Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΜανόληςΜα

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      91


  2. tasos18362

    tasos18362

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      90


  3. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.749


  4. astrah

    astrah

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.674


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/08/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. 1 point
  2. Καμία παραχώρηση στο Δήμο. Η "ρυμοτόμηση" έχει συντελεστεί με την απόφαση χαρακτηρισμού (ΦΕΚ) Η αιγιαλίτιδα ζώνη (μεταξύ αιγιαλού και παραλίας) ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, και θεωρείται κοινόχρηστος χώρος (Ν. 2971/01). Η (οιονεί) Ο.Γ. τίθεται (συνήθως, και σε οικισμούς) σε απόσταση 15 μ. από τη γραμμή αιγιαλού
    1 point
  3. Καλησπέρα Η πλάκα σκυροδέματος που δείχνετε στις φωτό είναι εκτεθιμενη και χωρίς την παραμικρή υγρομονωση. Προσωπικά το θεωρώ θαύμα που άντεξε 24 χρόνια σε αυτή την κατάσταση με τόσο μικρές φθορές σήμερα. Επίσης προσωπικά πιστεύω (με επιφυλαξη καθώς δεν μπορώ να διακρίνω ολόκληρη την κατάσταση της πλάκας) ότι δεν θα βρεθεί μηχανικός που να υποστηρίξει κακοτεχνια έναντι της απουσίας υγρομονωσης. Το μόνο που ΙΣΩΣ να διαφαίνεται ως κακοτεχνία (με επιφύλαξη πάλι) είναι μικρή επικαλυψη, αλλά αυτό δεν διακρίνω αν οφείλεται σε κακοτεχνία ή έκπλυση της επικάλυψης. Τέλος θα σας συνιστούσα πριν υγρομονωσετε άμεσα, να κάνετε κάποιους εργαστηριακούς ελέγχους δομικής ακεραιότητας γιατί ενδεχομένως να απαιτούνται αποκαταστάσεις. Όσο για το αν φταίει ο εργολάβος, μάλλον χρειάζεται να θυμηθείτε τι ακριβώς είχατε συμφωνήσει να κατασκευάσει. Δηλαδή αν τον πληρώσατε για μόνωση, τότε ναι φταίει. Αν απλά τον πληρώσατε για να σκυροδετησει, τότε ίσως να μην φταει. Καλή συνέχεια
    1 point
  4. @Megapad Ναι, θεωρείται 'ρυμοτομουμενο'. Πρέπει να γίνει παραχώρηση του τμηματος χωρίς αποζημίωση στο δήμο ώστε να μην υπάρχουν πολεοδομικές εκκρεμότητες. Για την απόσταση από γραμμή παραλίας συνήθως αναφέρεται σε ΓΠΣ αν είσαι σε νησί, ή σε γενικά διατάγματα αν δεν υπάρχει ΓΠΣ. Και ναι, συνήθως υπάρχει υποχρεωτική απόσταση από αυτή.
    1 point
  5. Εμείς στο προηγούμενο Εξοικονομηση δηλαδή στον κύκλο Α, είχαμε βγάλει άδεια μαζί με τη θερμοπροσοψη, γιατί μετατοπίστηκε ένα άνοιγμα και μίκρυνε ένα ακόμα . Δεν υπήρξε πρόβλημα...
    1 point
  6. Η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν περιορισμένη δικαιοδοσία. Ανακαλύπτουν μεν κάτι, αλλά το πως θα εφαρμοστεί αυτό, πότε, σε ποια έκταση και με ποια μορφή, αποτελεί πολιτική, και οικονομική απόφαση. Όταν λοιπόν, ενώ η οικονομία και η κοινωνική πρόοδος στηρίζονται στα ιδιωτικά συμφέροντα, και έρχεται κάποιος και σε καλεί να πάρεις οικονομικές και πολιτικές αποφάσεις, στο όνομα της επιστήμης και μόνο, είναι ένας απατεώνας και μισός.
    1 point
  7. Η λύση με το δίχτυ πέραν του ότι είναι κατασκευαστικός άθλος και θα απορροφά μέρος της αιολικής ενέργειας, μου φαίνεται εξίσου επικίνδυνη για τα πουλιά. Στην είδηση διαβάζω για σύστημα ραντάρ. Ακούγεται ενδιαφέρον και θα έπρεπε αυτό να είναι το κέντρο της κουβέντας μας αντί του να διαλέγουμε ένα από τα δύο άκρα. Το κακό είναι ότι οι περιβαλλοντολόγοι συνήθως κολλάνε στο να κοντράρουν την τεχνολογία, ενώ θα περιμέναμε από αυτούς να τρέξουν να βρουν τη λύση ώστε να την εμπορευτούν κιόλας τη γνώση που διαθέτουν. Δηλαδή να την πλασάρουν σαν προϊόν του οικοσυστήματος την αιολική ενέργεια.
    1 point
  8. χωράει πολύ συζήτηση τι σημαίνει οικολόγος, και το συγκεκριμένο φόρουμ θεωρώ πως δεν είναι κατάλληλο για αυτή τη συζήτηση....
    1 point
  9. στις 9/8 ανέβηκε απο κυνηγό σε γνωστή ομάδα κυνηγών στο fb από εκεί, το πήραν όλοι ... https://www.facebook.com/stavrosfl/videos/10218308510049085/ αν κ δεν θελω να το αναπτύξω παραπέρα, ο σωστός κυνηγός, είναι ποιο οικολόγος από τον οποιοδήποτε αλλον που θέλει να αυτοαποκαλείται οικολόγος
    1 point
  10. @argiriskex Σχετικά με το ΠΔ "ΑΡΘΡΟΝ-3. ( ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85). [ ΙΣΧΥΕΙ από 31.5.1985 ]Αντλητικές εγκαταστάσεις - υδατοδεξαμενές - φρέατα. 1. H ανόρυξη φρεάτων, κατασκευή αντλητικών εγκαταστάσεων και υδατοδεξαμενών επιτρέπονται ανεξαρτήτως αρτιότητας γηπέδου, με τους κάτωθι όρους και περιορισμούς δομήσεως. α) Τα κτίσματα για στέγαση των αντλητικών εγκαταστάσεων πρέπει να έχουν τις απολύτως απαραίτητες για το σκοπό αυτό διαστάσεις και μέγιστο ύψος δύο και μισό (2,50) μέτρα. Στα ανωτέρω κτίρια δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 1 παράγραφος 5 εδάφιον α του παρόντος." Από την εγκύκλιο 159641/86 (υπάρχει σε μορφή download εδώ από το forum ) προκύπτει το μέγιστο εμβαδόν (9 τ.μ.) και μέγιστο ύψος (2,5 μ.) Επομένως, ό,τι ξεπερνάει τα μέγιστα παραπάνω (μέγιστο εμβαδόν 9,0 τ.μ. και μέγιστο ύψος 2,5 μ.) δε μπορεί να θεωρηθεί ο οικίσκος της περίπτωσης ηη) της Κατ.3. @anpap Σύμφωνα με το Παράρτημα Α,επιλέγουμε ΟΧΙ όταν δεν υπάρχει κοινός τόπος (δεν συμπίπτει πουθενά το περίγραμμα με το περίγραμμα της ΟΑ) και η μετατόπιση είναι σε άλλη μη νόμιμη θέση-Μετά όμως έρχεται στην περίπτωση ιδιδ) της Κατ.3 η εγκύκλιος και λέει "Το αν υπάρχει κοινός τόπος της θέσης του κτιρίου που προβλεπόταν στην οικ. Άδεια και της πραγματοποιηθείσας εξετάζεται για την επιλογή του συντελεστή 1 του Παραρτήματος Α δηλαδή αν έχει άδεια ή όχι." Δηλαδή,όπως και να έχει, αφού είσαι σε νόμιμη θέση με μετατόπιση ,έχεις Κατ.3 ιδιδ)(ωραία μέχρι εδώ) ,αλλά ή θα ακολουθήσεις την προ εγκυκλίου εποχή και σύμφωνα με το Παράρτημα του νόμου,αφού είσαι σε νόμιμη θέση θα βάλεις στο πεδίο -Οικοδομική Άδεια-ΝΑΙ- ή λαμβάνοντας υπόψη την εγκύκλιο θα βάλεις ΟΧΙ.
    1 point
  11. Καλημέρα. Εξολοκλήρου αυθαίρετη μονοκατοικία εκτός σχεδίου, που έχει τακτοποιηθεί, εντάχθηκε στο πρόγραμμα εξοικονομώ. Χρειάζεται να εκδοθεί ΕΕΜΚ για τοποθέτηση θερμοπρόσοψης. Μπορεί να προστεθεί και η λβ) Για επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων και να τροποποιηθούν κάποια ανοίγματα; Ευχαριστώ
    1 point
  12. Καλησπέρα Το ΣΔΑ ουσιαστικά είναι τα απόβλητα που παράγονται κατά την τοποθέτηση της θερμομόνωσης, δηλαδή, ότι περισσεύει πρέπει, αντί να πάει στον κάδο της γειτονιας, να ανακυκλωθεί σε ειδική μονάδα διαχείρισης αποβλήτων και αυτή είναι η ποσότητα που βάζεις στο ΣΔΑ και όχι το σύνολο των τετραγωνικών της θερμομόνωσης . Αν θες βάλε για παράδειγμα ότι ένα ποσοστό πχ 5%- 10% της θερμομόνωσης που θα τοποθετηθεί θα ανακυκλωθει. Μπορεις να βάλεις και ανακύκλωση πλαστικών συσκευασιών στο ΣΔΑ , έτσι και αλλιώς δεν είναι ποσοτητα μεγάλη και σίγουρα έρχονται σε συσκευασία τα προϊόντα . Όλα αυτά ΕΑΝ θα συντάξεις ΣΔΑ γιατί μπορεί να είναι συμβεβλημένος με μονάδα ανακύκλωσης ο προμηθευτής της θερμομόνωσης οπότε καταθέτεις ΥΔ ότι αυτός αναλαμβάνει την ανακύκλωση . Οπότε πρέπει να δεις εάν είναι συμβεβλημένος ο προμηθευτής και μετά να κάνεις ΣΔΑ Επίσης , κάποιοι λένε ότι οι θερμομονωτικές πλάκες έρχονται έτοιμες και κομμένες για άμεση τοποθέτηση οπότε δε χρειάζεται ΣΔΑ γιατί δεν παράγονται απόβλητα επί τόπου του έργου Τώρα για την Περιφερειακή ενότητα αυτό που ρωτάς δε το ξέρω.. μπορείς να πάρεις τηλ στην εταιρεία και να ρωτήσεις
    1 point
  13. Καλησπέρα, Μια ερώτηση και αφορά όποιον συνάδελφο έχει βγάλει άδεια μικρής κλίμακας για θερμοπρόσοψη. Το ΣΔΑ τελικά το συμπληρώνεται; Κ αν ναι τι συμπληρώνεται ; Τα τετραγωνικά των μονωτικών θα τοποθετηθούν...τα υλικά συσκευασίας σαν ποσότητες; Εχω καταμπερδευτει...με συζητήσεις με συναδέλφους άλλος λέει υπεύθυνη δηλωση ότι δεν παράγονται , άλλος ότι πάνε στην ανακύκλωση...Επίσης το μέρος που ειναι το ακίνητο είναι πιο κοντά σε διαχειριστή ΑΕΚΚ άλλης περιφερειακής ενότητας από ότι στον διαχειριστή ΑΕΚΚ της ιδιας ΠΕ. Η σύμβαση πρέπει να γίνει στην ίδια Περιφερειακη ενότητα; Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
    1 point
  14. Για να το ξαναθυμηθούμε αυτό που πολύ σωστά επισημαίνει η Δανάη, υπήρχε ως οδηγία στο εγχειρίδιο χρήσης του συστήματος δηλώσεων ν. 4178/13 (Νοεμβριος 2013) αναφορικά με το πρόστιμο της διαμερισμάτωσης. 16. ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΣΗ (ν. 4178/13) Με βάση την παρ. 10 του άρθρου 23 Ν. 4178/2013, στην περίπτωση διαφορετικής διαμερισμάτωσης πληρώνονται 500 ευρώ πρόστιμο και όχι παράβολο. Όταν η διαμερισμάτωση είναι η μοναδική παράβαση, επιλέγετε το αντίστοιχο πεδίο του ΦΚ και κατά την υποβολή της δήλωσης εκδίδεται μόνο η πληρωμή του τέλους ανταπόδοσης. Μετά την εξόφλησή του, η εντολή πληρωμής του προστίμου θα εμφανιστεί κατά την προώθηση σε «Υπαγωγή». Σε περίπτωση διαφορετικής διαμερισμάτωσης μαζί με άλλες αυθαιρεσίες, καταβάλλεται το παράβολο που αντιστοιχεί στις υπόλοιπες αυθαιρεσίες και το πρόστιμο των 500 ευρώ για την διαμερισμάτωση, προστίθεται στο συνολικό πρόστιμο. Για να γίνει αυτό, η διαμερισμάτωση δηλώνεται ως 1 λοιπή παράβαση, χωρίς να κάνετε αναλυτικό προϋπολογισμό. Μπορείτε να δηλώσετε σε χωριστό ΦΚ τη λοιπή παράβαση της Διαμερισμάτωσης, αναγράφοντας στην περιγραφή του "ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΣΗ". Η διαμερισμάτωση αφορά το σύνολο του ορόφου, οπότε μπορεί να γίνει μια δήλωση από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη. Εάν υπάρχει συναίνεση μεταξύ των ιδιοκτητών, μπορεί να δοθεί βεβαίωση μεταβίβασης και για άλλη ιδιοκτησία. Στη περίπτωση αυτή θα χρειαστεί να εκδώσετε χωριστή βεβαίωση, αναφέροντας στη τεχνική περιγραφή τον α/α της δήλωσης αυθαιρέτου που ρυθμίστηκε η διαμερισμάτωση. βλ. και Εγκύκλιο 3 του ΥΠΕΚΑ (1/10/2013), Παράρτημα 1, Διευκρινίσεις
    1 point
  15. Το ειχα ρωτήσει παλιότερα στην πολεοδομια Charlie και μου ειχαν πει πως αν δεν εισαι σε παραδοσιακο οικισμό κλπ ανέβασε μια υπευθυνη δήλωση στο σύστημα πως εξαιρείσαι. Για εξωτερική θερμομόνωση για το εξοικονομώ τι διαφορετικο αναφέρει σε σχέση με τα περι παραδοσιακού οικισμού κλπ?
    1 point
  16. Συνάδελφοι, απ ότι καταλαβαίνω για ΕΕΔΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης δεν είναι απαραίτητο να ανέβουν όψεις, εκτός αν πρόκειται για έργο σε παραδοσιακό οικισμό, αρχαιολογικό χώρο, περιοχή φυσικού κάλλους κτλ. Σωστά; Αν ναι να υποθέσω ότι στο αρχείο που ζητάει για όψεις ανεβαίνει μια τεχνική έκθεση μηχανικού που αναφέρει για ποιους λόγους εξαιρείται; Ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση που η εξωτερική θερμομόνωση αφορά στο εξοικονομώ;
    1 point
  17. ξέρει τελικά κανένας/καμία συνάδελφος/ισσα (ή νομικός φυσικά) τι λέει ο αστικός κώδικας για συναίνεση συνιδιοκτητών οικοδομής πολλών οριζόντιων ιδιοκτησιών για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών;
    1 point
  18. Συνάδελφοι, σας κοινοποιώ απάντηση σε ερώτημά μου στο ΕΤΕΑΝ ΕΡΩΤΗΜΑ: Σε συνέχεια της έκδοσης της απόφασης Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ Β/13-5-20) παρακαλώ να επικαιροποιήσετε τη λίστα που μου είχατε στείλει με τις περιπτώσεις που απαιτείται ή όχι ΕΕΔΜΚ ανά παρέμβαση. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: "Το ΦΕΚ που επικαλείστε δεν λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που σας απαντήσαμε σε προηγούμενη αλληλογραφία".
    1 point
  19. Από που προκύπτει το 100% ???!! Δεν αναφέρει κάτι τέτοιο το νεο ΦΕΚ, λέει απλά συναίνεση συνιδιοκτητών. Για μένα πλέον ισχύει οτι λέει ο κανονισμός και ο αστικός κώδικας.
    1 point
  20. δυστυχώς απαιτείται συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών της οικοδομής σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ.. δες και εδώ:
    1 point
  21. Ό,τι δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται. Επίσης θα ήταν παράλογο να απαγορεύεται γιατί συστηματικά οι άδειες εργασιών κάνουν συνθέσεις εργασιών διότι επιστημονικά δεν υπάρχει καλός λόγος να μην τις κάνουν ταυτόχρονα.
    -1 points
  22. Το σκυρόδεμα (τυπικά) έχει τεράστια υδροπερατότητα οπότε μη περιμένεις να δεις στεγανότητα μόνο με αυτό. Εγώ βλέπω ύποπτα πράγματα: χμμμ (είχε επικάλυψη εδώ;): Θα ήθελα να ακούσω απόψεις για αυτή τη φωτογραφία:
    -1 points
  23. Το πώς είναι ξεκάθαρα επιστημονικό θέμα και το γιατί είναι εκείνο που είναι περισσότερο πολιτικό. Αν θέλουμε καλύτερες κοινωνίες οι πολιτικοί πρέπει να χώνουν λιγότερο τη μύτη τους στο πώς γιατί δεν είναι δουλειά τους (π.χ. αναλώνονται πολλές φορές στο πώς λειτουργεί η οικονομία ενώ αυτό είναι κυρίως επιστημονικό θέμα ενώ αυτό που είναι πολιτικό είναι το "ποιος θα πάρει τα λεφτά"). Επίσης ακόμα και το γιατί έχεις τέτοια πολιτική ή άλλη μπορεί να είναι επιστημονικό θέμα (διότι υπάρχει και η επιστήμη της ψυχανάλυσης) αλλά πάμε σε συζητήσεις που δεν είναι της ...επιστήμης του χώρου.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.