Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.536


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.973


  4. karanus

    karanus

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.395


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/08/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Αυτό να δω κι ας ....φουντάρω!!! Θα λέω μετά ό,τι "...τα έχω δει όλα"!!!
    2 points
  2. αν πρόκειται για κτίσμα του ίδιου ιδιοκτήτη χωρίς Σ.Ο.Ι προφανώς και δεν δικαιούται (προσθήκη) αν όμως πρόκειται για Σ.Ο.Ι τα πράγματα αλλάζουν ανάλογα με το ποιός ζητάει την προσθήκη π.χ αν σε πολυκατοικία ο Α έκλεισε τους εξώστες του (υπερβαίνοντας την κάλυψη) γιατί να μην μπορεί ο Β να κάνει τον όροφό του!
    2 points
  3. όχι, δεν είναι έτσι. Το λέει ξεκάθαρα οτι για τις επιφάνειες που είναι μετά το 75 επιλέγουμε άλλη κατηγορία, χωρίς να παρασύρεται και το τμήμα που ανήκει στην κατηγορία 1 (όπως συνέβαινε στον 4178). "[...] Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975 τότε για τις επιφάνειες αυτές (ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ) δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και το χρόνο κατασκευής[...]"
    2 points
  4. γεια σου φίλε (μαυρισμένε από τα μπάνια σου!) ΙΑΣΟΝΑ Αυτό με έκανε και εμένα μεγάλη εντύπωση! με δεδομένο ότι μέχρι τώρα σε εμάς τουλάχιστο μετά φόβου ΘΕΟΥ μας δίνουν το στέλεχος και μόνο! εδώ η απόφαση σε word e-adeies ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ .docx
    1 point
  5. vk2626 "Δεν είπα αυτό. Ενα ενιαίο διαμέρισμα στα σχέδια, ένα ενιαίο στην υφιστάμενη κατάσταση, 2 στα συμβόλαια. Αυτό είπα. Δηλαδή διαφορά υφιστάμενης κατάστασης με Σ.Ο.Ι. , αλλά σύμφωνα με οικοδομική άδεια. Δίνεις βεβαίωση? Κατ' αρχας, η αδεια δεν ειναι τιτλος. Τιτλοςειναι το συμβολαιο και με βαση αυτο γινεται η μεταβιβαση [και ο ελεγχος νομιμοτητας] Εχεις: -αδεια για εναν χωρο -συσταση για δυο, με νεα κατοψη που δειχνει μια μεσοτοιχια. Εχεις και δυο ΚΑΕΚ και δξ πώς τα δηλωνει στο Ε9 ή στην ΔΕΗ ως προς τα τμ..... Αρα εχεις μια διαμερισματωση και μια διανοιξη δευτερης εξωπορτας. Σημερα λειπει η μεσοτοιχια και μαλλον και η εξωπορτα.[είτε υπηρχε ....ειτε δεν υπηρχε εξ αρχης] Ο συμβολαιογραφος θα πουλησει "δυο" διαμερισματα με βαση το συμβολαιο και την κατοψη της συστασης. Το τι εκαναν "μετα" ειναι αλλη παραβαση. Για μενα εχεις, μια διαμερισματωση και μια καθαιρεση μεσοτοιχιας. [φυσικα δεν μπορεις να δοσεις βεβαιωση που να βεβαιωνει "ανυπαρκτο " διαμερισμα.] υγ1 συμφωνω με τον παυλο υ2 συζητησε το με τον συμβ/φο...μηπως υπαρχει κατι που μας διαφευγει.
    1 point
  6. Ενδεχομένως να έκαναν κάτοψη για τη σύσταση διαφορετική από της άδειας, θέλοντας να έχουν συμβολαιογραφικά δυο διαμερίσματα, αλλά τελικά δεν την εφάρμοσαν ποτέ. Παλιές αμαρτίες όλα αυτά. Μάλλον θα είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης ή εντός της οικογένειας του το ακίνητο. Τι βεβαίωση να δοθεί, όταν ο συμβολαιογράφος θα βλέπει στον τίτλο δυο ιδιοκτησίες και εμείς θα του λέμε ότι έχει μια ιδιοκτησία. Εδώ θέλει αλλαγή τίτλων (μονομερής τροποποίηση σύστασης αν οι Ο.Ι είναι στον ίδιο ιδιοκτήτη και αυτό επιτρέπεται να γίνει).
    1 point
  7. Έγραψα απαντώντας στην (στον) @dazisimo . Το σχέδιο της ΟΑ ίδιο με της ΣΟΙ (έτσι ετέθη το ερώτημα), αλλά στην πραγματικότητα το διαμέρισμα έχει εισέλθει κατά Χ τμ σε Κ/Χ. Τότε κατά την γνώμη μου έχω ΥΔ .
    1 point
  8. vk2626 Οπότε και σου θέτω το ερώτημα, αν είχες κάτοψη ΟΙ ακριβώς όπως είναι στην πραγματικότητα, αλλά σε σχέση με τα εγκεκριμένα σχέδια η κατοικία-διαμέρισμα ήταν μικρότερο κατά 10τ.μ. θα έδινες βεβαίωση? Αφού δεν υπάρχει υπέρβαση σύμφωνα με την κάτοψη της Ο.Ι. Προφανώς και όχι. Όποτε υπέρβαση δόμησης μόνο όταν υπάρχει υπέρβαση ΣΔ. Δεν καταλαβαίνω πως συνδέεις το 2. που έχω γράψει με το παραπάνω. Μπορείς να το δώσεις με ένα παράδειγμα, γιατι δεν καταλαβαίνω την διατύπωσή σου. Πρέπει σε κάθε παράδειγμα να λέμε τρία πράγματα: πως είναι στην ΟΑ πως είναι στην ΣΟΙ αν υπάρχει και πως στην πραγματικότητα.
    1 point
  9. Σήμερα 2 Αυγούστου 2018, θα πιστωθεί στους Τραπεζικούς Λογαριασμούς των δικαιούχων το ποσό επιστροφής που είχε προκύψει από την εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017. (Σχετ. Ανακοίνωση ΕΦΚΑ)
    1 point
  10. Καμία αλλαγή χρήσης δεν θα θεωρήσεις. Στη δήλωση αποδοχής μπορεί να έγραψαν να δήλωσαν και να κατάλαβαν ότι ήθελαν. Μπορεί να έγινε δήλωση εξ αποστάσεως από κάτοικο εξωτερικού που να "θυμόταν" εσφαλμένα. Δεν ξέρουμε την ακρίβεια της δήλωσης αποδοχής και δε μας αφορά. Ελέγχεις το ακίνητο για μεταγενέστερες του 1955 προσθήκες και αυθαίρετες κατασκευές που σίγουρα υπάρχουν για να είναι το κτίριο λειτουργικό και σίγουρα πολλές από αυτές έγιναν όπως λες το 2010. Προσοχή βεβαίως γιατί πολλές φορές στο παρελθόν με το πρόσχημα του προ 55 και την "φανταστική" βεβαίωση του κάθε Δήμαρχου και αντιδήμαρχου, γίνονταν πλήρης ανακατασκευή του κτιρίου, οπότε δεν έχει καμία ισχύ πλέον η παλαιότητα του προ 55.
    1 point
  11. Καλημέρα @gountas Καλό είναι να γράφει ότι πρόκειται για εξόφληση ιδίων κεφαλαίων στα πλαίσια του Προγράμματος Εξοικονομώ Κατ' Οίκον ΙΙ.
    1 point
  12. Ουσιαστικά η πρόταση που θα κάνεις, έχει σχέση με το πόσες οριζόντιες ιδιοκτησίες μπορούν να δημιουργηθούν, βάσει της λειτουργικής αυτοτέλειας του κάθε χώρου. Το μοίρασμα θα γίνει από το δικαστήριο, εφόσον οι διάδικοι δεν μπορούν να συμφωνήσουν. Οι αξίες που θα δόσεις, θα είναι αυτές των δυνητικών οριζόντιων ιδιοκτησιών, ώστε να είναι εύκολο να γίνει η απόδοση στον καθένα από τους διαδίκους, της ιδιοκτησίας που του αναλογεί. Πιστεύω ότι μπορεί και πρέπει να γίνει σε μία έκθεση όλο αυτό. Δεν χρειάζεται να κάνεις τόσες εκθέσεις, όσες είναι και οι δυνητικές οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  13. μετα τους 92 νεκρους τα χιλιαδες κατεστραμμένα σπιτια τα εκατοντάδες αυτοκίνητα , τον τρομο των κατοικων θα γκρεμισουν τα κτισματα εντος ζωνης 50 μετρων από τον αιγιαλο για να εξευμενισουν τους ψηφοφόρους . πολύ αργα συντροφοι .
    1 point
  14. Μήπως αυτό το λάθος στον τίτλο της Απόφασης προοιωνίζει και την ποιότητα του ελέγχου ; Και το ΦΕΚ ...
    1 point
  15. Κάθε μήνα ανακοινώνει παράταση πριν αναρτήσει τα ειδοποιητήρια. Πραγματικά μεγαλόψυχη διοίκηση !
    1 point
  16. Επίσης θα χρειαστούμε όλοι μας πλέον ψηφιακή υπογραφή [ίσως και νέα εγγραφή (?)], αν καταλαβαίνω καλά. Μεταφέρω από το προσχέδιο. "[...] Αρθρο 16 ... 5. Για την εκχώρηση των ανωτέρω δικαιωμάτων οι χρήστες αιτούνται την εγγραφή τους παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες και αποδεχόμενοι τους όρους χρήσης του e-Άδειες: ... β) Για την είσοδο εξουσιοδοτημένων μηχανικών ή νομικών προσώπων, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση λογαριασμού από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την πιστοποίησή του ως χρήστη που διαθέτει αναγνωρισμένο ψηφιακό πιστοποιητικό για την παραγωγή έγκυρης ψηφιακής υπογραφής με χρονοσήμανση κατά την κείμενη νομοθεσία, εκδιδόμενο από Πάροχο Υπηρεσιών Πιστοποίησης (Π.Υ.Π.), εγγεγραμμένο στον κατάλογο Εμπίστευσης Εγκεκριμένων Παροχών Υπηρεσιών Εμπιστοσύνης -TLS που τηρεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.). Η πιστοποίηση που διενεργείται με ευθύνη του Τεχνικού Επιμελητηρίου, αφορά στην ταυτοποίηση του Χρήστη για τον οποίο ζητείται η έκδοση λογαριασμού ως Μηχανικού, σύμφωνα με τα στοιχεία των μητρώων και τις μεταβολές τους που κατά νόμο τηρεί και ενημερώνει το Επιμελητήριο. [...]"
    1 point
  17. το πλήρες εδώ https://rizoengineers.wordpress.com/2018/07/26/διαδικασίες-ηλεκτρονικής-υποβολής-έ/ Άρθρο 21-Έναρξη λειτουργίας Το ΠΣ e-Άδειες τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία την 3η Σεπτεμβρίου 2018 και σε πλήρη λειτουργία την 15η Οκτωβρίου 2018 .
    1 point
  18. Ως "Μεταποίηση πρωτογενούς τομέα" θεωρούνται (εν γνώσει των οικονομικών όρων....) μόνον παραγωγικές δραστηριότητες ΚΑΙ ΟΧΙ η αποθήκευση εφ΄όσον αυτή ΔΕΝ είναι συνοδός μίας τέτοιας δραστηριότητας μέσα στον ίδιο χώρο-ιδιοκτησία. Εν προκειμένω λοιπόν η μεμονωμένη αποθήκη ΔΕΝ μπορεί σε καμία περίπτωση να ενταχθεί ως "Μεταποίηση πρωτογενούς τομέα" αλλά ΜΟΝΟΝ ως "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ" Η στέρνα όπως έχει απαντηθεί και στην προηγούμενη σελίδα αποτελεί "Δεξαμενή ύδατος" της Κατ.3 οπότε δε θα πρέπει να δηλωθεί με αναλυτικό αφού αυτό ΚΑΙ λάθος αποτελεί, αλλά ΚΑΙ θα στοιχίσει ένα πρόσθετο 250άρι δίπλα στην Κατ.3 του αντλιοστασίου....
    1 point
  19. Καλημέρα! Βάση οδηγού: Μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης παρέχεται στον Ωφελούμενο δυνατότητα εκταμίευσης προκαταβολής ποσού του δανείου που αντιστοιχεί στο 70% του ύψους του δανείου. Επομένως, είναι όπως τα υπολογίζεις. Επίσης, στην κεντρική οθόνη του ωφελούμενου βλέπεις αυτόματα το ποσό προκαταβολής βάση του δανείου που αντιστοιχεί στο 70% κάθε φορά.
    1 point
  20. Οι διατυπώσεις των αποστάσεων στα κατά παρέκκλιση γήπεδα, αναφέρουν για πλάγια και οπίσθια όρια. Ο λόγος είναι ότι την έμπροσθεν γραμμή δόμησης όταν υπάρχει κοινοτική, δημοτική, επαρχιακή, εθνική οδός την καθορίζουν και τα μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας και ταυτόχρονα το όριο απαλλοτρίωσης της οδού (όταν υπάρχει απαλλοτρίωση). Η αγροτική οδός δεν ορίζει αποστάσεις ασφαλείας. Είναι δηλαδή σαν να ήταν ακόμη ένα πλάγιο όριο. Αν είχαμε μιας άλλης κατηγορίας οδό θα εξετάζαμε το δυσμενέστερο ανάμεσα στις αποστάσεις των εκτός σχεδίου και αυτές που ορίζονται από το ΠΔ 209/98 για τη δυσμενέστερη τοποθέτηση της γραμμής δόμησης. για παράδειγμα, έστω γήπεδο δημιουργηθέν μετά το 1978 80Χ50=4.000 τ.μ με πρόσωπο 80 μ. επί δευτερεύοντος επαρχιακού δρόμου ημιπλατους 4.μ χωρίς όριο απαλλοτρίωσης. (υποχρεωτική απόσταση από τον άξονα 15 μ.). Η γραμμή δόμησης εξαιτίας του ΠΔ 209/98 θα τοποθετηθεί 11 μ. από το όριο. Η απόσταση λόγω ΦΕΚ 270 Δ θα πρέπει να είναι 15 μ. Άρα εδώ έχει εφαρμογή το εδάφιο .θ της παρ. 1 του άρθρου 2 ΠΔ 209/98: θ) Σε περίπτωση που από την εφαρμογή των διατάξεων περί εκτός σχεδίου δόμησης προκύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις κτιρίων και εγκαταστάσεων από τον άξονα ή το όριο της οδού, εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτές από τις οποίες προκύπτουν οι μεγαλύτερες αποστάσεις. Επίσης στο άρθρο 6 του ΦΕΚ 270 Δ προκειμένου για ανέγερση κατοικίας ισχύουν : . Στα κατά παρέκκλιση άρτια γήπεδα της παραγράφου 2 του άρθρου 1 επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών σύμφωνα με τους κάτωθι όρους δομήσεως ως επιφυλασσομένων των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 1 καθώς και της περίπτωσης β της παρ. 5 του άρθρου 1. α) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 2000 μ2 (από 2000 τ.μ και άνω) επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών με ελάχιστες αποστάσεις από τα όρια του γηπέδου (εδώ αναφέρει γενικώς τα όρια, χωρίς αναφορά μόνο στα πλάγια και οπίσθια όρια και συμπεριλαμβάνεται η περίπτωση του κατά παρέκκλιση άρτιου γηπέδου με Ε>=2000 τ.μ εντός ζώνης 500 μ.) πέντε (5) μέτρα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι όροι δόμησης της προηγουμένης παραγράφου. β) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 1200 μ2 και μέχρι 2000 μ2 η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 1200 Επιφάνεια οικοδομής = 150 + ---------- μ2 16 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 5 μέτρα γ) Σε γήπεδα επιφανείας τουλάχιστον 750 μ2 και μέχρι 1200 μ2 η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου καθώς και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την προκύπτουσα σύμφωνα με τη σχέση: Ε - 750 Επιφάνεια οικοδομής = 100 + -------- μ2 9 όπου Ε είναι η επιφάνεια του γηπέδου. Οι ελάχιστες αποστάσεις του κτίσματος από τα όρια του γηπέδου στην περίπτωση αυτή είναι 2,50 μέτρα.
    1 point
  21. γιατί να λάβει 15 μ από τον αγροτικό δρόμο; Η κατά παρέκκλιση αρτιότητα του δίνει το δικαίωμα να έχει 5 μ. απόσταση. Μέτρα ασφαλείας συγκοινωνίας δεν έχει υποχρέωση να τηρήσει (αγροτική οδός). Άρα, τα 5 μ. ισχύουν και στο μπροστά τμήμα του γηπέδου. Η απόσταση των 5 μ. από τα πλάγια ή οπίσθια όρια δεν θα τηρούνταν, αν υπήρχε δίπλα ένα δάσος. οπότε θα έπρεπε να τηρήσει απόσταση 10 μ η μελλοντική οικοδομή και όχι 5 μ. Αυτό με την πρόσοψη που αναφέρεις έχει να κάνει ότι ακόμη και τυφλό να ήταν πάλι θα ήταν κατά παρέκκλιση άρτιο. Έγγραφο ειδικά για την παρέκκλιση αυτή δεν υπάρχει (από όσο έχω ψάξει). Ρώτησε και στην πολεοδομία που δραστηριοποιείσαι. Θα δεις ότι και οι ΥΔΟΜ το ίδιο θεωρούν για την απόσταση.
    1 point
  22. ted78 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών, και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24-4-77 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133 Δ') ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2. ββ) Οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις των κατά παρέκκλιση αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων της παραγράφου 2 του παρόντος ορίζονται σε δύο και μισό (2,50) μ. τουλάχιστον για τα γήπεδα της υποπερίπτωσης αα της περιπτώσεως β και σε πέντε (5) μ. τουλάχιστον για τα γήπεδα της περίπτωσης α και των υποπεριπτώσεων ββ και γγ της περίπτωσης β. (...) Ο χαρακτήρας της οδού θα έδινε μια διαφορετική απόσταση από τα 5 μ. Αν π.χ ήταν δημοτική οδός θα υπήρχε η απαίτηση των 15 μ. από τον άξονα του δρόμου. Στο θέμα που συζητάμε, αναφέρθηκε αγροτική οδός, για την οποία δεν υπάρχει υποχρέωση τήρησης μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας. Συνεπώς διατηρείται η απόσταση των 5 μ. που ισχύει και για τα υπόλοιπα όρια. Σαν προσωπική μου αναφορά, θα πω ότι έχω εκδώσει άδεια με την προαναφερθείσα απόσταση των 5 μ. Από όσο γνωρίζω εγκύκλιος για το συγκεκριμένο θέμα δεν πρέπει να έχει εκδοθεί.
    1 point
  23. Θεωρείται και η "πρόσοψη" ως πλάγιο όριο.....Αυτό θυμάμαι αλλά δεν θυμάμαι από που....
    1 point
  24. Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να κρατήσει τα 15 μ από την αγροτική οδό. Εδώ έχεις παραβίαση Δ μόνο και όχι ζώνης ασφαλείας της οδού, αφού δεν υφίσταται ζώνη ασφαλείας για τις αγροτικές οδούς.
    1 point
  25. Περιοχή με κυρωμένη πράξη εφαρμογής από το 2003. Κτίσμα ομόρου οικοπέδου εντός οικοπέδου του πελάτη μου (αυθαίρετα και «πονηρά» κατασκευασμένο μετά την κύρωση, εντός προσκυρωμένου τμήματος). Λωρίδα αυθαίρετου κτίσματος εντός οικοπέδου 1,80 μ. Ο πελάτης μου τι μπορεί να κάνει για να απαιτήσει την κατεδάφισή του και να εκδώσει άδεια οικοδομής; Η Πολεοδομία μου πρότεινε τα εξής βήματα: 1. Αίτηση στο δήμο για Αυτοψία - καταγραφή των επικείμενων στοιχείων ιδιοκτησιών 2. Καταγγελία στο Τμήμα ελέγχου Κατασκευών της Πολεοδομίας και 3. Ασφαλιστικά μέτρα Έχει τύχει κάτι σχετικό σε κανέναν από εσάς. Μου τα είπε σωστά η Πολεοδομία; Γιατί ρε γαμώτο δεν μου τυχαίνει μία νορμάλ δουλειά; (Σε αυτό μην απάντησετε, απλά μονολογώ) Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    1 point
  26. Ναι συμφωνω οτι δεν μπορουμε να εχουμε κατηγορια 1 οταν υπαρχουν και παραβασεις που εχουν γινει μετα το 1975 , τοτε πηγαινουμε κατηγορια 2 εστω και αν τμημα εχει κατασκευασθει πριν 1975.
    -1 points
  27. Έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων για το παραπάνω θέμα και ο καθένας προχωράει με την λογική του. Απλά να πώ για το 2) που γράφεις, ότι είμαστε μηχανικοί κι ελέγχουμε πολεοδομικές παραβάσεις και τακτοποιούμε υπερβάσεις και διαφορές με βάσει τα εγκεκριμένα σχέδια της πολεοδομίας. Δεν τακτοποιούμε συμβόλαια και Ο.Ι., αυτό είναι δουλειά των συμβολαιογράφων-νομικών. Οπότε διαφωνώ κάθετα με το 2), για τον απλούστατο λόγο ότι πρέπει σε οτιδήποτε κάνουμε σε σχέση με τον εκάστοτε νόμο αυθαιρέτων να ακολουθούμε μια πάγια γραμμή. Οπότε και σου θέτω το ερώτημα, αν είχες κάτοψη ΟΙ ακριβώς όπως είναι στην πραγματικότητα, αλλά σε σχέση με τα εγκεκριμένα σχέδια η κατοικία-διαμέρισμα ήταν μικρότερο κατά 10τ.μ. θα έδινες βεβαίωση? Αφού δεν υπάρχει υπέρβαση σύμφωνα με την κάτοψη της Ο.Ι. Προφανώς και όχι. Όποτε υπέρβαση δόμησης μόνο όταν υπάρχει υπέρβαση ΣΔ. Ελέγχουμε τις κατόψεις των ΟΙ μόνο για θέματα συνιδιοκτησίας και συναινέσεων. Κι ακόμα ένα πιο απλό παράδειγμα. Το διαμέρισμα της αυτοψίας συμφωνεί απόλυτα με τις κατόψεις της οικοδομικής άδειας. Αλλά συμβολαιογραφικά το διαμέρισμα φαίνεται χωρισμένο σε 2. Δυο Ο.Ι. δηλαδή. Δεν δίνεις βεβαίωση? Θα πεις ότι πρέπει να κάνω τακτοποίηση στα σχέδια της σύστασης? Όχι φυσικά. Είναι δουλειά της/του συμβολαιογράφου να τακτοποιήσει το θέμα με τις εγκεκριμένες κατόψεις που θα του προσκομίσεις (τροποποίηση σύστασης κλπ.) Εσύ δεν κάνεις καμιά υπαγωγή. Με βάσει τα παραπάνω παραδείγματα λοιπόν, θεωρώ ότι το 2) πάει με διαμερισμάτωση κι όχι με υπέρβαση δόμησης. Αλλιώς είμαστε ανακόλουθοι με τον εαυτό μας πολύ απλά. Οπότε να πω ότι διαφωνώ ότι με την διαφορετική διαμερισμάτωση τακτοποιείς διαφορά κατόψεων αδείας και συμβολαίων. Τακτοποιείς διαφορά υφιστάμενης κατάστασης και εγκεκριμένων κατόψεων. Δεν γράφει πουθενά στον νόμο για Ο.Ι., κατόψεις συμβολαίων κλπ. "Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδο- μικής άδειας, αν έχει επιφέρει τροποποίηση των μηχα- νολογικών εγκαταστάσεων υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος και υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφι- στάμενης κατάστασης του ορόφου. Ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενή- ντα (250) ευρώ ανά όροφο, ύστερα από αίτηση οποιου- δήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος."
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.