Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/07/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Τον Ιούλιο του 2020 η κοινότητα του Michanikos.gr κλείνει 15 χρόνια. Ήταν 19 Ιουλίου 2005 όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το φόρουμ online για να δημιουργήσει με την θεματολογία του μια κοινότητα μηχανικών που θα αλληλοσυμβάλουν στο να διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητά τους. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν καθημερινά αφιερώνοντας τον χρόνο, τις γνώσεις και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για να στηρίξουν τον κάθε συνάδελφο και τον κάθε νέο μηχανικό που ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Συνεχίζουμε!1 point
-
Καλησπέρα-Δεν συντάσσουμε ΔΕΔΟΤΑ στον 4495.Υποβάλλουμε Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται Μελέτη Στατ.Επάρκειας.1 point
-
Εφόσον δεν έχει γίνει κύρωση της πράξης δεν τη λαμβάνεις υπόψιν. Γίνεται σύνταξη του τοπ. Διαγράμματος με το αρχικό οικόπεδο και το κτίσμα . Πως θα γίνει μνημόνευση των προσκυρώμενων εμβαδών χωρίς να έχει κυρωθεί το τελικό οικόπεδο . Από τη στιγμή που δεν έχει γίνει κύρωση της πράξης δεν μπορείς να μιλάς για προσκύρωση1 point
-
Σε οικόπεδο που βρίσκεται εντός Ρ.Σ θα κάνεις χρήση διατάξεων του ΝΟΚ αναφορικά με την επιτρεπόμενη θέση της οικοδομής.1 point
-
σωστα πλέον ισχυει το φεκ 1843/Β/13-5-20201 point
-
τα απαιτουμενα δικαιολογητικα πλέον δεν είναι σύμφωνα με το φεκ1843/Β/13-5-2020 αρθρο 3 και αρθρο4 παρ1 ιβ)?1 point
-
Έχουμε πρόβλημα με το άρθρο 89. Διάβασε προσεκτικά την ανάλυση που κάνω σε προηγούμενο ποστ και πως δίνω παράδειγμα. Αυτή η κατασκευή δεν τακτοποιείται. Μεγάλη προσοχή δεν έχουμε ίδια αντιμετώπιση με έκδοση άδειας. Έχουμε να εφαρμόσουμε νόμο υπαγωγής. @d.styl Σε καμία περίπτωση. Είτε τακτοποιείται στο σύνολο το ακίνητο, ή δεν το ακουμπάς. Απλά πράγματα. Η μεταβίβαση απαιτεί βεβαίωση και δηλώνεις ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΟΤΙ δεν εμπίπτει στο Α 89 (*) Μη σας πιάνουν συναισθηματισμοί με τα ακίνητα των αυθαιρετούχων. Δεν είναι δική σας ευθύνη. (*) Οι υφιστάµενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστηµένες αυθαίρετες χρήσεις εµπίπτουν σε µία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καµία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89 του Ν.4495/20171 point
-
1 point
-
Η αλήθεια είναι ότι σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια μπορεί κανείς να βρει φίδια στη χαρτουρα. Πάνω σε αυτά που λέει ο @Pavlos33, τον προηγούμενο μήνα μου έτυχε ακίνητο (οριζόντια ιδιοκτησία το τονίζω) σε κτίριο με κανονική οικοδομική άδεια του 1982. Περίγραμμα όλα καλώς. Συνάδελφος έχει δώσει βεβαίωση νομιμότητας και έχει ήδη γίνει μεταβίβαση το 2017. Το ακίνητο βρίσκεται σε οικισμό προ 1923, στον οποίο όμως οικισμό το 1991 κυρώθηκε νέο ρυμοτομικό. Ε λοιπόν ένα τμήμα του ΚΤΙΡΙΟΥ ρυμοτομειται. Ποτέ δεν έγινε νέο τοπογραφικό, γιατί θεωρήθηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο. Και ο ιδιοκτήτης απλά ζήτησε να βγει μια άδεια μικρής κλίμακας, οπότε έτσι άνοιξε το καλαθάκι με τα φίδια της χαρτουρας. Για να μην πλατιάζουμε, η βεβαίωση του συναδέλφου αποδείχθηκε κουραδοχαρτο και το συμβόλαιο πάει για διορθωση, αφού σε ρυμοτομουμενα ακίνητα δεν δίνεται βεβαίωση, ούτε μεταγράφονται εμπράγματα δικαιώματα.1 point
-
Δεν αναφέρει να έχει Υ.Δ. ΑΠλώς έχει λοιπές παραβάσεις διαφορετικής χρονολογίας αλλά το να τις εντάξει σε κατ 1 και κατ 4 δεν κερδίζει απολύτως τίποτα,, παρά μόνο χάνει 250 Ευρώ τζάμπα, αν κάνει 2 ΦΚ. Αυτό προτείνω και παραπάνω. Να τις σουμάρει όλες σε 1 ΛΠ κατ 4. Έτσι και αλλιώς, κατ 1 έως και 4, παίρνουν οριστική εξαίρεση. Οπότε κανένα πρόβλημα και κερδίζει και 250 Ε.1 point
-
Οπότε κοίταξε τώρα να δεις τι λες. Έχεις εσύ τοπογραφικό με κορδέλα. Κάνεις αυτοψία και ενώ υπάρχει και αυθαίρετο κτίσμα κάπου στο όριο, εσύ χωρίς συντεταγμένες ακριβείας δεν το έχεις συμπεριλάβει στο προς μεταβίβαση γήπεδο εκδίδοντας βεβαίωση αδόμητου. Ενώ, αν είχες εξαρτημένο τοπογραφικό τα πράγματα θα ήταν σαφώς ορισμένα και θα μνημόνευες στα σχόλια της βεβαίωσης, ότι η βεβαίωση βασίστηκε σε αυτό το τοπογραφικό και όχι στο άλλο το..."κορδελιάρικο", το οποίο μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται στην Ζιμπάμπουε (αφού ούτε καν οδοιπορικά σκαριφήματα εντοπισμού δεν έβαζαν οι περισσότεροι). Οπότε, εμείς ως μηχανικοί δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να εφαρμόσουμε την εξαίρεση, διότι και πιθανό πρόβλημα θα μας δημιουργήσει και στην επόμενη φάση συμβολαιογραφικά κατά πάσα πιθανότητα θα ζητηθεί τοπογραφικό με τις γνωστές προδιαγραφές (εξαρτημένο, δηλώσεις ν. 651/77, 1337/83, δασικών κλπ). Επιπλέον των παραπάνω, αν πρόκειται για τακτοποίηση, η δική μου πρόταση είναι πρώτα να γίνεται ξεκίνημα με ένα υπερ αναλυτικό τοπογραφικό αποτύπωσης, ακόμη και αν ο νόμος τυπικά δεν το ζητάει. Αυτό βοηθάει και στις εσωτερικές αποτυπώσεις (αφού έχεις από το ts τα εξωτερικά περιγράμματα) αλλά και αποκαλύπτει ιδιοκτησιακά-χρόνια κεκαλυμμένα κάτω από το χαλί. Στο τέλος, αφού γίνεται τακτοποίηση θα ακολουθήσει σίγουρα κάποια συμβολαιογραφική πράξη. Οπότε το τοπογραφικό θα απαιτηθεί και δεν θα πάει "χαμένο". Είναι κατά την προσωπική μου γνώμη η πιο επαγγελματική αντιμετώπιση. Συνάδελφε εφιστώ την προσοχή σου, με όλο το σεβασμό αλλά βλέπω από τις δημοσιεύσεις που κάνεις ότι μάλλον είσαι νέος μηχανικός και δεν διαθέτεις την απαιτούμενη εμπειρία. Δεν το λέω για κακό. Όλοι έτσι ξεκινήσαμε. Απλώς προσοχή σε ότι πάνε να μας φορτώσουν εμείς δεν πρέπει να το δεχόμαστε αν βλέπουμε ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι για εμάς αλλά και γενικότερα για την διαδικασία που αναλαμβάνουμε.1 point
-
Εξαιρείται κάθε κατασκευή που υπάγεται στην κατηγορία 1, 2 και 3. Διαβάζεις μόνο τα bold. Αυτά αφορούν την εξαίρεση στην εν λόγω παράγραφο. Μετά παραθέτει τις περιπτώσεις που θα απαιτούν ΜΣΕ, ενώ στο άρθρο 2 της ίδιας απόφασης, δίνει τις εξαιρέσεις σε διάφορες περιπτώσεις. Αν λοιπόν έχεις κατηγορία 1 ή 2 ή 3, ή έχεις σπουδαιότητα κτιρίου Σ1, τότε το απαλλάσσεις από την υποχρέωση ΜΣΕ. Άρθρο 1 Απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για κάθε κατα- σκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ):1 point
-
....και οσο οδηγουσε, εβριζε τους απεναντι οτι "ολοι αναποδα πανε σημερα"...😆 https://www.zougla.gr/greece/article/pieria-ix-mpike-anadopa-stin-pa8e---oures-xiliometron-sta-diodia1 point
-
Το ΦΕΚ : ν4710_2020.pdf1 point
-
πάντως πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι μας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουμε που θα πετάξουμε τα λεφτά στον κουβά 1 (1η κατηγορία), στον κουβά 2 (2η κατηγορία) ή στον κάδο 3 (3η και φαρμακερή) γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει έστω και ένας που να πιστεύει ότι θα πάρει επικουρική σύνταξη1 point
-
1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-