Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      9.036


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.937


  3. ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.690


  4. GregDel

    GregDel

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      293


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα,όπως βλέπεις στην παρένθεση θεωρεί(ονομάζει) διοικητική πράξη την τακτοποίηση,οπότε η πράξη από την οποία προκύπτει η μικρότερη επιφάνεια,είναι η τακτοποίηση.
    1 point
  2. Με καλή διάθεση θα σου πω ότι δεν καταλαβαίνω τιποτα από όσα γράφεις.
    1 point
  3. πως συνδεονται ο μαραντόνα , τα μουντιάλ κ το μετρο της θεσσαλονίκης.....με μια ανάσα Το 1976 που εμφανίστηκε στον προϋπολογισμό το Μετρό Θεσ/νίκης ο Μαραντόνα δεν είχε κάνει ντεμπούτο. Τελικά έχασε ένα Μουντιάλ λόγω ηλικίας, έπαιξε στα επόμενα τρία, έγραψε ιστορία, αγαπήθηκε σαν Θεός, τιμωρήθηκε, επέστρεψε, έπαιξε σε 4ο, τιμωρήθηκε ξανά, αποσύρθηκε, μάλωσε με τη ΦΙΦΑ, έχασε μερικά Μουντιάλ γιατί πήγε να πεθάνει, αναστήθηκε, τα βρήκε με τη ΦΙΦΑ, πήγε σε ένα Μουντιάλ ως προπονητής, πήγε σε ένα ως σύνθημα, πήγε σε ένα ως οπαδός, εκεί κόντεψε πάλι να πεθάνει, τη γλίτωσε, μάλωσε ξανά με τη ΦΙΦΑ, τελικά κάποια στιγμή έφυγε από τη ζωή, τιμήσαμε τα δυο χρόνια από το θάνατο του και σήμερα μάθαμε πως το Μετρό "μπήκε στην τελική του φάση".
    1 point
  4. Οι επαρχιακοί δρόμοι εχουν χαρακτηριστεί με το ΒΔ 27/6-2-56, κι έχουν ανακαταταχθεί με το ΦΕΚ 293Β/95. Άρα, είναι θεσμοθετημενοι (σε αντίθεση με τους δασικούς) Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα δασικού δρόμου. Θεωρώ ότι είναι ένα από τα σφάλματα των δασικών χαρτών.
    1 point
  5. Γειά και πάλι ο συν/φος γιατί δεν συμφωνεί και τι τιμή έχει βάλει; Να το ξαναδώ αν είναι αλλά κατά 99,9% σωστό ειναι...
    1 point
  6. Γειά και πάλι ο λόγος που ρώτησα για εντός/εκτός ειναι ώστε να είσαι 100% κατ.4, που φαίνεται ότι είσαι. Κατά τα άλλα ότι σου είπε ο συν/φος @ppanag πιο πάνω και ότι παραθέτεις εσύ μου φαίνεται σωστό. Προφανώς αυτά που έχει δηλώσει ο συν/φος που εκπροσωπεί των πωλητή είναι λάθος, τον ενημερώνεις ότι αν δεν προβούν σε διορθώσεις θα εισηγηθείς αρνητικά για την πώληση στον εντολέα σου.
    1 point
  7. προχωρήστε στη συνέχεια και απευθυνθείτε σε έναν συμβολαιογράφο, αυτός είναι αρμόδιος να σου λύσει το πρόβλημα σου.
    1 point
  8. Καλησπέρα, διάβασε τις ΤΟΤΕΕ κυρίως την 1η και 2η, το παράδειγμα του ΤΕΕ με την πολυκατοικία (αν και είναι για ΜΕΑ και είναι αρκετά παλιό πλέον) κυκλοφορούν και μερικά παραδείγματα επιθεωρήσεων από παλαιότερα σεμινάρια όπως και οι ημερίδες του συλλόγου πιστοποιημένων ενεργειακών τις οποίες βρίσκω πολύ καλές. Αν θες κάτι άλλο μπορείς να ρωτήσεις και εδώ.
    1 point
  9. 850 Λάθος τα 850...σωστή τιμή τα 500, ευχαριστώ τον @geo301 για την διόρθωση.
    1 point
  10. ας σοβαρευτούμε λιγο.... βασει αυτης της εικονας εχω καποια στοιχήματα
    1 point
  11. @Roukat Στο ποσοστό υπέρβασης δόμησης (όχι στην κατηγορία) θα υπολογισθούν όλοι οι χώροι που αποτελούν υπέρβαση δόμησης (εδώ μάλλον δεν θα μετράνε οι υπόγειοι βοηθητικοί χώροι). Στην επιλογή κατηγορίας 4, αν είσαι εντός σχεδίου, θα συγκρίνεις τους χώρους εκτός περιγράμματος του κτιρίου με τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης (40%), δόμησης (40%) και ύψους (20%) που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Πώς έβγαλες <40%, δηλαδή κατηγορία 4 ??? (μάλλον το οικόπεδο έχει Σ.Δ. πολύ παραπάνω από τα 200 τ.μ. του ισογείου...) Στο (β) φαντάζομαι δεν εννοείς να μπει τικ στην Αλλαγή χρήσης... γενικά δεν έχεις αλλαγή χρήσης στο κτίριο, απλά μετατροπή από Β.Χ. σε ΚΧ. Κατά τα λοιπά καλά τα ακούω τα υπόλοιπα Τέλος λάβε υπόψιν ότι το πρόστιμο του ν. 4495/17 στην τρέχουσα περίοδο έχει επιβάρυνση 30%. (...όσο περνάει ο καιρός, φουσκώνει)
    1 point
  12. Δεν λαμβάνεται σε καμία περίπτωση αθροιστικά η δόμηση, αλλά κάθε φορά η δόμηση προκύπτει από τον τομέα που θα τοποθετηθεί το κτίριο.
    1 point
  13. Τι θα γίνει με αυτή την ιστορία, 10+ χρόνια έτσι πάμε με δήθεν προθεσμίες και εκ νέου παρατάσεις. Ας αφήσουν τουλάχιστον ελεύθερες τις διορίες για ανεβάσμα των δικαιολογητικών..δεν έχουν καταλάβει τόσα χρόνια ότι δεν έχουν καμία σημασία αυτές οι προθεσμίες;
    1 point
  14. https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=4395 εδώ έχει ωραίο υλικό (αν κ εσύ θα τα ξέρεις), για τα υπόλοιπα έχω κ εγώ τις ίδιες απορίες
    1 point
  15. Και θα δεις ότι πρέπει να ασφαλίζονται. Το πηνίο του ρελέ ισχύος ανήκει σε κύκλωμα αυτοματισμού. Ένας μικροαυτόματος Β2 είναι αρκετός.
    1 point
  16. Το πρόβλημα είναι ότι άλλα λέει ο νόμος, άλλα η απόφαση και άλλα το εγχειρίδιο χρήσης του ΤΕΕ. Ιεραρχικά προηγείται ο νόμος, ακολουθεί η απόφαση εφαρμογής-ερμηνείας και στο τέλος το εγχειρίδιο. Στο άρθρο 54 του νόμου γενικεύει αναφέρονται "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια". Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι είχε στο μυαλό της η επιτροπή όταν συνέτασσε αυτό το άρθρο, αν δηλαδή εννοούσε τα αρχιτεκτονικά σχέδια ή όλα τα σχέδια από όλες τις μελέτες (φανταστείτε για τι όγκο μιλάμε σε ένα ειδικό κτίριο κάτι χιλιάδων τ.μ). Η σχετική απόφαση διαφοροποιείται αναφέροντας "γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, (...) ενώ το εγχειρίδιο διαφοροποιείται εν μέρει, αντιγράφοντας το ανωτέρω σχετικό της απόφασης, αλλά πιο κάτω λέει ότι σε περίπτωση άδειας...."Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου" ν. 4495/17 Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. 1α Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, πλην των κοινοχρήστων χώρων, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφ' όσον υπάρχουν, Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Οι διατάξεις των άρθρων 54-63 του παρόντος νόμου ισχύουν και για την ηλεκτρονική ταυτότητα αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ-ΣΧΕΔΙΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: (...) γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, στστ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ζζ) τον πίνακα χιλιοστών, εφόσον η Ταυτότητα Ιδιοκτησίας αφορά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία ή κοινόχρηστους χώρους, ηη) τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υφίσταται. ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΤΕΕ Έγγραφα πράξεων Στην κατηγορία «Έγγραφα πράξεων» τα έγγραφα που επισυνάπτονται αφορούν στην κάθε επιμέρους πράξη που έχει συμπληρωθεί σε προηγούμενο βήμα, στην καρτέλα «Πράξεις». Αρχικά επιλέγεται η πράξη στην οποία αντιστοιχούν τα έγγραφα και εν συνεχεία ο τύπος εγγράφου που αφορά. - τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών των πράξεων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, - τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», - τα σχέδια που συνοδεύουν την εκάστοτε πράξη, και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου. Εφόσον η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις (πχ. κτίσμα προ 1955, δήλωση ν. 4178/13 ή ν. 4495/17 χωρίς απαίτηση επισύναψης κάτοψης), εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, - το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, - τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχει, - την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. ή/και τη Μελέτη Στατικής Επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017. @pattyΓιατί και για ποιους είναι "καλύτερο"; Γιατί να το παίζεις "υπάκουος" και να δέχεσαι κάτι που δεν είναι απολύτως σαφές και να φορτώνεσαι επιπλέον όγκο δουλειάς αλλά και ευθύνης; Αυτές οι "υπακοές" μας φτάσανε σε αυτό το χάλι ως κλάδο και έφτασε για παράδειγμα εκείνη η δήλωση Ν. 651/77 που ενώ ο νόμος όριζε να δηλώσει ο μηχανικός αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και αν προέρχεται από κατάτμηση, μετατράπηκε το κείμενο με τις ευλογίες του ΥΠΕΝ (ΥΠΕΚΑ) σε μια δήλωση-κατεβατό να πρέπει να πάρει ο υπογράφων την ευθύνη για όλες τις παθογένειες της χώρας μας στη σύγχρονη ιστορία της (διατηρητέα, ρέματα, υψηλές τάσεις κλπ κλπ).
    1 point
  17. @sdakos~Η ηλεκτρονική ταυτότητα δεν είναι δικαιοπραξία. Συντάσσεται με σκοπό την έκδοση πιστοποιητικού πληρότητας ώστε να πραγματοποιηθεί δικαιοπραξία (π.χ. πώληση).
    1 point
  18. @Pavlos33 εξαιρετικό και πολύ βοηθητικό! Ευχαριστούμε! @Pavlos33 βλέποντας τις σημειώσεις σου συνειδητοποίησα αρκετά συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι στη δήλωση του Ν4495/17 και στο πεδίο συμφωνειθείσα αμοιβή μηχανικών έβαζα έως σήμερα τη τιμή + ΦΠΑ. Και δεν είναι το μοναδικό λάθος που έκανα. Καλή μου τύχη σε πιθανό έλεγχο.. 😨 Όσον αφορά τα αρχεία που υποβάλουμε στις δηλώσεις αυθαιρέτων για την αμοιβή μηχανικού, τι υποβάλλετε εκεί? Εγώ συνήθως την απόδειξη του πελάτη και την αναφορά του αντίστοιχου έργου από το σύστημα αμοιβών (μετά από τελική υποβολή)..σωστά πράττω?
    1 point
  19. Αυθαίρετες κατασκευές, τις οποίες στην ΤΕ τεκμηριώνεις ότι μπορούν είτε να ανήκουν στην κατηγορία 3 είτε να εκδοθεί άδεια μικρής κλίμακάς, δεν απαιτείται να τακτοποιηθούν προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση. Οι εργασίες αυτές δε σημαίνει ότι δεν είναι και ότι δεν παραμένουν αυθαίρετες. Απλά η μεταβίβαση επιτρέπεται με αυτές τις αυθαιρεσίες. Αποκλίσεις διαστάσεων έναντι των εγκεκριμένων μέχρι 2% δεν συνιστούν αυθαιρεσία.
    1 point
  20. Προσοχή μόνο στις κλίμακες Υψομέτρων και Μηκών είναι διαφορετικές.
    0 points
  21. Η βεβαίωση του Ν.4495/2017 αναφέρει : ..... Για τον πραγματοποιούμενο έλεγχο δεν ελήφθησαν υπ'όψιν : αποκλίσεις των περιμετρικών διαστάσεων του ακινήτου έως 2%, μετρούμενες σε δισστάσεις κτίστη - Φ.Ο χωρίς επιχρίσματα & επενδύσεις. Υπόμνηση : Ο Ν.4178/2013 έθετε ως μέγιστη απόκλιση τα 20 εκ. ο Ν.4495/2017 όχι. Οπότε θεωρώ οτι είσαι ο.κ.
    0 points
  22. Aνέβαση ενα σκαρίφημα κάτοψη - τομή για πλήρη κατανόηση.
    0 points
  23. Συμφωνώ και επαυξάνω στο έπακρον. Το μεγαλύτερο έγκλημα - γιατί περί αυτού πρόκειται - είναι να υφίσταται νομικό δικαίωμα εκπόνησης Στατικών μελετών και ακόμα χειρότερα Επιβλέψεων και Κατασκευών στο σύστημα δημοσίων έργων - εργοληπτικά πτυχία - σε ειδικότητες όπως Αρχιτέκτονες και Τοπογράφοι. Τώρα τα περί "το μπετό έχει φιλότιμο" ανήκουν σε παλιότερες δεκαετίες του προηγούμενου αιώνα και αποδείχθηκε και λανθασμένο και ξεπερασμένο. Υ.Γ. Και βεβαίως όλα αυτά συμβαίνουν με τις εντολές και ευλογίες του ΤΕΕ και του ΕΜΠ , για να μην ξεχνιόμαστε.
    0 points
  24. Ακη εντάξει αλλά και για μένα αποτελεί μη αποδεκτό το γεγονός, ότι ας πούμε μιλάμε για τον 4178 που έληξε τέλη του 2017, θεωρώ ότι δεν θα πρεπε μηχανικός να μην έχει ανεβασει τα δικαιολογητικά μιας δηλωσης που έφτιαξε με αυτόν το νόμο.
    -1 points
  25. Αυτά γίνονται όταν ο νόμος δεν προβλέπει συγκεκριμένες ποινές για την περίπτωση που δεν υποβάλλονται εμπρόθεσμα τα δικαιολογητικά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.