Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/01/2024 σε όλες τις περιοχές
-
H συνήθης-κοινή πρακτική είναι να λαμβάνεται ολόκληρο το πάχος τοίχων ή τοιχίων Ο.Σ υπέρ του διαμερίσματος, όταν αυτό εφάπτεται με κοινόχρηστους χώρους (κλιμακοστάσιο, φρεάτιο ανελκυστήρα, ακάλυπτος χώρος). Σε αντίθεση με το παραπάνω, λαμβάνεται το ήμισυ πάχους κοινού τοίχου με όμορο διαμέρισμα.4 points
-
1. Οι αποστάσεις 10μ. και 20μ. είναι από τις γραμμές πλημμύρας και όχι από τις οριογραμμές του ρέματος. 2. Για τα μικρά υδατορέματα δεν απαιτείται οριοθέτηση (δεν απαιτείται δηλαδή για έργα να καθοριστούν οι οριογραμμές του ρέματος) αλλά και αυτά ρέματα είναι και πρέπει να υπολογιστούν οι γραμμές πλημμύρας για την τήρηση των αποστάσεων σε περίπτωση οικοδομικής άδειας. Σε όλα τα ρέματα (μικρά, κανονικά, μεγάλα) πρέπει να τηρούνται αποστάσεις των κατασκευών από τις γραμμές πλημμύρας. Στα κανονικά και μεγάλα απαιτείται επιπλέον να καθοριστούν και οριογραμμές (τα όρια του ρέματος) για τυχόν έργα που αφορούν τα ρέματα ή έργα διαμόρφωσης της παραρεμάτιας περιοχής.2 points
-
Λογικά είχες δηλώσει και εσύ σε κάποιο προηγούμενο στάδιο την επιλογή πως έχεις "ατομική επιχείρηση". Αν ξανακάνεις την προηγούμενη διαδικασία και δηλώσεις Ελ. Επαγγελματίας αντί για ατομική επιχείρηση, δε θα στο ζητάει.2 points
-
Ναι, αυτή είναι. Και για τα δύο είδη παραστατικών. Έσοδα τιμολόγησης είναι και τα έσοδα με ΑΠΥ.2 points
-
1.339 downloads
Ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εκτός σχεδίου δόμηση με ΑΔΑ: Ψ7ΔΩ4653Π8-01Χ που αφορά: Ερμηνεία των διατάξεων του ΝΟΚ για την κατασκευή εσωτερικών εξωστών και σοφίτας, σε κτίρια κατοικιών σε εκτός σχεδίου περιοχές 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1b.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2b.pdf1 point -
Αυτό που λέει η εγκύκλιος είναι ότι στην απόσταση Δ= 3,00+0,10Η δεν μπαίνει καθόλου ο εξώστης, δηλαδή σταματάει στην απόσταση για διώροφο π.χ. 3+0,10*7,50= 3,75μ. από τα όρια.1 point
-
Εάν είναι μη οικοδομήσιμο το ακίνητο: Εκδίδεται άδεια κατεδάφισης (ή άδεια εκτέλεσης εργασιών μετά την αυτοψία της Πολεοδομίας), καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και εκτελούνται οι εργασίες κατεδάφισης. ή Αγοράζονται όσα όμορα αδόμητα ακίνητα απαιτούνται ώστε να καταστεί το όλο ακίνητο οικοδομήσιμο και εξετάζονται δυνατότητες νομιμοποίησης του αυθαιρέτου (πάλι καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης). Εάν είναι οικοδομήσιμο: Εξετάζονται δυνατότητες νομιμοποίησης του αυθαιρέτου (καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης).1 point
-
Το γραπτό ερώτημα για να απαντηθεί υποχρεωτικά γραπτά θα πρέπει να πρωτοκολληθεί. Άρα στέλνετε αίτηση προς το πρωτόκολλο του ΤΕΕ (επικοινωνία πρώτα για να δείτε αν θα το στείλετε στο γενικό πρωτόκολλο ή αν υπάρχει πιο ειδικό) με το ερώτημά σας και αυτό θα πάρει τον δρόμο του...1 point
-
Κανένα θέμα· η παράγραφος 1 του άρθρου 1 εξακολουθεί να έχει το ίδιο περιεχόμενο πλην του πίνακα με τους ΚΑΔ. Όμως ο πίνακας δεν μας απασχολεί εφόσον οι πληρωτές «ενεργούν ως καταναλωτές για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα». Όταν η παροχή υπηρεσιών γίνεται «αποκλειστικά σε άλλες επιχειρήσεις (νομικά ή φυσικά πρόσωπα) που δρουν στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας (Β2Β συναλλαγές)» ο μηχανικός δεν είναι υποχρεωμένος να διαθέτει POS.1 point
-
Η μόνωση περιμετρικά των κουφωμάτων (λαμπαδες) δεν περνιέται στο Προγραμμα. Μου το ειπαν απο το helpdesk προσφατα. Δεν συμμετεχει λενε στην εξοικονομηση. Επομενως τους αφαιρεις τελειως. Βαζεις μονο κελευφος.. Για ολα τα αλλα περι ελεγκτων, συμφωνω απολυτα..1 point
-
Όρους δόμησης έχεις, όχι προέγκριση. Όταν βγάλεις την άδεια απλά δεν προσμετράς το στέγαστρο στη δόμηση. Στο σύστημα μπορείς να επεξεργαστείς την καρτέλα με τα πραγματοποιούμενα. Αν είχες προέγκριση ή είχες βγάλει την Ο.Α. θα έπρεπε να κάνεις αναθεώρηση.1 point
-
Καλησπέρα. Η Δ.Δ αφορά ακίνητα με ΠΣΟΙ. Αν υπάρχουν και άλλες παραβάσεις η Δ.Δ χρεώνεται ως μια ξεχωριστή Λ.Π και δεν τικάρεις το checkbox της Δ.Δ, επεξηγώντας στην Τ.Ε ότι αφορά την παράβαση αυτή. Υπερβάσεις προς Κ.Χ (πχ εσωτερικό πλατύσκαλο, κλιμ/σιο) κατά πολλούς χρεώνεται σαν ΥΔΚΧ κατά άλλους εμπίπτει στην Δ.Δ (δυνάμει της εγκ. 2). Προσωπικά εφαρμόζω την Υ.Δ. Αν μιλάς για Υ.ΔΚ.Χ εκτός περιγράμματος πχ σε ακάλυπτο χώρο, τότε έχεις ΥΔ+ΥΚ+έλεγχο για παραβίαση της Δ και ξεχωριστά η Δ.Δ. Ακόμη και αν είχες επιλέξει το checkbox της Δ.Δ δεν θα συμπλήρωνες πουθενά επιφάνεια διαμερισμάτωσης. Θα τα αναφέρεις στην Τ.Ε, αν ένα διαμέρισμα έχασε ή κέρδισε επιφάνεια, με αντίστοιχη αύξηση ή μείωση όμορου ή όμορων και θα δώσεις τα τελικά εμβαδά αναφέροντας και τις επιφάνειες που αφορούν το "πάρε-δώσε" μεταξύ των διαμερισμάτων και θα δείξεις στην κάτοψη αυτά που περιγράφεις.1 point
-
Πάντως η προϋπόθεση των 4 στρ. ίσχυε και παλιότερα για τουριστικές εγκαταστάσεις, δεν είναι κάτι καινούργιο.1 point
-
Κατά τη γνώμη μου, αποτελεί αυθαίρετη δόμηση και δεν μπορεί σήμερα να ρυθμιστεί. Δύσκολα δε μπορεί και να νομιμοποιηθεί με την έκδοση της κατάλληλης άδειας.1 point
-
Μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση:1 point
-
Η τελική, όμως, ιδιοκτησία είναι μία. Μία δήλωση με υπέρβαση δόμησης 52 τ.μ. λόγω αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια. Συν μία λοιπή για τη συνένωση.1 point
-
Νομίζω ότι το θέμα που θίγεται είναι περισσότερο αρμοδιότητα αστικού δικαστηρίου. Δηλαδή αφού ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης για όλα τα δεδομένα ώστε να αποφασίσει θα πρέπει να ερωτηθεί και Δικηγόρος το εξής: Αν σε περίπτωση καταγγελίας του "δικαιούχου" του Β' ορόφου ποιός θα δικαιωθεί στο δικαστήριο ? Αυτός που εφάμροσε το ύψος του πίνακα χιλικοστών του συμβολαίου ή αυτός που δεν μπορεί να αξιοποιήσει την περιουσία του πλέον ?1 point
-
1 point
-
1000 1) 900 & 2) εκτός αντικειμενικού το 2016 650/550 για εντός/εκτός. Για Παιανία εκτός 600.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Το σύστημα δεν εξειδικεύει τα απαιτούμενα ανα περίπτωση. Αν, από τη νομοθεσία, δεν απαιτούνται κάποια πράγματα, μπορούμε να ανεβάσουμε ένα pdf στο οποίο θα εξηγούμε το γιατί δεν πρέπει να είναι απαιτητά.1 point
-
Το '65 δεν θα υπήρχε λογικά απαίτηση για εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης, ανεβάζεις σχετικό ενημερωτικό έγγραφο εκεί που στο ζητάει.1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-