Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      7.415


  2. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.675


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.020


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.622


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/09/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Μη χαλάς τη ζαχαρένια σου, το έχω κάνει δυό φορές μέχρι τώρα, και για λιγότερο σημαντικές περιπτώσεις Στείλε του εξώδικο (για να είσαι κατοχυρωμένος) πως αν δεν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις σου θα παραιτηθείς (όπως ορίζει ο νόμος), και για όσες αλλαγές θέλει θα προηγηθεί αναθεώρηση της άδειας. Αν επιμείνει, παραιτήσου, και στο έγγραφο παραίτησης (προς την υπηρεσία) να αναφέρεις όλο το ιστορικό Μπορεί να χάσεις ένα πελάτη, αλλά θα κρατήσεις την επαγγελματική σου αξιοπρέπεια και την ψυχική σου γαλήνη
    3 points
  2. "Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Μελέτη Επεμβάσεων Λειτουργικής και Δομικής Αναβάθμισης των Γεφυρών και Τεχνικών στο σύνολο σχεδόν της χώρας" με 1.000.000€? Δηλαδή αν έχει 100 γέφυρες η χώρα σημαίνει ότι δίνουν 10000€ ανά γέφυρα για "Επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης"..... Κάτι δεν μου κολλάει...Καταρχήν η χώρα δεν έχει μόνο 100 γεφύρια και τεχνικά, έχει πολύ περισσότερα και κατά δεύτερον μόνο η επιθεώρηση και αξιολόγηση κάθε γέφυρας απαιτεί ένα σεβαστό κόστος σε εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά μηχανήματα, λογισμικό και εργατοώρες εξειδικευμένων επιθεωρητών γεφυρών....Και επειδή αυτό το εκατομμύριο αναφέρεται ως "τελικός συνολικός προϋπολογισμός" σημαινει ότι αφαιρούμε ΦΠΑ και άλλους φόρους και κρατήσεις....
    1 point
  3. Μάλλον εκ παραδρομής έγραψες άδεια και όχι βεβαίωση. Ελέγχεις και τα δυο και εκδίδεις μια βεβαίωση γράφοντας στην ΤΕ ότι αφορά και το παρακολούθημα.
    1 point
  4. Ο νομοθέτης επιχειρεί να αποτρέψει την έκδοση οικοδομικών αδειών σε ιδιοκτησίες που έχουν αυθαιρεσίες και αυτό είναι και λογικό και νόμιμο.
    1 point
  5. γιατί δεν πάει μια βόλτα από την πολεοδομία να ρωτήσει τις επιπτώσεις για όλα αυτά ????? πίστεψέ με ... θα του πουν και πολύ χειρότερα που ούτε καν τα έχεις υπόψιν !!!
    1 point
  6. Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σας @ppanag@tetris. Έχετε δίκιο. Οφείλω όμως να σας πω, γιατί μόνο έτσι θα βοηθηθώ, σχετικά με την στατική μελέτη, εν τέλει την άλλαξα στην επέκταση από μπετό σε μεταλλικό(προσθήκη δωματίου 13τ.μ χωρίς καμία αλλαγή στο ΔΔ, μόνο στον τρόπο ), για το οποίο είχα σκοπό να κάνω ενημέρωση μιας και δεν επιφέρει αλλαγές στο ΔΔ. Τώρα λοιπόν βρίσκομαι εκτεθειμένη και για αυτό, γιατί φαντάζομαι ότι αν παραιτηθώ, ο επόμενος θα δεί ότι δεν έχει γίνει καμία ενημέρωση ,και δεν ξέρω τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση, φωνάζει την ΥΔΟΜ για αυτοψία? Θα μου ζητήσουν εμένα να κάνω κάτι?...Δεν γνωρίζω...πως πρέπει να κινηθώ...για να μην έχω πρόβλημα εγώ στο τέλος..Προς το παρόν έχω ΄κάνει παύση εργασιών προφορικά στον εργολάβο ο οποίος δεν έχει πάει στο εργοτάξιο 2 ήμερες περιμένοντας νεότερα. Ο ιδιοκτήτης λοιπόν ωρύεται ότι καθυστερώ το έργο μη μπορώντας να καταλάβει την έκθέση μου και την μη συμμόρφωσή του με τους κανονισμούς.
    1 point
  7. gigich πολύ σωστά τα λέει ο @tetris !!!!! επίσης θα πρότεινα: πάρε την αμοιβή σου και κάνε επιτόπου διακοπή εργασιών ... και πες του "μήπως να πουλήσω εγώ την άδεια ασκήσεως επαγγέλματός μου για να βρεις λεφτά να βάλεις μόνωση ???" Ακόμα και το παραμικρό βηματάκι υποχώρησης που θα κάνεις πίσω, θα έρθει η ώρα που θα το μετανιώσεις πικρά !!!!!! Αν δεν είχε λεφτά να μην ξεκίναγε καν.... Δυστυχώς θέλουν να κάνουν καρα-αυθαίρετο, αλλά εκβιάζουν και τον μηχανικό να το βαφτίσει νόμιμο !!!!!! Τέλος εξήγησέ του ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί αναθεώρηση 100% και αναθεώρηση με αυθαιρεσίες δεν γίνεται !!!!!! Τα πρόστιμα που έρχονται δεν τα βλέπει, αλλά όταν θα τα δει, θα είναι αργά ...
    1 point
  8. επειδή οι προδιαγραφές διαγράμματος δόμησης είναι για ..κλάματα και ειδικά στο θέμα φύτευσης -δενδροφύτευσης εντελώς ελλιπείς -γεγονός που δημιουργεί προστριβές συν/φων με συν/φων ΥΔΟΜ παραθέτω ένα κείμενο σχετικό με το άρθρο 17 παρ 2 του ΝΟΚ Άρθρο 17 παρ 2 ΝΟΚ (Προσοχή δεν ισχύει για εκτός σχεδίου περιοχές) 2. α. Ο υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου [δηλ(=Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] τουλάχιστον κατά τα 2/3 (σ.σ Προσοχή-δεν καταργήθηκε η υποχρέωση για τον έλεγχο φύτευσης για οικόπεδα<200τ.μ-Απλά κατά το άρθρο 23 του κτιριοδομικού για αυτά δεν απαιτείται η δενδροφύτευση ) του πρέπει να παραμένει χωρίς επίστρωση και να φυτεύεται, [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Στον υπολογισμό της φύτευσης συμμετέχουν οι ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού οι πισίνες σε ποσοστό 50% της επιφάνειάς τους, καθώς κατασκευές που επιβάλλονται μετά την ανεύρεση μνημείων, για την προστασία και ανάδειξή τους ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. και Οι πέργκολες εφόσον είναι ασκεπείς και προορίζονται για στήριξη φυτών μπορούν να κατασκευάζονται στην επιφάνεια του χώρου φύτευσης, χωρίς περιορισμό διαστάσεων και θέσης. Στην περίπτωση που δημιουργούνται υπαίθριοι χώροι στάθμευσης με μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια έως 10% της επιτρεπομένης κάλυψης, τότε ο υπολογισμός των 2/3 της υποχρεωτικής φύτευσης λαμβάνεται επί του απομειούμενου κατά τα ανωτέρω υποχρεωτικά ακαλύπτου (σ.σ 10%) χώρου του οικοπέδου. [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*(Ποσ.Καλ+0,10))] Ο υπόλοιπος χώρος οικοπέδου μπορεί να καλύπτεται από πλακοστρώσεις –στέγαστρα κλπ [σ.σ Απαιτούμενα δένδρα (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) 1 δένδρο/200 τ.μ οικοπέδου και αν περισσεύουν 100τ.μ οικοπέδου τοποθετείται 1 ακόμη δένδρο –Τα παραπάνω ισχύουν για οικόπεδο τουλάχιστον 200τ.μ Απαιτούμενα δένδρα επί πρασιάς (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) τοποθετείται 1 δένδρο ανά 25τ.μ και αν περισσεύουν 12τ.μ τοποθετείται ακόμη 1 δέντρο (Τα παραπάνω δένδρα προσμετρούνται στα δένδρα που απαιτούνται για το ΟΛΟ οικόπεδο)]
    1 point
  9. Αναφορικά στην διαδικασία εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017, "...Σε περίπτωση που από την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών προκύψει ότι ο ασφαλισμένος έχει καταβάλει επιπλέον ποσό (πιστωτικό υπόλοιπο), αυτό επιστρέφεται αυτόματα στον ασφαλισμένο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα ανωτέρω, εντός διμήνου από την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισης...". Για τα επόμενα έτη "...μέχρι την 31/1 του επόμενου έτους..." (Σχετ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ/Δ15/Δ/οικ.9290/183/14-2-2018). Τουλάχιστον αυτή η πρακτική εφαρμόσθηκε μέχρι στιγμής για το 2017.
    1 point
  10. A ) Με τις καλησπέρες μου στους συμμετέχοντες παρεμβαίνω για να επισημάνω ότι εκ παραδρομής έχει αναφερθεί προηγουμένως ο συν/φος topologos στο " (αρθ. 82.2.β 4495/2017) " ενώ απ΄αρχής της συζήτησης έχει εντοπίσει το θέμα στο (αρθ. 83.2.β 4495/2017)..... και φρονώ ότι δικαίως εγείρεται μία απορία και αμφίσημη εκτίμηση περί του πρακτέου, αφού το λεκτικό εξαιρεί παρακολουθήματα - κοινόκτητους χώρους από τον έλεγχο αυθαιρέτων μίας Ο.Ι. (π.χ κοινόκτητος χώρος ακαλύπτου υπό αποκλειστική χρήση που αναφέρθηκα παραπάνω) ..... Β ) Tekton85 said: Εγώ πάντως συνάδελφοι επανέρχομαι σε θέμα που έχει ξανασυζητηθεί χίλιες φορές... Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η σύσταση απέχει χιλιόμετρα από την οικοδομική άδεια. Ενδεικτικά αναφέρω: 1. Χώροι ΜΕ οικοδομική άδεια οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στη σύσταση. (π.χ. υπόγεια) παρόλο που η οικ. άδεια προηγείται της σύστασης. Ακόμα πιο περίπλοκα όταν οι ίδιοι χώροι έχουν και αυθαίρετα τετραγωνικά. Με την καλησπέρα μου Tekton85 , θα πω ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα και περίπλοκα..... και συγκεκριμένα κάθε χώρος που δεν συμπεριλαμβάνεται σε μία σύσταση ιδιοκτησίας (είτε αυτός είναι με οικ. άδεια είτε άνευ αδείας και είτε έγινε πριν την σύσταση είτε μετά την σύσταση) περιέρχεται αυτομάτως σύμφωνα με την νομολογία (αποφάσεις Α.Π κ.λπ) σε καθεστώς υποχρεωτικής συγκυριότητας όλων των συνιδιοκτητών και κατά το ποσοστό συγκυριότητας του καθενός επί του οικοπέδου. Αν δε αυτός περιέχει και αυθαίρετα, τότε εύλογα τακτοποιείται/νομιμοποιείται με την δήλωση κοινοχρήστων χώρων ή με τις δηλώσεις των Ο.Ι επ΄ωφελεία των οποίων υφίσταται. Περεταίρω υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης της σύστασης για να συμπεριλάβει τον υπ΄όψη χώρο. 2. Αυθαίρετοι βοηθητικοί χώροι στον περιβάλλοντα (π.χ. Garage) οι οποίοι δεν έχουν χιλιοστά και δεν αποτελούν επίσημο χώρο αποκλειστικής χρήσης κανενός. Αυτοί σύμφωνα με το παραπάνω αποτελούν κοινόκτητους χώρους και αν: α) χρησιμοποιούνται από ΟΛΟΥΣ τους συνιδιοκτήτες, τότε τακτοποιούνται με την δήλωση κοινοχρήστων χώρων β) χρησιμοποιούνται από συγκεκριμένους συνιδιοκτήτες, επ΄ωφελεία των οποίων κατασκευάστηκαν, τότε τακτοποιούνται με την δήλωση των συγκεκριμένων Ο.Ι και κατόπιν συναίνεσης του 50%+1 Σημειωτέον ότι σε καμία ιδιοκτησία δεν νοείται χώρος ορφανός κυριότητας ! 3. Περιπτώσεις όπου τα χιλιοστά που αποδίδονται σε κάποια οριζόντια, είναι δυσανάλογα σε σχέση με το νόμιμο περίγραμμα της με αποτέλεσμα οι εκάστοτε αυθαίρετες επιφάνειες να μην μπορούν να συγκριθούν με τα ορθά ποσοστά. Αποτελέσματα μεν βγαίνουν, μπορεί όμως αυτά να προκύπτουν ως αρκετά επιβαρυντικά για Ο.Ι με πολύ λίγα χιλιοστά
    1 point
  11. Δεν νομίζω ότι μπορεί να τεκμηριωθεί νομοθετικό κενό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η δόμηση εκτός σχεδίου θεωρείται "δόμηση κατ' εξαίρεση", οπότε και ο νομοθέτης μάλλον θα είχε το νου του στον κανόνα. Το όριο των 200 τμ δεν είναι αναλογικό του γηπέδου αλλά είναι ανώτατο όριο κατ' εξαίρεση δόμησης. Και το άρθρο 10 που δίνει πχ. κίνητρα κάλυψης για απόσυρση δεν ισχύει εκτός σχεδίου. Σε κάθε περίπτωση η προσπάθεια αναζήτησης αρμοδίου θα είναι μάταια ...
    1 point
  12. σε κάθε περίπτωση όταν εφαρμόζουμε ως μηχανικοί τους νόμους ισχύουν τα Νόμιμα.
    1 point
  13. Παράγει απ'ευθείας 230, πχ. τι ακριβώς εννοείς? μπορεί και να υπάρχει γεννήτρια που να βγάζει 115 AC 60Hz ή 400Hz ή άλλη τάση ή και DC με converter (ή άλλο) να γίνεται 230. Συνήθως οι μετατροπές αποφεύγονται.
    1 point
  14. δεν καταλαβαινω την ερωτηση σου. Εννοεις την ταση στα πηνια? ή στην έξοδο? Στην εξοδο δίνει 230 (μονοφασική).
    1 point
  15. Κάποιες σταθερές ημερομηνίες αναφορικά στα φορολογικά (κρατάς την ουσία δηλαδή τα bold) 1.1) Δήλωση απόδοσης παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος στις αμοιβές που εισπράττονται από εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημοσίων, Με την Α.Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1027/20.1.2014, ορίζεται ότι "όσοι παρακρατούν φόρο με συντελεστή τρία (3) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) υποχρεούνται να υποβάλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής η οποία περιλαμβάνει την αξία του εκτελεσθέντος έργου, το αντίτιμο ενοικίασης, σύντομη περιγραφή του εκτελεσθέντος έργου, την αξία του εκτελεσθέντος έργου, το αντίτιμο της ενοικίασης και το φόρο που αναλογεί." 1.2) Δήλωση και απόδοση του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες Παρακράτηση φόρου εισοδήματος στις αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες Με την Α.Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1048/11.2.2014, ορίζεται ότι "οι υπόχρεοι παρακράτησης φόρου με συντελεστή είκοσι (20%) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής, η οποία περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά που έχουν καταβληθεί και τον παρακρατηθέντα φόρο." Βλ. σχετ. και την Εγκ. ΠΟΛ. 1120/2014. 1.3) Υποβολή δήλωσης και τρόπος απόδοσηςτου προκαταβλητέου φόρου επί των αμοιβών αρχιτεκτόνων και μηχανικών σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 69 του ν.4172/2013. Πριν τις εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών που υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου. Η προθεσμία πληρωμής είναι η ίδια με την ημέρα υποβολής της δήλωσης. 2.1) Ενημέρωση των απλογραφικών βιβλίων Σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 6 των ΕΛΠ (ν. 4308/2014), όταν η οντότητα δεν συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε ημερολογιακού τριμήνου γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του τριμήνου. 2.2) Ενημέρωση βιβλίων σε τήρηση διπλογραφικών βιβλίων Σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 6 των ΕΛΠ (ν. 4308/2014), όταν η οντότητα συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε μήνα γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. 3.1) Υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., για τους υποκείμενους στο φόρο που τηρούν βιβλία με απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (απλογραφικά) ή δεν είναι υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων Η δήλωση ΦΠΑ υποβάλλεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000), μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της φορολογικής περιόδου. Η φορολογική περίοδος ορίζεται σε ένα ημερολογιακό τρίμηνο προκειμένου για υπόχρεους οι οποίοι υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (απλογραφικά βιβλία) ή για υπόχρεους, από τους οποίους δεν απαιτείται τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία. 3.2) Υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., για τους υποκείμενους στο φόρο που τηρούν βιβλία με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα (διπλογραφικά), καθώς και το Δημόσιο, όταν υπόκειται στο φόρο Η δήλωση ΦΠΑ υποβάλλεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000), μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της φορολογικής περιόδου. Η φορολογική περίοδος ορίζεται σε ένα ημερολογιακό μήνα προκειμένου για υπόχρεους οι οποίοι υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα (διπλογραφικά βιβλία), καθώς και για το Δημόσιο όταν ασκεί δραστηριότητες για τις οποίες υπόκειται στο φόρο. 4) Υποβολή κατάστασης με τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο Σύμφωνα με το αρθρo 8 § 16 του N. 1882/1990 και την Α.Υ.Ο. 1065606/7222/18.7.2000 τα συμφωνητικά που καταρτίζονται μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων καταχωρούνται σε κατάσταση, η οποία υποβάλλεται από κάθε υπόχρεο επιτηδευματία μέσω της εφαρμογής υποβολής των Καταστάσεων Συμφωνητικών στο TaxisNet μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα των μηνών Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου εκάστου έτους, στην οποία (κατάσταση) συμπεριλαμβάνονται τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν το αμέσως προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο. Η κατάσταση αυτή υποβάλλεται μόνο από κάθε συμβαλλόμενο επιτηδευματία μέσω ειδικής εφαρμογής στο Taxisnet. 5) ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών Yποβάλλονται μέχρι το τέλος Μαρτίου του επομένου έτους από το ημερολογιακό έτος που αφορούν.(ΠΟΛ.1033/2018)
    1 point
  16. Αφού δεν υπάρχει στο ΦΕΚ, μάλλον δεν είναι επαρχιακός Άρα, θα πρέπει να ξεκινήσεις διαδικασία αναγνώρισής του ως μοναδικού δημοτικού Σε κάθε περίπτωση όμως συμβουλέψου, είτε την υπηρεσία, είτε κάποιον πιο έμπειρο συνάδελφο
    1 point
  17. δεν λες το ετος "δημιουργιας" και τι εμβαδον εχει το γηπεδο και τι αναφερει σαν όριά του. κατα τα λοιπα βλεπεις το Δ 270/85 Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. υγ βρηκα μονον αυτο Αριθμ. 7895/2007 ΦΕΚ ΑΑΠ 160/7.5.2008 Αναγνώριση και διατήρηση αγροτικής οδού ως προϋπάρχουσα του έτους 1923 στη θέση "Εικονοστάσι" ή "Αγραπιδιά" ή "Μαζόλακκα" στην αγροτική περιοχή του Δ.Δ. Χαβαρίου του Δήμου Αμαλιάδος, που ξεκινάει από την επαρχιακή οδό Αμαλιάδας - Χαβαρίου και καταλήγει στο Δ.Δ. Κρυονερίου Αμαλιάδος.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.