Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/06/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Του είπανε αλφάδι με λέιζερ... και αυτός κατάλαβε με κάιζερ! 😃2 points
-
@zazeng Στην εγκύκλιο του 4122/13, στο άρθρο 2 λέει (την επισυνάπτω στο τέλος): Οι περιπτώσεις μεταβολής της χρήσης του κτιρίου ή κτιριακής μονάδας εξετάζονται λαμβανομένων υπόψη των διατάξεων για τη ριζική ανακαίνιση. Ο υπολογισμός της Αξίας Κτιρίου ή κτιριακής μονάδας (ΑΚ) πραγματοποιείται πολλαπλασιάζοντας το Κόστος Οικοδόμησης (ΚΟ) επί την ωφέλιμη επιφάνεια του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας (ΩΦΕ) πριν τη μεταβολή του. Άρα καταλαβαίνω πάει με τις διατάξεις περί ριζικής ανακαίνισης. Απ'ότι διαβάζω στις διατάξεις της ριζικής ανακαίνησης, υπολογίζει την ΜΔΑ (μέγιστη δαπάνη ανακαίνισης) ως την μεγαλύτερη εκ των δύο: ΔΑΚ (δαπάνη ανακαίνισης κελύφους) και ΔΑΤΣ (δαπάνη ανακαίνισης τεχνικών συστημάτων) και την συγκρίνει με το ΟΚΡΑ (οριακό κόστος ριζικής ανακαίνισης). Την ΜΔΑ με τί τιμές την βρίσκουμε? Από το παράρτημα Β του 4495/17 νομίζω? σόρρυ για το οφ τόπικ. Για μικρής κλίμακας ξεκινήσαμε, σε διατάξεις κενακ μπήκαμε Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Ν4122-2013 (19-11-2020).pdf εδιτ: βεβαια ο προυπολογισμός των εργασιών (με το παράρτημα Β) πρέπει να βγαίνει <25000 για να μην απαιτεί ΟΑ, οπότε υπάρχει ήδη ο κόφτης, αφού το ΟΚΡΑ μού βγαίνει περίπου 34500. Άρα μία ή άλλη: ή θα βγαίνει ο προυπολογισμός μικρός και θα πάει με ΕΕΔΜΚ και χωρίς ΜΕΑ ή αν είναι μεγαλύτερος θα θέλει ΟΑ με ΜΕΑ.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.270 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
καλημέρα. Στην ΗΤ θα ανεβάσεις τον αρχικό πίνακα χιλιοστών και θα αναγράψεις τα στοιχεία της αρχικής σύστασης. Αφότου γίνει η τροποποίηση σύστασης θα πρέπει να ξαναμπεις στην ΗΤ και να κάνεις τροποποίηση ΗΤ δίνοντας τον νέο πίνακα χιλιοστών και αναγράφοντας την νέα συμβολαιογραφική πράξη. Την αποθήκη -παρακολούθημα την βάζεις και αυτήν κανονικά στην ΗΤ της ιδιοκτησίας.1 point
-
περα απο τις "γλαφυρες" περιγραφες, δεν λες το αυτονοητο, δλδ οτι πηγες στον απο πανω και εκανες παραπονα και οτι αυτος δεν πηρε κανενα μετρο. Ετσι οπως τα γραφεις, μεχρι σημερα, αυτος δεν ξερει τπτ... Και τί σημαινει το ερωτημα "είναι νόμιμο το μπάνιο στο σημείο που είναι ?" δλδ αν ειναι "νομιμο" δικαιουται να εχει διαρροες;;;; Εσυ εισαι ενοικιαστης. Ενημερωσες τον ιδιοκτητη σου;1 point
-
Τότε να κοιτάξεις το πρόγραμμα sismabonus του superbonus στην Ιταλία που επιδοτεί μέχρι 96.000€, εφόσον σε ενδιαφέρει να το ψάξεις περαιτέρω.1 point
-
το ακινητο ειναι ενα αλλα ανηκει σε δυο τομεις, χωρις να υπαρχει κατατμηση. Δηλωνεις ενα με επεξηγηση στις σημειωσεις.1 point
-
Όχι, για το 2021 διαβιβάζονται τα δεδομένα εσόδων τιμολόγησης, εξόδων αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης.1 point
-
Ναι υπάρχει, νομίζω του 2010 περίπου, αλλά δεν το έχω πρόχειρο. Αν σε ενδιαφέρει να το ψάξω. Συμβαδίζουν σε επίπεδο φιλολογικό. Ο ΚΑΝΕΠΕ δεν αναφέρει τίποτα για ενανθράκωση, διάβρωση από χλωριόντα, εργαστηριακές μετρήσεις, ανόδια κλπ κλπ. Κάνει λες και δεν υπάρχουν οι έννοιες ή το πρόβλημα. Σε επόμενη αναθεώρηση πάντως έχει ειπωθεί ότι θα μπουν στο παιχνίδι. ΕΔΙΤ: ΦΕΚ 1100/20101 point
-
Τίς εισφορές στόν ΕΦΚΑ, δυστυχώς ακόμη, τίς καταχωρούμε (καί τίς χαρακτηρίζουμε) εμείς. Φυσικά χαρακτηρίζουμε καί όλα τά άλλα έξοδα τού 2021. Διαγράφω αυτό που έγραψα. Μάλλον καταχωρούμε μόνο τά έσοδα, όπως έγραψε λίγο πιό κάτω καί ο John_Smith. Η προθεσμία, πάντως, λήγει 15/6/2022.1 point
-
Καλημέρα,Ας πάμε πρώτα στο διαμορφωμένο ηλεκτρονικό Σύστημα, όπου επιλέγοντας Μελέτη Στατικής Επάρκειας υπάρχει στο πεδίο «Αποτέλεσμα Ελέγχου» η επιλογή "Εκκρεμότητα Μελέτης". Για μένα αυτή είναι και η λογική αντιμετώπιση ,η οποία δεν αναιρεί το δικαίωμα του πολίτη να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα της 5ετίας από την υπαγωγή ,για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2 ή της 3ετίας αντίστοιχα για τις Σ3,Σ4. Σχετική νομοθεσία: Το άρθρο 99 του 4495 στην παρ.η)(στατικός έλεγχος των παραβάσεων) καταλήγει: Η μελέτη στατικής επάρκειας μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία τριών (3) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ4, Σ3 και πέντε (5) ετών για τα κτίρια σπουδαιότητας Σ2. Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Γιατί άραγε, να μην αναφέρει : Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, «ή που υπάγονται στον παρόντα» η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Η εκτίμηση μου: Γιατί δεν θέλει να αφαιρέσει το δικαίωμα επιλογής σύνταξης της ΜΣΕ εντός της 5ετίας (ή 3ετίας) που έδωσε στον πολίτη μόλις παραπάνω, σε περίπτωση που προκύψει η ανάγκη σύνταξης ταυτότητας για το ακίνητο του, νωρίτερα από τις καταληκτικές ημερομηνίες του δικαιώματος του. Στο άρθρο 54 (Συμπλήρωση ηλεκτρονικής Ταυτότητας),παρ.1.ζ): ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, (συνεπώς,σύμφωνα και με την τελευταία παράγραφο του άρθρου 99) Στο άρθρο 2,παρ.1. της ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 : Στην καταχώρηση ιδιοκτησιών: ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), (Εδώ δηλώνουμε τον τύπο ελέγχου που απαιτεί η δήλωση 4495.Εκτιμώ ότι πιθανόν πρόκειται για κακή διατύπωση και «η κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς)»,δεν σημαίνει μόνο εργασίες που επιβάλλονται από την ΜΣΕ, αλλά και την κατάσταση της ΜΣΕ (εκκρεμής-δεν έχει συνταχθεί). Στα δικαιολογητικά: δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, Εδώ, δεν βλέπω κάπου αναφορά στην υποχρέωση να έχει ήδη εκπονηθεί η ΜΣΕ εκ των προτέρων (πριν την συμπλήρωση της Ταυτότητας). Και ξαναγυρίζω στο Σύστημα (αφού θεωρώ ότι εξάντλησα τα σχετικά άρθρα των σχετικών νόμων) και στην επιλογή «Εκκρεμότητα Μελέτης», από όπου και ξεκίνησα. Προσωπικά, καλύπτομαι πλήρως,γιατί θεωρώ ότι ο νομοθέτης δεν θέλει να στερήσει από τον τωρινό ιδιοκτήτη του ακινήτου (ή τον μελλοντικό), το δικαίωμα να συντάξει ΜΣΕ εντός του προβλεπόμενου-σύμφωνα με το άρθρο 99-διαστήματος,σε μεταγενέστερο από την ταυτότητα χρόνο.1 point
-
@Aggelos.k.m Θα συμφωνήσω με την έννοια της σοφίτας. Όσον αφορά τη σκάλα εννοώ πως το ελεύθερο ύψος από κάθε ακμή πατήματος της, θα πρέπει να είναι 2μ. Άρα βάσει του σχεδίου σου, το τελευταίο πάτημα θα πρέπει να είναι στο κέντρο της στέγης και τα υπόλοιπα να ακολουθούν την κλίση της στέγης. (Θεματάκια: Τους ελκυστήρες των ζευκτών τους δείχνεις τεμνόμενους, άρα βρίσκει η σκάλα και δεν είναι προσβάσιμη η σοφίτα, αφού στα 76εκ περνάν οι ελκυστήρες. Η κουπαστή της σοφίτας > 100εκ - κτιριοδομικός. Η κουζίνα πρέπει να έχει 2,50μ ελεύθερο ως χώρος Κύριας χρήσης)1 point
-
Χωρίς να μπορώ να σου πω πού το βασίζω, με βάση τα όσα ισχύουν .. από πάντα θεωρώ ότι ναι πρέπει να αφησεις δ (σε μια εσοχή κτιρίου για παράδειγμα έτσι αντιμετωπίζεται)1 point
-
στο 11 μιλάει για την Δόμηση. για το 25%. - Δεν προσμετράται η σκάλα. στο 2 μιλάει για την μέγιστη επιφάνεια του παταριού σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο. το σχημα ειναι κατατοπιστικότατο1 point
-
Ο συνάδελφος Paul_Mix μάλλον δεν έχει ανανεώσει την έκδοση ΝΟΚ που συμβουλεύεται .... Η σημερινή έκδοση, αφού αφαιρέθηκαν και τα ανεφάρμοστα πλέον εδάφια των Τ.Ο. τόσο από το άρθρο 11 όσο και από τον ορισμό 42 (από όπου έχει πάρει και το εδάφιο της απορίας του), είναι : ιθ. Η επιφάνεια της θερμομόνωσης ή και του θερμομονωτικού στοιχείου πλήρωσης, όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία (όπως, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, κουφώματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων [ΚΕΝΑΚ] ή και θερμομονωτικά πανέλα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΚΕΝΑΚ), στο σύνολό της, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες και λοιπές επενδύσεις, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης και τα επιχρίσματα. Τα παραπάνω δύνανται να βρίσκονται εντός των πλαγίων αποστάσεων Δ ή δ και εκτός της οικοδομικής γραμμής. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με την ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου. κ. Σε υφιστάμενα κτίρια η επιφάνεια που προκύπτει από την προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, καθώς και μαρμαρόπλακες, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης, τα επιχρίσματα, καθώς και η επιφάνεια του πάχους παθητικών ηλιακών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, για διάσταση μέχρι δεκαπέντε (15) εκατοστών, έστω και αν δεν τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις Δ ή η οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει στο ακίνητο υπόλοιπο πολεοδομικών μεγεθών. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου.1 point
-
Λοιπή παράβαση για την καθαίρεση, εφόσον η μεσοτοιχία δεν υπάρχει στα σχέδια της άδειας αλλά μόνο στην κάτοψη της σύστασης έχει βάση? Δηλαδή τον έλεγχο θα τον πραγματοποιήσω βάσει σχεδίων άδειας ή σύστασης? Και εφόσον κάθε αποθήκη βάσει σύστασης αποτελεί ανεξάρτητη οριζόντια, δεν είναι λογικό να χρεωθεί παράβαση διαμερισμάτωσης?1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-