Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.010


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.821


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.382


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.028


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. @Roukat Δεν χρειάζεται να την ξανακάνεις μπορείς να κάνεις αναθεώρηση της προηγούμενης εντός του χρόνου ισχύος δηλαδή έξι μήνες χωρίς να ξανά πληρώσεις το παράβολο
    2 points
  2. Καλησπέρα, προς ενημέρωση των συναδέλφων για αποφυγή ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων...ο ΔΕΔΔΗΕ παίρνοντας την πράξη για σύνδεση με τα δίκτυα, που εκτυπώνουμε από το e άδειες, θέλει στην ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ/ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ να γράφεις το εξής: τι ηλεκτροδοτείς ακρίβώς π.χ. ισόγεια κατοικία 50 τμ,, διαμέρισμα 1 ου ορόφου 80 τμ. κλπ Εγώ είχα γράψει : «σύνδεση με τα δίκτυα κοινώς ωφελείας για κτίσμα με χρήση «Άλλη κατοικία» που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4495/17» και παρακάτω στο έντυπο είχα αναγράψει ως δόμηση τα τετραγωνικά του ακινήτου...ΑΛΛΑ δεν το δέχονται και θέλουν να ξαναεκδώσω βεβαίωση. Ενώ τους είπα ότι στο e άδειες επισυνάπτεται η δήλωση του 4495 που έχει αναλυτική περιγραφή του ακινήτου...τίποτα, θα την ξανακάνω.
    2 points
  3. Version X6.3

    85.623 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Καλημέρα συνάδελφοι. Επανέρχομαι. Λόγω του ότι είχαν καταβάλει μαζί 2 αμοιβές δεν εκατσα να κανω τον υπολογισμό, ωστόσο είχατε δίκιο έχει γίνει 20% παρακράτηση. Ποιός θα εκδώσει βεβαίωση μετά ότι έχει γίνει αυτή η παρακράτηση; αφού δεν τιμολογούμε, ποιος τα παρακρατά και πως θα δωθεί η βεβαίωση παρακράτησης; συγνώμη που νωρίτερα είπα ότι δεν ισχύει, οι αρχικοί έλεγχοι ηταν σε μικρά με την κατώτατη αμοιβή.
    1 point
  5. Καλό είναι οι έχοντες ψηφιακή υπογραφή να διαβάζουν πρώτα που χρησιμοποιείται αυτή και πώς λειτουργεί, τι κατοχυρώνει νομικά και τα λοιπά πριν τη χρησιμοποιήσουν. Σε γενικές γραμμές να αναφέρουμε ότι η ψηφιακή υπογραφή δεν έχει καμία ισχύ σέ μη ψηφιακή μορφή. Η ψηφιακή υπογραφή δεν είναι απλά μία ζωγραφιά ώστε να μπορούμε να την εκτυπώσουμε, αλλά υπάρχει πίσω της ένας ολόκληρος ψηφιακός μηχανισμός ο οποίος πιστοποιεί με ασφάλεια τον ιδιοκτήτη της υπογραφής και φυσικά αυτό συμβαίνει μόνο σε ψηφιακά μέσα και αρχεία.
    1 point
  6. Προσωπικά δεν θα το άφηνα έτσι. Και λόγω της ευαισθησίας του σημείου αλλά και λόγω της μείωσης πίεσης πιυ θα προκαλείται στην ήδη μειωμένη πίεση του ΖΝΧ.
    1 point
  7. Έχω διευκρινίσει ότι δεν είμαι 100% σίγουρος καθώς δεν είμαι δικηγόρος και ούτε σκοπεύω να γίνω. Συμμετέχω σε ομαδική προσφυγή. Με την κα. Τέρπου μπορείτε να διευκρινίσετε έγκυρα την όποια απορία σας και αν θέλετε με διορθώνετε σε ότι έχω καταλάβει λάθος.
    1 point
  8. ΠΔ-209/98 (ΦΕΚ-169/Α/15-7-98) Άρθρο 2 παρ. 2ε Το ότι ο οικισμός είναι παραδοσιακός, δεν επηρεάζει τα ανωτέρω ισχύοντα
    1 point
  9. Αν ποτέ καταφέρεις να φτιάξεις φτηνό και ασφαλές κτίριο, σύμφωνα με τις (γενικώς) ισχύουσες διατάξεις, παρακαλώ ενημέρωσέ μας. Διότι το ψάχνουμε χρόνια τώρα... Πάντα όμως να έχεις ως μπούσουλα το "ό,τι πληρώσεις παίρνεις"
    1 point
  10. Μήπως δεν έχει ολοκληρωθεί ο μεταγενέστερος έλεγχος φορολογικών??
    1 point
  11. .... και στην παράγραφο 2 του άρθρου 4 της Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ 1843Β/2020) διευκρινίζει: Όπου αναφέρεται "Τοπογραφικό Διάγραμμα", νοείται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Σε κάθε περίπτωση η υποβολή "Τοπογραφικού διαγράμματος" καλύπτει τυχόν απαίτηση υποβολής "Αντιγράφου τοπογραφικού διαγράμματος".
    1 point
  12. Δες στην σχετική απόφαση για τις εργασίες αυτές, εάν εκ του νόμου απαιτείται. Μην κοιτάζεις μόνο τι απαιτεί το σύστημα. Για την περίπτωση λβ απαιτείται τοπογραφικό. λβ) Για τις περιπτώσεις της περ. λβ της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, κατατίθενται επιπρόσθετα των γενικών δικαιολογητικών του άρθ. 2 της παρούσας: αα) Αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος. ββ) Τεχνική έκθεση μηχανικού στην οποία δηλώνεται ότι δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις. γγ) Σχέδια όψεων σε κλίμακα 1:100 ή 1:50.
    1 point
  13. Το ότι δεν είχε πληρωθεί η επίβλεψη πριν καιρό και τρέχουμε τώρα να βγάλουμε άκρη με ξεπερνάει. Τέλος πάντων. Μετά από ψάξιμο για αμοιβή θανούντα μηχανικού βρήκα τα παρακάτω: Απάντηση ΤΕΕ 1. Σχετικά με την αμοιβή μηχανικού που έχει αποβιώσει, πριν τη θεώρηση της οικοδομικής άδειας (άδειας δόμησης) για τη σύνδεση με τα δίκτυα και εκκρεμεί η καταβολή της αμοιβής του για εργασίες τις οποίες επέβλεψε, η αμοιβή θα πρέπει να καταβληθεί στους πλ. Συγγενείς, μέσω της διαδικασίας της άμεσης απόδοσης, με τα εξής δικαιολογητικά: ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΘΑΝΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 1. Αίτηση άμεσης απόδοσης αμοιβής (των συγγενών του μηχανικού ή κάποιου με εξουσιοδότησή τους 2. Απλό αντίγραφο οικοδομικής άδειας. 3. Ληξιαρχική πράξη θανάτου (μόνο αν δεν έχει δηλωθεί ο θάνατος του μηχανικού στο ΤΕΕ) 4. Πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών. 5. Τεύχος υπολογισμού αμοιβής από οποιοδήποτε πρόγραμμα, (με σφραγίδα ΥΔΟΜ ή φοροτεχνικού ΥΔΟΜ) για την πιστοποίηση των μεγεθών της οικοδομής. (Αν πρόκειται για άδεια προ της 6-12-89, ισχύουν οι τότε αμοιβές (εγκ. 11/90), οπότε αρκεί το υπάρχον έντυπο από το φάκελο της παλαιάς αδείας με τη σφραγίδα της ΥΔΟΜ ή του φοροτεχνικού ΥΔΟΜ). 6. Αν υπάρχει συμφωνηθείσα αμοιβή (για άδειες μετά τι; 6-12-89), ιδιωτικό συμφωνητικό υπογεγραμμένο από τους πλ. συγγενείς και τον ιδιοκτήτη και ΥΔ ότι έχουν λάβει το ποσό που αναφέρεται παραπάνω, ως αμοιβή για την συγκεκριμένη επίβλεψη Το ΤΕΕ, μετά τον έλεγχο των παραπάνω δικαιολογητικών, εκδίδει παραστατικό αμοιβής για τη συγκεκριμένη οικοδομή, το οποίο σας αποστέλλουμε και το προσκομίζετε στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία. Ωστόσο, για τα ζητήματα του ΦΕΜ και του ΦΠΑ θα πρέπει να συνεννοηθείτε με τις αρμόδιες ΔΟΥ. Επειδή όμως το να βρεις συγγενείς και να δεις αν έχουν κάνει ή όχι αποποίηση θέλει δικηγόρο και μελέτη μετά από επικοινωνία με τις αμοιβές καταλήξαμε σε ένα "γκρίζο" σενάριο κατάθεσης στο ταμείο παρακαταθηκών και δανείων υπέρ κληρονόμων. Η ΔΟΥ με παρέπεμψε στο 1095748/1674/Α0012/27-11-1997 του υπουργείου οικονομικών όπου δεν πρέπει να δοθεί προκαταβολή για το ποσό της αμοιβής επίβλεψης, το οποίο δεν εισέπραξε ο αποθανών μηχανικός αλλά θα εισπράξουν οι κληρονόμοι και το οποίο ποσό αποτελεί αμοιβή για τις εργασίες που είχαν εκτελεσθεί. Η προκαταβολή στην περίπτωση αυτή δεν καταβάλλεται ούτε στο όνομα του αποθανόντος ούτε των κληρονόμων. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. στην περίπτωση αυτή πρέπει να δώσει βεβαίωση ότι δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής προκαταβολής στο πιο πάνω ποσό της αμοιβής επίβλεψης του αποθανόντος μηχανικού για τους λόγους που αναφέραμε.
    1 point
  14. H ΥΔΕ ακολουθεί τον αριθμό του ρολογιού. Άρα θέλει μια ενιαία. Απλώς στην σελίδα ΥΔΕ (2η σελίδα ) επιλέγεις το κουτάκι ηλεκτροδότηση πίνακα ανελκυστήρα.
    1 point
  15. Προφανώς και όχι! Η αυθαιρεσία υφίσταται και οφείλουν οι συνιδιοκτήτες με μια δήλωση, που θα περιλαμβάνει όλες τις ενυπάρχουσες αυθαιρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους να το ρυθμίσουν. Χρειάζεται σε κάποιες περιπτώσεις και το Πιστοποιητικό ΗΤΑ για τους κοινόχρηστους χώρους ενός ακινήτου! Π.χ. τροποποίηση της ΣΟΙ κ.λπ. Εγώ πάντως συμβουλεύω τους πελάτες μου που θέλουν να αγοράσουν μια ΟΙ σε ακίνητο με μη ρυθμισμενες αυθαιρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους, να μην το πράξουν....
    1 point
  16. Δεν χρειάζεται να σε απασχολεί-στην παρούσα φάση- η αναλογία σιδήρου/μπετόν. Αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί όταν έχουμε να κάνουμε προμέτρηση και προυπολογισμό. Γενικά όταν έχουμε μια δουλειά μπροστά μας καλό είναι να ξεκαθαρίζουμε: Ξέρω να την κάνω? Αν ναι προχωράω. Αν όχι υπάρχουν δύο διέξοδοι-υποερωτήματα: έχω τις δυνατότητες/χρόνο να διαβάσω/ασχοληθώ και να μάθω?Αν ναι πάλι προχωράω. Αν όχι, τότε ή δεν κάνω την δουλειά ή συνεργάζομαι με συνάδελφο που ξέρει και αν έχω το μεράκι/διάθεση του ζητάω κι εγώ να μάθω ώστε την επόμενη φορά να είμαι πιο σίγουρος και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στο δια ταύτα οι δεξαμενές (για τους στατικούς) δεν είναι ούτε ουρανοξύστες αλλά ούτε και κάτι ήσσονος σημασίας. Οι διατομές τοιχίου και πλάκας θεμελίωσης μπορούν να λυθούν και με το χέρι (ως γραμμικά μέλη) σε μερικές σελίδες Α4 ώστε κάποιος να έχει προεκτίμηση πάχους δομικών στοιχείων και οπλισμών. Όμως αυτό που κάνει πιο σύνθετη την κατάσταση και δυσχερή την επίλυση με το χέρι είναι οι συνδυασμοί φορτίσεων (γράφονται αναλυτικά στις προηγούμενες σελίδες του θέματος ποιοί είναι) και έτσι προτάσσονται οι επιλύσεις με πεπερασμένα στοιχεία που είναι και πιο αναλυτικές. Κάποιες παρατηρήσεις: στις δεξαμενές μιλάμε για κατ'εξοχήν διαβρωτικό περιβάλλον άρα χρειάζεται μεγάλη προσοχή στις επικαλύψεις τοιχίων και πλάκας. Δεν θα ξεκίναγα τοιχία με πάχος 25εκ - και δεν εννοώ ότι θα "αστοχήσει επειδή ειναι 25εκ...". Πολλές φορές κρίσιμος έλεγχος δεν είναι η κάμψη αλλά ο περιορισμός των ρωγμών στην ΟΚΛ. Χρειάζεται σωστή εκλογή σκυροδέματος (C30/37 min), προσοχή στην διαμόρφωση του οπλισμού στην συναρμογή πλάκας θεμελίωσης-πέλματος τοιχίου. Τέλος, κατασκευαστικά η δεξαμενή έχει κάποια μυστικά που δεν εξαντλούνται στον αρμό σκυροδέτησης τοιχίων-πλάκας. Θέλει καταρχήν σωστή παραγγελία σκυροδέματος, πρόσμικτα, water stops και κατάλληλη υγρομόνωση μετά το πέρας της σκυροδέτησης και πριν την επένδυσή και πλήρωσή της.
    1 point
  17. Φυσικά , δεν απαιτείται ΚΗΔ , αρκεί το Τ.Δ. να είναι με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ( ΕΓΣΑ κλπ και σε μορφή dxf και pdf ).
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.