Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.749


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/09/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. OK μη κάνεις τίποτα. το θέμα έχει απαντηθεί και κλειδώνει.
    2 points
  2. και, αφου εδω και μηνες διαβασαμε δεκαδες "αρθρα" και "αποψεις" και -υποτιθεμενες- διαταξεις/προτασεις/σκεψεις/υποθεσεις...[τα περισσοτερα τους δυο τελευταιους μηνες...] στο υπουργειο καταλαβαν επι τελους οτι η ΜΣΔ δεν ειναι ...αγωνας 100 μ. να "ξεμπερδεψουν " με ενα αρθρο... ...αλλά "μαραθωνιος" που χρειαζεται υπομονη/στρατηγικη και γνωση.... άφησαν τα "σπριντ" και αποφασισαν να το μελετησουν πιο επισταμένα. https://www.b2green.gr/el/post/72261/nees-rythmiseis-gia-afthaireta-metafora-syntelesti-domisis-kai-chriseis-gis-se-tria-nea-nomoschedia Και, εάν προκειται να αρχισουν απο κατι, αυτο ειναι η απλοποίηση του ν. 4495 και η μειωση των δεκαδων προσοδοφόρων "αυθαιρεσιων" που εχει δημιουργησει/εφεύρει ο νομος για παραθυρα μεγαλυτερα, για εξωπορτες μικροτερες, για τοιχους που πηγαν 10 ποντους πιο μεσα, για περγκολες 50 τμ. για τους οικισκους των αγροτικων εγκαταστασεων...για την υποχρεωτικη φυτευση... και ενα σωρο αλλες "παραβασεις" σε οικοδομες 50 και 60 ετων, τις οποίες αγνοούν οι σημερινοι [τριτοι ή τεταρτοι ιδιοκτητες...] Προφανως δημοσιευματα του τυπου, "κατα πληροφοριες απο το Υπουργειο" οτι, "ληγει ο νομος"..."καμμια παράταση..."....."μικρη παραταση στο νομο"..."θα καταργηθει ο νομος" -στον βαθμο που πηγαζουν απο το υπουργειο- δειχνουν πλήρη αγνοια του προβληματος...
    1 point
  3. αυτες ειναι οι διαταξεις Δ 270/85 αρθρο 1 4. Το ανεγερθησόμενο εντός του γηπέδου κτίριο πρέπει να είναι ενιαίο. Επιτρέπεται η διάσπαση αυτού σε περισσότερα κτίρια μόνο μετά από γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. αρθρο 6 Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης [ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012]. καταργηθηκε Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»" [σχετικη αποφαση δεν βλεπω να εχει εκδοθει] το ερωτημα ειναι: αφου απαιτειται η γνωμη του ΣΑ, εάν δικαιουται να αρνηθει στη συνεχεια η ΥΔΟΜ. υγ εχω και αυτη την εγκυκλιο που λεει ...αν διίστανται οι αποψεις μεταξυ ΥΔΟΜ και ΣΑ... να τα βρουνε μεταξύ τους αι Υπηρεσιαι και οχι να γινεται μπαλακι ο Πολιτης οταν θελει το ΣΑ αλλά δεν θελει η ΥΔΟΜ και μετα να θελει η ΥΔΟΜ και να μην θελει το ΣΑ τις αλλαγες που ζητησε η ΥΔΟΜ https://tdm.tee.gr/ypen-nea-egkyklios-gia-tis-ypiresies-domisis-kai-ta-symvoulia-architektonikis/ καλυ συνεχεια
    1 point
  4. Η επιτρεπόμενη δόμηση του οικοπέδου πόση είναι και πόση ήταν κατά την έκδοση της άδειας; Θα επιλέξεις ότι συμφέρει, δηλαδή τον πιο μεγάλο συντελεστή δόμησης αν αυτός έχει αλλάξει και θα τον πολλαπλασιάσεις με τα χιλιοστά της οριζόντιας.
    1 point
  5. ΑΡΘΡΟ 50 Ν 4495/17 (όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα) 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1-3-11, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1-3-12 σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31-12-20. 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) είτε σύμφωνα με τον Ν-4030/11 (ΦΕΚ-249/Α/11) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31-12-2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021
    1 point
  6. Καλημέρα, Έπειτα απ' όσα έχεις εδώ, δει το αντικείμενο στην Ελλάδα θα σου φανεί... κάπως διαφορετικό. Αν θέλεις να επιστρέψεις, ξέχνα αυτά που έγραψες από "Το κύριο μέρος της δουλειάς μου.... έως - Chartered Structural Engineer". Το κύριο αντικείμενο στην Ελλάδα είναι καμία ανακαίνιση, κανένα ΠΕΑ, κανένα αυθαίρετο.. Διακοπές πηγαίνεις στην Ελλάδα; Βλέπεις καινούριες κατασκευές; Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να βρεις εργασία σε κάποια μεγάλη εταιρεία. Και πάλι όμως, οι συνθήκες εργασίας θα είναι αρκετά διαφορετικές απ' ότι εδώ (πχ ωράρια / μισθός). Επίσης γράφεις πτυχιούχος μηχανικός δομικών έργων => δεν θα έχεις σαφή ΕΔ και επομένως τα στατικά που φαντάζεσαι ξέχνα τα στην Ελλάδα μιας και δεν θα έχεις δικαίωμα υπογραφής (έστω ότι υπήρχανε κιόλας). Όσο για το Chartered? minimum 3 χρόνια αναμονής στο ΣΑΕΠ για να συνεδριάσουν οι επιτροπάρες για να κοιτάξουν την αίτηση αντιστοιχίας σου μπας και καταφέρεις να γραφτείς στο TEE. Αν έχεις BEng+MSc από Βρετανία, τότε πάλι περνάς ΔΟΑΤΑΠ και δίνεις τα μαθήματα που θα σου χρεώσουν. Τι 40 ορόφους λες; Προσωπικά αν κάποτε επέστρεφα θα ασκούσα κάποιο άλλο επάγγελμα. Φιλικά.
    1 point
  7. χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες απο αυτά που βλέπω εδώ, θα έλεγα κάτσε εκεί που είσαι
    1 point
  8. Ναι στο πιστοποιητικό επιμερίζεις τον συντελεστή π.χ. σε 0,5 και 0,5 ή ανάλογα τα τ.μ. που καλύπτει κάθε σύστημα
    1 point
  9. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς, αλλά τα στατικά καλό είναι να τα βλέπουμε πολύ και με ανοιχτά μάτια. Όταν ο νόμος μας δίνει το δικαίωμα να ασχοληθούμε μαζί τους. Αλλιώς είναι ευθύνη κάποιου άλλου, κλείνουμε τα μάτια και προσπερνάμε.
    1 point
  10. Προσωπικά δεν έχω ελέγξει ποτέ τον φορέα και ούτε πρόκειται να το πράξω αφού ο νόμος αυτός έχει άλλα ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα σε ΟΑ που είναι 100μ² και έχει γίνει προσθήκη κατ'επέκταση 25μ² κατά την κατασκευή (ή και εκ των υστέρων χωρίς διπλές κολώνες) ο φορέας έχει σίγουρα αλλάξει. Εκεί δηλαδή τι κάνουμε?
    1 point
  11. σωστα, θα περασει απο επιτροπη. Η καθετη αυτη ειναι νομιμη και αντιμετωπιζεται σαν "αυτοτελες" τμημα και η διασπαση περναει απο επιτροπη, όπως θα περνουσε και ενα 4 στρ. όπου θα ηθελες να κανεις διασπαση χωρις "περιεργες"...εκ πλαγιου συνδεσεις με υπογειες...περγκολες.. Διαφορετικο ειναι το θεμα οπου, εχεις ενα γηπεδο, εχεις κανει νομιμες 4 καθετες και χτιζεις μια οικοδομη σε καθε καθετη... με αποσταση μισο Δ μεταξυ τους. Στην περιπτωση αυτη, δεν εχεις διασπαση...εχεις νομιμη ανοικοδομηση μιας οικοδομης σε καθε ξεχωριστο "τμημα" και δεν χρειαζεσαι επιτροπή.
    1 point
  12. Καλησπέρα σας, γνωρίζει κανείς αν η προεξοχή στην κάτοψη αυτή θεωρείται ως ημιυπαίθριος ή ως αρχιτεκτονική προεξοχή; (διαγράμμηση με κίτρινο). Η προεξοχή γίνεται σε σχήμα Π, με πάχος 12 εκ γύρω από το περίγραμμα της όψης. Προεξοχή δηλαδή 12εκ στις κολόνες και κατα μήκος της δοκού. Κάτω από αυτή τη προεξοχή βρίσκεται βεράντα. Προβληματίζομαι λόγο αυτού: 1.A. Στις όψεις επί του κελύφους του κτιρίου τόσο για τα νέα κτίρια όσο και για τις προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια και εφόσον δεν δημιουργούν κλειστούς ή ανοικτούς χώρους χρήσης του κτιρίου, επιτρέπονται και διατάσσονται ελεύθερα σε οποιαδήποτε θέση και, σύμφωνα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό: α) αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, Υπάρχψει περίπτωση λόγο της βεράντας και λόγο του σχήματος Π της προεξοχής να μου πούνε στην υδομ οτι δημιουργείται 'ανοικτός χώρος χρήσης';
    1 point
  13. On 31/5/2019 at 10:51 ΠΜ, Saleptsis said: Υπάρχουν 2 απόψεις από ότι έχω καταλάβει όσον αφορά την επέκταση του διαμερίσματος σε βάρος κοινοχρήστων. Η μια υποστηρίζει πως θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σαν ΥΔ αυτή είναι και η επικρατούσα στο φόρουμ στη διάρκεια των δυο τελευταίων νομων.
    1 point
  14. υποτιθεται, όμως, οτι, τα θεματα τα σχετικα με τις, εν γενει, "αυθαιρεσιες" κοινοχρηστων θα λυνονταν με την ταυτότητα. Εξ αλλου η βεβαιωση ειναι μονον για την ΟΙ χωρις τα κοινοχρηστα. Για δε τις επεκτασεις σε βαρος κοινοχρηστων υπαρχει ηδη το αρθρο 98. υγ Εδω πολλες φορες διαφωνουμε με τους συμβ/φους-υποθηκοφυλακες για τον τροπο μετεβιβασης μιας ΟΙ με τακτοποιημενη επεκταση σε κοινοχρηστα, παρόλο που ρητα προβλεπεται απο το νομο. Πιστευεις οτι θα συμφωνησουν σε αυτη την ΔΔ με τα κοινοχρηστα επειδη το "ειπε μια εγκυκλιος"??? [τα κοινοχρηστα αφορουν και κατανεμονται σε ολοκληρη την οικοδομη, δεν ειναι του οροφου]
    1 point
  15. Καλησπέρα. Ξεκινάμε από το ότι η ειδικότητά σου (μηχανολόγος) δεν έχει δικαίωμα να κάνει δηλώσεις αυθαιρέτων εκτός και αν ρωτάς πληροφοριακά για κάποιο οικογενειακό σου ακίνητο. Επί του ερωτήματος τώρα. Η διαμερισμάτωση είναι διαφορετική- παράβαση από την κατάληψη κοινόχρηστου χώρου. Τη διαμερισμάτωση μπορεί να την κάνει όποιος εκ των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων και ο άλλος μπορεί να την εκμεταλλευτεί πληρώνοντας τα μισά και στην δήλωση να αναφέρεται το ονομά του και η συναίνεσή του ώστε σε μελλοντική μεταβίβαση ή δικαιοπραξία του δικού του, να επικαλεστεί τη δήλωση Ν. 4495 του όμορου διαμερίσματος. Η ππαραβίαση Κ.Χ θα χρεωθεί με Υ.Δ. (δεν σχετίζεται με τη δόμηση του κτιρίου, αλλά με το "νόμιμο" περίγραμμα της οριζόντιας) Η κατάληψη Κ.Χ αν δεν έχει γίνει εκ κατασκευής θα απαιτήσει συναίνεση από το 51% των ψήφων της γενικής συνέλευσης.
    1 point
  16. Εγώ σε μια τέτοια περίπτωση, κατόπιν οδηγιών της στατικού στη πολεοδομια του Περισσού πήγαμε με μια λοιπή παράβαση πρόστιμο και απαίτηση στατικής επάρκειας, και φυσικά ανοίξαμε τα πάντα να δούμε οπλισμούς ( όπου ήταν εφικτό, αλλά ήμασταν οκ).
    -1 points
  17. ναι, να διευκρινίσω το γιατί έγιναν τα παραπάνω που αναφέρω: θα γινόταν προσθήκη κατ επέκταση, και ήθελε η πολεοδομία βεβαίωση ότι τα στατικά έχουν υλοποιηθεί στο υφιστάμενο(κάτι που δεν είχε γίνει με μεγάλες διαφορές όμως). όχι ότι τα είδαμε αλλιώς και είπαμε ε παιδιά ας βάλουμε το κεφάλι μας στο ντορβά!
    -1 points
  18. Ένα χονδρό καλώδιο βγαίνει από το έδαφος περνά μέσα από σιδερένια σωλήνα που είναι καρφωμένη στον τοίχο του σπιτιού μου έως το ύψος της πλάκας του ισογείου, εκεί βγαίνει απο τον σωλήνα και μοιράζεται σε δύο box (χαλύβδινα κουτιά) από αυτά βγαίνουν τρία καλώδια τα οποία ανεβαίνουν στο ύψος του 1ου ορόφου στερεωμένα με κλίπς, στο ύψος αυτό έχουν φυτέψει γάντζο όπου στερεώνουν αυτά τα καλώδια και τα κατανέμουν σε άλλες ιδιοκτησίες. Δεν έχω στην διάθεσή μου φωτογραφία αυτοψίας και παραθέτω το είδος των κουτιών που αναφέρω. Ως προς την ψαλίδα..(κόβω ότι βγάζει το κουτί) μπορεί να καταλογισθεί φθορά ξένης ιδιοκτησίας όταν αυτή η΄΄ξένη ιδιοκτησία΄΄ βρίσκεται χωρίς την έγκρισή μου πάνω στην ιδιοκτησία μου? 'Εχει πάει ποτέ κάποιος κατηγορούμενος για παρόμοια περίπτωση? Αν φθορά ξένης ιδιοκτησίας καταλογίζεται σε όποιον φθείρει κάτι που δεν του ανήκει, στη προκειμένη περίπτωση είμαι ήδη παθών από την στιγμή κατάθεσης της αίτησις μου για την απομάκρυνση αυτών και ενεργώ για να προστατέψω την ιδιοκτησία μου. Υποθέσεις κάνω...
    -1 points
  19. Να προστατέψω κατ' αρχάς την όψη της οικίας μου και βέβαια τον τοίχο που όπως προανέφερα έχει δύο κουτιά συν την σωλήνα , συν τα τρία καλώδια και τον γάντζο που διατρέχουν όλο το ύψος του 1ου ορόφου. Μια εικόνα που χαλά την όψη της οικίας μου η οποία είναι μονοκατοικία (σε χωριό). Τους πρότεινα να τοποθετήσουν κολώνα σε σημείο που βρίσκεται σε δημοτική οδό και εμπρός από το σύνορο μεταξύ ιδιοκτησίας μου και ιδιοκτησίας του γείτονα, η δε διάμετρός της να μοιράζεται (και που πράγματι δεν αποτελεί εμπόδιο εκεί), αλλά επειδή ο γείτονας δεν την θέλει καθόλου (παρότι έχει γραμμή οτε) αυτοί θέλουν να αποφύγουν την όλη διαδικασία μιας και για αυτούς είναι ένα έργο που δεν αποδίδει.. Στην περίπτωση της ψαλίδας δεν είδα να αναφέρεστε φίλτατοι, ναι μου χαλά την όψη του σπιτιού μου και μου την σπάει να έχω πάνω μου ξένα στοιχεία που με χαλάνε... είπα, με έναν κόφτη τσάκ τα καλώδια που βγαίνουν από τα κουτιά, αυτό όλο! αν τα ξανασυνδέσουν ξανά τσάκ! Τι άλλο μπορώ να κάνω?
    -1 points
  20. Μεταφέρθηκε στην ενότητα ιδιωτών. Pavlos33 Γεια σας, μπορεί κάποιος να δείξει πως μπορώ να απαλλαχτώ από το κουτί του ΟΤΕ που είναι καρφωμένο πάνω στον τοίχο του σπιτιού μου; Συγκεκριμένα έχω κάνει γραπτώς αίτηση για απομάκρυνση κάθε αντικειμένου του δικτύου ΟΤΕ από την οικία μου εδώ και ενάμιση χρόνο, έως τώρα το μόνο που έκαναν είναι αυτοψία χωρίς να έχουν αποφασίσει για το ξήλωμα του κουτιού και την επιλογή που θα το βάλουν, κωλυσιεργούν με πρόφαση να δούμε πως θα βρούμε ένα σημείο που δεν θα δημιουργεί ενστάσεις και άλλα τέτοια.. Εγώ στο δικό μου σπίτι δεν έχω πλέον τηλέφωνο το είχα κόψει πολύ πριν την αίτηση άρα θεωρώ ότι όποια πρόφαση τους για την παραμονή του κουτιού στον τοίχο μου είναι άτοπη. Στο δια ταύτα.. τι κάνω περαιτέρω; Σκέφτομαι να πάρω την ψαλίδα.. ώστε να αναγκασθούν θα προσεγγίσουν το θέμα αναγκαστικά!
    -1 points
  21. Pavlos33 ακομη εκει σ'εχουν? Η ελλειψη εθελοντισμού στα φορουμ είναι δυστυχώς πολυ μεγάλη τελικά... Αυτες τις παρατηρήσεις τις κάνεις σε όλους ? Δεν τις βλέπω σε άλλους... Επειδή είναι εμφανής η εμπάθειά σου προς εμένα προσωπικά, ή το σταματάς ή το συνεχίζουμε σε άλλο επίπεδο ... υ.γ. μην παραλείψεις τους πόντους ποινής όπως εντελώς δημοκρατικά επιβάλεις... Διαφωνία, απορίες και ερωτήσεις σχετικά με αποφάσεις των Συντονιστών/Διαχειριστών δεν μπορεί να είναι θέμα δημόσιου διαλόγου, αλλά επιλύονται μόνο με π.μ. σ' αυτούς. Για τον λόγο που το έχεις κάνει κατ’ επανάληψη θα λάβεις ποινή. Υ.Γ. εντελώς δημοκρατικά αφού επιμένεις μη γίνει παράλειψη ποινής θα γίνει με ειδική φροντίδα. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Ευχαριστώ, Didonis
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.