Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.159


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.743


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.266 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις σε ακίνητα που βρί- σκονται εντός των Ζωνών Ασφαλείας των Φάρων. ΦΕΚ Δ 443/2021
    2 points
  3. Καλησπέρα!Θα τελειώσει η επανεξέταση στοιχείων της Προανάρτησης και θα ακολουθήσει η Ανάρτηση.Θα εξεταστούν οι υποβληθείσες ενστάσεις της Ανάρτησης και θα ολοκληρωθεί η Κτηματογράφηση. Θα αρχίσει να λειτουργεί το Κτηματολογικό Γραφείο της περιοχής και τότε θα υποβάλλεται σε αυτό ΔΓΜ.Τα ΔΓΜ δηλαδή υποβάλλονται σε φάση Κτηματολογίου σε λειτουργία.😊
    2 points
  4. Κανείς ηλεκτρολόγος δεν καταλαβαίνει από τις φωτό, τι έχετε κάνει και βέβαια δεν πρόκειται κανείς να βεβαιώσει ότι όλα είναι ΟΚ. Αφού έχετε αμφιβολίες, καλέστε κάποιον επί τόπου. Δοκιμές, και συνδέσεις με αμφιβολίες, από ανειδίκευτους ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ και πολύ πιθανά ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ.
    2 points
  5. Version X6.3

    86.398 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 2
    1 point
  7. Είναι εκτός σχεδίου; Μάλλον φαίνεται να είναι οπότε είτε 600 είτε 900 ανάλογα την διαπιστωτική. Γνωρίζεις αν υπάρχει διαπιστωτική πράξη; edit: με βάση την6.02.2012 διαπιστωτική πράξη του Δήμου Κρωπίας 600Ε βάλε.
    1 point
  8. Οι εταιρίες, προκειμένου να πουλήσουν, μπορεί να τάζουν και λαγούς με πετραχήλια. Αγνόησέ τους. Με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, θα προτιμούσα μπατική τοιχοποιία (για να μην ξεχνάμε υδραυλικό και ηλεκτρολόγο) και θερμοπρόσοψη. συμπλ. επειδή τα "ενεργειακά" υλικά είναι της μόδας, για οτιδήποτε χρησιμοποιήσεις στην κατασκευή θα πρέπει να έχεις τις σχετικές πιστοποιήσεις
    1 point
  9. χμ...να το ξαναδούμε... H κυρια κατοικια που εχει και διαμενει, δεν ειναι μοναδικη, διοτι κατεχει "αθροιστικα" 70 τμ. σε άλλη περιοχη, ανω των 3000 κατοικων. Συμφωνα δε με την τελευταια ρυθμιση, στο αρθρο 100, διευκρινισθηκε η προηγουμενη αοριστια οτι "προστιθενται ολα οσα εχεις αλλου, εστω και αν ειναι διαφορα ποσσοστα" και οτι γινεται εφαρμογη του ν. 1078/80 [υπηρχε και στις προηγουμενες διαταξεις κατι "παρόμοιο", αλλά δεν ηταν αρκετα... εμφανες και μας μπερδευε] εδω μια παληα ε/α.... Ερώτηση 4 ∆ιαμένω μόνιμα σε κατοικία (κύρια) 64 τ.μ εκτός σχεδίου. Επίσης στην κατοχή μου υπάρχει και μια οικία στην Αθήνα 92 τ.μ, όπου διαμένουν τα παιδιά μου, που σπουδάζουν εκεί και που είναι προστατευόμενα μέλη. Η κατοικία που διαμένω τώρα (64 τ.μ.) θεωρείται κύρια και μοναδική και τι δικαιολογητικά υποβάλω; Η κατοικία είναι μεν κύρια, αλλά δεν είναι και η μοναδική, οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής 0,4 (του πεδίου 3α). υγ εαν εδω ειχε 40 τμ. σε πανω απο 3000 και 40 τμ σε κατω.. τοτε θα δικαιουνταν απαλλαγη για κυρια και μοναδικη αλλά μεχρι 70 τμ.
    1 point
  10. πραγματι, αυτη ειναι "μια" απαντηση, αλλα διατηρω επιφυλαξεις... Διοτι, με το αρθρο 107, ωρισθηκε οτι σε συστασεις καθετων που εγιναν μεχρι 28/7/11, δεν λαμβανονται υπ΄οψη οι αυθαιρεσιες της μιας και δεν αφαιρουνται απο τον σδ της αλλης. Πριν αυτη τη συθμιση, οι επι πλεον κατασκευες σε μια καθετη "μετρουσαν" σε ολο το οικοπεδο [αρα και σε βαρος ταυτης που δεν εχτισε,] η οποια δικαιουνταν να ζητησει την κατεδαφιση των επι πλεον τμ. ή να ζητησει αποζημιωση για τα τμ που έχασε. Αλλα, εδω η συσταση εγινε το 2015. Με αυτην καθορισθηκαν τα χιλιοστα καθε μιας και το δικαιωμα να χτισει με βαση αυτα τα χιλιοστά. Θεωρω οτι, εδω, ισχυει το προηγουμενο καθεστως της "κατεδαφισης" ή της "αποζημιωσης" Αντι ολων αυτων των δυσκολων ενεργειων, μια καταγγελια στην ΥΔΟΜ και καποια ασφαλιστικα με δικηγορο, θα λυσουν πιο ευκολα το προβλημα. Εξ άλλου, ο αλλος δεν μπορει να παρει αδεια, αρα θα χτιζει παρανομα, οπότε δεν θελει πολλα πολλα για να τον σταματησει. Ενα θεμα που υπαρχει ειναι: Πόσα τμ. δικαιουται να χτισει σημερα η "μισοχτισμενη", διοτι, Με την υποθεση οτι προκειται για γηπεδο 4 στρ. δικαιουνταν ολοκληρο να χτισει 200 τμ. πριν τον ν. 4759. Υποθετω οτι εχει την αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα που απαιτει ο 4759... Αρα, σημερα, θα παει με τον 4759, και, επειδη τα 4 στρ. χτιζουν σημερα 186 τμ. Εάν εχει το 50% και εχει χτισμενα 40 τμ. δικαιουται 186/2-40=50. [θελει συζητηση το όλο θεμα]
    1 point
  11. Πλέον στον Ελλαδικό χώρο υπάρχουν διαθέσιμες πολλές τεχνικές υποδαπέδιας θέρμανσης που προσφέρονται ως έτοιμο σύστημα από πολλές εταιρίες. Το συνολικό φορτίο επίστρωσης ποικίλει από 50kg/m² (μαζί με τα πλακάκια) μέχρι 200kg και άνω (μαζί με τα πλακάκια), ανάλογα με την εφαρμοζόμενη τεχνική.
    1 point
  12. Ένας από τους πιο ιστορικούς καύσωνες στην Ιστορία της Ελλάδας βρίσκεται σε εξέλιξη και η ακραία ζέστη σε συνδυασμό με την μεγάλη χρονική διάρκεια του φαινομένου απειλεί ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε τον φονικό καύσωνα του 1987 ο οποίος είχε παρόμοια χαρακτηριστικά τόσο σε ένταση όσο και σε διάρκεια με το τωρινό ακραίο φαινόμενο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι στο βίντεο που θα παρακολουθήσετε στα πιο θερμά (βαθύ κόκκινο) σημεία που καταγράψαμε η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους 55° Κελσίου ενώ για ακόμα μια φορά η θερμοκρασία που αναπτύσσονταν στις μονάδες κλιματισμού στις ταράτσες των μεγάλων κτηρίων καθώς και στην πυρακτομένη άσφαλτο άγγιζε τους 70°+ Κελσίου Ένα μνημείο 2500 χρόνων στο έλεος της κλιματικής αλλαγής. Η Ακρόπολη των Αθηνών όπως και πολλά ακόμα ιστορικά αξιοθέατα της χώρας μας δοκιμάζουν τις αντοχές τους μιας και στην ουσία βρίσκονται έρμαια της κλιματικής αλλαγής. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι παρόλο που μιλάμε για ένα από τα αρχαιότερα μνημεία του κόσμου το θερμικό αποτύπωμα του Παρθενώνα ενός μνημείου 2.500 χρόνων είναι ίσως το καλύτερο ενεργειακό αποτύπωμα σε κατασκευή σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες που συναντήσαμε επάνω στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης ήταν στα μεταλλικά σπιτάκια (isobox) που βρίσκονται σε αυτόν και που άγγιζε τους 57° Κελσίου. Η χρήση μαρμάρου σε συνδυασμό με τον αέρα που διοχετεύεται ανάμεσα στις κολώνες διατηρούν την θερμοκρασία σε αυτό σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα αναλόγως των συνθηκών. Φανταστείτε να υπήρχε και η στέγη! Το μάρμαρο άλλωστε είναι και το βασικό υλικό στα υλικά που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας για την ενεργειακή αναβάθμιση των σύγχρονων κτηρίων με κάλυψη θερμοπρόσοψης. Μας πήρε βέβαια 2500 χρόνια να καταλάβουμε την ευεργετική χρήση του μαρμάρου στις κατασκευές αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Η ανάσα δροσιάς από το συντριβάνι στην Πλατεία Ομονοίας. Το γνωστό σε όλους συντριβάνι της Ομόνοιας έχει επιστρέψει στην θέση του τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια. Πέρασαν πολλές δεκαετίες με πολλές παραλλαγές της και όλες αποτυχημένες μέχρι να επιστρέψουμε και πάλι στην παλιά και αγαπημένη σε όλους μορφή της. Το συντριβάνι της Ομόνοιας όπως θα δείτε όμως στο βίντεο μας πέρα από μια όαση ομορφιάς για όσους την διασχίζουν είτε πεζοί είτε με τα αυτοκίνητα προσφέρει και μια σπουδαία ενεργειακή αναβάθμιση σε ολόκληρη την περιοχή. Όπως θα δείτε και στο βίντεο μας το συντριβάνι λειτουργεί σαν κλιματιστικό και δροσίζει ολόκληρη την πλατεία και τα κτήρια πέριξ αυτής.
    1 point
  13. Version 1.0.0

    140 downloads

    Σε συνέχεια των προηγούμενων,το αρχείο αυτό περιέχει όλες τις ερωταπαντήσεις (1 - 2610) που έχουν δημοσθευτεί από το Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αφορά στους νόμους Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017. Ερωτοαπαντήσεις Αυθαιρέτων 1-2610.pdf
    1 point
  14. Υπομονή. Προβλέπονται και πάλι τροποποιήσεις όπως γράφουν στα δημοσιεύματα.
    1 point
  15. Πολύ σωστά. Όπως γράφει και στην παρ.3.5.4β (ΚΑΝ.ΕΠΕ): "... Για κτίρια σπουδαιότητας Ι και ΙΙ, οι τιμές σχεδιασμού των εδαφικών παραμέτρων μπορούν να λαμβάνονται από τη βιβλιογραφία, βάσει της περιγραφής των εδαφικών στρωμάτων που επηρεάζονται από τη θεμελίωση...." Δηλαδή έχοντας γνώση των εδαφικών στρωμάτων κατά την διενέργεια των τομών εκσκαφής, μπορείς να απαλλαγείς από διενέργεια γεωτεχνικής. Επίσης γράφει στο σχόλιο της 3.5.4β: "...Η γενικότερη γνώση του εδάφους είναι απαραίτητη για την κατάταξή του σύμφωνα με τον ΕΚ 8-1. ..." Άρα, πρέπει να καταταγεί το έδαφος σε μιά από τις κατηγορίες A, B, C, D ή Ε. Αν λοιπόν κάποιος γεωτεχνικός μπορεί να κατατάξει το έσαφος στις κατηγορίες αυτές με κάποιον τρόπο κατά την διενέργεια των δοκιμαστικών τομών εκσκαφής, έχει καλώς. Πιστεύω αυτός (ο γεωτεχνικός) να έχει τρόπο να εξαγάγει τα Nstp και/ή vs,30 που προβλέπει ο πίνακας 3.1 του Ευρωκώδικα 8, μέρος 1.
    1 point
  16. Καλησπέρα,εγώ νομίζω ότι έπρεπε να γράφει της παρ.3 (του ίδιου άρθρου 121) και έγινε λάθος στον αριθμό.Συμπληρώνει τους όρους δόμησης για τις συγκεκριμένες κτιριακές εγκ/σεις της παρ.3 του 121 με πανύψηλους φράχτες κλπ.
    1 point
  17. καλησπέρα,διάβασε τη σελίδα 10 αυτού του θέματος
    1 point
  18. Συμφωνώ,σύμφωνα με τις ισχύουσες προθεσμίες,εάν όμως δεν υπάρχει μετά τις 31/12/2022 το κατάστημα κατά ΝΟΚ θα θεωρείται αυθαίρετο***.Άρα,ίσως είναι δόκιμη η πρόβλεψη εκ των προτέρων αφού πρόκειται για νέα αδειοδότηση. ***Ως προς την έλλειψη προσβασιμότητας και εφόσον δεν τεκμηριώνεται η δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση βάσει νομοθεσίας.
    1 point
  19. Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο βήμα που θα είναι η υπαγωγή στον 4495 του ακινήτου με εφαρμογή των σχετικών του Παραρτήματος Α (μικρότερο γήπεδο λόγω, μεταγενέστερης της άδειας,κατάτμησης).Άρα,υπαγωγή με συμπληρωμένο "ΟΧΙ" στο πεδίο οικοδομικής άδειας. (Εκεί θα βρεις τον σκόπελο της ληγμένης Κατ.5). Ας υποθέσουμε ότι ξεπερνιέται νόμιμα (ψηφίζεται κλπ κλπ ή ανήκει σε περιοχή που έχει δικαίωμα υπαγωγής κατ.5 κλπ) Περνάμε τότε στην περαίωση της ρύθμισης και πάμε στο άρθρο 5 του ΝΟΚ (Χρήση κτιρίων) και στο άρθρο 107 παρ.9 του 4495 συν ειδικότερες διατάξεις που ενδεχομένως να ισχύουν στην περιοχή για να ελέγξουμε αν υπάρχει πιθανότητα να επιτρέπεται η νέα χρήση (πολύ σημαντικός ο έλεγχος υπέρβασης σ.δ. για τη νέα επιθυμητή χρήση,σύμφωνα με το άρθρο 5 για τα εκτός σχεδίου).
    1 point
  20. Υπόχρεοι για την κατασκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι ο ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται, όντως. Δε χρειάζεται άδεια μικρής κλίμακας, χρειάζεται όμως αίτηση στην Τεχνική Υπηρεσία του αρμόδιου Δήμου, ώστε να δώσει μία βεβαίωση με την οποία επιτρέπει τις εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο του πεζοδρομίου, δίνοντας παράλληλα κάποιες προδιαγραφές κατασκευής πεζοδρομίων. Αυτή τη βεβαίωση έχει ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου και ο μηχανικός του, σε περίπτωση καταγγελίας, δε χρησιμεύει κάπου αλλού. Στην αίτηση να περιγράφεται επακριβώς η θέση, μέσω κτηματολογικού αποσπάσματος, άδειας οικοδομής, κ.ά.
    1 point
  21. Στην εφαρμογή του Κτηματολογίου που γίνεται το backoffice, γράφονται πρώτα τα συνολικά (αθροίσματα) και η κύρια χρήση του κτηρίου και μετά αναλυτικά τα επιμέρους και οι χρησεις τους. Απλά θεωρώ ότι στο πινακάκι που σου επισυνάπτει, λόγω οικονομίας χώρου, σου αναγράφει μόνο τα αθροίσματα ενώ μέσα στο σύστημα είναι περασμένα και τα επιμέρους όπως τα θες. Επίσης θεωρώ πως η αποτύπωση των ιδιοκτησιών (ειδικά των μη διηρημένων) στην κτηματογράφηση γίνεται για στατιστικούς και μόνο λόγους, καθόσον γι'αυτή τη δουλειά δημιουργήθηκε η ΗΤΚ.
    1 point
  22. Πλήρης κυριότητα με ποσοστό 100% σε γεωτεμάχιο με κτίσμα χωρίς σύσταση και αιτία κτήσης κληρονομική διαδοχή (χωρίς αποδοχή κληρονομιάς) εισαι στο Β2 κατι ειναι λαθος. δες στο τριτο παραδειγμα ... https://www.ktimatologio.gr/posts/entypa-1-2
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.