Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Περίπου 7.500 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε κίνδυνο, καθώς δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί. Για την απόκτησή τους εκτιμάται ότι απαιτούνται περισσότερα από 5,5 δισ. ευρώ.
       
      Στα τέλη του 2014, ένας νόμος υποχρέωσε τους δήμους να αποστείλουν στο υπουργείο Περιβάλλοντος στοιχεία για τα οικόπεδα που έχουν μεν χαρακτηριστεί κοινόχρηστοι χώροι, αλλά δεν έχουν απαλλοτριωθεί. Η συμμετοχή είναι μέχρι στιγμής μικρή: σε σύνολο 325 δήμων, στοιχεία δήλωσαν οι 57 (ποσοστό 17,5%). Ωστόσο, αυτό μας δίνει μια πρώτη εικόνα της έκτασης του προβλήματος.
       
      Οπως ανέφερε χθες, σε επιστημονική εκδήλωση του ΕΜΠ για την αυθαίρετη δόμηση, ο αρχιτέκτονας Βασίλης Γκοιμίσης, το εμβαδόν των κοινόχρηστων χώρων που δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί στους 57 δήμους για τους οποίους υπάρχουν στοιχεία φθάνει τα 1.217 στρέμματα (αντιστοιχούν στο 61,5% των κοινόχρηστων χώρων τους).
       
      Από αυτούς, μάλιστα, το 5,4% έχει χαθεί, καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία άρσης απαλλοτρίωσης. Να σημειωθεί ότι το 51% των εν λόγω εκτάσεων είναι οδοί και το 49% πλατείες, πάρκα, χώροι στάθμευσης κ.λπ. «Μια ενδιαφέρουσα επιλογή θα ήταν το κόστος να καλυφθεί εν μέρει από το Πράσινο Ταμείο, που συγκέντρωσε πρόστιμα από τα αυθαίρετα και με τη χρήση της μεταφοράς συντελεστή», εξηγεί ο κ. Γκοιμίσης.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/892330/article/epikairothta/ellada/plateies-kai-parka-kindyneyoyn-na-xa8oyn
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σχεδόν 70.000 πτηνά έχουν θανατωθεί στα αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής της Νέας Υόρκης, οκτώ χρόνια αφού η πτήση 1549 της εταιρείας US Airways πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στον ποταμό Χάντσον, διότι έχασε και τους δύο κινητήρες της μετά από εναέρια σύγκρουση με ένα κοπάδι χήνες.
       
      Ωστόσο, τα περισσότερα πτηνά που σκοτώθηκαν αυτό το διάστημα από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας άγριας ζωής κοντά στα αεροδρόμια Κένεντι, ΛαΓκουάρντια και Νιούαρκ ήταν γλάροι, φτάνοντας τα 28.000 νεκρά πτηνά. Ακολούθησαν 16.800 ψαρόνια (μαυροπούλια), 4.500 περιστέρια, 1.830 χήνες καθώς και άλλα είδη.
       
      Τα περισσότερα από τα 70.000 πτηνά θανατώθηκαν με τη χρήση κυνηγετικών όπλων και παγίδων, αλλά υπάρχουν επίσης μη θανάσιμοι τρόποι ελέγχου των πληθυσμών των πουλιών. Σε πολλά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένων αυτών στη Νέα Υόρκη, οι ιθύνοντες κάνουν χρήση συστημάτων παγίδας και μετεγκατάστασης, τροποποίησης των ενδιαιτημάτων, πυροτεχνημάτων, ακόμη και λέιζερ, ώστε να απομακρύνουν τα πτηνά.
       
       
      Οι οργανώσεις προστασίας πτηνών πιέζουν επίσης για βελτίωση των συστημάτων ραντάρ ώστε να μετριαστεί η ανάγκη για θανατηφόρα προγράμματα, αλλά οι αξιωματούχοι επισήμως δεν υπολογίζουν τον αριθμό των πτηνών μπροστά στην ανθρώπινη ασφάλεια.
       
      Ωστόσο, παρά τον αριθμό των πτηνών που θανατώθηκε κοντά στα τρία αεροδρόμια της περιοχής, ο μέσος όρος συγκρούσεων πτηνών με αεροπλάνα ανέβηκε από 158 χτυπήματα ανά έτος κατά τα πέντε έτη πριν από το ατύχημα, σε 299 ανά έτος τα έξι επόμενα χρόνια. Αυτό οδήγησε τις φιλοζωικές οργανώσεις να αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος, αλλά η Υπηρεσία Άγριας Ζωής του λιμενικού σώματος της Νέας Υόρκης το υπερασπίζεται.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1194357/nea-yorki-thanatosi-70000-ptinon-se-8-xronia-gia-tin-asfaleia-ton-aeroplanon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Βοηθηθείτε στις μετακινήσεις σας όπου και αν τύχει να βρεθείτε μέσω της υπηρεσίας Google Maps, που πλέον αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα δεδομένα που συγκεντρώνει και προσθέτει συνεχώς νέες επιλογές. Έτσι, μετά την εμφάνιση της κίνησης στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο, η υπηρεσία θα σας δείχνει το κατά πόσο είναι εύκολο να βρείτε θέση στάθμευσης κοντά στον τελικό προορισμό της πλοήγησης που έχετε ορίσει κατά την έναρξη λειτουργίας των χαρτών.
       
      Όταν ορίσετε έναν τελικό προορισμό όπου θέλετε να κατευθυνθείτε, τότε η εφαρμογή θα εμφανίσει κάτω από τον υπολογιζόμενο χρόνο το σύμβολο σήμα του P (Parking) το οποίο συνοδεύεται από ένδειξη για τις συνθήκες εύρεσης θέσης στάθμευσης. Θα υπάρχουν 3 ενδείξεις: «εύκολο», «μέση δυσκολία» και «περιορισμένη» για τις περιοχές που είναι δύσκολο να βρείτε χώρο στάθμευσης για το όχημά σας. Κατά την διάρκεια της οδήγησής σας, έχετε την επιλογή να δείτε οδηγίες πλοήγησης για μια πιο λεπτομερή εικόνα που επικρατεί όσον αφορά το θέμα παρκαρίσματος στο μέρος όπου θέλετε να φτάσετε. Όλα αυτά δεν στηρίζονται σε κάποια δεδομένα που φτάνουν στην υπηρεσία σε πραγματικό χρόνο αλλά εμπειρικά ανάλογα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Google σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
       
      Προσωρινά τουλάχιστον από ότι φαίνεται, οι πληροφορίες στάθμευσης αφορούν δημόσια μέρη όπως εμπορικά κέντρα και αεροδρόμια. Δεν υπάρχει αναφορά για το πόσοι χρήστες έχουν ήδη από αυτή την στιγμή πρόσβαση σε αυτό το νέο χαρακτηριστικό.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=446624
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Θετική ήταν η απάντηση του επιχειρηματία Νίκου Λούλη, στην επιστολή του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, με την οποία του ζητούσε να αναλάβει το κόστος εκπόνησης μελετών που απαιτούνται για την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας της Πλάκας, σύμφωνα με τις προμελέτες και τις υποδείξεις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρίας «Μύλοι Λούλη», Ν. Λούλης, μεταξύ άλλων, αναφέρει στον περιφερειάρχη Ηπείρου.
       
      «Σε συνέχεια της από 18-11-2016 επιστολής σας, ήθελα να επαναλάβω τη δέσμευσή μας να αναλάβουμε τα έξοδα μελετών για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας, όπως αναφέρατε στην επιστολή σας, ύψους 150.000 ευρώ. Επιτρέψτε μου, για άλλη μια φορά να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία και την προσπάθεια που κάνετε για την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας και εύχομαι σύντομα να μπορέσουμε να καμαρώσουμε το γεφύρι πάλι να υψώνετε πάνω από τον 'Αραχθο".
       
      Να σημειωθεί πως οι πρόγονοι του επιχειρηματία, κατάγονται από την Αετοράχη Κατσανοχωρίων στα Τζουμέρκα και κατά των παρελθόν, τον 19ο αιώνα, είχαν χρηματοδοτήσει δύο φορές την κατασκευή του ιστορικού μονότοξου γεφυριού της Πλάκας. Μάλιστα, όταν πριν 2 χρόνια, το γεφύρι κατέρρευσε λόγω της κακοκαιρίας, ο Νίκος Λούλης είχε εκφράσει αμέσως την πρόθεση του στο περιφερειάρχη Α. Καχριμάνη, να συμβάλει οικονομικά για την αναστήλωση του.
       
      Οι μελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν είναι οι εξής:
       
      α) Αρχιτεκτονική και Στατική Προμελέτη Μελέτη, με χρονοδιάγραμμα εκπόνησής τους Δεκέμβριος 2016 - Μάρτιος 2017 και Πλήρης Αρχιτεκτονική και Στατική Μελέτη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2017 και συνολικό προϋπολογισμό 110.000 ευρώ.
       
      β) Μελέτη Διαμόρφωσης της κοίτης και Μελέτη ικριώματος και εργοταξίου, με χρονικό ορίζοντας εκπόνησης το διάστημα, Δεκέμβριος 2016- Αύγουστος 2017, με συνολικό προϋπολογισμό 40.000 ευρώ.
       
      Ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ευχαρίστησε τον κ. Λούλη για τη χρηματοδότηση των μελετών. Παράλληλα, τόνισε πως σε ο, τι αφορά την Περιφέρεια, το Ε.Μ.Π., το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ και την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, έχουν προχωρήσει οι δράσεις που έχουν αναληφθεί και πλέον αναμένονται πρωτοβουλίες από το υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου να διευθετηθούν τα ζητήματα που αφορούν την ανανέωση της προγραμματικής σύμβασης, ώστε το ερχόμενο το καλοκαίρι, να υλοποιηθεί το δεύτερο στάδιο του σχεδιασμού.
       
      (πηγή ΑΠΕ - ΜΠΕ)
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/892263/article/epikairothta/ellada/gefyri-plakas-to-kostos-twn-150000-eyrw-gia-thn-meleth-anasthlwshs-analamvanei-o-n-loylhs?platform=hootsuite
      Περισσότερα...

      12

    • 1tna

      Στο βίντεο, που αναρτήθηκε στο ΥοuTube, διακρίνονται οι παίκτες να τρέχουν να καλυφθούν μόλις ακούγονται δυνατοί τριγμοί κι αρχίζει να υποχωρεί η στέγη.
       
      Περίπου 80 άτομα παρακολουθούσαν τον αγώνα στο στάδιο του γυμνασίου στο Τσέσκα Τρέμποβα στα ανατολικά.
      Επτά τοπικές ομάδες και μία απ’ το εξωτερικό βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο γήπεδο, αλλά κατάφεραν να γλιτώσουν, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ.
       
      Αυτόπτης μάρτυς είπε ότι η οροφή του κτιρίου άρχισε να καταρρέει «σαν πύργος από τραπουλόχαρτα» κι οι άνθρωποι άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητοι προς τις εξόδους.
       
      Μέχρι στιγμής δεν έχουν προσδιοριστεί τα αίτια της παρ’ ολίγον τραγωδίας. Τοπικά μέσα αναφέρουν ότι τα ξύλινα δοκάρια της στέγης κατέρρευσαν υπό το βάρος του χιονιού, επισημαίνουν ωστόσο ότι το πάχος του δεν ξεπερνούσε τα 30 εκατοστά.
       
      Πηγή: Μικρά παιδιά τρέχουν να σωθούν την ώρα που καταρρέει στέγη | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/video/313443/mikra-paidia-trehoyn-na-sothoyn-tin-ora-poy-katarreei-stegi#ixzz4WCIpOTVr
       
      https://www.youtube.com/watch?v=IS0MBaTEZ_Y
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Υπεγράφη η υπουργική απόφαση «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης, διάνοιξης και συντήρησης των ορειβατικών – πεζοπορικών μονοπατιών», όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Η υπογραφή της ΥΑ, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, δημιουργεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο συμβάλλει στην προώθηση και δημιουργία ολοκληρωμένων δικτύων πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών.
       
      Για πρώτη φορά συγκροτείται σύστημα Εθνικής Πιστοποίησης των υφιστάμενων αλλά και των νέων ή προτεινόμενων δικτύων μονοπατιών, στο πλαίσιο της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και εμπειρίας.
       
      Η απόφαση αυτή, συνεχίζει το υπουργείο, έρχεται να καλύψει το νομοθετικό κενό προσφέροντας το απαραίτητο εργαλείο σχεδιασμού σε όλους τους ενδιαφερόμενους, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο (συλλόγους, φορείς, επαγγελματίες, πολίτες κλπ). «Αποτελεί το αρχικό βήμα μιας σειράς ενεργειών και δράσεων του ΥΠΕΝ προς την κατεύθυνση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για το περιβάλλον και τον εναλλακτικό τουρισμό», αναφέρει το υπουργείο και προσθέτει:
       
      «Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία παρατηρείται στη χώρα μας αυξημένο ενδιαφέρον για προγράμματα υπαίθριου τουρισμού ειδικού ενδιαφέροντος, με επισκέπτες από όλο τον κόσμο, λόγω του ιδιαίτερου και ποικίλου φυσικού πλούτου της Ελλάδας».
       

       
       
      Τα ολοκληρωμένα δίκτυα μονοπατιών τονώνουν τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύουν τις συμμετοχικές διαδικασίες και την κοινωνική οικονομία και εντείνουν την περιβαλλοντική προστασία και εκπαίδευση, συμπληρώνεται στην ίδια ανακοίνωση.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στα άμεσα προσδοκώμενα οφέλη συμπεριλαμβάνονται η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, η αυξημένη ροή εσόδων ανά επισκέπτη, συνδέοντας το περιβαλλοντικό απόθεμα της χώρας, με τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας.
       
      «Οι επόμενες προγραμματισμένες ενέργειες του ΥΠΕΝ που συμπληρώνουν τα παραπάνω είναι η σύσταση ψηφιακού Εθνικού Μητρώου Περιβαλλοντικών Διαδρομών, οι Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του Πράσινου Ταμείου για μελέτες ολοκληρωμένων δικτύων μονοπατιών από την τοπική Αυτοδιοίκηση και ο σχεδιασμός πιλοτικού έργου δικτύου μονοπατιών σε επίπεδο Περιφέρειας», καταλήγει η ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31437/
      Περισσότερα...

      1

    • ted78

      Λίγες εβδομάδες μετά την επίσημη ενεργοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος δορυφορικής πλοήγησης Galileo, αρκετοί δορυφόροι του αστερισμού παρουσίασαν σοβαρή δυσλειτουργία στα ατομικά ρολόγια τους.
       
      Προς το παρόν η βλάβη δεν έχει επηρεάσει τη λειτουργία του Galileo, δεδομένου ότι υπάρχουν εφεδρικά ατομικά ρολόγια. Ωστόσο η εξέλιξη δημιουργεί ανησυχία ενόψει της εκτόξευσης κι άλλων δορυφόρων.
       
      Μέχρι σήμερα έχουν εκτοξευτεί 18 δορυφόροι του συστήματος Galileo, το οποίο υπόσχεται να δεκαπλασιάσει την ακρίβεια που προσφέρει το GPS του αμερικανικού στρατού.
       
      Κάθε δορυφόρος τέσσερα ατομικά ρολόγια (δύο ρουβιδίου και δύο υδρογόνου) ώστε να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ακόμη κι αν υπάρξει τεχνικό πρόβλημα σε κάποιο ρολόι. Συνολικά 9 ρολόγια έχουν σταματήσει να λειτουργούν και ένας από τους δορυφόρους έχει ξεμείνει με μόνο δύο.
       
      Τώρα, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) πρέπει να αποφασίσει αν θα προχωρήσει κανονικά στις επόμενες εκτοξεύσεις. Στην τελική του μορφή, ο αστερισμός του Galileo θα περιλαμβάνει 24 δορυφόρους.
       
      «Όλοι αναρωτιούνται αν πρέπει να αναβάλουμε την επόμενη εκτόξευση, έως ότου βρούμε την αιτία του προβλήματος» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ESA, Γιαν Βέρνερ.
       
      Οι τεχνικοί της ESA στην Ολλανδία προσπαθούν να εντοπίσουν το πρόβλημα και να καταλάβουν κατά πόσο είναι συστημικό. Μέχρι στιγμής φέρονται έχουν καταφέρει να επαναφέρουν ένα ρολόι μέιζερ υδρογόνου.
       
      Τα ρολόγια του Galileo, τα ακριβέστερα που έχουν εκτοξευτεί ποτέ, χάνουν μόλις ένα δισεκατομμυριοστό του δευτερολέπτου τη μέρα ή ένα δευτερόλεπτο κάθε τρία εκατομμύρια χρόνια. Αυτή η ακρίβεια επιτρέπει τον γεωγραφικό εντοπισμό θέσης με περιθώριο λάθους μόνο ενός μέτρου, συγκριτικά με περίπου 10 μέτρα στο GPS.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500125707
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατομμυρίων ευρώ. Τη σύμβαση υπέγραψαν, μετά από έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini.
       
      Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών, ενώ εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης, ευχαρίστησε όλους όσοι συνεργάστηκαν με το Ταμείο για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά από σχεδόν 4 χρόνια και δήλωσε: «Η Ferrovie dello Stato Italiane Group αναλαμβάνει μια μεγάλη δέσμευση: να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών».
       
      Στην τελετή της υπογραφής παρέστη και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρο του ΔΣ, Παναγιώτη Θεοχάρη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Φίλιππο Τσαλίδη.
       
      Πηγή: http://www.documentonews.gr/article/ypografhke-h-pwlhsh-ths-trainose-sthn-ferrovie-dello-stato-italiane-spa
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το πρώτο εμπορευματικό τρένο από την Κίνα έφτασε στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη, με την άφιξή του στο Λονδίνο να βάζει τέλος σε μία 18ήμερη διαδρομή. Η Βρετανία γίνεται η 15η χώρα της Ευρώπης που προστίθεται στον χάρτη που οι κινέζοι αποκαλούν «δρόμο του Μεταξιού».
       
       
      Το τρένο που έφτασε την Τετάρτη στο Λονδίνο, μετέφερε κυρίως ρούχα και πέρασε νωρίτερα από το Καζακστάν, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, το Βέλγιο και τη Γαλλία, πριν περάσει τη γέφυρα της Μάγχης.
       
      Σύμφωνα με το ITV, η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων της Βρετανίας με την Κίνα, ενώ σύμφωνα με το BBC, ο ετήσιος τζίρος αυτών των διαδρομών αποδίδει περί τα 400 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως η υπηρεσία του σιδηρόδρομου είναι φθηνότερη από εκείνη των εμπορευματικών αερομεταφορών, και πιο γρήγορη από την αποστολή εμπορευμάτων δια της θαλάσσης.
       
      «Η διαδρομή με το γρήγορο τρένο διαρκεί τριάντα ημέρες λιγότερο από τις θαλάσσιες διαδρομές, ενώ κοστίζει μόλις το ένα πέμπτο των αεροπορικών μεταφορών» δήλωσε σχετικά ο Φανγκ Σουντόνγκ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής των Βιομηχανικών Επενδύσεων Tianmeng.
       
      Αρχικά, τα δρομολόγια του τρένου θα είναι εβδομαδιαία, ενώ ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να ληφθούν νεότερες αποφάσεις στο μέλλον.
       
      Μέχρι στιγμής, έχουν υπάρξει 40 δρομολόγια τρένων εμπορευματικών μεταφορών που συνδέουν την Ασία με 14 ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της εμπορικής διαδρομής που ξεκίνησε το 2013.
       

       
      Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/105919/To-proto-emporeumatiko-treno-apo-tin-Kina-ftanei-sto-Londino-video
       

       
      Περισσότερα: http://www.bbc.com/news/uk-38666854
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ολοκληρώνεται στις 24 Ιανουαρίου η διαδικασία αιτήσεων για την πρόσληψη 80 ατόμων στην Εταιρεία Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ).
       
      Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου, ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην προκήρυξη. Η υπογεγραμμένη εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής αίτησης και τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση: ΑΣΕΠ Αίτηση για την Προκήρυξη 5Κ/2016, Τ.Θ. 14 308, Αθήνα Τ.Κ. 115 10 αναγράφοντας στο φάκελο την αντίστοιχη κατηγορία εκπαίδευσης (ΠΕ ή ΤΕ) θέσεις της οποίας διεκδικούν.
       
      Η κατανομή για τις 80 θέσεις στην ΕΥΑΘ είναι η εξής:
       
      ΠΕ Βιολόγων 1, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού 8, ΠΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών 5, ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών 5, ΠΕ Περιβάλλοντος 1, ΠΕ Πληροφορικής 4, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών 18, ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών 6, ΠΕ Χημικών 3, ΠΕ Χημικών Μηχανικών 4, ΤΕ Δημόσιας Υγιεινής 1, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού 1, ΤΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών 5, ΤΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών 3, ΤΕ Μηχανικών Αυτοματισμού 2, ΤΕ Πληροφορικής 5, ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών 6 και ΤΕ Τεχνολόγων Τροφίμων 2.
       
      Κριτήρια
       
      Οι πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης διάφορων κλάδων/ειδικοτήτων ασχολούνται με δραστηριότητες που υποστηρίζουν λειτουργικές ανάγκες των μονάδων της ΕΥΑΘ Α.Ε. για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω σκοπών (π.χ. μελέτες, κατασκευές, συντηρήσεις, επεκτάσεις, ανανεώσεις), απαραίτητων για την εξασφάλιση της ύδρευσης και της αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων υδάτων και αντλιοστασιών, έργα διευθετήσεως χειμάρρων αντιπλημμυρικής προστασίας, συντηρήσεως της περιφερειακής τάφρου της πόλεως Θεσσαλονίκης, των σταθμών επεξεργασίας λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων, καθώς και επιμέλεια της λειτουργίας, της διοικήσεως και της εκμεταλλεύσεως όλων των έργων. Προς τούτο απαιτείται να διαθέτουν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα και στον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας της ΕΥΑΘ Α.Ε.
       
      Από το ένθετο «Αγορά Εργασίας» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42455/prosklitirio-diorismou-gia-80-monimous-michanikous-kai-dioikitikous-stin-evath
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Η λίστα για τα ετήσια βραβεία BREEAM ανακοινώθηκε επίσημα. Εκπροσωπώντας τα καλύτερα από τα πιο βιώσιμα κτίρια του κόσμου, η λίστα περιλαμβάνει έργα από τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 7 Μαρτίου. Καθώς συμπίπτουν με την πρώτη βραδιά της Ecobuild, τα βραβεία γίνονται όλο και περισσότερο η εκδήλωση με την μεγαλύτερη προσέλκυση προς τιμήν των καλύτερων σε σχεδιασμό, κατασκευή και επιδόσεις έργων αλλά και μια κορυφαία εκδήλωση δικτύωσης για τους επαγγελματίες από ολόκληρο τον κλάδο.
       
      Τα βραβεία αναγνωρίζουν την αριστεία στην εφαρμογή του BREEAM, το διεθνώς αναγνωρισμένο μέτρο βιωσιμότητας για τον σχεδιασμό, τις υποδομές, τα κτίρια και τις κοινότητες. Κάθε χρόνο ο ανταγωνισμός για τα βραβεία αυξάνεται καθώς οι πελάτες αναγνωρίζουν την αξία που παρέχει η συγκεκριμένη διάκριση όσον αφορά την επιβράβευση της ομάδας του έργου και την πίδειξη εξαιρετικών κτιρίων ή έργων που βελτιώνουν το χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του πελάτη, την πληρότητα του ακινήτου και την ευημερία των ενοίκων.
       
      Με τις καινοτομίες να συνεχίζουν να διευρύνουν τα όρια στο σχεδιασμό και την αειφορία και με τον υγιή ανταγωνισμό από όλο τον κόσμο, είναι μια συνεχώς αυξανόμενη πρόκληση για την ανεξάρτητη κριτική επιτροπή να επιλέξει έναν νικητή σε κάθε μία από τις κατηγορίες.
       
      Τα βραβεία καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των γραφειακών χώρων (νέα, ανακαινισμένα και σε χρήση), βιομηχανικών κτιρίων, πολλαπλών χρήσεων, οικιστικών καθώς και τους τομείς της εκπαίδευσης και της υγείας.
      «Η φετινή λίστα αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική ποικιλία εμπνευσμένων κτιρίων που καθορίζουν τα πρότυπα αειφορίας στο σχεδιασμό, την κατασκευή, την ανακαίνιση και τη διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντός μας», δήλωσε ο Gavin Dunn, Διευθυντής του Group Απόδοσης Κτιρίων στο BRE. «Η ευρεία γκάμα από πολλαπλής χρήσης σε δημόσια κτίρια, καταστήματα, αποθήκες, ερευνητικά κέντρα και κατοικίες, αποδεικνύει ότι τα πολλαπλά οφέλη της αειφορίας μπορεί να εφαρμοστούν σχεδόν σε οποιοδήποτε τύπο κτιρίου.»
       
      Μιλώντας για την επιτυχία τους στα Βραβεία BREEAM 2016, όπου το «The Edge» κέρδισε δύο βραβεία, ο Edwin van Eeckhoven από το C2N σχολίασε: «Ο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας για την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής βαθμολογίας κατά BREEAM για ένα γραφείο περίπου 40.000 τ.μ., ήταν η συνολική δέσμευση από τον μισθωτή, τον κατασκευαστή, την ομάδα του έργου και τον εργολάβο για την επίτευξη αυτής της φιλοδοξίας. Το BREEAM ως εργαλείο πιστοποίησης ορίζει με σαφήνεια σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται και τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε για την επίτευξή τους. Κερδίζοντας δύο βραβεία για το έργο «The Edge» κερδίσαμε και την αναγνώριση για την προσπάθεια που κάθε μέλος της ομάδας κατέβαλε για να επιτευχθεί αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Για τις εταιρείες που εμπλέκονται, τα βραβεία BREEAM παρέχουν πολύτιμη αναγνωρισιμότητα στον διεθνή τομέα των ακινήτων.»
       
      Τώρα, στο 26ο έτος ζωής του, το BREEAM έχει συνεισφέρει στη διαμόρφωση του δομημένου περιβάλλοντος και έχει συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση των κτιρίων. Ως η κορυφαία μέθοδος αξιολόγησης της βιωσιμότητας για τα κτίρια και τις κοινότητες, έχει εκδώσει περισσότερα από 550.000 πιστοποιητικά σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ πάνω από 2,2 εκατ. κτίρια έχουν εγγραφεί για την αξιολόγηση.
       
      Μπορείτε να βρείτε τη λίστα για τα βραβεία του 2017 στο σύνδεσμο www.breeam.com/awards. Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε επίσημο gala δείπνο στο London Marriott, στην πλατεία Grosvenor, την Τρίτη 7 Μαρτίου.
       
      Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το BREEAM επισκεφτείτε το σύνδεσμο www.breeam.com.
       
      Πηγή: http://buildinggreen.gr/breeam-awards-2017-global-shortlist/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα πρόσφατα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που μεταξύ άλλων οδήγησαν και στο πάγωμα χιλιάδων υδρομέτρων, ανέδειξαν κακοτεχνίες, αλλά και μειωμένες δυνατότητες έγκαιρης ανταπόκρισης σε επείγοντα αιτήματα των καταναλωτών.
       
      Παράλληλα κατέδειξαν πως η Ελλάδα, καλώς ή κακώς, είναι μία αμιγώς «καλοκαιρινή» χώρα με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα των υποδομών της και τις αντοχές των τελευταίων, όταν προκύψει μία ασυνήθιστη καιρική κατάσταση.
       
      Τη στιγμή που εδώ αντικαθιστούμε… παγωμένα υδρόμετρα, σε άλλα σημεία του πλανήτη από τους σωλήνες του δικτύου ύδρευσης, οι οποίοι μεταφέρουν πόσιμο νερό, παράγεται «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια χάρη σε μία επαναστατική καινοτομία.
       
      Εάν είχατε λοιπόν κατοικία στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, τότε μπορεί τα φώτα στο σπίτι σας να άναβαν με ηλεκτρισμό, που παράγεται από το νερό της βρύσης σας.
       

       
      Μία πρωτοποριακή διάταξη εντός των σωλήνων ύδρευσης, οι οποίοι μεταφέρουν το νερό στα σπίτια, επιτρέπει την μετατροπή της ροής του νερού σε υδροηλεκτρική ενέργεια χωρίς βέβαια να υφίστανται οι αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες από την κατασκευή ενός φράγματος, όπως συνηθίζεται στους γνωστούς σε όλους μας υδροηλεκτρικούς σταθμούς.
       

       
       
      Μικρές τουρμπίνες γυρίζουν μέσα στους σωλήνες εξαιτίας της συνεχούς ροής του νερού και στέλνουν αυτή την «πράσινη» ενέργεια σε γεννήτριες.
       
      Η παραγόμενη ενέργεια δεν μπορεί να ηλεκτροδοτήσει μία ολόκληρη πόλη, αλλά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες επιμέρους κτιριακών υποδομών, όπως ενός σχολείου ή μίας βιβλιοθήκης, «ανακουφίζοντας» έτσι τον λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας ενός δήμου. Εννοείται πως η ενέργεια μπορεί να πωληθεί και στο κεντρικό δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού και να υπάρξουν τα ανάλογα έσοδα.
       
      Αντίθετα με την αιολική ή την ηλιακή ενέργεια, το σύστημα μπορεί να παράγει ενέργεια όλες τις ώρες της ημέρας, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες, καθώς μέσα στους σωλήνες υπάρχει συνέχεια τρεχούμενο νερό.
       
      Ωστόσο δεν μπορεί να εφαρμοστεί παντού: λειτουργεί μόνο σε περιοχές, όπου το νερό κυλά προς τα κάτω με τη δύναμη της βαρύτητας, δηλαδή σε σημεία που έχουν κάποιο υψόμετρο. Επί της ουσίας, εάν εφαρμοζόταν πχ στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε περιοχές (κυρίως στα ανατολικά της πόλης), όπου το νερό μέσω των σωλήνων αρχίζει να κυλά από ένα υψηλότερο σημείο προς τα χαμηλότερα.
       

       
       
      Οι «πράσινοι» σωλήνες διαθέτουν και αισθητήρες, οι οποίοι παρακολουθούν την ροή του νερού.
       
      Οι αισθητήρες επιτηρούν την πίεση (κάτι που μπορεί να αποκαλύψει τυχόν διαρροές ενός σωλήνα και να αποφευχθούν μεγαλύτερα προβλήματα σπασίματος σωληνώσεων και πλημμυρών), ενώ μπορεί να ελέγχεται και η ποιότητα του ύδατος.
       
      Δημιουργός του συστήματος είναι η εταιρεία (start-up) Lucid Energy με έδρα το Πόρτλαντ, ενώ εκτός από την συγκεκριμένη πόλη το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί επί μία τετραετία σε περιοχή της Καλιφόρνια, παρέχοντας μεταξύ άλλων ηλεκτρισμό για τον φωτισμό των δημόσιων δρόμων κατά τη διάρκεια της νύχτας.
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/31402/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ολοκληρώθηκε νωρίτερα η αυτοψία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ στο χώρο της φωτιάς που ξέσπασε το απόγευμα της Κυριακής 15/01, στον Ταύρο, συγκεκριμένα σε υπαίθρια αποθήκη ελαστικών, επί της οδού Θέμιδος 25, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπ. Ενέργειας.
       
      Εξαιτίας φιαλών υγραερίου αλλά και των ελαστικών που βρίσκονταν στο χώρο προκλήθηκαν εκρήξεις και η φωτιά μεταδόθηκε σε γειτονικά γήπεδα τα οποία έχουν μετατραπεί σε υπαίθριες χωματερές με την ανοχή των ιδιοκτητών τους.
       
      Οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος βρέθηκαν από τις πρώτες ώρες της πυρκαγιάς στο χώρο, στο πλευρό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, μαζί με την Περιβαλλοντική Αστυνομία.
       
      Σήμερα από το πρωί, κλιμάκιο Επιθεωρητών, παρουσία της Γενικής Επιθεωρήτριας και της Προϊσταμένης Νοτίου Ελλάδος, βρέθηκαν στο πεδίο για έλεγχο. Με τη βοήθεια της Περιβαλλοντικής Αστυνομίας εντοπίστηκαν οι ιδιοκτήτες των γηπέδων, οι οποίοι δεν προσήλθαν στο χώρο, προφανώς για να αποφύγουν την αυτόφωρη διαδικασία, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
       
      Ωστόσο, σε συνεργασία με την Αστυνομία Περιβάλλοντος και με την απαιτούμενη κατάθεση των Επιθεωρητών ξεκίνησε η προανακριτική διαδικασία προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη για την απόδοση ευθυνών στους υπεύθυνους, στο βαθμό που τους αναλογεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4042/12 περί Ποινικής προστασίας του περιβάλλοντος − Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ ...».
       
      Τέλος, οι Επιθεωρητές ξεκίνησαν τη διαδικασία του άρθρου 9 του ν. 2947/2001 για την επιβολή των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία διοικητικών κυρώσεων.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42419/yp-energeias-aftopsia-ton-epitheoriton-perivallontos-ston-tayro
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τέσσερις σημαντικές αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ενέκρινε στη σημερινή συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 2 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και με εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 76%! Τα έργα θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα και αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους.
       
      Η μεγαλύτερη παρέμβαση, ύψους 1 εκ. ευρώ είναι η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων του ποταμού Αξιού και των υδατορεμάτων που συμβάλουν σ' αυτόν. Είναι οι ετήσιες παρεμβάσεις, που εκτός της συντήρησης προβλέπουν και τη διατήρηση της διοχετευτικότητας, ώστε να μην πλημμυρίζουν οι περιοχές δίπλα από το ποτάμι και τα ρέματα που συμβάλουν σ' αυτό.
       
      Προσωρινό ανάδοχο αποκτά επίσης το έργο της διοχετευτικότητας των τάφρων Αγκαθιάς και Αγίας Τριάδας, με προϋπολογισμό 383.692 ευρώ.
       
      Εγκρίθηκαν παράλληλα οι παρεμβάσεις για τη διατήρηση της διοχετευτικότητας και συντήρησης των αντιπλημμυρικών έργων στον ποταμό Λουδία και στην Τάφρο 66, με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ, αλλά και το έργο της αποκατάστασης και του καθαρισμού των τάφρων Αρτζάν, Αματόβου και ΚΑΔ Λιμνοτόπου, με προϋπολογισμό μελέτης επίσης 300.000 ευρώ.
       
      Οι παρεμβάσεις γίνονται με καθυστέρηση περίπου δύο χρόνων, καθώς έχουν εγκριθεί από το 2014, όπως παρατήρησαν και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, κάτι που οφείλεται κυρίως στη γραφειοκρατία, την αλλαγή του σχετικού νόμου, αλλά και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως υποστήριξε η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Πηγή: http://voria.gr/article/tessera-antiplimmirika-erga-os-to-telos-tou-2017-stin-k-makedonia
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια καινοτομία που βοηθά στην ασφάλεια των πεζών που διασχίζουν τη νύχτα τις διαβάσεις!
       
      Το σχέδιο που έγινε από την εταιρεία Lighted Zebra Crossing έχει εγκατασταθεί σε διασταυρώσεις σε πόλεις της Ολλανδίας, κοντά σε σχολεία, καταστήματα ή γηροκομεία.
       
      Οι λωρίδες έχουν διαστάσεις 2 μέτρα επί 30 εκατοστά και κάτω από αυτές, σε βάθος 10 εκατοστών, έχουν τοποθετηθεί λαμπτήρες LED, οι οποίοι ανάβουν όταν πατούν επάνω τους οι πεζοί.
       
      Οι λωρίδες που χρησιμοποιούν φωτισμό LED, μπορούν να συνδεθούν και με τα φανάρια στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, και ανάβουν μόλις ανάψουν και αυτά, ενώ έχουν δοκιμαστεί για να αντέχουν τη διέλευση, περίπου, 2.500.000 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
       
      (με πληροφορίες και εικόνες από Urdesign και Lighted Zebra Crossing)
       

       

       

       
      Πηγή: https://snoopit24.com/2017/01/16/diavash-pezwn-me-fwtismo/
       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H διατήρηση της καλής ποιότητας των Ελληνικών θαλασσών καθώς και η προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας είναι βασικά στοιχεία και προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας. Επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής στις παράκτιες περιοχές και τα νησιά, τον τουρισμό, αλλά και τομείς όπως η αλιεία και οι ιχθυοκαλλιέργειες.
       
      Προς την κατεύθυνση αυτή, στις 11 Ιανουαρίου 2017 δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (Β΄ 11) η υπ' αριθμ. 126856/2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση «Ορισμός αρμόδιων φορέων για την παρακολούθηση της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων και καθορισμός των υποχρεώσεών τους, σύμφωνα με το άρθρο 19, παράγραφος 1 (περιπ. στ) του ν. 3983/2011 (Α' 144)».
       
      Με την παραπάνω απόφαση ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς για την παρακολούθηση της ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ ΙΝΑΛΕ).
       
      Οι φορείς αυτοί με τη συνεργασία εξειδικευμένων εταίρων τελούν υπό την εποπτεία, το συντονισμό, την αξιολόγηση και τον έλεγχο της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε, με συνεχή εκτίμηση της περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων να λαμβάνονται μέτρα για την επίτευξη της καλής περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για τη θάλασσα.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/42445/ekdothike-kya-kai-ya-gia-ta-programmata-parakolouthisis-ton-thalassion-ydaton-kai-tous-foreis-ylopoiisis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με 2 μετροπόντικες θα γίνει η διάνοιξη της Σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Θανάση Παπαδόπουλο η επιλογή αυτή θα βοηθήσει στην γρηγορότερη διάνοιξη καθώς τα δύο ΤΒΜ θα ξεκινήσουν από τα 2 άκρα της γραμμή και θα συναντηθούν σε κάποιον ενδιάμεσο σταθμό έχοντας σκάψει ο καθένας περίπου 6χλμ. Η δημοπράτηση της νέας Γραμμής του Μετρό της Αθήνας τοποθετήθηκε από τον κο Παπαδόπουλο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
       
      Όπως ανέφερε πρόκειται για το πρώτο τμήμα της Γραμμής από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή μήκους 12,9χλμ με 14 υπόγειους σταθμούς. Το σύνολο της Γραμμής 4 θα έχει 30χλμ μήκους με 33 σταθμούς.
       
      Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τα Ανατολικά προάστια της πόλης. Η δημοπράτηση αναμένεται να διαρκέσει περίπου 1 έτος και τα έργα να ξεκινήσουν το 2018
       
      Το κόστος υπολογίστηκε σε 1,4 δισ ευρώ. Οι περιοχές που θα δημιουργηθούν Σταθμοί θα κατασκευαστούν στις περιοχές Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
       
      Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με το σταθμός Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3).
       
      Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί. Οι σήραγγες θα είναι διπλές (μία για κάθε κατεύθυνση).
       
      Το έργο του τμήματος ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ της νέας γραμμής 4 θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) και την ΕΤΕπ σε ποσοστό που φτάνει το 75%.
       
      Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν 7-8 χρόνια, με το 2025 να είναι μάλλον η χρονιά σταθμός όπου προβλέπεται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί αν η γραμμή λειτουργήσει τμηματικά και κάποιοι σταθμοί λειτουργήσουν νωρίτερα.
       
      H πρώτη φάση της δημοπράτησης ξεκινά με τη φάση της προεπιλογής, ενώ στη συνέχεια αυτοί που θα περάσουν στη Β`φάση θα καλεστούν να δώσουν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους.
       
      Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:
      1.Σταθμός 'Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων
      2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου
      3.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης
      4.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη
      5.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη
      6.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων
      7.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα
      8.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου
      9.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου
      10.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως
      11.Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως
      12.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου
      13.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια
      14.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας
       
      ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
      Στο έργο περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή του Α`τμήματος της Γραμμής 4, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και η προμήθεια τροχαίου υλικού.
       
      Επίσης στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και νέου κτηρίου Συντήρησης και Επισκευών Συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Έχει αποφασιστεί για τη διάνοιξη να χρησιμοποιηθεί ΤΜΒ, δηλαδή Μετροπόντικας. Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον.
       
      Μεταξύ άλλων στο έργο θα περιλαμβάνεται:
       
      -Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό
      -Το σύστημα ισχύος έλξης
      -Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου
      -Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC
      -Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες
      -Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό
      -Σταθμοί με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/38355-metro-athinas-me-2-metropontikes-i-dianoiksi-tis-siraggas-tis-grammis-4
      Περισσότερα...

      9

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.