβετία με 730 κιλά, η Γερμανία με 618 κιλά και η Κύπρος με 617 κιλά (από 684 κιλά το 2004). Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρουμανία με 249 κιλά/άτομο/έτος, η Πολωνία με 272 κιλά και η Σερβία με 302 κιλά. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 12η θέση, με 509 κιλά/άτομο/έτος το 2014, από 436 κιλά το 2004. Η διαφορά αντικατοπτρίζει βέβαια τη διαφορά στο βιοτικό επίπεδο ανάμεσα στις χώρες, ενώ η παρουσία της Κύπρου και της Μάλτας σε υψηλές θέσεις στη λίστα αποδίδεται στην έκθεση στον τουρισμό.
       
      • Η ανακύκλωση είναι μια ευρωπαϊκή «ιστορία επιτυχίας». Οι χώρες που εξετάζονται στην έκθεση ανακύκλωσαν κατά μέσο όρο το 33% των απορριμμάτων τους το 2014 (στα ποσοστά συμπεριλαμβάνεται και η κομποστοποίηση), έναντι 23% το 2004. Στην Ε.Ε. των 27 χωρών, ο μέσος όρος αυξήθηκε από 31% το 2004 σε 44% το 2014.
       
      • Το υψηλότερο ποσοστό ανακύκλωσης στην Ευρώπη πέτυχε (ποιος άλλος η Γερμανία, με 64%. Ακολουθεί η Αυστρία (56%), το Βέλγιο (55%), η Ελβετία (54%), η Ολλανδία (51%) και η Σουηδία (50%).
       
      • Τελευταίες στη λίστα των χωρών που συμπεριλαμβάνει η έκθεση είναι η Βοσνία, η Τουρκία και η Σερβία, με ανακύκλωση 1%. Ακολουθούν η Σλοβακία (10%), η Μάλτα (11%), η Ρουμανία (13%), η Κροατία (16%), η Κύπρος (18%) και η Ελλάδα (19%). Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: από τις χώρες της Ε.Ε. η Ελλάδα είναι το μόνο «παλαιό» μέλος στις τελευταίες θέσεις της λίστας. Ενώ πολλά «νέα» μέλη βρίσκονται σχετικά υψηλά στη λίστα: η Σλοβενία με 36%, η Τσεχία με 35%.
       
      • Η μεγαλύτερη αύξηση στην ανακύκλωση από το 2004 έως το 2014 καταγράφεται σε Λιθουανία (από 2% στο 30%!), Πολωνία (από 6% στο 32%), Ιταλία (από 18% στο 42%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (από 23% στο 44%) και στην Τσεχία (από 12% στο 35%).
       
      • Σε δύο χώρες το ποσοστό της ανακύκλωσης μειώθηκε: στην Αυστρία (από 57% σε 56%) και στη Φινλανδία (από 34% στο 33%). Σε επτά χώρες παρέμεινε σταθερό.
       
      Οι στόχοι
       
      Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, κάθε χώρα της Ε.Ε. πρέπει έως το 2020 να ανακυκλώνει το 50% των απορριμμάτων της. Πέρυσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε νέους, πιο φιλόδοξους στόχους για τα αστικά απορρίμματα: μέχρι το 2030 να ανακυκλώνεται το 65% και να θάβεται έως το 10% των απορριμμάτων κάθε χώρας.
       
      Οι προτάσεις αυτές είναι κομμάτι της πρότασης της Επιτροπής για το «πακέτο» της κυκλικής οικονομίας, που στοχεύει στη διατήρηση των πρώτων υλών και των προϊόντων μέσα στην οικονομία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έως τον ερχόμενο Μάιο έχουν τη δυνατότητα οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να δηλώσουν τα ακίνητα τους με τον ισχύοντα νόμο για την τακτοποίηση αυθαιρέτων. Μετά θα τεθεί σε ισχύ ο νέος νόμος, ο οποίος θα δίνει περιθώριο δυο ετών στους ιδιοκτήτες για ένταξη στη ρύθμιση.
       
      Σημειώνεται ότι στις 8 Φεβρουαρίου έληγε η παράταση που είχε ήδη δοθεί για τον ισχύοντα νόμο. Τώρα η νέα καταληκτική ημερομηνία είναι η 8η Μαΐου 2017.
       
      Αυτό έγινε την Δευτέρα γνωστό από πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος που σημείωναν ότι θα διατηρηθεί η φιλοσοφία του ισχύοντα νόμου ο όποιος όμως θα απλοποιηθεί ( θα έχει λιγότερη γραφειοκρατία από το σχέδιο που παρουσιάστηκε στη διαβούλευση) και θα συμπεριλάβει πολλά από τα χιλιάδες σχόλια που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του υπουργείου, μέχρι στιγμής έχουν υποβάλλει αίτηση για τακτοποίηση αυθαιρέτων περίπου ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες.
       
      Στο μεταξύ, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, ο νέος χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το 2020.
       
      Την ίδια ώρα, σε ότι αφορά το Κτηματολόγιο η κατεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος είναι να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης και τη λειτουργία του νέου θεσμού.
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5420274/trimhnh-paratash-gia-ta-aythaireta/
      Περισσότερα...

      70

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.