Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.040


  3. Κάλχας

    Κάλχας

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      34


  4. KF

    KF

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.236


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/03/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. @Lydia Tampouratzi Επί των τοπογραφικών διαγραμμάτων θα υπάρχει η σφραγίδα της εταιρείας (γιατί η αμοιβή κατατίθεται στο λογαριασμό της) και η υπογραφή (και σφραγίδα) του μελετητή μηχανικού. 1. Το δικαίωμα απορρέει από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν χρειάζεται να έχεις βιβλία γιατί η εταιρεία θα λαμβάνει την αμοιβή. Εσύ θα εξακολουθείς να πληρώνεσαι ως μισθωτή, χωρίς να εμπλέκεσαι με την αμοιβή του τοπογραφικού. 2. Δεν επιμερίζονται. Φέρεις ακέραια την ευθύνη της ορθότητας του τοπογραφικού και των αναγραφομένων επ' αυτού. Εκτός αν υπογράφει και άλλος μηχανικός μαζί μ' εσένα, οπότε είστε συνυπεύθυνοι. Δεν αλλάζει κάτι αν αποχωρήσεις από την εταιρεία. 3. Όχι, δεν υπάρχει. Μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερη αμοιβή και καλύτερη θέση. Ενδεχομένως να σου χρησιμεύσει το γεγονός ότι έχεις συντάξει έναν αριθμό τοπογραφικών για κάποια άλλη θέση εργασίας. Γενικά, δεν είναι καλή ιδέα να υπογράφεις μελέτες άλλων. Είναι, όμως, χρήσιμο να αναρωτηθείς γιατί σου ζητήθηκε κάτι τέτοιο.
    3 points
  2. μιλας με τον συμβ/φο σου ΠΟΛ. 1171/26-5-1997 Κοινοποίηση γνωμοδότησης σχετικά με δυνατότητα επέκτασης μίας ή και των δύο κάθετων ιδιοκτησιών από συγκύριους οικοπέδου εδω μια παλαιοτερη συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/40479-συνένωση-οικοπέδου-με-κάθετη-ιδιοκτησία/
    2 points
  3. Οι συντονιστες να το κοιταξουν. Δεν μπορει να κρινεται κατι απο μια φωτο χωριν κανενα αλλο στοιχειο (που δεν φαινεται στην αναρτηση).Και εν πασει περιπτωσει αλλο να ρωτα καποιος για δικη του μελετη αλλο για μελετη τριτου. Και αληθεια αν ο μελετητης εκανε παρεμβαση θα μπορουσε μεσω του φορουμ να καταληξει καπου αυτη η ιστορια;
    2 points
  4. Η μόνη λύση είναι αυτή που ανέφερες και συγκεκριμένα: κατάργηση της σύστασης, μεταβιβάσεις ποσοστών, νέα σύσταση θα πληρώσουν ένα σκασμό σε εφορία...
    1 point
  5. Για δες κ εδώ https://psdatm.gr/index.php/latest-nes/2016-08-10-14-02-08/2016-08-10-15-40-57/644-2021-03-30-07-13-49
    1 point
  6. Αν είσαι σε περιοχή που ισχύει το ΠΔ 111/04, γίνεται και με αυτόν. Εφαρμόζεται η δυσμενέστερη περίπτωση
    1 point
  7. Καλησπέρα συν/φε! Για Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα δες εδώ. Φαντάζομαι η εκάστοτε Αποκεντρωμένη θα έχει τα δικά τις αρχεία ανεβασμένα κάπου... ψάξε στα site τους.. Εναλλακτικά, γενικά για όλη την χώρα δες εδώ.
    1 point
  8. κάτι δεν κάνεις ή δεν λες σωστά.... ή το αυτοκάτ αποφάσισε να έχει την δική του άποψη.... Δες όνομα της γραμματοσειράς που είχε το αρχικό dwg και όχι με ποια γραμματοσειρά από αυτές που έχεις (και αυτόματα αντικατέστησε) και λες την έχεις.... κάνε το αλλαγή με άλλες....
    1 point
  9. ο κανονας ειναι οτι Αρθρ.1.- οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από 6.10.1978 π.δ/γμα (ΦΕΚ 538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1«α) Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα. [προφανως οχι 4000 στρεματα ] Η ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου που αφορά στο ελάχιστο πρόσωπο δεν ισχύει για την ανέγερση κτιρίων των άρθρων 2 και 3, εφόσον εξυπηρετούνται από αγροτικούς ή δασικούς δρόμους, καθώς και ορειβατικών καταφυγίων, η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια." και -οπως ειπε προ ...αμνημονευτων ετων ο ΚΑΝΑ- [με τις καλησπερες μου] δεν μπορει να εχουμε δυο κανονες Αρα ισχυει σαν εξαιρεση απο τον κανονα οτι: "Η περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού, δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού". β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4.000 μ2 2.Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης κλπκλπ. Oι παρεκκλίσεις οριζονται απο την παρ.2 του αρθρου 1
    1 point
  10. Η ίδια ακριβώς συζήτηση είχε υπάρξει και παλαιότερα, στην οποία είχα γράψει το ίδιο με τον φίλο tetris. Τότε όμως είχε εμφανιστεί ένας χρήστης του φορουμ, που διαφωνούσε και έλεγε ότι ο μισθωτός μηχανικός όταν υπογράφει σε έργο εταιρίας, δεν έχει αστική ευθύνη για τυχόν μελλοντική αρνητική εξέλιξη (πχ λανθασμένη δήλωση 651/77 επί τοπογραφικού). Δεν είχε τεκμηριώσει τον ισχυρισμό του, και δεν βρίσκω να ξεθάψω και το τοπικ να δω αν είχε ειπωθεί κάτι παραπάνω. Η άποψη αυτή μου είχε φανεί αδιανόητη. Από όσα ξέρω εγώ και καταλαβαίνω, (έχω 12ετή εμπειρία), η άποψή μου είναι μακρυά από υπογραφές όντας μισθωτή. Εκτός και αν σε πληρώνουν για κάθε τοπογραφικό, όσα θα ζητούσες ως ελεύθερος επαγγελματίας που κάνεις όμως την δουλειά με πλήρη ευθύνη. Φυσικά το παραπάνω με επιφύλαξη, αν αποδειχτεί ότι ο παραπάνω συνάδελφος (δεν θυμάμαι ποιος είναι) είχε δίκιο.
    1 point
  11. Ο νόμος δεν απαγορεύει στους μισθωτούς (στον ιδιωτ. τομέα) να εργάζονται και κατά μόνας (με ΑΠΥ). Αφού λοιπόν θα υπογράφεις (μόνο?) θα πρέπει να έχεις κάποιο αποδεικτικό στοιχείο για την αμοιβή σου (για φορολογικούς λόγους) Το πιο σημαντικό είναι να ξέρεις τι υπογράφεις (κάτι ήξεραν οι παλαιότεροι που έλεγαν να προσέχεις πού βάζεις την υπογραφή σου και...). Οι ευθύνες του μηχανικού είναι ίδιες όταν υπογράφει τοπογραφικό διάγραμμα, είτε για εταιρεία, είτε για ιδιώτη. Αν δεν έχεις πλήρη εικόνα και γνώση του τι υπογράφεις, είτε δεν το κάνεις, είτε αναλαμβάνεις όλη τη δουλειά (αποτύπωση, έλεγχο, κλπ) Λογική κοστολόγησης της ευθύνης(?!?), δεν υπάρχει.
    1 point
  12. @le gout, Το σαλόνι με την κουζίνα τοποθετούνται στο ισόγειο και τα υπνοδωμάτια στον όροφο για λόγους λειτουργικότητας. Εάν εσύ κρίνεις ότι η καθημερινότητα της οικογένειάς σου εξυπηρετείται από την αντίστροφη διάταξη, τίποτα δεν σε εμποδίζει από την πραγματοποίηση της σκέψης σου. Η γνώμη μου είναι ότι τα υπνοδωμάτια είναι καλύτερα να γίνουν στο επάνω πάτωμα και το σαλόνι με την κουζίνα κάτω.
    1 point
  13. Εάν έχει γίνει επέκταση του κουβουκλίου, χρησιμοποιείς αναλυτικό προϋπολογισμό. Εάν ο αυθαίρετος χώρος είναι ανεξάρτητος, έχεις υπέρβαση δόμησης. Ανεξαρτήτως χρήσης, μειωτικός συντελεστής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Όχι, για επέκταση του κουβουκλίου. Αλλιώς (αν ο χώρος είναι ανεξάρτητος) εξαρτάται από το αν η αυθαίρετη κατασκευή υπερβαίνει το επιτρεπόμενο ύψος.
    1 point
  14. Μακάρι να το καταλάβει ο μελετητής. Θα έλεγα μάλλον να τον ενημερώσετε κιόλας γιατί θα σκοτώσει κόσμο. Δυστυχώς η κρίση διαρκείας έφερε μια καινούργια φουρνιά άπειρων μελετητών που δεν είχαν την ευκαιρία, λόγω έλλειψης έργων-εργασίας να αποκτήσουν εμπειρία, αυτό το ΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ που λέω εγώ, που εδώ απουσιάζει παντελώς . Ένας λόγος παραπάνω να υπάρχουν αυτά τα άρθρα. Και λίγα είναι.
    1 point
  15. Προσωπική μου άποψη . Στο φόρουμ δεν θα πρέπει να κρίνονται δουλειές συναδέλφων, ανεξάρτητα αν κάποιος θεώρει ότι υπάρχουν λάθη. Υπεύθυνος είναι ο μελετητής και μόνο. Μια διαδικασία ανταλλαγής απόψεων, σε θέματα καθαρά εκπονηθείσας μελέτης ,δεν μπορεί να γίνεται διαδικτυακά. Διαφορετικά θα έπρεπε να συμμετείχε στην κουβέντα και ο μελετητής αφού άμεσα θίγονται συμφέροντά του. Ο συντονιστής ας το κοιτάξει .
    1 point
  16. Ο άλλος μισός τοίχος μεταξύ κοινόχρηστου και Κ1 πού ανήκει; Προφανώς, όχι στον κήπο. Ο τοίχος που συνορεύει με κοινόχρηστο χώρο προσμετράται ολόκληρος στο κατάστημα. Εάν το άθροισμα των εμβαδών των καταστημάτων ισούται με την αντίστοιχη τιμή που προκύπτει από την άδεια, η διαφοροποίηση των επιμέρους επιφανειών (Κ1 και Κ2) είναι διαφορετική διαμερισμάτωση. Με μικρές αλλαγές στο περίγραμμα και ίδιο εμβαδό, τι θα τροποποιηθεί στη σύσταση; Διευκρίνισε τι εννοείς. Άλλες τιμές αναφέρεις στην πρώτη σου δημοσίευση και άλλες στο σχέδιο. Επισημαίνω ότι υπάρχει ανεκτή απόκλιση στις μετρήσεις 2%. Η σύγκριση (για την τακτοποίηση) γίνεται μεταξύ της κατασκευής και της άδειας. Μεταβολές εμβαδού μόνο από αυτό (τοίχος μήκους 2 μ.) δεν αποτελούν αντικείμενο ούτε τακτοποίησης ούτε τροποποίησης σύστασης.
    1 point
  17. Οκ το έψαξα και κάτι βρήκα (νομίζω) (για τους οροθετημένους οικισμούς κτλ): Παρ.6 Άρθρον 3 ΝΟΜΟΣ 998/1979 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/302789/nomos-998-1979 https://www.kodiko.gr/nomothesia/diataksi/619105 Αρθρο 3. παρ 6. Δεν υπάγονται οπωσδήποτε στις διατάξεις του παρόντος νόμου (του 998/1979 που λέει τι είναι δάσος): .... ζ) Οι περιοχές για τις οποίες υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια πόλεως ή καταλαμβάνονται υπό οικισμών, τα όρια των οποίων έχουν εγκριθεί με πράξεις της Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 21.11/1.12.1979 (Δ΄ 693), 2.3/13.3.1981 (Δ΄ 138) ή 24.4/3.5.1985 (Δ΄ 181) ή βρίσκονται εντός ορίων εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών ή ρυμοτομικών σχεδίων και όπως τα όρια αυτά έχουν εφαρμοσθεί στο έδαφος ή πρόκειται περί οικοδομήσιμων εκτάσεων των οικιστικών περιοχών του ν. 947/1979 ή αποτελούν εκτάσεις Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, που οργανώθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4458/1965, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 742/1977, καθώς και τις διατάξεις του ν. 2545/ 1997 και όπως ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3982/2011 (Α΄ 143) για τις οποίες έχει εγκριθεί η οριοθέτηση ή το ρυμοτομικό τους σχέδιο ή είναι περιοχές βιομηχανικών βιοτεχνικών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνονται σε ζώνες οικιστικού ελέγχου του άρθρου 29 του ν. 1337/1983 (Α’ 33), ως προς τα ακίνητα επί των οποίων έχουν εγκατασταθεί επιχειρήσεις, κατόπιν ισχυουσών αδειών ή άλλων διοικητικών πράξεων που καλύπτονται από το τεκμήριο νομιμότητας ή βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων πληροφοριακού χαρακτήρα του αρμοδίου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών ότι δεν εμπίπτουν σε δάσος ή δασική έκταση. Όπως τροποποιήθηκε με την παρ.15 Άρθρο 7 ΝΟΜΟΣ 4164/2013 με ισχύ την 9/7/2013 Όπως τροποποιήθηκε με την παρ.4 Άρθρο 32 ΝΟΜΟΣ 4280/2014 με ισχύ την 8/8/2014 Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.1 Άρθρο 48 ΝΟΜΟΣ 4685/2020 με ισχύ την 7/5/2020
    1 point
  18. Πάντα από γέννηση Ελληνικού κράτους ήταν ζήτημα οικονομικών συμφερόντων... Ή γραφειοκρατία απλά επικάλυψη
    1 point
  19. Για το 1 και 3 χρειάζεται να αναφερθείς σε συγκεκριμένη περίπτωση. Για το 2: Έχει γίνει παρανόηση σχετικά με το 2%. Το ποσοστό αυτό είναι η ανοχή στις μετρήσεις, και δεν προορίζεται να χρησιμοποιηθεί σαν περιθώριο αύξησης της επιφάνειας του κτιρίου. Οι αναγραφόμενες διαστάσεις στις κατόψεις δεν αλλάζουν· αυτό είναι το νόημα της ανεκτής απόκλισης των μετρήσεων.
    1 point
  20. Καλημέρα,η ερώτηση είναι πολύ γενική-ποια επιτροπή?των άρθρων 116 ή 117?άλλη?τι σφραγίστηκε?
    1 point
  21. Συνάδελφε,διαβάστε το μήνυμα που εμφανίζεται από το σύστημα,στο σημείο που λέτε πως δεν σας αφήνει να πάτε παρακάτω,μήπως μπορούμε να βοηθήσουμε! Τι γράφει όταν πατάτε υποβολή?
    1 point
  22. Καλησπέρα,πρέπει να περιγράψεις τι θέλεις να κάνεις,γιατί μάλλον έχεις μπερδευτεί.. Μια σύντομη περιγραφή του ακινήτου με νόμιμα-αυθαίρετα και τι θέλετε να κάνετε με αυτά,θα βοηθούσε.
    1 point
  23. Ωραία,όλη αυτή η κατασκευή δεν είναι προ 75 δηλαδή κατ.1?
    1 point
  24. Δεν είναι κατανοητό.Το υπόγειο στην πράξη έγινε ισόγειο?
    1 point
  25. Καλησπέρα Παύλο,το διάγραμμα κάλυψης πώς επηρεάζεται;Έγινε ο έλεγχος αυτός;Το ρωτάω,γιατί πέρα από το προφανές που είναι η αλλαγή είδους και ποσοστού ιδιοκτησίας,το κτίριο βρίσκεται πλέον με αναλογούσα δόμηση,σωστά?
    1 point
  26. Καλησπέρα,από την στιγμή που η δήλωση είναι ενιαία,η διαφορετική διαμερισμάτωση θα δηλωθεί ανά όροφο (Μία φορά για κάθε όροφο). Σε δήλωση αυτοτελούς οριζόντιας ιδιοκτησίας,δηλώνεται κατά παραδοχή επειδή δεν μπορεί να παραληφθεί - συνήθως δεν μπορεί να υπάρξει η συνεννόηση και επικοινωνία μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών,ώστε να γνωρίζεις αν δηλώθηκε από τον όμορο,για παράδειγμα-με αποτέλεσμα προφανώς κάποιες φορές να διπλοπληρώνεται ή τριπλοπληρώνεται μία "κοινή του ορόφου" παράβαση.
    1 point
  27. Έχεις δίκιο Παύλο,πολύ σημαντικό,καλημέρα!
    1 point
  28. Καλησπέρα,δεν είναι σαφές το ερώτημα.Πώς συνδέεται η ημερομηνία υπαγωγής με την απαίτηση ή μη έγκρισης ΚΕΣΑ?
    1 point
  29. Κι εγώ δεν είμαι σίγουρη αν μπορώ να σε βοηθήσω σε αυτό:Σκέφτομαι ότι η εν λόγω διάταξη υπάρχει στον ΝΟΚ για κτίρια που θα αναγερθούν με οικοδομική άδεια και δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι σωστό να την χρησιμοποιήσεις για την αυθαίρετη επέκταση.Από την άλλη,συγκρίνεις με τους σημερινούς επιτρεπόμενους ισχύοντες όρους για το συγκεκριμένο οικόπεδο.Άρα, δικαιωματικά θα έπαιρνες την εξαίρεση μέχρι να μπορείς να εγγράψεις κάτοψη μήκους 9 μ.Καλύτερα να περιμένεις και μια άποψη ακόμη.
    1 point
  30. Πλαστή δεν είναι η απόδειξη γιατί η εταιρία πληρώνεται για μία υπηρεσία που προσέφερε υπάλληλος της. Ο μισθωτός είναι καλυμμένος φορολογικά σε έναν ενδεχόμενο έλεγχο προσκομίζοντας την απόδειξη αυτή. Η ίδια λογική υπάρχει σε πολλά επαγγέλματα. Σε λογιστικό γραφείο με πολλούς λογιστές υπαλλήλους ο καθένας χρεώνεται κ υπογράφει για τους πελάτες που αναλαμβάνει. Τις αποδείξεις τις κόβει η εταιρία. Επίσης να σημειώσω ότι εταιρίες νομικής μορφής χωρίς υποχρεωτικά να έχουν κάποιο μέλος με την ιδιότητα του μηχανικού εγγράφονται στο βιβλίο τεχνικών επωνυμιών του τεε κ έχουν πρόσβαση στο σύστημα αμοιβών του τεε. Νομοθεσία δεν έχω το χρόνο να ψάξω αυτή τη στιγμή. Έχω προσωπική εμπειρία κ καθοδήγηση από τον λογιστή μου κ από το ΤΕΕ κ αυτό παρέθεσα προσπαθώντας να βοηθήσω τον συνάδελφο που έθεσε το ερώτημα κ οποιοδήποτε άλλον στο μέλλον θα είχε αντίστοιχη απορία. Έχουν περάσει χρόνια από τότε βέβαια. Θα είχε ενδιαφέρον ο συνάδελφος που έθεσε το ερώτημα αφού καταλήξει κάπου ψάχνοντας (τεε, λογιστή κτλ) να μας παραθέσει την αντίστοιχη νομοθεσία..
    1 point
  31. Απάντηση του υπουργού ότι δεν απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα σε σχετικό ερώτημα βουλευτή: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/10524184.pdf
    1 point
  32. Για άλλη μια φορά το υπουργείο αποφεύγει να πάρει σαφή θέση στο ζήτημα. Μετά από μια ανάγνωση του άρθρου 40, θεωρώ ότι δεν αρκεί η μη αναφορά της ασφαλιστικής ενημερότητας για να μην τη ζητούν οι υπηρεσίες. Στο άρθρο 40 δεν αναφέρεται ούτε το αποδεικτικό κατάθεσης της μελέτης πυροπροστασίας στην πυροσβεστική, ούτε οι αναγκαίες (αφού δεν υπάρχει έλεγχος) δηλώσεις των μελετητών για την ορθότητα των μελετών, ούτε οι εισφορές ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, ούτε η Δημοτική Ενημερότητα του ιδιοκτήτη που απαιτείται από τον Δημοτικό Κώδικα, ούτε καν ο προϋπολογισμός του έργου (ισως λείπουν και αλλά που δεν έχω εντοπίσει). Πιστεύετε ότι υπήρχε πρόθεση να καταργηθούν ΟΛΑ αυτά? Με αυτή την προχειρότητα και τις ελλείψεις του άρθρου 40 θα λέμε ότι εννοείται πως απαιτείται (παρόλο που δεν αναφέρεται) πχ ο προϋπολογισμός ή η εισφορά ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, αλλά ταυτόχρονα εννοείται ότι δε απαιτείται η ασφαλιστική? Πότε επιτέλους το ΥΠΕΝ θα απαντήσει με σαφήνεια, χωρίς υπεκφυγές, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει καμία αμφισβήτηση από τις υπηρεσίες?
    1 point
  33. Σύμφωνα με τοα άρθρο 34 του ΝΟΚ, οι οικοδομικές άδειες σε ισχύ κατά την έναρξη του ΝΟΚ αναθεωρούνται μέσα στον χρόνο ισχύος τους είτε σύμφωνα με το σύνολο των διατάξεων του ΝΟΚ, είτε σύμφωνα με το σύνολο των διατάξεων που ίσχυαν κατά τον χρόνο έκδοσής τους. Άρα ναι, μπορείς να κάνεις την αναθεώρηση και να ελέγξεις το κτήριο με τον ΝΟΚ.
    1 point
  34. Η εγκύκλιος του 1966 που αναφέρεις έδινε οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 4 του Β.Δ. 15.12.23/21.1.24. Η εγκύκλιος για την εγγραφή στο ειδικό βιβλίο επιβλεπόντων δεν έχει πλέον εφαρμογή καθόσον το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23 καταργήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 23 του Ν. 3212/03. Ωστόσο πριν την κατάργηση της, στα δικαιολογητικά που απαιτούνταν για την εγγραφή στο βιβλίο δεν περιλαμβάνονταν ασφαλιστική ενημερότητα (παρ.Γ.7.9 ΦΕΚ 854/Β/1986) αλλά μόνο βεβαίωση ΤΕΕ. Επειδή μετά την κατάργηση του βιβλίου (που προέβλεπε το άρθρο 4 του Β.Δ 15.12.23), παρέμεινε σε ισχύ το άρθρο 5 του Β.Δ 15.12.23 το οποίο προβλέπει τον έλεγχο της ταυτότητας και την "δικαιοδοσία" του μηχανικού, εξακολουθεί να είναι απαιτητή η προσκόμιση της βεβαίωσης του ΤΕΕ κατά την χορήγηση της άδειας. Η προσκόμιση ασφαλιστικής ενημερότητας προβλέπεται μόνο στις διατάξεις του άρθρου 7 του ΑΝ.2326/1940, οι οποίες παραμένουν σε ισχύ και δυστυχώς δεν έχει υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο ερμηνεία παρόμοια με αυτή που αναφέρεις στην αρχή του μηνύματός σου (ότι δηλαδή αφορούν μόνο μελέτες κλπ που γίνονται για λογαριασμό του δημοσίου). Η υπουργική απόφαση του 1990 σχετικά με την φορολογική ενημερότητα του ιδιοκτήτη καταργήθηκε με την 1109793/6134-11/0016/ΠΟΛ.1223/99 (ΦΕΚ 2134 Β'/8-12-99) και έκτοτε δεν απαιτείται να προσκομίζεται. Δυστυχώς όμως, από το 2011, απαιτείται Δημοτική ενημερότητα του ιδιοκτήτη σε όλες τις ΥΔΟΜ αφού όλες είναι πλέον υπηρεσίες Δήμων (άρθρο 285 Ν.3463/06) ενώ μέχρι τότε τέτοια απαίτηση υπήρχε μόνο στις πολεοδομίες των Δήμων και όχι των Νομαρχιών.
    1 point
  35. Μετά τον 4269/14 ισχύει το εξής (άρθρο 33 παρ.10) 10. Ως κατοικία για την εφαρμογή του παρόντος νοείται: Κτίριο που παρέχει χώρους τουλάχιστον για ύπνο, σωματική υγιεινή και καθαριότητα, για μόνιμη ή εποχιακή διαμονή των κατοίκων, δηλαδή: α) Μονοκατοικίες, β) Διπλοκατοικίες και γ) Κτίρια διαμερισμάτων. Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται χώροι κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος, συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου, όπως των ελεύθερων επαγγελματιών. Η εξαίρεση αυτή ισχύει εφόσον η άσκηση επαγγέλματος είναι επιτρεπτή από τον κανονισμό του κτιρίου, δεν απαγορεύεται από ισχύουσες διατάξεις περί υγιεινής και ασφάλειας και ευρίσκεται εντός της μονίμου κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα. Το ΠΔ του 1987 στο άρθρο 1 παρ.Β1 δεν έθετε αυτόν τον περιορισμό (σε αντίθεση με το προγενέστερο ΠΔ 80/81 το οποίο απαιτούσε να συνυπάρχει η κατοικία του επαγγελματία με την επαγγελματική στέγη στο ίδιο κτίριο ειδικά στις περιοχές αμιγούς κατοικίας - άρθρο 3 παρ.5). Γνωρίζω όμως απόφαση του ΣτΕ η οποία απαιτεί και για την αμιγή κατοικία του ΠΔ του 1987 να συνυπάρχει η κατοικία με την επαγγελματική στέγη (δεν την έχω πρόχειρη).
    1 point
  36. Θα σου πω και εγω την εμπειρια μου πανω στο θέμα. Είμαι και εγώ νέος στη δουλειά και έψαχνα όπως και εσύ να βρεθώ δίπλα σε κάποιον έμπειρο για να μάθω κάποια πράγματα. Αυτό το ψαχτήρι διήρκησε σχεδόν ένα χρόνο. Το αποτέλασμα αυτού -----> ΤΖΑΜΠΑ ΧΡΟΝΟΣ!!! Όλοι οι μηχανικάρες με βλέπαν λες και θα πήγαινα να τους φάω τη δουλειά, λες και αυτοί τα μάθαν όλα μόνοι τους (η γνωστή επιφοίτηση!!). Αφού είδα και απόειδα έκανα μόνος μου γραφείο και ξεσκόνισα πολύ βιβλίο, internet και γενικώς ο,τι πληροφορία έπαιρνα από κανα παλιό σε κουβεντούλα στο όρθιο. Δε λέω οτι τα έμαθα όλα ή οτι έχω εμπειρια, αλλά μπορώ και εργάζομαι μόνος χωρίς αγχος και πατάω στα δικά μου πόδια!!Αυτά, από μένα!!
    1 point
  37. Στην περίπτωση άδειας λειτουργίας ιατρείου - οδοντιατρείου δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης, απλώς ο μηχανικός πιστοποιεί, πάνω στο σχέδιο κάτοψης, ότι ο χώρος είναι νομίμως υφιστάμενος σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. Στην περίπτωση όμως άδειας λειτουργίας διαγνωστικού εργαστηρίου ή πολυϊατρείου απαιτείται αλλαγή χρήσης. Είναι διαφορετικές οι διαδικασίες για τα δύο παραπάνω είδη. Στο διαγνωστικό εργαστήριο ή πολυϊατρείο απαιτείται πρώτα άδεια ίδρυσης και μετά άδεια λειτουργίας. Στα ιατρεία απαιτείται μόνο άδεια λειτουργίας.
    1 point
  38. Γενική κατοικία είναι κατηγορία χρήσης - αφορά περιοχές και όχι κτιρια. Η ειδική πολεοδομική λειτουργία (=επιμέρους χρήση κτιρίου ή αυτοτελούς τμήματος κτιρίου) που σε αφορά, των μικροβιολογικών εργαστηρίων δηλαδή, σύμφωνα με το ανωτέρω έγγραφο υπάγεται στα εμπορικά καταστήματα/καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών. Άρα εμπορικό κατάστημα είναι κατάλληλο για μικροβιολογικό εργαστήριο χωρίς να απαιτείται οικοδομική άδεια αλλαγή χρήσης. Όμως αν απαιτείται να γίνουν εσωτερικές διαρρυθμίσεις χώρων, απαιτείται κατά περίπτωση έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας ή οικοδομική άδεια ανάλογα με την έκτασή τους.
    1 point
  39. Κατάστημα εμπορικό / παροχής προσωπικών υπηρεσιών, για να μετατραπεί σε αναψυκτήριο ή εστιατόριο (και κάθε τι παρεμφερές) δηλαδή σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος με καθήμενους πελάτες, ανεξάρτητα από τον πληθυσμό, πρέπει να εκδοθεί άδεια αλλαγής χρήσης όπως σαφώς προκύπτει από το άρθρο 5 του ΓΟΚ, την απόφαση 48669/2886/89 και πολλά έγγραφα της ΔΟΚΚ. Το γεγονός ότι αν ο πληθυσμός είναι μικρότερος των 50 ατόμων και συνεπώς ο χώρος από άποψη πυροπροστασίας θα εξετασθεί με το άρθρο 9 (¨Καταστήματα") του ΠΔ 71/89 και όχι με το άρθρο 10 ("Χώροι συνάθροισης κοινού") είναι άσχετο με την ανάγκη έδοσης οικοδομικής άδειας αλλαγής χρήσης. Δεν πρέπει να συγχέουμε τις κατηγορίες χρήσεων του Κτιριοδομικού και του Κανονισμού Πυροπροστασίας με την Ειδική Πολεοδομική Λειτουργία προκειμένου να αποφανθούμε αν πρόκειται για άλλη χρήση. Μπορεί δυο χρήσεις να είναι στην ίδια γενική κατηγορία του Κτιριοδομικού και να απαιτείται άδεια αλλαγής, όπως πχ Παιδικός Σταθμός που θα γίνει Κλινική (και τα δύο στη κατηγορία Υγεία και Κοινωνική Πρόνοια) ή να βρίσκονται σε διαφορετική γενική κατηγορία αλλά παρόλα αυτά να μην απαιτείται όπως πχ Εμπορικό Κατάστημα (κατηγορία Εμπόριο) που θα γίνει Καθαριστήριο - Σιδερωτήριο (κατηγορία Βιομηχανία - Βιοτεχνία)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.