Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/12/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Αγαπητέ νεαρέ συνάδελφε θέλω αρχικά να σου πω πως έχω συμμετάσχει σε έκδοση άδειας για εγκατάσταση & παραγωγή φωτοβολταϊκών. Ξέρω πολύ καλά όλη την διαδικασία. Μπορεί όμως κάλλιστα να δοθεί άδεια και σε χωράφι που είναι γόνιμο. Στην πρώτη άδεια που βγάλαμε ήταν σε κληροτεμάχιο, "στιαροχώραφο", στον Ν. Κιλκίς (άλλο πράγμα αν η θέση μου είναι πως δεν πρέπει να δίνονται άδειες για φωτοβολταϊκα σε τέτοια χωράφια αλλά μόνο σε άγονα). Είναι όμως πρωτάκουστο να τοποθετείς τα πάνελ σου σε γη που δεν σου ανήκει δηλαδή να μη γίνεται έλεγχος ιδιοκτησιακού καθεστώτος !!! Αυτό είναι πρωτάκουστο. Ότι δεν ανήκει σε ιδιώτες-πρόσωπα ανήκει στο δημόσιο. Κάπου ανήκει τέλος πάντων. Εκτός αν λειτουργούν πλέον, τόσο βάναυσα, οι κανόνες των μνημονίων που : Ότι κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ μας το πήρε( ενέχειρο) ο Σόϋμπλε και γίνεται διαχειρίσημο από "κοράκια" (βλέπε "τέντα" στην παραλία της Θεσσαλονίκης). Και γιατί "τσίμπησες" στην αναφορά μου σε υπουργό? Αν μάλιστα είσαι υπουργός μπορείς απλά να .... αγναντεύεις και από τα "άγονα μέρη" που δεν έχουν .... ιδιοκτήτη !!2 points
-
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για την έκδοση της άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Φωτοβολταϊκό πάρκο από την ΡΑΕ δεν ζητείται το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η άδεια για την εταιρεία για το έργο που σας ανέφερα έχει εκδοθεί νομίμως.2 points
-
Οι άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας εκδίδονται από τη ΡΑΕ ως αρμόδιος φορέας. Και φυσικά δεν είναι έτσι όπως τα περιγράφεις. Ούτε είναι τόσο απλά τα πράγματα. Η διαδικασία για να φτιαχτεί ένα φωτοβολταικό πάρκο είναι πολύπλοκη και σύνθετη και εμπλέκονται αρκετοί φορείς και υπηρεσίες. Ενημερωτικά και μόνο οι υπηρεσίες που ζητείται να δώσουν θετική γνωμοδότηση είναι πάρα πολλές, εφορείες αρχαιοτήτων, νεωτέρων μνημείων, εφορεία παλαιοανθρωπολογίας και σπηλαιολογίας, δασαρχεία, ΔΑΟΚ, υπηρεσίες δόμησης δήμων, ΓΕΕΘΑ, υπουργείο τουρισμού, κτλ κτλ κτλ, και εκτός από υπηρεσίες ζητείται γνωμοδότηση και από δημοτικά συμβούλια, περιφερειακά συμβούλια, αποκεντρωμένη, αλλά και από πολλούς φορείς προστασίας αρχαιοτήτων, περιβάλλοντος, κτλ. Δεν προσφέρουν κάτι στη συζήτηση εκφράσεις εντυπωσιασμού, όπως αυτό που είπες για υπουργό. Ο καθένας που ενδιαφέρεται μπορεί να αποκτήσει ένα φωτοβολταικό πάρκο αρκεί να έχει να χρήματα να διαθέσει. Δεν είναι κάτι παράνομο αυτό. Η εγκατάσταση ενός Φωτοβολταικού πάρκου δεν επιτρέπεται παντού, υπάρχουν πολλοί περιορισμοί. Και για αυτό το λόγο είναι μια λύση να επιλέγονται εκτάσεις μη παραγωγικές, μη καλλιεργούμενες, εκτός ορίων οικισμών , και συνήθως σε περιοχές που δεν έχουν κάποια χρήση. Όταν δεν υπάρχει κτηματολογιο σε μια περιοχή, ξεκινάς να ρωτάς στην τοπική κοινωνία, για να μάθεις τη πληροφορία του ιδιοκτησιακού που τόσο σε εξέπληξε ! Και ειδικά όταν πρόκειται για εκτάσεις σε βουνά που δεν χρησιμοποιούνται από κάποιον για κάποια χρήση. Τα αναφέρω πολύ περιληπτικά, αν παρόλα αυτά ενδιαφέρεσαι μπορώ να σου προτείνω υλικό να μάθεις και να ενημερωθείς, να έχεις άποψη και να μη λαϊκίζεις σε επιστημονικά θέματα.2 points
-
2 points
-
Version X6.3
85.753 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
@pirsogiannis με το Autocad Raster Design ίσως;1 point
-
Η αλλαγή ενός μόνο σώματος σε μονοσωλήνιο σύστημα, είναι αρκετή να αλλάξει ίσως προς το χειρότερο, όλο το δίκτυο. Με τον υδραυλικό δεν βγάζετε άκρη, γιατί ούτε και αυτός γνωρίζει... Με μηχανολόγο, θα έχετε σίγουρο αποτέλεσμα, μόνο αν του προσκομίσετε σχέδια, για να κάνει τους απαραίτητους υπολογισμούς. Όλα αυτά που γράφετε, είναι δυστυχώς παντελώς άχρηστα, για να βγεί κάποιο σωστό αποτέλεσμα.1 point
-
εσυ εχεις τιτλο την διανομη τπτ αλλο δεν ειναι γραμμενο στην μεριδα του ακινητου. Θα καταγραψεις το αρχικο γηπεδο, με σημειωση το βαρος της διελευσης επι μιας λωριδας αυτού. Ο Δημος δεν μπορει να επικαλεσθει ουτε "κυριοτητα τμηματος κληρου" ούτε "χρησικτησια τμηματος κληρου" [για την εφαρμογη του αρθρου 22, πρεπει να γινει συζητηση με ολους τους εμπλεκομενους φορείς]1 point
-
Για τις αυθαιρεσίες της κατηγορίας 3, καταβάλλεται παράβολο 250 ευρώ ανεξαρτήτως του αριθμού αυτών.1 point
-
Πραγματικά μένω άφωνος με αυτά που διαβάζω παραπάνω!!! (τι άλλο θα δουν τα μάτια μας)! Μας λέει ο συνάδελφος ....."Έχουν ένα έργο με άδεια παραγωγής σε μια περιοχή που είχαν την πληροφόρηση (????) από τους τοπικούς ότι είναι δημόσια (απομακρυσμένη περιοχή από οικισμούς, σε βουνό, χορτολιβαδική έκταση). ....... Δηλαδή βγήκε μία άδεια (έτσι τυχαία ?) για κάποια τυχαία έκταση?, που θα την διαλέξουμε ....αργότερα(?), που θα μπορούσε όμως να είναι κάποιου?, αλλά αφού το κτηματολόγιο λέει πως είναι αγνώστου ...... ας πάμε να βάλουμε φωτοβολταϊκά αφού έτσι ηή αλλιώς έχουμε μία άδεια?(?????) Δηλαδή όλα αυτά, συν τα όσα γράφει ο φίλος μας στην τελευταία ανάρτηση, για τον "άγνωστο ιδιοκτήτη", ... γίνονται εδώ στην Ελλάδα?? Και ένας υπουργός μας έχει σόγια που ασχολούνται με κάτι τέτοια έργα.1 point
-
Αν είναι αποκλειστική χρήση με μια δήλωση.1 point
-
@analysis Εκ του εγχειριδίου εφαρμογής Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών timologio (σελίς 21), από τον ιστότοπο της Α.Α.Δ.Ε.: Σειρά: έως 10 χαρακτήρες, υποχρεωτικό πεδίο. Εάν δεν υπάρχει σειρά στο συγκεκριμένο πεδίο μπαίνει 0. (Η υπογράμμιση προστέθηκε από εμένα.) Δηλαδή, όταν εκδίδεται παραστατικό από την εφαρμογή timologio με "0" στο πεδίο "Σειρά", σημαίνει ότι δεν υπάρχει σειρά. @Engineer88 Οι εισφορές στον ΕΦΚΑ του ελεύθερου επαγγελματία είναι έξοδο και δεν δηλώνονται. Όμως, ο συνάδελφος jimd6776 δεν είναι ασφαλισμένος έτσι. Η διαδικασία που του υποδείχθηκε είναι σωστή. Οι εισφορές που παρακρατήθηκαν πρέπει να δηλωθούν. "Κρατήσεις" είναι οι κρατήσεις υπέρ λοιπών φορέων του δημοσίου.1 point
-
εισαι εκτος χωρις συσταση δεν προβλεπει το 98 παρ. 4, περι αυτου. Συζηταμε για μια @αποθηκη 20 τμ. [σιγα το κτισμα το σπουδαιο...] που μπορουν να κατεδαφισουν και να κανουν μια αγωγη διανομης για το γηπεδο, σε 6-8 μηνες θα εχουν αποφαση.... κι ας το παρει υπερθεματιστης [που δεν θα ερθει αλλος, αφου τα 2/3 εχουν πλονεκτημα...]1 point
-
Εάν η είσοδος παρέμεινε είσοδος, τότε δεν προσμετράται στην υπέρβαση δόμησης. Άλλο είναι η υπέρβαση δόμησης, και άλλο ποια επιφάνεια προσμετράται στον συντελεστή δόμησης.1 point
-
@HAROUL Θα συγκρίνεις τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών (συνολικά) με το μέρος των επιτρεπομένων μεγεθών, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας του ιδιοκτήτη τους. Αν οι κατασκευές επί των κοινοχρήστων χώρων ανήκουν και στους δύο, τότε η σύγκριση θα γίνει με τα συνολικά επιτρεπόμενα μεγέθη.1 point
-
Διαφωνώ συνάδελφε,ακολουθούμε τη διοικητική πράξη που ορίζεται στο Νόμο,την οποία δεν την ορίζει μια παράβλεψη στο ηλεκτρονικό σύστημα(υπάρχουν αρκετές).1 point
-
Καλησπέρα,όλες οι παραβάσεις Κατηγορίας 3 του ίδιου ακινήτου δηλώνονται σε ένα φύλλο καταγραφής,με ανάλυση των περιπτώσεων στην Τεχνική έκθεση.1 point
-
@ΜιχάληςΣπ Ιδιοκτησία είναι εάν έχει χιλιοστά στον πίνακα της σύστασης. Αλλιώς είναι παρακολούθημα. Στην δεύτερη περίπτωση δεν μπορεί να γίνει δήλωση μόνο για την αποθήκη, διότι δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία.1 point
-
@jimd6776 Θα διαβάσεις την πρώτη προτεινόμενη δημοσίευση του θέματος, όπου περιγράφεται η διαδικασία όταν έχουμε τιμολόγιο με παρακράτηση 20%. Στην περίπτωσή σου, υπάρχει και παρακράτηση εισφορών από τον εργοδότη σου. Άρα πριν ολοκληρώσεις την διαδικασία στο myDATA, θα προσθέσεις νέο φόρο όπου ως τύπο φόρου θα διαλέξεις "κρατήσεις" και θα συμπληρώσεις το ποσό. Έτσι, η συνολική αξία (δηλαδή τα χρήματα που πήρες) θα είναι ίση με καθαρή αξία + ΦΠΑ – παρακράτηση 20% – κρατήσεις.1 point
-
Πουθενά. Ασχολείσαι μόνο με έσοδα. Λόγω του ότι το μηδέν δεν έχει φυσικό νόημα, δεν υπάρχει σειρά 0 όπως δεν υπάρχει τιμολόγιο 0. Η τιμή 0 είναι διαθέσιμη γιατί μπορεί κάποιος (που θα κάνει έναρξη εργασιών το νέο έτος, για παράδειγμα) να μην θέλει να χρησιμοποιήσει σειρά στο παραστατικό που θα εκδώσει. Πρέπει να υπάρχει ενιαία αρίθμηση σε κάθε τύπο παραστατικού (απόδειξη, τιμολόγιο) εντός μίας διαχειριστικής περιόδου (δηλαδή, ενός έτους). Συνεπώς, δεν μπορούμε να έχουμε τιμολόγια 15,16,17,18 και μετά 1,2 στην ίδια σειρά (π.χ. 1) ή χωρίς σειρά. Η ύπαρξη σειράς (που είναι προαιρετική) μας βοηθάει να έχουμε ταυτόχρονα μπλοκ και ηλεκτρονικά τιμολόγια. Με λίγα λόγια: Μπλοκ ΑΠΥ και μπλοκ ΤΠΥ, άνευ σειράς. Δηλαδή, δύο μπλοκ που συμπληρώνονται χειρόγραφα. Εφαρμογή timologio, ΑΠΥ και ΤΠΥ, σειρά 1, αρίθμηση από το 1. Δηλαδή, δύο κατηγορίες ηλεκτρονικών παραστατικών.1 point
-
Να μην το κάνεις αυτό. Σειρά 0 σημαίνει ότι δεν υπάρχει αριθμός σειράς και αντιστοιχεί στα χειρόγραφα παραστατικά όταν δεν συμπληρωνόταν το ανάλογο πεδίο. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση (εφαρμογή timologio) και η πλατφόρμα myDATA είναι διαφορετικά θέματα.1 point
-
Μην κουράζεις το μυαλό σου με τόσες λεπτομέρειες.... Οι αυθαιρετονόμοι στηρίχθηκαν στη φιλοσοφία "ψεκάστε - σκουπίστε - τελειώσατε"! Δηλαδή, η Κατηγορία 1 όλα τα ξεπλένει....1 point
-
Για την τακτοποίηση αυθαιρεσιών επί κοινοχρήστων απαιτείται η συναίνεση άνω του 50% των συνιδιοκτητών. Στην περίπτωσή σου πρέπει να συμφωνούν και οι δύο. Μπορεί να γίνει οποτεδήποτε, γιατί δεν προαπαιτείται τακτοποίηση κοινοχρήστων για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού.1 point
-
@the_topo Μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση μηχανικού, ανεξαρτήτως των αυθαιρεσιών στον κοινόχρηστο χώρο, γιατί αφορά μόνο την οριζόντια ιδιοκτησία – διαμέρισμα.1 point
-
χρειάζονται : Δηλώσεις ανάθεσης - ανάληψης επίβλεψης Τεχνική - αιτιολογημένη Έκθεση Φωτογραφίες Σχέδιο και Φάκελος Ασφάλειας & Υγείας του Έργου Σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων (Σ.Δ.Α.) & Υ.Δ. Διαχειριστή για τη σύμβαση με εγκεκριμένο σύστημα ή την σύμβαση Στοιχεία νομιμότητας κτιρίου1 point
-
Καλημέρα, Χρειάζομαι τη βοήθεια σας... Συνεργάζομαι με μία εταιρεία που κατασκευάζει φωτοβολταϊκά πάρκα. Έχουν ένα έργο με άδεια παραγωγής σε μια περιοχή που είχαν την πληροφόρηση από τους τοπικούς ότι είναι δημόσια (απομακρυσμένη περιοχή από οικισμούς, σε βουνό, χορτολιβαδική έκταση). Σε αναζήτηση στο κτηματολόγιο, ενημερώθηκα ότι η έκταση είναι αγνώστου ιδιοκτήτη. Υπάρχει τρόπος να γίνει παραχώρηση γης ΄ή εκμισθωση γης από κάπου για να προχωρήσει το έργο; Τις αγνώστου ιδιοκτήτη ιδιοκτησίες πως τις προσεγγίζουμε ; Περνάνε στη κυριότητα του δημοσίου, αν ναι όπως προβλέπεται από το νόμο, σε πόσο χρονικό ορίζοντα και σε ποια υπηρεσία του δημοσίου περνάνε στην ιδιοκτησία ; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων..0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-