Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2021 in Δημοσιεύσεις
-
μαλλον θα ελεγα να το συζητησουμε, μια και δεν θυμαμαι να εχει ξανασυζητηθει το θεμα, στα πλαισια της ευθυνης του μηχανικου να "ελεγξει" μια υπαγωγη, αλλα και των αποτελεσματων που μπορει να εχει μια υπαγωγη, με "λαθος" συντελεστες υπολογισμου προστιμων. - με βαση ποιες διαταξεις εχει την δυνατοτητα και τη υποχρεωση να ελεγξει ο μηχανικος του αγοραστη την "σωστη" υπαγωγη ως προς την Α' κατοικια; - Στην περιπτωση αυτη, υπαρχει μια παραβαση υπολογισμου των "συντελεστων". Το αυθαιρετο δεν παυει να ειναι αυθαιρετο, αν δεν δικαιουται τον μειωτικο συντελρστη Α κατοικιας.. - Γιατι να μην ανηκει στην κατηγορια των ελλειψεων που τακτοποιουνται, μετ' ελεγχον, μεσω ΤΕΕ, με κληση...εντος 30 ημερων.. - "πασχει" το συμβολαιο και σε τί; Ευθυνεται ο αγοραστης και σε τί;; υγ1 ποια παραβαση χρησης μειωτικου α' κατοικιας εχει; υγ 2 αρθρο 108 α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν.2 points
-
Κώλυμα και θεώρηση δική σου. Ο νόμος άλλα λέει : υπαγωγή με το παράβολο για όλες τις κατηγορίες και κατευθείαν εξαίρεση για τις κατ.1-3 και εξαίρεση για τις κατ.2-4 με την εξόφληση του προστίμου. Η κατ.5 δεν ενδιαφέρει τη συζήτησή μας γιατί δεν προκύπτει ποτέ. Αν για εξωγενείς λόγους προκύψει αδυναμία νομιμοποίησης το αυθαίρετο "κατ.4" αλλάζει σε "προς κατεδάφιση". Σε κάθε περίπτωση διαγράφονται τα βεβαιωμένα πρόστιμα.2 points
-
1. Βεβαίωση Ν.4495 σήμερα δεν υφίσταται, δεν ισχύει, περιμένουμε μέχρι τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της παράτασης (εντός των επόμενων δύο εβδομάδων και μέχρι τέλος του έτους).... 2. Βεβαίωση Ν.4495 δεν απαιτείται στην αποδοχή κληρονομιάς.... 3. Προσωπική μου άποψη, ακόμα και ερείπια να βρίσκονται εντός γεωτεμαχίου, δεν εκδίδω Βεβαίωση Ν.4495 για αδόμητο πριν, ή εξαφανιστούν (νύχτα) ή κάνω υπαγωγή στον αντίστοιχο νόμο για ρύθμιση αυθαιρεσιών...2 points
-
απο οσα θυμαμαι, το συνηθες ειναι οτι ο Δασαρχης κηρύσει αναδασωτεα μια ευρυτερη περιοχη η οποια πιθανον να αφορα και ιδιωτικες καλλιεργειες. Σε αυτη την απόφαση ο καθε ενδιαφερομενος καταθετει ενσταση. βλεπεις, κατ. αρχας, εδω https://dasarxeio.com/2021/08/05/99976/ και εδω Κάθε αποψιλούμενη δασική έκταση, δημόσια ή ιδιωτική, κηρύσσεται υποχρεωτικώς αναδασωτέα με μόνη την αντικειμενική διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων που προβλέπει η οικεία συνταγματική διάταξη, η δε απόφαση περί αναδασώσεως πρέπει να αιτιολογείται πλήρως ως προς το χαρακτήρα της έκτασης ως δάσους ή δασικής έκτασης, η αιτιολογία, όμως, αυτή μπορεί να συμπληρώνεται και από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου. Βάσιμη αίτηση ακύρωσης κατά αποφάσεως του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας με την οποία κηρύχθηκε ως αναδασωτέα έκταση που κάηκε το 2009. Μη νόμιμη κήρυξη αναδάσωσης σε μη νομίμως οριοθετηθέντα οικισμό προϋφιστάμενο του 1923. Δεν εκφέρεται ειδικώς αιτιολογημένη κρίση σχετικά με τον δασικό χαρακτήρα των επίδικων εκτάσεων. http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomologia/TrDEf_Ak 657.2020.htm2 points
-
Όχι δεν χρειάζεται, ούτε τον Πίν.3, αυτά αφορούν το ΕΦΚΑ και θα τα διεκπεραιώσεις με αυτούς, αν σου ζητηθούν τιμολόγια κλπ.1 point
-
1 point
-
Έχει αναρτηθεί η 32η δόση του 2017 και 2018 και είναι μέχρι 29/10 η πληρωμή1 point
-
δα ή δβ και σταματάει η συζήτηση γιατί "...μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού..."1 point
-
Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή, γιατί αν τυχόν εκδόσεις βεβαίωση, βάσει ν. 4495/17, για αδόμητο θα πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από σύγχρονο τοπογραφικό.1 point
-
Για το ασκεπες υπαρχει οδηγια στην ΠΟΛ 1237/14 Εξ αλλου πρεπει να δεις και πώς το γραφει ο αποβιωσας και οι υπολοιποι συνιδιοκτητες στο Ε9. Ξαναδες τα καλημερα ιασονα1 point
-
Τίποτα δεν εξαφανίζεται….. οι δορυφόροι έχουν δει τα πάντα (σχεδόν) Οπότε ούτε για πλάκα ας μη περνάνε τέτοιες σκέψεις και μάλιστα σε δημόσιο φόρουμ ...1 point
-
Να επισημάνουμε πως το Stereostatika του Κων/δη (παλαότερα HoloStatika) πλέον λέγεται HoloBIM και κάνει και αποτίμηση βάσει ΚΑΝΕΠΕ.1 point
-
1 point
-
Βάλε κάτι στην ψύξη - θέρμανση ώστε να σου βγάζει ένα ποσό κοντά στης α.θ.1 point
-
chatzal, Αν έχεις τουλάχιστον 274 τμ ΣΔ το προσπαθείς. Αν όχι πρέπει να υπάρξει και κατεδάφιση. Καλησπέρα Δημήτριε και ΙΑΣΟΝΑ. Πολύ παλιά υπήρχε μια Πυθία μέσα σε ένα ρέμα, πήγαιναν οι ανήμποροι, άφηναν κάτι, τους έλεγε κάτι ανώδυνο και όλοι ήταν ικανοποιημένοι για εκατοντάδες χρόνια... Μετά άλλαξαν τα πράγματα και με τον ίδιο τρόπο φτάσαμε να λέμε "το μοναστήρι νάναι καλά", πάλι για εκατοντάδες χρόνια... Και ζωή συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο, για πόσα ακόμη χρόνια δεν ξέρω..1 point
-
Εφόσον δεν έγινε καμία εργασία και δεν είχαν ζητήσει αναθεώρηση για παράταση ισχύος, η άδεια προφανώς έχει λήξει. Άρα δεν είναι σε ισχύ και θα πρέπει να βγάλουν νέα άδεια.1 point
-
Άριστα. Όταν ο κύριος Αμυράς δηλώνει ότι όταν καίγεται μια έκταση, λόγω της υποχρέωσης να κηρύσσεται αναδασωτέα και λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, είναι πολύ πιο δύσκολο να εγκριθεί μια μελέτη περιβαλλοντικών όρων για εγκατάσταση ανεμογεννητριών, βασίζεται στο τελεσίδικο της 2499/2012 (link) ολομέλειας του ΣΤΕ που επιτρέπει εγκατάσταση αιολικού πάρκου σε αναδασωτέα έκταση χωρίς την προϋπόθεση της άρσης της απαγόρευσης και με αποδοχή σκληρώτερων περιβαλλοντικών όρων. Άρα λοιπόν αφού ο Υφ.ΠΕΝ λέει "άσπρο" δεν μπορεί ο Υπ.ΠΕΝ να λέει "μαύρο". Επομένως είναι πολύ πιθανό η απόφαση του ΥΠΕΝ περί ανάκλησης των αρχικών αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας αιολικών στην Εύβοια να είναι στην κατεύθυνση της αναβάθμισης των περιβαλλοντικών όρων, αφού στο μεταξύ το δάσος κάηκε και η περιοχή του κηρύσσεται αναδασωτέα. Αν, και πάλι λέω "αν", πράγματι συμβαίνει αυτό θα το δούμε οσονούπω. Τότε η απόφαση του κου Σκρέκα δεν θα κρύβει κανένα λαϊκισμό, ούτε συνωμοσία, ούτε θα υπάρχει κανένα "υπόγειο Μπρα Ντε Φερ", αλλά θα είναι πολύ ρεαλιστική. Δεν μπορεί ο ένας εργολάβος, να μπαίνει σε καμένη δασική έκταση με αυστηρότερη ΜΠΕ και ο άλλος να κάνει πάλι το ίδιο με την προγενέστερα αναφερόμενη σε υγειές δάσος, ακόμη και αν είναι ο ίδιος εργολάβος και στις δύο περιπτώσεις. Όσο για το γεγονός ότι δήθεν δημοσιεύτηκε καθυστερημένα μια προειλημμένη απόφαση που δεν ισχύει τελικά, επαναλαμβάνω ότι το θεωρώ "πιτσικουλιές".1 point
-
Η Νομική είναι η επιστήμη σου. Εμένα δεν είναι. Βλέπω όμως, δεν ξέρω αν είναι λάθος και θέλω τη γνώμη σου περί αυτού, ότι όσο υπάρχει πάνω από τις συνταγματικές διατάξεις περί προστασίας των δασών μια άλλη που λέγεται "δημόσιο συμφέρον" δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε μια σαφή συνταγματική ερμηνεία περί της χρήσης των καμένων δασικών εκτάσεων. Παράδειγμα: Αν η ΡΑΕ παρουσιάσει στο ΣΤΕ μια γνωμοδότηση ότι από τη μη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο όρος "Μπούμπουρη", που προσφάτως κάηκε, το δημόσιο ζημιώνεται από πολλούς και διαφόρους παράγοντες 500.000 ευρώ την ημέρα, το καμένο δάσος πάει περίπατο. Παίρνεις και μια ωραία απάντηση απ' το υπουργείο πως η γνωμοδότηση αυτή βασίστηκε σε όλους τους κανόνες της επιστήμης του περιβάλλοντος, της ενέργειας και της οικονομίας και γεια - χαρά. Σχετικώς άσχετο: Με έχουν πληροφορήσει κάποιοι φίλοι νομικοί ότι η έννοια της δημοσίου συμφέροντος, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που ορίζεται* στο ελληνικό σύνταγμα, ορίζεται σε ΟΛΑ τα συντάγματα, όλων των ευρωπαϊκών χωρών. *Το "ορίζεται" είναι επίσης σχετικό.1 point
-
Απ' το προ-προηγούμενο link: "Επί της ουσίας, όμως, η έγκριση των αιτήσεων αυτών δόθηκε στις 15 Ιουλίου από την Ολομέλεια της Αρχής, πολύ πριν τα γεγονότα του Αυγούστου. Απλά, οι σχετικές αποφάσεις δημοσιοποιήθηκαν στη Διαύγεια στις 23 Σεπτεμβρίου, προκαλώντας θυελλώδεις αντιδράσεις από τον δήμαρχο Ιστιαίας-Αιδηψού Γιάννη Κοντζιά." Πως το λένε αυτό, "Πιτσικουλιές";1 point
-
Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.1 point
-
Για δοκιμάστε να επικοινωνήσετε με το Τμήμα κοινωνικής αρωγής, Λ. Αλεξάνδρας 196, τηλ: 21316003411 point
-
@Didonis<>Στοιχεία για τα προσφυγικά έδινε η διεύθυνση πρόνοιας (ή πρώην υπουργείο πρόνοιας). Κάπου στην Αθήνα ήταν, αλλά δεν θυμάμαι την ακριβή τοποθεσία. Αναφέρομαι σε άλλες περιοχές, γιατί με προσφυγικά στον Βύρωνα δεν έχω ασχοληθεί. Προφανώς, ισχύει το ίδιο και για αυτόν τον Δήμο. Τα τελευταία χρόνια έχει περάσει η αρμοδιότητα αυτή στην περιφέρεια. Γι’ αυτό πρότεινα να τηλεφωνήσει στο αρχείο των αδειών στην Σωκράτους. Αυτοί λογικά θα γνωρίζουν να την καθοδηγήσουν. @irini g<>Με ποια πολεοδομία επικοινώνησες;1 point
-
@irini g<>Ο Δήμος Βύρωνα ανήκε στην δικαιοδοσία της πολεοδομίας στην Συγγρού. Εδώ και αρκετά χρόνια σταμάτησε να λειτουργεί (όπως και όλες οι νομαρχιακές). Ο Βύρωνας πολεοδομικά ανήκει –πλέον- στην πολεοδομία της Σωκράτους (Δήμος Αθηναίων). Όμως το αρχείο παρέμεινε στη Συγγρού με προοπτική μεταφοράς στην Σωκράτους. Για τον Βύρωνα είχα αναζητήσει σχετικά νέες άδειες, οπότε δεν γνωρίζω που βρίσκεται τώρα το αρχείο των παλαιών αδειών. Σε αυτόν τον σύνδεσμο: Θεματική Ενότητα: Πολεοδομικά Θέματα, θα βρεις τα τηλέφωνα που σε ενδιαφέρουν. Την φόρμα αιτήματος δεν την έχω χρησιμοποιήσει και δεν μπορώ να ξέρω αν υπάρχει ανταπόκριση, πάντως οι τηλεφωνικοί αριθμοί ισχύουν.1 point
-
Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.1 point
-
Μα σου παραθέτω την περίπτωση ιθ) (που είναι για εξωτερική θερμομόνωση) όπως αναφέρει ο νόμος για τα επιπλέον δικαιολογητικά σε κάθε περίπτωση.. στο σύστημα ανέβασε ΥΔ ότι δεν αλλοιώνονται οι όψεις και οτι δεν είσαι σε παραδοσιακό οικισμό.1 point
-
Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...1 point
-
Καλημέρα Venezia,εδώ η εγκύκλιος-διάβασε σελ.2 -προέγκριση άδειας αναθεώρησης- ( μεταβολή μεγεθών). 2021-07-28 Προέγκριση οικοδομικών αδειών εγκρίσεις φορέων και κατηγορία έκδοσης αδειών.pdf1 point
-
Από κατασκευαστικής σκοπιάς, πώς υλοποιείται ένα υπόσκαφο; Γίνεται γενική εκσκαφή, κατασκευάζεται ο υπόγειος χώρος, και τέλος επιχωματώνεται η οροφή μέχρι το φυσικό έδαφος; Ή το υπόσκαφο κατασκευάζεται μέσω διάνοιξης ορύγματος (κάτι σαν σήραγγα);1 point
-
Καλησπέρα Δημήτρη, το βρήκα δόκιμο να συνεχίσω την συζήτηση εδώ γιατί αφορά την αποσαφήνηση του όρου κάλυψη. Σχετικά με αυτό, συμφωνώ μαζί σου ότι το ΠΔ 270Δ-Άρθ.6 εξειδικεύεται για τη χρήση κατοικίας, όμως χρησιμοποιώντας ο νομοθέτης τον όρο 'μεγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια κτιρίου' (ενώ σε όλο το υπόλοιπο κείμενο χρησιμοποιεί σε πολλές περιπτώσεις συγκεκριμένα τον όρο 'κάλυψη') κάνει σαφές ότι μιλάει για κάτι "επιπλέον" στις διατάξεις του Αρθρου 1. Με βάση αυτό το συλλογισμό και με απλή λογική, μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι ναι μεν η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου πρέπει να είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Αρθ.6Παρ.1β) όμως δεν προκύπτει από κάπου ότι αναιρείται το Αρθ.1 που μιλάει για κάλυψη 10% γενικά. Πιστεύω ότι μπορεί να στηριχθεί η ερμηνεία ότι συνεχίζει να ισχύει η μέγιστη κάλυψη =10% του Αρθ.1, η οποία αναφέρεται στο συνόλο των κατασκευών (Κτίριο+Η/Χ+Στέγαστρα+Πέργκολες κλπ) και όχι μονοσήμαντα στην μεγ. επιτρεπόμενη επιφάνεια κτιρίου η οποία υπόκειται στους περιορισμούς του Αρθ.6.1 point
-
Το λοιπόν, ως μηχανολόγος και επειδή με ενδιαφέρει το θέμα έκανα την ψακτική μου για την απαίτηση ή μη ΕΕΜΚ για την εγκατάσταση αυτόνομων συστημάτων θέρμανσης. Σύμφωνα λοιπόν με την εξής νομοθεσία: ΦΕΚ 2018 περι δικαιολογητικών για ΕΕΜΚ Ν.4495/2017 Ν.4067/2012 Γενικά απαιτείται η έκδοση ΕΕΜΚ για αυτόνομα συστήματα θέρμανσης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ του 2018 τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι: Δήλωση ανάθεσης/ανάληψης Τεχνική έκθεση Πλήρη μελέτη θερμανσης. Εξαιρούνται από την παραπάνω απαίτηση για εκδοση ΕΕΜΚ: Τα αναφερόμενα στο άρθρο 30 του Ν.4495/2017. Δηλαδή: Κλιματιστικά Επίτοιχοι λέβητες αερίου Συστοιχία λεβήτων σε ισόγειους υπαίθριου χώρους Συστήματα ΣΥΘΗΑ Αν κάποιος γνωρίζει κάτι άλλο ας συμπληρώσει!1 point
-
Εγω για 2 εκ δεν το κάνω θέμα. Νταξ, αν φτάσουμε να το κάνουμε θέμα για 2εκ, να παραιτηθουμε ολοι μαζί και να ζητήσουμε να αναλάβει η πολεοδομία τέτοιους ελέγχους, εμεις δεν ξέρουμε και δεν μπορούμε. Εφτασα στο σημείο να νοσταλγώ την πολεοδομία και τους υπαλλήλους της έτσι όπως τακαταφέραμε εμεις οι ΕΕ.1 point
-
Δεν ανήκει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις κατ.4 που ανέφερες(και γενικά στην κατ. 4) και εξηγώ γιατί. Στο παράρτημα του νόμου(το παράρτημα επίσης ανήκει στο νόμο) λέει βάζουμε ναι στο πεδίο της άδειας όταν υπάρχει οικ. άδεια στο οικόπεδο, όχι όταν θα υπάρξει (μόλις βγεις η άδεια νομιμοποίησης). Θα κλείσω κ εγώ την κουβέντα εδώ λέγοντας πως όλες αυτές τις ημέρες συζήτησα και με άλλους γνωστούς μου συνάδελφους οι οποίοι είχαν την ίδια άποψη με μένα, άποψη την οποία είχαν η πολεοδομία, το helpdesk του τεε και οι ερωτοαπαντήσεις του τεε Πελοποννήσου. Οπότε η δικιά μου συμβουλή προς και προς άλλους συναδέλφους που έχουν παρόμοιες περιπτώσεις είναι υπομονή μήπως βγει κάποια εγκύκλιος που να επιτρέπει την κατ. 4 ή ξανανοίξει η κατ. 5 ή αλλιώς άδεια νομιμοποίησης με πρόστιμα ανέγερσης.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-