Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.931


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.958


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.517


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.033


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/10/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. 2 points
  2. ΙΑΣΟΝΑ δεν αμφιβάλει κανείς για αυτό αλλά στην προκειμένη περίπτωση κατηγ 1 -2-3 (κατασκευές προ του 1975 και προ του 1983) οι έτσι και αλλιώς ασαφείς νόμοι αυθαιρέτων και ειδικά ο 4495 θεωρώ ότι τις αντιμετωπίζει πιο ελαστικά από τους προηγούμενους εξού και οι εξαιρέσεις τους από Μ.Σ.Ε
    1 point
  3. για τις κατηγορίες 1 και 2 και εφόσον η πραγματική κατάσταση συμφωνεί με τα σχέδια σύστασης συμφωνώ με την Elounda καθώς καλύπτονται από την εγκ 2/2019
    1 point
  4. Όχι δεν είσαι εντάξει... Να κάνεις ακριβώς αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος Pavlos33....
    1 point
  5. Η απάντηση για τις ασπρίλες, είναι διαλυτά άλατα. Καθάρισμα με ξυδάκι θα βοηθούσε, μέχρι να εξαφανιστούν όλα, για να μην καταφύγετε σε πιο σκληρά χημικά. Τώρα για την τοποθέτηση πλακιδίων πάνω σε τσιμεντοκονία 1 ημέρα μετά, εύχομαι να πάνε όλα καλά και να μην έχουμε τίποτα ρηγματώσεις καθώς η τσιμεντοκονία θα υφίσταται συστολή ωρίμανσης εντός των επόμενων μηνών. Εύχομαι τουλάχιστον η κόλλα να είναι καλής ποιότητας και κατηγορίας s1 ή s2 να μπορεί να παραλάβει λίγο παραμόρφωση...
    1 point
  6. Λες "συνένωση με ΣΟΙ" και μετά "μεταβιβάστηκαν ως δυο ανεξαρτητες ΟΙ".... δεν παίζει! Το πιο πιθανό είναι να έχεις μια πολεοδομική συνένωση και δυο μεταβιβάσεις. Αρα πας για δυο ΗΤΚ. Μπορείς να γραψεις οτι πολεοδομικά είναι λειτουργικά συνενωμένες σύμφωνα με την κζ/29/4495.
    1 point
  7. θα είχε ενδιαφέρον να υπάρξει βεβαιότητα σε άτοπο ερώτημα..... το υποχρέωση να μπορεί χωρίς υποχρέωση ..... Άρα ή δεν είναι υποχρέωση ή η υποχρέωση σημαίνει κάτι άλλο από τα γνωστά Ελληνικά.
    1 point
  8. Εννοείται όπως τα λέτε είναι, υπάρχουν οι κανονισμοί και τα πρότυπα που είναι υποχρεωτικά που κτός από τυποποίηση παρέχουν κι ασφάλεια. Παλαιότερα ήταν ο ΚΕΗΕ τώρα είναι ο HD 384. Αυτή είναι η δουλεία του μηχανικού όταν κάνει την μελέτη αλλά είναι και υποχρέωση κάθε αδειοδοτημένου εγκαταστάτη να τους γνωρίζει και να του εφαρμόζει. Δε χρειάζεται ο πελατης να τους γνωρίζει ούτε να τους ζητάει ρητά.
    1 point
  9. Καλημέρα, προφανώς δεν επιλέγεις απο τις διαθέσιμες εργασίες γι' αυτό σου βγάζει το σχετικό μήνυμα.
    1 point
  10. Αυτά είναι πρωτακουστα (για 'μένα τουλάχιστον). Μα και βεβαια θα πρεπει εφαρμοστεί η διανομή. Η άποψη "είναι παλαιά" δεν στέκει. Το 80% των διανομών είναι από την δεκαετία του 1930. Ο sigio παραπάνω έχει δίκαιο. Δεκαετίες τώρα εφαρμόζουμε πάντα αυτές τις διανομές. Με τα παραχωρητηρια που δωθηκαν πέρασαν και στις μερίδες των ιδιοκτητών. Μετροντας όλη την "πλακα" των κλήρο τεμαχίων μπορείς και πρέπει να βρεις ποιος "έφαγε"... στα μουλοχτα την γη που ψάχνεις. Το κτηματολόγιο ποτέ δεν δίνει στοιχεία προς οριοθέτηση. Κατοχυρωνει απλα την κυριότητα νομικά. Το ξαναλεω: σεβασου την διανομή.
    1 point
  11. Έχουμε πει πολλές φορές τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι δρόμοι είναι είτε ανασύσταση είτε χωρίς Ο.Α. Αν δεν έχεις εγκεκριμένα σχέδια δεν μπορείς να συγκρίνεις για να διαπιστώσεις αυθαιρεσίες. Τα σχέδια της ΠΣΟΙ χρειάζονται ώστε να ελέγξεις και για τυχόν διαφορετική διαμερισμάτωση. Δεν αποτελούν εγκεκριμένα σχέδια για έλεγχο. Πριν φτάσεις ΗΤΚ πρέπει να έχεις λύσει όλα τα θέματα.
    1 point
  12. Δεν απαιτείται καμία διαδικασία. Αν έχεις επαρκείς αποδείξεις και μπορείς με ασφάλεια να κρίνεις την παλαιότητα του προ 55, το κάνεις με τεχνική έκθεση.
    1 point
  13. Δεν είναι κάτι που ισχυρίζομαι εγώ. Άνοιξε το σύστημα ταυτότητας κτιρίου και δοκίμασε να καταχωρίσεις δήλωση Ν.4014. Βλέπεις κάπου τέτοια επιλογή; Δεν κατηγορώ κανένα συνάδερφο για αλληγορία, που δε μετέφερε δηλώσεις. Θα μπορούσε να έχει συμβεί για 1000 λόγους. Το ΤΕΕ μας δημιουργεί προβλήματα εκεί που δε θα έπρεπε να υπάρχουν. Από την άλλη υπάρχει και η επιλογή "άλλη νομοθεσία" για τους πιο τολμηρούς.
    1 point
  14. Ειναι τοσο πολυπλοκη τυχουσα απαντηση που δεν ειναι δυνατον να δοθει μεσω του Φορουμ. Μονο ενας εμπειρος Πολιτικος Μηχανικος (επιμενω στην ειδικοτητα) μπορει να δωσει οδηγιες μετα απο ενδελεχη ερευνα .
    1 point
  15. Θα επιλέξεις Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Π.Ε Αχαίας και μετά θα πας στο Δήμο και θα στο βγάλει.
    1 point
  16. Το πρόβλημα το έχει δημιουργήσει το ίδιο το ΤΕΕ. Σήμερα στο σύστημα της ταυτότητας, δεν υπάρχει επιλογή στις πράξεις για 4014. Το ΤΕΕ το 2013 είχε βγάλει ανακοίνωση πως περαιωμένες δηλώσεις με όλα τα δικαιολογητικά ανεβασμένα στον 4014 δε χρειάζεται να μεταφερθούν στον 4178 (αν και είχε προβλέψει στο σύστημα να μην υπάρξει μεταβολή προστίμου αν δεν μεταβάλλονταν οι επιφάνειες). Σήμερα όμως στο σύστημα των αυθαιρέτων αν πας να μεταφέρεις δήλωση του 4014 στον 4178 το σύστημα ζητάει υποχρεωτικά τη μεταφορά τους στον 4495 με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό (ΜΣΕ, άλλα πρόστιμα, κατ 5 κτλ). Θα έπρεπε το ΤΕΕ να επιτρέπει έστω και εκπρόθεσμα την μεταφορά του 4014 στον "παρόμοιο" 4178 ανεξαρτήτου κατηγορίας χωρίς να επιτρέπεται η μεταβολή επιφανειών και προστίμων.
    1 point
  17. *@psycho ναι για το πρώτο. Κατά τα λοιπά, πρέπει να γίνει τακτοποίηση ή νομιμοποίηση του υπογείου.
    1 point
  18. Θα ακολουθούσα τα παρακάτω βήματα: Αρχικά θα ζητούσα τροποποίηση της σύστασης. Εάν δεν θέλει (ή δεν μπορεί) ο συμβολαιογράφος, θα απέδιδα σε κάθε ιδιοκτησία το άθροισμα των χιλιοστών διαμερίσματος και θέσης στάθμευσης. Εάν ούτε αυτό δεν ήθελε (επειδή ο πίνακας θα διαφέρει από τα χιλιοστά στην ηλεκτρονική ταυτότητα), τότε θα πρέπει να βρει τη λύση αυτός. Πάντως καταχώρηση ανοιχτής θέσης σαν ξεχωριστή ιδιοκτησία, δεν πρόκειται να κάνω.
    1 point
  19. Αφήνω αυτό εδώ, μετά από επικοινωνία με τον ΑΔΜΗΕ, μου κοινοποιήθηκε το παρόν διαφωτιστικό έντυπο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
  20. Κατηγορία 3 δεν είσαι. Το ξεχνάς. Στη περίπτωσή σου πρέπει λίγο να αμολήσεις μελάνι θολώνοντας τα νερά, αν θες να το απαλλάξεις. Η μόνη περίπτωση για τα στέγαστρα είναι αυτή που αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος. θ) για αυθαίρετη προσθήκη στέγης με μεταλλικά ή ξύλινα ζευκτά ο έλεγχος περιορίζεται στον έλεγχο των δομικών στοιχείων της στέγης καθώς και στις συνδέσεις με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου φορέα, Φτιάχνεις την Τ.Ε.Σ.Ε και μεταξύ των άλλων αναφέρεις ότι δεν έχεις σχηματισμό κλειστού χώρου, ότι η κατασκευή σου είναι στατικά εξαρτημένη , εδράζεται με βύσματα μέσα στον τοίχο μέσω ξύλινης δοκού διανομής φορτίων και στη χαμηλότερη πλευρά σε υποστυλώματα, πλην όμως τα φορτία είναι πολύ μικρά και πρακτικά δεν επηρεάζουν το κυρίως κτίριο κατοικίας. Η περίπτωση μη κλειστού χώρου δεν αναφέρεται ρητά στις διατάξεις περί υποχρέωσης εκπόνησης Μ.Σ.Ε Κάνεις και ένα απλό τσεκάρισμα σε μια ξύλινη διατομή στέγης και ένα υποστύλωμα με απλοποιητικές παραδοχές (μην καθίσεις και κάνεις τρελές αναλύσεις) και τελειώνει εκεί το ζήτημα. Μηχανικοί είμαστε, εφαρμόζουμε το νόμο και με κανόνες τέχνης και επιστήμης. Δεν θα μπορούσε κανείς νόμος να συμπεριλάβει το πλήθος κατασκευαστικών συνδυασμών των ελληνικών κτιρίων.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.