Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/10/2019 in Δημοσιεύσεις
-
Tα Φ.Ε. έχουν συσκεκριμένη μορφή , βλ. Παράρτημα Ι του φεκ 2654β/2011 (που νομίζω είναι ακόμα σε ισχύ) Από το εν λόγω φεκ: 4. Ο κάθε αδειούχος συντηρητής, υποχρεούται να δι− αθέτει τυπωμένα ατομικά μπλόκ με φύλλα συντήρησης κατά το πρότυπο του Παραρτήματος 1 (δίφυλλα με πρω− τότυπο και αντίγραφο), με αριθμημένα κατά αύξοντα αριθμό τα φύλλα συντήρησης, στα οποία θα υπάρχουν εκτυπωμένα τα πλήρη στοιχεία του συντηρητή. Τα μπλόκ με τα φύλλα συντήρησης ο συντηρητής θα μπορεί να τα προμηθεύεται από το επαγγελματικό του σωματείο, το οποίο θα τα σφραγίζει και θα τηρεί πλήρες αρχείο για τα διανεμόμενα φύλλα συντήρησης. Εναλλακτικά, μπλόκ με φύλλα συντήρησης που δεν προέρχονται από επαγ− γελματικά σωματεία θα πρέπει να σφραγίζονται και να θεωρούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφε− ρειακής Αυτοδιοίκησης με την επίδειξη της ισχύουσας άδειας ασκήσεως επαγγέλματος του κάθε συντηρητή. Ειδικά για τις περιπτώσεις των Διπλωματούχων Μη− χανικών ή Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕ που διενεργούν νομίμως οι ίδιοι εργασίες συντήρησης – ρύθμισης των εγκαταστάσεων του άρθρου 1, η θεώρηση των μπλόκ που θα χρησιμοποιούν, θα γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, ή τις αρμόδιες υπηρεσίες των κατά τόπους Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων, με την επίδειξη της άδειάς τους από την αρμόδια ΔΟΥ για έναρξη επιτηδεύματος. Απαγορεύεται η συμπλήρωση φύλλου συντήρησης σε φωτοτυπία.3 points
-
Μέχρι τώρα όλο παράπονα και αναθεματισμούς ακούγαμε για τον κατρούγκαλο. Λες και όλοι έχουν κέρδη από 20000 και πάνω. Τώρα ξανακούμε για κλάσεις πάλι. Εγώ θυμάμαι ότι με το παλιό σύστημα θα πλήρωνα τώρα περί τα 9000 το χρόνο. Δεν θέλω να σκέφτομαι ούτε στο ελάχιστο ότι θα ξαναπάμε σε παρόμοιο σύστημα. Αλλοιώς θα είναι σειρά μου να βρίσω (και όχι μονο......).2 points
-
https://www.b2green.gr/el/post/73843/syllipsi-poleodomou-kai-politikou-michanikou-gia-ladoma-se-ekdosi-adeias-domisis1 point
-
Να δούμε πρώτα, αν βάσει της σύστασης ο χώρος του λεβητοστασίου είναι κοινόχρηστος. Από την απάντησή σου δεν έγινε σαφές αν την κοινοχρησία την βασίζεις στη σύσταση ή την κάτοψη της Ο.Α. Αν δεν είναι κοινόχρηστος και "δόθηκε" σε κάποιον συνιδιοκτήτη, φυσικά και δεν απαιτείται καμία συναίνεση. Το "εκ κατασκευής" του Α 98 αφορά κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από αυθαίρετες επεκτάσεις που μπορούν να τακτοποιούνται χωρίς την συναίνεση των 510 ψήφων. Για το υπολογιστικό σκέλος του προστίμου, έχουμε αλλαγή χρήσης από Β.Χ σε ΒΧ και υπολογίζεται δυνάμει του Α 100 με αναλυτικό προυπολογισμό.1 point
-
Οι συμβολαιογράφοι στο σύνολό τους ακολουθούν κοινή γραμμή, δεν είναι "σκορποχώρι" σαν κι εμάς....1 point
-
εμεις ειχαμε τα εξης δεδομενα, οτι ο παππους τα μοιρασθηκε με τα αδελφια του το 2005, μετα διευκρινισθηκε οτι τα ειχε χωρισμενα απο πιο πριν και οτι το 2005 τα μοιρασαν μεταξυ τους τα παιδια του παππου[μεταξυ αυτων και ερωτων] αρα δεν εχει κλεισει 20ετια. Τι εγραφαν και τι δεν εγραφαν στα Ε9, αυτο ειναι "θεμα" που αφορα αυτους που τα εγραψαν και τον λογιστη τους. Το συμβολαιο χρησικτησιας ειναι μονομερης δηλωση...δεν απαιτείται καμμία "ενορκη βεβαιωση" Χρειαζεται μονον πιστοποιητικο ΕΝΦΙΑ αυτα1 point
-
Aν πρόκειται για μεταβίβαση να συνεννοηθεί πρώτα με την συμβ/φο αν θα κάνει την μεταβίβαση λόγω κατάληψης Κ.Χ Η αυθαιρεσία με ΥΔ ΒΧ (μειωτικός) Αρκεί η Υ.Δ (με γνήσιο υπογραφής από ΚΕΠ) του ιδιοκτήτη. Αν αυτός λέει ψέματα, ας πρόσεχε. Εσύ απλώς καταχωρείς και αναφέρεις τη δήλωσή του στο σύστημα. Μια δήλωση θεωρητικά μπορεί να γίνει. Προσωπικά ο ίδιος και πολλοί άλλοι συνάδελφοι το αποφεύγουμε.1 point
-
Ας περιοριστούμε στην περίπτωση μη ύπαρξης σύστασης ΟΙ. Αλλιώς, η σύσταση περιορίζει τον έλεγχο της αυθαιρεσίας εντός των ορίων της ΟΙ ... Επίσης, αν υπήρχε επικοινωνία με το ισόγειο εκτός του κλιμακοστασίου τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, όπως λέει και ο ΙΑΣΟΝΑΣ παραπάνω. Η ουσία είναι ότι η αλλαγή χρήσης του υπογείου σε κύρια αυτομάτως αλλάζει και τη χρήση του κλιμακοστασίου γιατί ιδρύεται από μόνη της η δουλεία διόδου κύριας χρήσης. Πρακτικά ούτε βεβαίωση κύριας χρήσης δεν βγαίνει αν η χρήση δεν έχει πρόσβαση σε κοινόχρηστο μέσω κάποιου χώρου κύριας χρήσης ... Το κύριο επιχείρημα όμως είναι ότι με την αλλαγή χρήσης, εκτός της αυτοτελούς αυθαιρεσίας της αλλαγής, έχουμε και υπέρβαση του συντελεστή δόμησης (ο ΓΟΚ85 λέει "στα υπόγεια δεν μετράει ο ΣΔ αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις") στην οποία συμμετέχει και το κλιμακοστάσιο (υπάρχει η σχετική ερμηνεία, θα τη βρω). Επομένως και εγώ θεωρώ ότι στην περίπτωση αυτή πρέπει να υπολογιστεί ως αυθαιρεσία και η επιφάνεια του κλιμακοστασίου. Αυθαιρεσία ΣΔ επίσης θα έχει και το υπόγειο-κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο (στην περίπτωση των αποθηκών με σύσταση ΟΙ που αναφέρεις), η οποία όμως θα ελεγχθεί ως τέτοια στην ξεχωριστή δήλωση των κοινοχρήστων (ο νόμος μας περιορίζει εντός της ΟΙ). Τέλος, όσον αφορά τη συμμετοχή των τοίχων στην αυθαιρεσία ή όχι, υπάρχουν δύο διαφορετικά πράγματα : - αυθαιρεσία χώρου που περιέχεται μέσα σε άλλο νόμιμο χώρο (πατάρι ανάμεσα σε τοίχους που ήδη μετράνε στο ΣΔ) και - αυθαιρεσία χώρου που μεταβάλλει την αντιμετώπιση των περικλειόντων αυτόν τοίχων ως προς την προσμέτρηση ή την εξαίρεση στο ΣΔ (χώρος υπογείου ή στέγης που αλλάζει σε κύρια χρήση). Προφανώς στην πρώτη περίπτωση οι τοίχοι δεν μετράνε ενώ στη δεύτερη δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός.1 point
-
1 point
-
Καλή τύχη.... και σε σένα και σ' αυτούς! Τη χρειάζεστε.... Π.χ. Στατικώς ενιαία κτίσματα, που "πατάνε" σε 2 ή 3 οικόπεδα, δεν ξεπερνιέται εύκολα..... P.S. Δεν θα ήθελα να ήμουν ο Υποθηκοφύλακας της περιοχής....1 point
-
1 point
-
Αρχικά στα 40 χρόνια η αναπλήρωση είναι 42,8%. Αν πληρώνεις για ΚΣ 130 ευρώ όπως τώρα με την ελάχιστη εισφορά το μήνα επί 40 χρόνια έχεις δώσει με ένα μέσο επιτόκιο 2% σε μελλοντική αξία 94.227,09 ευρώ. Έπειτα υπολογίζονται τα έτη συνταξιοδότησης με βάση το προσδόκιμο ζωής, συνήθως οι αναλογιστικές παίρνουν ένα εύρος από 8-12 έτη συνταξιοδότησης, ας πούμε εμείς 10 χάριν ευκολίας. 94.227,09/10=9.422 ευρώ ετησίως ή 785/μήνα χωρίς να υπολογίσουμε καμία κρατική χρηματοδότηση.Αν υπολογίσουμε και την κρατική επιχορήγηση έστω τώρα 384/μήνα πάμε στα 1169/μήνα. Ο κατρούγκαλος για τα ίδια 40 έτη σου υπολογίζει τα 130/μήνα ως ασφαλιστέο μισθό 650 ευρώ(!) και με συντελεστή αναπλήρωσης 42,8% δίνει 278,20/μήνα ή 3.338 ετησίως. Ακόμα και με την εθνική σύνταξη των 384 που προστίθεται ο Κατρούγκαλος δίνει 278,2+384=662,20/μήνα ή 7.946 ετησίως. Ε δε νομίζω ότι είναι για να πανηγυρίζουμε με τέτοια απόδοση.1 point
-
Η παρ. "θ" για το 67%, αφορα οικοδομη με πολλους συνιδιοκτητες, η οποια διοικειται ειτε με βαση τα ποσοστα πλειοψηφιας που οριζει ο κανονισμος είτε- ελλειψει κανονισμου- με αποφαση του 67%, αλλά, αφορα εργασιες που πραγματοποιουνται στα κοινοχρηστα της οικοδομης. Η αλλαγη χρησης σε διηρημενη ΟΙ που ανηκει σε πλειονες συνιδιοκτητες, δεν αφορα σε απλη πραξη διαχειρησης του κοινού [δλδ δεν ειναι μια απλη εκμισθωση ή μια επειγουσα επισκευη] και, εν οψει οτι, η αδεια ζητειται απο δημοσια αρχη, γνωμη μου ειναι οτι θα σου ζητησουν δικαστικη αποφαση συνεννοησου με τον δικηγορο του πελατη δες και τις προυποθεσεις https://www.taxydromos.gr/Real Estate/274035-pote-den-xreiazetai-adeia-gia-allagh-xrhshs-se-ktirio.html1 point
-
Ο νόμος λέει ότι για 40 χρόνια ο συντελεστής αναπλήρωσης είναι 44%. Άρα για κάθε 1 ευρώ/μήνα που δίνεις για εισφορές σύνταξης x 40 έτη θα πάρεις πίσω 1€ x 5 x 0.44=2.2€, δηλαδή απόδοση 220%. Με 300€ παίρνεις 660€+384€ εθνική =1044€, απόδοση 1044/300=348%. Με 500€ παίρνεις 1100€+384€ εθνική =1484€, απόδοση 1444/500=296%. Με 900€ παίρνεις 1980€+384€ εθνική =2364€, απόδοση 2364/900=262%1 point
-
https://www.aegeanews.gr/news/en-dodekaniso/293475/paremvasi-tee-dodekanisou-sto-ypen-gia-paratasi-prothesmias-anartisis-dikaiologitikon-kai-schedion-tou-n-4178-2013/1 point
-
Καλά οι "γλωσσοπλάστες" όπως θέλουν θα το παρουσιάσουν. Βασικό για πολλούς από εμάς είναι να μην πάμε σε εκείνα τα πέτρινα χρόνια των υπέρογκων εισφορών του ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό έχουμε στο νου μας και γι αυτό ανησυχούμε.1 point
-
1 point
-
Δηλαδή τι γίνεται; Νοστάλγησαν εκείνα τα παρανοϊκά ποσά που έφταναν εισφορές 3.000 το εξάμηνο και ένας Θεός ξέρει πως πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια μέσα στην απόλυτη ύφεση και ανεργία του κλάδου; Από εκείνες τις κλάσεις του ΤΣΜΕΔΕ που μάλιστα με τον μνημονιακό νόμο του 2011 αυξήθηκαν αντί να μειωθούν (η απόλυτη παράνοια). Άντε και φτιάχνουν τις κλάσεις, τι ακριβώς θα αλλάξει για τον μέσο μηχανικό; Άντε και βρίσκονται με το ζόρι χρήματα και πληρώνονται (αν αυξηθούν οι εισφορές) θα εγγυηθούν συντάξεις προ κρίσης εποχής ή θα πάμε πάλι σε συντάξεις χαρτζιλίκια για να γεμίζουμε τα ταμεία για ένα ακόμα "πλιάτσικο" ( βλ. ανακεφαλαιοποιήσεις σε άπατο πηγάδι ---τις μετοχές της αττικής που εξαερώθηκαν)1 point
-
Τακτοποιείς ολόκληρο το κτήριο ? Υπάρχει σύσταση ? Απαντώ κι εγώ εδώ για να μην κουράζουμε με διαδοχικές αναρτήσεις. Το κλιμακοστάσιο θα το μετρούσα ως ΥΔ. Γνωρίζω τις απόψεις περί του αντιθέτου, αλλά σκέφτομαι ότι σε ένα διάγραμμα κάλυψης (σύμφωνα με τον ΓΟΚ '85) θα το μετρούσα πλέον στην δόμηση. Δική σου η απόφαση αφού επιχειρήματα έχεις και στην περίπτωση που δεν το μετρήσεις. Σε κάθε περίπτωση θα μετρούσα με ΥΔ την επέκταση της εισόδου (γι αυτήν δεν βρίσκω επιχείρημα για να πάει με αναλυτικό). Ο τοίχος έξω από την είσοδο με αναλυτικό.1 point
-
ΝΟΚ αρθρο 11§6ιστ. Οι κατασκευές που ορίζονται στα άρθρα 16,17 και 19 του παρόντος με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. αρθρο 16§5. Κλειστοί εξώστες (έρκερ) κατασκευάζονται με τις παρακάτω προϋποθέσεις: [......]1 point
-
pitsirik0sΤο γνωστό μπάχαλο. Ένας νόμος που πρακτικά δεν εφαρμόζεται και κανονικά θα έπρεπε να τους τον έχουμε πετάξει στα μούτρα και να μη γίνει καμία δήλωση μέχρι να τον διορθώσουν. Αν δε με απατά η μνήμη μου είχαμε ακριβώς τα ίδια κρούσματα στο ν. 4178 μέχρι να βγάλουν την εγκύκλιο.1 point
-
Στο σχέδιο που ανεβάζεις δεν χρειάζεται γιατί προφανώς αυτό που ανεβάζεις είναι αυτό που ανεβάζεις! Χρειάζεται όμως η αντίστοιχη δήλωση να υπάρχει στα σχέδια που δίνεις στον συμβολαιογράφο όπου βεβαιώνεις ότι αυτά που του δίνεις είναι αυτά που συνοδεύουν τη δήλωση και είναι ίδια με αυτά που θά αναρτήσεις στο σύστημα εντός προβλεπόμενης προθεσμίας ή έχουν ήδη αναρτηθεί στο σύστημα. Γράφεις ότι από τα 2 ισχύει1 point
-
δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§51 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-