Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/06/2018 in Δημοσιεύσεις
-
1. υπόγεια αυτοτελείς χώροι λαμβάνουν μειωτικό 0,50 2. υπόγεια που δεν είναι αυτοτελείς χώροι, αλλά συνδέονται λειτουργικά με το ισόγειο, λαμβάνουν μειωτικό 0.30 3. πατάρια και σοφίτες (εξ ορισμού δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο) λαμβάνουν μειωτικό 0,30 4. Σοφίτες που δεν πληρούν τον ορισμό τους δεν λαμβάνουν μειωτικό (συντελεστής 1,0)4 points
-
Για τον ιδιοκτήτη, στην πράξη του λέει πέρνα και από το ν.4495 για να πάρεις απαλλαγή ... Για το μηχανικό, στην πράξη του λέει πέρνα από τον οφθαλμίατρο να δεις τα μάτια σου γιατί ο κύριος παίρνει απαλλαγή ...2 points
-
αν θελουν να κανουν "μια δηλωση", να αφησουν τα "δεν σε θελω" και να τακτοποιησουν μαζι με τον "εξωτικο".. - τα κοινοχρηστα θα τακτοποιηθουν στο όνομα "ολων" με το 98 παρ. 4...ο 4ος δεν αρνειται, απλα δεν τον θελουν... σιγα το "κακο" που θα του κανουν... Αλλά, για τα δικα τους, θα κανει καθε ενας ξεχωριστη δηλωση.. Κι' αυτο επειδη ειναι μαγκες και αναποδοι, και δεν θελουν τον 4ο, και βαζουν και σενα στη μεση... αλλά ο νομος οριζει, με το 99α, οτι μπορεις να κανεις "μια δηλωση για το συνολο των ΟΙ" Αρα δεν μπορουν, γιατι "δεν θελουν" τον 4ο... Και θα σε πληρωσει καθε ενας ξεχωριστα. [αντε τωρα να παρακαλάνε τον.."εξωτικο", να σου δωσει εντολη.] υγ ηθελα να ημουνα απο μια μερια να σε ακουω να τους τα λες "χυμα και τσουβαλατα" και να τους βλεπω να αλλαζουν χρωματα κι αλλο τιποτα... εδιτ ξεχασα να σου πώ οτι, εάν οι υπερβασεις των "τριων" ειναι σε κοινοχρηστα, ετσι και παρει τπτ αναποδες ο 4ος και αξιωσει δικαστικώς την κατεδαφιση [οπως εχει καθε δικαιωμα...] θα φευγουν απο τα παραθυρα...2 points
-
Η αλήθεια είναι ότι κανενός το μυαλό δεν πάει. Και εμένα όταν μου το είπαν, μου φάνηκε λίγο κουλό.1 point
-
Αν έχεις μετατόπιση της κατ.3 ιδιδ, τότε όσες παραβάσεις κατ.3 βάλεις το πρόστιμο παραμένει 250. δλδ βάλε σε 1 φκ τη μετατόπιση κατ.3 και σε άλλο φκ τί άλλο έχεις κλπ1 point
-
Το έχουμε γράψει και αλλού. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επέμβεις στο κειμενο της βεβαίωσης! Στο μόνο σημείο που μπορείς να γράψεις ότι θέλεις είναι η τεχνική έκθεση της δήλωσης. Το πρόβλημα είναι ότι οι συμβολαιογράφοι προφανώς δεν το γνωρίζουν αυτό και διαβάζουν ένα νόμο που λέει " αυτό κι αυτό κι αυτό αναγράφονται στη βεβαίωση του μηχανικού (?!)" Που μας λέει ότι και αυτοί που έγραψαν το νόμο έχουν την ίδια γνώση με τους συμβολαιογράφους ως προς τις λειτουργίες του συστήματος, ομοίως και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ που δίνει αυτές τις ωραίες απαντήσεις.1 point
-
Τι μερες, με το που παιρνουν την αιτηση στα ΚΕΠ, φαινεται σε δεπτερολεπτα στον ερμη. thomas, οπως ειπα και πιο πανω, για λογους ασφαλειας μπορεις ΜΟΝΟ μια φορα να κανεις τη διαδικασια. Επομενως ξαναπας ΚΕΠ (αφου ξανακανεις αιτηση στον ερμη) και αν εχεις laptop εκτελεις επιτοπου τη διαδικασια. Αν ξαναδιακοπει, πας στον γκισε κ κανεις νεα αιτηση1 point
-
Αν η μούχλα έχει ως αιτία διαρροή νερού από κάπου πρέπει να το βρεις με την μέγιστη προσοχή Αν δεν είναι από διαρροή αλλα υδρατμοί, μη διαπνοές, θερμογέφυρες κλπ. κλπ. (βλέπε Ροδοπουλο ανω θέμα και πολλά άλλα) οι λύσεις είναι αρκετές μεν απαιτούν κάποιο μπατζετ δε…. (πάλι βλέπε Ροδόπουλο) Μπακάλικα και στο σχεδόν τσαμπέ, σκοτώνεις την μούχλα χωρίς να λύσεις την αιτία. Υπαρχει ένα σπρέι (ονόματα δεν λέμε διαφήμιση δεν κάνουμε) στα 5 και κάτι € το μπουκαλάκι, το ρίχνεις και υπαρχει μεγάλη πιθανότητα να την σκοτώσει, να το ασπρίσει άμεσα το σημείο και άλλη μια πιθανότητα εκεί να μη παρουσιάσει μούχλα για μερικά εκεί (δεν ξέρω πόσα χρονάκια) Όπως είπα μπακαλική και όχι λύση στο προβλήμα απλα έκτακτη αντιμετώπιση ανάγκης και δεν λύνει την αιτία. Σκοτώνει τον μπαγάσα εισβολέα που όπου βρει λίγο υγρασία φυτρώνει. Το σπρέι το είχα βρει πιο παλιά στο λιρόη μέρλην (δεν ξέρω αν το έχουν ακόμα) αλλα και στον Σκλαβενίτη… Υ.Γ. Χρήστο μη βαράς ε….1 point
-
1 point
-
Καλή δουλειά συνάδελφε. Εγκ-27433_7753_124_82 Οικοδομικές άδειες σε οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923 Εγκ-124_82.pdf1 point
-
Είτε 1. Πηγαίνεις στην ΔΟΥ και ζητάς να γίνει αναδρομκή διαγραφή ΚΑΔ. Στην περίπτωση αυτή ζητούν να δουν τα βιβλία του έτους και τα τιμολόγια που έχουν εκδοθεί καθώς και τις συμβάσεις. Κατόπιν γίνεται η διαγραφή ΚΑΔ και εφόσον οι ΚΑΔ που έχουν παραμείνει το επιτρέπουξ φορολογείσαι ως μισθωτός. 2 Υποβάλεις δήλωση ως επχειρηματίας και τσεκάρεις την επιλογή 'με επιφύλαξη΄. Πρέπει πάλι να πας (ο λογιστής σου) στην ΔΟΥ με τα ίδια δικαιολογητικά και εντός λίγων ημερών ώστε να γίνει νέα εκκαθάριση. 3 Υποβάλεις δήλωση ως επιχερηματίας και πριν την προθεσμία λήξης υποβολής δηλώσεων, υποβάλεις (ο λογιστής σου) στην ΔΟΥ τροποποιητική δήλωση με τα ίδια πάλι δικαιολογητικά ώστε να γίνει νέα εκκαθάριση. 4. Δεν υποβάλλεις τίποτε και φεύγεις για εξωτερικό. Όλα αυτά επειδή κάποιος καμένος εγκέφαλος, δεν επιτρέπει υποβολή δήλωσης με μηδενικά εισοδήματα ενός ή περισσοτέρων ΚΑΔ . . .1 point
-
Αύριο όμως ίσως ενταχθούν στο σχέδιο πόλης.... Κι αυτό το αύριο δεν θ' αργήσει για πάρα πολλές περιοχές, που σήμερα είναι εκτός σχεδίου κ.λπ. ....1 point
-
Πρώτα να λύνεις τα όποια προβλήματα και μετά να εκδίδεις Βεβαίωση..... Η λογική λέει ότι, "για να φας ομελέτα πρέπει να σπάσεις τ' αυγά".....1 point
-
1 point
-
Με copy paste τους κάνεις, από το email του ΤΕΕ ; Αν ναι, πρέπει να τους πληκτρολογήσεις. Εμένα αυτό μου έκανε πάντως σε win 10.1 point
-
η εκδοση του πιστοποιητικου απο τον ερμη γινεται 1 φορα. Η εταιρια που θα σου φτιαξει το token δεν εχει δυνατοτητα κλωνοποιησης (θεωρητικα τουλαχιστον). Η ασφαλεια σου εγκειται στο γεγονος οτι τους δινεις κωδικους ταξις (οποτε μπαινουν ερμη αν δεν τον αλλαξεις) Επισης γνωριζουν τον κωδικο του token και της διαγραφης του πιστοποιητικου απο το ερμης. Επομενως μπορουν να υπογραψουν pdf μεχρι τη μερα που θα το παρεις αλλα δε μπορουν να μπουν στο ΤΕΕ επομενως δεν μπορουν να το ανεβασουν στο συστημα. Μπορουν βεβαια να ζητησουν οικογενειακης καταστασης απο τον ερμη οπως κ καποιες αλλες αιτησεις (πιστοποιητικο γεννησης κλπ). Επομενως αλλαζεις κωδικο ταξις αν φοβασαι (καλα κ ο λογιστης τους εχει τους κωδικους σου αλλωστε)1 point
-
Πριν να αναλύσω το λόγο που θεωρώ ότι κάτι τέτοιο είναι λάθος και επικίνδυνο, γιατί δεν μας λες πρώτα το λόγο που εσύ θέλεις να κάνεις κάτι τέτοιο και δεν προχωράς κανονικά στην οριστικοποίηση της δήλωσης και την έκδοση της βεβαίωσης σύμφωνα με το νόμο. Ίσως εκεί να βρεις την απάντηση.1 point
-
Γεια σας και απο εμένα, σε συνέχεια της πρώτης ανάρτησης από τον hektor αντιμετωπίζω και εγώ τον παρακάτω περιορισμό στην συμπλήρωση της φορολογικής δήλωσης. Προφανώς κάποιος από τους ΚΑΔ που έχω δηλώσει στην εφορία αναφέρεται σε εμπορική δραστηριότητα. Το θέμα όμως είναι ότι η ΠΟΛ 1047/2015 που επικαλείται η εφαρμογή του gsis, δεν αναφέρει πουθενά ότι δεν μπορείς να δηλώσεις όσους ΚΑΔ επιθυμείς. Η ΠΟΛ αναφέρει ότι δεν μπορείς να έχεις ΕΣΟΔΑ απο εμπορική δραστηριότητα. Οπότε, χωρίς να έχω έσοδα με τον συγκεκριμένο ΚΑΔ(που αντιστοιχεί σε εμπορική δραστηριότητα) το σύστημά τους, μου απαγορεύει να καταθέσω την φορολογική μου δήλωση με το κωδικό 007(κλίμακα μισθωτού), μόνο και μόνο επειδή έχω δηλώσει των συγκεκριμένο ΚΑΔ ως εν δυνάμει δραστηριότητα. Στην περυσινή δήλωση που είχα πάλι τον συγκεκριμένο ΚΑΔ δεν είχα τέτοιο πρόβλημα (Την ΠΟΛ την εφαρμόζουν όπως τους καπνίσει κάθε χρόνο;) Το ερώτημά μου είναι: Αυτός ο νέος περιορισμός έχει μπει στην εφαρμογή βασισμένος σε κάποιο νόμο (γιατί δεν διάβασα κάπου κάτι τέτοιο), έχει γίνει από λάθος ή είναι κάποιο νέο ύπουλο τέχνασμα για να μας "πετάει" στην κλίμακα των ελεύθερων επαγγελματιών (και να μάς γδέρνει στον φόρο) ; Εάν δεν βασίζεται σε κάποιο νόμο θεωρώ ότι υπάρχει αυθαιρεσία στο συγκεκριμένο σημείο. Επίσης, επειδή οι τοπικές εφορίες δηλώνουν άγνοια επί του θέματος και αδυνατούν να κάνουν κάτι, μήπως γνωρίζει κάποιος πού μπορώ να αποτανθώ για να πάρω μια απάντηση; Ευχαριστώ1 point
-
Πολύ πράμα !!!!! Λοιπόν θα προσπαθήσω να απαντήσω με ότι γνωρίζω (δεν είμαι λογιστής .... το θυμόμαστε). 1) Από το βιβλιαράκι οδηγιών της ΑΑΔΕ Κωδικοί 045 (Στοιχεία Συνεργαζόμενων Ηλεκτρονικών Πλατφορμών) Συμπληρώνεται από το χρήστη Στον κωδικό 045 και στον υποπίνακα «Στοιχεία Συνεργαζόμενων Ηλεκτρονικών Πλατφορμών» καταχωρούνται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που χρησιμοποίησαν οι επιχειρήσεις το φορολογικό έτος που αφορά η δήλωση, προκειμένου να διενεργήσουν πωλήσεις αγαθών, ή παροχή υπηρεσιών, να τους παρέχονται διαφημιστικές ή λοιπές υπηρεσίες βάσει σύμβασης καθώς επίσης και αυτές που τυχόν χρησιμοποιήθηκαν δωρεάν, αποκλειστικά όμως για την εξυπηρέτηση άσκησης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας (Σχετ. ΠΟΛ 1072/2018). 2) Από το βιβλιαράκι οδηγιών της ΑΑΔΕ "Κωδικοί 042 (Ενεργές Ηλεκτρονικές Διευθ. Αλληλογραφίας Επιχ.) Συμπληρώνεται από το χρήστη. Στον κωδικό 042 και στον υποπίνακα «Ενεργές Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις Αλληλογραφίας Επιχείρησης» καταχωρείται τουλάχιστον μία από τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις αλληλογραφίας που είναι ενεργές κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης και οι οποίες αφορούν την επικοινωνία της επιχείρησης με την Α.Α.Δ.Ε. Επισημαίνεται ότι τόσο στις ατομικές επιχειρήσεις όσο και στα νομικά πρόσωπα / νομικές οντότητες, η ηλεκτρονική διεύθυνση αναφέρεται αποκλειστικά διακριτά και απευθείας στην επιχείρηση και όχι σε τρίτα πρόσωπα ή στα πρόσωπα που νομίμως την εκπροσωπούν (Σχετ. ΠΟΛ 1072/2018). Παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αυτών με αρχείο." 3) Απογραφή θα είχες αν υπήρχαν παραλαμβανόμενα και αποστελλόμενα αγαθά, δηλαδή πρακτικά αν είχες πωλήσεις αγαθών. Επίσης, ακόμα και αν είχες, υπό προϋποθέσεις (κύκλος εργασιών από πωλήσεις αγαθών ≤ 150.000) δύνανται να μην διενεργείς απογραφή. 4) Οι εργοδοτικές εισφορές (σύμφωνα με το βιβλιαράκι οδηγιών της ΑΑΔΕ), στον Ζ2(480.2). Μεταφέρονται ανάλογα στους Δ5(401) ή Δ9(423) κατά την κρίση σου αν αφορούν εισφορές εργαζομένου που επηρεάζουν το κόστος της δραστηριότητας σου ή αν αφορούν σε εργοδοτικές εισφορές εργαζομένου που δεν επηρεάζουν άμεσα το κόστος της δραστηριότητας σου. Οι δικές σου στον Ζ2(485.7) και ανάλογα με την παραπάνω λογική μεταφέρονται στους Δ5(401) ή Δ9(423). 5) Από το βιβλιαράκι οδηγιών της ΑΑΔΕ. "Κωδικοί 039 (Ενεργές Ιστοσελίδες Επιχείρησης) Συμπληρώνονται από τον χρήστη όλες οι ιστοσελίδες της επιχείρησης που είναι ενεργές κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης." Άρα, θεωρώ πως ναι, διότι δεν είναι κριτήριο της δήλωσης της ιστοσελίδας της επιχείρησης το τι παρέχεις μέσω αυτής αλλά το αν είναι ενεργή ή όχι. 6) Από το βιβλιαράκι οδηγιών της ΑΑΔΕ, πιστεύω ότι θα καταλάβεις (αρκετά καλά) τι μπαίνει σε αυτούς του κωδικούς. Επισης μπορεί να αναζητήσεις στο internet τις αντιστοιχίες των κωδικών των ΕΛΠ με αυτές των ΕΓΛΣ και να δεις στα ΕΓΛΣ πιο αναλυτικές περιγραφές. "Κωδικοί 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. Συμπληρώνονται από το χρήστη ανά κατηγορία δραστηριότητας Σύμφωνα με το Παράρτημα Γ του ν. 4308/2014 στον λογαριασμό Λοιπά συνήθη έσοδα (71) περιλαμβάνονται οι παρακάτω λογαριασμοί 71.01 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων 71.02 Επιχορηγήσεις τόκων 71.03 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων 71.04 Άλλα λειτουργικά έσοδα 71.05 Άλλα λειτουργικά έσοδα από συνδεδεμένες οντότητες" "Κωδικοί 463. Πιστωτικοί τόκοι και συναφή έσοδα. Συμπληρώνονται από το χρήστη ανά κατηγορία δραστηριότητας Σύμφωνα με το Παράρτημα Γ του ν. 4308/2014 στον λογαριασμό Πιστωτικοί τόκοι και συναφή έσοδα (72) περιλαμβάνονται οι παρακάτω λογαριασμοί 72.01 Πιστωτικοί τόκοι πωλήσεων 72.02 Πιστωτικοί τόκοι δανείων και απαιτήσεων 72.03 Πιστωτικοί τόκοι από συνδεδεμένες οντότητες 72.04 Πιστωτικοί τόκοι άλλων επενδύσεων" "Κωδικοί 464. Πιστωτικές συναλλαγματικές διαφορές. Συμπληρώνονται από το χρήστη ανά κατηγορία δραστηριότητας Σύμφωνα με το Παράρτημα Γ του ν. 4308/2014 στον λογαριασμό Πιστωτικές συναλλαγματικές διαφορές (73) περιλαμβάνονται οι παρακάτω λογαριασμοί 73.01 Πιστωτικές συναλλαγματικές διαφορές από διακανονισμό 73.01.01 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές διακανονισμού εμπορικών απαιτήσεων και υποχρ/σεων 73.01.02 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές διακανονισμού δανείων 73.01.03 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές διακανονισμού λοιπών στοιχείων ισολογισμού 73.02 Πιστωτικές συναλλαγματικές διαφορές επιμέτρησης 73.02.01 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές επιμέτρησης εμπορικών απαιτήσεων και υποχρεώσεων 73.02.02 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές επιμέτρησης δανείων 73.02.03 Πιστωτικές συν/τικές διαφορές επιμέτρησης λοιπών στοιχείων ισολογισμού" 7) Μεταφέρω από την ΠΟΛ.1072/2018 «Β. Κατάσταση Φορολογικής Αναμόρφωσης «[…] Στην κατάσταση αυτή που συνυποβάλλεται με το έντυπο Ε3, κατά περίπτωση, ο πίνακας της «ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟΔΟΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΩΝ ΦΟΡΩΝ (ΦΠΑ κ.τ.λ)» δεν υπάρχει πλέον και έχει αντικατασταθεί από υπεύθυνη δήλωση του λογιστή φοροτεχνικού της επιχείρησης, ο οποίος βεβαιώνει την ορθή υποβολή των ως άνω δηλώσεων παρακρατούμενων φόρων εισοδήματος και απόδοσης έμμεσων φόρων, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000.» 8.) Ο κωδικός 401 συμπληρώνεται από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και περιέχει το κόστος των δαπανών το οποίο επιβαρύνει την παροχή υπηρεσιών καθώς και το κόστος των αναλωσίμων υλικών που τυχόν έχει η επιχείρηση παροχής υπηρεσιών. Για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, τυχόν δαπάνες που αφορούν ανάλωση προϊόντων ή λειτουργικές δαπάνες που επηρεάζουν το κόστος αυτής της δραστηριότητας καταχωρούνται αρχικά στους αντίστοιχους κωδικούς του πίνακα Ζ2 . και στη συνέχεια μεταφέρονται στον κωδικό 401 , ενώ οι υπόλοιπες δαπάνες του υποπίνακα Z2 οι οποίες δεν προσαυξάνουν το κόστος της παροχής υπηρεσιών μεταφέρονται στον κωδικό 423. Ανάλογα με την κάθε οντότητα, παραδοχές που θα κάνει, αλλά και την υπηρεσία οι δαπάνες οι οποίες προσαυξάνουν το κόστος της παροχής των υπηρεσιών, είναι δυνατόν να διαφέρουν. Η επιλογή των δαπανών που θα μπουν σε αυτόν τον κωδικό αυτό, ανήκει στην διοίκηση της κάθε οντότητας η οποία θα πρέπει να συγκεντρώσει επιλέξει από το σύνολο των δαπανών ποιες είναι αυτές που αποτελούν κόστος για την παροχή της υπηρεσίας. Κόστος για την παροχή υπηρεσίας θεωρούνται όλες οι δαπάνες (άμεσες ή έμμεσες) που γίνονται για τα μπορέσει να παρασχεθεί η υπηρεσία αυτή. 9) Τα ποσά αυτά (εννοείς προφανώς τον ΦΠΑ) που έχουν πληρωθεί κατά παράβαση του 4484/2017 άρθρο 39α, για αγορά παγίων, δεν δηλώνονται πουθενά, διότι όπως λες έγιναν κατά παράβαση του 4484/2017 άρθρο 39α. Οι αγορές αυτές δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, δεν έπρεπε να εκπέσει ο ΦΠΑ τους με τις περιοδικές, και άρα δεν έχει νόημα η ύπαρξη του ποσού του ΦΠΑ, δεν ενσωματώνεται κάπου. Δηλαδή δεν λειτουργεί όπως ο Φ.Π.Α. εισροών που δεν εκπίπτει από τον λήπτη του φορολογικού στοιχείου, και μπορεί να καταχωρηθεί ως αξία, η συνολική αξία του φορολογικού στοιχείου με ενσωματωμένο το Φ.Π.Α. Μετά από αυτό .... πάω για μπύρες ....1 point
-
Πορωθηκα θα τους τηλ ευχαριστω !! στο ytube το βιντεο1 point
-
Οι συνάδελφοι συμβολαιογράφοι είναι εξοικειωμένοι εδώ και χρόνια με την ψηφιακή υπογραφή, όπως επίσης και οι δημόσιοι υπάλληλοι. Κατά την γνώμη μου, πας αγοράζεις το στικ και τους ζητάς να σου περάσουν τα πιστοποιητικά με μια έξτρα χρέωση. Η διαδικασία υπογραφής είναι εύκολη, τόσες ανθρωποώρες που τρώμε να συντάξουμε ένα τοπογραφικό δεν συγκρίνονται με τα δευτερόλεπτα που θέλουμε να το υπογράψουμε. Εκτός αν κάνουμε σχέδια χωρίς να σηκωθούμε από την καρέκλα μας κ αυτό μας κακοφαίνεται προφανώς!!1 point
-
Στο ν. 4178 μετά την τότε εγκύκλιο δόθηκε η δυνατότητα υπολογισμού με αναλυτικό. Προς το παρόν, δεν έχουμε ανάλογη εγκύκλιο, οπότε το πλέον ασφαλές είναι να υπολογιστεί με Υ.Δ.1 point
-
Θα συμφωνήσω με την αναγκαιότητα αιτιολόγησης και τεκμηρίωσης της περίπτωσης απαλλαγής στην ΤΕ που ανεβάζουμε, με τους αναγκαίους υπολογισμούς (ενδεχομένως). Διαπίστωσή μου είναι ότι η απόφαση υπερκαλύπτει όλες τις περιπτώσεις απαλλαγής του νόμου και ειδικά με την τελευταία περίπτωση του 20% που τα "σκουπίζει" όλα. Εκείνο που δεν είμαι σίγουρος είναι αν η εξουσιοδότηση που παίρνει ο υπουργός από το νόμο είναι κατάλληλη για τέτοια "διεύρυνση" των απαλλαγών : Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύνανται να καθορίζεται κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας, όπως το περιεχόμενο για την μελέτη στατικής επάρκειας, τις προϋποθέσεις εκπόνησης αυτής και ... Υπάρχει ένα θέμα στη χρήση της γλώσσας, έτσι και αλλιώς ...1 point
-
#Η εγκύκλιος ορίζει επιπλέον εξαιρέσεις από ΜΣΕ. Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο νόμο δεν έχουν καταργηθεί και εννοείται ότι ισχύουν #Κατά τη γνώμη μου όταν επικαλούμαστε κάποια από τις εξαιρέσεις (πχ φορτία<20%) θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε την αιτιολόγηση αυτού στην τεχνική έκθεση που ανεβάζουμε αντί για ΜΣΕ1 point
-
Δυστυχώς δεν έχω προλάβει να ανεβάσω δοκιμαστικά κάποιο αρχείο. Από ότι θυμάμαι από την ημερίδα, ανεβάζουμε το σχέδιο σε pdf υπογεγραμμένο, το dxf και ένα pdf με το hash code του dxf υπογεγραμμένο1 point
-
Με την πρόσφατα εκδοθείσα υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752 Υπουργική Απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκης, επιχειρεί να αποκλείσει με έμμεσο τρόπο τους συναδέλφους Πτυχιούχους Μηχανικούς που δραστηριοποιούνται στη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων αφού η σχετική διαδικασία θα περνάει μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, της οποίας η νομιμότητα ελέγχεται και η οποία παραβιάζει σωρεία αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ως βασικό της γνώμονα έχει, από τη μία την αύξηση των εσόδων του Τ.Ε.Ε, και από την άλλη τον οικονομικό στραγγαλισμό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι προς όφελος των άμεσων ανταγωνιστών τους Διπλωματούχων Μηχανικών – μελών Τ.Ε.Ε. Μέσω της διαχείρισης του συστήματος αυθαιρέτων, το Τ.Ε.Ε έχει αποδείξει, και στους πλέον δύσπιστους, ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα προς όφελος των μελών του. Τη στιγμή που εκκρεμεί η έκδοση του Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών, και οι επιτροπές Γαβρόγλου για τον “καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων” των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχουν “παγώσει”, το Τ.Ε.Ε καθίσταται, δια της πλαγίας οδού και με τη συνδρομή του αρμόδιου Υπουργού, ως “άτυπος” ρυθμιστής του επαγγέλματος του Μηχανικού. Εκτός όλων των άλλων οι συντάκτες της απόφασης, δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το χρονικό διάστημα του ενός μηνός για την ισχύ των υποχρεώσεων και των συνεπειών της απόφασης δεν είναι αρκετό ώστε να προβεί το σύνολο των ενδιαφερομένων στις απαραίτητες ενέργειες, πράγμα που θα προκαλέσει ακόμα περισσότερα προβλήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ενημερώνει τους συναδέλφους ότι έχει ήδη παρέμβει στον Υπουργό Π.ΕΝ για την τροποποίηση της απόφασης και θα προβεί, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί, σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκείμενου να διασφαλίσει τα συμφέροντα τους. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ1 point
-
Κατά 99% όχι. Μπαίνοντας στην εφαρμογή του Κτηματολογίου σε περνάει από ΤΕΕ, βάζεις τα στοιχεία σου (login) και σε εξουσιοδοτεί να συνεχίσεις στην εφαρμογή του Κτηματολογίου. Από ότι είχαν πει στην ημερίδα, δεν χρειάζεται να είσαι απλά μέλος ΤΕΕ, αλλά και η ειδικότητα σου να είναι τέτοια που να επιτρέπει υπογραφή Τοπογραφικού, αρά Πολιτικοί Μηχανικοί και Τοπογράφοι μόνο!1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, δυστυχώς η ηλεκτρονική υποβολή θα ξεκινήσει στο τέλος της σεζόν που όλοι τρέχουμε να κλείσουμε υποθέσεις. Το προτιμότερο θα ήταν να αναβληθεί για αρχές Σεπτέμβρη να έχουμε και τον νεκρό χρόνο του Αυγούστου να προετοιμαστούμε. Η απόκτηση και χρήση της ψηφιακής υπογραφής είναι λίγο μπελαλίδικη. Εγώ προσωπικά την έχω ολοκληρώσει, οπότε αν μπορώ να βοηθήσω ρωτήστε. Το usb token το είχα πάρει από μια εταιρεία novartis νομίζω (συνωνυμία!!) με κόστος 30-40€. Όλα τα υπόλοιπα είναι δωρεάν. Πέρα από το Τοπογραφικό σε pdf μορφή θα πρέπει να υπογραφει και το dxf. Το πρόβλημα είναι πως τα αρχεία dxf δεν μπορούν να υπογραφούν ηλεκτρονικά οπότε θέλει μια άλλη επιπλέον διαδικασία (extract το hash code του dxf και αντιγραφή του σε ένα notepad, μετατροπή σε pdf και μετά υπογραφή). Υπάρχουν όλα σε οδηγίες στο site του συλλόγου. Για τα πρακτικά, μιας που το ανέφερε κάποιος συνάδελφος παραπάνω, για να υποβάλλει κάποιος ένα Τοπογραφικό στο σύστημα του Κτηματολογίου, τον ανακατευθύνει μέσα από το ΤΕΕ, το οποίο εξουσιοδοτεί ΜΟΝΟ τους έχοντες δικαιώμα υπογραφή εξαρτημένου Τοπογραφικού. Επειδή η ηλεκτρονική υποβολή του Τοπογραφικού θα προσαρτάται στις συμβολαιογραφικές πράξεις και τα ΔΓΜ του Κτηματολογίου, αυτόματα εξαιρούνται της υπογραφής οποιουδήποτε Τοπογραφικού (πέραν από ενός Τοπογραφικού για προσωπική χρήση του πελάτη) οι αναρμόδιοι (Αρχιτέκτονες, Τ.Ε.Ι. κλπ) Μην παρεξηγηθώ, θεωρώ πως ειδικά για τους συναδέλφους από τα Τ.Ε.Ι. είναι αρκετά άδικο αυτό, αφού στην ουσία τους καταργεί. Το δυσκολότερο κομμάτι να συνηθίσουμε όλοι πιστεύω είναι η σχεδίαση του Τοπογραφικού σύμφωνα με τις προδιαγραφές, δηλαδή συγκεκριμένα στοιχεία σε συγκεκριμένα layers με συγκεκριμένα ονόματα....Όλοι είχαμε τον δικό μας τρόπο να σχεδιάζουμε και τώρα μέχρι να συνηθίσουμε τον καινούριο προβλέπω καθυστερήσεις στις παραδόσεις..1 point
-
Πάρε το σχέδιο κάτοψης που αναφέρεται στην τακτοποίηση και μαζί με το πεντασέλιδο της , υπέβαλέ το στην ΥΔΟΜ ως ενημέρωση. Στο σχέδιο που θα πάρεις πίσω απο την ΥΔΟΜ γράψε την δήλωση χώρου κυρίας χρήσης και τέλος. Ο 4495 δεν εκδίδει βεβαιώσεις χώρου κύριας χρήσης. Εκδίδει βεβαιώσεις νομιμότητας.1 point
-
ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ εργατοώρες για κάθε δήλωση...ειδικά αν έχει και εγγυήτη...Αυτά δεν τα ξέραμε...1 point
-
Το βίντεο είναι 2 σε 1, και magnetic levitation και induction heating. Ο κύβος μέσα στο πηνίο πρέπει να είναι μαγνήτης. Δες τα comments, έχει λινκς. Αν θυμάμαι καλά υπάρχουν κάμποσα φαινόμενα που μπορούν να ζεστάνουν μέταλλο, πχ. I2*R losses, δινορεύματα (Eddie currents) και υστέρηση (hysteresis loss). Μπορεί να υπάρχουν και άλλα. Πρόσεξε την 1 σπείρα, είναι σε αντίθετη φορά με τις υπόλοιπες. Εδώ για θεωρία, φόρμουλες και design (Ch. 12). Θα υπάρχει και σε άλλα παρόμοια βιβλία. Το νήμα καλύτερα να μεταφερθεί στο 'Ηλεκτρολογικά'.1 point
-
Αυτό όμως ισχύει για νέα κτίρια ή ριζικά ανακαινιζόμενα κτίρια μετά την εφαρμογή του Κ.Εν.Α.Κ για τα οποία έχει εκπονηθεί ΜΕΑ. Αν το κτίριο στο οποία αναφέρεται η alexia_ch είναι με οικοδομική άδεια πριν την έναρξη ισχύος του ΚΕΝΑΚ και η οποία άδεια δεν έχει λήξει ακόμα, τότε δεν έχει εφαρμογή το τμήμα του παραπάνω άρθρου που αναφέρεται στη γνωστοποίηση της εκτιμώμενης μελλοντικής ενεργειακής απόδοσης. Έτσι δεν είναι; Σ' αυτή τη περίπτωση, εφόσον δεν έχουν μπει είδη υγιεινής, κλιματιστικά κλπ, θεωρείται ημιτελές (παρ. 4α της διευκρινιστικής με Αριθμ. πρωτ. 22/ 26-01-2011 του ΥΠΕΚΑ), εφόσον <<ακόμη δε διαθέτει την οικεία βεβαίωση της πολεοδομικής αρχής περί ολοκλήρωσης των εργασιών>>. Το ότι δεν έχει πάρει ακόμα ρεύμα κανονικά, αλλά παίρνει από εργοταξιακό, δεν ξέρω αν είναι λόγος ώστε να θεωρηθεί ημιτελές. Εάν πρόκειται για κτίριο που εκπονήθηκε ΜΕΑ, τότε ναι καθώς <<γ) Ως αποπερατωμένο κτίσμα για την ενεργειακή απόδοση και επάρκεια αυτού, σύμφωνα και με τις διατάξεις του ΚΕΝΑΚ, θεωρείται το κτίσμα μετά την κατασκευή του κελύφους του κτιρίου (τοποθέτηση κουφωμάτων, υαλοπινάκων, χρωματισμοί), την τοποθέτηση όλων των υδραυλικών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και τη ρευματοδότησή του (εγκύκλιος αρ. πρωτ. οικ. 1603/4-10-2010 ΥΠΕΚΑ)>>, σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-