Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.305


  2. ioannis73

    ioannis73

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      65


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.919


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.821


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Η Τιμή Οικοπέδου υπολογίζεται με βάση πίνακα από το Υπουργείο Οικονομικών και εξαρτάται από την Τιμή Ζώνης (που είναι η αξία 1 μ2 νεόδμητου διαμερίσματος, πρώτου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο στην περιοχή) και τον Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (Σ.Α.Ο., που είναι ο συντελεστής δόμησης). Άρα, εάν κάποιος βρει από την επίσημη ιστοσελίδα, για την περιοχή ενδιαφέροντος του ακινήτου την Τιμή Ζώνης και γνωρίζει και τον Σ.Α.Ο./Σ.Δ., μπορεί να βρει την Τ.Ο. π.χ. Για Τ.Ζ. 3.000€/μ2 και Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, η Τ.Ο. είναι 1.593€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 2,0, η Τ.Ο. είναι 3.525€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 4,2, η Τ.Ο. είναι 6.758€/μ2. Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που διαφοροποιεί τον υπολογισμό ανάλογα με τον Σ.Δ. Α. Για Σ.Δ. < 1, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (20μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα με Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 1.593€/μ2 x 5 θέσεις x 20μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 159.300€. Β. Για 1 < Σ.Δ. < 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το ανηγμένο εμβαδόν θέσης (25μ2/Σ.Δ.). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 2,0, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 3.525€/μ2 x 5 θέσεις x (25μ2/θέση / 2,0) και η τελική εισφορά είναι 220.312,50€. Γ. Για Σ.Δ.> 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (5μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 4,2, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 6.758€/μ2 x 5 θέσεις x 5μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 168.950€. Επί της τελικής εισφοράς υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση του μειωτικού συντελεστή 25% για τον τελικό υπολογισμό της. Οι περιπτώσεις αυτές είναι: α. Απαγόρευση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή β. Λόγω διαστάσεων οικοπέδου (μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: πρόσωπο 8μ, βάθος 10μ, εμβαδόν 200μ2) γ. Οικόπεδα με πρόσωπο σε οδό πλάτους <7,5μ ή με πρόσωπο επί οδού κλίσεως μικρότερης του 15% δ. Προσθήκη καθ' ύψος υφιστάμενων κτιρίων, με νόμιμη οικοδομική άδεια κατά το χρόνο εκδόσεως της οποίας δεν υπήρχε υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης ε. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, με την προϋπόθεση ότι το τμήμα του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου (κάλυψη), υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις β και γ. στ. Μεταβολή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου ζ. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου για λόγους προστασίας αρχαίων, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. η. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου/ων λόγω διέλευσης Μετρό, μετά από βεβαίωσητης αρμόδιας Υπηρεσίας του Μετρό και με την επισήμανση ότι η βεβαίωση αφορά μόνο τις θέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. θ. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια ως προς διηρημένες κάθετες ιδιοκτησίες. Νομίζω ότι είναι οκ τα παραπάνω. Δεκτές οι επισημάνσεις για αλλαγές.
    3 points
  2. Kαλημέρα Βασίλη. Σωστά αναφέρεις για την εύρεση τιμών ζώνης έτους 2018 (η πρώτη αναπροσαρμογή μέσω εκτιμητών) και έτους 2021 (η δεύτερη αναπροσαρμογή) από τον διαδικτυακό τόπο του Υπ. Οικονομικών. Όμως, το 2016 έγινε μια οριζόντια αναπροσαρμογή σε όλη τη χώρα (χωρίς εισηγήσεις εκτιμητών). Για την υπαγωγή στο Ν. 4495 ο υπολογισμός προστίμου βασίζεται στις τιμές ζώνης έτους 2016 όπως ορίστηκαν με την ΠΟΛ 1009/16 (ΦΕΚ 48/Β 20.1.2016) και για τον προσδιορισμό τους μπορεί κανείς να ανατρέξει στους σχετικούς πίνακες αξιών έτους 2011 και 2007 και να εφαρμόσει πολύ εύκολα την Τ.Ζ της ΠΟΛ 1009 βάσει των πινάκων που εμπεριέχονται σε αυτή. Προσοχή λοιπόν, διότι οι τιμές ζώνης έτους 2016 δεν ταυτίζονται με αυτές του 2018. Σύμφωνα με το Ν. 4495, βάσει του άρθρου 100 παρ.1 η τιμή ζώνης για τις υπαγωγές λαμβάνεται σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπ. Οικονομικών της 20ης.01.2016. ΠΟΛ 1009 2016.pdf
    2 points
  3. 102.919 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  4. Χρειάζεται μελέτη μηχανολόγου...Χωρίς μελέτη μην περιμένεις να σου απαντήσει κανένας υπεύθυνα
    1 point
  5. 20 KV σε ξύλινη κολόνα? Είναι δυνατόν ?
    1 point
  6. Καλησπέρα, επειδή το θέμα των αντλιών θερμότητας είναι πολύ ευαίσθητο, καλό είναι να γίνεται πάντα μελέτη από μηχανολόγο. Ερωτήματα όπως : "α) Θέλει πρωτεύων - δευτερεύων κύκλωμα; β) Θέλει δοχείο αδρανείας ή υδραυλικό διαχωριστή; γ) Μήπως θέλει απλά ένα μικρό δοχείο στην επιστροφή και είναι ΟΚ; δ) τα σώματα θα αποδίδουν επαρκώς ή όχι; ε) Μήπως τα υφιστάμενα κυκλώματα μονοσωληνίου δεν έχουν περιθώριο να δεχτούν αντλία θερμότητας;..." μπορούν να απαντηθούν μόνο με μία μελέτη. Πάντως, για να σου δώσω μια απάντηση αποκλειστικά και μόνο στο θέμα υδραυλικού διαχωριστή ή δοχείου αδρανείας, εγώ αυτό που εφαρμόζω είναι ότι αν ο όγκος του νερού στην εγκατάσταση είναι ικανοποιητικός, τότε δεν χρειάζεται το δοχείο, αλλά ο υδραυλικός διαχωριστής είναι υπεραρκετός. Και για το θέμα αν θέλει πρωτεύων - δευτερεύων κύκλωμα, εκείνο που λαμβάνω εγώ υπόψη μου είναι αν η ελάχιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα που αποδέχεται η Α/Θ χωρίς να βγάζει σφάλμα, είναι κατάλληλη για να τη στείλω στην εγκατάσταση. Αν ναι, δεν χρειάζεται ούτε δοχείο ούτε υδραυλικός διαχωριστής. Αν όχι, χρειάζεται!
    1 point
  7. Δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με διαφορά δεκαδικών του βαθμού..... που πιθανά θα υπάρχει στα δύο σημεία. Ούτε και οι περισσότεροι θερμοστάτες που χρησιμοποιούνται, έχουν τέτοια διακριτική ικανότητα.
    1 point
  8. kan62: "Η υποχρέωση της χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης και η συνακόλουθη δέσμευση με πράξη του ν.1221/81 είναι πολεοδομική διάταξη ελεγχόμενη στο ΔΚ." Θεοδωρε, πολυ σωστα, πλην ομως, στο ερωτημα του Βασιλη, η αδεια και η 1221 ταυτιζονται. Στα "χαρτια" δεν υπαρχει αντινομια. Αν μεταξυ τους συμφωνησαν να σταθμευει ο ενας αριστερα και ο αλλος... πιο απεναντι απο αριστερα αυτο δεν το ξρει ο μηχανικος -και καθε αλλος μηχανικος, ουτε υποχρεουται να αποδεχθει καποιες βοηθιτικες διαγραμμισεις....[που μπορει κιολας να μην υπαρχουν...]
    1 point
  9. @Aenor Καταρχάς έχεις τις υποχρεωτικές πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και την απόσταση της γραμμής δόμησης. Οι πρώτες καθορίζονται σε συνδυασμό με την ημεροχρονολογία δημιουργίας γηπέδου-επίκλησης της σχετικής κατά παρέκκλιση αρτιότητας και με τα τα μήκη προσώπου και βάθους. Η απόσταση γραμμής δόμησης για δημοτική οδό σε εκτός σχεδίου περιοχή είναι 15 μ από τον άξονα του δρόμου δυνάμει των διατάξεων του ΠΔ 209/98. Όπως, πολύ σωστά αναφέρει ο Δημήτρης, το φλέγον θέμα είναι αν το γήπεδο είναι οικοδομήσιμο, αφενός λόγω της απαίτησης για προέγκριση Ο.Α κλπ σύμφωνα με το Ν. 4759/20, αφετέρου (επίκειται εναρμόνιση της νομοθεσίας, άγνωστο το πότε) λόγω της με αρ. 176/23 απόφασης ΣτΕ που απαιτεί αναγνωρισμένο δρόμο.
    1 point
  10. 1. Σωστός φαίνεται ο συλλογισμός σας 2. Ναι. 3. Το οικόπεδο για να είναι άρτιο πρέπει να έχει πρόσωπο σε δημοτικό δρόμο μήκους όσο ορίζει το ΦΕΚ για την αρτιότητα. Δεν παίζει ρόλο αν ο δημοτικός δρόμος είναι εντός ή εκτός του οικισμού. Τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν έχω πετύχει ΦΕΚ να λέει ότι για την αρτιότητα απαιτείται πρόσωπο εντός του οικισμού.
    1 point
  11. Παντως, εγω το βλεπω αλλοιως... " Διαφορετικη χωροθετηση" θα ειχαμε εαν στην συσταση υπηρχε διαφορα σε σχεση με την αδεια, οπότε θα πηγαιναμε με το 100 παρ. 9 Με συσταση και αδεια "ιδιες", δεν ψαχνουμε να δουμε τι και πώς "ζωγραφισαν" το δαπεδο. τις καλημερες μου
    1 point
  12. Υπόψη ότι στη σύσταση και στον πίνακα αναλογισμού, ενώ ο χώρος του δεξιά υπογείου έχει κάποιο εμβαδό, το εμβαδό του παραλείπεται εντελώς στη σύσταση και εμφανίζονται μόνο τα 3 εμβαδά των 12,42τ.μ με τα αντίστοιχα ονόματα τους και τα ποσοστά τους και επιπρόσθετα όλος ο χώρος; αναγράφεται ως "χώρος στάθμευσης" Οπότε μάλλον δεν θα βάλω καμία παράβαση για την αλλαγή θέσεων τους (γιατί αλλαγή θέσεων κατά τη γνώμη μου θα ήταν, μόνο αν οι θέσεις κατασκευαζόταν αντί στο δεξιό υπόγειο, στο αριστερό υπόγειο)
    1 point
  13. Κύριε Tetris και υπόλοιποι του συγκεκριμένου θέματος χαίρετε. Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην ανάγκη να αφήσω μήνυμα γι’ αυτό συγχωρήστε με αν κάνω κάποιο λάθος ή αν έχει απαντηθεί ξανά η ερώτηση, δεν γνωρίζω ακόμα καλά το forum ώστε να ψάξω παραπάνω. Πρόκειται για μια περίπτωση όμοια με τις τελευταίες σας συζητήσεις. Γεωτεμάχιο 789τμ (προ 1968). Εν μέρει εντός οικισμού (μόλις τα 12 τμ) άρα άρτιο ως έχει. Οικισμός Αρτεμώνας – Σίφνος – Κυκλάδες άρα μιλάμε για Παραδοσιακό Οικισμό και όροι σύμφωνα με το γνωστό ΦΕΚ 594Δ’/1978. Καθορισμός των ορίων έχει γίνει με Απόφαση Νομάρχη με μαρκαδόρο πάνω σε χάρτη όπως πολύ σωστά περιέγραψε προηγουμένως ο κ. Tetris. Έχω προφορική οδηγία να ακολουθώ μόνο συμβουλευτικά τον χάρτη αυτό (δηλαδή να μην τον ψηφιοποιήσω ή να μην χρησιμοποιήσω την polyline που έχει προκύψει από αυτόν). Ο χάρτης αναφέρει ρητά στο υπόμνημα ότι οι κορυφές των ορίων υλοποιούνται από γωνίες κτιρίων και οδούς. Άρα εγώ προσωπικά, αποτυπώνω τις κορυφές των δύο κτιρίων που αντιλαμβάνομαι ότι αποτελούν κορυφές της γραμμής ορίου οικισμού και με αυτό τον τρόπο την χαράσσω στο σχέδιο, με μεγάλη προσοχή κατά την αποτύπωση, μην τυχόν στο μεταξύ έχει αλλάξει το σημερινό περίγραμμα των κτιρίων σε σχέση με αυτό που φαίνεται στον χάρτη καθορισμού ορίων. ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Πράττω ορθά ως προς την χάραξη του ορίου οικισμού; ΕΡΩΤΗΣΗ 2: -Αρχικά, αυτά τα μόλις 12 τμ μου δημιουργούν οικοδομησιμότητα; Αν ναι: -Έχω ρωτήσει συναδέλφους εδώ στο νησί που δραστηριοποιούνται με έκδοση αδειών και μου έχουν πει ότι η γραμμή οικισμού ΔΕΝ περιορίζει την επιφάνεια του κτιρίου που θα προκύψει από τυχούσα οικοδομική άδεια. Μπορείτε να μου επιβεβαιώσετε αν πράγματι θα εγκριθεί μια άδεια που θα προβλέπει οικοδομή στο εντός και στο εκτός οικισμού τμήμα ταυτόχρονα; Υποθέτω ότι αυτό εξαρτάται από την εκάστοτε Πολεοδομία, θα μου πείτε. ΕΡΩΤΗΣΗ 3 (Και η σημαντικότερη) Το πρόσωπο του ακινήτου είναι έξω από το εντός οικισμού τμήμα. Ρωτώντας συναδέλφους, με ενημέρωσαν ότι σ’ αυτή την περίπτωση το ακίνητο είναι ΜΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟ. Ισχύει; Παρακάτω θα βρείτε printscreen με δικές μου σημειώσεις επί του σχεδίου για να σας βοηθήσω. Σας ευχαριστώ.
    1 point
  14. τιμη ζωνης εννοει η ανα τμ. αξια σε "γη" χωρις το κτισμα εδω αναλυτικα https://www.michanikos.gr/forums/topic/2284-εξαγορά-θέσεων-στάθμευσης/
    1 point
  15. @Κακαλος σημαίνει ότι έχουν δικαίωμα υπογραφής των σχεδίων για ηλεκτρο-μηχανολογικές αδειοδοτήσεις (πλην αδειών δόμησης) σε υφιστάμενα κτήρια που δεν έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα (ή μνημεία) και δεν βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς και σύνολα.
    1 point
  16. Με βαση τις αποφασεις του ΣτΕ, υποθετω οτι εισαι αρτιος και οικοδομησιμος δες τα ΠΜ
    1 point
  17. Δεν μπορείς, γιατί η αυθαίρετη επέκταση δεν έχει συντελεσθεί εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου.
    1 point
  18. Συμφωνώντας με τον Ιάσονα, θα προσθέσω και καταγγελία στον επιθ. δημ. διοίκησης, με κοινοποπίηση στα πειθαρχικά όργανα του τεε (αν κι αυτό το τελευταίο δεν πρόκειται να χαλάσει τη ζαχαρένια του). Στο εξώδικο, να ζητείται και τεκμηρίωση των παράλογων απαιτήσεων του υπαλλήλου, με παράλληλη επίρριψη ευθυνών στον υπογράφοντα (προϊστάμενο, δ/ντή, κλπ), διότι αυτός είναι στην ουσία ο κύριος υπεύθυνος. Υπάρχει, βέβαια, κι άλλος τρόπος, αλλά αυτά δεν μπορούν να γραφούν εδώ...
    1 point
  19. @Artemiscv για να υπογραφεί συμφωνητικό πρέπει να συνεργάζονται και τα δύο μέρη. Η μηδενική ή η συμβολική (εικονική) αμοιβή είναι ακριβώς το ίδιο προβληματικές σε ενδεχόμενο έλεγχο από την εφορία. Η σύναψη τέτοιου είδους συμφωνητικού αποτελεί επιλογή όταν υπάρχει διάθεση συνεννόησης από ιδιοκτήτη, μηχανικό, πολεοδομία για να λυθεί το πρόβλημα. Από φορολογικής απόψεως δεν μπορεί εύκολα να στηριχθεί. Στην περίπτωσή σου θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό της νόμιμης αμοιβής. Αφού δεν το δέχεται ο μηχανικός, θα πρέπει να γίνει κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Τι γίνεται, όμως, με τον ΦΕΜ; Δεν μπορεί να γίνει από εσένα ή τον ιδιοκτήτη κατάθεση ποσού για λογαριασμό του μηχανικού χωρίς εξουσιοδότηση. Η απόδοση του ΦΕΜ (αλλά και του ΦΠΑ) στην εφορία είναι υποχρεώσεις του ελεύθερου επαγγελματία. Το θέμα είναι ότι η ΥΔΟΜ μπορεί να ζητήσει την απόδειξη πληρωμής του φόρου, παρ' όλο που δεν υποχρεούται να ελέγξει κάτι τέτοιο. Πριν προβείς σε οποιαδήποτε ενέργεια, να ρωτήσεις εγγράφως την ΥΔΟΜ εάν αρκεί το αποδεικτικό κατάθεσης της αμοιβής επίβλεψης (συν τον ΦΠΑ) στο ταμείο. Πάντως, για να αρνείται ένας επαγγελματίας να λάβει αμοιβή για εργασία που έχει κάνει θα συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος. Ίσως θα ήταν χρήσιμο να βρεις ποιος είναι αυτός ο λόγος.
    1 point
  20. 9/10/2023 Update! Στις κρατήσεις υπέρ ΔΟΥ, ενημερώθηκαν οι κωδικοί πληρωμής οι οποίοι πληρώνονται πλέον μέσω e-paravolo. Συγκεκριμένα οι 11100489001 & 1110403001 πληρώνονται με eparavolo κωδικός 201
    1 point
  21. Αν είναι οικόπεδο εντός σχεδίου πόλεως ισχύει ο ίδιος συντελεστής δόμησης για όλες τις χρήσεις και μπορείτε, αν υπάρχει, να τον βρείτε εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/23.8183/38.6426/6 Αν είναι εκτός σχεδίου τότε έιναι μη οικοδομήσιμο μάλλον. Σε κάθε περίπτωση με ένα τηλεφώνημα στην Πολεοδομία μπορεί να λυθεί η απορία σας.
    1 point
  22. καλησπέρα, η πρώτη ανάρτηση έγινε το 2012, μήπως κάποιος γνωρίζει αν έχουν αλλάξει οι συντελεστές από τότε και αν είναι ενημερωμένοι οι πίνακες; Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας
    1 point
  23. δλδ δεν μπορώ να κάνω τακτοποιηση όλο το ακίνητο μαζί με το "προβληματικό" τμήμα αλλά να αναγραφω πως αυτό δεν περιλαμβάνεται στο ακίνητο εν γνώσει των ιδιοκτητών? Βέβαια ανα καταλαβαίνω τέτοια μεταβίσβαση δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί αφου εκτός των αλλών θα "κόβω" και την κατοικία .
    1 point
  24. Αγαπητέ Δημήτρη μας, είναι λογικό που δεν κατάλαβες γιατί και πως…. Αν ήσουν μηχανικός και είχες κάνει τις μελέτες του κτηρίου και βγάλει την άδεια και έχεις και υποχρέωση κατασκευής του υποσταθμού της ΔΕΗ θα καταλάβαινες. 1ον Όλα τα κοστολόγια για να υλοποιηθεί τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης – εργοδότης στον στους εργολάβους κλπ. και μεταααααα αρκετά μεταααααα μπορεί να καταθέσει τα χαρτιά στην ΔΕΗ, η ΔΕΗ να κάνει αυτοψίες και όταααααν το εγκρίνει να ξεκινήσει η αποζημίωση. Η οποία φυσικά πάει με τιμές μονάδες που η ίδια η ΔΕΗ θεωρεί ότι πρέπει να πληρώσει. 2ον Εκσκαφές (πχ στην πρασιά ή όπου ζητήσουν) οι οποίες αν πέσεις σε βράχο και ειδικά αν είναι σκληρός βράχος πίστεψε με το κόστος ανεβάζει σημαντικά….. το οποίο φυσικά και δεν αποζημιωθεί. Ο Χρόνος που ενδεχόμενα θα επιμηκυνθεί σημαντικά αν έχεις και τέτοιο πρόβλημα στις εκσκαφές σε τραβάει πίσω όλη την οικοδομή αφού αφορά την στάθμη της θεμελίωσης 3ον η ΔΕΗ αρκετές φορές ειδικά αν δεν υπαρχει πρασιά απαιτεί να δώσεις τμήμα του υπογείου για υποσταθμό κι ακόμα αν δεν προβλέπεις να φτιάξεις υπόγειο σε υποχρεώνει και φυσικά όλα με κόστος δικό σου και όταν και τι θα εισπράξεις στο τέλος 4ον Συχνά πυκνά η ΔΕΗ δεν κάνει προστατευτικά μαγνητικών πεδίων (που έχουν οι υποσταθμοί) ειδικά όταν είναι σε υπόγειο τμήμα με σημαντικά προβλήματα υγείας Κλπ. κλπ. (αυτά όσα πρόχειρα θυμάμαι που μου έτυχαν έως τώρα….. ) Και φυσικά ενδεχόμενα και η αναγκαιότητα τους είναι σχετική με βάση ότι ορισμένες περιπτώσεις εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι κακές γλώσσες λένε για αγνό παρθένο ελαιόλαδο ή τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση…. Αλλά αυτά είναι φήμες …. Οπότε ναι, που να καταλάβεις αν δεν το φας κατάμουτρα ….. 😄
    1 point
  25. Δύο αρνήσεις (δέν / όχι) κάνουν μία κατάφαση? Διατύπωσε τό ερώτημά σου μέ πιό απλά λόγια.
    -1 points
  26. Μιλώ γιά τό Κονονικό Καθεστώς ΦΠΑ. Τό δικαίωμα έκπτωσης τό καθορίζει τό προϊόν που αγοράζεις σέ συνδυασμό μέ τό επαγγελματικό σου status. Π.χ. ο ΦΠΑ τής βενζίνης (μή επαγγελματικού αυτοκινήτου) δέν εκπίπτει (άρα Κατηγορία → 2.5). Ο ΦΠΑ τού τηλεφώνου τσέπης (κι άς είναι 0) εκπίπτει (άρα Κατηγορία → 2.4).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.