Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      18.966


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Παράνομο! Δεν στηρίζεται απολύτως σε τίποτα! Σαχλαμαρίζει το ΤΕΕ αν όντως έκανε κάτι τέτοιο!
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.375 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Ω ναι….. Εγώ αναρωτιέμαι για κοστολόγια της χρήσης διογκούμενα χρώμα (με την απαιτούμενη προετοιμασία φυσικά) Στας ευρώ-πας δεν εχω φυσικά απάντηση να σου δώσω…. Το μόνο που ξέρω αρκετά καλά είναι ότι στις περισσότερες χώρες εκεί οι μεταλλικές κατασκευές έχουν και σημαντικά μεγαλύτερο φάσμα χρόνου που τις χρησιμοποιούν όπως και περισσότερες κατασκευές συγκριτικά με την Ελλάδα και κυριαρχούσε το οπλισμένο σκυρόδεμα βασικά
    1 point
  4. Προς ενημέρωσή σας, μέχρι στιγμής, με συνεργασία του συλλόγου ΜΗΝ και της νομικής εταιρείας που έχει επιλεγεί, έχουν κατατεθεί ομαδικές αγωγές και προσφυγές 72 συνολικά συναδέλφων νέων συνταξιούχων και προετοιμάζονται και άλλες. Εντός του Ιανουαρίου 2022 είναι προγραμματισμένη κατάθεση αίτησης στο ΣΤΕ για πιλοτική δίκη.
    1 point
  5. Η διαδικασία ακύρωσης για παραστατικό που εκδόθηκε και διαβιβάστηκε στο mydata, αλλά ούτε χρησιμοποιήθηκε ούτε η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε· έχει ως εξής: Μετά την είσοδο στην ειδική φόρμα mydata, μεταβαίνουμε στην "αναζήτηση παραστατικών". Στην συνέχεια, μέσω της "αναζήτησης" στο κάτω μέρος της οθόνης, εμφανίζονται τα παραστατικά που έχουμε διαβιβάσει. Επιλέγουμε το παραστατικό που θέλουμε και στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει η επιλογή "ακύρωση παραστατικού".
    1 point
  6. Φαίνεται ότι ήταν ..."από μέσα" ... ενημερωμένοι !!! 😊
    1 point
  7. Τα μεγέθη συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα στην περιοχή ή αυτούς που ίσχυαν κατά την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας.
    1 point
  8. Με μικρής κλίμακας γίνεται η αλλαγή. Θέλω να πω πως αν έχεις δύο κουφώματα σε νότιο προσανατολισμό συνολικού εμβαδού 3 τ.μ. και τα αλλάξεις σε τρία από 1 τ.μ. η μοντελοποίηση αλλάζει αλλά όχι και το αποτέλεσμα που θα είναι το ίδιο (εφόσον οι σκιάσεις κτλ είναι ίδιες). Από τον οδηγό δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση περί μη επεμβάσεων σε στοιχεία του κτιρίου. Όμως μου έχουν απαντήσει από το help desk πως δεν επιτρέπεται να μεταβάλλεται το εμβαδόν του κτιρίου (ζώνης θα έλεγα εγώ) καθώς τα δύο κτίρια (πριν και μετά τις παρεμβάσεις) δεν είναι πλέον συγκρίσιμα.
    1 point
  9. ΙΑΣΟΝΑ αυτό που αναφέρεις αποτελεί προσωπική σου άποψη, διότι ο νόμος δεν αναφέρει την επισύναψη αναλυτικού σε υποχρεωτικά δικαιολογητικά. Εξυπακούεται ότι ειδικά σε μεγάλο πλήθος παραβάσεων σε συνδυασμό και με κάποια έλλειψη εμπειρίας οι συνάδελφοι θα κάνουν έναν αναλυτικό προυπολογισμό για να κρίνουν το πλήθος των λοιπών παραβάσεων, τον οποίο θα τηρήσουν στο αρχείο του έργου.
    1 point
  10. εγω ξερω μονο αυτη την εγκυκλιο, σε συνδυασμο με το ανωτερω αρθρο 98 στον Νομο. http://www.bountimas.com/wp-content/uploads/2016/02/Egiklios-Syntonistikis-4-2016-Afthereta.pdf την δικη τους νομοθεσια δεν την ξερω... εδιτ σε συνδυασμο και με αυτο https://www.taxheaven.gr/news/54437/pomida-pros-ypen-dikaiwma-monomeroys-tropopoihshs-orofokthsias-yper-h-se-baros-omorhs-idiokthsias και αυτο https://esymvolaio.gr/απλοποίηση-μεταβίβασης-οριζόντιας-ι/
    1 point
  11. ας μην χαιρομαστε... ειναι "πολλα" που πρεπει να γινουν ακομα.... λογω νεου ετους.... Πρεπει να παραταθουν τα "αδηλωτα"...πρεπει να παραταθουν τα ΤΑΠ, κατι τρεχει και με τα ΕΝΦΙΑ Θα δουμε...
    1 point
  12. Τότε γιατί να το χαλάσεις κι' άλλο ; Μπορεί ο Δήμος εκεί να κόψει άλλο 1,10 μ από το δρόμο και να γίνει πεζοδρόμιο ...
    1 point
  13. Για διαστάσεις (κτίστη) και μόνο : 0 έως 2%, νόμιμο [είναι ερώτημα αν υπάρχει και το ανεκτό όριο των 20 εκ] 2+% έως 5% με μέγιστη αύξηση του εμβαδού 5%, μεταβιβάσιμο 5+% έως 10%, αυθαίρετο με διοικητικές κυρώσεις πάνω από 10%, αυθαίρετο με πλήρεις κυρώσεις. Γενικά το 2% θεωρείται ως σφάλμα της μέτρησης και το 10% ως σφάλμα ανοχής του νόμου ... Το 5% μάλλον εφευρέθηκε γι' αυτούς που ήξεραν να μετράνε και θα ήθελαν να είναι νόμιμοι αλλά δεν τους βοήθησε το περιβάλλον. Του ιδιοκτήτη, των γειτόνων ή του κοινόχρηστου χώρου. υγ. Καλησπέρα δεν είπα.
    1 point
  14. Καμία υποχρέωση δεν απορρέει εκ του νόμου για μια τέτοια ενέργεια. Αν αυτοβούλως κάποιος θεωρεί ότι πρέπει να ανεβάζει αναλυτικούς, προφανώς και δεν είναι λάθος. Δεν αποτελεί όμως και υποχρέωση.
    1 point
  15. Δεν είναι λάθος. πλην όμως δεν απαιτείται από καμία διάταξη η ανάρτησή του. Προσωπικά επιλέγω να μην ανεβάζω κανένα προυπολογισμό.
    1 point
  16. Bάσει των δικαιολογητικών του νόμου, η ανάρτηση του αναλυτικού προυπολογισμού στο σύστημα δηλώσεων δεν προβλέπεται. Αν θέλετε κρατήστε τον στο αρχείο σας.
    1 point
  17. Καλημέρα συνάδελφοι. Αφήνω εδώ αυτά που βρήκα σήμερα για όλους τους μελλοντικά ενδιαφερόμενους. Αφορά της αποθήκη 15 τμ, την κατάργηση του περιορισμού σε ελάχιστη έκταση (παρ. 3) , όπως επίσης και τα έγγραφα που χρειάζονται για την βεβαίωση της διεύθυνσης αγροτικής ανάπτυξης!
    1 point
  18. Το τι λέει η επιτροπή με το τι λέει ο νόμος όπως αντιλαμβάνεσαι έχει διαφορά. Ο νόμος υπερισχύει και όχι η άποψη της κάθε επιτροπής. Επί της ουσίας ως μηχανικοί και γνωρίζοντας από την εμπειρία μας μια τάξη μεγέθους κόστους υλικών και εργασιών μπορούμε να κρίνουμε εάν 2 παράθυρα . μια πόρτα και ένας τοίχος, δεν ξεπερνούν τις 15.000 Ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η επισύναψη αναλυτικού δεν αποτελεί υποχρεωτικό δικαιολογητικό. Το αν κάποιος θέλει να συντάσσει μια αναλυτική κοστολόγηση των αυθαίρετων κατασκευών με προμέτρηση και αναλυτικές τιμές έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Υποχρεωτικό όμως εκ του νόμου δεν είναι. Ας πάει μετά κάποιος που θα ελέγξει (αν γίνει ποτέ αυτό) να αποδείξει με δική του προμέτρηση ότι δεν ήταν 15.000 αλλά 16.000 Ευρώ. Τα έχουμε συζητήσει εκατοντάδες φορές στο φόρουμ στα χρόνια των αυθαιρετονόμων (όσοι από εμάς συμμετέχουμε πολλά χρόνια τα θυμόμαστε), ότι κανονικά τέτοιες αυθαιρεσίες δεν θα έπρεπε καν να εξετάζονται. Όλα έγιναν για εισπρακτικούς σκοπούς. Οπότε και η μια λοιπή παράβαση που βάζουμε και πολύ είναι. Εξυπακούεται βεβαίως ότι αν έχεις εκτεταμένες αυθαιρεσίες αναλυτικού στο ακίνητο θα τσεκάρεις έστω και στο πρόχειρο μήπως έχεις πάνω από 15000 Ευρώ προυπολογισμό και συνεπώς 2 λοιπές ή περισσότερες, παραβάσεις. Το ανωτέρω θέμα του συναδέλφου αφορούσε την αντιμετώπιση παράβαση Υ.Υ δυνάμει του άρθρου 100. Δεν αφορούσε γενικώς κατασκευές υπολογιζόμενες με αναλυτικό, οπότε υπάρχει και κάτι διαφορετικό στην όλη υπόθεση.
    1 point
  19. Έλα Νίκο. Ντεφορμαρισμένο πολύ σε βρίσκω με τα αυθαίρετα. Για να ζωντανεύουμε πάλι. Ο προυπολογισμός δεν είναι απαιτούμενο δικαιολογητικό πληρότητας στο σύστημα. Ποτέ δεν ήταν. Μηχανικοί είμαστε και λέμε ότι "για να σου φτιάξω κύριε προυπολογισμό πρέπει να έχεις κατασκευή. Αν μου ζητάς προυπολογισμό μόνο για το μεγαλύτερο ύψος, τότε έχασες". Είναι παρόμοια περίπτωση (για να αρχίζεις να συνηθίζεις την αντιμετώπιση αναλυτικού όταν έχεις Υ.Υ) με το αν είχες αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια χωρίς καμία εργασία. Θα έλεγες πάλι με αναλυτικό (1 λοιπή παράβαση) αλλά χωρίς προυπολογισμό. Σκέψου το ως μια "συστημική" αντιμετώπιση-παραδοχή, όπως τόσες άλλες. Στο απάντησα και παραπάνω για την αποθήκη της κατηγορίας 3. Δες το άλλη μια φορά τι είχε συμβεί με εκείνη την εγκύκλιο 2 και προχώρησε τη δήλωσή σου. Μη χασομεράς με εκείνη την εγκύκλιο.
    1 point
  20. Δεν θα το υπολογίσεις. Αφού αναφέρεσαι σε αναλυτικό σημαίνει ότι η Υ.Υ είναι κάτω από το επιτρεπόμενο ύψος. Θα κάνεις αναφορά στην ΤΕ (στα σχέδιά σου κλπ, όπου εσύ κρίνεις) ότι στη μια λοιπή παράβαση συμπεριλαμβάνονται οι κάτωθι αυθαιρεσίες δυνάμει του Α 100 κλπ μεταξύ των οποίων θα είναι και η υπέρβαση ύψους κάτω του μεγίστου επιτρεπόμενου ύψους στη θέση του ακινήτου.
    1 point
  21. Πλεον των προστιμων που ανεφερε ο διδονης, τον μηχανικο σου τον ρωτησες αν συμφωνει για τις ποινικες ευθυνες που εχει και αυτος [μαζι με εσενα] με βαση τις διαταξεις του αρθρου 94 παρ. 8? σχολιο: Ο νομοθετης επέτρεψε αυτη την αποθηκη των 15, με σκοπο να εξυπηρετειται ο αγροτης και να αποθηκευει εκει φρεζα/εργαλεια/λαστιχα ποστισματος/φαρμακα/σπόρους κλπ ωστε να μην ταλαιπωρειται να τα κουβαλαει καθε μερα μαζι του. και ερωτά κάποιος: Μαζι με αυτη την αποθηκη, να εκανα και ενα δωματιο, οχι μεγαλο μηπως χρειαστει να μείνω εκει κανα βράδυ...και ενα ακομα οχι μεγαλο, μην ερθει κανα βραδυ ο μπαζανακης με τα παιδια του ...και μια κουζινα...μικρη βεβαιως να μαγειρευω σαν ανθρωπος...... Επίσης μια μικρη εξωτερικη τουαλεττα, που ειναι απαραίτητη....να...... και κανα στεγαστρο για το αμαξι... "να μην το κουτσουλαν' οι χελιδονες..." τι λετε κι εσείς?
    1 point
  22. Συνάδελφε δεν χρειάζεται τόση λεπτομέρεια στο να κάνεις αναλυτικούς προυπολογισμούς. Κανείς δεν θα καθίσει να ελέγξει κάτι τέτοιο και δεν θα μπορεί να το κάνει. Μια χονδροείδη επιμέτρηση μπορείς να κάνεις και σε όσα δεν υπάρχουν τιμές μπορείς να βάλεις και τιμή πιάτσας. Στην τακτοποίηση αυθαιρέτων να αναλώσεις το χρόνο σου στη σωστή κατά το δυνατόν αποτύπωση, στην ορθή χρήση συντελεστών προστίμου, στη σωστή τιμή ζώνης και μεγάλη προσοχή στις συναινέσεις σε περίπτωση συνιδιοκτησίας. Το να ξεφύγει μια κατασκευή αναλυτικού είναι θέμα πολύ μικρής σημασίας έως ελάχιστης. Αρκεί να αναλογιστείς ότι έχεις περιθώριο 15.000 Ευρώ για μια μόνο λοιπή παράβαση. Το να μην πάρεις όμως συναίνεση σε αυθαίρετη κατασκευή εντός κοινόχρηστου χώρου, σε ακίνητο που έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία, είναι παράνομο και επικίνδυνο. Μια παράκληση μιας που είσαι νέος και στη δουλειά και στο φόρουμ. Μη γεμίζεις το φόρουμ με ερωτήματα. Μάζεψέ τα όσο μπορείς και δημοσίευσε τα σε ένα ώστε οι απαντήσεις να είναι συγκεντρωμένες. Έτσι βοηθάμε και άλλους συναδέλφους που διαβάζουν και έχουν ανάγκη από τις απαντήσεις μας. Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.