Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. SOTHRIS

    SOTHRIS

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.501


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.238


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. Decision_Maker

    Decision_Maker

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      55


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/05/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλησπέρα, αν η δήλωση μεταφερθεί από τον 4178/13 στον 4495/17 τότε δεν γινεται ο έλεχος του 20%. Αν η δήλωση είναι περαιωμένη στο 4495/17, την ανοίξεις και επέμβεις στα μετρικά στοιχεία, τότε υπάγεσαι σε έλεγχο για το 20%. Δήλωση κατ.5 στο 4178/13 μεταφέρεται στον 4495/17 χωρίς πρόβλημα αφού η ημ/νία υπαγωγής στο 4178/13 ειναι προφανώς προγενέστερη της ημ/νίας απαγόρευσης της κατ.5. στο 4495/17.
    2 points
  2. Αυτό που προσπάθησαν να αποσαφηνίσουν με αυτήν την (άστοχη) διατύπωση "από την επιφάνεια της όψης του κτιρίου" του Ν.4759/20 είναι ότι το Π/10 και τα 2μ τα μετράω μετά την θερμομόνωση καθώς σύμφωνα με τον ορισμό της όψης αρ.2 παρ. 56 ισχύει ότι "...Στις όψεις του κτιρίου συμμετέχουν οι επιφάνειες των εξωτερικών θερμομονώσεων, οι επενδύσεις και τα επιχρίσματα του κτιρίου." Επομένως ουσιαστικά έδωσαν ένα έξτρα πλάτος 10εκ καθώς η θερμομόνωση μπορεί να είναι και εκτός ΟΓ σύμφωνα με το αρ. 11 παρ. 6ιθ. (Γενικά με τον 4759 έδωσαν τα πάντα όλα στο λαό . .. ) Αλλά δημιούργησαν ένα αχρείαστο πρόβλημα. Εφόσον οπισθοχωρείς μπορεί ο εξώστης σου να είναι και μεγαλύτερος και αυτό ίσχυε και με την προηγούμενη διατύπωση της διάταξης πριν τον Ν 4759/20 που παραθέτω παρακάτω αλλά και με τον ΓΟΚ 85 Διατύπωση ΝΟΚ πριν τον Ν4759/20: "Οι ανοικτοί εξώστες μπορούν να προεξέχουν της οικοδομικής γραμμής έως πλάτους 1/10 Π και όχι περισσότερο των 2,00 μ." Διατύπωση ΓΟΚ 85: "Οι εξώστες δεν επιτρέπεται να προεξέχουν από το οριακό επίπεδο της οικοδομικής γραμμής (κατακόρυφο ή κεκλιμένο), όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 9, παρ. 6α και 6β, περισσότερο από ένα δέκατο του πλάτους του δρόμου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 10 του παρόντος και μέχρι 2.00 μ. το πολύ."
    2 points
  3. Αυτό είναι το σωστό . Η ερώτηση επομένως είναι : η τακτοποίηση με τον 4178 , αυτό το "ανέβασμα διαφόρων αρχειων και στοιχείων " σημαίνει και έλεγχο από αρμόδια αρχή ? Αν ναι τότε απαιτείται καταβολή ΦΕΜ , αν όχι τότε δε χρειάζεται ΦΕΜ και αν έχουμε περίπτωση που θα τιμολογήσουμε επιχείρηση θέλει παρακτατούμενο φόρο αν η αμοιβή υπερβαίνει τα 300 ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ ).
    2 points
  4. Τότε απαντήθηκε ήδη παραπάνω, από τον @Kosmopolitis.
    1 point
  5. Offtopic Να πω και την πικρή μου αλήθεια ως πολιτικός μηχανικός, παρότι δεν έχω θέμα στον υπολογισμό. Εξώστης άνω των 2μ είναι προβληματικός.. Υγροπροστασία ποιος κάνει; Ποιος δίνει υψόμετρα ; Ποιος ελέγχει τα ποτηράκια των υδραυλικών; Ποιος περνάει τα κάτω σίδερα στην μέσα πλάκα σωστά;...
    1 point
  6. Με διαφορετική διαμερισμάτωση.
    1 point
  7. Πραγματικά αυτός που το έγραψε πρέπει να έχει θέμα με τα Ελληνικά του... ΟΓ=ΡΓ --> 1/10Π με max 2,00m (ΟΚ κατανοητό) ΟΓ≠ΡΓ--> προεξέχει max 2,00m πέραν της ΟΓ & να απέχει max 2,00m από την όψη!!!!! --> Μέγιστο πλάτος εξώστη 2,00m σε κάθε περίπτωση !!!!WOW!!!!
    1 point
  8. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019 Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ - PYROPROSTASIA-2.pdf
    1 point
  9. ωραίο ακούγεται αλλά δεν ακούγεται ωραίο στα αυτιά των Τραπεζών. Έχουν προϊστορία αρκετές δεκαετίες οι Τράπεζες που η εγγυοδοσία του Δημοσίου δεν την λάμβαναν..... Οπότε θα τσινάνε αν δεν δουν το χρήμα κάπου να έχει δεσμευτικά κατατεθεί.... Πιο παλιά το Κράτος έλεγχε μερικές κεντρικές Τράπεζες (Αγροτική, Κτηματική, Εθνική κλπ) βάζοντας τις διοικήσεις και ότι έλεγε το έκαναν.... Τώρα πάνε με ιδιωτικά καθαρά δεδομένα και μόνο όταν υπάρχει εξασφαλισμένο κέρδος θα κάνουν κάτι.... (Φυσικά να λάβουν διάφορες στηρίξεις κλπ σ αυτό δεν θα πουν ποτέ όχι.... ίσα ίσα.) Συνοπτικά για τις Τράπεζες ισχύει τα δικά σου δικά μας και τα δικά μου δικά μου. Κανόνας πέραν του ότι με υπηρεσιακές κυβερνήσεις κλπ κλπ μη περιμένεις να βρεθεί κανένας "κάποιος" να γράψει οτιδήποτε... Εδώ δεν γράφουν καλά καλά με μη υπηρεσιακές .....
    1 point
  10. Δεν ρωτάω για το οικόπεδο, αλλά για το υπό παραχώρηση κομμάτι.
    1 point
  11. Είσαι σίγουρη ότι χρειάζεται και ότι μπορεί να γίνει; Η ηλεκτρονική ταυτότητα γίνεται για ιδιοκτησίες.
    1 point
  12. ΑΠΟΦΑΣΗ - Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019 (ΦΕΚ 3475Β/24.05.2023) Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός δασικού.pdf
    1 point
  13. Στα αρχικά κιλά της αδείας συμπεριλαμβάνονται οι κοινόχρηστοι. Η τροποποίηση των ορίων της ιδιοκτησίας δεν αλλάζει τα κιλά της οικοδομής. Πρόκειται περί εσωτερικής ανακατανομής η οποία δεν μεταβάλλει τα πολεοδομικά μεγέθη σχεδιασμού της ενότητας και δεν καταβυθιζει το έδαφος του δήμου. Αντιθέτως όποια προσθήκη κιλοδόμησης σε χώρους που δεν είχαν προσμετρηθει (ΑΗΧ, επεκτάσεις, κλιμακοστάσια κλπ) προσθέτει κιλά σε αυτά της αδείας και λόγω επιβάρυνσης λαμβάνει και τον αντίστοιχο συντελεστή ΥΔ, ΥΚ κλπ.
    1 point
  14. ...η οποία φυσικά προκύπτει ως ποσοστό της συνολικής δόμησης επί του οικοπέδου η οποία που περιλαμβάνει και τους κοινόχρηστους χώρους. Αν λοιπόν ο κοινόχρηστος χώρος κατά την έκδοση της άδειας, δεν έχει προσμετρηθεί στην πραγματοποιούμενη δόμηση, τότε ναι, φυσικά, θα λάβει συντελεστή υπέρβασης δόμησης και όχι διαμερισμάτωσης. Τις άδειες γιατί τις μπλέκεις; Για το αρθ 76, 77 λέω... "Για την περιβαλλοντική και πολεοδομική αποκατάσταση και εξισορρόπηση της επιβάρυνσης που προκαλείται από τη διατήρηση αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσης, χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο οι δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου με αντικείμενο :..." ...ακόμα πιο σωστά! και ΔΔ αλλα και ΠΠ με αναλυτικό!
    1 point
  15. Διαφορετική Διαμερισμάτωση παρ8 αρθ100 και για την αύξηση και για την απομείωση. Αν ο κοινόχρηστος ΔΕΝ έχει προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης τότε θα υπολογιστεί με ΥΔ. Συναινέσεις βάσει αρθ.98. Μην ξεχνάμε πως οι υπερβάσεις δόμησης επιβαρύνουν το περιβαλλοντολογικό ισοζύγιο (αρθ76, 77) άρα εφόσον έχουν προσμετρηθεί στον υπολογισμό δόμησης της άδειας ως επιτρεπόμενο μέγεθος της περιοχής, δεν τους διπλοχρεώνουμε. @sissy_arch Αν σχέδια Αδείας = ΣΟΙ, έχεις ΔΔ για το ΙΣ+Α και για το ΥΠ το παράβολο των 100€ (αρθ88,παρ1)+ ξεμπάζωμα για την σκάλα... Κάνεις βέβαια έλεγχο για το εμβαδόν που προσμετρούσε στην δόμηση του κλιμακοστασίου. Αν δεν είχε προσμετρηθεί, θα το βάλεις όλο ΥΔ.
    1 point
  16. Γνωστοποίηση της μεταβολής (προσθήκης ΚΑΔ) στον ΕΦΚΑ. Ετήσια συνδρομή στο ΓΕΜΗ. Όχι.
    1 point
  17. Προκειμένου να εξασφαλιστεί πλευρά 9 μ. το κτίριο τοποθετείται εντός της απόστασης Δ ή δ, σύμφωνα με το στ της παρ. 1 του άρθρου 14. Δεν υπάρχει απόσταση δ', το δ δεν αλλάζει· συνεχίζει να είναι ίσο με την τιμή που ορίζεται στο άρθρο 3.
    1 point
  18. Εγώ είμαι πιο συνοπτικός. Διότι ως γνωστόν, όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα.... Α/Α Δήλωσης : xxxxxx Ηλεκτρονικός Κωδικός : xxxxx ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ν4495/17 Το σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό που έχει εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα Σφραγίδα/υπογραφή
    1 point
  19. @albert} Πρώτ' απ' όλα η συμβολαιογράφος δεν έχει καμμία δουλειά να ασχολείται με τον τρόπο τακτοποίησης (πολεοδομικά). Δεύτερον, δεν υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση. ΔΔ έχουμε όταν αλλάζουν τα περιγράμματα αυτοτελών ιδιοκτησιών σε σύγκριση με της άδειας. Στην προκειμένη περίπτωση, χώρος που δεν προσμετρήθηκε στον ΣΔ μετατράπηκε σε διαμέρισμα. Η υπέρβαση δόμησης ρυθμίστηκε και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι άλλο πέραν αυτού. Ούτε συμβολαιογραφικά (ιδιοκτησιακά) υπάρχει πρόβλημα, γιατί το εμβαδόν του διαμερίσματος προκύπτει από τη ρύθμιση που έγινε.
    1 point
  20. @Λάμπρος Κοντζόγλου} Και για τα τρία ερωτήματα, στα οποία καταλήγει η δημοσίευσή σου, η απάντηση είναι (κατηγορηματικά) αρνητική.
    1 point
  21. Πριν από ενάμιση μήνα η ΑΑΔΕ κοινοποίησε απάντηση σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές.
    1 point
  22. o Αδωνης, ο Κυριάκος, ο Αλέξης δεν μπορεί κάποιος κρύβεται πίσω από όλα αυτά, κάποιος αντλεί χαρά να γράφουμε να συμπληρώνουμε, να τυπώνουμε, να καταχωρούμε ηλεκτρονικά τώρα βέβαια πολλά γίνονται ηλεκτρονικά οπότε η Orcacle, ο Βιλ Geits, δεν μπορεί κάποιος κρύβεται πίσω από ολη αυτήν την ΓΡΑφειοκρατειιιια
    1 point
  23. ν 4178 αρθρο 23 9. Η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας δεν συνιστά αυθαίρετη κατασκευή και απαλλάσσεται της υποχρέωσης υπαγωγής στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου. [εδω λεγαμε, τότε, καίτοι δεν ηταν υποχρεωτικο και εξ ιδιας "πρωτοβουλιας/σκεψης", να δειξει με νεα κατοψη και την διαρρυθμιση, για να εχει επικαιροποιημενη κατοψη. Ισως αυτο τυπικα να μην ηταν και απολυτα σωστο...τεσπα. Αυτο δεν φαινεται να απαιτειται, πλεον, μια και το αρθρο 100, τροποποίησε το αρθρο 23, και οριζει σαν χρονο επικαιροποιησης της κατοψης, την ταυτοτητα του ακινητου] ν 4495, αρθρο 100 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. υγ και, οποιος βαζει μια αρνητικη, καλα θα ηταν να την αιτιολογει, ωστε να μαθαινουμε για τα λαθη που κανουμε
    1 point
  24. ρε φοιτητή υπάρχει - πως δεν υπάρχει αλλά με προϋποθέσεις ..στην κατηγορία 3
    1 point
  25. Παρακολούθησα την επιχειρηματολογία παραπάνω. Ας παραθέσουμε και το νόμο τώρα : 1) Εχουμε το ν 4172/2013 , άρθρο 69 παρ. 4 , στην οποία παράγραφο αναφέρεται το εξής : ..o προκαταβλητέος φόρος επιβάλλεται πριν από τη θεώρηση των οικείων εργασιών από την αρμόδια αρχή .... 2) Η διοίκηση δηλ το υπουργείο οικονομικών με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1067/20-03-2015 έδωσε τεχνικές οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 69 ν 4172/2013 . Στην εγκύκλιο αυτή αναφέρεται : Περεταίρω , με την παρ. 4 του άρθρου αυτού (δηλ του άρθρου 69 ν 4172/2013) , σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής αδείας από την αρμόδια υπηρεσία. Συνεχίζει η ΠΟΛ 1067/2015 και παρακάτω αναγράφει σχετικά : Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής αδείας , δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού (δηλ του άρθρου 69 ν 4172/2013 περί προκαταβλητέου φόρου ) , αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64 , δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ 1120/25-04-2014 ). Ερχεται δηλαδή η φορολογική διοίκηση , ερμηνεύει τη φράση θεώρηση εργασιών από την αρμόδια αρχή , την οποία αναφέρει ο νόμος και προσθέτει στη θεώρηση μελετών και σχεδίων και την περίπτωση χορηγήσεως σχετικής αδείας από την αρμόδια αρχή , δηλαδή ερμηνεύει διασταλτικά το νόμο και αυξάνει αυξάνει τις περίπτώσεις εφαρμογής του ΦΕΜ..
    1 point
  26. Στον ΓΟΚ/73 δεν υπήρχε η έννοια του ΗΥ οπότε το υποστύλωμα την έβαζε μέσα στην κάλυψη . Αν όμως δεν ήταν Φ.Ο. , τότε θεωρείται εξώστης και βέβαια δεν μετράει στην κάλυψη . Το θέμα είναι αν στατικά μπορούσε να θεωρηθεί εξώστης , λόγω του μεγέθους του . Σε κάθε περίπτωση περίμενε τον νέο νόμο ώστε να είσαι είτε πριν το 1975 , είτε πριν το 1983 .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.