Jump to content
  • Novatron
  • Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να καταθέσουν τα σχόλιά τους και τις προτάσεις τους για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης μετά την αράταση που έδωσε το υπουργείο Υποδομών.
     
    Σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια τονίζεται ότι «εν όψει του πολύπλοκου χαρακτήρα του υπό δημοπράτηση έργου παραχώρησης κρίνεται ότι απαιτείται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την υποβολή σχολίων εκ μέρους των ενδιαφερομένων».
    Υπενθυμίζεται ότι το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 700 εκατ. ευρώ ενώ μπορεί το κόστος να διπλασιαστεί από τις απαλλοτριώσεις.
     
    Οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από Ελληνες και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους μεταξύ των οποίων και οι κινεζικές China State Construction Engineering Corporation και Fosun, οι γαλλικές Vinci και Bouygues αλλά και οι ελληνικές Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ.
     
    Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113325354
    Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, με επιστολή του προς τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο για θέματα Ενέργειας, Günther Oettinger, και τον Προεδρεύοντα του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, Αν. Υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας, Claudio De Vincenti, αναδεικνύει την αναγκαιότητα δημιουργίας ευρωπαϊκού μηχανισμού για την προμήθεια Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο ενεργειακής κρίσης εξαιτίας της κατάστασης στην Ουκρανία.
     
    Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Μανιάτης προτείνει να δημιουργηθεί «Συντονιστικός Μηχανισμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) έκτακτης ανάγκης», υπό την εποπτεία της Ομάδας Συντονισμού για το Φυσικό Αέριο (Gas Coordination Group), με στόχο την κατά προτεραιότητα παράδοση πλεοναζουσών ποσοτήτων ΥΦΑ στις πλέον πληττόμενες αγορές της Ευρώπης, αντί για άλλους προορισμούς. Η δημιουργία του θα επιτρέψει στα Κράτη-Μέλη, στην Επιτροπή και στις επιχειρήσεις του τομέα του φυσικού αερίου να αναλάβουν, σε συνθήκες στενής συνεργασίας, τις κοινές τους ευθύνες για την εξασφάλιση της παροχής φυσικού αερίου όπως περιγράφονται από την Οδηγία 994/2010 και στο πνεύμα της αλληλεγγύης που θεμελιώνει.
     
     
    Η ελληνική πρωτοβουλία προτείνει τη δημιουργία ενός μηχανισμού, υπό την εποπτεία όλων των εμπλεκόμενων μερών, (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εκπρόσωποι Υπουργείων, εκπρόσωποι Ρυθμιστικών Αρχών, Διαχειριστές υποδομών, έμποροι, προμηθευτές με διαχειριστικό ρόλο και εξουσίες ως προς την διαχείριση της κρίσης), που θα επιτρέψει τον ενιαίο συντονισμό της αγοράς LNG από πλευράς Ευρώπης με στόχο να καταμερισθούν και δρομολογηθούν τα φορτία LNG προς τα Κράτη-Μέλη που τα έχουν περισσότερο ανάγκη στο ενεργειακό τους ισοζύγιο.
     
    Ο μηχανισμός θα λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας πληροφόρησης και συναλλαγής, όπου θα καταγράφονται τα φορτία LNG από πλευράς ευρωπαικών χωρών και προμηθευτών, οι τιμές τους και οι αντίστοιχες συναλλαγές και δρομολογήσεις φορτίων LNG προς άλλα κράτη – μέλη που τα έχουν ανάγκη. Έτσι, μπορούν να προβλεφθούν και χρηματοδοτήσεις από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία πιστώσεων προς κράτη-μέλη, των οποίων οι εταιρείες τους έχουν υποστεί αποδεδειγμένα οικονομικές απώλειες από την πώληση φορτίων LNG σε εταιρίες αλλων κρατών-μελών.
     
    Ο προτεινόμενος μηχανισμός θα μπορεί να ενεργοποιείται ώστε να αντιμετωπίζει στην πράξη τις κρίσεις ασφάλειας ενεργειακού εφοδιασμού, είτε αυτές είναι εκτεταμένες, είτε αφορούν σε μικρότερες ευρωπαικές περιφέρειες (π.χ. Βαλκάνια).
     
    Σημειώνεται πως σε αντίστοιχη κρίση, το 2009, η Ελλάδα μπόρεσε να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο τη Βουλγαρία για λίγες ημέρες, γεγονός που μνημονεύεται ακόμη, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και θεωρείται κλασσικό παράδειγμα κοινοτικής αλληλεγγύης.
     
    Σχετικά με το θέμα, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
     
     
    Οι πιθανότητες να υπάρξει κατά την χειμερινή περίοδο σημαντική διακοπή, σε διάρκεια και σε ποσότητες, του φυσικού αερίου προς την ΕΕ είναι περισσότερο αυξημένες από ποτέ. Η περιοχή των Βαλκανίων αναμένεται να πληγεί περισσότερο από κάθε άλλη περιοχή της Ευρώπης. Σημαντική διέξοδος για τις χώρες της περιοχής μας είναι η τροφοδοσία με LNG, μέσω Ελλάδaς.
     
    Η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωτοβουλία ώστε η Ευρώπη να δημιουργήσει για πρώτη φορά έναν Μηχανισμό Αλληλλεγγύης στην προμήθεια ποσοτήτων LNG κατά την πιθανή περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας. Προτείνουμε να εφαρμοστεί τώρα μια ουσιαστική και ενιαία ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική στον τομέα αυτό.
     
    Με την πρόταση μας ζητάμε η ΕΕ να περάσει από την φάση του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου των ενεργειακών κρίσεων, σε έναν κοινό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων για την αντιμετώπιση, ως μια ενιαία πολιτική οντότητα, όπως οφείλει να είναι η Ευρώπη στην πράξη, με τη διαμόρφωση ενός διαφανούς, αποτελεσματικού μηχανισμού τροφοδοσίας με φυσικό αέριο.
     
    Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε να δημιουργηθεί, κατά την περίοδο κρίσεων εφοδιασμού με Φυσικό Αέριο, κατάλογος προμηθευτών οι οποίοι έχουν LNG προς διάθεση, καθώς και αντίστοιχος κατάλογος εθνικών αναγκών σε LNG στα Κράτη Μέλη της ΕΕ. Καλείται δε η Επιτροπή να συντονίσει τις προσπάθειες, οι οποίες θα δημιουργήσουν τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα και θα παρέχουν τις κατάλληλες εκείνες εγγυήσεις, περιλαμβανομένης της χρηματοδότησης, από την πλευρά της ΕΕ, ώστε οι προμηθευτές των διαθέσιμων ποσοτήτων LNG να τις κατευθύνουν προς τις χώρες της ΕΕ, που θα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη κατά τη διάρκεια πιθανής κρίσης.
    Αυτή η πρωτοβουλία της Ελλάδος μπορεί να αποτελέσει ουσιαστική διέξοδο για την τροφοδοσία των γειτονικών μας χωρών - και της Ελλάδας, βεβαίως - με φυσικό αέριο, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την γεωπολιτική σημασία της χώρας μας.
     
    Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/08/blog-post_98.html#.U_Wcc_l_uls
    Στην 5η θέση μεταξύ των χωρών - μελών της Ε.Ε. στην απορρόφηση κονδυνλίων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και το ταμείο συνοχής βρίσκεται η χώρα σύμφωνα με την έκθεση της Ομάδας Δράσης που δημοσιεύεται σήμερα και αφορά την περίοδο Φεβρουαρίου – Μαΐου 2014. Στην έκθεση υπάρχει η παραδοχή ότι η ανεργία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ειδικά στους νέους, ενώ αναφέρονται αναλυτικά τα βήματα που έχουν γίνει και αυτά που προωθούνται σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με την υποστήριξη της Ομάδας Δράσης.
     
    Τα στελέχη της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα εργάζονται σε ορισμένα ελληνικά υπουργεία, παρέχοντας τις γνώσεις και την εμπειρία τους και συντονίζοντας αποτελεσματικά το έργο των παρόχων τεχνικής βοήθειας από κράτη μέλη, διεθνείς οργανισμούς και άλλες υπηρεσίες της Επιτροπής.
     
    Μεγαλύτερη αξιοποίηση της χρηματοδότησης της ΕΕ
     
    Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στην 5η θέση μεταξύ όλων των κρατών μελών όσον αφορά την απορρόφηση κονδυλίων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και το ταμείο συνοχής, σε σχέση με την 18η θέση όπου βρισκόταν στα τέλη του 2011.
    Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα έχει σήμερα χρησιμοποιήσει το 81,3% των διαθέσιμων κονδυλίων της περιόδου 2007-2013, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο του μέσου όρου του 69,17% της ΕΕ.
     
     
    Με τη συμφωνία εταιρικής σχέσης (ΣΕΣ) που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 23 Μαΐου 2014 καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο η καίρια χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία για την περίοδο 2014-2020 θα επενδυθεί στην πραγματική οικονομία της Ελλάδας για να αντιμετωπιστεί η ανεργία και να δημιουργηθούν ποιοτικές θέσεις εργασίας, να τονωθεί η ανάπτυξη μέσω της καινοτομίας, να προωθηθεί η επιχειρηματικότητα, με εκπαίδευση και κατάρτιση, καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς και με την ενίσχυση της φιλικής προς το περιβάλλον και αποδοτικής από πλευράς πόρων οικονομίας.
     
    Η συμφωνία εταιρικής σχέσης περιλαμβάνει χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής (15,52 δισ. ευρώ), της πολιτικής της ΕΕ για την αγροτική ανάπτυξη (4,2 δισ. ευρώ) και 388,7 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό ταμείο Θάλασσας και Αλιείας.
     
    Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/836266/task-force-5i-i-ellada-stin-aporrofisi-kondulion-apo-ta-diarthrotika-tameia
    Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα η υλοποίηση του φράγματος Αποσελέμη, ποιες εργασίες απομένουν, πότε πρόκειται να παραδοθεί και πως θα χρηματοδοτηθούν οι εργασίες, απαντούν σε κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Ηρακλείου κ. Λευτέρη Αυγενάκη ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Γιώργος Γιαννούσης.
     
    Το φράγμα Αποσελέμη του Δήμου Χερσονήσου του Ηρακλείου Κρήτης, αποτελεί ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό έργο που κατασκευάζεται στην Κρήτη για να υδρεύσει το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο, έχει προϋπολογισμό 114 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
     
    1. Ιστορικό
    Το 2000 οι Ελληνικές Αρχές υπέβαλαν αίτημα στην Ε.Ε. για την ύδρευση της πόλης του Ηρακλείου. Με την υπ. αριθμ. Ε(2002) 4696/27.12.2002 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το έργο «Ύδρευση πόλης του Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου από το φράγμα Αποσελέμη, φάση κατασκευής» εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον, με εγκεκριμένο προυπολογισμό 114 εκ.€ και συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής 2000-2006. Φορέας υλοποίησης ήταν η Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ6) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
     
    Το συνολικό έργο περιελάμβανε την κατασκευή του φράγματος και του ταμιευτήρα Αποσελέμη, της παρακαμπτήριας οδού, του αγωγού προσαγωγής ύδατος από το οροπέδιο στον ταμιευτήρα Αποσελέμη, του διυλιστηρίου και των δικτύων ύδρευσης του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου, με τα συμπαραμαρτούντα τους (αντλιοστάσιο, φρεάτια διακοπής ενέργειας, συνδέσεις με τη ΔΕΗ κλπ), έτσι ώστε να καθίσταται το έργο ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό.
     
    2. Τα προβλήματα
    Κατά την διαδικασία συμβασιοποίησης και υλοποίησης του έργου λόγω αντιδράσεων από Τοπικές Αρχές, φορείς και κατοίκους της περιοχής, οι εργασίες καθυστέρησαν και τελικά ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 2007, με καθυστέρηση 4 ετών.
     
    Ταυτόχρονα η ΚΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων επέφερε πρόσθετη καθυστέρηση στην εξέλιξη των εργασιών.
     
    Τέλος, παρόλο που υπήρχαν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι κατά την υποβολή του ελληνικού αιτήματος το 2000, παρουσιάστηκε αδυναμία κατασκευής των έργων παραγωγής νερού από το οροπέδιο Λασιθίου, με αποτέλεσμα την αναζήτηση εναλλακτικής λύσης. Τα έργα παραγωγής αφαιρέθηκαν από την εργολαβία, δημοπρατήθηκαν εκ νέου και τελικά συμβασιοποιήθηκαν στις 2.5.2012.
     
    Ως αποτέλεσμα, κατά την υποβολή του αιτήματος αποπληρωμής στην ΕΕ τον Ιούνιο του 2012 υπήρχαν σημαντικές εκκρεμότητες μεγάλου κόστους. Να σημειωθεί ότι μόνο το κόστος των συμβασιοποιημένων έργων προσαγωγής του νερού από το οροπέδιο Λασιθίου σύμφωνα με τη νέα τεχνική λύση ανερχόταν περίπου σε 47.000.000€.
     
    Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το σύνολο των έργων χωρίστηκε σε 2 φάσεις. Στην τελική έκθεση που υποβλήθηκε στην Ε.Ε. με το αίτημα αποπληρωμής δηλώθηκε ότι τα έργα της Β΄ φάσης (έργα προσαγωγής νερού από το οροπέδιο Λασιθίου, τμήμα υδραγωγείου εντός της πόλης του Ηρακλείου) θα υλοποιούνταν μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013.
     
    Από 1/1/2014 την αρμοδιότητα για την υλοποίηση του έργου ανέλαβε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης.
     
    Το φράγμα με τον ταμιευτήρα, η οδός παράκαμψης και ο αγωγός μεταξύ φράγματος και διυλιστηρίου έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί, ενώ υπάρχουν εκκρεμότητες στο διυλιστήριο και στους αγωγούς προς Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο.
     
    3. Χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους
    Η περίοδος επιλεξιμότητας του έργου έληξε στις 31.12.2010 και έκτοτε οι σχετικές δαπάνες καλύπτονται από εθνικούς πόρους. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του Γ.Γ. Δημοσίων Επενδύσεων: «Για το λόγο αυτό επισημάνθηκε στον ΟΑΚ ότι θα χρηματοδοτηθούν μόνο οι απολύτως απαραίτητες εργασίες. Στην αρχική πρόταση εγγραφής στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2014, ο προταθείς προϋπολογισμός κρίθηκε υπερβολικός και ζητήθηκε ο ακριβής προσδιορισμός των απαιτούμενων πόρων για την ολοκλήρωση του έργου. Τελικά, η αρχική πρόταση του ΥΠΟΜΕΔ μειώθηκε κατά 52,25 εκ €»
     
    Στην απάντηση του κ. Γιαννούση επισημαίνεται μάλιστα ότι: «η ανωτέρω εξιστόρηση των γεγονότων εξηγεί χωρίς να δικαιολογεί γιατί παρόλο που το αίτημα των ελληνικών αρχών έγινε το 2000, 14 χρόνια μετά το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι το συνολικό κόστος κατασκευής θα φθάσει τα 190εκ. € από τα 114εκ. € που είχε ως αρχικό προϋπολογισμό, καταδεικνύει ότι ο σωστός προγραμματισμός και η τεχνοκρατική επάρκεια των φορέων αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ομαλή εξέλιξή τους, ώστε αφενός το κοινωνικό σύνολο να λαμβάνει έργα σε λογικούς χρόνους και αφετέρου να μην επιβαρύνεται αδικαιολόγητα ο εθνικός προϋπολογισμός. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τονιστεί ότι το έργο οφείλει πλέον να ολοκληρωθεί χωρίς καμία πρόσθετη επαύξηση κόστους.»
     
     
    4. Προοπτική ολοκλήρωσης
    Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη: «με δεδομένες τις καθυστερήσεις λόγω της διακοπής των εργασιών, προγραμματίζεται η σταδιακή ολοκλήρωση των υπολειπόμενων κατασκευαστικών εργασιών της εργολαβίας κατασκευής των αγωγών μεταφοράς νερού και των διυλιστηρίων μέχρι τις 30-11-2014, όπου και θα αρχίσει η εξάμηνη δοκιμαστική λειτουργία του έργου έως τις 31.05.2015. Η αποδοτική λειτουργία που θα ξεκινήσει στην συνέχεια, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι την 31.5.2016.»
     
    5. Ανάγκες Χρηματοδότησης
    «Οι συνολικές ανάγκες χρηματοδότησης του ΟΑΚ Α.Ε. από την ΣΑΕ 076/3 για την ολοκλήρωση και αποπληρωμή του έργου από την Ε.Ε., ανέρχονται σε 30.966.000 ευρώ περίπου και αφορούν: σε εργασίες 26.116.000 ευρώ, αρχαιολογία 250.000 ευρώ, σε απαλλοτριώσεις 4.000.000 ευρώ, για δίκτυα ΟΚΩ 600.000 ευρώ»
     
    «Οι προβλεπόμενες απορροφήσεις του έργου για το διάστημα 2014-2016, εφόσον υπάρξει συνεχής χρηματοδότηση και ομαλή εξέλιξη εργασιών είναι περίπου 22.648.530€ για εργασίες και απαλλοτριώσεις το έτος 2014, 5.492.470€ το έτος 2015, και 2.825.000 € το έτος 2016.»
     
    Σημειώνεται ότι, «ο ΟΑΚ Α.Ε., με δύο σχετικές Αποφάσεις, απέρριψε εμπρόθεσμα τις δύο αντίστοιχες Ειδικές δηλώσεις διακοπής εργασιών της αναδόχου. Η ανάδοχος εταιρεία, εφόσον δεν έχει εξοφληθεί ο 59ος λογαριασμός, δεν ξεκίνησε εργασίες κατασκευής του έργου και με σχετικό έγγραφό της επιφυλάχθηκε να ζητήσει την διάλυση της σύμβασης, εφόσον δεν εξοφληθεί άμεσα ο 59ος λογαριασμός του έργου. Κατόπιν των ανωτέρω, τα αναφερόμενα παραπάνω χρονικά περιθώρια για την περαίωση των έργων έχουν διαφοροποιηθεί, με αύξηση των απαιτούμενων χρόνων ολοκλήρωσης του έργου, κατά τέσσερις μήνες.»
     
    Πηγή: http://agrocapital.gr/Category/Politiki/Article/11755/fragma-aposelemi--76-ek-%E2%82%AC-epibarynsi-kai-14-chronia-meta-to-ergo-den-echei-oloklirwthei
    Η ανά εξάμηνο καταρτιζόμενη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα, δείχνει ότι, ενώ αναμφισβήτητα οι σιδηροδρομικές μεταφορές επεκτείνονται συνεχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών σε διάφορα κράτη μέλη.
     
    Η έκθεση τονίζει επίσης ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός και η αυξημένη προσφυγή σε δημόσιους διαγωνισμούς διασφαλίζουν την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους επιβάτες και την καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων των φορολογουμένων. Ο κλάδος των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ευρώπη απορροφά κρατικές επιδοτήσεις 36 δισ. ευρώ ετησίως (ισόποσες σχεδόν με τις εισπράξεις από ναύλους).
     
    Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Μεταφορών Σίιμ Κάλας τόνισε ότι «ο σιδηρόδρομος έχει σημαντικές δυνατότητες ως ένα οικολογικό και βιώσιμο μεταφορικό μέσο. Αλλά για να προσαρμοστούν οι σιδηρόδρομοι στις ανάγκες του 21ου αιώνα, είναι αναγκαίο να ληφθούν τολμηρά μέτρα όπως: εξορθολογισμός των διαδικασιών έγκρισης οχημάτων, αύξηση των επενδύσεων σε υποδομές και προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας, αλλά επίσης άνοιγμα των εγχώριων υπεραστικών σιδηροδρομικών αγορών στον ανταγωνισμό και γενίκευση της προσφυγής σε διαδικασίες δημόσιων διαγωνισμών, όπως προτείνεται στην 4η δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους».
     
    Η Επιτροπή εξέδωσε σήμερα την εμπεριστατωμένη της έκθεση για τους σιδηροδρόμους –την έρευνα παρακολούθησης της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών (Rail Market Monitoring Scheme-RMMS). Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές γνωρίζουν υψηλούς ρυθμούς αύξησης από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (+70%), η Σουηδία (+42%), η Γαλλία (+37%) και το Βέλγιο (+26%), και υπογραμμίζει τη σημασία των υπηρεσιών υψηλής ταχύτητας, οι οποίες αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο του συνόλου των μεταφορών στην ΕΕ.
     
    Οι διεθνείς μεταφορές επιβατών αυξάνονται και οι κύριες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις δεν είναι πλέον καθαρά παραδοσιακά κρατικά μονοπώλια, αλλά όλο και περισσότερο διεθνείς σιδηροδρομικές επιχειρήσεις με πάνω από το ένα τέταρτο του κύκλου εργασιών τους εκτός της χώρας τους. Οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων αυξάνονται επίσης, και σε ποσοστό 50% αφορούν διασυνοριακές μεταφορές. Νέες επιχειρήσεις του κλάδου απασχολούν περίπου 120.000 άτομα και κατέχουν ήδη το 21% της αγοράς σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών και το 28% των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
     
    Σύμφωνα με την έκθεση, όταν υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι τιμές είναι χαμηλότερες και παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες. Για παράδειγμα, οι τιμές στα τραίνα υψηλής ταχύτητας είναι χαμηλότερες όταν υπάρχει ανταγωνισμός. Οι τιμές στη διαδρομή Ρώμη-Μιλάνο, όπου λειτουργούν δύο σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, είναι κατά 25% έως 40% χαμηλότερες από τις τιμές στη διαδρομή Μαδρίτη-Βαρκελώνη, η οποία δεν είναι ακόμη ανοιχτή στον ανταγωνισμό. Τα δρομολόγια είναι διπλάσια στην ιταλική γραμμή, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ της συχνότητας δρομολογίων και του ελεύθερου ανταγωνισμού, που υφίσταται σήμερα κυρίως στις γραμμές υψηλής ταχύτητας και στις υπεραστικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων.
     
    Από την άλλη πλευρά, η έκθεση καταδεικνύει επίσης ότι ο σιδηροδρομικός τομέας εξαρτάται (ακόμη) σε μεγάλο βαθμό από κρατικές επιδοτήσεις (περίπου 36 δισ. ευρώ το 2012), ίδιου σχεδόν ύψους με τα έσοδά του και ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών καθυστερεί σε σχέση με την ανάπτυξη αυτού του είδους μεταφορών με άλλα μέσα. Υπογραμμίζει επίσης ότι λιμένες όπως του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας θα μπορούσαν να έχουν καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των σιδηροδρόμων και ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές και οι σταθμοί των τραίνων έχουν ακόμη μεγάλα περιθώρια βελτίωσης (ικανοποίηση 58%).
     
    Για παράδειγμα, οι σιδηρόδρομοι δεν έχουν αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους για εξυπηρέτηση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα: το 19% των Ευρωπαίων δεν χρησιμοποιούν τραίνα λόγω δυσχερειών στην πρόσβαση (και μόνο το 6% των Ευρωπαίων μετακινούνται με τραίνο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα). Ομοίως, οι σιδηροδρομικοί ναύλοι σε πολλές γραμμές υψηλής ταχύτητας εξακολουθούν να είναι σχετικά υψηλοί, ιδίως σε σύγκριση με ορισμένες γραμμές όπου υπάρχει ανταγωνισμός.
     
    Το 94% των επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών είναι εγχώριες και οι μισές από αυτές εξυπηρετούν εργαζομένους που πηγαινοέρχονται στη δουλειά τους. Σύμφωνα με τις προτάσεις της Επιτροπής για μια 4η δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους, που σήμερα βρίσκεται υπό συζήτηση, τα κράτη μέλη θα υποχρεούνται να προκηρύσσουν δημόσιους διαγωνισμούς για τις σχετικές συμβάσεις, ώστε να παρέχονται σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας και με καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής.
     
    Για τον ίδιο λόγο, θα επιβάλλουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό στις γραμμές υψηλών ταχυτήτων και στις υπεραστικές γραμμές. Οι συνθήκες θα είναι καλύτερες για τους φορολογουμένους όταν διενεργείται δημόσιος διαγωνισμός για την επιλογή της εταιρείας που θα μεταφέρει εργαζομένους από και προς τη δουλειά τους, σύμφωνα με την έκθεση.
     
    Για παράδειγμα, οι μετακινήσεις εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η αγορά έχει ανοίξει στον ανταγωνισμό, θεωρούνται συχνότερες και πιο αξιόπιστες και κοστίζουν λιγότερο στον φορολογούμενο από ό,τι στο Βέλγιο και στη Γαλλία, όπου οι αγορές εξακολουθούν να είναι κλειστές. Για τον λόγο αυτό, η 4η δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους που θα εκδώσει η Επιτροπή θα απαιτεί διευρυμένη χρήση της διαδικασίας δημόσιων διαγωνισμών.
     
    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/25873-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7
    Νέα εκκαθαριστικά σημειώματα για όλους τους υπόχρεους θα εκδοθούν από το υπουργείο Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ έως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει περισσότερο χρόνο στους υπόχρεους για να εξοφλήσουν τον φόρο που τους αναλογεί και στο πλαίσιο αυτό θα απαιτηθεί η έκδοση νέων εκκαθαριστικών που θα περιλαμβάνουν τον νέο αριθμό δόσεων.
     
    Οταν ξεκινήσει το τρίτο θερινό τμήμα της Βουλής, η κυβέρνηση θα καταθέσει τις όποιες αλλαγές αποφασιστούν για τον φετινό ΕΝΦΙΑ, καθώς και τη ρύθμιση για την αλλαγή του αριθμού των δόσεων αποπληρωμής του φόρου. Ετσι, τα ποσά που αναγράφονται στα υφιστάμενα εκκαθαριστικά θα αλλάξουν και εκτιμάται ότι τα νέα σημειώματα θα είναι έτοιμα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να καταβάλουν την πρώτη δόση οι υπόχρεοι έως το τέλος του ίδιου μήνα.
     
    Πάντως, πέραν των ρυθμίσεων που θα γίνουν για φέτος, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα επόμενα χρόνια.
     
    Το θέμα αυτό θα αποτελέσει σημείο διαπραγμάτευσης με την τρόικα και αυτή τη στιγμή δεν είναι βέβαιο εάν θα υπάρξουν από το 2015 νέες αλλαγές στον φόρο που θα οδηγούν σε μείωση της υποχρέωσης για την πλειονότητα των φορολογούμενων.
     
    Ωστόσο, μια πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκη, είναι να αλλάξει ο φορέας διαχείρισης του φόρου. Η πρόταση του κ. Μηταράκη προβλέπει την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ από δήμους και περιφέρειες αντί από το υπουργείο Οικονομικών.
     
    Μιλώντας χθες σε τηλεοπτική εκπομπή του σταθμού ΑΝΤ1, ο κ. Μηταράκης υποστήριξε ότι η αλλαγή αυτή πρέπει να γίνει «προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει αναλάβει».
     
    Το σενάριο αυτό έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, καθώς μεταξύ άλλων διευκολύνει την κυβέρνηση και σε πολιτικούς όρους, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Ο κ. Μηταράκης, δε, δεν εξήγησε πώς θα γίνει η μεταφορά της είσπραξης του φόρου από το υπουργείο Οικονομικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
     
    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/780224/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/nea-ekka8aristika-enfia-gia-oloys-ews-ta-mesa-toy-septemvrioy
    Γήπεδο μπάσκετ που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED κατασκεύασε η Nike στη Σαγκάη για να εκπαιδεύσει τα αυριανά αστέρια του μπάσκετ.
     
    Γήπεδο μπάσκετ στη Σαγκάη που χρησιμοποιεί τεχνολογία απεικόνισης LED ενσωματωμένη στο δάπεδο του αγωνιστικού χώρου κατασκεύασε η Nike προκειμένου να βοηθήσει το αστέρι του ΝΒΑ Kobe Bryant να διδάσκει τις κινήσεις του σε νέους παίκτες που συμμετέχουν στο τουρνουα RISE που διοργανώνει η εταιρεία στην Κίνα. .
     
    Στον αγωνιστικό χώρο του γηπέδου με motion-tracking και διαδραστική απεικόνιση LED καθοδηγούνται και εκπαιδεύονται νεαροί κινέζοι οι οποίοι συμμετέχουν στο διαγωνισμό που έχει σαν έπαθλο εφόσον κερδίσουν να συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μπάσκετ Nike που θα πραγματοοιηθεί στη Βαρκελώνη τον Σεπτέμβριο.
     

     

     

     
    Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ena_diaforetiko_gipedo_mpasket_apo_tin_Nike/#.U_MLZfl_tc8
    Την ολοκλήρωση της καταστροφής των αποθεμάτων χημικών ουσιών της Συρίας που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των ιδιαίτερα τοξικών αερίων σαρίν και μουστάρδας στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου και συγκεκριμένα στο πλοίο Cape Ray χαιρέτησε η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών.
     
    Οι επικίνδυνες χημικές ουσίες είχαν παραδοθεί στη διεθνή κοινότητα από το καθεστώς του Μπασάρ αλ-Άσαντ μετά τη συμφωνία του περασμένου Σεπτεμβρίου με τη μεσολάβηση των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ρωσίας.
     
    Τα χημικά της Συρίας εξουδετερώθηκαν πάνω στο πολεμικό πλοίο USS Cape Ray που διασχίζει τη Μεσόγειο θάλασσα σε διεθνή ύδατα, και το οποίο είχε ειδικά διαμορφωθεί για την συγκεκριμένη διαδικασία. Στο USS Cape Ray είχαν μεταφερθεί οι πιο επικίνδυνες χημικές ουσίες και η καταστροφή τους από υδρόλυση ξεκίνησε στις αρχές Ιουλίου.
     
    Την επιχείρηση καταστροφής των χημικών του καθεστώτος Άσαντ επόπτευσε ο διεθνής Οργανισμός για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (OPCW). Ερωτηθείς από το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ένας αξιωματούχος του Πενταγώνου επιβεβαίωσε ότι τα χημικά στοιχεία που καταστράφηκαν ήταν για την κατασκευή των αερίων σαρίν και μουστάρδας τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιθέσεις με χημικά όπλα.
     
    Συνολικά καταστράφηκαν ένα σύνολο από 581 τόνους «πρόδρομων χημικών ουσιών» για την παραγωγή σαρίν και 19,8 τόνοι παραγόντων για την κατασκευή του αερίου μουστάρδας. Σε τηλεφωνική συνομιλία με τον κυβερνήτη του πλοίου USS Cape Ray ο αμερικανός υπουργός Άμυνας Τσάκ Χάγκελ τον συνεχάρη για την «συμβολή του στην ασφάλεια του πλανήτη».
     
    Παρά την ικανοποίηση για την καταστροφή του αποθεματικού του συριακού χημικού οπλοστασίου οι Ηνωμένες Πολιτείες προειδοποίησαν ότι θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τη Δαμασκό ώστε να εξασφαλίσουν ότι το καθεστώς της συμμορφώνεται με τις διεθνείς δεσμεύσεις στο θέμα αυτό. Οι Ηνωμένες Πολιτείες «θα διασφαλίσουν ότι η Συρία θα τηρήσει την υπόσχεσή της να καταστρέψει και τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις για την παραγωγή χημικών όπλων», τόνισε ο αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα.
    Ο πρόεδρος Ομπάμα εξέφρασε επίσης την ανησυχία του για τις «αποκλίσεις και παραλείψεις στα στοιχεία που παραδόθηκαν από τη Συρία προς τον Οργανισμό για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων και την πληροφορία ότι (χημικά όπλα) εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται» από το συριακό καθεστώς, στον εμφύλιο πόλεμο που συνεχίζεται στη χώρα.
     
    Η Συρία έχει απομακρύνει συνολικά 1.300 τόνους χημικών παραγόντων. Η μεταφορά αυτών των όπλων και η καταστροφή τους, είναι το αποτέλεσμα της προσχώρησης της Συρίας στη Σύμβαση για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων τον Οκτώβριο του 2013, ως μέρος της αμερικανο-ρωσικής συμφωνίας που επετεύχθη και απέτρεψε την αμερικανική στρατιωτική επέμβαση κατά της Δαμασκού στο τέλος του καλοκαιριού του 2013.
     
    Η καταστροφή των χημικών όπλων έρχεται ένα χρόνο μετά την αποκάλυψη της επίθεσης με χημικά που σκότωσε περισσότερους από 1.000 πολίτες της Συρίας, συμπεριλαμβανομένων πολλών παιδιών και η οποία προκάλεσε διεθνή κατακραυγή.
     
    Πηγή: http://www.econews.gr/2014/08/19/ximika-syrias-katastrofi-116960/
    Με δελτίο τύπου που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Λέσβου, ανακοινώνει την απόφαση του για αποχή από τη διαδικασία εξετάσεων των υποψήφιων ενεργειακών επιθεωρητών.
     
    Στο δελτίο τύπου, ο σύλλογος αναφέρει:
     
    Συνάδελφοι,
     
    Μετά από την προκήρυξη και την έναρξη της διενέργειας εξετάσεων πιστοποίησης μέσω του Τ.Ε.Ε. για την απόκτηση Άδειας Ενεργειακού Επιθεωρητή, και μετά από έντονους προβληματισμούς και διαμαρτυρίες συναδέλφων Πολιτικών Μηχανικών λάβαμε την απόφαση ως συμβούλιο Σ.Π.Μ.Ε. τοπικού παραρτήματος Λέσβου της αποχής από τις ανωτέρω εξετάσεις.
     
    Θεωρούμε ότι η διενέργεια εξετάσεων πιστοποίησης σε τομείς που υφίστανται θεσμοθετημένα επαγγελματικά δικαιώματα, αποτελεί υποβάθμιση των εκπαιδευτικών τίτλων που έχουμε λάβει ως μηχανικοί. Πώς είναι δυνατόν ειδικότητες μηχανικών, κατεξοχήν συναφείς με το γνωστικό αντικείμενο, ενώ μπορούν να εκπονούν ενεργειακές μελέτες να υποχρεώνονται σε εξετάσεις προκειμένου να κάνουν μια ενεργειακή επιθεώρηση; Να θυμίσουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2011 που εφαρμόζεται η έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης στις αγοραπωλησίες και ενοικιάσεις ακινήτων, το "βάρος" της αγοράς ανέλαβε μικρή μερίδα συναδέλφων με αμφιλεγόμενη εμπειρία, ενώ στη παρούσα φάση όπου όλοι οι συνάδελφοι (παλιοί και νέοι) έχουν παρακολουθήσει τα υποχρεωτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια επί πληρωμή, τίθεται θέμα εξετάσεων εισπρακτικού κατ' εμάς χαρακτήρα σε αυτή τη δύσκολη για πολλούς συναδέλφους οικονομική περίοδο. Το ενδιαφέρον για συνεχή επιμόρφωση και παροχής αναβαθμισμένων τεχνικών υπηρεσιών το έχουν αποδείξει οι συνάδελφοι μηχανικοί μέσα από τα σεμινάρια-συνέδρια-ημερίδες που κατά καιρούς διοργανώνει το περιφερειακό τμήμα του Τ.Ε.Ε. και το τοπικό παράρτημα του Σ.Π.Μ.Ε..
     
    Αρνούμαστε να δεχθούμε τον εισπρακτικό σκοπό της όλης διαδικασίας με μόνο αντεπιχείρημα το διαχωρισμό "καλών και κακών" Ενεργειακών Επιθεωρητών όταν η ίδια η αγορά μπορεί να κάνει τον ανωτέρω διαχωρισμό αλλά και το Υπουργείο ΠΕ.Κ.Α. μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα με πραγματικό έλεγχο των υποβαλλόμενων ενεργειακών επιθεωρήσεων και εφαρμογή των ποινών που ο νομοθέτης προβλέπει αλλά ο ελεγκτικός μηχανισμός αδυνατεί να επιβάλει.
     
    Τέλος θέλουμε να αναφέρουμε επί της ευκαιρίας τον εμπαιγμό από το Υπουργείο ΠΕ.Κ.Α. προς τους ασθενέστερους οικονομικά συναδέλφους, για τη μερική επιδότηση των υποχρεωτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων εδώ και εννιά μήνες και ενώ έχουν καταβάλει το πλήρες ποσό αλλά και να επισημάνουμε το γεγονός ότι, παρά την ισχύουσα νομοθεσία, στην πράξη έχει ανασταλεί επ' αόριστον η υποχρέωση υποβολής Π.Ε.Α. στην περίπτωση ενοικίασης, με αποτέλεσμα να μειωθεί περισσότερο το ήδη ισχνό αντικείμενο εργασίας των ενεργειακών επιθεωρητών.
     
    Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου
     
    Ο Πρόεδρος Διονύσιος Παναγόπουλος
    Η Γενική Γραμματέας Στέλλα Σταυρινού
     
    Πίνακας αποδεκτών:
    Μέλη συλλόγου
    ΤΕΕ Βορείου Αιγαίου
    Βουλευτές Ν. Λέσβου
    Τοπικά ΜΜΕ
    Ιστοσελίδα www.b2green.gr

    Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=15536&lang=el#sthash.8Yb3tJV0.dpuf
    Η ρωσική Gazprom προετοιμάζεται να ξεκινήσει την κατασκευή του νέου μεγάλου αγωγού φυσικού αερίου με το όνομα “η Δύναμη της Σιβηρίας”, που προορίζεται να μεταφέρει αέριο προς την Κίνα, στα πλαίσια της διμερούς συμφωνίας που υπογράφηκε φέτος ανάμεσα στις δύο χώρες.
     
    Ο αγωγός, συνολικού μήκους 4000χμ αποτελεί μέρος ενός τεραστίων διαστάσεων προγράμματος της Μόσχας στην Ασία, το οποίο στοχεύει επίσης στο να ενώσει διάφορα παραγωγικά κέντρα της Ρωσίας με το Βλαδιβοστόκ, όπου υπάρχουν σταθμοί υγροποίησης του φυσικού αερίου.
     
    Πλέον, τα πρώτα εξαρτήματα του αγωγού έφτασαν στο Λενσκ της Γιακουτίας και μέχρι τα τέλη του έτους, η Gazprom αναμένει την παράδοση 120.000 τόνων σωλήνων στην εν λόγω περιοχή.
     

     
    Τέλος, σημειώνεται ότι η συμφωνία Ρωσίας-Κίνας προβλέπει την εξαγωγή 38 δις. κ.μ. φυσικού αερίου σε ετήσια βάση, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες της ασιατικής χώρας σε ενέργεια. Η τιμή αγοράς θεωρείται ότι βρίσκεται κοντά στα 10 δολάρια ανά mmbtu.
     
    Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=84533
    Ξενοδοχείο α λα… Ιταλία σχεδιάζουν να μετατρέψουν τη «βίλα Μουσολίνι» στη Ρόδο, Ιραλοί επιχειρηματίες.
     
    Πληροφορίες αναφέρουν ότι στον επικείμενο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ ενδεχομένως να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και Ιταλοί που θέλουν να μετατρέψουν σε boutique hotel τον ερειπωμένο εδώ και δεκαετίες κτίριο και να προσελκύσουν Ιταλούς τουρίστες. Το πανέμορφο, αλλά «ρημαγμένο» από τον χρόνο ακίνητο «βγαίνει στο σφυρί» από το ΤΑΙΠΕΔ και μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις.
     
    Η «Villa de Vecchi» πήρε το όνομά της από τον Ιταλό διοικητή των Δωδεκανήσων επί Μουσολίνι κόμη Τσέζαρε Μάριο Ντε Βέκι ο οποίος ανακατασκεύασε το εξαιρετικό αυτό κτίριο για να μένει ο ίδιος αλλά και για να χρησιμοποιηθεί ως θερινή κατοικία του Μπενίτο Μουσολίνι. Ο ηγέτης των Ιταλών φασιστών σκόπευε να περάσει στη Ρόδο τα τελευταία χρόνια της ζωής του, όταν θα… συνταξιοδοτούνταν, ωστόσο δεν πρόλαβε να επισκεφτεί ποτέ το νησί. Ετσι, το ακίνητο έμεινε στην ιστορία και ως «βίλα Μουσολίνι», παρότι ο ίδιος δεν το είδε ποτέ. Τώρα το ΤΑΙΠΕΔ πουλάει το ακίνητο αυτό το οποίο βρίσκεται σε περιοχή ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους στον Προφήτη Ηλία.
     
    Ο Προφήτης Ηλίας με ύψος περίπου 800 μέτρα. Απέχει 40 με 45 λεπτά από την πόλη της Ρόδου. Πρόκειται για ένα ιστορικό διώροφο κτίσμα, συνολικής επιφανείας 757 τετραγωνικών μέτρων, μοναδικής αρχιτεκτονικής αξίας. «Βρίσκεται σε μια περιοχή ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, με μοναδική θέα, η οποία αποτελεί διάσημο τουριστικό προορισμό καθ' όλη τη διάρκεια του έτους», αναφέρει σχετικά με το ακίνητο στην ιστοσελίδα του το ΤΑΙΠΕΔ. Η βίλα βρίσκεται σε οικόπεδο 8.100 τ.μ. και έχει εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια, καθώς μετά την αποχώρηση των Ιταλών από τα Δωδεκάνησα αποτέλεσε για λίγο καιρό θέρετρο της βασιλικής οικογένειας και στη συνέχεια πέρασε στη δικαιοδοσία του ελληνικού κράτους.
     
    Πηγή: http://www.ered.gr/content/Poluteles_xenodocheio_i_%C2%ABbila_Mousolini%C2%BB_sti_Rodo/
    Ένα είδος… εισπρακτικών εταιρειών οι οποίες θα παίρνουν τηλέφωνα για να «υπενθυμίζουν» τις οφειλές στα ταμεία, ζητά από την κυβέρνηση η τρόικα.
     
    Σύμφωνα με την Καθημερινή, Καθημερινη ο εκπρόσωπος του Ταμείου Πάτρικ Ντε Μετς έχει πολλές φορές εκφράσει στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας την άποψη ότι το ΙΚΑ και το ΚΕΑΟ δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις της εισπραξιμότητας για λογαριασμό των Ταμείων.
     
    Ζητά λοιπόν τη δημιουργία call centers, όπως αυτά των εισπρακτικών εταιρειών, που θα τηλεφωνούν στους οφειλέτες και θα τους ενημερώνουν για τις οφειλές τους στα ασφαλιστικά ταμεία.
     
    Οι πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι το υπουργείο Εργασίας απορρίπτει την πρόταση του ΔΝΤ και τάσσεται υπέρ της δημιουργίας του απαιτούμενου μηχανισμού εντός του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), αποκλείοντας το ενδεχόμενο εμπλοκής ιδιωτικών εταιρειών.
     
    Το ΔΝΤ πάντως δεν φαίνεται να κάνει πίσω και προτείνει μάλιστα σειρά μέτρων για να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα, όπως συμψηφισμό των επιστροφών φόρων με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, πρόσβαση του ΚΕΑΟ στην περιουσιακή κατάσταση οφειλετών στο πρότυπο των φορολογικών υπηρεσιών, ίδρυση νομικής υπηρεσίας στα περιφερειακά γραφεία του ΚΕΑΟ, αλλά και αξιοποίηση της διαδικασίας συντηρητικών κατασχέσεων από τραπεζικούς λογαριασμούς.,
     
    Το ΔΝΤ προτείνει, μάλιστα, τα ίδια μέτρα να ληφθούν και για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές κάτω των 5.000 ευρώ που δεν έχουν ρυθμιστεί, έχουν όμως παραμείνει υπό την εποπτεία των ασφαλιστικών ταμείων.
     
    Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=113326454
    Αναβάλλεται η μεταφορά των δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο «Κεράνη» στην οδό Θηβών, μέχρι να γίνει επίσημη στατική επαναξιολόγησή του. Η εισαγγελέας Διαφθοράς διενεργεί προκαταρκτική εξέταση για απιστία με ζημιωθέν το Δημόσιο.
     
    Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση της μεταφοράς των δικαστηρίων του Πειραιά, καθώς η μεταστέγαση στο κτίριο «Κεράνη» στην οδό Θηβών αναβάλλεται μέχρι να γίνει επίσημη στατική επαναξιολόγησή του.
     
    Η εξέλιξη αυτή έγινε γνωστή από τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργο Σταματογιάννη, ο οποίος με χθεσινή δήλωσή του ανέφερε ότι μίλησε με τον υπουργό Δικαιοσύνης και ο τελευταίος τον διαβεβαίωσε πως αναβάλλεται η μεταστέγαση οποιουδήποτε δικαστηρίου στην οδό Θηβών μέχρις η «Θέμις Κατασκευαστική Α.Ε.» να προχωρήσει σε επαναξιολόγηση στατικότητας του κτιρίου, αποδεχόμενος τις αιτιάσεις που είχαν εγερθεί εδώ και καιρό για τη φερόμενη ακαταλληλότητα του κτιρίου.
    Ο πρόεδρος του ΔΣΠ αναφέρεται επίσης και στη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα οι φορείς του Πειραιά με τον υπουργό Δικαιοσύνης, για να συζητήσουν την πρόταση που τους είχε κάνει να μεταφερθούν στο «Κεράνη» μόνο τα διοικητικά δικαστήρια. Ολοι οι φορείς εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους σε αυτή την πρόταση, ενώ ο υπουργός, επικαλούμενος τα γνωστά επιχειρήματα για τα καταβαλλόμενα μισθώματα, επέμενε ότι θα ξεκινήσει η μεταφορά στις 20 Αυγούστου.
     
    Θέση η οποία χθες άλλαξε, καθώς αποδέχτηκε τις αιτιάσεις των φορέων που έκαναν λόγο για ακαταλληλότητα του κτιρίου και δήλωσε ότι θα ξεκινήσει η στατική επαναξιολόγησή του.
     
    Μήνυση δικηγόρων
    Επειτα από αυτές τις εξελίξεις ο πρόεδρος του ΔΣΠ γνωστοποίησε ότι στις προθέσεις του είναι η σύγκληση γενικής συνέλευσης προκειμένου να ενημερωθούν τα μέλη του συλλόγου και να αποφασίσουν τη στάση που θα κρατήσουν.
    Στο μεταξύ προκαταρκτική εξέταση διενεργεί η εισαγγελέας Διαφθοράς ύστερα από τη μήνυση για απιστία κατά παντός υπευθύνου που έχουν υποβάλει τρεις δικηγόροι του Πειραιά. Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας ζητείται να διερευνηθεί αν έχουν τελεστεί αξιόποινες πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος του Δημοσίου και από ποιους σχετικά με την υπόθεση του κτιρίου «Κεράνη».
     
    Η μηνυτήρια αναφορά για «απιστία σε βαθμό κακουργήματος με ζημιωθέντα το Δημόσιο» κατατέθηκε από τρεις δικηγόρους του Πειραιά (Γιάννης Καρδαράς, μέλος του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου, Γιάννης Βρέλλος, ταμίας-μέλος του Δ.Σ. του ΔΣΠ, και Ευάγγελος Τσουρούλης, πρώην πρόεδρος της Ενωσης Ευρωπαϊκών Δικηγορικών Συλλόγων. Ηδη στο πλαίσιο της προκαταρκτικής προσήλθε και κατέθεσε ο ένας εκ των τριών δικηγόρων, ο Γ. Βρέλλος.
     
    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις δικηγόροι σε υπόμνημά τους ανάμεσα στα άλλα υποστηρίζουν ότι οι καπναποθήκες Κεράνη για να αποκτηθούν από το Δημόσιο και να μετασκευαστούν στο σημερινό κτίριο κόστισαν περίπου 80 εκατ. ευρώ. Το κτίριο, μαζί με άλλα πολλά, μεταβιβάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΠΑΝΓΑΙΑ Α.Ε. (πρώην θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας) αντί ποσού μόλις 10 εκατ. ευρώ. Το κτίριο ταυτόχρονα με τη μεταβίβασή του νοικιάστηκε από την ΠΑΝΓΑΙΑ στο ΤΑΙΠΕΔ, για να χρησιμοποιηθεί ως «κυβερνητικό κτίριο». Η διάρκεια της μίσθωσης είναι 20 χρόνια και το ετήσιο μίσθωμα 2.652.000 ευρώ.
     
    Επιβλαβής για το Δημόσιο
     
    Οπως εξηγούν οι δικηγόροι, το Δημόσιο θα πάρει στα χέρια του 10 εκατ. ευρώ τα οποία θα μειώσουν το δημόσιο χρέος και ως αντάλλαγμα θα καταβάλλει επί 20 χρόνια 2.652.000 ευρώ κατ’ έτος, δηλαδή 53.040.000 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρμόδιο κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τον προσυμβατικό έλεγχο, δηλαδή πριν υπογραφεί η οριστική σύμβαση μεταξύ ΠΑΝΓΑΙΑ και ΤΑΙΠΕΔ θεώρησε επιβλαβή για το Δημόσιο τη συμφωνία αυτή και δεν έδωσε άδεια για υπογραφή. Το ΤΑΙΠΕΔ προσέφυγε στο προϊστάμενο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο ακύρωσε την απόφαση του κλιμακίου με το σκεπτικό ότι αυτό εισήλθε σε τεχνοοικονομικά ζητήματα που εκφεύγουν της αρμοδιότητάς του.
     
    Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=225151
    Αντιμέτωποι με τα πρόστιμα για τις χωματερές βρίσκονται οι δήμοι της χώρας που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα σκουπίδια. Η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να «περάσει» στους δήμους τα πρόστιμα που θα επιβάλλει μέσα στο επόμενο διάστημα το Ευρωδικαστήριο για χωματερές και λύματα, τιμωρώντας την απροθυμία της Αυτοδιοίκησης.
     
    Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο επιμερισμός των ευρωπροστίμων που θα επιβληθούν στην Ελλάδα για χωματερές και λύματα «στους υπαίτιους φορείς» προβλέφθηκε στον νόμο 4042/12 και εξειδικεύτηκε προ ημερών με κοινή απόφαση των υπουργείων Περιβάλλοντος, Εσωτερικών και Οικονομικών (ΦΕΚ 2113Β). Οπως ορίζει:
     
    • Το πλήρες ποσό των προστίμων που θα καταλογίσει στην Ελλάδα το Ευρωδικαστήριο για τις χωματερές και τα λύματα θα μεταβιβαστεί στους υπαίτιους, δήμους ή (σπανιότερα) Περιφέρειες.
     
    • Στις περιπτώσεις ομαδικών παραβάσεων (εκεί, δηλαδή, όπου οι παραβάτες είναι πολλοί) το πρόστιμο θα επιμερίζεται.
     
    • Ο επιμερισμός θα βασίζεται κατά 40% στο πληθυσμιακό μέγεθος του δήμου και κατά 60% στον βαθμό συμμόρφωσης. Στην περίπτωση πλήρους συμμόρφωσης ο υπαίτιος απαλλάσσεται. Με τον τρόπο αυτό η Πολιτεία επιβραβεύει δήμους που δραστηριοποιήθηκαν και δημιούργησαν τις υποδομές.
     
    • Η πρόοδος του κάθε δήμου θα πρέπει να πιστοποιείται, λ.χ., με την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων ενός ΧΥΤΑ, τη δημοπράτησή του, την πιστοποίηση εργασιών εν εξελίξει κ.λπ.
     
    • Οσον αφορά τη διαδικασία, την απόφαση για τον καταλογισμό (ή επιμερισμό) των προστίμων θα λαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών. Στην περίπτωση προστίμων που αυξάνονται ημερησίως, το ΥΠΕΚΑ θα ζητά από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις πληροφόρηση για τη δρομολόγηση ή μη λύσης και την πορεία αυτής, με βάση την οποία θα υπολογίζει την οφειλή.
     
    • Στην περίπτωση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «τα οφειλόμενα ποσά παρακρατούνται κατά τη διαδικασία κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων» (ΚΑΠ).
     
    Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26515&subid=2&pubid=113326539
    Υπερκαλύπτεται ο στόχος των 19 εκατ. ξένων τουριστών για φέτος το καλοκαίρι,σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ, καθώς ήδη στο επτάμηνο καταγράφηκαν 1,15 εκατ. επιπλέον αεροπορικές αφίξεις στο εξωτερικό σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, όπως αναφέρει η Καθημερινή.
     
    Μάλιστα, σε συνδυασμό με τους τουρίστες από την κρουαζιέρα ο αριθμός αυτός ξεπερνά τους 21 εκατομμύρια τουρίστες.
     
    Η ενίσχυση του τουρισμού σε σημείο που να ξεπερνάει τους στόχους των αναλυτών αποτελεί ιδιαίτερα θετικό στοιχείο καθώς ο συγκεκριμένος κλάδος αναλογεί στο 16% του ελληνικού ΑΕΠ και μάλιστα εκτιμάται ότι είχε καταλυτική επίδραση στην επιβράδυνση της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας το β' τρίμηνο του 2014, στο -0,2%, όπως ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ.
     
    Σύμφωνα με έρευνα της McKinzey, η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 21% έως το 2021 και να απασχολεί πάνω από 1 εκατ. εργαζόμενους από τους 660.000 που απασχολεί τώρα.
     
    Σημειώνεται ότι το 2013 οι ξένοι τουρίστες ανήλθαν σε 17,9 εκατομμύρια ενώ οι συνολικές αφίξεις μαζί με την κρουαζιέρα ξεπέρασαν τα 20,1 εκατομμύρια.
     
    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/touristikes-ypodomes-tourismos/item/26378-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BB%CF%8E%CF%81%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-21-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-2014
    Πριν μια δεκαετία, το OpenStreetMap κυκλοφόρησε τη δωρεάν, ανοιχτού λογισμικού υπηρεσία ως εναλλακτική άλλων γνωστών προγραμμάτων χαρτογράφησης.
     
    Φαίνεται πως το πείραμα πέτυχε, δουλεύει αρκετά καλά και χάρη σε ένα νέο ιστότοπο μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, πώς η Wikipedia της χαρτογράφησης κατάφερε να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη.
     
    Ο προγραμματιστής Martijn van Exel δημιούργησε το OSM Then And Now προκειμένου να φανεί η ανάπτυξη του OpenStreetMap από το 2007. Όπως κάθε χρονομηχανή που μας πάει πίσω στο χρόνο, έτσι και η εν λόγω υπηρεσία, η οποία επικεντρώνοντας σε οποιοδήποτε μέρος στο πλανήτη και με τη χρήση sliders συγκρίνει το τότε με το τώρα, απεικονίζοντας ταυτόχρονα πως τα αχαρτογράφητα εδάφη ξεκινούν να αποκαλύπτονται χάρη στη βοήθεια εθελοντών. Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο την πρόοδο του OpenStreetMap τα τελευταία δέκα χρόνια.
     

     
    Μέχρι στιγμής η υπηρεσία μετρά 1,6 εκατομμύρια συμμετέχοντες (σε αντιδιαστολή με το 2007 όταν και είχε μόλις 9.000), ιστότοποι όπως το Foursquare και το Craigslist το χρησιμοποιούν αλλά και προγραμματιστές οι οποίοι έκαναν υπέροχα πράγματα όπως για παράδειγμα το project της εταιρείας Stamen Design. Το βάθος και η λεπτομέρεια των χαρτών του OpenStreetMap αποτελεί μια ακόμη απόδειξη για τη δύναμη του Διαδικτύου και της συνεργασίας των χρηστών.
     
    Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%84%CE%BF-openstreetmap-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-r7292
    Η επαναχρησιμοποίηση του νερού δεν είναι ευρέως διαδεδομένη στην Ευρώπη. Τα περισσότερα λύματα από τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας αστικών λυμάτων απορρίπτονται απλώς σε ποταμούς και λίμνες.
     
    Όμως, η αύξηση της επαναχρησιμοποίησης του νερού θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των εντεινόμενων προβλημάτων λειψυδρίας και ξηρασίας και παράλληλα θα μειώσει τον κίνδυνο μόλυνσης από λύματα και το κόστος επεξεργασίας. Η επαναχρησιμοποίηση του νερού έχει επίσης μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο απ’ ό,τι η λήψη νερού από άλλες πηγές όπως οι διαπεριφερειακές μεταφορές νερού ή η αφαλάτωση.
     
    Παρά τα πλεονεκτήματα αυτά και τις σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη, υπάρχουν αρκετοί λόγοι που εξηγούν γιατί το επίπεδο επαναχρησιμοποίησης είναι τόσο χαμηλό. Ορισμένοι από τους λόγους αυτούς είναι και οι ακόλουθοι:
    έλλειψη κοινών ενωσιακών περιβαλλοντικών/υγειονομικών προτύπων για την επαναχρησιμοποίηση του νερού
    δυνητικά εμπόδια στην ελεύθερη κυκλοφορία γεωργικών προϊόντων που έχουν αρδευτεί με επαναχρησιμοποιημένο νερό
    πλημμελής τιμολόγηση του νερού και ακατάλληλα επιχειρηματικά μοντέλα
    χαμηλή ευαισθητοποίηση των ενδιαφερόμενων σχετικά με τα οφέλη της επαναχρησιμοποίησης του νερού
    απουσία δημόσιας αποδοχής
    τεχνικά εμπόδια και επιστημονικές αβεβαιότητες.

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί δημόσια διαβούλευση σχετικά με τα μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η ΕΕ για να ενθαρρύνει την επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων λυμάτων. Θέλουμε να μάθουμε τι πιστεύουν οι πολίτες, οι ενδιαφερόμενοι φορείς, οι επιχειρήσεις, οι μη κυβερνητικές οργανώσεις και οι δημόσιες αρχές για τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης του νερού και για τα εμπόδια που την παρακωλύουν, καθώς επίσης και τι είδους κανονιστικά και μη κανονιστικά μέτρα σε επίπεδο ΕΕ θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις ανησυχίες αυτές, ώστε να αυξηθεί η ασφαλής επαναχρησιμοποίηση του νερού στην ΕΕ.
     
    Επόμενα βήματα
     
    Η διαβούλευση, που είναι διαθέσιμη εδώ here, θα διαρκέσει έως τις 7 Νοεμβρίου 2014. Τα αποτελέσματα θα τροφοδοτήσουν μια εκτίμηση αντικτύπου που θα καλύπτει όλες τις βασικές πτυχές της επαναχρησιμοποίησης του νερού, συμπεριλαμβανομένων των γεωργικών, αστικών, βιομηχανικών και ψυχαγωγικών χρήσεων. Το 2015 η Επιτροπή προτίθεται να υποβάλει επίσημη πρόταση με βάση τα στοιχεία της εκτίμησης αντικτύπου.
     
    Ιστορικό
     
    Η παγκόσμια κλιματική αλλαγή ασκεί αυξανόμενη πίεση στους πόρους γλυκών υδάτων της Ευρώπης. Μολονότι το γεγονός αυτό δημιουργεί προβλήματα κυρίως σε άνυδρες περιοχές με χαμηλές βροχοπτώσεις και μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, ωστόσο είναι επίσης δυνατόν να επηρεαστούν αρνητικά και εύκρατες περιοχές με εντατικές γεωργικές, τουριστικές και βιομηχανικές δραστηριότητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ανταγωνισμού για υδατικούς πόρους μεταξύ των διαφόρων τομέων που χρησιμοποιούν νερό, πράγμα που αυξάνει την ανησυχία για την εξασφάλιση υδατικών πόρων υψηλής ποιότητας που προορίζονται για το πόσιμο νερό.
     
    Η μεγιστοποίηση της επαναχρησιμοποίησης του νερού αποτελεί ειδικό στόχο του προσχεδίου για τη διαφύλαξη των υδατικών πόρων της Ευρώπης Blueprint to Safeguard Europe's Water Resources, το οποίο αναφέρει τη δυνατότητα έκδοσης κανονισμού για τη θέσπιση κοινών προτύπων σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση του νερού. Αποτελεί επίσης βασική προτεραιότητα στο στρατηγικό σχέδιο εφαρμογής της ευρωπαϊκής σύμπραξης καινοτομίας για το νερό European InnovationPartnership for Water.
     
    Σύνδεσμος για τη δημόσια διαβούλευση
     
    http://ec.europa.eu/environment/consultations/water_reuse_en.htm
     
    Πηγή: http://biomassenergy.gr/articles/news/6607-h-epanaxrhsimopoihsh-toy-neroy-sthn-eyrwph-diaboyleysh
  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.