Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Δόκτορας

    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      46


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.980


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.903


  4. grmaster

    grmaster

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      197


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Διότι δεν το προβλέπει ο Νόμος. Το 50% της υποκείμενης ιδιοκτησίας που είναι λειτουργικά ενιαία με εσωτερική κλίμακα πχ ....
    2 points
  2. Υποχρεωτικά τρεις κατηγορίες, μείωση του προϋπολογισμού σε σημείο να παλεύεις για τις τρεις κατηγορίες, αύξηση της γραφειοκρατείας, καθυστερήσεις στις πληρωμές και στις διαδικασίες, έλεγχος αν πέτυχες τον στόχο και μάλιστα με ποινές αν έχεις αποκλίσεις, προβλήματα να εντάξεις διαμερίσματα πολυκατοικιών, βαθμολογία στις επεμβάσεις που τελικά δεν έχουν νόημα στην ένταξη αλλα μόνο στον έλεγχο, προτεραιότητα σε ΑΜΕΑ, μονογονεικές, κατηγορίες ανάλογα με το εισόδημα με τελείως χαζό τρόπο (ένας με 11.000€ έχει περισσότερες πιθανότητες απο έναν με 9500€)... για να μην πω για το αυτονομώ που ανέβασαν τα ποσοστά επιδότησης στο θεό και έκαναν αίτηση μέχρι και τα bot
    2 points
  3. Η ανάγκη ενισχύσεων προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας. Εφ' όσον δεν έχει γίνει, δεν μπορείς να γνωρίζεις εάν χρειάζονται και —εξυπακούεται— ότι δεν γίνεται αναφορά στο συμβόλαιο. Σε αυτό θα αναφέρεται ότι ο αγοραστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να αναθέσει σε μηχανικό της επιλογής του την εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας, γιατί απαιτείται βάσει της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού τάδε.
    2 points
  4. όλοι οι υπόλοιποι να μη μάθουμε ??
    2 points
  5. Συμπληρωματικά παραθέτω το σχετικό εδάφιο από την υπουργική απόφαση:
    2 points
  6. 1. Για την τακτοποίηση είσαι ΟΚ. Για τη λειτουργία ΟΧΙ. 2. Μελέτη Στατικής Επάρκειας
    2 points
  7. Version X6.3

    85.565 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Δεν γίνεται και ο λόγος βρίσκεται στο εδάφιο που παρέθεσες αρχικά. Θα το ξαναγράψω με μία μικρή παρέμβαση ώστε να γίνει πιο κατανοητό. «Του 1/2 του χώρου (του υποκείμενου ορόφου) με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά». Η φράση «με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά» αναφέρεται στον χώρο του υποκείμενου ορόφου, δηλαδή στο τμήμα του ορόφου που στην περίπτωσή σου είναι το ένα διαμέρισμα. Για να ίσχυε η σκέψη σου, η διατύπωση θα έπρεπε να ήταν: του 1/2 του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά ή του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου.
    1 point
  9. 50, προκύπτει και από τη διατύπωση που έχεις παραθέσει αλλά και από τις τεχνικές οδηγίες του ΝΟΚ: "... έχει συνολικό εμβαδόν έως και το μισό του χώρου της υποκείμενης κάτοψης. Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία, δηλαδή δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε σοφίτα τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη."
    1 point
  10. Όπως στα είπαν τα παιδιά είναι, στο συμβόλαιο αντιγράφεται η τεχνική έκθεση από το 5σέλιδο του 4495 που πρέπει να έχει αναφορά στο αν απαιτείται ή όχι μσε και σε περίπτωση που έχει γίνει το αποτέλεσμα της (επαρκεί, δεν επαρκεί). Για αυτό και το υπόλοιπο του προστίμου πρέπει να γίνεται μνεία στο συμβόλαιο, γιατί είναι υποχρεώις που συνοδεύουν το ακίνητο. Αν τα βρίσκει η νύφη κ ο γαμπρός λοιπόν, γίνεται.
    1 point
  11. Το αυτονομώ ήταν δικό τους μαργαριτάρι, τουλάχιστον εκεί είχαν μεγάλους προϋπολογισμούς και ασύλληπτες επιδοτήσεις 80+% οπότε δεν ήταν τόσο δύσκολο να πιάσεις Β Οι οικογένειες σε 80-120τμ σπίτια μένουν (για μονοκατοικίες κοιτάς απο 80τμ και κάτω). Δεν είναι πρόβλημα ο έλεγχος αλλά σε συνδυασμό με τις τρεις κατηγορίες και τους χαμηλούς προϋπολογισμούς δημιουργεί θέματα στον Α ενεργειακό, τα έχουν κάνει όλα οριακά, μπαίνεις μέσα απο τον χρόνο και μόνο που σπαταλάς. θα διαφωνήσω ως προς το εισόδημα, να μπαίνει ένας με 11000 και με 9500 να μην μπαίνεις είναι προβληματικό Οι υπάλληλοι δεν παίρνουν τις αποφάσεις αλλά οι υπουργοί, υφυπουργοί, αυτοί δίνουν τη γενική κατεύθυνση και οι άλλοι υλοποιούν. Θεωρώ οτι η γραμμή είναι περιορίστε το γιατι τελικά κάνει ζημιά στο image της κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο που σφίξανε τα πράγματα μετα το αυτονομω που έγινε της κακομοίρας
    1 point
  12. Άφησε στην άκρη τη ρύθμιση. Από τη στιγμή που εκδίδεις άδεια σε απασχολεί ο ΝΟΚ, ο Κτιριοδομικός Κανονισμός και οι όροι δόμησης.
    1 point
  13. Γνωρίζεις κάποιους συγκεκριμένους κομματικούς υπεύθυνους ή γενικά είναι στα πλαίσια του "για όλα φταίει η εκάστοτε κυβέρνηση" ????.... Απ' όσο γνωρίζω το προσωπικό του Υπουργείου που "τρέχει" τα Εξοικονομώ δεν έχει υποστεί και πολλές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια....
    1 point
  14. Δεν γνωρίζω εάν ρωτάς ως μηχανικός ή όχι. Έδωσε ορισμένες κατευθύνσεις ο συνάδελφος Didonis. Θα χρειαστεί αναθεώρηση.
    1 point
  15. το σκότωσαν το πρόγραμμα οι νεοδημοκράτες
    1 point
  16. αν έχει μετά δεν έχει μόνο κατ2, οπότε πας τουλάχιστον για τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, από την οποία το πιθανότερο να προκύψει και τυπικά η απαίτηση, οπότε τα γράφεις όμορφα κ ωραία για να αναφερθούν κ στο συμβόλαιο κ ας κάνουν ότι θέλουν μετά
    1 point
  17. Πιστεύεις ότι μπορούμε να αναλύσουμε 60 σελίδες εδώ? Νομίζω ότι το εξαντλήσαμε, και εξάλλου θα αποφανθεί το ΣΤΕ - λογικά εντός των επόμενων μηνών...
    1 point
  18. Εννοείς το βάθος. Όχι, δεν υπάρχει περιορισμός.
    1 point
  19. Το σύστημα πάντως επιτρέπει να γίνει επαναφορά σε υπαγωγή, διόρθωση και εκ νέου περαίωση. Και μάλιστα και με αύξηση >20% του προστίμου, χωρίς διαδικασία ΣΥΠΟΘΑ (αυτό μάλιστα το τελευταίο δε το ήξερα, και μου το είπαν στο Helpdesk του Τ.Ε.Ε. λέγοντας ότι κανονικά θέλει ΣΥΠΟΘΑ αλλά αν είστε στον 4178 το σύστημα σας αφήνει να κάνεται εκ νέου περαίωση).
    1 point
  20. Για το πρώτο: Ούτε μπορεί να γίνει μεταβολή κατάστασης στον παλιό νόμο ούτε έχει νόημα. Άρα, υποβάλλεις αίτημα μεταφοράς και στην μεταφερθείσα δήλωση (αρχική υπαγωγή) κάνεις τις τροποποιήσεις που επιθυμείς. Για το δεύτερο: Δεν συμπληρώνεις το πληρωθέν ποσό στα πρόσθετα στοιχεία. Μεταφέρεται στην καινούργια δήλωση και λαμβάνεται υπ' όψιν στον υπολογισμό του νέου προστίμου.
    1 point
  21. @christina 1 Α) Όχι, γιατί ο παλιός νόμος δεν ισχύει πλέον. Β) Όχι, γιατί η μεταβολή αφορά αιτήματα μεταβολών οριστικοποιημένων δηλώσεων στον ίδιο νόμο. Μετά τη μεταφορά η δήλωση θα είναι σε αρχική υπαγωγή, οπότε δεν έχεις κάποια μεταβολή στο πρόστιμο αφού η υποβολή γίνεται από την αρχή.
    1 point
  22. Μη γνωρίζοντας τι "εξυπνάδα" θα δώσεις στο σπίτι, θα σου πω ένα παράδειγμα. Έστω ότι βάζεις αυτοματισμό να ανάβει κάποια εξωτερικά φώτα τη νύχτα, όταν υπάρχει κίνηση. Υπολογίζεις τι κατανάλωση θα είχες αν άναβαν όλη τη νύχτα και αφαιρείς την κατανάλωση, όταν κάποιος κινείται, που είναι πολύ μικρή συνήθως και μπορείς ίσως και να την αγνοήσεις.... (ή υπολογίζεις ότι έστω θα περάσουν π.χ. 10 άτομα και τα φώτα θα ανάψουν 1 λεπτό κάθε φορά)
    1 point
  23. Κατά αντιστοιχία με την περίπτωση της ερωτοαπάντησης 28 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής- καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη.
    1 point
  24. Επιμένω και ακολουθώ την άποψη του ΤΕΕ Πελοποννήσου, ΕΑ/2302. Τώρα το θες το downvote σου (με διάθεση για χιούμορ dimitris)! https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2020/09/OmadApant-100_14.9.2020.pdf
    1 point
  25. ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΝομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019[4916].pdf
    1 point
  26. Το βασικότερο είναι να μάθεις αν χρειάζεται να καταθέσεις καινούρια μελέτη πυρασφάλειας για να πάρεις το πιστοποιητικό ή ισχύει η προγενέστερη. Για μένα αυτή είναι η μεγάλη διαφορά στην άδεια λειτουργίας που διαφοροποιεί και την αμοιβή. Όλα τα άλλα ( αποτύπωση,κάτοψη,τομές,βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης στη κάτοψη και κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις ) είναι πάνω κάτω τα ίδια στις περισσότερες περιπτώσεις. Ενδεικτικά θα σου πω την άποψη μου.800 ευρώ μέχρι 1000 ευρώ αν πρέπει να κάνεις καινούρια μελέτη και 400 ευρώ μέχρι 500 ευρώ αν έχεις έτοιμη τη μελέτη πυρασφάλειας και απλά πάρεις το πιστοποιητικό πυρασφάλειας μετα από δυο-τρεις υπεύθυνες δηλώσεις. Αυτή είναι η άποψη μου για να σε βοηθήσω, χωρίς να σημαίνει οτι όλοι οι μηχανικοί παίρνουν ακριβώς τα ίδια χρήματα. Τη πρωτη φορά που θα βγάλεις άδεια λειτουργίας θα νιώθεις οτι δεν αξίζουν τα λεφτά ( δήμος,πυροσβεστική,πολεοδομία για σχέδια,συναντήσεις με τον ιδιοκτήτη) αλλά θα έχεις μάθει όλη τη διαδικασία για τις επόμενες φορές. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει τροποποιήσεις στην κάτοψη σε σχέση με τα σχέδια, θα του βγάλεις μια μικρής κλίμακας ή απαλλαγή αδείας με το άρθρο 4 του ΝΟΚ. Αν βγάλεις τέτοια άδεια τσίμπα τις τιμές προς τα πάνω. Άρα πρώτα μαθαίνεις απο πυροσβεστική τι ισχύει με τη μελέτη, τι προυποθέσεις έχει το υγιειονομικό για το δικό σου κατάστημα (π.χ. καφενείο) και παίρνεις εγκεκριμένα σχέδια για να δεις αν όλα είναι οκ για να δώσεις βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης. Αν δεν είναι οκ του βγάζεις άδεια ή Ν.4014/2011 με άλλη αμοιβή βέβαια. Στην περίπτωση που ενταχθεί στο Ν.4014/2011 θα πρέπει τη κάτοψη και τη τομή να τα προσκομίσεις και στην πολεοδομία για να σφραγίσουν τα σχέδια.Πιστεύω να σε βοήθησα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.