Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      226


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.960


  3. Συντεχνίας

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      33


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.015


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.733 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. Αν κατάλαβα σωστά προβλέπονταν προσθήκη σε επαφή με το όριο, αλλα΄αυτή κατασκευάστηκε 30 εκ μακριά από το όριο. Συνεπώς υπάρχει πολεοδομική παράβαση διότι ή θα έπρεπε να απέχει Δ ή 0,00. Άρα, η προσθήκη παραβιάζει την Δ και συμφωνώ με τον συνάδελφο @Doctorbike. To πρόβλημα υπολογισμού προστίμου σε τέτοιες περιπτώσεις είναι γνωστό εδώ και 10 χρόνια, καθώς όπως φαίνεται αρχικά η εφαρμογή σχεδιάστηκε θεωρώντας ότι η παραβίαση Δ θα προκύπτει από αυθαίρετη προσθήκη στην οποία θα υπάρχει προφανώς υπέρβαση δόμησης. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι διαφορετικό πέραν αυτού που αναφέρει ο συνάδελφος. Θα βάλεις όση επιφάνεια μπαίνει μέσα στη Δ, ως ΥΔ για να υπολογιστεί συστημικά η παραβίαση της Δ. Τ Ποιες παραβάσεις υπάρχουν;
    1 point
  3. 1 point
  4. Καλησπέρα,αφού έχει απόφαση εξαίρεσης από κατεδάφιση,ολοκληρώθηκε και η γ' φάση.
    1 point
  5. Καλημέρα, σε καλύπτει αυτό;
    1 point
  6. Ακριβώς αυτό κάνει η εφαρμογή που υπέδειξε ο Συντεχνίας ... υπογράφεις οποιοδήποτε έγγραφο/αίτηση κλπ., αρκεί να είναι σε pdf, δεν δακτυλογραφείς τίποτα. Φαντάζομαι ότι θα μπορούσε να είναι ακόμα και υπεύθυνη δήλωση ή εξουσιοδότηση!!!
    1 point
  7. ... εκτός κι αν είναι στο δώμα, οπότε hmax=3,40m. και πάντα μέσα στο ιδεατό στερεό
    1 point
  8. Πάντως *προγραμματιστικά* οι έλεγχοι, για τους οποίους μιλάμε εδώ, είναι το εύκολο κομμάτι της υπόθεσης. Τονίζω το προγραμματιστικά για να μην με αρχίσετε με το πόσο περίπλοκος είναι ο ευρωκώδικας. Η εφαρμογή ενός κανονισμού θέλει μεν αρκετές τρελοβοσκο-ώρες (νέα μονάδα μέτρησης, αφιλοκερδούς ενασχόλησης με στατικά) κ κάμποσες προγραμματιστικά, αλλά σε σχέση με τα υπόλοιπα το δεύτερο είναι απλοί υπολογισμοί. Τα δύσκολα είναι το περιβάλλον κ ο solver, στα οποία αποτι καταλαβαίνω δεν πάει άσχημα το ΡΑΦ. Τώρα αν δεν έχουν ή αν τα τσιγκουνεύονται είναι αδιάφορο. Sarcs, στα 5μ μάτι ζώνη Β χιόνι, ζώνη ΙΙ άνεμος με 33m/sec, που έλυσα πρόσφατα, μου βγήκε IPE140 με 2 ντίζες. Στο fespa κ στο instant. Απόσταση τεγιδων 1,25. Μόνο κάτω από μέτρο μου έχει βγει IPE120.
    1 point
  9. 1.557 downloads

    Δελτίο Δομικής Τρωτότητας νόμου 4014/2011 σε Excel
    1 point
  10. σε παρεξήγησα όντως και συμφωνώ με τα παραπάνω απολύτως.
    1 point
  11. Ελεύθερο!!! Δεν το είχα προσέξει!!
    1 point
  12. Εχεις παραβίαση πλάγιας απόστασης. Το εμβαδόν που βρίσκεται εντός της πλάγιας απόστασης (εάν για παράδειγμα είναι 2,50 μ. το Δ, τότε (2,50-0,30)Χ8,95=19,69 τ.μ.) θα "τιμωρηθεί" με υπέρβαση πλάγιας απόστασης.
    1 point
  13. @NIANDR το μήνυμα σημαίνει ότι δεν έχεις συμπληρώσει σωστά το ποσό (δίπλα από τον τρόπο εξόφλησης) στα γενικά στοιχεία παραστατικού. Εκεί πρέπει να βάλεις τα χρήματα που εισέπραξες. Για το τιμολόγιο των 600€, το ποσό είναι 480 (600 – 120). Το πρόβλημα με τον ΦΕΜ είναι ότι αντιμετωπίζεται από το mydata ως παρακράτηση —που, όμως, δεν είναι. Εάν δηλωθεί ως φόρος παραστατικού, η συνολική αξία θα υπολογιστεί λάθος. Γι΄αυτό, μην προσθέσεις φόρο στην ΑΠΥ και γράψε στα σχόλια (στα γενικά στοιχεία παραστατικού) ότι καταβλήθηκε ΦΕΜ 10%: 12€.
    1 point
  14. @tettris μπορεί να γίνει ψηφιακά: Ψηφιακή βεβαίωση ιδιωτικού συμφωνητικού
    1 point
  15. Συνάδελφε, δεν χρειάζεται να σκοτίζεις το μυαλό σου με την ανάλυση λεπτομερειών, ενδεχομένων και παραμέτρων. Τα πράγματα είναι απλά: υπογράφουμε συμφωνητικό όπου αυτό απαιτείται. Θα φτιάξεις, λοιπόν, τέσσερα συμφωνητικά. Μπορείς να ακυρώσεις τις αποδείξεις που έχεις εκδώσει, πολύ εύκολα, ως εξής: Επισυνάπτεις τα άσπρα στα κίτρινα και γράφεις στα πρώτα (διαγώνια με μεγάλα γράμματα) την λέξη άκυρο. Οι αποδείξεις αυτές θα παραμείνουν πάνω στο μπλοκ σου. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ακυρώσουμε παραστατικά εφόσον δεν έχουν χρησιμοποιηθεί. Εννοείται, ότι οι αριθμοί τους δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ποτέ. Ύστερα, εκδίδεις τέσσερις νέες αποδείξεις που αντιστοιχούν στα τέσσερα συμφωνητικά. Έτσι, μπορείς να αναρτήσεις το συμφωνητικό με την απόδειξή του σε όποια ηλεκτρονική πλατφόρμα χρειάζεται.
    1 point
  16. tettris 1. Ο καταμερισμός του συνολικού ποσού στις επιμέρους εργασίες θα γίνει εκ των πραγμάτων. Φέρ' ειπείν, στην τακτοποίηση πρέπει να δηλωθεί η συμφωνηθείσα αμοιβή. 2. Όχι, δεν γίνεται. 3. ΦΕΜ επί του ποσού που απαιτείται (όχι του συνολικού) με τον κατάλληλο συντελεστή. 4. Ναι. 5. Σωστά, δεν επηρεάζει κάτι.
    1 point
  17. οταν στο υπουργειο μια γραφουν ετσι μετα τα αλλαζουν χωρις λογο....μετα τα ξαναγραφουν καταληγουμε σε αδιεξοδα περισσότερα εδω https://news.b2green.gr/2407/συναίνεση-θερμομόνωσης-πολυκατοικία
    1 point
  18. @Christos Συνήθης πρακτική στα κτίσματα της δεκαετίας του '50 και παλαιότερα. Ο όμορος παραβίαζε την μεσοτοιχία, χρησιμοποιώντας τον τοίχο του γείτονα ως έδραση του δικού του. Βεβαίως, όπως κέρδιζε επιφάνεια από τον έναν διπλανό, έχανε από τον άλλον. Αυτό μπορεί να συνέβαινε σε όλο το οικοδομικό τετράγωνο. Προσωπικώς, θα σχεδίαζα τους τοίχους στα όρια του οικοπέδου -χωρίς να τα παραβιάζουν. Δεν υπάρχει ζήτημα για την βεβαίωση. Όταν -κάποτε- κατεδαφιστούν αυτά τα κτίρια, θα λυθεί και αυτό το πρόβλημα.
    1 point
  19. @the_topo Θα εκδόσεις βεβαίωση σύμφωνα με την παρ. 2γ άρθρου 83 Ν. 4495 (" οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89). Η εξαίρεση για τα προ 55 βρίσκεται στην παρ 2α του άρθρου 82 του νόμου. Ισχύουν και τα υπόλοιπα που αναφέρει ο συνάδελφος, ότι στην τεχνική έκθεση θα αναγράψεις τα στοιχεία που αποδεικνύουν την παλαιότητα του κτίσματος ως προ 55. Στην ουσία μέσω της βεβαίωσης που χορηγείς, υπογράφεις με δική σου ευθύνη πλέον (βάσει των στοιχείων) ότι το κτίσμα προυφίσταται του 1955. Αν τυχόν έχουν γίνει μεταγενέστερες αυθαιρεσίες στο ακίνητο, αυτές θα πρέπει να δηλωθούν, οπότε θα πρέπει να κάνεις δήλωση υπαγωγής στο Ν. 4495.
    1 point
  20. chris Δες το άρθρο 20 ΝΟΚ (όπως ισχύει) και τα παρακάτω ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf kanonismos_hrisis_koinohriston_horon_dimoy_komotinis.pdf
    1 point
  21. Στο αρχείο dxf χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟ τα layers του πρότυπου Στην περίπτωσή σου, τα layers που απαιτούνται είναι: 1 (ή και) 2 13 (ως συνδυασμός των ανωτέρω) 10 (αν υπάρχει πρόσωπο σε δρόμο) 15 (αν υπάρχουν κτίσματα) και προσοχή!!! τα κείμενα να είναι μορφής text για βοήθειά σου (αλλά και των υπόλοιπων συναδέλφων) ανεβάζω μια πρόχειρη κωδικοποίηση (πάσα διόρθωση, δεκτή...) LAYERS.docx
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.