Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      857


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.064


  3. Elounda

    Elounda

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      944


  4. N_N

    N_N

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      73


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Μπορούμε να καταγγείλουμε κάποιον τεχνικό για κακοτεχνία, όταν ο φορέας του ασκεί ρόλο επιμελητηρίου. Δεν μπορούμε όμως να τον καταγγείλουμε για χαμηλές τιμές. Οι σύνδεσμοι ηλεκτρολόγων και οι υπόλοιποι επαγγελματικοί σύλλογοι δεν έχουν δύναμη εργατικού συνδικάτου, διότι δεν μπορούν να απεργήσουν και να σταματήσουν οι συγκοινωνίες, τα εργοστάσια κλπ. Είναι απλώς "συντεχνίες", δλδ σύλλογοι που προσπαθούν να προωθήσουν τα επαγγελματικά τους θέματα με πολιτικές διασυνδέσεις, νομικές πράξεις κ.α. ασκώντας έμμεση πίεση σε κυβερνήσεις. Άρα η δραστηριότητά τους είναι χρήσιμη στα μέλη τους, αλλά - πιστεύω - δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους φορολογούν την επαγγελματική δραστηριότητα με το κομμάτι.
    2 points
  2. 20.132 downloads

    Ένα υπόδειγμα ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ για το Ν.4178/13, θεωρώ οτι θα είναι χρήσιμο σε αρκετούς συναδέλφους
    1 point
  3. Τα στάδιο της περαίωσης υπάρχει μόνο στον 4495. Στον 4178 η δήλωση φτάνει μέχρι την οριστική υπαγωγή. Με το ανέβασμα όλων των αρχείων στον 4178 η διαδικασία τελειώνει.
    1 point
  4. Το(-α) συμφωνητικό(-ά) που έχετε κάνει με τους εμπλεκόμενους τι ακριβώς αναφέρει(-ουν) ? Απόδειξη θα έπρεπε να είχατε τουλάχιστον για το μέρος της σχετικής αμοιβής που καθίσταται απαιτητό για τις υπηρεσίες που σας έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί.
    1 point
  5. διάλεξε μια απ' αυτές (αυτό υποθέτω) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ O υπογεγραμμένος μηχανικός βεβαιώνω ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης σύμφωνα με τον Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, του Κανονισμού Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων για την αιτούμενη χρήση και περιγράφονται αναλυτικά στα νομιμοποιητικά στοιχεία αυτού ήτοι την υπ’ αριθμ 4../1997 Ο.Α και την υπ’ αριθμ 2…./14 δήλωση Ν 4178/13.- ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΑΠ. 16228/17 (ΦΕΚ 1723Β’/17) O υπογεγραμμένος μηχανικός βεβαιώνω ότι πληρούνται οι κτιριολογικές προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για το κατάστημα, ότι πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, ότι ο χώρος είναι κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση σύμφωνα με τον Οικοδομικό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, τις προϋποθέσεις του Κανονισμού Πυροπροστασίας, καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων, καθώς και περιγραφή αναλυτικά των νομιμοποιητικών στοιχείων του καταστήματος σύμφωνα με την άδεια δόμησης, τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, δήλωση αυθαιρέτου, εξαίρεση από κατεδάφιση, ενημέρωση φακέλου άδειας δόμησης, προϋφιστάμενο κτίριο του 1955
    1 point
  6. 1. Παραθέτω την απάντηση που έλαβα από το support για ερώτημα που έστειλα σχετικά με την αλλαγή συμβούλου: "Στο βήμα 7 - Παραστατικά - Λοιπα Έξοδα, καρτέλα Καταχώριση Λοιπών Εξόδων, ζητάει ΑΦΜ Συμβούλου - ΙΒΑΝ. Εκεί μπορείτε να κάνετε την αλλαγή". Ακολούθησα τις οδηγίες, αλλά η πλατφόρμα δεν με αφήνει να αλλάξω ΑΦΜ συμβούλου (το συγκεκριμένο πεδίο είναι γκρι και δε μπορείς να επέμβεις), οπότε ξανάστειλα ερώτημα και περιμένω... Εννοείται ότι στο Εγχειρίδιο για τα βήματα μετά την Υπαγωγή δεν αναφέρει τίποτα σχετικό. Δοκίμασε το πάντως συνάδελφε κι εσύ και στείλε ανταπόκριση μήπως δουλέψει στη δικιά σου αίτηση, τι να πω... 2. Σε παρόμοια περίπτωση που δεν δήλωσα στην αρχική αίτηση κόστος μελέτης, δεν έχω βρει τρόπο να την προσθέσω σε δεύτερο χρόνο.
    1 point
  7. Το εκτός "νομίμου" περιγράμματος οριζόντιας που καταλαμβάνει κ.χ το χρεώνω με ΥΔ. Το ίδιο και το μπλε. Η βεράντα υποθέτω ότι δεν αποτελούσε κοινόχρηστο δώμα. Αν όχι για το μπλε μάλλον θέλει συναίνεση, εκτός και αν έγινε από κατασκευής της οικοδομής.
    1 point
  8. Αν είσαι σε αδιάφορο δεν μπορούν να ασχοληθούν με τίποτε άλλο πέραν του χρώματος των όψεων, όπως αναφέρεις και παραπάνω. Αν διαφωνείς, και διαφωνείς τεκμηριωμένα, ζήτησέ τους να το πάτε ΚΕΣΑ. Το πιθανότερο είναι να υποχωρήσουν γιατί δεν θα μπορούν να τεκμηριώσουν την παραπομπή.
    1 point
  9. Στα τοπογραφικά που θα κατατεθούν για έκδοση Α.Δ. πλέον με τον 4495 δεν υπάρχει υποχρέωση για την υπόδειξη με συντεταγμένες του μελλοντικού κτιρίου.Αυτό γιατί δεν το είχα πάρει χαμπάρι καθόλου και από την ημερίδα καταλάβαμε οτι ήταν πολλοί συνάδελφοι που ούτε αυτοί το είχαν πάρει χαμπάρι όπως και οι πολεοδομίες (τουλάχιστον κάποιοι υπάλληλοι που ήταν εκεί).Να ευχαριστήσουμε και τον manolis_gon γιατί αφιέρωσε 3 απογευματα από τον προσωπικό του χρόνο για να γίνει η μετάδοση αυτή .
    1 point
  10. Λάθος επιλογή θεωρώ το mba ως μεταπτυχιακό ειδικά εφόσον στοχεύεις για διδακτορικό σε μηχανολογικό θέμα. Το mba απευθύνεται σε στελέχη της αγοράς και θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει προαπαιτούμενο τα 10 χρόνια εμπειρίας σε επιχείρηση. Δε γίνεται από προπτυχιακό με μηδενική εμπειρία να πας για mba. Γενικά ισχύουν όσα λένε και οι 2 προλαλλήσαντες. Δύσκολα βρίσκεις καθηγητή που δε σε ξέρει είτε άμεσα, είτε έμμεσα(σύσταση από άλλο καθηγητή) για να συνεργαστείς. Ειδικά για διδακτορικό. Συνήθως στο προτείνει ο ίδιος ο καθηγητής ενόσω δουλεύεις μαζί του, για παράδειγμα στα πλαίσια διπλωματικής, όπου θα έχει θέμα ίσως ερευνητικό κλπ κλπ. Ίσως μια καλή επιλογή θα ήταν να βρεις ένα μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενο που σε ενδιαφέρει και κατόπιν στα πλαίσια εκπόνησης πιθανής διπλωματικής να προτείνεις ή να σου προτείνουν την εκπόνηση διδιακτορικού. Οσον αφορά το εξωτερικό, βγαίνουν προκηρύξεις θέσεων αλλά φρόντισε να έχεις τα προσόντα που θέτονται. Και εκει όμως ισχύουν σε σημαντικό βαθμό όσα αναφέρω ήδη.
    1 point
  11. Με τον χαμό που έγινε τον Μάρτιο και που είσαι ενταγμένος στο εξ οικονομώ το σταυρό σου να κάνεις..
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.