Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.157


  2. georgios_m

    georgios_m

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.409


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      7.487


  4. Κώστας Κουρούνης

    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      72


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/05/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.210 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. Με τα (ανεπαρκή) στοιχεία που παραθέτεις, δεν θα πάρεις απάντηση εξ αποστάσεως Απαιτείται αυτοψία από συνάδελφο
    1 point
  3. Θα την ακυρώσουν σίγουρα πιστεύω. Το δικαίωμα της αίτησης θεμελιώνεται με την αποδοχή της υπαγωγής στο ΕΚΟ21. Στα νέα προγράμματα θεμελιώνεται με την υποβολή της αίτησης.
    1 point
  4. Δεν γινεται... Υπαρχει ενα διαμερισμα με αδεια, εχει εμβαδον ....τμ. και αντιστοιχα χιλιοστα στο οικοπεδο. Ο ακαλυπτος χωρος της οικοδομης ειναι κοινοχρηστος και κοινοκτητος. Δεν μπορει να "επεκταθει" ουτε πισω ουτε εμπρος. Ακομα και εάν το οικοπεδο δεν εχει εξαντλησει τον συντελεστη δομησης, ο "αερας" ανηκει σε αυτον που εχει σχετικο δικαιωμα του "υψούν".
    1 point
  5. Εγώ προς τα εκεί κλίνω, αλλά δεν έχω αντιμετωπίσει τέτοια περίπτωση. Κ εγώ περιμένω να δω τι θα προτείνει και ο @dimitris GM, συν τοις λοιποίς συναδέλφοις. EDIT: Με προβλημάτισε το DownVote που έφαγα· @Roukat μάλλον η σκέψη μου δεν ευσταθεί! για δες εδώ:
    1 point
  6. Προς το παρόν υπάρχει μόνο η αποδεκτή απόκλιση ως προς το εμβαδό, η οποία αναγράφεται στο κτηματολογικό διάγραμμα του ακινήτου.
    1 point
  7. 1. Αν κατάλαβα καλά προτίθεσαι να διαθέσεις 4 - 5 επιπλέον χρόνια προετοιμασίας για τις πανελλήνιες. Θεωρητικά εφικτό είναι, ωστόσο δεν συνηθίζεται. Δηλαδή στα πολυτεχνεία αυτά πηγαίνει όποιος επιτυγχάνει στα μαθηματικά αβίαστα και εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Τα 4 - 5 επιπλέον έτη είναι ο χρόνος για να βγάλει κανείς τη σχολή του, όχι για να προσπαθεί να μπει. 2. Μεταξύ όσων ανέφερες υπάρχουν σχολές αρκετά έως και πολύ δύσκολες, που ακόμα και όσοι πέρασαν αβίαστα φτάνουν στα όριά τους για να τις τελειώσουν. 3. Για το αντικείμενο που θέλεις θα χρειαστούν σίγουρα κι άλλες σπουδές. Πιθανότατα να μην υπάρχει καν, οπότε θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο να το δημιουργήσεις εσύ, πράγμα που προσθέτει κι άλλες αβεβαιότητες. 4. Για τις ειδικότερες δυνατότητες κάθε σχολής μπορείς να ενημερωθείς μελετώντας το ερευνητικό έργο που παράγουν. 5. Πέρνα πρώτα και βλέπουμε. Μέχρι τότε, μπορεί αμφότερα να έχουν ξεπεραστεί και να σε ενδιαφέρει και σένα κάτι άλλο.
    1 point
  8. Το στέγαστρο κατασκευάζεται σε επαφή με υπάρχον κτίριο ή σε απόσταση δ/4 (δες τον ορισμό άρθρο 2 περ 79 ΝΟΚ), όπου και πάλι σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο γήπεδο δεν επιτρέπεται κατασκευή κτίσματος.
    1 point
  9. Κατ' αρχήν να σ' ευχαριστήσω για την άμεση απάντηση. Επομένως σε καινούριο κτίριο οι ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις είναι 2,00*2,25 ανεξάρτητα από την ανάγκη για ντουζ ή όχι...
    1 point
  10. Προφανώς, δεν επιτρέπεται. Δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο, εκτός εάν είναι ακραία παράλογο άτομο. Μην ασχολείσαι καθόλου.
    1 point
  11. Καλησπέρα συνάδελφοι, σχετικά με το θέμα της απαίτησης αλλαγής χρήσης ή όχι, θεωρείτε ότι με αυτό το έγγραφο που επισυνάπτω, το οποίο είχα βρει παλιότερα στο ίδιο thread, δεν είμαστε καλυμμένοι? αλλά πρέπει να εξετάσουμε πρακτικά κατά ΝΟΚ την περίπτωση αλλαγής χρήσης από κατοικία σε γραφείο ? (γιατί εκεί κατατάσσονται μάλλον τελικά τα εργαστήρια φυσικοθεραπείας)
    1 point
  12. Απαντώ και μόνος μου, για την μελλοντική εξυπηρέτηση άλλων. Υπόδειγμα Τεχνικής Έκθεσης μπορείτε να βρείτε στα Downloads! Όσον αφορά το όργανο, δεν υπάρχει κάποιο πιστοποιημένο αλλά θα πρέπει να δηλωθεί ο τύπος και το εύρος μετρήσεών του. Το Mastech MS6700 είναι εξαιρετικό πάντως ... για την συγκεκριμένη δουλειά.
    1 point
  13. Προϋπόθεση για να εκδοθεί η άδεια οικοδομής, είναι να έχει εξοφληθεί το 100% της μελέτης. Θεωρητικά, οι αμοιβές στα διάφορα στάδια μελετών είναι: Αρχιτεκτονικά: Προμελέτη 35%, Οριστική μελέτη 25%, Μελέτη εφαρμογής 40% Στατικά: Προμελέτη 25%, Οριστική μελέτη 35%, Μελέτη εφαρμογής 40% Μηχανολογικά: Προμελέτη 25%, Οριστική μελέτη 35%, Μελέτη εφαρμογής 40% Η αυτεπιστασία έχει να κάνει με την κατασκευή, αφού εκδοθεί η οικοδομική άδεια.
    1 point
  14. μία σκέψη που εξέθεσα για την παραπάνω περίπτωση της @Marianna Vasilaki, ήταν να θεωρηθεί η παράβαση στα κοινόχρηστα μέρη, και όχι στο διαμέρισμα (μια και ο κοινόχρηστος χώρος είναι που "προσβάλλει" την αυτοτελή ιδιοκτησία), ως αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια (κατοικία-->κοινόχρηστο, η δεύτερη περίπτωση που περιγράφεις), αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ευσταθεί η σκέψη μου. Βέβαια, με την λογική ότι "φταίει" και ο ιδιοκτήτης, επειδή υλοποίησε άλλη διάταξη, ίσως μπορούσε να γίνει και η τρίτη περίπτωση που αναφέρεις! Εγώ σκέψεις τακτικώς ερριμμένες κάνω, ας πουν και οι κατά πολυ εμπειρότεροί μου την άποψή τους επ' αυτού!
    -1 points
  15. @Roukat Αφ' ης στιγμής έχεις αναλάβει όλη την πολυκατοικία, γιατί δεν γίνεται; Είναι παράβαση στα κοινόχρηστα μέρη, όχι στο διαμέρισμα. Θα μπορούσες να την τακτοποιήσεις μαζί με τις υπόλοιπες (αν υπάρχουν) παρανομίες στους κοινόχρηστους και θα τροποποιήσουν και όλοι μαζί, κοινή συναινέσει, την σύσταση.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.